|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

האנרכיסטים שעוד ישרפו את הכל

אחד ממנהיגי נוער הגבעות אשר נעצר השבוע כשעבר לשטח המפורז שבין ישראל לירדן מזלזל כבר שנים בחוק רבים מן הרבנים מגנים את ההתפרעויות ואת הפגיעה בחיילים אך יש כאלה ששתיקתם רועמת וח"כ יעקב כץ מדבר הבלים
16/12/2011  |   איציק וולף   |   מאמרים   |   תגובות
מאיר ברטלר. אש יוקדת בעיניים [צילום: פלאש 90]

"בואו נשיר את השיר המטורף של הארץ. בואו נשיר את השיר הצהוב של החול. יחפנים מתהלכים לאורכה ולרוחבה של הארץ ועושים איתה אהבה. אנשים פורקי עול.

איפה הארץ ההיא, שקראו לה קטנטונת? איפה אותה אהבה מגוללת בחול? אנרכיסטים הולכים בדרכים לעורם רק כותונת ובוערת אש בראשם ששורפת הכל?"


את מילות השיר שלעיל - המדברות ברומנטיקה גדולה על האנרכיסטים שמסתובבים בארץ - כתב איש השמאל המחזאי יהושע סובול, אך נדמה שבשנים האחרונות אימצו אותן דווקא בצד השני של הקו הירוק.

אחד מפעילי הימין הבולטים ביותר בשנים האחרונות הוא מאיר ברטלר. הוא מכיר את גבעות השומרון כאת כף ידו ומנהיג פעולות מחאה רבות. כבר בחנוכה שלפני ארבע שנים הוביל מבצע לעליית נקודות יישוב חדשות באזור E1 הסמוך למעלה אדומים ובשומרון.

בדומה למורתו, דניאלה וייס, יש לברטלר תשובות אידיאולוגיות מן המוכן לכל שאלה. כאשר מצרפים את זה למראה שלו - של גבר מוצק עם זיק ממזרי בעיניים - מתקבלת תוצאה מפחידה למדי לכל מי שחרד לשמירת החוק בישראל.

השבוע הוביל ברטלר קבוצה של עשרות פעילי ימין אשר חתכו את גדר המערכת בגבול של ישראל עם ירדן ונכנסו אל השטח המפורז על-מנת להפגין נוכחות. לכאורה טענו כי הם מתכוונים להקים במקום היאחזות חדשה, אך בואו ניתן להם קרדיט - גם הם לא חשבו לרגע שמישהו יאפשר להם להישאר שם. המשמעות היחידה של הדברים היא שהמטרה היחידה של ברטלר ואנשיו הייתה לחולל מהומת אלוהים הכוללת אולי תקרית דיפלומטית עם שכנתנו ממזרח.

לא מדובר במעשה שובבות, זה גם אינו אקט לגיטימי של מחאה. המעשה האנרכיסטי הזה שהתרחש כמעט במקביל להשתוללות בבסיס חטיבת אפרים אמור להוכיח לכל מי שלא הבין עד עכשיו שבכל הנוגע אל אותם צעירים פורקי עול אין שום מקום לרומנטיקה של ההתיישבות. הם לא הממשיכים של טרומפלדור או של חנן פורת. הם תלמידים די מוצלחים של אנשי השמאל שמפגינים בבלעין כבר זמן רב תוך פגיעה בחיילי צה"ל. זה לא כבוד גדול.
ידיעון בית אל - פרשת וישלח

ההינתקות אינה תירוץ לאנרכיה

לאחר התפרצות הזעם הציבורי על מתפרעי הימין בבסיס צה"ל נטען על-ידי מי שביקש ללמד סנגוריה כי מדובר בצעירים שנשרטו בנפשם בעת ההינתקות. זו טענה שאין לבטלה במחי יד, אבל אולי תזכורת קצרה מן העבר תלמד שהיסודות האנרכיסטיים שמובילים כיום את הצעירים בגבעות השומרון היו קיימים כבר אז.

