|   15:07:40
  עינת וילף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

כך עובד מסע הפחדה

העיתונות הכלכלית נאלצת לשתף פעולה עם כתיבה שכל מטרתה להפחיד אותי לידי שתיקה תגובת גלובס: "הבחירה אותה עשית - לפיה במקום להתמודד באופן אמיץ עם הביקורת שנמתחה עלייך, את משמיצה את מערכת העיתון 'גלובס' ואת בעליו, בלי שנעשה אפילו מאמץ קל מצידך לבדוק את מעורבות כל אחד מהם בנושא - היא מעשה שלא יאה לעשותו ובפרט כאשר מדובר בנבחר ציבור וחברת כנסת"
24/08/2010  |   עינת וילף   |   כתבות   |   תגובות
וילף. מהלכים עליה אימים

איזה סוג של נבחרי ציבור מבקשים בעלי ההון לראות לפניהם: מפוחדים, מבוהלים, שותקים ושאינם יכולים למלא את תפקידם למען הציבור בנאמנות. כחברה גאה במפלגת העבודה אין בכוונתי להיות אף אחד מאלה

לאחרונה נעשה ניסיון שקוף ועלוב להפחיד אותי ולגרום לי לסגת מהמאבק לצמצום הריכוזיות במשק. אין בכוונתי להיכנע לנסיונות אלה ואמשיך להלחם. כדי לשתף אתכם בכוחות הפועלים מאחורי הקלעים בתחום זה, אגולל בפניכם את סיפור המעשה:

מזה כמה חודשים אני עובדת בשיתוף פעולה עם עו"ד דרור שטרום, הממונה לשעבר על ההגבלים העסקיים ופרופסור אבי בן-בסט, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, על הצעת חוק להגברת התחרותיות במשק. הפנייה אלי לניסוח וקידום החוק נעשתה על-רקע הניסיון שלי בעולם העסקי והיכרותי עם תחום הפירמידות העסקיות. לאחר כמה חודשי עבודה התגבשה הצעת החוק. לשמחתי, זכיתי לתמיכה רבה בהצעת החוק ויחד איתי הצטרפו כיוזמים וחותמים כמחצית מחברי הכנסת שאינם בממשלה.

בעקבות הצלחת ההחתמה, ביקש עיתון דה-מרקר לערוך ראיון איתי בנושא זה. בעקבות הראיון שעסק כולו בהצעת החוק ובתפישת עולמי הכלכלית הייתה פנייה לעשות ראיון נרחב יותר שישמש את "דה-מרקר וויק". הראיון הנרחב שהיה מקצועי מאוד (כל הציטוטים וכל העובדות במאמר מדויקים) זכה לתגובות חמות.

אך כפי שהזהירו אותי רבים בעקבות הראיון, הנסיונות לקעקע אותי לא איחרו לבוא:

לפני כמה ימים התקבלה בקשה תמימה להתראיין לגל"צ בנושא הריכוזיות. הראיון התקיים עם דודי תדמור, שלמרות עברו המפואר כממונה על ההגבלים עסקיים, משרת היום את משפחת עופר, ששולטת על כמה ממשאבי הציבור החשובים ביותר באמצעות מבנה הפירמידה. אין ספק שהייתי צריכה להמנע מלהתראיין אצל מי שמפת האינטרסים שלו מנוגדת למאבק בריכוזיות. ואכן, הראיון היה מגמתי וניכר היה שלמראיין אין עניין לקיים דיון ענייני ואינטלגנטי בנושא הריכוזיות והצעת החוק. כל אמירה שלי נתקלה בהמהום ספקני וברור היה שהראיון נערך במטרה לגרום לי לחשוש לעסוק בנושא ולהתבטא לגביו.

