|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
שינוי כללי המשחק [צילום: בינג AI]

רוטמן שוקל: מלחמה בפרוטקשן בכלים למאבק בטרור

יו"ר ועדת החוקה: "מסתמן ששינוי החקיקה בנוסחים המוצעים אינו הכיוון הנכון לפתרון. קשה מאוד לעקוף את הצורך במתלונן, וכשאין מתלוננים, גם אם ניתן צ'ק פתוח לשוטר או לפרקליט, רק נשחק בנדמה לי. ראשית עלינו להבין איפה הלקונה בסמכויות, בחקיקה, במודיעין, בפיקוח ובאכיפה"
31/05/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

הוועדה המשותפת לוועדת החוקה והוועדה לביטחון לאומי המשיכה (יום ג', 30.5.23) להכין לקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין (תיקון - הגדרת איום), התשפ"ג-2023, שיזם ח"כ יצחק קרויזר. הצעת החוק נועדה לתקן את עבירת הסחיטה באיומים ולהוסיף כי איום או הטלת אימה עשויים להתבצע גם בדרך של יצירת מצג הנובע ממעמדו של המאיים או של האדם בשמו פועל המאיים או באמצעות מסרים שהועברו לאדם אליו מכוון האיום או לאחר המצוי בנסיבות דומות ובאותו מצב של הקורבן.

כמו-כן, מוצע לקבוע חזקה לפיה אדם שמקבל טובת הנאה באופן קבוע מבעל עסק אולם אינו מספק תמורה הולמת ומבלי שסיפק הסבר שיניח את הדעת, יראו אותו כמי שאיים על המשלם. עוד מוצע לקבוע עונש מינימום של שלוש שנים על ביצוע העבירה ולהגדיל את עונשי המקסימום הקבועים בחוק.
פרוטקשן 2022 - מחקר סחיטת דמי חסות / דוח
חמקמקות התופעה עולה עם השנים. מעדות המשיבים עולה שדמי חסות נגבים בחשבונית חוקית לא רק באמצעות חברות שמירה, אלא גם באמצעות חברות יעוץ ושירותים, וכן על ידי התקשרויות כפויות עם קבלני משנה ופועלים שבעל הבית לא יכול להחליף (9 עמ')

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ח"כ משה סעדה (הליכוד): "עניין הפרוטקשן הוא תופעה קשה התופסת את כל הציבור בביטחון האישי. נלווה לכך יוקר המחיה כי תשלום הפרוטקשן מייקר את המוצר. לפי דוח ארגון השומר 73% מהאנשים חוו ניסיון סחיטה ו-53% לא מעוניינים להתלונן כך שיש לקחת בחשבון את החשש הזה וכמה אנשים לא ששים להתלונן וחוששים מכך שאחרי שיתלוננו המשטרה לא תעמוד לצדם. ראיתי את הצעת משרד המשפטים, ומה שאתם עושים הוא לקחת הצעה טובה של הכנסת ולעקר אותה מתוכנה. אתם אומרים שתגישו כתבי אישום אבל בתנאי שהאדם הפוגע יהיה מודע לכך שהצד השני נפגע והוא מאוים ומה שזה דורש הוא תלונה של הצד הנפגע ואתם יודעים שזה לא יקרה בגלל החשש. במקום להגן על הציבור, בסופו של יום נגיע לאותה תוצאה שלא יתלוננו ולא יהיו כתבי אישום. לכן, הפתרון היחיד הוא קביעת חזקה. לעניין הענישה- ביקשנו עונשי מינימום של 10 שנים. החוק קובע 9-7 שנים והורדתם אפילו את זה ל-5 שנים. כדי להגן על הציבור צריך חזקה וצריך ענישה מחמירה. כל ניסיון לייצר חוק אחר יביא לכך שלא תהיה הגנה על אזרחי ישראל. אתם במגדל השן מנותקים ולא רואים מה עובר על הציבור. אתם חייבים לראות לנגד עיניכם את אותו חקלאי שבגלל שלא שילם פרוטקשן שורפים לו גידולים של שנה".