הימים הם ימי טרום ההינתקות. באחד מימי הקיץ החמים של שנת 2005 שותקה פעילות התחנה המרכזית בירושלים בעקבות הנחת מה שהיה נראה כמטען חבלה בשירותים הציבוריים. מטען החבלה, שהתגלה לבסוף כמטען דמה, כלל בלון גז, שעון, חוטי חשמל ומודעה שעליה נכתב: ההינתקות תתפוצץ לכם בפנים.

לאחר זמן מה נעצרו שני חיילים מן הנח"ל החרדי אשר זוהו במצלמת האבטחה כשהם מניחים את המטען המדומה. אחד מהם ענה לשם מאיר ברטלר. מוכר לכם מאיפשהו?

בשנים שחלפו מאז הפך ברטלר לאחד ממנהיגי בני הנוער בגבעות. הוא גם הורחק על-ידי אלוף פיקוד המרכז מן השומרון והפך ליעד של המחלקה היהודית בשב"כ. פעמים רבות הוא מוביל צעירים לפעולות המסכנות את חייהם - כמו צעדה לילית לא מתואמת עם צה"ל אל עבר קבר יוסף בשכם.

אי הכרה בסמכות של המדינה בצירוף של אמונה יוקדת שבמעשה של אדם יחיד ניתן לשנות את המציאות הפוליטית כולה - עלולה להוביל את כולנו ואת ההתיישבות ביהודה ובשומרון לעברי פי פחת. ברטלר ואנשיו יוצרים במעשיהם חומת התנגדות ושומטים את הקרקע מתחת לכל טיעון הגיוני - היסטורי, ביטחוני, מדיני ומוסרי - שמעלים המתיישבים.

ההסכמה והעידוד שבשתיקה
[צילום: פלאש 90]

ביום שישי שעבר פורסם בידיעון של המועצה המקומית בית אל מאמר מאת ראש הישיבה הגבוהה במקום, הרב זלמן ברוך מלמד. מאמריו של הרב מלמד, המופצים לתושבי המועצה המקומית בית אל, עוסקים בפרשת השבוע עם נגיעות אקטואליות-רוחניות. הפעם עסק המאמר במעשה שמעון ולוי אשר נקמו באנשי שכם על חטיפת דינה אחותם.

מדובר באחד מן הסיפורים המרתקים בתורה על כך ששמעון ולוי 'עקפו' את יעקב אביהם, רימו את חוטפי אחותם ולאחר מכן הרגו אותם. רבים מדרשני ימינו עורכים הקבלה בין פעולתם של שני האחים לבין פעולות תג המחיר.

וכך כתב הרב מלמד תחת הכותרת "שמעון ולוי - הדרך לפתרון סכסוכים?":

"כאשר תוקפים אותך אויבים ופוגעים בך, כיצד עליך להגיב? האם להכות את הפוגעים מכה כפולה ומכופלת כך שלא ישתלם להם לנסות לפגוע שוב? או שמא תגובה קשה עשויה להביא להסלמה ולהגברת ההתקפות ולסכנה גדולה יותר?...השאלה הזאת ניצבת בפנינו שנים רבות במאבק שלנו עם אויבינו מבחוץ. אבל היא מתפשטת גם למאבקי כוח אחרים בתחומים שונים: איך להגיב ואיך להתמודד עם המתנגד לך", כתב.

את המאמר, המפרט את שני הצדדים של המטבע, מסיים הרב מלמד במילים הבאות שאף זכו להדגשה:

"כך נחלקות הדעות עד היום, כיצד יש להגיב כנגד התקפות אויב. ומכל מקום, מה שקרה לאחר המעשה של שמעון ולוי מתואר בפסוק: "ויסעו ויהי חתת אלוקים על הערים אשר סביבותיהם ולא רדפו אחרי בני יעקב".

