s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עריצות התרבות
מאת: אהרון שחר  |  01/06/2015
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מטרת האמנות היא להטיל ספק
  אהרון שחר   1/06/15 10:00
חובת האמנות לערער את הבסיס. על האמנות לאתגר את הקונפורמיות. שלטים ברוח זו פזורים היום ברחובותנו. המשפטים מדוייקים למעט טעות פעוטה: לא האמנות אלא הפילוסופיה. הפילוסופיה מטרתה להטיל ספק גם ביסודות ולהתעלות מעל הקונפורמיות. משפטים יפים, אבל כרגיל כל קשר בין התיפיפות ומעש מקרי בהחלט. היחיד בתקופתנו המטיל ספק ביסודות המנהלים את חיינו זה אני. בתגובה חובבי חופש הביטוי נוהגים לסתום את פי בצרחות של מסית וגזען. הטלת הספק האמיתית החשובה והמשמעותית היא בערכי התרבות, הנתפשים ברמת המובן מאליו. וזאת אין איש עושה, גם משום שכל נושא התרבות נמצא מחוץ לתודעה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
2
אהבתי
  מגיב ותיק   1/06/15 12:49
ואני אוהב את הגישה הישירה ואמירת האמת גם אם היא בוטה והחפה מהתפתלויות ופוליטיקלי קורקט מזוייף וצבוע.
יישר כוח !
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
תודה
  אהרון שחר   1/06/15 13:56
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
שוםאהבתי=דרך חדשה להפלת נתניהו
  ע_הראל   4/06/15 08:12
מגיב אפנדי שלא יעבדו עליך; א.שחר הוא סמולן בן יונה שמתחזה לימין קיצוני כדי להתבכיין כמה רע אוי ואבוי - ושכל הצרות כביכול זה בגלל ביביהו שקרניהו נהנתיהו! §¤§¤§ במאמר הנוכחי הוא מציג דרך חדשה להפלת הימין ונתניהו חלילה - בשיטת תיפול נפשי עם פלשתים: הנוול דורש מהימין להיות ימין קיצוני משוגע עם יד קלה על ההדק, ואז לפתוח מספר חזיתות במקביל נגד חמאס / חיזבללה / דאעש / איראן / אובמה, מה שמבטיח נפילת שלטון הימין וממשלת נתניהו חו"ש - אפילו במחיר של התמוטטות המולדת … וגוויעת מדינת ישראל חלילה.
כתוב תגובה ל- ע_הראל
לא הבנת כלום
  אהרון שחר   4/06/15 15:17
קודם כל חזיתות לא בוחרים. עדיף להתכונן לתרחיש הגרוע ולא לחשוב שאתה יכול לבחור את האויב, גולם. אם נלחם נגד נסראללה, חמאס ישב בשקט אם לא נפתח חזית מולו? התחלת לדבר שטויות. שנית, זהו מאמר על תרבויות. תרבות הנאורות צריכה להתמודד מול החזיתות (שקיימות בכל מקרה גם אם היא עוצמת עיניה), ולא ישראל. תקרא שוב. שתה כוס שמן ברקס, תירגע, ותקרא לאט מהתחלה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
3
כאשר שמתי בקלפי
  אהרון שחר   1/06/15 13:31
פתק של יחד (שהדמוקרטיה שלנו החליטה להשליך לפח האשפה, וכפי שאמר פרלסמן, מה שביבי "הרוויח" בכך שקיבל את חזן ג'וניור זה להקטין את הקואליציה שלו) לא זכור לי שבחרתי להקריב את בני למען זכותם הלגיטימית של הערבים להשמידנו. לא זכור לי שהיה פתק כזה. 70 משפחות שלא בחרו בכך קיבלו את בנם בארון. מי בחר בכך? שוברי שתיקה, גולדסטון, האו"ם, בית המשפט בהאג, אירופה, אמריקה, בית המשפט שלנו. בקיצור תרבות הנאורות החליטה בשבילנו שאסור לנו להשתמש באש יעילה כדי להגן על חיילינו אלא לסכן אותם כדי לצמצם נפגעים מקרב הבלתי מעורבים מאזרחי האויב. למה? כי יפי הרפש המנוולים הללו החליטו שזה לא סכסוך ישראלי ערבי אלא קרב בין המחבלים למתנחלים. הבלתי מעורבים החפים מפשע התמימים והמסכנים כביכול במקרה הגיעו לשם, נפלו משמיים, הלכו לתומם ברחוב ופתאום פרצה מלחמה. הם לא השריצו את המחבלים, הם לא בחרו בחמאס בבחירות דמוקרטיות. הם לא אחראים למעשיהם. לאונס האכזרי הזה קוראים נבלות השמאל הנאור שמירה על הדמוקרטיה. שיקריבו את הילדים שלהם, מנוולים!
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
