s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פשעי מלחמה (1)
מאת: רבקה שפק ליסק  |  22/04/2015
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מצאה
  שמ   22/04/15 14:32
חן בעניי הכותרת " ערבים מזויינים ".וואלה,את צודקת.
כתוב תגובה ל- שמ
2
ערבים מזויינים
  אהרון שחר   22/04/15 15:14
בסוף ניצחתם, למה לא עשיתם לערבים המזוינים האלה מה שהם ניסו לעשות לכם, למה, למה, למה? בגלל הטעות האיומה הזו אנו ובנינו ובני בנינו נמשיך לסבול עד שנעשה להם טרנספר, ולכן על כך לא נסלח ולא נשכח.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
3
תודה ענקית
  דקמח   22/04/15 16:21
תודה ענקית לכותבת המאמר . תודה על השיעור שאת נותנת לנו . חשוב ללמוד ולזכור במיוחד בזמנים בהם כל אחד , בקלות רבה, מעוות את המציאות ואין מי שיצא כנגדו . תודה אני מתחייב ללמוד וללמד
כתוב תגובה ל- דקמח
4
מה באמת קרה ב- 1947/8
  רבקה שפק ליסק   22/04/15 16:28
החלטתי לכתוב סדרה על זיכרונות נעורי מפני שמקוממת אותי הצביעות וההתחסדות של המנהיגות הערבית שאינם מספרים לדור הצעיר את האמת על מה שהיה כאן ומטפחים שיכתוב של ההיסטוריה: הם קורבנות התוקפנות היהודית. הם ישבו בשקט ולא הפריעו לאיש והיהודים התנפלו עליהם יום אחד וגרשו אותם.

כמו כן, הם מטפחים את הדימוי שכל רצונם הוא בדמוקרטיה אמיתית. שיבטלו את כל סממנו האופי היהודי של המדינה ויהפכוה ל"מדינת כל אזרחיה" שזוהי מילה מכובסת לחיסול מדינת היהודים. הם הרי לא מסתפקים בחיסול האופי היהודי אלא גם תובעים את יישוב הפליטים בישראל. זהו הסוס הטרויאני שיהפוך אותם לרוב ואותנו למיעוט ואז תהפוך ישראל בבחירות דמוקרטיות לפלסטין לצד מדינת פלסטין בגדה ועזה.

לא הדמוקרטיה מעניינת אותם אלא חיסול מדינת הלאום היהודית. לפלסטינים יש זכות למדינת לאום- ליהודים- אין.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
אני ארצה לצרף אותך לצוות
  אהרון שחר   22/04/15 18:43
שיערוך הרצאות ויענה על שאלות בפורומים מכובדים לרבות טלויזיה, ובו בגרסתו המורחבת יהיו גם ד"ר קידר, ד"ר דהן, ד"ר מילשטיין, ד"ר בריימן, ועוד.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
מעניין. פעם, לא מזמן, הענקת
  חריגה   22/04/15 22:10
לה את התואר "שמאלנית"; אם אתה מעמיד אותה בשורה אחת עם ד"ר בריימן, ד"ר קידר, ד"ר דהן וד"ר מילשטיין - זה חילול הקודש. היא יוצאת דופן מבין אלה. זה לא מכבר היא היללה ופיארה את הרצוג - מה שאף אחד מהנ"ל אף לא יחלום לעשות. ולמען האמת: גברת זו אינה יציבה. לעתים היא מדברת ברוח הימין ואח"כ על דרך השמאל. אדם לא יציב הוא גם לא אמין.
כתוב תגובה ל- חריגה
עמדותי באמצע המפה הפוליטית
  רבקה שפק ליסק   23/04/15 00:05
מה שנראה בעיניך חריגה זוהי העמדה במרכז. לא ימין קיצוני ולא שמאל קיצוני. אני מתנגדת למדיניות של בנימין נתניהו אבל אני גם מבקרת את אבו מאזן על שהוא אומר דבר אחד לעולם ודבר אחר לבני עמו. אני מבקרת את מנהיגי ערביי ישראל על יחסם למדינה אבל אני בעד שיוויון אזרחי בתנאי שיכירו בזכותו של העם היהודי למדינה לאומית כשם שהם מכירים בזכותו של העם הפלסטיני.

