s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדוע המזרחיים לא בחרו כחלון
מאת: רבקה שפק ליסק  |  22/03/2015
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כחלון איננו מפלגה ואיננו תנועה
  רפי לאופרט   22/03/15 14:01
כחלון הוא אדם פרטי נחמד, שנטל על עצמו משימה פרטית חשובה, לטפל בכמה רעות חולות של מדינת ישראל - טוב ויפה.
המזרחים הצביעו בשעתו למנחם בגין, מפני שנתן להם בית, הציע להם זהות פוליטית מתאימה, דאג לכבודם, והציב אותם על המפה שעליה הם רוצים להיות. מדיניותו החברתית של בגין, הייתה בונוס לכל השאר וחיזקה את הקשרים. כחלון, אף שהוא עצמו מזרחי, אינו מספק את כל אלה; הליכוד כמותג - כן. לטעמי זהו שורש ההתנהלות של רבים מאוד מאלה שהצביעו נתניהו בבחירות האחרונות; נתניהו בזכות הליכוד ולא ליכוד בזכות נתניהו. במקרה הדברים גם משתלבים ומסייעים זה לזה.
אם ישכיל נתניהו ללמוד את הלקח מאירועי בחירות אלה ולהוסיף ולמעשה להחזיר לאג'נדה הביטחונית-מדינית (שגם היא מתאימה לבוחריו) את החמלה החברתית - לא סוציאל דמוקרטיה, אלא כלכלה ליברלית עם חמלה חברתית, תהיה דרכו סלולה אפילו לקדנציה נוספת...
חברי הליכוד ופעיליו צריכים להשגיח עליו בשבע עיניים שכך אמנם יעשה, משום שכמות האויבים והיריבים המחכים לו ולנו בפינה גדולה ואין לזלזל. חוסנה של החברה הישראלית קשור בתיקון עוולות כלכליות צורמות ושוחקות, וחוסנה הוא גם תנאי ליכולתה לעמוד בפרץ המבחנים שבדרך.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
2
מה התשובה?
  אהרון שחר   22/03/15 14:27
שאלת יפה את השאלה, הצגת אותה היטב, את לא רוצה להציע תשובה? אני מוכן. במישור הביטחוני אנשים מתחלחלים מהמחשבה שיהיה טרנספר למתנחלים ותוקם מדינה פלסטינית. שיטת הבחירות כאן מאלצת את הבוחר לבחור לפי ימין שמאל או חברתי. בגלל הפחד ממדינה פלסטינית הצביעו ימין שמאל, ואכן די שקוף שאם נתניהו היה מקבל קצת פחות כחלון היה רץ לשמאל.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
השאלה היתה לקויה
  אברהם שלום   23/03/15 16:11
ההסטוריונית המכובדת נלכדה בהנחות מוטעות ובנתה עליהם טעון והעלתה שאלות מופרכות. הספרדיפ הצביעו לכוד כי הם בעלי תפיסה לאומית בריאה, נקיים מן התסביך הגלותי של התרפסות בפני הפריץ הפולני. קהלת עירק שלחה מכתב תמיכה לזבוטינסקי ושאלה על מי הוא ממליץ לבחור כציר לקונגרס הציוני הרביעי. רצו להצביע עבורו אבל יודעם כי הוא עומד לבחירה במקום אחר. ההצבעתם הלאומית אינה תגובה על הפליה לרעה הנמשכת גם כיום, הכותבת מדברת על עלבון ואינה מבינה את החשיבה הלאומית המתנגדת לדרך ההתאבדות של אוסלו ושל מסמרת רצועת עזה לחמאס והצורה של הפסקת האש במלחמת לבנון השניה שעשתה ציפי בהחלטה 1703 ומי יודע מתי ישתמש חזבאללה באלפי הרקטות שהביא בחסות האום ואותה החלטה. כחלון נתמך בידי שמאל ודיבר ברך הנסיגות המסוכנות והוא לא הציג שום חשיבה מקורית. שר האוצר שהציל את ישראל מן האנפלציה הדוהרת היה משה נסים, בן הראשון לציון. יצחק נסים נבצחר לרב ספרדי ראשי אחרי שהיה סוחר שטיחים ולא התפרנס מן הרבנות, לא היה רב שכונה או רב עיר קודם. מאפין את המסורת הספרדית וההסטוריונית תוכל להיטיב להבין את השקפות הספרדים אם תלמד על תרבותם ותולדות קהלותיהם.
