|   15:07:40
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

אשת הנדל"ן של השבוע

רחל תורג'מן מנסה לעשות עסקה ב"חלמיש"

היו"ר החדש של החברה מנסה לקדם פתרון ל-600 משפחות המתגוררות בצפיפות בשכונה הישנה מאבקים בפנים: מדוע הודח המנכ"ל, מדוע הופסק החוזה עם היועץ המשפטי, ומי מתנגד לפרסום דוח בר-לב על עוד פרשה של מכתב מזויף-לכאורה
22/02/2013  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
כפר שלם [צילום: פלאש 90]

אומ"ץ למבקר המדינה: בדוק את "חלמיש"
אלעזר לוין
טוענת בין היתר: רונן צור מונה לדובר החברה לאחר שנתן שירותים ללא תשלום ליו"ר * צור בתגובה: אני מכיר את תורג'מן 20 שנה, ושוחחתי איתה כחבר
לרשימה המלאה

   אלעזר לוין
חלמיש במו"מ על עסקה במתחם הגדנ"ע

כמה שווים מגרשי כפר שלם?
השמאי יובל אלון ערך שמאות מפורטת לגבי שווי נכסי חלמיש בכפר שלם, נכון לדצמבר 2011. אלו מסקנותיו:
  • מצב נוכחי, לפי התב"ע: מגרשים לבניית 1,405 דירות - 458 מיליון שקל. מגרשים לבניית כ-180 יחידות בבנייה עצמית, בעיקר בנה ביתך - 161 מיליון שקל. סך-הכל השווי: 619 מיליון שקל.
  • אם יאושר תיקון שבס, המתיר להגדיל את מספר הדירות, ייבנו 1,683 דירות רגילות, ועוד 180 בבנייה עצמית (לגביהן אין שינוי) סך שווי הקרקע יעלה ל-690 מיליון שקל.

עו"ד רחל תורג'מן, 40, יו"ר חברת הנדל"ן "חלמיש", מצאה עצמה לפתע השבוע מטרה להתקפה חזיתית: תנועת אומ"ץ דרשה ממבקר המדינה, יוסף שפירא, לערוך בדיקה דחופה במה שמתרחש, לדבריה, בחלמיש, "עם חשד לפגיעה במינהל תקין וטוהר המידות, ואולי אף מעשים פליליים לכאורה". בראיון ל-News1 מגיבה תורג'מן על הטענות כלפיה, וכן חושפת פרטים על פעילותה הכלכלית של החברה.

תורג'מן נבחרה ליו"ר חלמיש לפני כשמונה חודשים, בהמלצת שר השיכון אריאל אטיאס. 50% מהחברה הם בבעלות המדינה, ולכן זכותה להמליץ על יו"ר. 50% הנותרים - בבעלות עיריית תל אביב. תורג'מן התיישבה על כיסא ריק, כי ב-12 השנים הקודמות לא היה לחברה, משום מה, יו"ר קבוע.

היו"ר החדשה מביאה לחברת הנדל"ן ניסיון עסקי: בעבר הייתה מנהלת חברת "חברים ומרוויחים", ההסתדרותית, שקידמה נושאי פנסיה. לפני מספר שנים פרשה, ועברה מאז לפעילות עסקית. "אני יו"ר בהתנדבות, אינני מקבלת שכר, תגמול אחר, ואף אין לי חשבון הוצאות" - היא אומרת. על-פי החלטה אחרונה, ייתכן שתקבל חצי משרה.

אומ"ץ טוענת שאת משמשת גם למנכ"ל בפועל, מאז שהדחת את המנכ"ל הקודם.

תורג'מן: "דירקטוריון חלמיש החליט ביולי אשתקד, פה אחד, להדיח את גיל סער מתפקיד המנכ"ל. בהחלטתו אומר הדירקטוריון, כי איבד את אמונו במנכ"ל. אינני מנכ"ל במקומו, לא רגיל ולא בפועל, ולא הייתי מעולם בתפקיד זה! הדירקטוריון מינה שניים מעובדיה הבכירים של החברה, המהנדס ארווין הירש ומנהלת הנכסים רותי מוסקונה, לצוות ניהול, עד לבחירת מנכ"ל חדש".

"גם לרשות החברות אין מנכ"ל"

מדוע לא נבחר מנכ"ל עד היום?

