בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
אין הסכמה על מיתון ההתייקרות [בינג AI]
|
|
|
התחבורה הציבורית התייקרה בכ-12%; משרד התחבורה לא טרח להודיע
|
התעריפים לנוסעים המשלמים בישומונים עלו בחצות, ולמשלמים ברב-קו הם יעלו ב-1 באוגוסט ● אתרי משרד התחבורה לא עודכנו ● וגם: נחשפת עלות התפעול לנוסע
|
ברקע סירובה של שרת התחבורה מירי רגב למתן את העלייה בתעריפי התחבורה הציבורית על חשבון הגדלת ההנחות לזכאים במסגרת רפורמת "צדק תחבורתי" המתוכננת, מתייקרת מהיום (ג', 25.7.23) התחבורה הציבורית בשיעור ממוצע של כ-12%. משרד התחבורה לא טרח כלל להודיע לציבור הנוסעים על השינוי במחיר, וגם המחירים באתרי משרד התחבורה לא עודכנו כנדרש. מדובר במחדל מידע וזלזול מתמשך בנוסעי התחבורה הציבורית בישראל, שפעמים רבות מתוודעים לשינויים בשירות רק בדיעבד, ויש לקוות שראש הרשות הארצית לתחבורה הציבורית המיועד, עידן מועלם, יעשה סדר בנושא. מועלם ייכנס בקרוב לתפקידו לאחר אישור הממשלה.
|
|
|
התעריפים החדשים [באדיבות תחבורה בדרך שלנו]
|
|
בשלב זה, מדובר בהתייקרות רק למשלמים באמצעות ישומונים (שמחזור החיוב שלהם הוא קלנדרי), וליתר המשלמים באמצעות רב-קו יעלו המחירים ב-1 באוגוסט. המחיר נקבע באופן אוטומטי בהתאם לתחשיב ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה.
|
תכנון לקוי - עלות תפעולית גבוהה
|
|
|
|
על-פי נתוני משרד התחבורה, המתפרסמים לראשונה ב-News1 ומתייחסים לרבעון השלישי של שנת 2013 המודד את התקופה שבה החל ישום רפורמת "דרך שווה", עלות התפעול לנוסע היא 12.20 ש"ח. מדד עלות התפעול לנוסע פירושה כמה כסף נדרש תיאורטית לגבות מכל נוסע כדי שהקו יהיה מאוזן. לדוגמה, אם אנחנו שוכרים אוטובוס ב-360 שקל לשעה ומסיעים במהלך אותה שעה 100 נוסעים, אנחנו חייבים לגבות מכל נוסע לפחות 3.60 שקל כדי להיות מאוזנים. המדד רגיש לשורת תבחינים כגון: מספר הנוסעים בקו, משך זמן הנסיעה, אורך המסלול, נתיבי תחבורה ציבורית, מהירות הנסיעה ופקקים. בחלוקה לפי מחוזות, עלות התפעול הכי נמוכה היא בירושלים (7.80 ש"ח) והכי גבוהה היא בגולן, בגליל ובעמקים (23.70 ש"ח). בקווים מסוימים קיימת עלות תפעול חריגה. לדוגמה, בעוד שהעלות התפעולית הממוצעת לקו עירוני באשכול תל אביב היא 11.40 ש"ח לנוסע, עלות קו 81 בתל אביב היא 53.10 ש"ח לנוסע - פי 5! דוגמה נוספת, חריפה אף יותר, היא קו 445 באשכול אונו-אלעד, המסיע נוסעים מנתב"ג לתל אביב. העלות היא 73.80 ש"ח לנוסע, לעומת ממוצע של 11.40 ש"ח באשכול זה - פי 7. הפער נובע כתוצאה מהמשאבים הנדרשים (נהגים וכלי רכב). המשותף לקווים חריגים אלה הוא לרוב תכנון לא נכון מצד משרד התחבורה. כך למשל, קו 81 כמעט מעגלי, כולל 4 אוטובוסים בשעת פעילות, מהירות ממוצעת איטית והוא סובל ממיעוט נוסעים; קו 445 יוצא אחת לשעה בכל כיוון, גם בשעות בהן פועלת רכבת וגם בשעות השיא, המהירות הממוצעת שלו איטית במיוחד בתוך תל אביב וגם בו קיים מיעוט נוסעים יחסי.