זוהי עמדת האמצע. לידיעת הכותב
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
יפה השבת. עמדה עיניינית
  אלון..   23/04/15 09:36
כתוב תגובה ל- אלון..
זה מה שכתבה ההסטוריונית במאמרו
  דברי שפק ליסק   22/04/15 22:35
של יוסי דר: "למה הרצוג מסוכן ליהודים?". היא כתבה: "ביבי-כשלון, בוז'- התקווה שם הכותב:רבקה שפק ליסק זמן: 13:30 11/03/2015 כתובת IP: 87.68.45.199 נתניהו בעל הכריזמה הוביל את המדינה לאסון בענייני פנים וחוץ. חוץ- ישראל הפכה למדינה מצורעת ומבודדת שאפילו ידידיה מבקרים אותה ומסתייגים ממדיניותה. פנים- הדור הצעיר יורד לברלין כי ביבי אינו מותיר לו סיכוי להסתדר בחיים. המעמד הבינוני קורס והמעמד הנמוך סובל חרפת רעב. יותר גרוע לא יכול להיות. הרצוג הוא אדם רציני והמצע של המחנה הציוני יבטיח שיפור מיידי במצבנו החיצוני ופעילות אינטנסיבית לשיפור המצב הסוציו- כלכלי. בניגוד לדעת הכותב- הרצוג עצמו הכריז שאיננו יודע אם יש לנו פרטנר. אבל, הסכמתו להקפיא בניית התנחלויות מחוץ לגושים והסכמתו לחידוש המו"מ יחזירו לישראל את כבודה בעולם. רבקה שפק ליסק". עד כאן. שחר, אתה מתאר לך שאחד מהדוקטורים שלך המוזכרים לעיל - יאמר דברים שכאלה?........ ובכלל הם לא מתיישבים עם רוח המאמר שלעיל.
כתוב תגובה ל- דברי שפק ליסק
אני אסביר
  אהרון שחר   23/04/15 02:54
קודם כל יש לי הערכה עצומה כלפיה עקב הידע שלה. היא מכירה המון עובדות מציאות. שנית, גם אותי רבים מכנים שמאלני, כי גם לי יש ביקורת רבה כלפי נתניהו. מעולם לא הסתרתי שאני ממש לא חושב שנתניהו ימני, אני בחרתי יחד כי לא מצאתי מפלגה ימנית. אמנם אני שותף לדעתך שתקוותה שבוז'י יהיה טוב מביבי היא תמימה, אבל חילוקי הדעות שלי איתה אינן משנות את ההערכה הרבה שלי כלפיה עקב הידע שלה. אני חושב שהיא משכנעת מאוד הן אינטלקטואלית והן מעדות אישית בנוגע לחוסר המוסר וחוסר הזכויות של הערבים כאן. היא אמנם חושבת שצריך להכנע להם, אך לא בגלל שהם צודקים אלא בגלל שנראה לה שאופציית הטרנספר לא מעשית.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
הבנתי. בגלל שיש לך הערכה
  "הערכה עמוקה"   23/04/15 08:39
"עמוקה" אליה - אפשר וצריך לצרף אותה באותו מעמד של 4 הדוקטורים שמנית..... הסבר דל.
כתוב תגובה ל- "הערכה עמוקה"
5
הכרה בעובדות הדרך לפיוס
  רבקה שפק ליסק   22/04/15 22:03
אני מביאה את העובדות על מה שקרה כאן ב- 1947/8 ואת העובדות על מוצאם של רוב הערבים בגבולות הקו הירוק מארצות ערב לא כדי לשלול מהם איזו שהיא זכות אלא כדי שמנהיגיהם יחדלו לשקר להם וירדו מהעץ של סירוב להכיר במדינת ישראל כמדינת היהודים.