תורג'מן: "הקמנו ועדת איתור לבחירת מנכ"ל. רשות החברות הממשלתית, המוסמכת להתערב בנעשה בחברה, הורתה שלא לבחור במנכ"ל עד לאחר הבחירות. זה עתה הורתה לנו להוציא מכרז רק לאחר שתוקם ממשלה חדשה".

מי נתן את ההוראה?

תורג'מן (צוחקת): "מנכ"ל רשות החברות, בעצם מ"מ המנכ"ל, רוני פרידמן, כי גם לרשות עצמה אין כיום מנכ"ל"...

טענה אחרת של אומ"ץ היא, שמוסקונה הביאה, על-פי הוראותייך, לפיטורי שלושה עובדים, פרישת תשעה אחרים וקבלת ארבעה עובדים לתפקידים שלא היו בעבר, כולל עוזרת אישית שלך.

גם ב"חלמיש" יש פרשת מכתב מזויף

תורג'מן: "חלמיש העסיקה 45 עובדים, ומספרם הוקטן בשנה האחרונה ל-35. איך? שישה בכירים פרשו לפנסיה מוקדמת, בהסכמה, בפנסיה של 150%, שבחשבון אחרון חוסכת לחברה כסף. אחד מהם היא מנהלת אגף ההנדסה, מיכל עזרתי, שנפגעה ממכתב-כביכול של מבקר החברה, אורי מועלם, נגדה, ובו טענות נגדה בקשר לפרויקט רחוב 'הצורפים', ביפו, שבו אנחנו קבלן מבצע לשיקום הרחוב".

האומנם?

תורג'מן: "בבדיקות התברר שהמכתב מזויף, מועלם הכחיש שכתב אותו (מזכיר לכם משהו בפרשיות המכתבים ליואב גלנט וגדעון סער? - א.ל.). בודקת חיצונית, עו"ד נורית שמיט, לשעבר פרקליטת מחוז, בדקה את העניין לבקשת הדירקטוריון; התברר שהמכתב יצא מהפקס של היועץ המשפטי דאז של החברה. עזרתי, שנפגעה, פרשה, ועברה לתפקיד מקביל בחברה לפיתוח נמל תל אביב".

המנכ"ל המודח דורש לא לפרסם את דוח בר-לב

מי זייף את המכתב?

תורג'מן: "הדירקטוריון הטיל על רואה החשבון והחוקר יהודה בר-לב לבדוק. בר-לב כתב דוח מפורט. המנכ"ל המפוטר סער דרש מבית הדין האזורי לעבודה לאסור על פרסום המכתב. רשות החברות תמכה בדרישתו. השופטת חנה טרכטינגוט הוציאה צו האוסר עלינו להביא לפרסום הדוח, לפחות עד 10 באפריל".

מי הודח?

תורג'מן: "המנכ"ל סער הודח, כפי שסיפרתי. הדירקטוריון החליט להפסיק את החוזה עם היועץ המשפטי החיצוני, עו"ד ליאון עמידור, לאחר שהתברר כי בשלוש השנים האחרונות שילמנו לו 7 מיליוני שקלים (!) תמורת ניהול עשרות תביעות פינוי נגד דיירי כפר שלם, שהחברה אמורה לשקמו".

מה קיבלו סער ועמידור עם פרישתם?

תורג'מן: "סער קיבל כ-200 אלף שקל במענק הסתגלות וחופשה שנצברה. עמידור לא קיבל דבר נוסף, אבל הוא תובע מאתנו עוד מאות אלפי שקלים המגיעים לו, לטענתו".

לדברי אומ"ץ, קיבלתם ארבעה עובדים חדשים.

תורג'מן: "לא היו דברים מעולם! הדירקטוריון אישר תקן ליועץ משפטי פנימי במקום עמידור, למנהל מחלקת הנדסה במקום עזרתי ולמנהל כספים, במקום עובדת בכירה, שלצערנו חולה. יש תקנים, אך איש לא נבחר עד היום! נכון, הדירקטוריון אישר להעסיק את מירי גרין-פריאל כעוזרת אישית שלי, מדצמבר, לשנה, עד שיבחר מנכ"ל קבוע, דבר שיקל עלי".

תוכנית פינוי ל-600 משפחות בכפר שלם

גם טרמפיסטים
תורג'מן: "כל מי שנכנסו לגור עד 1987. מי שהגיעו לשכונה מאוחר הם טרמפיסטים, וגם משפחות פשע. נכנסו למקום כדי לקבל כסף. הם לא יקבלו דבר, ונגדם נגיש תביעות פינוי"

מהו מוקד הפעילות העסקית של חלמיש?