אך בכך לא היה די. אתמול בצהריים קיבל הדובר שלי טלפון מכתבת בגלובס שפתחה את השיחה כך: "גילוי נאות: מאז שהתפרסמה הכתבה על עינת בדה-מרקר העורך שלי מחפש אותה. בדקנו וניסינו למצוא כמה דברים. מצאנו שהיא לא הייתה בכנסת בזמן ההצבעה על חוק שכר מינימום. ביררנו והסתבר שהיא הייתה במשלחת רשמית מטעם הכנסת וגם בדקנו במזכירות הכנסת והיא הייתה מקוזזת. ביררנו במשרד של עמיר פרץ (יוזם ההצעה) והם אמרו שהכל היה בסדר ומקוזז, אבל העורך שלי מתעקש לתאר אותה כמי שנמלטה מההצבעה. האם תוכלו למסור לי תגובה?".

לגלובס נמסרה התגובה הבאה: "ח"כ וילף נענתה לבקשתו של יו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין, להשתתף במשלחת אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-גרמניה לברלין, ולתרום למאמץ ההסברה הלאומי ולמלאכת ייצוג הכנסת בפני עמיתיה בגרמניה. ההשתתפות במשלחת נקבעה שבועות רבים מראש ותואמה על-ידי מחלקת קשרי החוץ של הכנסת, עוד בטרם פורסם סדר היום של מליאת הכנסת לשבוע זה. בהתאם לנהוג, ח"כ וילף דאגה מראש לקיזוז עם אחד מחברי האופוזיציה בשעת ההצבעות על חקיקה פרטית".

בנוסף, גם נמסרה התגובה הבאה מטעם יו"ר הכנסת, שלא הוכנסה לכתבה: "ח"כ עינת וילף היא נכס יוצא מן הכלל לכנסת, היא הפכה לשליחה חשובה של הכנסת והיא עושה עבודה בלתי רגילה".

אמרנו גם לכתבת שאיננו מבינים מדוע הם מתעקשים לעסוק במשהו שאין בו דבר, במיוחד לאור העובדה שידוע שמשלחות רשמיות מטעם הכנסת נקבעות חודשים ושבועות מראש, וסדר היום של החקיקה הפרטית נקבע רק באותו שבוע. הכתבת הסבירה שאין לה מרחב תמרון והעורך שלה מתעקש על כך שנמלטתי מההצבעה. קשה להגיד שהופתענו - גלובס הוא בבעלות 100 אחוזים של איש העסקים אליעזר פישמן, שיש לו נתח בידיעות אחרונות ומספר חברות נדל"ן (קישור לרשימת האחזקות). מזה זמן רב הוא משתמש בעיתון שלו כדי להיאבק את מאבקם של בעלי הפירמידות כנגד מה שהוא מכנה "פופוליזם הריכוזיות".

אמש כשראיתי את העיתון התברר לי שגלובס החליטו לצאת מולי למסע הפחדה ולהבהיר לי שהם אינם חוסכים באמצעים לעשות זאת. את העמוד הראשון(!) הם פתחו את הכתבה במילים הארסיות הבאות: "אחרי כהונה של בערך שתי דקות בכנסת, אחרי רקורד ציבורי שמסתכם, פחות או יותר, בכלום". מכאן ואילך הם המשיכו בשטף מלים שכל מטרתן אחת - לגרום לי להיראות כאדם שאין מה להקשיב לדבריו או להתייחס אליהם ברצינות.

בעמודה כפולה בהמשך הם פרשו חלקים מהראיון המגמתי עם דודי תדמור. כדי לגרום לי להשמע לא קוהרנטית נמנעו מעריכת דברי, למרות שאין דין שיחה כדין כתבה. העורך והכתב לא הסתפקו בהערות המגמתיות של דודי תדמור מהראיון ושילבו הערות מזלזלות נוספות משלהם כגון "לא ממש הבנו", "ראשנו סחרחר", "וילף פשוט מדברת שטויות", כדי להבטיח שחס וחלילה הקוראים לא יוכלו לחשוב בעצמם.

