s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מסע הדה-לגיטימציה הערבי נגד ישראל
מאת: רפי לאופרט  |  25/08/2015
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
לפי דעתי מקור הסכסוך בין
  זה סכסוך דתי   25/08/15 16:55
יהודים לערבים או אלו שקוראים לעצמם "בלסטיזים" היא סכסוך דתי ולא סכסוך על אדמות מכיוון שאותם ערבים סירבו לכל הצעת חלוקת הארץ,,, הסכסוך הוא דתי מפני שלפי הקוראן האיסלם באה להחליף את היהדות והנצרות כפי הנצרות טענה כך לגבי היהדות,,למשל בנצרות יש נבואה שאומרת שהעם היהודי לעולם לא יישב ולעולם לא יחזור לארץ ישראל והנה ההפך מכך קורה היהודים כן חזרו למולדתם ובנו מדינה משגשגת למרות הקשיים דבר שסותר את הנבואה ואת אמיתותה של הנצרות כולה ולכן זה יכול להסביר את תמיכתם של רוב הנוצרים בנוסף לאנטישמיות הטבועה בהם במוסלמים,,, ולגבי האיסלם למרות שמצויין בקוראן שארץ ישראל מובטחת והיא שייכת לבני ישראל הבטחה אלוהית ושהם עתידים לחזור אליה יש כאלו גם יהודים כדוגמת שלמה זנד(בספרו "מתי הומצא העם היהודי") שמנסים לנתק את הקשר בין היהודים של אז לבין היהודים של היום ויש ערבים שאפילו טוענים שהם הם בני ישראל המקוריים ולא היהודים של היום,, וכמו שכתבתי בהתחלה האיסלם טוען שהוא הדת שבאה להחליף את היהדות והנצרות כמו שהנצרות טענה כך לגבי היהדות ושהן היהדות והנצרות הן דתות מבוטלות,,אולם המציאות טופחת על פניהם הן של הנצרות והן של האיסלם ועם ישראל העם היהודי פורח ומשגשג ומתרבה שחזר למולדתו וחי במדינה משלו דבר שסותר את המהות באיסלם/קוראן והן בנצרות ובברית החדשה,,
כתוב תגובה ל- זה סכסוך דתי
הסכסוך
  רפי לאופרט   25/08/15 17:40
לסכסוך יש גם יסודות דתיים, אבל הוא אינו רק דתי.
הרשימה אינה עוסקת באפיון הסכסוך ומקורותיו, אלא בסיבות כשליה של ישראל לשמר ולהציג בצורה אפקטיבית את הנרטיב שלה לאורך זמן ולשכנע את זולתה.
כפי שכתבת, האסלאם אינו מקבל גם את הנצרות ולא רק את היהדות. המאבק על דעת הקהל העולמית, היה בעיקר מול המערב - ארה"ב אירופה ועוד מספר דמוקרטיות מערביות כקנדה ואוסטרליה וכן גם מול דרום אמריקה הנוצרית-קתולית ברובה.
אפשר מאוד שחלק מהסימפטיה של הנוצרים לגישה המוסלמית נבנה סביב האנטישמיות הטבועה בהם, אבל הוא אינו מסביר את הממדים והעוצמה הנוכחיים ועוד על רקע ה"אביב הערבי".
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
כפי שאמרתי מהות הסכסוך
  התנהגות גלותית   25/08/15 22:29
העיקרי הוא דתי ומכך נובע תמיכת רוב הנוצרים במוסלמים במאבקם נגד היהודים ,,,כשלון ההסברה הישראלית לנרטיב שלה היא מחדל מתמשך של ממשלות ישראל לדורותיה וכנ"ל במאבק מתמשך כנגד אויביה מבית ומבחוץ מפני שמדינת ישראל ברוב המקרים נמנעה מלהציג שוב ושוב את ההיסטוריה והמורשת של העם היהודי כפי שכתוב בתנ"ך שאותו מקבלים גם האיסלם והנצרות,,ומדינת ישראל תמיד דיברה ברוב המקרים על ביטחון ביטחון כאשר "הבלסטיזים" מדברים על זכותם על ארץ ישראל ועל "הכיבוש הציוני" תוך המצאת היסטוריה "בלסטיזית" מדומה ושיקרית וגמישה לפי צורכם תוך שהם נעזרים באידיוטיים שימושים שרובם יהודים בארץ ומחו"ל,,
מדינת ישראל לאורך שנים גילתה חולשה ורפיסות במלחמתה נגד אויביה והמשפיצים מבית ומבחוץ שמוציאים דיבתה רעה בעולם ונמנעה מלהציגם כשקרנים תוך הבאת עובדות על כך ודוגמא לכך שגם כיום מדינת ישראל מאפשרת ונותנת גם כח אדם לארגוני שמאל קיצוניים וארגוני "זכויות אדם" כביכול שמקבלים מיליוני יורו מגורמים אנטישמיים זרים וערבים כאחד כדי לקבוע את האידיאולוגיה והסדר המדיני הרצוי להם תוך שימוש באמצעי התקשורת והבג"צ שמשמש כזרוע הביצועית והמוציא לפועל של מדיניות של אותם ארגוני שמאל קיצוניים "וזכויות אדם" כביכול שפועלים בארץ בשם מדינות זרות,,,שוב הסיבה לכישלון מדינת ישראל בהסברה והצגת הנרטיב שלה נובע ברובה מגילויי חולשה ורפיסות ואוזלת יד בטיפולה מול גורמים העויינים אותה ושוב דוגמא לכך שמדינת ישראל מאפשרת ומבלי שתעשה מאומה נגד "האיחוד האירופי" מלהציב קרוואנים ולבנות בתים וישובים לבדוואים באופן לא חוקי על אדמת מדינה כדי לקבוע עובדות והשתלטות ערבית/מוסלמית זוחלת ועויינת על אותם אדמות מדינה,,,
ודבר נוסף וחשוב לא פחות זה הכסף מערב הסעודית וממדינות המפרץ שקונות ושמממנות ומזרימות מיליוני $ לאוניברסיטאות ולמכוני מחקר במדינות המערב ובניהם גם פוליטיקאים,,,
כתוב תגובה ל- התנהגות גלותית
2
רפי לאופרט. מאמר יפה אך
  שאול אבידור   26/08/15 12:58
אך הרשה נא לי להעיר כמה הערות :

