|   15:07:40
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

הולילנד - יומן אירועי הפרשה

השוחד שאיפשר את הגדלת פרויקט "הולילנד" מ-120 ל-1,220 דירות כך שילם צ'רני, על-פי חשדות המשטרה, באמצעות "האיש המרכזי" 15-10 מיליון שקל (ואולי יותר) לבכירי עיריית ירושלים התמורה: הגדלת מספר הדירות פי עשרה, והטבות נוספות שחסכו ליזם 250 מיליון שקל לוח אירועים תמציתי של אירועי 20 השנים האחרונות בפרויקט השערורייתי ובפרשת השוחד הגדולה
19/04/2010  |   אלעזר לוין   |   מאמרים   |   פרשת הולילנד   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

תגיות / מי ומי:
 אברהם פיינר   אהוד אולמרט   אורי לופוליאנסקי   אורי מסר   אורי שטרית   אורנה אנג'ל   אלי שמחיוף   אליהו חסון   אמנון ספרן   דני דנקנר   הלל צ'רני   הלל צ'רני   יד שרה   יהודה וינשטיין   יהושע פולק   יואב יצחק   יוסי אולמרט   יעקב אפרתי   מני מזוז   משה לדור   מתי חותה   עמרם בניזרי   שולה זקן   שמעון גלאון 

  • 1990 - הלל צ'רני יורש מהוריו מתחם בן כ-50 דונם על גבעה, בשכונת בית וגן, ירושלים. על הגבעה מלון קטן בן 4 כוכבים, בשם הולילנד, ולידו דגם בית המקדש השני, שנבנה בידי מומחים על-פי הזמנת ההורים. הדגם מושך יותר מבקרים מבית המלון, שאיננו עושה עסקים גדולים.

  • 1993 - צ'רני מחליט להשביח את השטח ולבנות עליו. הוא בודק את האפשרויות. תב"ע מאושרת מתירה לבנות במקום 12,000 מ"ר למגורים או למלונאות. בגרסת הדירות, מותר לבנות במקום בהיקף קטן, כ-120 דירות בנות 100 מ"ר (שטח עיקרי) בממוצע. צ'רני מבין מיד, כי על מתחם בן 50 דונם אפשר לקבל זכויות בנייה גדולות פי כמה.

  • מרס 1994 - שלושה יזמים, ובהם המשנה לשעבר לראש המוסד, דוד קמחי, מציעים לצ'רני תוכנית לבניית שלושה בתי מלון, תוך הגדלת זכויות הבנייה. צ'רני מאשר להם לבדוק את האפשרויות. היזמים מנהלים מו"מ עם רשתות ישרוטל (של דיוויד לואיס) ו"ארבע העונות" האנגלית, על חוזי ניהול. יש תוכניות, יש אדריכל, אך לא סוכמה עסקה.

1,070 דירות

  • נובמבר 2005 - העירייה מאשרת ביטול בניית בתי המלון, והוספת 220 דירות נוספות. עכשיו כבר מדובר על בניית 1,070 דירות. העיתוי נראה משונה וזועק לשמיים: אולמרט דיבר, כאמור, על ביטול בניית בתי המלון בשל הירידה החדה בתיירות. אולם בסוף 2005 כבר חוזרת ישראל לשגשוג ולצמיחה, והתיירות בעלייה מדוע מאשר ראש העירייה לופוליאנסקי דווקא עכשיו לבטל את בניית בתי המלון, ולהוסיף דירות? צריך לדעת, שמכירת דירות רווחית פי כמה יותר משיווק חדרים בבתי מלון. מה המניע של לופוליאנסקי לוותר על הוספת בתי מלון בעיר, כאשר התיירות הולכת וגואה?!

  • ינואר 2006 - עו"ד זיל פלדמן מניו-יורק רוכש 35% מחברת פולאר, שהיא בעלת השליטה בשרפ"ק. בצורה זו הוא מגיע לשליטה חלקית - ואחר כך גדולה יותר - בפרויקט הולילנד. פלדמן ונציגו בארץ, דוד וייס, מקבלים פרויקט מן המוכן. הם אינם מבקשים זכויות בנייה נוספות, כי צ'רני ואנשיו כבר עשו בעבורם את המלאכה. וייס מתרכז בניהול הבנייה ומשרד המכירות, בשיווק הדירות, ובהצגת הפרויקט בפני יזמים, קונים-בכוח ונציגים של התקשורת.