הפיתרון לסכסוך הוא בהקמת מדינת לאום פלסטינית לצד מדינת היהודים. במדינת היהודים יהנו הערבים משיוויון אזרחי. כשם שמוסלמים ויהודים באירופה חיים תחת דגל עם צלב ערביי ישראל יכולים לחיות תחת דגל עם מגן דוד. כשם שהשאיפות הלאומיות של היהודים בתפוצות מתגשמות במדינת היהודים כך השאיפות הלאומיות של ערביי ישראל תתגשמנה בפלסטין.

מקומם של הפליטים הוא במדינת הלאום הפלסטינית ולא במדינת היהודים.

רק כאשר המנהיגות תחדל לשקר לדור הצעיר ולשלול את זכותם של היהודים למדינה ותסכים לפעול בשיתוף פעולה ניתן יהיה להבטיח שיוויון אזרחי למיעוט הערבי בישראל.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
תגידי רבקה
  אהרון שחר   23/04/15 18:21
איך יתכן, שאת המכירה את הערבים כל כך טוב ויודעת שהם לא ינוחו ולא ישקטו עד שישלימו עבורנו את דרכו של היטלר, מאמינה בפתרון רב לאומי של מדינה פלשתינית נקיה מיהודים פלוס מדינה יהודית מלאה בערבים? כמה זמן הפתרון הזה יחזיק מעמד עד שיתפוצץ? שבוע, חודש, שנה? איך יכול להיות שאת מאמינה בזוועה כזו, כאילו שניצול שואה היה תומך בפיתוח הנאציזם בארץ ובסביבתה. איך קרה אצלך שיבוש כזה בין הבנת אכזריות ושנאת הערבים התהומית והברבריות המובנית דלהם והמושרשת עמוק בתרבותם מאז היווסדם מאות שנים, ובין התמימות להאמין שניתן לחיות עמם בכיף?
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
אלה הן בדיוק טענותי כלפיה:
  אל: שחר   24/04/15 05:30
אדם לא אמין ולא יציב, פעם שמאל פעם ימין. ראה את אחת התגובות בתגובה מס' 4 שלה המתחילה ב: "זה מה שכתבה ההסטוריונית....." וכן ה-"אני אסביר" שלך המתחיל במשפט: "יש לי הערכה עצומה" וגו'. מסוכן להעריץ אנשים מתנדנדים ולצרפם לאותו סל בו נמצאים קידר, בריימן, דהן, מילשטיין היציבים והאיתנים בדעותיהם.
כתוב תגובה ל- אל: שחר
ריאל פוליטיק- זה ההסבר
  רבקה שפק ליסק   24/04/15 10:06
אני מצטערת שעמדתי ניראת לך כה מופרכת. אומנם אין לי אשליות לגבי מה שהערבים והפלסטינים היו רוצים שיקרה. אבל, יש מציאות. אירן היא אויב משותף של מדינות המפרץ ואני תולה תקוותי בסיכוי לברית אתם נגד אירן וזה יאלץ את הפלסטינים לרדת מהעץ עליו עלו.

האלטרנטיבה היא מדינה אחת מהים לירדן עם רוב פלסטיני ומיעוט יהודי. אינני רוצה שילדי ונכדי יחיו בכזאת מדינה
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
את שוכחת או משכיחה עובדות
  סניל   24/04/15 09:44
נוראיות שלא מוצאות חן בעיניך.
לערבים יש מדינה פלסטינית בשטח עבר הירדן - שלמעשה תוכנן במסגרת המנדט הבריטי להיות חלק ממדינה יהודית. השטח הזה נלקח מאתנו וניתן לערבים.
למה צריך עוד מדינה פלסטינית בשטח יהודי מובהק?
כתוב תגובה ל- סניל
6
שמאוהבת בשטויות של עצמה.
  את פשוט נודניקית,   23/04/15 01:16
זו הדרך היחידה להסביר את הגרפומניה שלך.
כתוב תגובה ל- את פשוט נודניקית,
לקרוא לי נודניקית ממש משכנע
  רבקה שפק ליסק   23/04/15 09:27
אני קוראת למי שקורא לי נודניקית להוכיח שאני משקרת.