"הפאזה הראשונה- מידית" שנוצרה מיד לאחר המלחמה ביוני 1967
אבדה ונעלמה משום שאנו לא סיימנו את המלחמה. כוחותינו עצרו בתעלת סואץ, ברמה שמעל הכנרת ובנהר הירדן. אין פאשלה גדולה מזו ! לכן נוצרה "הפאזה השנייה -התהליכית".

יכולנו גם יכולנו להמשיך את המלחמה עד להכנעת האויב הערבי עד עפר ולהחתים אותו על הסכמי כניעה תחת פיקוח שלנו.

הבעיה היא שאנו מכורים לכוחות חיצוניים... משום שאנו מכורים לתמיכה של כסף וגיבוי מדיני מכוחות חיצוניים אלו.

זו טעות לחשוב שאוהבים "מסכנים" ולא אוהבים "חזקים". זה סתם משפט עממי שגור.

משום שלא סיימנו נכון את המלחמה ביוני 1967, (למעשה עשינו חצי עבודה, וידוע שחצי עבודה גרועה מאי עשייתה בכלל), אז באה, באופן בהחלט הגיוני, התגובה הערבית, דהיינו מאבק ביהודים בשיטות לא-מלחמתיות.

לו היינו מכניעים עד עפר את הערבים, כולם, ומחתימים אותם על הסכמי כניעה תחת פיקוח הדוק שלנו, אזי היינו יוצרים בהדרגה ולאורך שנים הסתמכות ותלות של הערבים בנו, ואח"כ גם שיתוף פעולה אתנו וקבלת שירותים בתחומים רבים, הכל היה נראה אחרת לחלוטין.

הדברים על השמאל היהודי הם נכונים ואין להרבות בהסברים נוספים.

כל עוד יש נוכחות ערבים בארץ ישראל על שני חלקיה באיזושהי צורה של פתרון כביכול, הסכסוך יימשך לעד ולעולמי עולמים גם אם ייחתמו עשרות ואפילו מאות הסכמי "שלום".

צריך להבין : יש הנהגות בצד היהודי ובצד הערבי, ואלו יכולים לנהל מגעים אפילו עד חתימה על הסכמי "שלום". אבל יש גם שתי אוכלוסיות, יהודית וערבית והן לעולמי עולמים יימצאו עמוק בתוך סכסוך.