  • אירוע נוסף באותו חודש: צ'רני מוכר את יתרת הקרקע, ל-220 דירות, לאלי וינשטיין מניו-יורק, בכ-120 מיליון שקל.

1,120 דירות

  • אפריל 2006 - הוועדה לבניין ערים מאשרת הוספת כ-50 דירות נוספות. עכשיו מדובר על בניית 1,120 דירות, במקום 120 בתוכנית המקורית!.

  • אוקטובר 2007 - וינשטיין מוכר את המגרש לחברת נידר, בשליטת האחים רחמין מירושלים, ב-177 מיליון שקל. המחיר הגבוה, 800 אלף שקל לקרקע לדירה, מצביע על הזינוק בשווי הפרויקט, אומנם לא רק בגלל השוחד, אלא גם תודות לגאות המחודשת בעסקי הנדל"ן ולעלית מחירי דירות היוקרה.

  • דצמבר 2007 - נידר מתכננת לבקש הגדלת מספר הדירות על המגרש שלה ל-265. שינוי זה, תודה לאל, עדיין לא אושר, וספק גדול אם יאושר.

  • יולי 2008 - נידר נקלעת לקשיים, לפני שהספיקה להתחיל בבנייה. עסקיה מועברים למסגרת של צו הקפאת הליכים בבית המשפט המחוזי בירושלים.

640 דירות במקום 120

  • דצמבר 1994 - "האיש המרכזי" מגיש לוועדה המקומית, בשמם של בעלי הקרקע, תוכנית להגדלת השטח הבנוי פי 12(!) - מ-12,000 ל-160 אלף מ"ר, הווי אומר: בנייה לפי 300%. התכנון הוא של האדריכל הוותיק רם כרמי. התוכנית מדברת על בנייה בגובה מתון יחסית (למקובל בתל אביב), של עד 12 קומות. לגבי ירושלים, זוהי מהפכה זוטא. מדובר על בניית 650 דירות, ולצידן שלושה בתי מלון.

  • 1996 - התוכנית מאושרת בוועדה המקומית לבניין ערים. המשטרה חושדת, שהאישור לווה במתן שוחד ביד רחבה לבכירים בעירייה. "האיש המרכזי" מספר לרבים על קשריו ויחסיו הטובים עם אולמרט, המסייעים לקידום הפרויקט. אולמרט עצמו מדבר בהתלהבות על הפרויקט. הוא אומר כי שלושת בתי המלון "יביאו לבירה אלפי תיירות לקראת חגיגות 50 שנה למדינה" (שנועדו לאפריל 1998). עוד הוא אומר, כי בניית 640 הדירות תביא לירושלים "אוכלוסיה חילונית ברמה גבוהה".

  • 1998-1995 - "האיש המרכזי" מעביר - על-פי חשדות המשטרה - שוחד במיליוני שקלים לאנשים הקובעים בעיריית ירושלים. המוקד הוא על אולמרט ולופוליאנסקי. הכספים מועברים בצורות מגוונות: תשלום לעורכי-דין של שני הבכירים, המחאות "עצמי", מזומנים, מימון הוצאות בחירות. לפי חשדות המשטרה, מקבל לופוליאנסקי את הכספים בעיקר בצורות תרומות ל"יד שרה" בראשותו, וכן 100 אלף שקל תרומה ל"כולל" שבנו לומד בו. העברת כספי השוחד נמשכה לאורך השנים, גם בשנים שלאחר 2000. בתמורה - טוענים החוקרים - דאג לופוליאנסקי שהוועדה לבניין ערים תאשר את התוכניות, מבלי לדון כלל ב-800 ההתנגדויות שהוגשו על-ידי תושבי העיר, "כי שמיעת כל ההתנגדויות תארך זמן רב" (לא פחות ולא יותר!) טענות של רבים, שמדובר בבנייה הפוגעת בנוף ובערכי טבע, אינן זוכות להתייחסות רצינית. גם הוועדה המחוזית לא בודקת ברצינות טענות אלו.