השיטה לקרוא לכותבת בכינויי גנאי כתחליף לדיון רציני היא ממש משכנעת.

חוסר היכולת לסתור את העובדות שאני מביאה מביא את אלה שאינם מוכנים לשמוע את האמת כי היא סותרת את השקפתם הפוליטית להתנפל עלי במקום להתמודד עם העובדות.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
למי שלא מקשיבה,
  אין טעם להסביר   23/04/15 10:33
אלא רק חוזרת על טענותיה שוב ושוב ומביאה "עובדות", שאינן אלא פרשנות שלך לעובדות, המשרתת את דיעותייך. כל מה שתארת פה הוא מעשי מלחמה של בני המקום כנגד הפולש הקולוניאל הציוני, שעשה דברים דומים, ואף חמורים בהרבה, במטרה לעשות פה טיהור אתני.
כתוב תגובה ל- אין טעם להסביר
התחמקות מהתייחסות עניינית
  רבקה שפק ליסק   23/04/15 11:47
נניח לרגע שמדובר בהתנגדות לקולוניאליזם הציוני. אז זה לגיטימי להרוג אזרחים ולרצוח שבויים?

ולעצם העניין, הטענה שלך שהיהודים הם קולוניאליסטים היא חסרת בסיס מבחינת העובדות ההיסטוריות.

אולי במקום לקרוא לי נודניקית ולהשתמט מדיון תוכיח/י לי בעובדות שהיהודים הם זרים לארץ הזאת ואין להם בה כל זכויות.

כל מי שיודע היסטוריה יודע שמכל העמים שחיו בארץ זו ליהודים יש את ההיסטוריה הארוכה ביותר. הפלסטינים אינם כנענים. הכנענים חוסלו או התבוללו בחברה הישראלית. הפלסטינים הם ערבים שמוצאם מחצי האי ערב שכבשו את המזרח התיכון במאה ה- 7 לס'.

כל המחקרים ההיסטוריים מוכיחים שב- 400 שנות הכיבוש הערבי של הארץ (640 - 1099 ) רוב האוכלוסייה הייתה נוצרית, רובה ממוצא סורי- ארמי ומיעוטה הלניסטים שהתנצרו או צליינים מאירופה. גם לאורך הכיבוש הצלבני והממלוכי היו הערבים מיעוט.
הממלוכים שלא היו ערבים אלא מוסלמים- תורכמנים הם אלה שחיסלו את הרוב הנוצרי וכתוצאה מכך המפקד העות'מאני ה-1 לאחר כיבוש הארץ מידי הממלוכים ב- 1525/6 הראה שנותרו רק 126,000 תושבים וכ- 80,000 מתוכם היו ערבים.

כיצד הפכו 80,000 ערבים במאה ה- 16 ל- 1,200,000 ב- 1945
? הארץ הייתה שוממה וכלכלתה הרוסה. התושבים חיו בעוני, ברמת חיים ובריאות ירודים תוחלת החיים הייתה נמוכה ותמותת תינוקות גבוהה. הערבים לא התרבו מריבוי טבעי אלא מהגירה מארצות ערביות ומוסלמיות כפי שמוכיח מפקד האוכלוסין המנדטורי מ- 1932 . כולם נשאלו מהי שפת האם שלהם והתברר שלערבים היו 32 שפות אם כי הם הגיעו מארצות ערביות ומוסלמיות.

אז אם את/ה יכול להפריך עובדות אלה- בבקשה. אני מחכה להוכחות. השמצות אישיות אינן תשובה מספקת.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
המשך נגד אי- התייחסות עניינית
  רבקה שפק ליסק   23/04/15 12:55
המשך: בסיפרי " מתי ואיך חוסל הרוב היהודי בארץ ישראל, בהוצאת כרמל תוכל/י למצוא את הביבליוגרפיה המוכיחה את העובדות שהבאתי.