כתוב תגובה ל- אברהם שלום
3
הערה
  באום   22/03/15 14:54
נתניהו לא מחסל את חברי הכנסת שמאימים עליו,הם מחסלים את עצמם.בדור המנהיגים הקודם כל אחד בממשלה ובכנסת עשה את המוטל עליו והיו כאלה שעשו הרבה יותר ממה שעשה כחלון למשל,אבל הם היו צנועים ולא התחילו לעשות גלים שיערערו על מנהיגותו של ראש הממשלה אחרי שתי כתבות עליהם בעיתון.בדור הזה,כל אחד הוא מוישה גרויס,קצת מצליח וצובר אהדה והוא כבר מודיע שהוא יתמודד והוא יהיה ראש ממשלה והשתן עולה לו לראש.יוצא דופן זה בוגי יעלון שמתנהג כמו המנהיגים שהיו פעם.כמובן שראש ממשלה לא יכול לעבוד כשמתחילים לחתור תחתיו ואז הוא מנער.
כתוב תגובה ל- באום
מר
  שמ   22/03/15 17:00
נתניהו יכול להלין רק על עצמו, בשל המצב שאתה מתאר נכון.אני היחיד בין המגיבים באתר שמפמפם כבר חודשים רבים את הצורך הלאומי,לא הפרטי,של רוה"מ, לגרום לשינוי שיטת המשטר לנשיאותית עם בחירות אישיות לבית הנבחרים.ממש כמו אמריקה.אז לא יהיה לשום רוה"מ חשש שבכל יום הוא עלול להיות מודח,רק כי איזה ח"כ חמדן מתאווה למשרתו.למר נתניהו שמכיר השיטה כי חי בחסותה מילדות עד בגרות היו שלוש קדנציות לשנות המשטר בישראל.כל ראש מפלגה גדולה היה צריך לאחד כוחות עם אויביו רק כדי לשנות השיטה,אחת ולתמיד,כי אז לא יהיו יותר קישקושי גועליציה,תבהלת פרישה,הפלת ממשלה - "אם תתן לי עוד, לא אפיל אותך" - וכל ההתנהגות הישראלית המשוקצת המוכרת של " הנבחרים, בעיקר בעיני עצמם ,ובתמיכת הקב"ה.. " .
כתוב תגובה ל- שמ
שינוי השיטה
  באום   23/03/15 18:32
שינוי השיטה זה דבר מורכב ומסובך משום שצריך ליצור בלמים ואיזונים לנשיא או ראש הממשלה הנבחר.בארה"ב ישנם שני בתים,הקונגרס והסנאט ולכל אחד יש תפקיד וגם התרבות האמריקאית היא שונה.לא בטוח שזה מתאים לנו.בכל מקרה,יותר חשוב שהחברה הישראלית תתבגר מאשר להחליף שיטה משום שאם לא נתבגר,שום שיטה לא תצליח.החתרנים למיניהם לא נמצאים רק בכנסת אלא גם במערכת המשפט,בתקשורת ובאקדמיה.אם יש מי מהאקדמיה שיוצא לחו"ל ומתחיל לקמבן ליכלוכים על ראש הממשלה,זה בדיוק אותו הדבר כמו שחבר סיעה מתחיל לחתור תחתיו.כך שזו בעיה תרבותית חברתית ולא בעיה של השיטה.