לגבי פרק "השגיאות שלנו" הכל נכון מאה אחוז.

במצב שנוצר, כמה שנעסוק בהסברה זה לא יעזור.

ולבסוף, דבריך האחרונים הם בסך הכל "תקווה", ומ"תקווה" לא יוצא כלום.

כתוב תגובה ל- שאול אבידור
שתי הערות (בעיקר)
  רפי לאופרט   26/08/15 21:25
ראשית, טעות עקרונית:
ישראל גם היום אינה יכולה לשלוט על המדינות הערביות. היא מתקשה לשלוט אפילו על תושבי איו"ש. אפשר היה להכות את הצבא הירדני מכה קשה יותר אבל כלל לא ברור שהדבר היה מועיל לישראל, במיוחד אם היה ממוטט את המשטר בירדן. לאור מה שמתרחש כיום, נדמה לי שאין ורך להרחיב.
אילו יכלה ישראל לשלוט על המדינות הערביות, כל המשחר=ק היה נראה אחרת. באסימטריה הדמוגרפית הקיימת בין ישראל לערבים, זו איה אופציה בכל טווח זמן שהוא הנראה לעין.
השגיאה של דיין, שהניח ל400 אלף ערבים שברחו לירדן, לחזור לאיו"ש, היא שגיאה חמורה ביותר.
צריך לזכור גם שיקולים כמלחמות התשה, הגיוס הכללי של המדינה והשלכותיו על המשק והצורך לטפל באוכלוסייה אזרחית גדולה ועלות הדבר.
במילים אחרות: אינני מסכים עם דבריך ברישא של התגובה.

שנית,
דברי האחרונים אינם הבעת תקוה אלא הצעה לדרך פעולה. ברור שאם לא נעשה את הדרוש, יקרה מה שכבר ראינו - החרפת המציאות וקשיים גדולים יותר. ברור שכתיבה אינה תחליף לעשייה.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
רפי היקר, מצטער, לא
  שאול אבידור   27/08/15 10:45
לא הבנת אותי נכון. מי אמר שאנו נשלוט על הערבים ? מי אנחנו בכלל שנעמיד את עצמנו על הראש של הערבים ? מה פתאום שאנו נשלוט בערבים. זו מחשבה מוטעית לחלוטין.

ראה, הצבא שלנו, גם ב 1948 וגם ב 1967 יכול גם יכול היה להגיע לעמאן, לדמשק, לבירות ולקהיר. זוכר את אוקטובר 1973 ? היינו בק"מ ה 101, לאחר שהשטחנו את הצבא המצרי בסיני.

רפי, אנא ממך, אתה "מדביק" את המצב של אז למצב של היום. הרי מה שקורה היום הוא תוצאה של אי עשייה נכונה בעבר, ושל שגיאות חמורות שלצערנו ממשיכות גם היום.

בשנות ה 40 של המאה הקודמת, כוחות בנות הברית והכוחות הרוסיים הכניעו עד עפר את צבא הרייך השלישי נכנסו לברלין והחתימו את הגנרלים הגרמנים על הסכם כניעה. עד היום, כבר חלפו כ 70 שנה, יש צבא זר על אדמת גרמניה, בתחילה כדי לפקח על הסכם הכניעה וכיום תוך שיתוף פעולה ידידותי. כנ"ל קרה גם במזרח הרחוק עם יפן.

לו היינו מכניעים עד עפר את האויב הערבי ומחתימים אותו על הסכמי כניעה, הכל היה נראה אחרת. הערבים היו עומדים בפתח ומבקשים את השירותים שלנו, לצורך שיקומם מחוץ לארץ ישראל וגם בתחומים רבים אחרים. היום יש שיטות פיקוח על הסכם הכניעה ללא צורך של נוכחות הצבא שלנו בשטחי האויב.

הצבא שלנו מעולם לא ניצח את האויב, ומעולם לא החתים אותם על הסכמי כניעה. הייתה חתימה על הסכמי "אוויר" ברודוס ב 1949, ומה יצא לנו מזה ? אנו זקוקים לניצחון מוחץ רק פעם אחת ! ואחת בלבד !

אבל כל מה שעושה היום הצבא שלנו, תחת השפעה והוראות של המנהיגות המדינית, הוא להעצים, לפמפם ולנפח את הסכסוך עם הערבים עד לרמות גבוהות (ומיותרות) יותר ויותר. חבל. המלחמה ביוני 1967 נמשכה 6 ימים. המלחמה ב"צוק איתן" נמשכה 51 יום...