כמו כן, רצוי להזכיר שהקשר של היהודים לארץ ישראל הוכר ע"י חבר הלאומים ואח"כ ע"י האו"ם. לכן, אי אפשר לטעון שאנו קולוניאליסטים מבלי להוכיח זאת.

הערבים, כפי שהוכחתי אינם עם ילידי בארץ ישראל. מיעוטם צאצאי כובשים ורובם צאצאי מהגרים מהדורות האחרונים.

למרות כל העובדות שהבאתי אני מכירה בזכות ההגדרה העצמית של הלסטינים ובזכותם למדינה לצד מדינת היהודים. כמו כן, אני מכירה בזכותו של המיעוט הערבי בארץ לשיוויון אזרחי. שאיפותיו הלאומיות תתגשמנה במדינת פלסטין לצד ישראל.

כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
ומייחצנת את עצמך ואת ספרייך.
  את ממחזרת ברברת,   24/04/15 00:37
זה בזבוז זמן להגיב לך. ורק הערונת. ספק רב אם היהודים היום (או לפחות חלק מהם) הם צאצאי היהודים של בית שני, אבל ברור לגמרי, שמאלה, שהגיעו מברית המועצות לשעבר, יש כחצי מליון איש (לפחות) לא יהודים. לאלה בטוח שאין שום זכויות בפלסטין, למעט אלה שהם קיבלו בחוק השבות הגזעני.
כתוב תגובה ל- את ממחזרת ברברת,
דיבורים אינם עובדות
  רבקה שפק ליסק   24/04/15 12:20
היהודים החיים כיום הם צאצאי היהודים של ימי הבית השני. המחקרים הגנטיים מאשרים זאת וגם המחקר ההיסטורי.


אני כותבת ספר שנושאו: מתי ואיך נוצרה התפוצה היהודית: היהודים אינם צאצאי גרים

את/ה מדבר סתם ללא ראיות. אני קראתי את רוב המחקרים בנושא זה ואני קובעת שדבריך הם חסרי בסיס. זוהי אולי משאלת לב שלך- אבל לא עובדות.

בסה"כ אין לך הכלים המחקריים להתמודד עם העובדות שאני מביאה.

וז בהעדר מה לומר את/ה נטפל אלי אישית: "ממחזרת", "פירסומת לספר"- שטויות שאינן ראויות לתגובה.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
את אפילו לא קוראת מה שאת כותבת
  קראת מחקרים?   25/04/15 02:19
שאם לא כן היית רואה את השגיאות והפירכות שלך.
כתוב תגובה ל- קראת מחקרים?
דמגוגיה ושקרים כתחליף לדיון
  רבקה שפק ליסק   25/04/15 11:01
נמאסה השיטה של השתמטות מדיון ענייני.

שקרים ודמגוגיה זהו הנשק של המתנגדים לעובדות שאינן תואמות ת האג'נדה הפוליטית שלהם.

וכמובן, הדבקת תוויות והתייחסות לאדם במקום לדעותיו.

אני מחכה שמישהו יוכיח שהדברים שכתבתי אינם עובדות ורק עובדות.

כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
אינה היסטוריה, אלא שרלטנות.
  פרשנות חד צדדית,   25/04/15 19:30
מה שאת כותבת זה לא עובדות, אלא פרשנות שלך למציאות. ה״דרישה״ שלך לסתור את דברייך היא הבל. לכל אחד יש את הדיעה שלו, וניתן היה לנהל איתך דיון אם היית טורחת להקשיב לדיעות של אחרים. כיוון שאת אפילו לא טורחת להקשיב לעצמך, אלא רק עסוקה בליחצן את עצמך, לעשות קופי פייסט לכתבה האחת והיחידה שלך, ולהתלונן על סגנון כאילו כולם פה תלמידים שלך לנימוסים והליכות, אין טעם לקיים איתך בכלל דיון. שיהיה לך רק בריאות ושבוע טוב.
כתוב תגובה ל- פרשנות חד צדדית,
פרשנות חד צדדית???
  חחחחחחח   25/04/15 23:05
יש עובדות, אין פרשנות חד צדדית. את יכולה לטעון שהיא מחסירה מידע ואז להביא את המידע החסר להשלים תמונה. אבל לא הבאת.....שום כלום. כדי לחקור בודקים מידע לא רק ממקורות יהודים. גם מוסלמים ואחרים. וגם במקורות היסטורים המוסלמים תמצאי את המציאות גברת ולא פרשנות. גם משמות המשפחה וכו. גם מטיילים היו פה לאורך ההיסטוריה..ולא ראו כאן כלום ושום דבר. פה ושם איש צולע וסוס בלי זנב ועין. ויש לך מקורות היסטורים מוסלמים שלמים על האזור כולו ולא רק ישראל. אין פה מקום לפרשנות. ההזנחה של ארץ ישראל לא חדשה בהיסטוריה המוסלמית הם זנחו גם אזורים אחרים והיו עסוקים במלחמות וחורבן...היה עדיף כבר את המונגולים. הערבים הם בכלל שבטים ומשפחות...מה להם וללאום מערבי....כל הפרשנות היא דתית...הכל שייך למוסלמים אדמה שהיתה להם או שתהיה להם...זה שלהם...ללא קשר להזנחה...
כתוב תגובה ל- חחחחחחח
אתה אינך מכיר את מקורותי
  רבקה שפק ליסק   26/04/15 09:40
במאמר באתר לא הבאתי את המקורות שלי כי זה לא נהוג. אבל אני מבססת את התזה שלי בהחלט על מקורות מגוונים. חוקרים לא ישראליים , מקורות ערביים ואפילו פרופ' פלסטיני מאוניברסיטת אל- קודס כך שדבריך הם סתם עלילה.

באשר לפשעי מלחמה בזמן מלחמת העצמאות. הערבים החלו בכך בנובמבר 1947 והמשיכו כל עוד ליישוב היהודי לא היה מענה למעשי הרצח שלהם.

כאשר היהודים החלו באופנסיבה החלה בריחה גדולה של ערבים. אבל, אינני מתכחשת לכך שהיו גם מקרים שאני מגנה בכל תוקף של חיילים יהודים שביצעו מעשי רצח. והיו גם גירושים של ערבים שלחמו נגד /או תמכו בכנופיות שלחמו נגד.

אבל, הערבים עסקו ברציחות כבר מהפוגרום של 1919/1920, 1929, 1936-9 וביניהם. אין כלל להשוות. ובזמן מלחה"ע השנייה הם תמכו בנאצים. ראה, המאמר על אל- חוסייני.
אולי את/ה מצדיק מעשי רצח אלה?

מכאן אנו מגיעים לשורש הבעיה: זכותם של היהודים למדינה וזיקתם לארץ זה.

אני מניחה שאנו חלוקים בעניין זה.

כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
אינך מבדיל בין עובדות לפרשנות
  רבקה שפק ליסק   26/04/15 09:20
לצערי, את/ה פשוט אינך יודע מהו ההבדל בין עובדות לפרשנות.

פרשנות זה מה שאנו חושבים על העובדות.

למשל, אם עובדה מסויימת מקובלת עלינו כתופעה מוצדקת או מוסרית או לא.

אני הבאתי עובדות. הפרשנות שלי היא שהעובדות מעידות על פשעי מלחמה.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
7
יאזור גדלה ב- 214% במצרים
  רבקה שפק ליסק   25/04/15 07:42
הכפר הערבי יאזור אשר ערך התקפות על התחבורה היהודית לירושלים ב- 1947/8ואנשיו עינו את הנוטרים שנפלו בידיהם בשבי, רצחו אותם והתעללו בגופותיהם.

כפר זה גדל ב- 214% בתקופת המנדט הבריטי כתוצאה מהגירת מהגרי עבודה ממצרים ומארצות ערב לכפר.