כתוב תגובה ל- באום
4
שפק ליסק מנתחת אל המזרח
  ה.א.   22/03/15 19:17
גברת שפק ליסק, האם את סוקרת? האם את חוקרת? מהי קבוצת המגדם? מי היה קבוצת הביקורת? האם היהשימושבפלצבו (סתם) מי שמך להוציא מסקנות לגבי התנהגות המזרחיים? כחלון קיבל קולות מזרחיים ולא מזרחיים, אלה שהצביעו עבורו הימרו על מנהיג ואלה שלא הצביעו עבורו לא הימרו עליו, אם יהיה טוב, יקבל יותר בבחירות הבאות, אם יהיה בינוני - יירד אם יהיה גרוע, ייעלם, ביבי עלה משמעותית כלומר ביבי טובהמאד. זה מאד פשוט, לא צריך להתפלפל על מנת להיות גזעני, אפשר לומר זאת במילים פשוטות.
כתוב תגובה ל- ה.א.
5
"מה יש לך גב' לוין"?
  וינטר הניה   22/03/15 20:33
כידוע לך, הבחירות כבר מאחורינו. מה את בדיוק רוצה?
כתוב תגובה ל- וינטר הניה
6
כחלון דואג רק לכסאו ולכיסו
  עיניה   22/03/15 21:04
חבל שהכותבת מנתחת את כחלון בסיסמאות ולא יודעת עליו עובדות. כחלון לא חברתי דואג רק לעצמו על חשבון בוחריו. האם החוקרת חקרה מי כן הצביע לכחלון? ואיך כחלון השיג את הקולות האלה?
כתוב תגובה ל- עיניה
7
רבקה-קבלי תשובות
  דניאל143   22/03/15 21:35
רבקה,קבלי תשובות בקצרה- א.כחלון לא מייצג רישמית את המזרחים!כחלון הוא מיזרחי,נכון.אבל לא בהכרח מייצג את כל עדות המזרח.לא חסרים בעבר,"משתכנזים".וכל מיני מתכחשים למוצאם ועדתם. ב.כחלון הוא חילוני.כרבע מיליון מזרחים מסורתיים הצביעו ש"ס.חלק הצביעו ליהדות התורה.הבית היהודי.וגם למחנה הציוני. ג.כ20 אחוז מהמזרחים הם מעורבים בעדות אחרות. ד.אני אישית הצבעתי לאלי ישי.גם מזרחי. ה.להיפך.אם הליכוד טוב לעשירים ולאשכנזים.מדוע לא מצביעים בצפון-ת"א,סביון ,ורחביה לליכוד??מה לאשכנזים מבוססים ומפלגת העבודה, ומרץ?? הכל הפוך בפוליטיקה הישראלית.האשכנזים המבוססים תומכים במפלגות הפועלים.והמזרחים השקופים ,תומכים בליכוד הקפיטאלי והליברלי... ו.ועוד משהו מפתיע...האשכנזים הם עדה מוכשרת,איכותית ומוצלחת ברמה עולמית.אולי זה טוב לכולנו,שלטון של אשכנזים??!
כתוב תגובה ל- דניאל143
8
התשובה
  איל   23/03/15 07:37
לדעתי, מנגנון השליטה שבנתה מפאי קיים עדיין. קחי למשל את מה שאומרת נציגתך בכנסת סתיו שפיר. לטענתה, רק 10 אחוז מהתקציב הממשלתי ניתן לשינוי וכל השאר קשיח. 90 אחוז מהמיסים שלנו, אינם בשליטתנו אילה עוברים לעובדי המגזר הציבורי כאשר לא ניתן לדרוש מהם דרישות אמיתיות כיוון שהם מוגנים על ידי ההסתדרות. הדרך של מפלגת העבודה לחזור לשלטון עוברת דרך ההסתדרות. כלומר שאם היא רוצה לחזור אי פעם לשלטון, היא צריכה לפרק את ההסתדרות שהיא יצרה בעצמה.