גרוע מכך, בכעסם על כך שלא נמצא דבר כנגדי, הם פשוט עשו שימוש בשלל שקרים 'קטנים'. במקום לציין שהנסיעה לגרמניה נעשתה מטעם הכנסת כנציגה של הפרלמנט הישראלי לפרלמנט הגרמני, נאמר שהיא הייתה של "אגודת ידידות ישראל-גרמניה" (משום מה המילה 'פרלמנטרית' הושמטה) ובסוגריים הוסיפו "במימון הכנסת כמובן, במימון העשוקים, כמובן". הם התעקשו לייצר שלל ספקולציות ולדבר על "מנעמי השלטון", מתוך ידיעה שאין קל מלזרוק אמירות כאלה כדי לגרום לציבור הבוחרים לפנות כנגד חברי הכנסת שלו.

הכתבה בדה-מרקר הבהירה לכל החוששים מהמאבק כנגד הריכוזיות שלא ניתן ללחוץ עלי באמצעים המקובלים של הבטחת תפקידים לאחר החיים הפוליטים ותרומה לבחירות מקדימות. על כן לא נותרה להם ברירה אלא לנסות לגרום לאנשים לחשוב שלא כדאי להקשיב למה שאני אומרת. ברור לי שהעורך והעיתונאים נאלצו לשתף פעולה עם כתבה שכל מטרתה להפחיד אותי לידי שתיקה. אין לי אלא להצטער שעיתונאים בעלי יכולת נאלצים להתכופף בפני מתי מעט בעלי הון ולשרת את מטרותיהם, מתוך ידיעה שאין להם אפשרויות רבות לעבוד בעיתונות עצמאית ואמיצה. הדבר מצביע על סכנת הריכוזיות לשיח הציבורי ולמקצוע העיתונות.

בעיית הריכוזיות יותר משהיא בעיה כלכלית, היא בעיה לדמוקרטיה. הפעולה של עיתון גלובס היום מוכיחה בדיוק איזה סוג של נבחרי ציבור מבקשים בעלי ההון לראות לפניהם: מפוחדים, מבוהלים, שותקים ושאינם יכולים למלא את תפקידם למען הציבור בנאמנות. כחברה גאה במפלגת העבודה אין בכוונתי להיות אף אחד מאלה.

כדי שלא נאפשר למתי מעט אנשים לעוות את הדמוקרטיה ורצון הציבור אתם מוזמנים לנקוט את הפעולות הבאות:



  • 3) הפיצו מכתב זה למי שעשוי להיות מעוניין.

ובעיקר - בכל פעם שאתם קוראים עיתונים, שאלו את עצמכם - מה מבנה הבעלות שלהם, מי עומד מאחוריהם, ומה האינטרסים שלהם והאם הבעלים מבטיחים את עצמאות העורכים והעיתונאים לטובת הציבור כולו.

תגובת גלובס
מכתב התגובה המלא לדבריה של ח"כ עינת וילף
▪ ▪ ▪

לכבוד,
ד"ר עינת וילף, ח"כ


בשם מרשי, העיתון "גלובס" הנני להודיעך, כדלקמן:

1. ביום 24.8.2010 הפצת מכתב בתפוצה נרחבת ביותר ובו כללת השמצות, דברי בלע ואי אמיתות.

2. כידוע לך, במסגרת ההתנהלות השגרתית של עבודתך כחברת כנסת גם אמירת האמת מהווה אופציה ראויה, שכדאי להשתמש בה.

3. כתבת "גלובס", גב' לילך וייסמן, כלל לא דיברה איתך ואילו במכתבך את משתמשת במשפט "אמרנו גם לכתבת..." שעה שאת יודעת, כי את לא אמרת לה דבר!