"מה זה "בלתי מעורבים" ?
  יעקב עמר   1/06/15 14:37
כידוע לך אהרון מושג ה"תרבות" עליו אתה מרבה לכתוב לי לא ממש ברור אבל לצורך העניין נניח שאני מבין בזה בדיוק מה שאתה מבין. אותה "תרבות" כבר הכניעה גם אותך מבלי שתבחין וזאת בהטמעת מושגים בשפה שאתה כמו כולם משתמשים בהם כאילו היו מובן מאליו. קבל אחד "בלתי מעורבים". זה שהם פיסית לא אוחזים בנשק וגם לא יורים טילים אותי לא מרשים כלל. הם מעורבים ועוד איך מעורבים. את שלטון החמאס הם בחרו. דרך הטרור היא הדרך שהם רוצים. לקייטנות אנטישמיות הם שולחים את ילדיהם. במסגדים הם מריעים לאיטבח אליהוד מכל מין וסוג. אין אצלם ריבוי דעות והשקפות וכולם מאוחדים בשנאת האויב הציוני. כולם מעורבים ולכן גם המושג "חפים מפשע" הוא עוד מושג שמכרה לנו ה"תרבות" ואנחנו קנינו וממשיכים לקנות.
כתוב תגובה ל- יעקב עמר
מאוד מעציב אותי
  אהרון שחר   1/06/15 19:45
שאתה לא מבין את המושג תרבות. אין לך מושג כמה זה מעציב אותי. אני לא מבין למה אף אחד לא מצליח להבין. אני מרגיש כמו איזה דנידין שצועק הי אני פה, אבל אף אחד לא שומע... אני חייב שמישהו יבין אותי. אין לי באמת סבלנות להמתין כמה מאות שנים. זמני קצוב, מישהו חייב להמשיך לשאת את הלפיד אחרי. ברגע שהנר שלי כבה, זהו, הכל הולך לטמיון יחד איתי. כל הזמן אני צועק תרבות, תרבות, תרבות, אנשים חושבים שאני משוגע. לא מבינים למה אני לא מפסיק להציק להם. ** בנוגע לבלתי מעורבים בוודאי שאני משתמש במושגים של אחרים, הרי גם אני לועג לביטויים הללו. אמרתי שהם השריצו את המחבלים. הרי צריך להיות עיוור, אידיוט או שמאלן כדי לקרוא לאנשים הללו חפים מפשע בלתי מעורבים כאילו הם נפלו מהירח והסכסוך אינו נוגע להם. אבל זה בדיוק הרעיון של תרבות. העולם נעול במין קונספציה אידיוטית סותרת: כשהפלסטינים תוקפים אותנו זה סכסוך לאומי, שהרי "אי אפשר לנצח עם כבוש". כשאנחנו תוקפים אותם זהו סכסוך פרטני בין המחבלים למתנחלים, ואוי ואבוי אם חלילה יפגע אזרח חף מפשע שרק במקרה עבר בטעות בסביבה ואין לו שום קשר למה שקורה. זו קונספציה שכל העולם ואשתו החורגת "יודע" שהיא נכונה, למרות שהיא אידיוטית בעליל. איך זה קורה? כי זה מתאים לתפיסה של האנושות בתקופתנו. והתפיסה של האנושות בתקופה זה תרבות. ואנושות מתנהלת על פי תרבויות, זה חוק הטבע מספר 2. איך אתה מצליח לא להבין את זה?
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
נשבע שצחקתי בקול רם....
  יעקב עמר   1/06/15 21:14
שלא תבוא איזו "תרבות" ותאשפז אותי... איך אני מצליח לא להבין זאת ? באותה מידה שאינני מצליח להבין איך מתעופף לו יתוש או איך פורח פרח... מודה שאני ממש מוגבל אבל העיקר שצחקתי...
כתוב תגובה ל- יעקב עמר
תרבות של הנבל=התחזות לימיןהזוי
  ע_הראל   4/06/15 08:32
יעקב עמר לא היה צוחק אילו ידע מה זה "תרבות" של הסמולן הנוכל הנאלח א.שחר, שזה פשוט התחזות לימין קיצוני הזוי, כדי לתקוף את נתניהו מימין, ולדרבן אותנו להשתגע עד כדי לחיצה קלה על ההדק, לפתוח עשר חזיתות במקביל בו-זמנית (=תיפול נפשי עם פלשתים) נגד חמאס, חיזבללה, דאעש, איראן, אובמה - וזה מה שמבטיח לשיטתו נפילת נתניהו ושלטון הימין חלילה … גם במחיר של הרס המולדת ואובדן יהודה וישראל חו"ש §¤§¤§
כתוב תגובה ל- ע_הראל
4
שחר, אתה כותב בתשלומים?!
  רפי לאופרט   1/06/15 15:23
מה בוער? גמור את המאמר ופרסם אותו בחתיכה אחת, כך יקל להבין את הדברים.
ולמען האמת, הפעם אני די מסכים עם רוב מה שכתבת במאמר עצמו. לטעמי הוא די סגור על עצמו ומסביר היטב מה שכבר הוסבר במקומותינו אלפי פעמים עד כה בחזקת "דבר אל הקיר".
