דאעש וזיגמונד פרויד
ארגון "המדינה האיסלאמית" ("
דאעש") יצא מרחם ארגון "אל-קאעידה". אך הוא שונה ממנו בהיבט אחד, ומשום כך הקרע המפריד ביניהם.
יורשו של אוסאמה בן-לאדן מנהיג "אל-קאעידה" איימן אלזוואהירי, תיעב את ארגון "המדינה האיסלאמית" בגלל אכזריותו המופרזת ורדיפת המיעוטים האתניים והדתיים. זאת ועוד, "אל-קאעידה" נמנע מניצול נשים למטרות מין ומכירתן כבהמות. בניגוד ל"אל-קאעידה", ארגון "המדינה האיסלאמית" הפך את המין לפיתיון לגיוס צעירים. הוא מבטיח להם יחסי מין במחנות הלוחמים, ומי שנהרג בקרבות, נחשב לחלל, "שהיד", ו-72 בתולות שחורות עיניים ממתינות לו בגן עדן.
הסופרת הסעודית פדילה אלג'פאל כותבת ("אל-שרק אל-אווסט" 3.11.14) כי "הדיכוי המיני בחברה המוסלמית הוא הגורם העיקרי לפופולריות של "דאעש" בקרב הצעירים. המין הוא נשקו של הארגון, ומלחמת הקודש, ג'יהאד, מתירה יחסי מין".
נשאלת השאלה, האם דרכו של ארגון "המדינה האיסלאמית" מאששת את תורתו של זיגמונד פרויד בדבר מרכזיותו של הדחף המיני בקביעת החלטותיו והתנהגותו של האדם?
אמא! בקשי אותם לבטל את שיעורי ההיסטוריה
איך אפשר ללמד את הדור החדש בעולם הערבי היסטוריה, כשזו משוכתבת עם עלייתו של כל שליט חדש לכס השלטון?
נוכח מציאות עגומה זאת, מציע הסופר מוחמד עלי אברהים ("אלערב", 2.11.14) לבטל את שיעורי ההיסטוריה הערבית במוסדות החינוך, היות שהללו מבלבלים את התלמידים ומתסכלים אותם, וכך הוא כותב:
"לו תולדות הערבים היו יצור אנושי, היה מתאבד ונח. כי ההיסטוריה הערבית אינה מתעדת את האמת, אלא את דעת השליט.
"קחו למשל את תולדות מצרים בעידן המודרני. סילוף ההיסטוריה החל בתקופת שלטונו של נאצר...לימדו אותנו כי תולדות מצרים החדשה החלו בג'מאל עבדול נאצר, וזה לא נכון, שכן הגנרל מוחמד נג'יב הקדים את נאצר והיה חלוץ המהפכה. נאצר נישל אותו וכפה עליו מעצר בית עד סוף ימיו.
"לאחר מכן למדנו כי סאדאת היה גיבור המלחמה והשלום, ואילו נאצר היה גיבור התבוסה (אלנכּסה) ב-1967.
"אחרי סאדאת עלה מובארקּ. ושוב ההיסטוריה משתנה, ואותנו מלמדים כי מובארקּ הוא גיבור מלחמת-אוקטובר 1973. כמו-כן למדנו כי עידן מובארקּ הוא עידן היציבות והשגשוג, וכי שורש הטרור הוא האיסלאם הקיצוני שמניף את סיסמת "האיסלאם הוא הפתרון", וכי מייסד האיסלאם הזה הוא מנהיג "האחים המוסלמים" חסן אלבנא ראש ציר הרשע.
"הלך מובארקּ ועלו "האחים המוסלמים", ואז לימדנו את בנינו כי מובארקּ היה נשיא מושחת, וכי לא היה גיבור מלחמת-אוקטובר, וכי "האחים המוסלמים" הם מלאכי השמיים עלי אדמות, והם גיבורי ההפיכה וכי מייסד תנועתם שייח' חסן אלבנא הוא מייסדה של מצרים המודרנית.
"ומגיעה שנת 2014, והנה תלמידינו לומדים היסטוריה חדשה, כי "האחים המוסלמים" שדדו את המהפכה ולכן הם הופלו. הם גם לומדים שגיבורי מהפכת ה-30 ביוני 2013 הצילו את מצרים.
"נוכח המציאות ההפכפכה הזאת, שואלת האם את בנה התלמיד: 'מדוע נכשלת בשיעורי ההיסטוריה'?
"והבן ישיב: 'האם זאת היסטוריה? איני רוצה לקרוא אותה. אמא! אנא בקשי אותם לבטל את שיעורי ההיסטוריה'".
ג'וחא, הרבי והעז
כיצד אפשר להטיל גזירות על העם? מה עושה הממשלה כדי שהעם ישלים עם הגזירות? השיטה היא כמובן להכריז על גזירות קשות, ולאחר מכן לבטל את רובן ולהשאיר מהן רק חלק קטן.
הסופר המרוקני סעיד נאשיד מספר סיפור המראה עד כמה העמים דומים באופן חשיבתם, בהווי שלהם ובסיפוריהם של מספרי הסיפורים:
"איש אחד בא לרופא ג'וחא (הרשלה של הערבים) והתלונן כי הכלב שיש לו בגינה נובח כל הלילה ואינו נותן לו לישון.
ג'וחא הציע לאיש להיפטר מהכלב.
האיש השיב כי בשום פנים ואופן אינו יכול לעשות זאת, היות שהכלב שומר על הבית.
ג'וחא פסק: אם כן, קנה עוד 9 כלבים דומים ותשים גם אותם בגן.
האיש עשה כן למרות שהיו לו ספקות.
אחרי חודש שוב בא להתלונן וטען כי המצב גרוע יותר ממה שהיה. עכשיו נובחים 10 כלבים.
ג'וחא פסק כי יש לסלק 8 כלבים.
אחרי שבוע חזר האיש והביע את תודתו והוסיף כי הוא מסתדר עם 2 כלבים.
הסיפור דומה כמובן לסיפור היהודי על הרבי שהציע לאיש שהתלונן כי אינו יכול לחיות בצפיפות כזו עם אשתו ושבעת ילדיו בחדר אחד להכניס לביתו גם את העז שהייתה בחצרו. כעבור זמן חזר האיש לרב ואמר לו כי חייו וחיי בני משפחתו משולים לגיהינום: העז מצחינה, אוכלת מכל הבא לפיה ומקימה רעש בלתי פוסק. בשלב זה הורה הרבי לאיש לסלק את העז, ולאיש רווח כל כך שלא התלונן יותר על מעונו הדל.
כך גם הממשלה. היא מעלה את יוקר המחיה ב-10 אחוזים, נשמעות תלונות ומחאות, הממשלה מורידה את יוקר המחיה ל-5 אחוזים וכולם מרוצים.