|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

אין כמו מסורת אבות

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - שבחי הג'ל, הפקרות, נקמה מאוחרת, עיטור למהגר והרפורמה לא תיעצר
23/02/2012  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   תגובות
יאיר לפיד. סיכן את נפשו בפקקי התנועה בצפון תל-אביב [צילום: פלאש 90]

מסורת, מסורת

מי שהתגעגעו לגזענות הצווחנית של טומי לפיד יקבלו אותה עטופה בג'ל מידי בנו, גיבור החיל, שחירף נפשו במתחמי מערכת במחנה ברמת-אביב. התרומה של "עיתון חיילי צה"ל" לפוליטיקה הישראלית עד כה לא תסולא בפז במצבורי הבוֹצה של הכנסת, ויהיר יוסיף לה עוד לוויית-חן אוטו-אנטישמית.

אין כמו מסורת אבות. בתחילת שירותי הצבאי עצר אותי חייל די ותיק, ושאל איך הגעתי לבמחנה. "באוטובוס מנתניה" - עניתי, לתדהמתו. כעבור כמה שנים הבנת את תמיהתו, כשהעיר פרסם מחקר, שהראה, כי במחנה, גלי צה"ל ודובר צה"ל הם מקומות מקלט לבני העלית הישראלית, וכמעט שאין סיכוי לסתם בן של פלבאי מהפריפריה לשרת בהם. כדי להדגים את ממצאיה - אם זיכרוני הדלוח איני מטעני - פירטה הכתבת (רק) את שמות המשפחה של חיילים בשלוש היחידות המפוארות הללו.

סליחה על שאני נטפל ליהיר לפיד. סך הכל, המתאגרף עטור הג'ל היה כתב במחנה בגין כישוריו(?), וסיכן את נפשו בפקקי התנועה בצפון תל אביב - כמו הרבה ג'ובניקים מיותרים - משא הזיבורית, מי הנטל של צבאנו המפואר. נא לזכור תמיד: זה הרבה יותר מאי-כבוד נשיא המדינה ויו"ר הכנסת לשעבר, שכידוע, התחמקו משירות.

כנאמר בדבקית (סטיקר) המטומטמת, "ישראלי אינו משתמט". צפונובון אינו משתמט, אלא דואג בקשרי הוריו לשרת קל"ב. עכשיו הג'ל דוקטורנט - בניגוד להוראת המועצה להשכלה הגבוהה (מל"ג) - בגלל כישוריו הידועים: חסר תעודת בגרות, ללא תואר ראשון וגם אין לו תואר שני. די מזכיר את התואר האקדמי של יוסף אלמוגי המיתולוגי (LGBA - לא גמר בית-ספר עממי).

את המעמד דוקטורנט קיבל, כנראה, בזכות קשריו, או שמא זו הטבה מפוקפקת, שזכה לקבל, כדי שאוניברסיטת בר-אילן תזכה בקשרים ובתהלה. הייתי שנים במחלקות ליחסי ציבור של אוניברסיטאות, ואני מכיר, כנראה, לא רע את התקנונים האקדמאיים וגם את מיטב הרכילויות. שמעתי עד לזרא את הדמגוגיה, כי גם לפרופ' דב סדן לא היה כל רקע רשמי בלימודים. יחי ההבדל הקטן! . פרופ' סדן היה גאון, שתרומתו הסגולית לחקר הספרות העברית אינה מוטלת בספק - עם תואר פרופסור ובלעדיו.

"פרופסור" אינו תואר אקדמי, למרות מה שחושב הציבור, אלא דרגה באקדמיה (כמו, להבדיל, טר"ש בצבא), ויש לאקדמיה זכות להעניקו - כמו ד"ר [לשם] כבוד. יתר על כן, אמנים ויוצרים רבים (למשל, מוסיקאים, ציירים, סופרים, אדריכלים ואפילו בימאים), שמצטרפים כמורים לאקדמיה, מקבלים את התואר בזכות תרומתם האדירה לצורכי קביעת שכרם ומעמדם. פרט להברקותיו בתחום הג'ל, איני חושב, שהיהיר הצליח להוכיח, שהוא יחיד סגולה, או שתרומתו עולה על שרבוט משהו לעיתון דאתמול, או הקראה מהטלפרומפטר.