היו"ר ח"כ רוטמן: "לפי הנוסח שאתה מציע, הרבה חברות אבטחה ששמות מצלמה ומחברות אותך למוקד ואין שומר במקום, ייכללו בחזקה. כולנו מסכימים שהנוסח של משרד המשפטים לא נותן מענה נכון. עם זאת, הנוסח שעבר בטרומית יוצר מצב בו כל נותן שירות עסקים באשר הוא חשוף לעבירה פלילית בין אם חברת שירותי ניקיון, חברת שמירה, עו"ד, מתן פרסום או שירות אחר. אנחנו מנסים לייצר עבירה ללא מתלונן שזה בעייתי ואולי הפתרון הוא הגנה מבצעית על מתלוננים".

ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו): "אתם מדברים על שירותי שמירה אבל אתם יודעים שלכל עסק נכנס נער בן 16 ומאיים שאם לא ישלם עד הלילה יירו עליו? מגיעים עם אופנועים 5-4 אנשים, דורשים 20,000 שקל והמשטרה לא מטפלת. אתם בפרקליטות יושבים במזגנים. כל עסק במדינה משלם היום דמי חסות ואם לא יורים עליו בהתחלה, יורים עליו אחרי זה ברגליים ואז בראש. הנושא כ"כ מקומם, יש שלטון מרכזי אבל השלטון החזק מכולם הם ארגוני הפשע שלוקחים מיסים מכולם. המשטרה לא עושה כלום בנושא. מקסימום לוקחת תלונה. יש להחמיר את עונש המינימום ללא שיקול דעת לשופטים שהוכיחו שהם רחמנים. עונש המקסימום צריך להפוך ל-15 שנים שישבו בפנים. צריך להחזיר את השלטון למדינה. המשטרה יודעת בכל אזור ובכל יישוב מי ארגון הפשע הפועל שם".

הגר יהב, מנכ"ל נשיאות המגזר העסקי: "את בעיית הפרוטקשן לא ניתן לפתור בהצעת החוק הזו. כלל המשאבים של המדינה צריכים להיות מגויסים לטובת הטיפול בתופעה- הגנה על עדים, רשות המיסים, הלבנת הון ועוד. יש לתת את הכלים למשטרה כדי שהמתלוננים יוכלו להגיע".

עו"ד ישי שרון, הסנגוריה הציבורית: "אנחנו עוסקים בקביעת עבירה פלילית חדשה שיסודותיה מוגבלים ולא ברורים, שכרגע לא עומדת בדרישת הוודאות לאיסורים פליליים. תנאי סף הכרחי שאינו מספיק הוא הצגת תשתית נתונים לצורך המובהק בהפללה שאנחנו מדברים עליה. לעבירת הסחיטה מאפיינים ייחודיים. חוק העונשין מחולק לעבירות ערכיות כמו רצח ועבירות הסחיטה הן עבירות דו-ערכיות, שצריכות להיות מתוחמות באופן צר וברור. במשפט הישראלי בחרו בפרשנות לא מובנת מאליה ליברלית ומרחיבה של יסודות עבירה רחבים. האיום יכול להיות בכל דרך אחרת כפי שרשום בחוק וגם הפסיקה פירשה בהרחבה שהאיום יכול להיות מרומז או עקיף ומוסווה.

"ברקע זה, עדיין לא שמעתי אם מוצו הניסיונות להשתמש בעבירת הסחיטה הקיימת, האם נעשו ניסיונות למצוא תיק דגל שעליו ניתן לבסס את העבירה? יש היום כלים רבים בחוק המאבק בארגוני פשיעה, החלים היום גם במעגלים שניים ושלישיים ואף כשיש מצג שאותו אדם שייך לארגון פשיעה. אי-אפשר לומר שהמשטרה לא נוקטת אמצעים ויש היום מבצעים מאוד יצירתיים. אין 100%. יש גם אפשרות לעשות חיפוש שיפוטי ללא צו. בכל עבירת חשיפה יש קושי בנושא המתלוננים.

