s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גל הירש פסול לכהונת מפכ"ל
מאת: משה מכנס  |  26/08/2015
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
משה, לך ללבוש מכנסיים. מי שמך?
  בבר   26/08/15 14:01
כתוב תגובה ל- בבר
2
האם הירש ידע על אותם סיורים?!
  .   26/08/15 14:37
משה היקר,

קראתי את המאמר בעניין רב, אבל יש רק סוגיה אחת שלגביה אני לא בטוח, ובגינה אני נרתע מלייחס אשמה חד-משמעית לגל הירש במחדלים שתיארת, והיא - האם הירש היה מודע *באופן אישי* לדרך הרשלנית והמופקרת שבה התבצעו הסיורים לאורך הגבול?

הרי מפקד האוגדה איננו האחראי הישיר על הפעלת הסיורים, אלא גורמים בדרג נמוך יותר. אז במאמרך כתבת כי היה על הירש "לוודא אישית ובשטח כי הדברים מבוצעים" - ואני בהחלט מסכים; השאלה היא, כיצד עליו לוודא זאת? כתבת כי "היה עליו להימנע מהסתפקות בדיווחי הכפופים לו", אבל המשפט הזה עשוי להיות בעייתי מבחינתי, ואסביר מדוע.

אני שולל את הגרסה המעוותת של "אחריות מיניסטריאלית" הרווחת בצה"ל, ולפיה המפקד נושא באחריות למחדלי הכפופים לו - אף אם לא מדובר בפקודיו הישירים ואף אם פעלו הפקודים בניגוד להנחיותיו. לדוגמה, אם חייל מסוים התרשל בשמירה ובכך אפשר חדירת גורם עוין לבסיס צבאי - כמעט תמיד תוטל האחריות לכך על המפקד (נניח, הקצין התורן) תוך התעלמות כמעט מוחלטת מחלקו של החייל עצמו, אשר תודרך כראוי ע"י המפקד אך בחר לפעול בניגוד להנחיותיו. יתרה מזאת, אפילו טרח אותו מפקד לוודא מעת לעת כי החייל נוכח בעמדת השמירה, ערני וכו' - בכל זאת יואשם המפקד באחריות למחדל, בניגוד לכל היגיון וצדק.

במקרה שלנו, מדובר במפקד אוגדה שמקבל דיווחים מהמח"טים, שמקבלים מהמג"דים, וכן הלאה. לתפיסתי, מפקד האוגדה נושא באחריות מיניסטריאלית למחדלים שבוצעו ע"י פקודיו הישירים בלבד (!), דהיינו המח"טים.

לגבי הסיורים המופקרים שבוצעו לאורך הגבול - אינני יודע מי הגורם הישיר המופקד על הפעלתם, אבל לצורך העניין נניח שמדובר בפלוגה כלשהי; במקרה של מחדל בהפעלת הסיורים, האחריות הישירה אמורה הייתה להיות מוטלת על ה-מ"פ, ואילו האחריות המיניסטריאלית (אם אכן התקיימה) אמורה הייתה להיות מוטלת על המג"ד, שכן היה עליו לוודא "בשטח" את טיב עבודת פקודו הישיר, ה-מ"פ. אבל, האם המח"ט נושא גם הוא באשמה למחדל? ומה לגבי המאו"ג? ואלוף הפיקוד? והרמטכ"ל?! כלומר, היכן בדיוק נגמרת שרשרת האחריות הזו?!

ולשאלה המקורית: האם הירש אכן ידע - מהיכרות אישית או מתוך דיווחי הכפופים לו - על הדרך המופקרת בה התבצעו הסיורים לאורך הגבול, ובכל זאת בחר להתעלם מכך?!