תורג'מן: "תוכנית פינוי גדולה של כ-600 משפחות, ואולי יותר, המתגוררות בתנאים קשים בכפר שלם, על קרקעות בבעלות חלמיש (בתי מגורים רבים אחרים עומדים על מגרשים של מינהל מקרקעי ישראל והעירייה - א.ל.). ההנהלה הקודמת דגלה במדיניות יד קשה, והגישה כ-100 תביעות פינוי נגד תושבים. עם כניסתי לתפקיד הקפאתי הליך זה. אני דוגלת במדיניות של הסכם תוך מו"מ עם התושבים. חלמיש הכינה מתווה. אנחנו זקוקים להסכמת שר השיכון, ומחכים למינוי השר החדש".

מה פרטי המתווה?

תורג'מן: "פינוי בהסכמה, תוך מתן פיצויים לתושבים. הבעיה היא, שהם דורשים סכומים גדולים. הערכת שמאי מטעמנו, נכונה לסוף 2011, קובעת שבבעלות חלמיש 130 דונם, ושווים במצב פנוי 690 מיליון שקל (ראה תיבה משמאל למעלה). מכירת הקרקע לא תיתן די כסף כדי להיענות לדרישות התושבים. יש לזכור שהקרקע תפוסה כיום בבנייני מגורים, ולכן שוויה האמיתי נמוך יותר".

אז אין מוצא?

תורג'מן (נאנחת): "חייבים למצוא פתרון! יש דירות שבהן מתגוררים שניים ושלושה דורות בדירה אחת. זהו פצע חברתי. אבל יהיה פתרון! סגן הממונה על התקציבים באוצר, ראובן קוגן, האחראי על נושא הנדל"ן, ביקש ממני בשבוע שעבר להכין הצעה לקדם-מימון: אולי האוצר ייתן מימון ראשוני, דבר שיאפשר לפנות קבוצת בתים ראשונה, ולמכור את המגרש ליזם פרטי, וכן הלאה".

מי מסייע?

תורג'מן: "מנכ"ל עיריית תל אביב מנחם לייבה ומנכ"ל המינהל בן-ציון ליברמן".

מי מהתושבים יהיה זכאי לפיצויים?

תורג'מן: "כל מי שנכנסו לגור עד 1987. מי שהגיעו לשכונה מאוחר הם טרמפיסטים, וגם משפחות פשע. נכנסו למקום כדי לקבל כסף. הם לא יקבלו דבר, ונגדם נגיש תביעות פינוי".

"פרדס דקא וקולנוע אילת לא שווים הרבה"

איזון בצמצום
"ההנהלה הקודמת מכרה נכסים כדי לכסות הוצאות שוטפות, כשנכנסתי לתפקיד היו"ר, הוריתי להפסיק את מכירת הנכסים. לדעתי, זוהי מדיניות מוטעית. החלטתי להביא את החברה לאיזון על-ידי צמצום הוצאות שכר ואחרות, וכך פעלתי"

יש עוד נכסים?

תורג'מן: "מתחם הגדנ"ע, 17.5 דונם בשדרות בן צבי, בדרום העיר. השמאי אהרון בוץ קבע, ששוויו לסוף 2011 הוא 72.9 מיליון שקל. בורר בינינו לבין המדינה, השופט בדימוס תאודור אור, חייב אותנו בזמנו לפרוע חוב לאוצר של 100 מיליון שקל. האוצר דורש את המתחם, לפירעון חלק הארי של החוב. אני מנהלת מו"מ עם משרדי האוצר והשיכון על הצעה, שהמתחם יישאר בידינו, נבנה עליו 300 דירות - יש תב"ע מאושרת - ונפרע את החוב מתוך מכירת הדירות".

עוד משהו?

תורג'מן: "68 מגרשים קטנים ו-18 דירות בשכונת התקוה, שערכם נמוך. קולנוע אילת לשעבר ביפו, העומד על מגרש בן 6.2 דונם, שוויו 9 מיליון שקלים, והמינהל דורש שנחזיר לו. פרדס דקא, 16 דונם, שאין לו כדאיות כלכלית, ואנחנו מבקשים להחזירו למינהל".

נדמה לי שבעבר היו לחברה נכסים נוספים.