המערב חי בסתירות פנימיות, משום שלא הצליח להצמיח אידיאולוגיה חדשה אחרי שנשברו לו במשך פחות מ- 50 שנה כל הדברים הישנים: הדמוקרטיה הפכה לפשיזם (גרמניה), המלוכנות לקומוניזם (רוסיה), הרפובליקה לאונניזם של השכל( צרפת) והאימפריאליזם למזוכיזם (בריטניה). בכדי לאחד את כל האיזמים הכושלים, המציא המערב את הפוסט-מודרניזם ובקש בדרך זו לערבב הכול יחד ולהפיק מהתערובת אוטופיזם חדש. גם זה לא הצליח.
המערב המתקדם בנה לעצמו בלחץ זוועותיהן של שתי מלחמות עולם וכ- 75 מיליון חלליהן, את תאוריית "האסור" ועיגן אותה בחוקים בינלאומיים, באמנות, בבריתות, ובארגונים שתפקידם ל"עשות סדר בעולם". הוא שכח באותה הזדמנות להשלים את המלאכה בשני מהלכים קריטיים: א. להוסיף לתאוריה הקודמת את תאוריית "המותר"; ב. לומר לכל העולם ולעצמו, שתאוריית האסור חלה גם עליו ולא רק על אחרים. בתוקף זכויותיו ההיסטוריות והצורך שאינו ניתן להפרה ולחלוקה, מינה עצמו לשמור על האינטרסים והמאורות הגדולים ולפעמים הבלעדיים של התרבות האנושית1; וכך הוא מתנהל עד היום.
אלא שפלונטר, איננו מתיר את עצמו, ואם נותנים לו מספיק זמן וחופש פעולה - ראה אובמה, למשל - הוא מסתבך עוד יותר ומתרחק עוד יותר מפתרון רציונלי.
אם תתבונן היטב בהתנהלות של ארה"ב ואירופה מאז תום מלחמת העולם השנייה, תראה שחוקי הפלונטר שהצמיחה התרבות המערבית המבולבלת והגחמתית, הם שמנהלים את המדיניות כלפי הטרור העולמי, כלפי האסלאם הקיצוני, כלפי רוסיה הסובייטית לשעבר, כלפי ישראל, כלפי סין שכל חטאה בינתיים לפחות שהיא גדולה וחרוצה "ומאיימת" על המערב... ועוד.
המאבק איננו ציביליזציוני. הוא מאבק על הגמוניה. הוא מאבק על שוויון והוא מאבק על חופש מהצורך להתנהל בצורה אחת ולא בשום צורה אחרת - הצורה של המערב. האופי הופך ציביליזציוני בשל הצורך לאזן את החולשה העצומה של העולם המוסלמי מול העולם המערבי. הדרך שנבחרה - מלחמות טרור אסימטריות מגובות אידיאולוגיה דתית - נובעת מחולשת הדעת של המערב, שקלע עצמו לעמדת שיתוק בגלל בלבול מושגים ואינו מצליח להיחלץ מחשש שיחזור לימים העליזים של מלחמות העולם. אלא שאיש לא מינה את המערב לשוטר העולם. הוא הגדיר עצמו ככזה אלא ולא כולם רואים בו שוטר מוסרי והוגן.
ומעניין: באופן מפתיע הדבר מזכיר לי את תורת האקטיביזם השיפוטי של ברק...
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
זה לא מתאים למאמר
  אהרון שחר   1/06/15 21:06
זה בונוס. איזה הגדרה יפה, הצחקת אותי לגמרי: אונניזם מזוכיזם, פוסט מודרניזם... אתה מתאר את זה ממש יפה. אבל אני חושב שאני חולק עליך. בוא נתמקד בנקודה מעניינת והיא המינוח של המערב כ"הוא". מי זה בדיוק המערב? מי קובע מה הוא? כתבת: "הדרך שנבחרה - מלחמות טרור אסימטריות מגובות אידיאולוגיה דתית - נובעת מחולשת הדעת של המערב, שקלע עצמו לעמדת שיתוק בגלל בלבול מושגים ואינו מצליח להיחלץ מחשש שיחזור לימים העליזים של מלחמות העולם". העניין הוא שהוא לא יודע שהוא כזה... זאת אומרת שהמערב לא מגבש אסטרטגיה ערכית בצורה רציונלית. אין תהליך "חקיקה" של ערכים, של תפיסת עולם, של נורמות, של תרבות. זאת הנקודה החשובה. ההיבט התרבותי מופקר לרוחות השמיים. ואני אומר שגם התרבות צריכה להיות מבוקרת. היום למשל העולם "יודע" שאנחנו כובשים אכזריים וחייבים להקים מדינה פלסטינית. כל העולם יודע את השטות הזו, ואין דרך לשחרר אותו מזה, כי הוא לא עושה חשבון נפש לקונספציות שלו.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
5
אהרון שחר הנכבד, אם נחפור עמוק
  שאול אבידור   1/06/15 15:23
לתוך עמקי הנפש של האדם בכל מקום בעולם האם יכול להיות שנגיע למסקנה שהיריבויות בין אוכלוסיות שונות הן בגלל "אמונות דתיות" ?