"מתגנב אצלי החשש שיש פה ניסיון לעקוף את עבירת הסחיטה הקלאסית כשהרוב המכריע של המקרים הוא המקרה הקלאסי של נטילת חסות.

"בעייתיות העבירה המוצעת היא סכנה להפללת יתר של סיטואציות חברתיות מקובלות, של מהלך עסקים רגיל כמו בשיפוץ דירה שירותי ייעוץ ועוד. קיימת סכנה מובנית לאכיפה בררנית וסלקטיבית. הנוסח נותן יותר מדי שיקול דעת לגופי התביעה והחקירה. גם אם תיק נסגר בחוסר ראיות יש לכך משמעויות. אנשים משלמים ממגוון סיבות גם כשהתמורה אינה הולמת ואין סיבה להפליל אותם, כשלפי הנוסח הזה אפילו לא צריך להראות איום".

ח"כ טלי גוטליב (הליכוד): "בשיטת המשפט הנוהגת ללא מתלונן יש קושי. יש בחוק הרבה היגיון אבל גם בחוק הקיים עבירת האיומים הקלאסית- הפרשנות מרחיבה עם פוטנציאל בלתי רגיל ובלי בעיה אפשר לצקת את הפרוטקשן למתכונת הקיימת בחוק. גם הפסיקה מתחה את הגדרת האיומים לקצוות. חזקה בלי שיש מתלונן זה מדרון חלקלק".

עו"ד שרון פרידמן ראש תחום אכיפה כלכלית בפרקליטות המדינה: "האבולוציה של הסחיטה - בראשית הייתה סחיטה קלאסית עם איומם ברורים. לאחר מכן הייתה מספיקה נוכחות גורם הפשיעה, והפסיקה הרחיבה זאת לכך שגם נוכחות בנסיבות מסוימות יכולה להוות איום. בהמשך באה חברת שמירה או אחרת לבית העסק ומציעים בנועם לרכוש שירותיה והאדם מסרב ונפרדים כידידים. אחרי יומיים שלושה נשרף העסק ומגיע סוכן דרג ד' בארגון ומציע לשכור שירותים. היום הרבה פעמים, בעיקר בצפון ובדרום, הנסחט פונה לסוחט ומבקש להיסחט. הוא יודע ששרפו עסקים בסביבתו ושואל למי צריך לשלם כדי שלא ישרפו לו את העסק. אני מבין את החשש האמיתי, אך מה אם אדם מוכן להמשיך לשלם שירותים שהוא לא מקבל פעם אחר פעם, כשלידו נשרפים עסקים? זו הסיטואציה.

להצעה של הגברת ההגנה על עדים - עד שיש מישהו שמעז להתלונן, הוא רואה את מי שעליו התלונן נוסע ליד ביתו, ושכל אחד מאיתנו יעשה חשבון אם היה מתלונן.

המשאבים הנדרשים - יש תיק גדול שמאוד הצליח לאחר השקעת משאבים אדירים של הפרקליטות - 8 פרקליטים שישבו מעל שנה והצליחו כי היה עד מדינה שנסחט יותר מדי. זה מקרה אחד מאלפי סחיטות. אם זה מה שנדרש על כל עד אחד, להפנות את הפתרון לשמירה על עדים זה דבר טוב אבל מאוד חלקי כי המשאבים מוגבלים. מדובר על לייצר למישהו חיים חדשים בחו"ל.

הנוסח שהונח לא יגרום להגשת יותר כתבי אישום. מהניסיון שלנו - גם כשיש מתלונן, ביום הדין כשעליו להסתכל בעיני המאיים הוא לא מגיע וגם אם הוא מגיע, הוא מעיד ששירותי השמירה מצוינים. למעשה אין איום. מה שכן יש הוא שבתי עסק אחרים נשרפו באזור וכן שתקופה ארוכה משלם ללא תמורה. את זה ניתן לבדוק אובייקטיבית. המשטרה תצטרך לתאר מה הוא מקבל. למשל, תצפיות למשך חודש".

ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית): "עלו פה שתי נקודות משמעותיות - שימוש במידע המשטרתי הקיים וההגדרה של משהו שיטתי לאורך זמן, כשרואים תשלום פעם אחר פעם ללא תמורה".