תורג'מן: "נכון. ההנהלה הקודמת מכרה נכסים כדי לכסות הוצאות שוטפות, כשנכנסתי לתפקיד היו"ר, הוריתי להפסיק את מכירת הנכסים. לדעתי, זוהי מדיניות מוטעית. החלטתי להביא את החברה לאיזון על-ידי צמצום הוצאות שכר ואחרות, וכך פעלתי. במקביל, אני פועלת לקדם את הפעילות העסקית של החברה, כדי לקדם פתרונות דיור לתושבי תל אביב מחוסרי אמצעים".

תאריך:  22/02/2013   |   עודכן:  22/02/2013
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רחל תורג'מן מנסה לעשות עסקה ב"חלמיש"
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאלת תם
24/02/13 21:18
2
אמיר פרץ
24/02/13 22:12
3
kagan
25/02/13 10:32
4
עושר ועושק חלמיש
25/02/13 21:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שֶׁבַע שְׁמָשׁוֹת של עיצָבוֹן (כלשונו של יעקב שטיינברג) קופחות על ישימון התַכְלֶס. לכן הוא מסנוור כל כך את הנשמה ולכן היא נאלצת להתחבא. ובהלכנו בישימון התכלס, מייחלים לנווה של חסד או מייצרים אותו בעצמנו, אנו ניגפים בחרוּלי אכזבות. למשל:
22/02/2013  |  חגית כהן  |   כתבות
אגדה יפהפייה פושטת לאחרונה בין עשרת אלפים הישראלים המטיילים בניו-זילנד. תושב פיקטון, נוצרי אוונגליסטי אוהב ישראל, העז להשכיר את ביתו לקבוצת ישראלים שנתקעו בדרכם. "אני חייב לעזוב לכמה ימים, אבל המפתח מתחת לשטיח. תרגישו בבית", אמר לישראלים הנדהמים ונסע. כששב, גילה שבחורינו המצוינים לא רק שמרו על הבית, אלא כיסחו את הדשא, טיפלו בגינה ואפילו קפצו לאי סמוך כדי לרכוש לבעל הבית הנדיב כמה מתנות. "שמע", אמרו לו הישראלים, "אנחנו חריגים. התנהגנו יפה. בפעם הבאה, אל תעז להשאיר את ביתך לאחרים מהארץ שלנו. אתה לא יודע מה זה תיירים ישראלים". הניו-זילנדי הגיב בחיוך משועשע. "כן, אני יודע. שמעתי את האזהרה הזאת מכל הקבוצות הישראליות שקדמו לכם. הם התנהגו בדיוק כמוכם".
22/02/2013  |  אריאל כהנא  |   כתבות
אלפי שנים אנחנו קוראים במגילת אסתר. ליבנו גס בצירוף "אלפי שנים", ובכל זאת כדאי לקלף את מעטה הציניות ולחשוב על הזמן הארוך שבו אומה מתייצבת שנה אחר שנה כדי לקרוא סיפור. אותו סיפור. אותם מהלכים ידועים. כל חברה או קולקטיב שבחרו לספר אותו סיפור שנה אחר שנה במשך זמן כה רב, מעידים כי מדובר בסיפור מכונן שיש צורך לשוב ולספרו. ועוד איזה סיפור: אינטריגות בחצר המלכות של האימפריה הגדולה בעולם, שבהן היהודים משמשים כלי משחק איום עד לפתרון הגואל. מה חדש? שלא כשאר הקאנון היהודי, האלוהים אינו נוכח בסיפור הזה. על כל פנים, לא ברובד הגלוי של העלילה.
22/02/2013  |  דרור אידר  |   כתבות
קורט פישר היה הגנן הראשי של חיפה-עירו ושורשיו היו נטועים עמוק-עמוק בתוככי אדמתה. בתשעים ושמונה שנות-חייו הוא נתן לה את נשמתו כמעט עד ליומו האחרון. לפני שבוע הוא נאסף בשיבה טובה אל אדמתה, כשיותר מכל התקיים בו הפסוק התנ"כי, "כי עפר אתה ואל עפר תשוב".
22/02/2013  |  ראובן לייב  |   כתבות
ארכיון המדינה שיחרר לאחרונה לפרסום את תעודות סברה ושתילה, ומן הראוי אפוא לחזור ולהתייחס כאן לאחריותו הכוללת והמוגברת של מי שהיה היועץ המשפטי לממשלה באותם ימים, פרופ' יצחק זמיר - אחריות שוועדת כאהן בחרה להתעלם ממנה, ולא במקרה.
22/02/2013  |  עו"ד יוסי דר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il