האם ה"אמונות הדתיות" יוצרות תרבויות שונות ומנוגדות ?

או אולי היריבויות הן בגלל מאבק על מקורות מזון ומים ?

או אולי הסיבה היא אחרת ?
כתוב תגובה ל- שאול אבידור
יכול להיות, אינני יודע
  אהרון שחר   1/06/15 19:08
אודה ואבוש, אני חלש בחפירות, בטח לעומק. יש לי חשיבה מאוד פשטנית: חוק הטבע מספר 1 ומספר 2. זהו. יותר מזה אני לא יודע. מבחינתי לא חשוב בגלל מה היריבויות, חוק הטבע מספר 1 אומר שצריך להציב גבולות. אז נרסן את מי שצריך ולא יהיו סכסוכים. כמובן שהאנושות צריכה להיות ערבה זו לזו, ומי שזקוק לעזרה במקורות מזון ומים, עולם השפע צריך לעזור לו. ודאי שהדתות יוצרות תרבויות שונות ומנוגדות, זו בדיוק הבעיה. הנה, האסלאם זו דת אלימה אז היא כבר תמצא לה בעצמה סיבה למלחמה, אל תדאג לה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
אתה כותב "לא חשוב בגלל מה
  שאול אבידור   1/06/15 20:01
היריבויות". כלומר אתה יוצא מתוך גישה האומרת : "זה המצב ועלינו להתמודד איתו, ולא חשוב ממה הוא נוצר או איך נגרם"

אם כך, כשאיראן תשגר 10 פצצות גרעין עלינו, שיכסו את כל השטח ממטולה ועד אילת(מספיק פצצה אחת או שתיים), אז אנחנו נגיד "זה המצב ועלינו להתמודד עכשיו עם קרינה מסוכנת, עם איסוף כל המתים, עם טיפולים רפואיים לכל אלה שניצלו" וכדומה.

הרי זו הגישה של השמאל היהודי : לא מעניין אותם איזו בעירה מטורפת מתרחשת סביבנו ובתוכנו ולמה היא נוצרה, העיקר מה אנו עושים ואיך אנו מתמודדים עם המצב שנוצר (וכך אנו מושכים כבר 67 שנים ואולי גם נמשוך 670 שנה ואולי יותר).

לאחרונה שמעתי איך גוף (כנראה ממשלתי) מתכונן להקים עיר אוהלים לפינוי תושבים או יישובים במקרה של מלחמה נוספת עם הערבים, במקום להציב יעד חד וברור לחיסול האויב הערבי המר והאכזר סופית ! ! ! בלי הצורך להתמודד שוב ושוב בהגנה ובפינוי.

מעניין איך לא נמאס לנו מלהמשיך להתגולל ב"רפש" הנורא הזה שאנו קוראים לו "מדינה". עד מתי, ריבונו של עולם ! עד מתי ?!
האם זה יעד הציונות ? השיבה למולדת אבות ? לאדמה היחידה שיש לנו בעולם מטורף זה ?
כתוב תגובה ל- שאול אבידור
כתבתי לא חשוב
  אהרון שחר   1/06/15 20:47
כי בדרך כלל היריבות היא על רקע חזק חלש. רבותי ההיסטוריה חוזרת, כל פעם קם גולם חדש וחושב שהוא יכבוש את העולם. לכן כשאני אומר לא חשוב, כוונתי שצריך להזהר שאם נרד לפרטים זה עלול לבלבל אותנו. אירן רוצה להשמיד אותנו ולכבוש את העולם. נקודה. לכן אני מסכים איתך שצריך להשמיד את שדרת ההנהגה באירן. אין בכלל שאלה. למה לא עושים זאת? בגלל התרבות. בדיוק בגלל התרבות. תרבות הנאורות מתאפיינת בחוסר גבולות. ולכן היא מעדיפה שיחות, פשרה, מו"מ, הסכמים, הכלה, ספיגה, וכו'. אם אני הייתי ראש ממשלה כמובן שהייתי מתנצל מעומק הלב על ההתרשלות שלנו בעניין הנכבה ומתקן את הטעות, פעם אחת ולתמיד עושה אותה כמו שצריך. אבל העם רוצה ביבי.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
אהרון יקר, אני אומר כך :
  שאול אבידור   1/06/15 22:05
עזוב לעת עתה את איראן. עדיין יש ביכולתנו ובאפשרויות העומדות לרשותנו (לפני שיהיה מאוחר) לחסל אחת ולתמיד את הסכסוך היהודי ערבי ובעקבות חיסול זה יבוא גם הפתרון עם איראן.

הרי למרות ההישגים הרבים שיש לנו, ויש הרבה! מה שאנו עושים כבר 67 שנה, זה השקעות ענק של טריליונים על גבי טריליונים בנשק, תחמושת, מלחמות, הרוגים, פצועים, משפחות שכול, טקסי זיכרון, צפירות דומיה (על חשבון השקעות בחינוך, בריאות, כלכלה ועוד).

הרי במקסימום מחצית ההשקעות הנ"ל אנו יכולים להרוס את האויב הערבי עד עפר ולקבור אותו אלף ק"מ עמוק באדמה, היינו פותרים אחת ולתמיד את הסכסוך היהודי-ערבי לתמיד.

ואז לא רק שאיראן לא הייתה מתערבת אלא אפילו יוצרת איתנו קשרים לשיתוף פעולה הדדי. מה גם שמדינות רבות בעולם היו סוף סוף מבינות שאנו חיים על אדמתנו שלנו וזו זכותנו הבלעדית ללא שותפים-אויבים!