האקדמיה בנויה על מדרג של השכלה - החל מדרישות הקבלה לתואר ראשון, שמבוססות, לצערי הרב, על הישגי המועמדים בתיכון (כלומר, בתעודת הבגרות) ולא על ידיעותיהם, על אישיותם ועל הישגיהם; וכלה בספי קבלה לתואר שני ולתואר שלישי. (לו זה היה להכרעתי, האוניברסיטאות והמכללות היו מחזירות את בחינות הכניסה ואת הבחינות במתמטיקה, באנגלית ובידע כללי, כדי שבוּרים לא יציפו את מסדרונו האקדמיה.)

מעורבותו של רבנו יהיר בעל הג'ל בשערוריית קבלתו ללימודי תואר שלישי מבלי שעמד, כאחד האדם, בספי הקבלה - מלמדת על התאמתו הגבוהה להיות ח"כ (כלומר, קומבינאטור); ולכן, רצוי להיפטר ממנו בהקדם - כמשל השיח' הבדואי הזקן לגבי הקומקום השורק והקטר.

חוצפה

כריסטיאן וולף, נשיא גרמניה, התפטר מתפקידו, כיוון שנחשד בקבלת טובות הנאה,או מתנות, בהיותו מושל מדינת סקסוניה התחתית. אני מנסה לחשוב על חוסר-האחריות של אותו וולף: מה יקרה אם כל נשיא, שאוהב מתנות חינם, יצטרך להתפטר בגין אהבתו (כמו אדוארד השביעי)?!
ממש הפקרות.

מוטב מאוחר מאשר לעולם לא?!

בית משפטנו העליון אישר להרוס חלק מהבית, שבו התגורר קאסם אל-מוגרבי, שדרס ברכבו בספטמבר 2008 קבוצת חיילים ואזרחים, שעמדו על אי-תנועה באזור כיכר צה"ל ב ירושלים" - דיווח איתמר לווין באתר החדשות מחלקה ראשונה.

ביוני 2009 הודיע אלוף פיקוד העורף על כוונתו להרוס את היחידות, שבהן התגורר מוגרבי, שחוסל בפעולה מהירה של עוברי-אורח. יבורכו מי שלא חיכו לשופטים, שיעבירוהו לקייטנת השב"ס, עד לכניעה המטופשת הבאה של ממשלת ישראל לסחטנות הטרור.

אמנם טחנות הצדק טוחנות לאט, אך איזו הרתעה יכולה להיות להריסה כזו, הבאה בקשיים כה רבים וכל כך מאוחר - כשלוש שנים אחרי ההחלטה, שהתקבלה באיחור רב, לטעמי. עכשיו ההריסה נראית, לעניות דעתי, יותר כנקמה מאוחרת גרידא.

קשרים וגבורה

די סמוך להתפטרותה מהקונגרס, זכתה גבריאלה גיפורדס, שספינה של חיל הים האמריקני תיקרא על שמה. גיפורדס אינה הפוליטיקאית הראשונה, שספינה של חיל הים האמריקני נקראת על שמה. גיפורדס עשתה היסטוריה רפואית כשהצליחה לשרוד פגיעה קשה בראשה בהתנקשות בחייה, שהפכה אותה לנכה, וסיפור שיקומה מעורר תקווה. אך קריאת הספינה על שמה מעוררת תמיהה - גם בארצות-הברית.

כדי למתן את הביקורת, הודיע חיל הים האמריקני, במקביל, כי יקרא שתי ספינות חדשות ללוחמת חופים (LCS) על שם ערים לא-מרכזיות בארצות-הברית, ואת שלוש משחתותיו החדשות - על שם גיבורים מחיל הים ומחיל הנחתים.

המעניין מכולם הוא סרג'נט רפאל פּראלטה - מהגר ממקסיקו, שהתגייס לחיל הנחתים האמריקני, קיבל אזרחות אמריקנית במהלך שירותו, שירת בדיוויזיית הנחתים 3, ונהרג במלחמה בעירק. המשחתת DDG-15 מדגם ארליי ברקי תיקרא על שמו.