|
|
תאריך:
|
25/07/2023
|
|
|
עודכן:
|
25/07/2023
|
|
עידן יוסף
|
+ביטון: מצפה משרת התחבורה לעמוד בהתחייבותה למנוע התייקרות התחבורה הציבורית
|
12:51 25/07/23 | עידן יוסף |
ח״כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) להתייקרות שהחלה בתעריפי התחבורה הציבורית: ״לפני כמה חודשים, עם חזרתה ל משרד התחבורה הבטיחה שרת התחבורה לתקן את העוול שעשתה רפורמת ׳דרך שווה׳ ואימצה את ההמלצות לתיקונה שגיבשנו בוועדת הכלכלה. רק לפני כחודש, חזרה והבטיחה למנוע את העלייה בתעריפים שנכנסה לתוקף היום גם אם על חשבון משרדה. עת שימשתי כיו״ר ועדת הכלכלה לא היססתי לפעול גם נגד הקואליציה שהייתי חלק ממנה כנגד הפגיעה בחלשים, המוחלשים והפריפריה. יחד עימה, ח״כית זוטרה באופוזיציה אז, אירגנו יחדיו כינוס חירום נגד הרפורמה. כפי שציפתה ממני אז לנצל את כל כובד משקלי בקואליציה - וכך גם פעלתי, אני מצפה היום ממנה, מהאוצר ומכל הגורמים והח״כים שיעשו בדיוק את אותו הדבר ויעמדו ביושר בהתחייבות שלהם״.
|
|
|
|
התחבורה הציבורית התייקרה בכ-12%; משרד התחבורה לא טרח להודיע
|
|
ועדת הכלכלה אישרה (יום א', 23.7.23) את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה, כך שגם פקחי המשרד יוכלו לבצע אכיפה באמצעות מצלמות לשם תיעוד שימוש שלא כדין בנתיב רב-תפוסה המשמש תחבורה ציבורית, לצורך הגברת האכיפה בנתיבים אלה.
|
|
|
לצורך בדיקות חיוניות של תשתית החשמל הרכבתית יחולו שינויים בתנועת הרכבות בשעות הערב והלילה בלבד החל במוצ"ש 22.7.23 ועד ליום ראשון 6.8.23 - למשך כשבועיים. בימים ובשעות אלה יופעל שירות הסעיות מהתחנות המושפעות ומידע מלא על אודות מסלולי הנסיעה ושעות היציאה ניתן למצוא באתר האינטרנט וביישומון הרכבת.
|
|
|
בסופי השבוע הקרובים צפויה רכבת ישראל לקיים עבודות תשתית שיצריכו סגירת תחנות בימי שישי באזור תל אביב ובקו החוף.
|
|
|
סגן שרת התחבורה ח"כ אורי מקלב אומר (יום ד', 19.7.23) כי ימליץ לגורמי המקצוע ב משרד התחבורה לבחון הגשת תביעות אזרחיות כנגד מפגינים שהפרו את החוק במסגרת ההפגנות אתמול בכמה תחנות הרכבת, ששיבשו את תנועת הרכבות וגרמו נזק לרכבת ישראל ולנוסעים.
|
|
|
שעות לפני קיום המחאה, היועצת המשפטית לממשלה השיבה לשרת התחבורה מירי רגב כי אין בכוונתה להתערב בשיקול דעתה של המשטרה בכל הקשור לאכיפת החוק. במכתב תשובה ששלחה המשנה ליועמ"ש אביטל סומפולינסקי, והגיע ל-News1, נכתב: "מבדיקה שערכנו מול המשטרה, עולה כי היא נערכת להתמודדות עם אירועי מחאה בתחום תחנות הרכבת. היערכות זאת נעשית, בין היתר, בתיאום עם הגורמים המוסמכים ברכבת ישראל, בהתאם לסמכויות של כל אחד מהגופים האמורים.
|
|
|
|
|
|
דרור אידר
טבח שמחת תורה אירע בנקודה שבה היינו רחוקים זה מזה. לנוכח ההתגייסות המלאה של העם על שדרותיו, הלחימה כתף אל כתף וגילויי האחווה והערבות ההדדית, החל תהליך התיקון, משקל נגד לחילול השם ה...
|
|
|
יורם אטינגר
בלינקן לוחץ על ישראל לעבור מאופציה צבאית לאופציה דיפלומטית (מו"מ), למרות שלקח 17 שנות שלטון חמאס מראה כי הפסקת-אש ומו"מ משדרגים את טרור חמאס, המהווה סניף של טרור "האחים המוסלמים", ...
|
|
|
חיים רמון
האם הצבא הפסיק לגייס חיילים עם פרופיל נמוך ליחידות תומכות לחימה, למודיעין, להדרכה, למחשבים ולפיקוד העורף?
|
|
|
איל נדב
היה כואב וקשה לראות חלק מהמראות והקולות בהפגנות בקולומביה ובאוניברסיטאות רבות בארה"ב, שהכילו אנטישמיות בוטה ו/או גיבוי נקלה לאלימות. ובכל זאת האמונה שלי בכוח של למידה ושיחה חזקה מת...
|
|
|
גדי חיטמן
פרטי העסקה שחשף ביידן היא הצעה ישראלית שקבינט המלחמה אישר אז למה לא סיפרו לאזרחי ישראל על המהלך הזה?
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|