שבועות קרב ובא וכבכל שנה, מביא עימו את בשורת הגבינות. שטראוס-עלית ותנובה משייפות את החרבות ומתכוננות לקרב על החלב - בשטראוס מנצלים את התקופה הלבנה, כדי לכנס את הגבינות, תחת מותג שטראוס, במהלך בו הושקעו מיליון דולר, ובתנובה לא מתכוונים לוותר על מעמד הבכורה, ויוצאים עם גבינות חדשות, שבאות לענות על צרכים ספציפיים.
המוני צרכנים יבואו אל פתחן של המעדניות ויסתובבו במשעולי רשתות השיווק, כדי לבחור את הגבינות שילוו אותם ואת משפחותיהם בחג הלבן. המחלבות הגדולות מתחממות ומתכוננות לתקופה שבפתח ויוצאות כל אחת עם חידושים ובשורות. מבחר הגבינות בחג הזה, כך מסתמן, יהיה גדול, מגוון ומפתיע.
שטראוס פותחת במהלך כינוס הגבינות תחת מותג שטראוס, כפי שעשתה גם בתחומי הקפה והמאפה. את המהלך ההדרגתי, שיימשך כשנה, ילווה הקונספט: "גבינות שטראוס. לחיי ההנאות הקטנות". במסגרת המהלך תוחלפנה אריזות מותגי "סקי", קוטג', "סימפוניה" והגבינות המלוחות, יושקו מוצרים חדשים והמהלך ייתמך בקמפיין תקשורתי.
לדברי סיגל שילוני, מנהלת השיווק של שטראוס מחלבות: "הקונספט האסטרטגי המוביל את המהלך בגבינות, משקף את תפיסת העולם של שטראוס - הדגש ותשומת-הלב המוקפדת לחוויה המוצרית. אנחנו בשטראוס רוצים לתת לגבינה התייחסות שעדיין לא קבלה ולהעניק לה טעמים חדשים ובלתי-שגרתיים".
הבשורה של שטראוס, לדברי שילוני, היא גילוי ההנאות הקטנות - עד היום התייחסתם לגבינה הלבנה כאל מוצר יומיומי, בסיסי ולא מרגש? ובכן, לשטראוס יש אג'נדה חדשה - מעתה הגבינה תרגש אתכם ותהווה "חוויה חושית מענגת. מקור להנאה צרופה". הלוואי.
בכדי להביא אל הצרכנים את סיפור "ההנאות הקטנות", הפיקה שטראוס ספרון הנקרא - היכונו להפתעה - "ההנאות הקטנות". הספרון משלב את תפיסת המותג החדשה עם הצעות הגשה של גבינות שטראוס ובאמצעותו מקווים בשטראוס, לקשור את הצרכנים למותג ולקונספט החדש בדרך אינטימית ובלתי-שגרתית. במהלך כולו הושקעו 1 מיליון דולר והוא יגובה בקמפיין פרסום.
במסגרת המהלך משיקה שטראוס מחלבות 6 גבינות חדשות. 3 מוצרים במהדורה מוגבלת בסדרת "עינוגי גבינה" ו-3 מוצרים חדשים בסדרת "שמנת עם יוגורט דנונה".
תנובה ביצעה מהלך כינוס מותגים דומה ומוצלח, כבר לפני כשנה וחצי. אז כינסה תנובה את כל הגבינות הרכות והקוטג' תחת "בית" אחד: "גבינות תנובה - הגבינות עם הבית" כיום מובילה תנובה את שוק הגבינות הלבנות והיא "לא נשארת חייבת" גם בשבועות. בנוסף למהלך שדרוג ורענון מותג "פיראוס", שהתרחש לא מכבר, יוצאת עתה תשלובת החלב של תנובה עם שתי גבינות חדשות: ממרח גבינה בטעם שוקולד וגבינת תנובה לאפייה.
חגית אדלר, מנהלת חטיבת תחומי עסקים ושיווק, מוסרת כי: "לאחר שביססנו את מעמדה של גבינת תנובה כמותג מוביל הפונה לכל האוכלוסיי, אנו מתמקדים בהשקת מוצרים העונים לצרכים ספציפיים". לדברי אדלר, שני המוצרים החדשים הם רק סנוניות ראשונות בתתי הקטגוריות: גבינות לילדים וגבינות לבישול ואפייה. "גבינת השוקולד, בקטיגוריית הילדים, היא אלטרנטיבה בריאה לממרח שוקולד וגבינה לאפייה, מטרתה לספק תוצרת ביתית של עוגות ומאפים במרקם פחות נוזלי".
החדשות של שטראוס
סדרת "עינוגי גבינה" - סדרה במהדורה מוגבלת. משלבת קרם גבינת סקי 5% עם סדרת תוספות מפתיעות: עגבניות מתובלות, קישואים בבזיליקום, חצילים ופלפלים. מחיר לצרכן: 9.94 שקל.
סדרת "שמנת עם יוגורט דנונה" - שילוב של המרקם המפנק של גבינת שמנת, עם הטעם הטבעי של יוגורט דנונה. הסדרה כוללת 3טעמים ב 9% שומן: גבינת שמנת עם יוגורט בטעם טבעי, עם שום ונענע, עם שומשום קלוי. מחיר לצרכן 8.20 שקל. מחירן של יתר גבינות שטראוס, ישאר ללא שינוי.
החדשות של תנובה
"ממרח גבינה בטעם שוקולד" - בעל ריח, מראה וטעם שוקולדי, מכיל 9% שומן בלבד, מועשר בסידן ומהווה תחליף מזין ובריא לממרח שוקולד. כף ממרח גבינה בטעם שוקולד מכילה: כ-40% בלבד מכמות הקלוריות שמכילה כף ממרח שוקולד, כ-30% בלבד מכמות השומן, את היתרונות התזונתיים של "הגבינות עם הבית" - סידן וחלבון, החיוניים לגדילה ולהתפתחות הילד. ממרח גבינה בטעם שוקולד משווק בגביע 200 גרם; מחיר מומלץ לצרכן: 5.5 שקל.
"גבינת תנובה לאפייה" - גבינה עם מרקם פחות נוזלי. לדברי תנובה, מדובר בפיתוח חדשני, המתאים לכל סוגי המאפים. הגבינה תשווק בגביע של 750 גרם; מחיר מומלץ לצרכן: 9.90 שקל.