ח"כ ארז מלול (שס): "יש מיליארדי שקלים הניתנים לעמותות ויש ביקורות מדגמיות של האוצר, והעמותות מיישרות קו ועובדות לפי הספר. מה הבעיה למפות ולתחם את חברות השמירה השונות- רואים מי העובדים, אם זו משפחה אחת, אם יש יוצאי צבא ומשטרה ועוד. כל חברת שמירה שתדע שיש עליה פיקוח תפחד לפעול בצורה כזו. הרי רוב הכסף בצפון ובדרום הוא של חברות "לבנות" עם שיקים ועוד. יש לפעול בהרתעה שיפחדו להיתפס".

סנ"צ גלעד בהט מהייעוץ המשפטי של משטרת ישראל: "החוק הוא עוד כלי בסדרת הכלים למלחמה בתופעה הזו. לפני 20 שנה בתחילת התופעה אפשר היה להסתייע בפתרון שלא דורש חקיקה, אך כיום, השכיחות גבוהה מאוד בקרב בתי עסק, חקלאים, קבלנים, כשארגוני פשיעה משתלטים וגובים דמי חסות באזורים שלמים בלי צורך לאיים או לשרוף. חייבים לעבוד על דברים נוספים להצ"ח, אך נדרשים משאבים מאוד גדולים גם להגנה על מתלוננים ונסחטים. יסוד ראשון הוא שיש לעבור מהנסחט המאוים למקבל הכסף. יסוד שני הוא החשש. עלה חשש שנגיע לעסקים לגיטימיים, אבל אם אני בניסוח העבירה מכניס את החשש מפני פגיעה פיזית בגופו או רכושו, זה לא דבר שקיים ביחס לייעוץ משפטי או שירות אחר. יסוד שלישי הוא התמורה. במצב היום ראוי גם להוסיף חזקה למקרים בהם מדובר על ריבוי משלמים ולא משלם אחד, שעושים זאת באופן קבוע חודשית, בסכומים שעולים או נשארים. בהתקיים כל היסודות הללו אפשר לייצר חזקה וגם את העבירה החדשה.
לגבי אפשרות המארבים/התצפיות - נאמר פה כמה הושקע בתיק אחד בפעילויות סמויות כדי להשיג כתב אישום אחד, וכאן מדובר על מאות תיקים".

אורי ספיר, סמנכ"ל ארגון השומר החדש: "מדובר בטרור לכל דבר ועניין. הבעיה בפרוטקשן היא שנמצאת כאן מדינה בתוך מדינה. זו רשות נוספת בתוך המדינה שיודעת לגבות מיסים ולהשתמש בכוח כשאזרחיה לא נשמעים. זו פגיעה ביכולת הבסיסית של המדינה למשול בתוך גבולותיה. ברגע שמבינים זאת, יש להתייחס לכך כעבירה המאיימת על ביטחון המדינה. אני תושב נטור ברמת הגולן, 93% מבעלי העסקים באזור העידו שקיבלו דרישה לפרוטקשן. היום התחכום של הארגונים גדול יותר משל המדינה ואין מספיק שוטרים בשטח ולא מספיק מודיעין. זה הרבה מעבר לאיום- אם בהעסקת עובדים, או בקביעת הקבלן שייבחר. אם היה איום מחיזבאללה או חמאס, נטל הראיות היה נמוך יותר וכך יש להתייחס לפרוטקשן".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

היו"ר ח"כ רוטמן: "אנחנו משתמשים בכלי הלא נכון. המענה שניתן יהיה פלסטר. כלפי מי שכבר תופסים, זה כן מייצר משהו, אבל חשוב הרבה יותר להגביר את סיכויי התפיסה. מה שאנחנו מייצרים פה בחלק מההגדרות הוא ההפך מהגברת סיכויי התפיסה והחשש מהיעדר מתלונן יהיה לכל עבירה שנייצר. אם נעשה עבירה ללא מתלונן זה אכן יותר מתאים יותר לטיפול כטרור. ייתכן שצריך להעביר את הטיפול לשב"כ. אני לא רואה איך הליך פלילי שאנחנו מכירים את הלו"ז שלו, רלוונטי לדיון שלנו פה".