מה שאנו עושים עתה (ברעיון האומלל של "שתי מדינות לשני עמים") אנו משדרים בעוצמה חזקה שבעצם אין לנו כל כך זכות על אדמת אבותינו היקרה, ואנו בסך הכל מבקשים "טובה" מהערבים ומהעולם שייתנו לנו איזה 4 מטר מרובע על מנת להקים ריבונות יהודית משלנו. הרי זה סופר מגוחך ואומלל. כבר 67 שנה שוללים את זכותנו על ירושלים כעיר הבירה היחידה והנצחית שלנו.

גישה זו מזמינה התנגדויות עזות כלפינו במדינות רבות, באקדמיות, בכלכלה, במסחר, בשינאה, באנטישמיות, בהחרמות ועוד.

אבל אנו, גם הימין וגם השמאל, ממשיכים באותה דרך מוטעית והרסנית כלפי עמנו. עד מתי !? מתי נבין שבדרך זו אנו מסכנים את עתידנו, עתיד ילדינו ועתיד האומה היהודית ?
כתוב תגובה ל- שאול אבידור
שאול, יש בעיה קטנה
  אהרון שחר   2/06/15 08:14
אנחנו חיים בתקופתנו. אילו היום היה אתמול ולנשיא ארה"ב היו קוראים טרומן ובדאונינג 10 היה מתגורר צ'רצ'יל, לא היתה שום בעיה. אבל היום אם נצייץ העולם מחרים אותנו, אין כלכלה, המדינה מצורעת בעולם ומתרסקת. חמור מכך אין נשק. לכן אמרתי כבר לפני שנים שיש להתכונן לחרם טוטאלי. הווה אומר מילוי מחסנים לרוויה לרבות בחלקי חילוף וגם להקים מפעלים כדי לעבור מקסימלית לייצור עצמי. לעודד את מי שיכול לטייל בחול, להקים הרבה מקלטים. ואז יום בהיר או כהה אחד להרביץ תקיפה כמו שצריך. לחסל את שדרת ההנהגה האירנית, את הכורים והטילים שלה. את שדרת ההנהגה בחזבאללה ולחסל את כל מצבורי הטילים והתחמושת שלה, כנל חמאס. להשמיד גם בתי חולים ובתי ספר אם הם משמשים לאחסנת טילים או מחבוא. פוגעים עכשיו בחפים מפשע כדי לעשות סוף לזוועות למען עתיד של שלום. מתחילים לגרש את הפלסטינים בטיל, לרבות אלו עם התעודות הכחולות אל מעבר לגבול. גירוש רטוב כלומר מרחוק על ידי הפצצות מתקרבות בלי לסכן חייל אחד. מי שיספיק לברוח הרוויח, מי שלא אללה ירחמו. חייבים למהר כי רוסיה וטורקיה עלולות לתקוף אותנו והלחץ העולמי יהיה בלתי נסבל. כעת נשאלת השאלה מה נשתנה? למה היום זה לא יעלה על הדעת, בעוד לפני יובל זה היה טריביאלי? איך העולם קפץ מן הקצה אל הקצה? לדבר הזה קוראים תרבות. האם אתה מוכן לעשות טובה לאנושות ולהבין את המושג הזה? טובה קטנה לאדם (אני), טובה עצומה לאנושות. תודה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
אהרון, אני מכיר את המילה תרבות
  שאול אבידור   2/06/15 11:02
אך השימוש החוזר שאתה עושה במילה זו הוא או לא מדויק או מטעה. אנא נסה להסביר את עצמך ללא שימוש במילה תרבות.

דבריך חופפים את מה שאני כותב : אנו יכולים כבר עתה לצאת למלחמת יום הדין, מלחמת גוג ומגוג לפני שיהיה מאוחר. רק כך העולם כולו וגם הערבים יכבדו אותנו ויבינו שאדמת ארץ ישראל כולה שלנו על שני חלקיה.

אם העולם כולו יכעס ויקום לשחוט את כל היהודים בעולם, גם זה שווה !

הבעיה שאין לנו מנהיג בעל שעור קומה ענק שיוביל אותנו למערכה אדירה ענקית וסוחפת כזו. בנוסף התקשורת מכלה אצלנו כל חלקה טובה. הנזק שהתקשורת גורמת הוא הרבה יותר גרוע מהנזק שהערבים גורמים לנו.