  • 1997 - ועדת ערר מטעם הוועדה המחוזית מקבלת את ערעורה של עו"ד נעמי וייל, תושבת ירושלים ומומחית בדיני תכנון ובנייה, ופוסלת את התוכנית. וייל מייצגת ועד פעולה של שכנים, המתנגדים לבנייה (הם לא ידעו שמספר הדירות יוכפל בעתיד...) ועדת הערר מבקרת בחריפות את הוועדה המקומית ואת היו"ר לופוליאנסקי, על שסירבו לשמוע את 800 ההתנגדויות, בניגוד לנוהג ולדין.

  • 1998 - הוועדה המחוזית דוחה את קביעת ועדת הערר (לא ייאמן!) ומאשרת את תוכנית הבנייה. יו"ר הוועדה המחוזית באותה עת הוא עו"ד מתי חותה.

  • נובמבר 1998 - אולמרט נבחר מחדש לראשות העיר. לופוליאנסקי ממשיך לעמוד בראש הוועדה המקומית לבניין ערים. אלי שמחיוף משס נבחר לחבר מועצה, לסגן ראש העיר, ליו"ר ועדת הכספים ולחבר בוועדה לבניין ערים. "האיש המרכזי" חותם על חוזה חדש עם צ'רני, שלפיו יקבל 50 אלף דולר לחודש. צ'רני ממשיך, באמצעות "האיש המרכזי", הפועל כמתווך, "לשמן" את בכירי העירייה.

850 דירות

  • יולי 2001 - הוועדה לבניין ערים מאשרת הוספת 210 דירות, כך שמספרן מגיע ל-850. עכשיו כבר מדברים על מגדלים של 20 עד 34 קומות.

  • 2002 - מהנדס העיר אורי שטרית נקלע לקשיים אישיים. "האיש המרכזי" מנצל (לדבריו) את ההזדמנות, ומתחיל לשחד גם אותו. הבנייה מתקדמת, רבי-הקומות נבנים בזה אחר זה, ושרפ"ק מוכרת מאות דירות. גם כספי השוחד זורמים. צ'רני מעביר את הכסף ל"איש המרכזי", וזה מעביר אותם למקבלי השוחד, במספר ערוצים: לפי החשד - ישירות, או באמצעות עו"ד אורי מסר, או באמצעות שולה זקן, או באמצעות מתווך, ואולי גם בדרכים אחרות. הסכום הכולל שהועבר נע בין 10 ל-15 מיליון שקל. הפרטים ודאי עוד יתבררו.

  • 2002 - אולמרט מדבר על ביטול בניית שלושת בתי המלון, בשל הירידה בתיירות בתקופת האינתיפאדה, ועל המרת חדרי המלון במאות דירות נוספות. עם זאת, ההחלטה בעניין זה התקבלה רק לאחר תום תקופת כהונתו - ראו בהמשך.

אולמרט הגיע, והכל משתנה

  • נובמבר 1993 - אהוד אולמרט זוכה בבחירות לראשות עיריית ירושלים. תוך שהוא מביס את טדי קולק המיתולוגי. צ'רני מבחין מיד באפשרויות החדשות. אורי לופוליאנסקי, העומד בראש רשימת "יהדות התורה", ממונה לסגן ראש העיר וליו"ר ועדת המשנה לתכנון ולבנייה.

  • דצמבר 1993 - צ'רני שוכר את שירותיו של איש הנדל"ן, הידוע בשם "האיש המרכזי". איש זה חזר לפני זמן קצר מאנגליה, לאחר שהסתבך שם בעסקיו. הוא מציע עצמו כמומחה לנדל"ן, למרות שמזה 10 שנים לא ניהל חברת נדל"ן בישראל, ושהה כמעט כל העת בחו"ל. צ'רני פוגש את "האיש המרכזי" , לאחר ששימש כיועץ לאיש עסקים משווייץ, המוכר גם לצ'רני. העסקה עם השווייצי לא הצליחה. אבל כל העובדות הללו אינן מרתיעות את היזם מבית וגן. הוא מבטיח ליועץ החדש - הכל לדבריו - 1 מיליון דולר ועוד 1.5% מההשקעה, אם יצליח להשיג זכויות בנייה מוגדלות. הם חותמים על חוזה לחמש שנים.

  • פברואר 1994 - שלושת היזמים שטיפלו בבניית בתי מלון מקבלים הודעה מהיזם, שהתוכנית בוטלה, וכי מעתה יתרכז בבניית מגורים.

