|
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
|
|
|
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
|
|
|
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
|
|
|
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|
|
מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
|
|
|
|
|
אשת עסקים יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
|
|
|
|
|
|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
שמ |
|
6/08/15 23:56
|
|
|
|
בכותרת מאמרך.כתבתי כדברים הללו מספר פעמים בשנתיים האחרונות.לא הייתה תגובה,לא של כותבי המאמרים וגם לא של המגיבים.כנראה שלא מעניין איש.אבל,לעניותי,זו אחת המכשלות הענקיות שבשלה מדינת ישראל לא ממריאה כפי יכולתה.הרבה מאוד מכשלות שלה נובעות מהסיבה הבאה:משרד מבקר המדינה,אבד עליו הכלח.פג תוקפו ובטל קורבנו.ראיתי את יו"ר הכנסת,מבט נבוך בעיניו,נאלץ לקבל דו"ח שנתי,עבה ככל הדו"חות הקודמים.כלומר כל עבודת המבקר,היא חזרה על דברים ישנים - באידיש " אלטע ניעס " = " חדשות ישנות ".הרעיון הדמוקרטי ובעקבותיו המשטר הדמוקרטי,מתאפיין בעיקרון אחד שנחלק לשלושה רכיבים,הפרדת רשויות,ההיפך מריכוז רשויות במונרכייה,והן הרשות המחוקקת,מייצגת ריבונות העם,רשות מבצעת,רשות שופטת.פעם זה לא היה ברור,במאה השנים האחרונות,בוודאי מאז הקמת מדינת ישראל,חסרה מאוד רשות רביעית - הרשות המבקרת." משרד מבקר המדינה " הוא כיסוי ת-ת של שלוש רשויות המשטר הדמוקרטי פרלמנטרי הנוהג בישראל.תפקיד המשרד לבקר,להגיש הדו"ח השנתי/המיוחד לכנסת,וכאן מסתיים תפקידו.למה?כי כך מובטח לשלושת רשויות המשטר שלא יחטטו להם בקרביים יתר על המידה,ולא ייאלצו לבצע התיקונים שאם כבר מתגלים,אלא רק כאשר יתאים למבוקר לבצען.לעיתים אף פעם לא.במקום ביקורת אמיתית,על ידי רשות ממלכתית,יש גוף אנמי,שנקרא מוסד מבקרי הפנים.זה אחד הצחוקים והדאחקות הכי מגוחכים שקיימים במשטר הישראלי.מי ממנה את מבקרי הפנים ומי ממן אותם ומי משלם את שכרם ןמי מפטר אותם?הגוף המבוקר!!!!!היש לעג לרש גדול יותר?הרש כמובן זה אנחנו הציבור המרומה כל שנה מחדש בחודש אוגוסט,כאשר מגיש הדו"ח ומקבל הדו"ח הנלעגים,חוזרים על הצילום והמנטרות המתלהבות מעצמן(עפות על עצמן).הרעיון ראוי לפירוט רב,אבל אסיים בכך שאומר כי את המשרד יש להפוך לרשות שמעמדה זהה לשלושת הרשויות האחרות,את התקציב קובעת הכנסת,את ראש הרשות ממנה הכנסת,את מבקרי הפנים בכל היחידות המבוקרות מגייס וממנה ראש הרשות והם עובדים אצלו,את ההדרכה מבצע ראש הרשות,את השכר משלם ראש הרשות,את הקידום מבצע ראש הרשות,ואת הדו"ח החדשי/רבעוני/שנתי מגיש מבקר הרשות שפועל ביחידה אליה הואמן על ידי ראש הרשות,לראש הרשות ולא לאף אחד אחר.גם את הפיטורים מבצע רק ראש הרשות.כמובן שמוסד מבקרי הפנים הקיים אחת דינו - להתבטל לחלוטין.יצירת רשות ביקורת המדינה עצמאית לחלוטין,עם סמכות להורות!! לפרקליטות המדינה להגיש כתבי אישום כנגד פקידי ממשל בכל שלושת הרשויות האחרות,כולל השופטת,(פה אגב הצורך להפריד בין פרקליט הממשלה,לבין פרקליטות המדינה)תשנה את מנהגיהם הנלוזים של פקידי הממשל,ותוצאות הביקורת יפעילו בהכרח את רשויות האכיפה כנגד הפקידים העבריינים.זה נקרא ונשמע מופרך אולי,אבל איני רואה דרך אחרת לעשות ביקורת ולמצות את הדין,ולתקן את הטעון תיקון.