יכולתי לכתוב עוד הרבה בנדון.
כתוב תגובה ל- שאול אבידור
הסר דאגה מלבך
  אהרון שחר   2/06/15 13:31
אין סיכוי לטעות. אף אחד לא נותן שיטעו אותו, גם אם אשתמש במילה תרבות בלי סוף. יתירה מכך, אנשים פתחו עמידות למילה והם פשוט מתעלמים. בקיצור יצא להם מהאף. אתה צודק, יש הסכמה מלאה בינינו. לשמחתך יש מנהיג ראוי לשמו, אני, אך למרבה הצער הציבור חולק על כך.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
לפי דעתי הגדרה מרקסיסטית
  זקן   2/06/15 11:34
על תפקיד מכריע של גורמים כלכלים בתהליכי היסטוריה היא מלאה סטירות. זה נכון שגורם כלכלי הוא חשוב אבל עוד יותר חשוב זכרון קבוצתי היסטורי של עדה אשר נשמר בתרבות עממי ודתי
כתוב תגובה ל- זקן
6
תודות
  אהרון שחר   2/06/15 08:26
ברצוני לשבח את האתר על פרסום המאמר. בחלק לא קטן מן המאמרים אני כוסס ציפורניים בלחץ האם יפורסם? והנה פרסמו ולא קרה אסון. כמובן שמאמר כזה לא היה עובר צנזורה של אף חובב חושך ביטוי קונבנציונאלי. אני אומר דברים שעלולים לפגוע בנפשם הרכה של אזרחי ארצנו התמימים ולכן חובבי חופש הביטוי יוצאים מגדרם להשתיקני. תבורכו על האומץ. המשיכו כך ללא מורא, שהרי הנה דבר לא קרה. אמרתי דברים ש"אסור להעלות על הדעת" והשמיים לא נפלו. תודה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
7
מהי תרבות
  אהרון שחר   2/06/15 09:14
קוראים יקרים, כבר עשור ומחצה אני חווה תסכול מתמשך הנובע מכך שאין באפשרותי לתקשר עמכם, בני תקופתי. אינני חייזר ואני אף דובר את שפת הקודש ולמרות זאת אינני מצליח להסביר לכם את המושג תרבות. עשיתי זאת מאז בדרכים רבות ומגוונות אך מה פשוט יותר מלעשות זאת ישירות? נתחיל מהציפורים והפרפרים. בשנת 2000 נפל לי האסימון ואז כיניתי את התיאוריה שלי בשם "תגלית המילניום מודעות לנורמות". לא רק בגלל השנה. (היום אני מעדיף את המילה תרבות על נורמות). ניגש לעניין: מהי תרבות, מדוע כל כך חשוב לאנושות להבין אותה ומדוע האנושות בתקופתנו לא מסוגלת להבין דבר כה פשוט? ובכן, תרבות זה נורמות, מוסכמות, כללים בלתי כתובים, תפיסות קולקטיביות. זו המערכת, השיטה, האופן שבו קבוצת אנשים תופסת את קיומה. תרבות זה שטיפת מוח, זה אופי, אישיות, רצון. התרבות מחלחלת אלינו מהסביבה, שובה אותנו בתוכה ממש כמו מטריקס והופכת אותנו, גם אנשים תבוניים, לעבדיה הנרצעים. דוגמה טובה פשוטה וברורה זה המחבלים המתאבדים. תרבות ערב היא ממש קן צרעות מושלם לגידול רובוטים מתאבדים. מגדלים עדרים של בעל חיים ממין הומו סאפיינס בתנאי סבל ומצוקה, שוטפים את מוחם בכך שהיהודים אשמים בסבלם, מגדלים אותם בחברה שטופת שנאה המאדירה דם, טבח וזוועות, ההופכת שהידים לקדושים ורוצחי המונים לגיבורים לאומיים. כל זאת על בסיס דתי המוסיף מוטיב של קנאות, תחושת צדק ומטרה עילאית קדושה, יחד עם הבטחות לגן עדן ותפנוקים, כאשר מצד שני משתיקים כל מי שמעז לפתוח את הפה על ידי הטלת טרור אכזרי ואימה, והרי לכם מתכון מושלם להשרצת, יצור ופיתוח בית חרושת לחלאות אדם. כמובן שבכל זוועה יש חסידי אומות עולם, אבל כשאנחנו מדברים על תרבות אנחנו מדברים בהכללה ומתרכזים במגמה העיקרית. גם מיליארד נשים הלובשות שחור מכף רגל ועד ראש אינן עושות זאת מכיוון שכל אחת בנפרד הגיעה למסקנה שזו האופנה ההולמת אותה ביותר. עודוגמה מאותה תרבות: תרבות ערב מאופיינת בפרימיטיביות וברבריות ושלל סטיות מין קשות כמילת נשים, דיכוי נשים, הכאת נשים, ריבוי נשים, הסתרת נשים, חטיפת נשים, נישואי קרובים, רצח על כבוד המשפחה, פדופיליה ממלכתית ממוסדת, הבטחות דתיות לאורגיות עם 70 בתולות חסודות לשהידים מצטיינים. שנאה, אכזריות, רצח, טבח, התעללות, זוועות, שריעה. חוסר יכולת לנהל דמוקרטיה. לצערנו תרבות ערב היא דוגמה מצויינת לתרבות מכיוון שהיא מבוססת בגלוי על הרעיון הכי בסיסי של חוק הטבע מספר 1, חוק הג'ונגל, החזק מנצח ומשעבד את החלשים. אמנם תרבות שהיא תת תרבות, אבל מובהקת וברורה ולכן דוגמה טובה. נסו לשאול את עצמכם האם אתם מצליחים להבחין בהבדל פעוט בין המנטליות שלכם למנטליות הערבית, מוסלמית. הצלחתם? הידד, אתם בדרך הנכונה להבין מהי תרבות. אתם רואים, יש מקום לאופטימיות צעירה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