4. נוסח הדברים שנאמרו לכאורה במכתבך על-ידי הגב' וייסמן - מסולפים ומעוותים לחלוטין. לא נאמר על-ידי הגב' וייסמן כי "העורך שלי מתעקש לתאר אותה כמי שנמלטה מההצבעה". הניסוח כפי שנכתב במכתבך, המיוחס לכאורה לגב' וייסמן - מהווה שקר מוחלט ומניפולציה זולה. הוא כשלעצמו מהווה עילה לתגובה חריפה ביותר.

5. עם כל הכבוד, אינך יכולה לצייר את מרשי העיתון "גלובס" כמי שפועל בשמם של בעלי הון, שכדברייך, מבקשים לראות סוג של נבחרי ציבור ה"מפוחדים, מבוהלים, שותקים ושאינם יכולים למלא את תפקידם למען הציבור בנאמנות".

6. הרי אותו דבר ניתן לומר כלפייך, שלאור מכתבך, השולל את הביקורת העניינית שנמתחה עלייך בכתבה של אלי ציפורי בעיתון "גלובס" בנושא הריכוזיות, כי את מעוניינת לראות את העיתונות בכלל ואת עיתון "גלובס" בפרט כמפוחד, מבוהל ושאינו יכול למלא את תפקידו בנאמנות למען הציבור בכלל וקהל הקוראים בפרט.

על כך נאמר: "טלי קורה מבין עינייך".

7. מאחר שמכתבך נכתב לחברי מפלגתך ובו את מדגישה (כנראה לשם קבלת משוב של אהדה מהם), כי: "כחברה גאה במפלגת העבודה אין בכוונתי להיות אף מאלה", היינו מפוחדת ומבוהלת, ראוי היה שתגיבי עניינית לביקורת שנמתחה עלייך בנושא הריכוזיות - וזאת עבור חברי מפלגתך, על-מנת ליתן להם את מלוא האינפורמציה בנושא.

8. מרשי רואה בחומרה רבה ויגיב במלוא האמצעים שעומדים לרשותו. מרשי לא ישלים עם הטלת אימה ופחד על כלי תקשורת שאינו מקדש את דעתך. יתרה מכך, לא ישלים עם הכפשות בדבר הפעלת עיתונאים ועורכים על-ידי בעלי העיתון.

9. הבחירה אותה עשית - לפיה במקום להתמודד באופן אמיץ עם הביקורת שנמתחה עלייך, את משמיצה את מערכת העיתון "גלובס" ואת בעליו, בלי שנעשה אפילו מאמץ קל מצידך לבדוק את מעורבות כל אחד מהם בנושא - היא מעשה שלא יאה לעשותו ובפרט כאשר מדובר בנבחר ציבור וחברת כנסת.

10. ככל הידוע למרשי, הצעת החוק שלך, לא צפויה להשליך באופן מוחשי אם בכלל, על קבוצת פישמן ובעליה. אם היית מכירה את פרטי הצעת החוק ומבנה האחזקות של קבוצת פישמן, כפי שמצופה ממך, לא היית מכפישה את קבוצת פישמן, כאילו יש לה אינטרס בסיכול הצעת החוק שלך.

11. אין באמור במכתבי זה משום ויתור על כל טענה ו/או תביעה ו/או זכות השמורה למרשי. מרשי שומר לעצמו את הזכות לתביעת לשון הרע בגין דברי הבלע כפי שנכתבו במכתבך.

בכבוד רב ובברכה,
יורם מושקט, עו"ד

הכותבת היא ד"ר וחברת-כנסת מטעם מפלגת העבודה
תאריך:  24/08/2010   |   עודכן:  24/08/2010
עינת וילף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כך עובד מסע הפחדה
תגובות  [ 30 ] מוצגות   [ 30 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עמדה על הריכוזיות
24/08/10 12:55
 