ישי פולק, מנכ"ל התאחדות האיכרים: "כשמדובר על עבירת הפרוטקשן היא מתאימה יותר למאבק בארגוני פשע, אבל היא לא יכולה להיכנס תחתיו לכן יש להגדירה תחת 428, עבירת הסחיטה באיומים, ולהכניסה לחוק המאבק בארגוני פשיעה. זה יאפשר לחלט ולפגוע כלכלית באותם ארגונים ויותר מאוחר להגיע לכלי עבודה נכון".

אברהם בנימין מ'רגבים': "יש כאן אי-הבנה שמדובר באירוע המאיים על ביטחון אזרחי ישראל ולכן מנסים להשתמש בכלים קונבנציונאליים. בנוסף, המדינה עצמה משלמת פרוטקשן לאורך שני, רשויות מקומיות, כביש 6. יש דוגמאות מתוך דוח מבקר המדינה- כך למשל משרד החינוך משלם על שמירת לילה. כשיש מועצה שלמה שכל בתיה"ס משלמים לאותה חברה זה צועק".

רוטמן: "לכאורה אם יש עובדי מדינה שמשלמים כסף ואמורים ליהנות מהגנת המדינה, יש חשב שחתם על הדברים ואתם לא מצליחים לייצר מתלונן, מה אנחנו עושים פה? ככל שמתקדמים פה בדיונים, אנחנו מחפשים את המטבעות בפנס הלא נכון. אם לפי דוח המבקר, המדינה משלמת פרוטקשן, איפה הגופים שמקבלים את הכסף? איפה החילוטים? אם חשב משרד מדינה שחתם על הצ'ק פוחד להתלונן תם הטקס. הדיון הבא יהיה דומה יותר באופיו לדיון פיקוח כי אני רוצה להבין אם הפתרון שאנחנו מציעים בחקיקה הוא הדרך הנכונה. צריך להבין איפה החור שצריך לסתום ואת מה שצריך לסתום בחקיקה נעשה. כל המידע שאנחנו מקבלים פה מראה שלכאורה גם אם ניתן בנוסח צ'ק פתוח לשוטר או הפרקליט אני משחק בנדמה לי. יש להבין איפה הלקונה בסמכויות, בחקיקה, באכיפה, במודיעין ובפיקוח".

תאריך:  31/05/2023   |   עודכן:  31/05/2023
עידן יוסף
+בטרומית: הכרה ברישיונות מקצועות בריאות על בסיס הנחיות הא"א
12:36 31/05/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הכרה ברישיונות מקצועיים על בסיס הנחיות האיחוד האירופי (תיקוני חקיקה), התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת דן אילוז. 30 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הבריאות.

מוצע בה לקבוע כי השלמת לימודי רפואה, רפואת שיניים או רוקחות במוסדות שהלימודים בהם מוכרים לפי הדירקטיבה האירופית כחלק ממסלול הכרה אוטומטית בכשירות מקצועית, תיחשב כמילוי דרישות ההשכלה לגבי המקצועות האמורים בישראל.
+בן-גביר ביטל את השתתפותו של ח"כ אלמוג כהן בסיור בצפון
12:34 31/05/23  |  עידן יוסף
תקרית בסיור שקיימה אתמול (ד') עוצמה יהודית בצפון ובטובא זנגריה. ח"כ אלמוג כהן שעשה את דרכו למקום קיבל בדרכו מסר מגורם במפלגה שלא להגיע. גורמים בעוצמה יהודית: "בעקבות הודעת אלמוג כהן כי הוא מגיע לסיור המפלגתי "לא כחבר הסיעה", בן-גביר ביטל את השתתפותו של אלמוג" (INN). שלשום השתתף כהן בישיבת הסיעה בכנסת.