8
הכנה מנטאלית
  אהרון שחר   2/06/15 14:22
לפני שנפתח בקורס תרבות מהי, עלינו להבין שאין המדובר בשינון חומר אינפורמטיבי גרידא, אלא בנפילת אסימון, שינוי תפיסה. בסיום הקורס עיניכם אמורות להפקח ואתם אמורים לראות את העולם אחרת לגמרי. לצערנו יש מכשול עצום, תהום עמוקה פעורה בינינו וכדי לגשר עליה ניעזר בהכנה מנטאלית. זה אומר שעליכם להבין שצפויה אצלכם התנגדות. בין אם תהיה זו תחושה של פשטנות, שטחיות, תמימות, בלבול, קבעון, או אפילו תחושה שהכל ידוע ואין חדש. אם אתם מוכנים לאתגר לנסות להבין אותי, אל תכנעו להן. אל תכנעו לשום תחושה שתציף אתכם גם אם היא תהיה ברמה של ודאות מוחלטת. מבחינתכם קבלו זאת כאתגר לנסות להבין אדם הטוען שאין איש המצליח להבינו. אם אני טועה, תפקידכם לזהות את נקודות ההסכמה בינינו ובעיקר את נקודות המחלוקת ולהצביע עליהן. כך לגאול אותי מיסורי ולבאר לי היכן הטעות שלי. זה יהיה משחק מוחות, נראה מי חכם יותר, אני או אתם. אינני מצפה שכולכם תעמדו בתור כדי לשבור את הראש ולפצח את אניגמת אהרון, אבל אדם אחד, לפחות שימצא ולו אחד שיצליח להבין את המסר שלי. והוא לא בשמיים, מסר פשוט מאוד, אדרבא, נדרשת גישה של ילד תמים הצועק המלך הוא עירום כדי להבינו. אז עשו הרפיה, שחררו שרירים, ובעיקר שחררו תובנות. הרפו את המוח, תשכחו לרגע כל מה שאתם יודעים, ובואו בסבלנות ונחת בראש פתוח עם נכונות לשמוע, להקשיב ולתהות על קנקני. בהצלחה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
חזק מנצח?=בתנאי שיצמצם חזיתות
  ע_הראל   3/06/15 20:00
חאניבעל, ג'נגיז חאן, אלכסנדר מוקדון, נאפוליון, הנאצים ימ"ש (רשימה חלקית) - כולם החלו להפסיד מאותו רגע שהתפתו, ונסחפו לפתוח יותר מדי חזיתות … מדממות! §¤§¤§ כנ"ל בא א.שחר (בשליחות השטן בטוח - אבל איזה מהם?), ומנסה לדרדר אותנו למלחמה (בו זמנית) ב 50 חזיתות; החמאס עשה גרייפס ברעש מוגזם? - אז נחסל אותו עד הסוף; חיזבללה מרעיש חזק מדי? - אז נשמיד אותו לאלתר; פלסטינים כפויי טובה? - אז נסלק אותם עם תותחים (ומי שממאן … אללה ירחמו); חומייני מאיים בגרעינ(ים) - אז נגמור אותם בפצצות מימן; ואם אובמה "עולה לנו" על העצבים? - אז נשלח אותו לג'הנם (ובלבד שיסכימו להכניס אותו לשם למרות צבע עורו); וכו' וכו'. §¤§¤§ אז לא חביבי, לכל דבר יש מקום וזמן; יש סדרי עדיפויות והערכות מצב מדודות; וגם יש מנהיגים נבחרים וגנרלים כאלה ואחרים אשר בס"ד מטכסים עצה (מלבד מרן העובדיה יוסף ע"ה, זכותו יגן עלינו.אמן)! §¤§¤§ ובכן כל כלב משונאי ישראל יבוא יומו, שנאמר ה' ילחם לכם, ואתם תחרישון! זה לא שאנחנו מתמהמהים משום רחמנות על אויבנו, נהפוך הוא, כל אחד יגיע אל ג'הנם בתורו (ולא תמיד התור אל אותו ג'הנם נקבע על ידינו)!
כתוב תגובה ל- ע_הראל
9
אז מהי תרבות
  אהרון שחר   2/06/15 18:10
הערבים לא לבד, גם לנו לא חסר תרבויות. נתמקד כרגע בשלוש, אתם מוזמנים לחפש נוספות: תרבות הנאורות, תרבות הקפיטליזם החזירי ותרבות השחיתות השלטונית. 1. תרבות הנאורות לוקה בשתי קונספציות מרכזיות שגויות: חוסר גבולות והאיסור להכליל. כתוצאה מהקונספציה של חוסר גבולות הגענו לאנרכיה בכל התחומים החל מאלימות הנוער, המשך בפשיעה הפורחת וכלה בטרור ובמלחמות (עולם). אנחנו מעדיפים מו"מ, הסכמים, דיוני שכל, פשרות, הכלה, וכדומה על פני הכרעה. התוצאה, תרבויות שזיהו זאת מותחות את הגבולות שלנו עד כניעה ועד קריסה. כך תרבות פרימיטיבית כמו הערבים מנצחת תרבות כל כך חכמה כמונו. כתוצאה מהקונספציה של האיסור להכליל הערבים יכולים לשלוח גרורות סרטניות לתוכנו חופשי בגלוי ובכיף ללא צורך בשי צנוע דוגמת סוס טרויאני. לנו אסור לקפח זכויות של חפים מפשע כי אנו אוסרים על עצמנו להכליל. 