בחמישה-עשר בנובמבר 2004, נשלח הצוות של פראלטה לטהר קבוצת בתים בקרב על העיר פלוג'ה. הוא נכנס לבית הרביעי בסדרה, למרות שהוטל עליו לחפות מבחוץ על חבריו. שני חדרים בקומת הכניסה היו ריקים מאדם. כשפתח את הדלת השלישית, נורה בקלאצ'ניקוב, ונפצע קשה. פראלטה נפל על הרצפה, והורה לשני אנשי צוותו להשיב אש. למרות פציעתו, המשיך לפקד על אנשיו, וזחל בשארית כוחותיו הצדה, כדי לא להפריע חבריו לנשק לטהר את הבית.

אז נזרק עליהם רימון, ושלושת הנחתים ניסו להסתלק מהחדר לפני שיתפוצץ. כשהתברר, שלא יוכלו לפנות את החדר במהירות, החליט פראלטה, לדברי חבריו לנשק, לשכב על הרימון, כדי להציל את חבריו, ונהרג. על מעשהו הומלץ סרג'נט פראלטה למדליית הכבוד, אך לא עוטר בה.

הפנטגון בדק בקפידה את תחקירי המעשה, ולא קיבל הוכחות חותכות, כי פראלטה קפץ ביודעין על הרימון. הוועדה החליטה, אחר התייעצות ארוכה עם מפקדים ועם מומחים לרפואה, כי הוא נפל על הרימון המתגלגל, כשהיה פצוע קשה, או אף חסר הכרה, ולא קפץ עליו. לכן, עוטר פראלטה בשנת 2008 רק בצלב חיל הים - העיטור השני בחשיבותו - לאכזבת משפחתו, מפקדיו, חבריו לנשק, הרבה נחתים וחיילים משוחררים וקהילת המהגרים הלטיניים לארצות-הברית.

לכאורה, המדובר בשברון-לב של משפחה שכולה, אלא שהתערבות גורמים שונים בפרשה - כולל חברים בקונגרס ובסנאט - חשפה את המהלכים לקבלת ההחלטה. נראה, כי ההחלטה תשונה לבסוף - גם בגלל שארצות-הברית משוועת לגיבורים - ופראלטה יעוטר לבסוף במדליית הכבוד - גם כדי להציל את כבודו של משרד ההגנה. הדרך למדליית הכבוד של רפאל פראלטה נפתחה שוב בקריאת המשחתת החדשה על שמו.

לעניות דעתי, ניתן ללמוד שלושה דברים, לפחות, מקריאת המשחתת על שמו של פראלטה: ראשית, חייבים לתחקר בקפידה אירועים צבאיים והמלצות לעיטורים. שנית, חיל הים האמריקני מוכן להודות בטעותו, ולהוקיר גבורה של נחת פשוט, מהגר מקסיקני לארצות-הברית. שלישית, מדינה וצבא צריכים להוקיר את חייליהם ולא להסתפק בתשלום מס שפתיים להתחייבותם למגני האומה.

הרבה יותר נשים בחזית

נא להירגע - רק בארצות-הברית, ורק מהקיץ הבא. אף אחד עוד לא ירד לעומקו של השינוי עקב כניסת אלפי נשים אמריקניות לתפקידים בכוחות הלוחמים בחזית. אומנם רשמית, זה רק בתפקידים תומכי-לחימה, אך למעשה נשים נמצאות כעת בכל מקום כאפגניסטן - ואפילו בכוחות המיוחדים האמריקניים. ועוד מעט יוצבו קצינות על סיפון הצוללות הגרעיניות האמריקניות.

התוצאה - כביכול שוויון גדול יותר. כחמישה-עשר אחוזים מהמשרתים בכוחות המזוינים האמריקניים הן נשים - ונוכחותן ניכרת גם בחזיתות וגם ברשימת הנופלים.

המחיר - גבוה במיוחד: דווח על גידול אדיר בשיעורי מעשי האונס וההטרדה המינית בכוחות המזוינים האמריקניים, עד שחיילות ציניות טוענות, שמסוכן יותר להיתקל ביחידה אמריקנית מאשר באויב. ובנוסף, גידול מפחיד בשיעור הגירושין של חיילות ושל קצינות (שמרביתן, בין כה וכה, רווקות, או גרושות); גידול ניכר בפגיעה הפסיכולוגית (PTSD) בקרב נשים, שנחשפו לחזית; וגידול עצום בשיעור האבטלה ובחוסר הדיור (הומלס) בקרב חיילות משוחררות.