כתוב תגובה ל- איל
אתה מחליט שסתו נציגתי
  רבקה שפק ליסק   28/03/15 10:33
מתי תפסיקו להדביק לאנשים תוויות ותגיבו על מה שאני כותבת באופן ענייני
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
9
כחלון - עבד כי ימלוך
  כחלון הוא שחצן   23/03/15 10:32
דרכו של השמאל היא ליטול ענין של מה בכך, מקרה זניח ולהעצים אותו פי מאה. כך עשו עם מני נפתלי, עם כנפו ועוד פרשיות ואירועים רבים וכך גם עם כחלון. לפני כשנתיים, הוא נטש את הממשלה לפתע פתאום. השמאל קפץ על המציאה, מתוך שיקול מוטעה שנטישה (טפשית וילדותית) זו תמוטט את הממשלה. החלו מאמרים על גבי מאמרים על ה"כוכב הנוצץ", "היהלום", "המאור הגדול" "כוכב חדש זרח" ועוד סופרלטיבים שמהם ועד למציאות המרחק רב. וזו הדוקטורית מן השמאל נשטפה בזרם הזה ודבקה בו. ובכן, ד"ר שפק-ליסק, די מספיק עם המזרחים. הימין לא בחר בכחלון שלך משום שהוא פקוח עין ולא שוטה. הוא יודע יפה שאיש זה מאחז עיניים, נפוח, אוהב פרסום ונושא עיניו לכסא. כל השאר וכל המחמאות המופרזות שאתם ממטירים עליו הנם דברים חסרי ביסוס. ראי את הסחטנות שהוא החל בה עתה. כוכב נוצץ הינו איש ישר-דרך, לא סחטן. לסיכום: הימין בחר בליכוד ולא בכחלון הנוטה שמאלה, בשל המורא העצום לחזור על הנתינה חינם האינסופית לערבי האכזר, שתגרום לפורענות לעם ישראל. קראי גם את תגובות 2, 3, 6.
כתוב תגובה ל- כחלון הוא שחצן
כחלון שחצן וביבי לא?
  רבקה שפק ליסק   24/03/15 09:16
נא לא להדביק לי תוויות. אני מרכז- שמאל- לא שמאל.

ביבי ואשתו מתנהגים כאילו הם מנהיגים מדינת מיליונרים. הם מבזבזים כספי מדינה על מיטה במטוס ועל מים לבריכה בשעה שיש ילדים רעבים.

האם הוא דאג אי פעם לבוחרים שלו בפריפריה? הוא לא רואה אותם ממטר.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
10
מזרחי חף מאינטרס אישי
  עטרה שגב קלימי   23/03/15 13:58
בנוגע להנהגת המדינה וראש הממשלה , בוחר מזרחי חף מאינטרס אישי אלא מאינטרס לאומי וטובת המדינה . ולכן בוחר מזרחי בחר בנתניהו משום שהוא המנהיג הראוי והנכון ביותר לימים אלו ולכן כל מזרחי החפץ חיים ובשגשוג המדינה בתחום הכלכלי וגם בתחום הבטחוני ובעיקר המדינה הבין שרק נתניהו מסוגל להתעמת עם כל כך תחומים רחבים ומורכבים . בנוגע לרשות מקומית שם מזרחי עושה את השיקול המתאים ביותר עבורו ועובר משפחתו במרחב הקהילתי שבו הוא חי וזה כל אגדת הבחירות של השבט המזרחי בישראל
כתוב תגובה ל- עטרה שגב קלימי
11
בכרה קלה מסרכת דרכיה
  יוסי ק   23/03/15 14:20
מדוע לבחור בחיקוי כשאפשר לבחור בדבר האמיתי? ובכלל מה לך ולמזרחים פרט להלך כמסיתה ומדיחה? האם האשכנזים מקשה אחת, או הספרדים והמזרחיים מקשה אחת? מדוע ההכללות? אנו מדינה של קיבוץ גלויות אמנם, אבל בעלי דעה עצמאית ובוחרים בהתאם. החיוך של כחלון איננו קונה אותי וגם לא הסלולר. בשבילי כחלון זה אחד שנתנו לו הכל בליכוד והוא בגד בנו. וכמו שכבר אמרו כאן , לו היה מקבל יותר מנדטים היינו מוצאים אותו בשותפות במחנה המתקרא ציוני כי זה בגנים של העדה הזאת ממנה בא כחלון לבגוד בחבריהם ואת זה מבינים רבים אם לא כל המזרחיים המכירים את המנטליות של כל עדה ועדה , כי אחרי הכל המזרחיים הגיעו לארץ משלוש יבשות, אירופה , אסיה ואפריקה וכל אחד נושא מטען שונה . ואני מעדיף ראש ממשלה אשכנזי על כל מזרחי שמגיע לגדולה והופך להיות עבד כי ימלוך !!!