ח"כ כהן מסר בתגובה: "את 85 הנרצחים בחברה הערבית לא מעניין מי פירסס ומי נסע רוורס, גם לאזרחים הנאנקים תחת קרטלי הפשיעה בנגב ובגליל משחקי הפעוטון הללו לא משנים דבר. אני סמוך ובטוח כי לאחר סיור הפרוטקשן שהתקיים אתמול, אזרחי מדינת ישראל יראו בימים הקרובים תוכנית מקצועית ומפורטת של המשרד לביטחון-לאומי למאבק בפשיעה המשתוללת במדינת ישראל. פחות דיבורים, יותר מעשים".
+בטרומית: מעצר עד תום ההליכים בעבירות נשק חמורות
12:30 31/05/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים) (תיקון - מעצר עד תום ההליכים בגין עבירה של החזקת נשק שלא כדין), התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת אחמד טיבי. 37 חברי כנסת תמכו בהצעה והיא תועבר לוועדת חוקה.

מוצע בה להגדיר עבירות נשק אשר נקבע להן עונש מאסר של שבע שנים או יותר, כעבירות אשר מקימות חזקת מסוכנות לעניין מעצר עד תום ההליכים.
+המשטרה: "מתואמים עם שב"כ בהיערכות לאירועי הגאווה"
12:26 31/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נציגי המשטרה בדיון הוועדה לביטחון לאומי: "המשטרה ערוכה בשיא הכוח. כ-2,000 שוטרים גלויים וסמויים יאבטחו את האירועים בירושלים. השוטרים קיבלו הכנה מנטלית לקראת האירועים והמצעדים"
בינדר. לא נאפשר להפריע [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ועדה משותפת מטפלת בהתעללות בקשישים בידי עובדים זרים
01:10 31/05/23  |  עידן יוסף
ח"כ אליהו רביבו וח"כ מרב כהן הובילו (ג') ישיבה משותפת של הוועדות המיוחדות לעובדים זרים וטיפול בניצולי שואה לדיון בטיפול הסיעודי שמעניקים עובדים זרים לאזרחים ותיקים ולניצולי שואה.

הוועדות הכירו בשכיחות של התעללות בצורות שונות והדגישו את הצורך במענה מתואם. רביבו הביע נחישות להילחם נגד מתעללים, תוך שימת דגש על פגיעותם של הקשישים שבנו את המדינה. כהן הכירה בעבודתם היקרה של רוב המטפלים אך הדגישה את הצורך בסנכרון טוב יותר בין המערכות ומודעות הציבור לתלונות.

בשנת 2022 התקבלו במשרד הרווחה והביטוח הלאומי 7,322 תלונות הקשורות להתעללות ולהזנחה של אזרחים ותיקים. המשתתפים שיתפו סיפורים אישיים על התעללות, והדגישו פגיעה פיזית וכפייה כלכלית. רשויות אכיפת החוק הכירו באתגרים באיתור עובדים זרים לאחר שחרור ממעצר. הוועדות קראו לנהל הליכים מיידיים להעברת מידע בין גופים רלוונטיים, עידכון שוטף למשפחות וטיפול בפערים בחקיקה.
+חוק הדרכונים לא יידון בוועדת הקליטה של פורר
22:47 30/05/23  |  עידן יוסף
הכנסת אישרה את המלצת ועדת הכנסת לפיה הצעת חוק הדרכונים תידון בוועדת הפנים והגנת הסביבה. ע"פ הצעת החוק, מוצע להסמיך את שר הפנים לסרב להעניק דרכון ישראלי לעולה אשר טרם השתקע בישראל. במקום, יוכל שר הפנים להעניק לו תעודת מעבר.