400 אלף הערבים שברחו הם בסך הכל קילוח דק ראשוני של בריחה. אם היינו החלטיים, הערבים היו זורמים בשיטפון אדיר אל מחוץ לארץ ישראל. אבל המנהיגים של אז, וגם של היום, ולא רק משה דיין, מציגים את עצמם כאנושיים, נאמנים לחוקים בינלאומיים, סוציאליסטים, רודפי שלום ואוהבי אדם. את הערבים זה מצחיק. סוציאליזם וחוקים זה שייך לאקדמיה, לא למציאות הערבית הבריונית והאלימה.

המנהיגים שלנו שרתו ומשרתים גורמים חיצוניים... תמורת כסף ותמורת גיבוי מדיני במוסדות בינלאומיים. אבל מה זה עוזר ? העולם כולו ממשיך להתייחס אלינו בשנאה אנטי-יהודית ובהמון סוגים של חרם.

ייאמר במפורש, אנו לא זקוקים לכסף זר, וגם לא לגיבוי בינלאומי.

רפי, יכולתי לכתוב עוד הרבה, אבל לא אלאה אותך.
כתוב תגובה ל- שאול אבידור
אני עדיין סבור שאתה טועה בשאלת
  רפי לאופרט   30/08/15 19:27
הכנעת הערבים.
צה"ל אינו מספיק גדול וישראל אינה מספיק עשירה בכוח אדם וכסף, כדי להניע את הערבים. בכדי להכניע מדינה צריך לעשות, כפי שאתה כותב, מה שעשו בעלות הברית בגרמניה. להיכנס למדינה, להשמיד את הצבא ואת התשתיות הצבאיות ולהשית על המדינה ממשל צבאי לשנים ארוכות. כך נעשה מול גרמניה וכך נעשה גם מול יפן (אמנם בעזרת פצצות אטום) וכך עשתה ברית המועצות מול מזרח אירופה ועוד, ועוד.
אין דרך אחרת להכניע מדינה וחתימה על ניירות מבלי שיש לכך כיסוי בשטח, היא אשליה.
צריך לזכור את הפרופורציות בשטח ובאוכלוסייה בין ישראל לערבים. ישראל מתקשה ל"הכניע" את הפלשתינאים מעולם לא הכניעה מדינה ערבית ולו הקטנה ביותר, וגם שליטה על סיני שהיה כמעט ריק מאוכלוסייה וכל כולו פי שלושה גדול משטח ישראל, היה מעמסה אדירה על צה"ל ועל המשק הישראלי.
אסימטריה זו היא סיבת חוסר יכולתה של ישראל להכניע את הערבים, והיא נכונה ותישאר נכונה לתמיד.
לאסימטריה הממדית, יש להוסיף את היכולת המדינית. מעולם לא הייתה לישראל תמיכה מדינית מעצמתית שאפשרה לה כיבוש של מדינה ערבית כלשהי, וגם כיום אין לה. אינני רואה שדבר זה ישתנה. אילו היו עולים רוב היהודים בעולם לארץ, יכולנו אולי להכניע מדינות כירדן או לבנון, אבל כנראה שלא את שתיהן יחד.
הסבר מלא של מכלול השיקולים רחב מדי למסגרת זו, אבל אינני סבור שישראל יכלה או יכולה כיום להכניע מדינות ערביות. במקום הכנעה, השתמשה ישראל במושג הרתעה, וניסתה למקסם את משכה, לפעמים בהצלחה גדולה יותר ולפעמים בהצלחה פחותה.
ישראל נזהרה מאוד, בשל אותה אסימטריה ממלחמות התשה ממושכות ואינטנסיביות, וגם כיום היא נשמרת מהן. גם כאן הסיבות הן פוליטיות בינלאומיות וגם ישראליות פנימיות - מורליות, משקיות וחברתיות-פוליטיות.
לגבי הפליטים שברחו ב67 מאיו"ש לירדן, גם כאן לדעתי אתה טועה. באותו זמן ההי מספר האוכלוסין באיו"ש כמיליון נפש. 400 אלף מתוכם זהו אחוז גבוה מאוד. עם מעט עידוד נוסף ניתן היה להגדיל את המספר בעוד 100 או 200 אלף, ומי שברחו היו בראש וראשונה פליטי 1948 שישבו במחנות פליטים במכוון. בלעדיהם, הייתה התמונה המדינית ביטחונית שלנו כיום אחרת לחלוטין.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