כתוב תגובה ל- יוסי ק
12
לא מקבלים בתים בהנחה
  שמואל פישר   23/03/15 17:13

לא מקבלים בתים ולא במחירים נמוכים.

אני מציע לכותבת לנסות לקנות בית בהתנחלות ולעבור על גבה את מסע הטרטורים של הביורוקרטיה,
היא גם תיווכח לדעת שלא מקבלים בית בהנחה כלשהי.
משלמים מחיר מלא בשביל הדירה וכל דבר אחר.
כתוב תגובה ל- שמואל פישר
13
כל מילה בסלע!!!! תודה
  גלג   23/03/15 18:01
כתוב תגובה ל- גלג
14
לא נענה לעניין כי אין עניין בך
  יעקב יעקב   23/03/15 18:17
שמאלנית רופסת עלובה מעוררת גיחוך צבועה ומופקרת,הבחירות נגמרו, העם אמר את דברו,זוזי הצידה בת נעוות המרדות לכי לגן הוורדים תצליחי יותר על יד השערים ,, ודעי לך עם ישראל גדול וניצחי -ואת- קטנה וזמנית עלה נידף ברוח,
כתוב תגובה ל- יעקב יעקב
15
לא יאומן...
  י.ש   23/03/15 23:49
הפטרונות שלך דוחה,מגעילה (בלשון המעטה)."האריסטוקרטית" ממוצא מזרח אירופאי פאני "שפק ליסק",האם תורת היחסות מוכרת לך?.. בשנים שלפני מלחמת העולם השניה,היגרו יהודים ממזרח אירופה לגרמניה.יהודי גרמניה הביטו אליהם "מלמעלה למטה" הם כונו בפיהם "אוסט יודן",הם אף,האמינו שהאנטישמיות הנאצית היא תוצאה של בואם של "האוסט יודן" לגרמניה....בעיניך המזרחיים הם עדר בהמות....האם היית מעזה לכתוב מאמר שכותרתו,"מדוע יוצאי מזרח אירופה לא הצביעו למפלגה X.? או הצברים דור שני ושלישי לקורבנות הנאצים למפלגה Y?....אינך מי שנדמה לך שאת!...
כתוב תגובה ל- י.ש
גזענות נגד צברית ממוצא אשכנזי
  רבקה שפק ליסק   24/03/15 14:57
אתה גזען מהסוג המכוער ביותר.
ראשית כל, אינני ממזרח אירופה. אני מחולון. צברית.
שנית, נכדי הם רק חצי אשכנזים ואתה לא תלמד אותי מה זאת גזענות.

במקום להגיב באופן ענייני על דברי אתה משתלח בי באופן אישי.

זוהי גזענות
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
את מענינת כשלג דאשתקד...
  י.ש   24/03/15 19:10
את רק כמשל...גב' פאני שפק ליסק,למען הסר ספק,אני ממוצא אשכנזי כך שאת החלק הגדול "מטיעוניך" את יכולה להשליך לפח האשפה... כמו שרלטן מצוי,הטיעון "כמה מחברי הטובים יהודים" הוא "רשיון" לומר דברים נוראים....כפי שכבר ציינתי בעבר שנגמרים הנימוקים השכלתניים בורחים למקומות הנוחים...זה המקום לומר,אם נפגעת באופן אישי זו לא היית כוונתי קבלי התנצלותי הכנה...
כתוב תגובה ל- י.ש
גסות רוח והשתלחות מכוערת
  רבקה שפק ליסק   26/03/15 08:57
במקום להגיב עניינית אתה נטפל אלי.
מחפש קורבן כדי להוציא עליו את תסכוליך?