  • אמצע 1994 - אולמרט מכריז על מדיניות בנייה חדשה בירושלים, שלפיה יאשרו בכמה מקומות גם בנייה לגובה, במקום בניה נמוכה של עד 8-6 קומות שהייתה נהוגה עד אז. צ'רני תופש מיד, שנפתחו לפניו אפיקים חדשים.

המפנה: הפרסום ב-News1

  • 28.7.08 - יואב יצחק, מו"ל והעורך של אתר News1, חושף כי אולמרט חשוד בקבלת שוחד מיזמי הפרויקט ומעביר חומר בנושא למשטרה. הפתעה במשטרה, הלם בקרב היזמים שמתחילים להיות מודאגים. סגן ראש יאח"ה, ניצב נחום לוי, מקבל מידע נוסף מיצחק, לרבות: שמות החשודים, נותני ומקבלי השוחד וכן את שמו של מי שיכונה: "האיש המרכזי", שהוגדר מלכתחילה כאיש העתיד לשמש עד מדינה. "האיש המרכזי" מוזמן לתשאולים ולאחר כמה חודשים של לחץ הוא מבקש לעצמו מעמד של עד מדינה.

  • יוני 2009 - המשטרה מתחילה לחקור לעומק, בהנחיית ראש אגף חקירות. תופסים מסמכים וחשבונות בנק של כמה חשודים מרכזיים. הפרסום ב-News1 מגלגל את כדור השלג. החקירה מתקדמת, והכל נעשה במסגרת סמויה. החשודים, ובהם אולמרט, עדיין אינם יודעים שהמשטרה בעקבותיהם.

  • דצמבר 2009 -"האיש המרכזי", היודע הכל, נקלע לקשיים, מסיבות שעד היום אינן ברורות. הוא לווה 2 מיליון שקל בשוק האפור. החובות, כמקובל בשוק זה, תופחים ל-11 מיליון שקל, ואי-פרעונם מביא לאיומים על האיש. יש לו גם חובות נוספים. הוא מבקש עזרה מצ'רני. זה עוזר לו תחילה, אחר-כך מפסיק. "האיש המרכזי" פונה מבקש כאמור לעצמו מעמד של עד מדינה ומוסר לה "ים" של מסמכים המוכיחים לכאורה את עסקות השוחד. הוא יודע הכל - הרי הוא שתיווך בעסקות השוחד, עמד כל השנים לצידו של צ'רני ומכיר את פרטי פעילותו!

הפרקליטות חותמת על חוזה עם "האיש המרכזי"

  • ינואר 2010 - היועץ המשפטי החדש לממשלה, מני מזוז, שמעורב בפרשה זו מעת פרסום המידע הראשוני על-ידי News1 והתחלת החקירה, מאשר הסכם עד מדינה. פרקליט המדינה משה לדור מנהל את המו"מ. בינואר חותמים הסכם: האיש יהפוך לעד-מדינה, ימסור את כל הידוע לו על עסקות השוחד, יחד עם המוני מסמכים, שרובם בחתימתו. בתמורה, תפרע המדינה את חובותיו הנאמים בכ-19 מיליון שקל - או את רובם. תשלם לו משכורת של 15 שקל לחודש, לכל ימי חייו, וגם תתחייב לא להעמידו לדין. למדינה משתלם לחתום עם העסקה עם "האיש המרכזי": היא מקווה לגבות את מס השבח והיטל ההשבחה האמיתיים החלים על הנכס, ששווים פי כמה מכל מה שישלמו לעד המדינה.

  • מרס 2010 - לאחר מו"מ ארוך, ובעקבותיו מכרז, נמכר המגרש של נידר לשותפות של בעל רשת המרכולים רמי לוי וחברת נהור (חברת הנדל"ן של דן). הם משלמים 145 מיליון שקל. האם יוכלו לבנות? לכאורה, יש להם תב"ע מאושרת. אבל תושבים וארגוני הגנת הסביבה המתנגדים לבנייה ינסו להציל מה שיציל. הם עשויים לפנות לבית משפט - או לוועדה לבניין ערים - לטעון שאחוזי הבנייה הושגו בעבריינות, ולבקש לבטל את התב"ע. רמי לוי ונהור קצת מודאגים.