צמד המילים "תג מחיר" אומנם לא מוזכרות במאמר אף לא פעם אחת, אבל השורה התחתונה ברורה - במבחן התוצאה זוהי השיטה שהצליחה. האנרכיסטים, אשר גם אם יגידו להם שהדבר אסור על-פי התורה לא יצייתו, לא זקוקים ליותר מהסכמה כזאת שבשתיקה.

ימים ספורים לאחר פרסום המאמר היה אלישמע דוכן, תושב בית אל, העצור היחיד בהשתוללות בבסיס חטיבת אפרים.

זה עוד עלול להיגמר ברצח

אם כבר הזכרנו את שמעון ולוי, בני יעקב, כדאי לזכור את המשך הפרשה שהחלה בנקמתם באנשי שכם. בפרשה שיקראו השבת בבתי הכנסת מופיע סיפור השלכת יוסף אל הבור. זריקת האח המועדף אל הבור לא הייתה האופציה הראשונה לפעולה. קדמה לה הצעה של מי מהאחים להרוג אותו. הפרשנים מציינים שהאחים שהציעו לרצוח את יוסף היו לא אחרים מאשר שמעון ולוי.

השבוע דיבר השר דן מרידור על המדרון החלקלק: "זה מתחיל בפעולות בשם המוזר תג מחיר, שיש שאמרו שזה 'רק' פוגע בפלשתינים. זה עובר לפעולות פגיעה במסגדים, שיש שאמרו ש'זה לא אנחנו'. זה עובר לריסוס כתובות על בתים ויש האומרים ש'זה רק על חלק מהמפה הפוליטית' ועכשיו זה הגיע לפגיעה של ממש בחיילים".

כנראה שגם בעניין הזה, כמו ברבים אחרים - אין חדש תחת השמש הישראלית הקופחת. אגב, הדין זהה גם בעבירות מינהליות שנעשות ביהודה ובשומרון תחת כסות אידיאולוגית. בתחילה מעבירים כספים מתחת לשולחן לצורך בניית מאחזים, אך בחסות הפרצה שנפתחת עלולים אנשים המופקדים על הקופה הציבורית לקחת כספים לכיסם. זוהי דרכו של עולם - פרצה קוראת לגנב. וגנב, כשקוראים לו - בא.

פטפטן בלתי נלאה
[צילום: פלאש 90]

את פרס התגובה האוטומטית ההזויה מקבל השבוע ח"כ יעקב כץ. במאמר שפרסם בביטאון הימין בשבע טען כי העומדים מאחורי המתקפה על צה"ל הם אנשי המחלקה היהודית בשירות הביטחון הכללי.

"לא אצטרף למקהלת ההתגמדות של פושטי הצוואר לשחיטה המגנים את הנוער המובל על-ידי פרובוקטורים של המחלקה היהודית בשב"כ", כתב תוך שהוא תוקף את הנהגת מועצת יש"ע ורבנים רבים בציונות הדתית.

"מי שפוגע בצה"ל פועל במגמה לפגוע בהתיישבות ולכן אין הדבר אפשרי שהוא בא מקרבנו. ברור לי שמש בצהריים כי מי שמוביל פגיעה בצה"ל ובהתיישבות הוא המחלקה היהודית בשב"כ, המונהגת בידי שמאל רדיקלי ומנצלת תמימותם של נערים אשר תמורת בצע כסף הם משמשים לה פרובוקטורים שתולים בקרב הנוער", כתב.

ח"כ כץ כלל אינו מתחיל להבין את העובדה שהוא, יחד עם מנהיגים נוספים של הגורמים האקטיביסטיים ביהודה ובשומרון, הובילו את אותם בני נוער למורד המדרון החלקלק שאל תחתיתו עלולה להתרסק כל ההתיישבות בשל איבוד הלגיטימציה שלה.

