בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
רכבת תחתית. בישראל?! הלוואי! [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
חדשות מרכבת ישראל ומהרכבת התחתית
|
מה קרה בחודשיים הראשונים לחפירות החדשות של מנהרות הרכבת התחתית בשלושה מקומות בגוש דן? ומה קורה עם רכבת ישראל האהובה? ● החדשות - כצפוי - לא כל-כך טובות...
|
בסערת הרגשות שאנו חווים בזכות הגזירות הכלכליות, סיפורי השחץ של הממשלה שהתגלו כבלונים נפוחים, בענייני מה שמכונה "גיוס החרדים", "הפצצה הקרובה של ישראל על הכורים באירן" ועוד ועוד, הפסקנו לחשוב על איך ייראו חיינו בעתיד הקרוב בנושא האלמנטרי: תחבורה. מי שאוהב את ה-4 על 4 שלו, מתלהב לשלם עבור מחירי הדלק החדשים ולצאת לכבישים ולהגיע בכוחות עצמו בין פקקים וזיהום אוויר לכל יעד בישראל, שיבושם לו. בטח גם יצביע ביבי בבחירות הבאות. לחלופין, בכל העולם, האזרחים מכל התרבויות והשפות אוהבים להשאיר את המכונית בבית, לעלות על הרכבת שלהם, מהירה, זולה יחסית, מדייקת, נוחה, לא מזהמת ומביאה את הנוסע למרחק מאות קילומטרים בבטחה ובמהירות שבן-תמותה לא יוכל להתחרות בהן ברכבו. כל בן-תרבות יעדיף להשתמש ברכבות ולהגיע למחוז חפצו נינוח ולא סחוט מנהיגה מייגעת.
|
שוב "התחילו" לבנות רכבת תחתית
|
|
בטח שמתם לב שבחודשיים האחרונים זכינו להופעתם של כלי עבודה חודרי קרקעות, בעלי כושר חפירה, בעלי חזות מרשימה ומלאת אנרגיה, שנמסר לציבור שהם כלי החפירה למנהרות הרכבת התחתית בשלושה מקומות בגוש דן. החלו אם כן, ולא בפעם הראשונה, חפירות הרכבת התחתית שהן חלק מהרכבת הקלה שאמורה להיות "מערכת להסעת המונים", כזו שקיימת בכל עיר גדולה בעולם. מה קרה אפוא בחודשיים הראשונים של החפירות החדשות ומה קורה עם רכבת ישראל האהובה, זו שלמזלה הרע גידלו אותה כיתומה ומעולם לא זכתה בקידום, בחשיבות, בסדר-עדיפות וכל יחס התואם לערכה עבור ציבור האזרחים (זוכרים? 11 שרי תחבורה התחלפו במשך 16 שנה...). מכיוון ששקיפות היא נושא אטום במדינת ישראל, וגם אם מספרים לנו, לדוגמה, איזו כלכלה נפלאה יש אצלנו (המוצלחת בעולם), מסתבר בדיעבד ששיקרו לנו, הרי שלעולם לא נדע בדיוק מה קורה בעולם הרכבות, אלא אם כן נעקוב אישית וספציפית ונספר גם לכם.
|
1. "נתתם הסכם החילוץ: משרד האוצר ילווה לרכבת חצי מיליארד שקל". למעשה, מעולם לא סיפרו לנו שמצב הרכבת מצוין, כך שלא הופתענו. לידיעתכם, רכבת ישראל תנפיק אג"חים בתחילה 2013 כדי שהציבור (האומלל) ישתתף בהפסדיה. אתם מוזמנים לקנות. 2. אורי יוגב, יו"ר דירקטוריון הרכבת בתקופה האחרונה, פוטר על-ידי השר כ"ץ. מי זה יוגב? לא חשוב. העיקר שכל הזמן מפטרים אנשים ומביאים אנשים חדשים לתפקידי המפתח. 3. "הרכבת הקלה בתל אביב תתעכב בשנתיים". "האוצר בודק אי-סדרים במיזם הרכבת הקלה בתל אביב. רשות החברות מינתה רואה חשבון לבדיקת התנהלות נת"ע, החברה האחראית על הפרויקט. באוצר מתרעמים על החלטת נת"ע לפרסם מכרזים עוד לפני שהתקציבים להקמת המיזם אושרו. לפי ההערכות, הפרויקט יחרוג מהתקציב ב-2-3 מיליארד שקל". הערה שלי (ש.ק.): מי שמאמין שיש עיכוב של שנתיים או שהפרויקט יעלה "רק" עוד כמה מיליארדים, נשאר תמים. רק לא הבנתי למה תקעו את הדחפורים הענקיים? לעשות עלינו רושם? כבר זרמו הרבה מיליארדים בנושא הזה. כבר הפרו חוזה עם חברת בומברדייה - מטובת החברות בעולם (אין הרבה) - להקמת רכבות תחתיות וקלות, ושילמו קנס ענק (מכיסנו). למה מבזבזים את כספנו? שוב משכורות וקופונים לאנשים שלא עושים כלום? חברת נת"ע רצתה גם לעבור למשרדים מפוארים בעזריאלי ואיכשהו נמנע, בינתיים, הבזבוז. החברה גם מתנהלת ללא יועץ משפטי וכולי וכולי. פשוט תענוג לקרוא את הפרטים. 4. משהו שקשור לתחבורה ולא לרכבת: ההסתדרות מטרפדת את ניסיונותיו של השר כ"ץ לחתום על הסכם "שמיים פתוחים", שפירושו פתיחת שוק התעופה לתחרות של חברות זולות: לחץ של ועד עובדי אל-על וחברות תעופה ישראליות "לא ירשה" תחרות של חברות תעופה זולות מישראל ליעדים בעולם וחזרה. אנחנו לא ככל העמים. אצלנו הכל ימשיך להיות הכי יקר! תיהנו, אם כן, מחדשות הרכבת והתעופה, ותחשבו על זה.
|
|
תאריך:
|
07/08/2012
|
|
|
עודכן:
|
07/08/2012
|
|
שולמית קיסרי
|
חדשות מרכבת ישראל ומהרכבת התחתית
|
|
נציגי משרד התחבורה בדיונים בוועדות הכנסת ובתגובות הדובר לעיתונאים, חוזרים על מנטרה המנותקת מהמציאות, כי הרכבת הקלה בירושלים היא הצלחה גדולה וכי הנוסעים מגיעים ליעד בזמן קצר יותר. תשאלו, איך פקידי משרד התחבורה מטעים את הציבור?
|
|
|
לאחר שנים של עבודות תשתית מורכבות, שגררו השבתות לא מעטות של הקו, מפעילה (יום א', 15.8.12) רכבת ישראל בלוח-זמנים חדש את המסילה החדשה לבאר-שבע. העבודות שנעשו כללו את יישור התוואי והכפלת המסילה והן מאפשרות העברת מספר גדול יותר של רכבות וקיצור משמעותי של משך הנסיעה.
|
|
|
|
|
|
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
|
|
|
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
|
|
|
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|