  • 6 באפריל 2010 - דאגתם של שני היזמים היא כאין וכאפס מול דאגותיהם ופחדיהם של המעורבים לכאורה בפרשת השוחד הגדולה, הנעצרים בזה אחר זה, וחלקם יושבים עד היום במעצר: צ'רני, שטרית, עו"ד מסר, המתווכים, רואה החשבון, לופוליאנסקי, שמחיוף.

  • 14 באפריל - אולמרט, האיש שקיבל, על-פי האשמות "האיש המרכזי" את מנת השוחד הגדולה ביותר, 3.5 מיליון שקל, חוזר לארץ. נכון להיום, הוא לא נעצר ולא נחקר. הוא גם מקבל הזדמנות, מה שלא קיבלו המעורבים האחרים, לנאום בטלוויזיה, בשעת צפית-שיא, ולהודיע שהוא אף מפשע. הוא לא מאפשר לעיתונאים לשאול שאלות. האם דיבר אמת? זאת מן הסתם, יתברר בעתיד. בינתיים, News1 שם-לב לעובדה מעניינת אחת: אולמרט אמר שלא קיבל שוחד "מאדם". הוא לא אמר "מחברה" או "מעמותה" או "מתאגיד".

  • 19 באפריל - המשך יבוא.

השוחד "שימן" הטבות של רבע מיליארד שקל

לדברי "האיש המרכזי", תשלומי השוחד לא איפשרו רק הגדלת הבנייה מ-120 ל-1,235 דירות (פי 10 - שלא לדבר על הגדלת השטח במ"ר!) אלא איפשרו לתת ליזמים גם הטבות נוספות, המסתכמות בכ-250(!) מיליון שקל: (1) הקטנת היטל ההשבחה מ-220 ל-70 מיליון שקל; (2) הקטנת מס השבח מ-110 ל-50 מיליון שקל; (3) הקטנת אגרות הפיתוח ששולמו לעירייה ב-15 מיליון שקל; ((4) הקטנת ההשקעה בגשר של הפרויקט ב-10 מיליון שקל; (5) הקטנת החניון הציבורי מ-140 ל-70 מקומות, והפיכתו מתת-קרקעי לעילי - חיסכון הנאמד על-ידי News1 ב-10 מיליון שקלים לפחות.

  • פברואר 2003 - אולמרט פורש מראשות העירייה, עם בחירתו לשר בממשלה. לופוליאנסקי נבחר במקומו. יהושע פולק מיהדות התורה נבחר ליו"ר החדש של הוועדה המקומית לבניין ערים. יודגש, כי פולק לא נעצר עד היום.

מוכרים את המגרשים בכ-300 מיליון שקל

  • תחילת 1999 - כשהוא מאושר מאישור התוכנית האדירה, מתחיל צ'רני במו"מ למכירת המגרשים. עכשיו, כשזכויות הבנייה הוגדלו פי כמה וכמה, שווים כמובן גם המגרשים הרבה יותר. הוא נותן אופציה לקרדן לקנות 25% מהמגרשים, ומנהל מגעים על אפריקה-ישראל, אך ללא תוצאות.

  • דצמבר 1999 - צ'רני מוכר את רוב המגרשים במתחם לשלושה קונים: חברת פולאר, בשליטת שרפ"ק (חברה שאביגדור קלנר הוא אחד מבעליה), קונה 60% מהמגרשים. קרדן נדל"ן (בשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור), קונה 30% (יותר משיעור האופציה), בנק לאומי קונה 10%. הכל יחד משלמים לצ'רני כ-350 מיליון שקל. שינוי היעוד וההגדלה הרבתי באחוזי הבנייה מניבים לו רווחים של מאות מיליוני שקלים. שוחד של 15 מיליון שקל שווה-ערך לעמלה סבירה של 5%.