|
|
כתוב תגובה ל-
שמ
|
|
|
|
|
|
|
רפי לאופרט |
|
9/08/15 17:23
|
|
|
|
מה שכתבת וגם עם רוב דרכי התיקון המוצעות.
במינוי מבקר כרשות ממלכתית נבחרת ע"י הכנסת, אוטונומית, וסמכותית יש הרבה מן החיוב, אבל גם סכנה ממשית אחת והיא ערבוב תחומים וסמכויות בין הרשות המבצעת למבקרת.
אסור שהרשות המבקרת תוסמך להורות לממשלה כיצד לפעול בזמן אמתי, משום שאם יותר לה הדבר תהפוך די מהר לרשות מבצעת שניה, והכפילות "תסרס" גם את האחת וגם את רעותה.
מאידך גיסא, אם המלצות הביקורת יובאו תחילה לדיון ואישור בכנסת, והכנסת תאשר אותן לביצוע, יהפוך האישור לחקיקת משנה דה-פקטו, שתחייב זרועות הגוף המבצע.
סוגיות "הקיום בצוותא" בין הרשויות מחייבות דיון יסודי יותר, אבל הרעיון ביסודו נכון מפני שלכנסת אין הכלים הדרושים לבקרה אפקטיבית הרשות המבצעת ו/או השופטת. משינוי מרחב השליטה מתחייב גם שינוי הרכב האיוש וכישורי העוסקים בביקורת - לא רק או בעיקר שופטים ורואי-חשבון....
|
|
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט
|
|
|
|
2 |
|
|
אמת ויציב |
|
7/08/15 05:32
|
|
|
|
מאד והלואי שמישהו מוסמך קורא אותם ושתהיה להם אוזן קשבת.
אכן, אבסורד עד כדי תרעומת. ידע לו הכותב שרבים סוברים כמותו.
|
|
כתוב תגובה ל-
אמת ויציב
|
|
|
|
3 |
|
|
ישע |
|
7/08/15 06:28
|
|
|
|
רק בתקופת ש אנשי מחנה הלאומי כביכול ב שלטון .דרך ארץ ב סיגנון מנחם בגין לא ניתן להתמודד נגד חלק
מי הפקידות ה ב ו ל ש ב י ק י ט של מפ׳אי הסתדרות ו חלק מי הקיבוצים
|
|
כתוב תגובה ל-
ישע
|
|
|
|
4 |
|
|
צורי |
|
7/08/15 09:07
|
|
|
|
ניתן לומר בקלות שזאת פארסה מעוררת בחילה. כולם יודעים שראשי הרשויות הם אלה הממנים הממנים והמפטרים לפי ראות עיניהם. ישנם ישובים שבהם אם לראש הרשות יש מחלוקת עם היועץ המשפטי אותו אין ראש הרשות יכול לפטרו הם שוכרים יועצים חיצוניים חרף היותם של הקיימים לעוץ רק כדי שעצתם של אלה שהם שכרו תיהיה כסת"ח לשחיתותם של הגוף אולי המושחת במדינה ואחד החזקים. כמעט לא ניתן להזיז מכסאו ראש רשות חרף צחנתו המושחתת.
|
|
כתוב תגובה ל-
צורי
|
|
|
|
|