אזרח ישראלי
24/08/10 15:42
 
הבנת את זה ברוך?
24/08/10 16:42
 
חי-עד
24/08/10 18:19
2
שימרית
24/08/10 13:00
 
השמאל מפחיד אותי
24/08/10 13:43
 
יזהר ק
25/08/10 09:26
3
הם השולטים
24/08/10 13:26
4
בבג"צ ובאליטות ?!
24/08/10 13:37
5
מגיבים 2,3,4
24/08/10 14:30
6
אמתי
24/08/10 15:10
7
שמיל44
24/08/10 15:19
 
אוסי55
24/08/10 19:25
 
בטח לא היהודי
25/08/10 13:42
8
מומו
24/08/10 15:55
 
לגיהאד ולאיסלם
24/08/10 21:29
9
zoomarch
24/08/10 16:14
10
נמאסלימהם
24/08/10 16:31
11
חנין זועבי No.2
24/08/10 16:36
12
נתי בן משה
24/08/10 16:46
13
דניאל 11
24/08/10 16:55
14
אזרח ותיק ותיק
24/08/10 17:46
15
שם
24/08/10 18:12
16
כחלורי
24/08/10 18:43
17
חשדנית
24/08/10 21:19
 
היא בעד נסיגה
25/08/10 01:07
18
אסף שיאון
25/08/10 00:41
 
בעלה גרמני נוצרי!
25/08/10 12:18
19
מיכה100
25/08/10 16:32
20
בר ברע
31/08/10 12:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פועל בניין שהגיע לקבלת טיפול באחת המרפאות בארצות הברית, יצר מבלי שידע, מהפך בגישתם של חוקרים ורופאים אמריקנים לרפואה המשלימה. הפועל התלונן על כאבי גב שהחריפו והלכו עם הזמן. אבחון המקרה כלל התייעצות מומחים ובדיקת הדמיה - MRI, שלאחריה החליטו הרופאים על הטיפול המתאים: פיזיותרפיה בשילוב דיקור.
23/08/2010  |  ד"ר זיו בר  |   כתבות
פסטיבל הקריקטורה, הקומיקס והאנימציה, "אנימקס" בסינמטק תל אביב, זכה השנה להצלחה אדירה. הפסטיבל, שחגג את שנתו העשירית, נמשך חמישה ימים ולאור התוכנית הגדושה וההיענות הגדולה של קהל האוהדים, נראה כי אפשר היה להאריכו לפחות לשבוע.
ב-21 באוגוסט 2010 נחנכה רשמית תחנת הכוח הגרעינית הראשונה של אירן בבושהר, שנבנתה על-ידי רוסיה. נראה שבכך הגיעה לקיצה פרשה ממושכת זו, שהפכה בשנים האחרונות למעין מנוף ללחצים בינלאומיים על אירן ולוותה בסימני שאלה עד השלב האחרון. אירוע השקתה של התחנה צוין בטקס חגיגי במעמד סגן נשיא אירן וראש הסוכנות הגרעינית שלה, עלי אכבר סאלחי וראש הסוכנות הגרעינית הרוסית (ROSATOM) סרגי קיריינקו. לקראת הטקס הוחל בהכנסתם לליבת הכור של 163 מוטות הדלק הגרעיני שהובאו מרוסיה ונפתח שלב ההכנות להתנעת התחנה הצפוי, כנראה, בסוף ספטמבר 2010.
אתם קולטים, בן אדם יכול להפסיד במשימה הזו - וכל מה שהוא עשה במשחק כאילו נמחק. אתם מבינים, אתה יכול להגיע עד לארץ המובטחת, ואז ברגע האחרון לא להיכנס אליה. אתם תופסים, כמה שהמשימה הזו תכאב, זה עדיין יהיה פחות כואב ממה שתרגיש אם תפסיד בה. הבנתם? קלטתם? ירדתם לסוף דעתנו?
23/08/2010  |  גדי להב  |   כתבות
מייל שקיבלתי לפני כשבועיים התחיל כך:
23/08/2010  |  מוטי פלד  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il