בעיוורונו הוא מטיל את האחריות על כולם מלבד על עצמו ועל בית המדרש שבו פעל בעשרות השנים האחרונות. בשפת הפסיכולוגים קוראים לזה מיקוד שליטה חיצוני. אולי דווקא על מילים מעין אלה אמרו חכמינו זכרונם לברכה: סייג לחכמה - שתיקה.

דווקא חברו של כץ למפלגה, ח"כ מיכאל בן ארי, אשר כתלמידו של הרב כהנא נתפש בציבור כקיצוני יותר אמר השבוע מילים הגיוניות. בשיחות סגורות הוא מציין שהוא מודע בהחלט לסכנת המדרון החלקלק ומפציר בנוער שלא לפעול מתוך ייאוש. "שום דבר טוב לא יכול לצאת מתוך פעולות שנובעות מייאוש", אמר, תוך שהוא מיטיב להגדיר את הלך הרוח שעומד מאחורי פעולות האנרכיסטים.

תאריך:  16/12/2011   |   עודכן:  16/12/2011
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האנרכיסטים שעוד ישרפו את הכל
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כבשה מחורמנת
16/12/11 18:56
2
קורןנאוה טבריה
17/12/11 07:27
3
קורןנאוה טבריה
17/12/11 07:40
4
חוסיין אובמה
17/12/11 12:42
5
צבי וולף צבוע
18/12/11 10:32
6
אמיר אמיר
19/12/11 08:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כמוצאי שלל רב קפצו שונאי ההתיישבות ביהודה ובשומרון, על-כנופיית הפושעים ההזויים שהעזו להתפרץ לבסיסי צה"ל וליידות אבנים בחיילים ובשוטרים.
16/12/2011  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
אמור מעתה: "הראש היהודי והגוף היהודי-ישראלי". פרופ' שכטמן, הוא העשירי למניין, לזוכי פרס נובל, אזרחי ישראל שמביאים כבוד ותהילה למדינת ישראל, הקטנה, הצנומה, הנאבקת על קיומה ועצמאותה מזה 64 שנים והמאבק עדיין לא תם. מדובר בהישג אדיר, שמבחינה סטטיסטית, קשה להסבר ולהבנה. מספר זוכי הפרס, לעומת גודל האוכלוסיה, הוא באחוזים גבוהים ביותר, שרק ניתן למדינות גדולות ועצומות לקנא בנו.
16/12/2011  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
השתלשלות מהלכי הכשרת היישובים המיועדים לפינוי בימים אלו והמשא-ומתן המתנהל ליישוב בנושא, מלמדת כי יד ימין (בגין) לא יודעת מה יד שמאל (אהוד ברק) עושה, ואם יודעת הרי שלפנינו נפרשת מערכת הונאה וחוסר משילות מזעזע אמות הסיפים. מערכת ההונאה כנגד המתיישבים, שרי השמינייה וראש הממשלה עצמו, חצתה קו אדום בוהק. ראש הממשלה נתניהו מקבל כאן ציון "נכשל" מהדהד. בימינו אלה אין מלך בירושלים, כל מצורע וזב חוטם כברק-האגגי, הישר בעיניו יעשה.
16/12/2011  |  אהרון רול  |   מאמרים
לאברי המין הגבריים והנשיים יש בשפה העברית שימוש גם מעבר לאקט המיני עצמו. שפת הרחוב השגורה בפי הישראלי המצוי התברכה בכינויים מיניים, שאין בינם לבין תשמיש המיטה ולא כלום.
16/12/2011  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בסוף השבוע שעבר פרסם ארגון CIRI את מדד חופש הדת הבינלאומי. מדובר בפרויקט אקדמי יוקרתי, הממומן על-ידי הקרן הלאומית למדע של ארצות הברית, הבנק העולמי ומספר אוניברסיטאות. ישראל קיבלה ציון 0, יחד עם עוד 53 מדינות מתוך 195.
16/12/2011  |  עידן יוסף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il