תאריך:  19/04/2010   |   עודכן:  19/04/2010
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הולילנד - יומן אירועי הפרשה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישע
19/04/10 11:34
2
יגאל11
22/04/10 18:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ביום ה' באייר תש"ח (15 במאי 1948) סולק השלטון הזר הבריטי מארץ ישראל, ולראשונה מאז שכבשו פומפיוס וצבאותיו את הארץ בשנת 63 לפסה"נ, עמד עם ישראל על רגליו כעם ריבוני בארצו. זהו תאריך מכריע ומכונן בתולדות עם ישראל: יום סיום הגלות ושיבתנו אל תוך ההיסטוריה. "ויפה כיוונו המנהיגים שקבעו את היום הזה דוקא, אשר בו היה עיקר הנס שיצאנו מעבדות לחירות על-ידי הכרזת העצמאות. ואלמלא נעשית ההכרזה באותו היום והייתה נדחית ליום אחר, אז היינו מאחרים את המועד ולא היינו משיגים את ההכרה וההסכמה של המעצמות הגדולות שבאומות העולם, כידוע. ונס זה משך אחריו גם את הנס השני של ההצלה ממות לחיים הן במלחמתנו נגד הערביים בא"י, והן הצלת יהודי הגולה מיד אויביהם במקומות מגוריהם שעלו לא"י. ובא על-ידי כך הנס השלישי של קיבוץ גליות" [לשון הגאון רבי משולם ראטה בשו"ת קול מבשר, א, כא].
19/04/2010  |  הרב דוד בר-חיים  |   מאמרים
בשנת 2048 תחגוג המדינה מאה שנה לעצמאותה בעידן המודרני. אם אחיה עד אז, אהיה בן 93 והסיכויים שאחזה בחגיגות יום העצמאות המאה הם די טובים. כאשר נולדתי, בשנת 1955, הייתה התחזית הסטטיסטית כי בני דורי יחיו עד גיל 74. היום, כאשר מציינת המדינה 62 שנה להקמתה, צפויים בני גילי, הודות לגידול המואץ בתוחלת החיים, לחיות עד גיל 83, כאשר 10% מהם אף יאריכו ימים ויעברו את גיל 95. זאת ועוד, בעוד 20 שנה, כשלבני גילי ימלאו 75 שנה, יתברר כי לפחות מחציתם יזכו לחגוג את יום העצמאות המאה למדינה, ובמילים אחרות - לפחות 50% מבני גילי, שיגיעו לגיל 75, יחיו גם בשנת 2048. לעומת זאת, בני בכורי, שנולד בשנת 1980 ולאחרונה בא בברית הנישואין, יהיה בשנת 2048 בן 68. הוא, על-פי החישובים הסטטיסטיים כיום, צפוי להגיע לפחות לגיל 88, כאשר לפחות 10% מבני גילו יעברו את גיל 96. ניתן להניח כי בשנת 2048 יתברר כי 50% מבני דורו של בני יעברו את גיל ה-100, היינו: הם יחגגו את יום העצמאות ה-132 למדינת ישראל.
19/04/2010  |  אבי דוידוביץ  |   מאמרים
אמרו בגמרא (בבא בתרא י ב), הרוגי "לוד", אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם. ופירוש הרוגי לוד, הם האחים פפוס ולוליינוס, במעשה שהיה, שבתו (הבת של) של המלך נמצאה הרוגה, וחשדו הגויים שמישהו מישראל הרג אותה, וגזרו גזירה על כל העם, להשמיד להרוג ולאבד, ועמדו פפוס ולוליינוס, ופדו בנפשם את ישראל, שאמרו, אנחנו הרגנוה, והמלך הרג אותם לבדם, ונשארו כל ישראל לפליטה. ועליהם אמרו רבותיו, כי אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם, לרוב גודל השכר שיש להם לעולם הבא.
19/04/2010  |  הרב עובדיה יוסף  |   מאמרים
הרכב הארגון החדש אשר יטפל בנכי צה"ל:
19/04/2010  |  מיכאל הרשקוביץ  |   מאמרים
סמוך לצהרי יום ה', ד' באייר, 13 במאי 1948, נכנס אוטו ואליש, סוכן-פרסום וגרפיקאי תל אביבי, למשרדו שברחוב נחלת בנימין, כשהוא מוצא על שולחנו פתק דחוף: "בוא מייד אל שרף בסוכנות".
19/04/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
לפני חודשים אחדים החליטו להפסיק להאכיל את הדולפינים המאולפים בסרדינים ובמקרלים, הפסיקו לשדר את מדורת השבט, הקריינים נעלמו, המגישים נאלמו, התחקירנים התאדו, הפרשנים נגוזו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il