במלים אחרות, חלק ניכר מתושבי הכפר היו מהגרים חדשית בלתי חוקיים שהסתננו לארץ וניהלו מאבק נגד היישוב היהודי.

האם יש להתפלא שתושביו ברחו מחשש נקמה כאשר החלה התקפת הנגד של היישוב היהודי ?
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
8
משהו השתבש בחשיבה ובניתוח המצב
  אדם הגון   26/04/15 06:22
איך זה יתכן שאדם שחווה על בשרו את ההתנהגות הברברית של הערבים לפני וקרוב לוודאי במהלך מלחמת השיחרור (זה המונח המדוייק למלחמה בצבאות ערב ובאספסוף הערבינאצי ב-1948) יכול להעלות על דעתו שיש סיכוי להשלמה של הערבים עם נוכחות מדינה יהודית במזרח התיכון או בכלל על הפלנטה הזו. משהו השתבש בחשיבה הרציונאלית של יהודים והחמור הוא שמדובר ביהודים משכילים ובעלי ידע בהיסטוריה של היהודים בארץ ישראל. הניסיון של העשורים האחרונים מצביעים על אפשרות אחת ויחידה ואין בילתה, העברה מסודרת מרצון או בכוח של ערבים משיטחי ארץ ישראל לטריטוריות ערביות. בשביל זה צריך מנהיג יהודי ואין במחסנית המנהיגים לעת עתה מנהיג ראוי. אגב, הצגת עמדות כאילו יש פתרון למאבק על שיטחי ארץ ישראל על ידי יהודים מחלישה בצורה קשה את יכולת העמידה המוסרית של מדינת היהודים בזירות הבינלאומיות.
כתוב תגובה ל- אדם הגון
טרנספר אינו ריאלי, או מוסרי
  רבקה שפק ליסק   26/04/15 12:05
אני מסיקה מדבריך שאתה בעד טרנספר. למרות מה שאני יודעת ממחקרים ומניסיון חיים עם הערבים אני דוגלת בריאל פוליטיק: אתה מאמין שיש סיכוי שארה"ב, האיחוד האירופי והאו"ם יסכימו לטרנספר? יתר על כן, כיהודייה אני מתנגדת לטרנספר מנימוקים הומניים ומוסריים.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
טרנספר הוא הפתרון היחיד
  דניאל143   28/04/15 00:07
כל אדם הגון.שמכיר את היסטוריית הדמים בארץ-ישראל.מבין.טרנספר לערבים הוא הפתרון היחיד.כיום,מחכה לנו הקזת דם של עוד מאות שנים.נצח.משהו דפוק אצל היהודים.מתי יפול האסימון ליהודים?לערבים יש 22 מדינות גדולות.זו לא בעיה של שטח.צריך להסביר לעולם:כל המזרח-התיכון,שייך לערבים.תנו ליהודים חלקה קטנה,ליהודים בלבד,של כ25 אלף קמ"ר.מנהר הירדן ועד הים התיכון.זה הכל.אם לא טרנספר עכשיו,הטרור והשנאה יגיעו לילדים שלנו,לנכדים שלנו,ולנינים שלנו.למה?אני רוצה להעביר,עתיד חופשי לילדים.יהודי ערב,עברו טרנספר בשנות ה-50.גם הערבים צריכים לעבור טרנספר.
כתוב תגובה ל- דניאל143
9
אינטרנט: על ארועי 1947/8 בדרום
  רבקה שפק ליסק   28/04/15 18:51
למי שמנסה להתכחש לעובדות על מה שקרה בדרום ף
נפילת שבעת הנוטרים
בית הקרן הקיימת ע"י בית דגן
חסן סלאמה
קרב סוכריר

בסוף כל אתר יש ביבליוגרפיה
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
10
תגובה אנונימית אינה הוגנת
  רבקה שפק ליסק   2/05/15 23:19
מי שרוצה להגיע דעתו חייב להזדהות בשמו האמיתי. זוהי הגינות מינימלית .
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il