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
16
בליכוד יותר מזרחיים מאשכנזים
  נא לדייק בעובדות   25/03/15 08:57
איך ספרת רק 8 ח"כים יוצאי המזרח בליכוד? במפלגה יש רוב מובהק ליוצאי עדות המזרח והמגרב, שכן שני חברי כנסת הם ממוצא מעורב ולכן אין לספור אותם לכאן או לכאן: צחי הנגבי ואופיר אקוניס. חוטובלי ממוצא גרוזיני, האם היא אשכנזיה או מזרחית? ואיוב קרא הוא כמובן דרוזי. המזרחיים ויוצאי המגרב, למיטב ידיעתי: מירי רגב, סילבן שלום, דני דנון, גילה גמליאל, דוד ביטן, ז'קי לוי, דודי אמסלם, מיקי זוהר, ענת ברקו, נאוה בוקר-פרחי, אברהם נגוסה (אתיופי), נורית קורן, ירון מזוז, אורן חזן. כלומר 14 ח"כים. זאת, לעומת 11 ח"כים בלבד ממוצא אשכנזי בליכוד. לעומת זאת במחנה הציוני 6 ח"כים בלבד ממוצא מזרחי ומגרבי - שמולי, פרץ, כבל, עטר, חסון, יונה(ועוד 4 ממוצא מעורב - שפיר, בר, סוויד, נחמיאס-ורבין). ברשימת המחנה הציוני עד המקום ה-30 ישנם עוד שני ח"כים ממוצא מזרחי פדידה ומזרחי(ובסה"כ 8). כלומר, בליכוד בכנסת הנוכחית יש יותר מכפול ח"כים יוצאי המזרח והמגרב מאשר במחנה"צ. ובהשוואת 30 המקומות הראשונים - כמעט כפול!
כתוב תגובה ל- נא לדייק בעובדות
אתה מנפח את המונח מזרחי
  רבקה שפק ליסק   26/03/15 18:03
גרוזינים, אתיופים, בולגרים אינם מזרחיים, אם כי גם אינם אשכנזים.
כמו כן יש להבחין בין מזרחיים לספרדים. ספרדי הוא מי שמוצאו מחצי האי האיברי.
מזרחיים הם יוצאי מדינות ערב.

ש"ס אימצו שלא בצדק את המונח ספרדי.
רוב יהודי צפון אפריקה הם מזרחיים ורק מיעוטם ספרדים כמו, למשל הזמא אהוד טולדנו שברור שמוצאו מספרד.
לצפון אפריקה היגרו רק כ- 10,000 ממגורשי ספרד. רוב המגורשים התיישבו בתורכיה, בבלקן, באיטליה.
אני היסטואיונית ואלה הן העובדות
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
לא הפרכת את העובדה המרכזית
  נא לדייק בעובדות   31/03/15 23:57
העיקר, חוץ מאברהם נגוסה, שמה לעשות גם הוא אינו אשכנזי, לא הבאת אפילו נתון אחד שמפריך את הנתונים שהבאתי ולפיהם עד המקום ה-30 ישנו בליכוד רוב ליוצאי עדות המזרח והמגרב על פני יוצאי אשכנז - עדין זה יהיה 13 יוצאי המזרח-המגרב לעומת 11 יוצאי אשכנז. את חוטובלי מלכתחילה לא ספרתי; ובשורה התחתונה, מספרם של חברי הכנסת יוצאי עדות המזרח והמגרב בליכוד כמעט כפול מאשר מספרם במפלגת המחנה-הציוני, ולא כפי שכתבת.
דרך אגב, זו לא בושה לטעות, והספירה שלך של 8 ח"כים בלבד יוצאי המזרח-המגרב אינה מהווה "עובדות" כלל וכלל ואני מניח שלא היה לך זמן לבדוק את הנתונים לאשורם.
ומכל מקום, הוויכוח על מזרחיים או לא מזרחיים צריך כבר לפוס מן העולם.
כתוב תגובה ל- נא לדייק בעובדות
17
מזרחיים לא מצביעים למזרחיים
  יריב מורן   30/04/16 20:41
כתוב תגובה ל- יריב מורן
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il