2. תרבות הקפיטליזם החזירי הובילה לאובדן האנושיות, נותרו 3 ערכים בלבד: כסף, כסף וכסף. יש הסבורים: כסף, כבוד, כח, שליטה, סמכות וכו. זורקים לכלבים זקנים סיעודיים, שודדים ניצולי שואה, עורכים בניצולי דוקטור מנגלה ניסויים רפואיים, כל עוד אפשר להתעשר אין גבול לזוועה. החברה התפרקה, התפוררה. היום עם ישראל הוא בעצם אוסף של חזירים שכל אחד מנסה לפורר את המדינה ולשים כמה שיותר ממנה ומשכניו בכיס הקטן שלו. כולנו משתוממים איך קורה שהמדינה מתפוררת? ככה זה כשהפרספקטיבה התרבותית לא קיימת: עיוורון מוחלט. יש מלחמת קיום קיצונית בה כולם רצים קדימה אחד על השני, החזקים מגיעים החלשים צורחים. עשיר נחשב אצלנו מלך בן מלך, עני כלב בן כלב. 3. תרבות השחיתות השלטונית.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
גם בכלכלה=כחלון מצמצם חזיתות!
  ע_הראל   3/06/15 21:19
השר משה כחלון הקדים ופתח חזית עיקרית (וענקית) של הוזלת הדיור, ועוד היה לו "עודף" אומץ כדי לפתוח חזית שניה לא פחות מסוכנת - היא הרפורמה בבנקים (אני אישית לא הייתי לוקח סיכון לפתוח עוד חזית כזו בו זמנית קשה כמו אבן). §¤§¤§ מכאן אפשר להבין מדוע הזדרז דווקא השר משה כחלון לצמצם (לסגור בינתיים) שתי חזיתות אחרות, הרפורמה במערכת המשפט והרפורמה במשק הגז; לא שהן פחות חשובות … אלא שאין לפתוח חלילה חזיתות נוספות בו זמנית!
כתוב תגובה ל- ע_הראל
עזוב חזיות
  אהרון שחר   4/06/15 01:16
אם אני ביבי אני מלאים את הבנקים ונגמר הסיפור. אם אני כחלון אני לוקח בנק אחד, למשל בנק יהב והופך אותו לבנק על בסיס רווח מנימלי. כל הבנקים האחרים יהיו חייבים להתיישר אליו או שישארו בלי לקוחות. או שהעשירים ישארו שם.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
10
תרבות השחיתות
  אהרון שחר   2/06/15 20:52
אנחנו מוצפים בפרשיות שחיתות מכאן ועד להודעה חדשה (שבוודאי תגיע בקרוב). החל מאולמרט, המשך לישראל ביתנו, המשך לצמרת המשטרה המצטיירת ככנופיית אנסים סדרתיים לכאורה, ברכה, פינטו, פישר, וינשטיין, ניצן, רות סוף? זה ממש לא הסוף. יש גם ראשי ערים, יש עוד בשפע, ברוך השם התברכנו. אנחנו נראים כבני ישראל במצריים הסובלים ממכת יתושים. יש רק דרך אחת המותרת ללכוד את היתושים והיא על ידי חכה. למרות שהחכה המשפטית עושה מאמצים אדירים להכשל, השחיתות כה גודשת את הסיאה, כך שההצלחות בלתי נמנעות. מדהימות ככל שיהיו, ההצלחות לא מספיקות כדי להפוך את השחיתות לבלתי משתלמת וכך לצמצם את המגיפה. דומה שתחת כל אבן שתרים מסתתר נחש, ולא רק בקריה. מה שמעניין: כל כך התמכרנו לקונספציה של עשבים שוטים, שגם אם יעבירו את הכנסת לאחריות השב"ס איש לא יצליח להעלות על דעתו את שאלת המחקר: האם יכול להיות שקיימת תרבות שחיתות בשלטון? לאחרונה אני מציק בעניין הזה לכל מני מומחים ואני חייב להודות בהתפעלות שהם מצליחים להתעלם מן הרעיון בצורה יוצאת מן הכלל. משהו כנראה דפוק במוח של ההומו נאוריטוס (האדם הנאור בן תקופתנו) שהוא לא מסוגל להבין את המושג תרבות. עוד כמה מאות שנים האנושות תהיה בשלה לכך ואז נבין שכשאדם מצטרף לקבוצת אליטות בה נהוג ומקובל להיות מושחת, אזי רק יחידי סגולה עומדים בפיתויים, האדם הסביר הנורמאלי באופן טבעי משתלב ומאמץ גם הוא את הנורמות המקובלות. אבל זאת כאמור הסוציולוגיה תצליח כנראה לגלות רק עוד כמה מאות שנים, ובינתיים האנושות כעדר של גלמים תמשיך לרדוף עם מערוכים אחרי מושחתים בודדים תוך שהיא בטוחה שהבעיה היא בהם כי הם אנשים רעים. אתם מתחילים להבין מדוע אני מרגיש כגוליבר בארץ הגלמים?
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il