ח"כ עודד פורר, המכהן כיו"ר ועדת עליה וקליטה וחבר בישראל ביתנו שיזמה את התיקון אותו מבקים כעת לבטל, מתח ביקורת על ההחלטה להעביר את הדיון בהצעה לוועדת הפנים ולא לוועדה שבראשותו, "החוק מדבר על בעיקר על נושא העלייה והזכויות העולים, האכסניה המתאימה לדיון בנושא הזה היא רק ועדת עליה והקליטה״, טען פורר.
+התקנות שבוטלו יחסכו עד 350 שקל בשנה למשפחה
22:26 30/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה ביטול תקנות ישראליות כדי ליישם את הרפורמה בייבוא מוצרי חשמל למעבר לתקינה אירופית  ▪  הביורוקרטיה של היבואנים תתקצר מעשרות ימים ל-5 שניות  ▪  היו"ר ביקש לוודא שלא רק היבואנים ייהנו מהפחתת העלויות כך שהמחיר לצרכן ירד גם הוא ב-10-5 אחוזים - והודיע שיכנס את הוועדה למעקב בעוד חצי שנה
הרפורמה נותנת אותותיה בשטח [צילום: בינג AI]
+הצעת החוק להעלאת רף הגיל לרב הראשי תמנע מהרב עמאר להתמודד שוב
20:41 30/05/23  |  עידן יוסף
ח״כ משה סעדה (ליכוד) מגיש הצעת חוק שתעלה את הגיל המותר להתמודדות לתפקיד הרב הראשי לישראל, באופן שיאפשר לרב יעקב שפירא להתמודד לתפקיד אף שמלאו לו יותר משבעים. עד עתה המועמד המוביל היה הרב מיכה הלוי, אך החוק, שבו תומכים בכירים בליכוד, עשוי לשנות את התמונה.

באגף הספרדי התנגדו בעבר לחקיקה כי היא תאפשר לרב עמאר להתמודד שוב, לכן החוק יכלול סעיף שמי שעבר את גיל 70 יוכל להתמודד רק אם זו עבורו הפעם הראשונה (חדשות 12).
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הלבנת הון   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוקר המחיה   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה סעדה / Moshe Saadda   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרון פרידמן / Shron Fridman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוטמן שוקל: מלחמה בפרוטקשן בכלים למאבק בטרור
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכלכלה אישרה (יום ג', 30.5.23) לבטל שורה של תקנות לפי חוק מקורות אנרגיה, העוסקות בחיסכון ובנצילות של מכשירי חשמל. הביטול מהווה חלק מיישום הרפורמה בייבוא, אותה אישרה הוועדה בשנה שעברה, שנועד לאפשר ייבוא בהליך מהיר של מוצרים שעומדים בתקינה האירופית.
30/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה קיימה (יום ב', 29.5.23) דיון מיוחד בהשתתפות פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן, בנושא התמשכות הליכי חקירה והעמדה לדין - דיווח לפי סעיף 57א(ב) לחוק סדר הדין הפלילי, דיווח על שיעור המקרים בהם משך הליכי החקירה וההעמדה לדין על-ידי רשויות האכיפה השונות תואם את התקופות בקבועות בנהלים ובהנחיות, ועל מספר המקרים בהם נדרשה הסכמת היועמ"ש לממשלה להגשת כתב אישום בשל חריגה מהתקופות הקבועות.
30/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה המשיכה (יום ב', 29.5.23) את סדרת דיוניה לטיפול ביוקר המחיה, ועסקה במסקנות צוות הוועדה שמינה היו"ר דוד ביטן, בראשות ח"כ אליהו ברוכי, לבחינת האמצעים להורדת מחירים ברשתות השיווק. כבר בפתח הישיבה הציג היו"ר ביטן חבילת חוקים לטיפול ביוקר המחיה, אותם הודיע כי יגיש בתחילת השבוע הבא.
30/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת כנסת אישרה (יום ב', 29.5.23) את בקשת הממשלה בהתאם לחוק יסוד: הממשלה, להעביר לשר במשרד המשפטים סמכויות הנתונות לשר המשפטים לפי מספר חוקים. 42 חברי כנסת תמכו בבקשה לעומת 37 שהתנגדו.
29/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת קיימה (יום ב', 29.5.23) דיון בהשתתפות ראש הממשלה על-פי בקשתם של 40 חברי כנסת בנושא "הידרדרות בביטחון האישי ואוזלת ידה של הממשלה למול הכפלת מקרי הרצח בדגש על מקרי הרצח בחברה הערבית".
29/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il