3
אוסלו אינו רק רפיסות
  יאיר4   27/08/15 16:22
אוסלו הלבין את עראפת ואת רצחנותו- בעיני כל העולם. מאז ההסכם - ישראל איבדה הלגיטימיות. הטעות האיסטרטגית דאז לא נבעה רק מרפיסות אלא בעיקר מניסיון מיידופי ומקיבאליסטי (ראה התרגיל המסריח) לכבוש מחדש את השלטון
כתוב תגובה ל- יאיר4
נכון.
  רפי לאופרט   31/08/15 12:01
אולם מצב הרוח הלאומי הוכן לכך במשך שנים, והמצע הנוח ביותר היה רפיסות, עייפות, הסיסמא המטופשת שאי אפשר לנצח את הטרור באמצעים צבאיים, הצדק ההיסטורי והמוסר ההוטנטוטי של השמאל והפוסט מודרניזם בגלגוליו ההזויים ביותר ועוד.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
4
זה המסע גם של החכי"ם הערבים בכ
  שלמה ענבר   2/09/15 10:53
שלום רפי , לפני הכל...אני רק שאלה : האם למדת בשבח תל-אביב באמצע שנות ה 50 ? על פי מראה פניך - ניראה לי שאכן היית שם כלומר , היינו שם באותה כיתה...4 שנים. אשמח לשמוע ממך בכתובת הנל או : 0544429577 אני מזדהה במידה רבה מאד עם תפיסתך וראייתך את המציאות . על כך אשמח להגיב גם בהמשך. כרגע - זו "קריאת כיוון".... ברכה. שלמה ענבר (בכר)
כתוב תגובה ל- שלמה ענבר
5
מגיע לנו! "לכפויי הטובה זיכרון
  קורןנאוה טבריה   2/09/15 11:24
קצר"! (אייזופוס) אנחנו בהתנשאותנו אשמים= האמנו שוויתורים,חנופה, מחוות ודמוקרטיה ישכנעו את הערבים בכוונותינו הכנים לחיות עמם בשלום והם יוותרו על חלומם עתיק היומין למחוק אותנו מן המפה? עובדה שכל אלה שטענו אחרת צדקו!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
6
אם אנו, חכמי חלם
  הגוי..   20/09/15 15:19
עושים דה-לגיטימציה לפלסטינאים שהם ערבים והרי זה מה שהם וגה מה שאנו עושים מבלי לדוש בנושא אם בצדק או לא, הרי בגין חתם על הסכמי קמפ-דיביד על לגיטימציה לפלסטינאים ובין היתר על אוטונומיה לפלסטינאים שתבוא בתוך 10 שנים מיום חתימת הסכם השלוש עם מצרים כי הגדרת הפלסטיני כעם הראוי למדינה הוא שורש הבעיה והמלחמות בין ישראל לערבים. מר בגין איפה נתן לגיטימציה לערביי ארץ ישראל להיות ערבים בארצם, ארצנו, ארצהמנו וארהב השושבינה האלהית שלכם אישרה לגיטימציה ציונית זאת ולכן הינה צד לגיטימי ללגיטימציה הפלסטינאים ולארצם זאת עליה חתומה בנוסף לישראל וארהב, גם מצרים. ויהי בימים ההם ונחתמו הסכמי קמפ- דיביד ויהי "ערב" ויהי ירח וילווהו החלמאים עד חורמה, ה1 את השני ושניהם את השלישי הלוך ושוב לאור הירח עד עלות השחר החדש ויהי לזיקו של ברק והינה אנו בארץ חלם עד עצם היום הזה ויהי לנו-הם האמריקק למוקש,,, פצצה,,, בומבה,,, אובומבה,,, בומבית,, ביבית,, נתניהו, אבנים, פלסטין, ישראל. התעוררתם לשחר חדש עוד בטרם הברק הציתו בימי החשך הזה.. תודה. הגוי.. נ.ב. רק פולני וחלמאי יבינו מה בישל בעבורכם מר בגין הגדול והנורא שהיה לכם לאל והייתם לו למגן ומחסה.
כתוב תגובה ל- הגוי..
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il