הקונגרס יאשר, כנראה, את המלצות הפנטגון לפתוח בקיץ עוד אלפי מקצועות תומכי-לחימה בדרג הטקטי - כמו חובשות, מודיעין קרבי וקשריות - בפני נשים. הרי הקונגרס דרש מהפנטגון לעשות זאת, ואפילו עליית הגורם השמרני בארצות-הברית ומערכת הבחירות לנשיאות לא ימנעו את הרפורמה, שתיושם לאט, כפי שכוחות מזוינים רגילים להתמודד עם שינויים מבניים.

תאריך:  23/02/2012   |   עודכן:  23/02/2012
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אין כמו מסורת אבות
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה הכהן
23/02/12 19:56
 
אביתר בן-צדף
23/02/12 21:29
 
שלמה הכהן
24/02/12 09:04
 
אביתר ב-צדף
24/02/12 15:54
 
שלמה הכהן
24/02/12 18:59
2
תיקון טעות
24/02/12 17:57
 
אביתר בן-צדף
24/02/12 20:43
3
שוחד.סטנדרט ישראל
25/02/12 10:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אכזריות אווילית נושבת מכל פינה בה התרבות הצברית במרכאות קרסה לאטימות אנטישמית ולאטימות לא אנושית כללית. נתחיל דווקא בפרשת סוריה. נתניהו ממלא פיו מים באופן אסטרטגי. אולי ישנה ברית בין הדיקטטורים? הרי בסוף לא יהיה למי להסגיר את הגולן?
23/02/2012  |  הלל ויס  |   מאמרים
לצערי הרב הנציגים הדתיים והחרדים במדינה מיצגים אולי - ובקושי , צבורים דתיים וחרדים אך לא את היהדות, שהרי אחרת אינני מבין על מה ה"יללות" בנוגע להפעלת התחבורה הציבורית בשבתות ובחגים בת"א , גבעתיים וכו'. הרי עד היום נהוג היה שהאוטובוסים הצבורים יצאו לדרכם עוד לפני צאת השבת (ועוד בימי הקיץ). האם ישנה הלכה המתירה לחלל את השבת רק משעה 16:00 אחרה"צ ונותנת עדיפות בחילול שבת לאלה מהאוטובוסים הנוסעים ליעדים רחוקים יותר?. האם באיזה מקום ב"שולחן ערוך" כתוב שלמוניות יש דין אחר בחילול שבת מאוטובוסים? מדוע לנוכרי כמו אבולעפיה אסור לפתוח את חנות הפיתות שלו בפסח, אך מנגד מותר לחנות של יהודים בטהרן למכור יין?
23/02/2012  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
שיטת ההפרטה הרב שלבית קיימת עשרות שנים בעולם והיא מוכרת היטב לפקידי האוצר שעשו בה שימוש בעבר על-מנת לפרק מערכות ציבוריות ולשבור ארגוני עובדים שאמורים להגן על המערכות הללו. סוד ההצלחה של "המתכון" החריף במיוחד הזה, הוא שאסור שהציבור ידע עליו. בהנהלת הרכבת מבינים שאם הציבור ידע שהמטרה הסופית היא הפרטת הרכבת ויצירת גוף מנצל שמעסיק עובדי קבלן, הרי שהוא לא ייתן להפרטה לעבור בשתיקה.
23/02/2012  |  חיליק בר  |   מאמרים
כמו רבים, גם אני ראיתי את הראיון שהעניק אהרן ברק לפרופסור מרדכי קרמניצר (ערוץ הכנסת, 20.2.12). אל יקל הדבר בעיניכם. בעיצומם של פריימריז, שבסופם כוכבי היקום אמורים להחליט מי מבין השניים - אלוהים או אהרן ברק - ינהיג אותם, הוד מעלתו מתפנה כדי להתראיין. בעוד אלוהים משייט בין כוכבים, כדי לעשות נפשות למנהיגותו, ברק עושה הפוגה קלה כדי להאיר לנו ת'דרך...
23/02/2012  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
אחים יקרים, אל תגילו ואל תעלזו ביום שבו בית המשפט העליון, בשם העיקרון הנעלה של השוויון בנטל, החליט למעשה שיש חובה לגייס את החרדים לצה"ל ולנתק אותם מעולם התורה. הנביא ירמיהו שאל - "מי האיש החכם ויגיד על מה אבדה ארץ"? והתשובה - "על עזבם את תורתי".
23/02/2012  |  ד"ר חיים שיין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il