אם יוכח שכן, אין לי שום ספק שהיה צריך להעיף אותו לאלתר מתפקידו בצה"ל עוד לפני אירוע החטיפה, וקל וחומר שהוא פסול מלשמש כמפכ"ל.
כתוב תגובה ל- .
ידיעת הירש על הסיורים
  משה מכנס   27/08/15 01:09
זו בדיוק טענתי: בשל הידיעה הוודאית כי חיזבאללה מתכון לחטוף חילים, ולאחר שימים אחדים לפני-כן חטפו חמאס את גלעד שליט והרגו את חבריו במחדל ברור - היה על מפקד האוגדה (וגם על מפקדיו) לבדוק כל מטר של נתיב הסיור, לברר את האפשרוטת להציב שם מארב לסיור, לקבוע אמצעים למנוע היעלמות הסיור מקשר עין אפילו לשניה אחת - לרבות תצפיות, כוחות אבטחה ואפילו מסק"ר - ולשבת לאנשיו על הזנב, כאילו היה מ"פ שלהם. זה היה צריך להיות עניינו העיקרי ולא איזה נושא שולי וזניח. כל זה היה חייב להיעשות ממש כמו הכנת הכוחות לקרב, שבו המפקד עורך תדריך (המכונה בצבא היבשה בטעות לשונית "תחקיר") לכוחות המשתתפים ובו הוא מוודא ככל יכולתו שלא תהיה תקלה, מברר האם כל חייל יודע בדיוק מהו תפקידו ומה עושים בחלופות שונות, בודק האם הכוח המשתתף מוכן וערוך והאם שאר הכוחות יודעים את תפקידיהם. שום תירוץ ושום הצטדקות אינם יכולים לכפר על אחריותו האישית לכך, שבקטע שבו מדובר, שכל פיקוד הצפון ידע כי בו אין קשר עין, הסיור נעלם והופקר למארב שממש התבקש כי יצפה לו שם. הירש נושא באחריות אישדית למותם של רגב וגולדווסר, ו"טיהורו" ע"י הרמטכ"ל הוא פרק מחפיר בתולדות צה"ל.
כתוב תגובה ל- משה מכנס
האםזהו הסיור היחיד בגבול צפון?
  ע_הראל   27/08/15 10:35
אני מניח שבגבול צפון יוצאים עשרות סיורי גבול כאלה ואחרים ביום, חלקם ביום וחלקם בלילה; האם מפקד האוגדה צריך או אמור ללוות ולתדרך כל סיור ביציאתו (ולתחקר כל סיור בחזרתו) 7/24 לאורך שעות היממה ולאורך כל השבוע כולל שבתות וחגים? ומדוע גם לא נדרוש ממפקד (אלוף) הפיקוד לעשות זאת, ולמה לא הרמטכ"ל (עדיף יחד עם שר הביטחון)? ואם כך, מי אמר שאלוף הפיקוד או מפקד האוגדה מוכרחים לישון בלילה, ובכלל להגיע הביתה ולנפוש פעם בכמה זמן?! §¥§¥§ ובכן לפי מה שקראתי ברשת עד כה, תא"ל גל הירש כן הוציא את הפקודות עם הנחיות מפורטות כיצד יש לבצע סיורים בגבול הצפון; לאחר מכן יש לו לא מעט עבודה לתכנן עוד דברים, כגון איסוף (וניתוח) מודיעין, תוכנית אימונים במילואים וסדיר, תחזוקה ואספקה כולל מוסכים, כולל תחמושת ואמל"ח, כולל מזון שקם ומטבחים, וכן תכנון ודרישת כוח אדם באיכות ובכמות, ושיבוצים מבצעיים ואחרים כולל העלאות בדרגה, וכו'. §¥§¥§ שלא לדבר כי על כל מפקד אוגדה יש כשלושה מח"טים, 9 מג"דים, 27 מ"פים - סה"כ כ 40 בעלי ברזלים; ומה איתם? כושי אחד הירש מזיע וארבעים ליצים, וכל התשקורת הקנויה ועו"ד מכנס יורקים עליו?
כתוב תגובה ל- ע_הראל
אי-הבנת הנקרא
  משה מכנס   27/08/15 12:22
הטענות בדבר מפקד האוגדה, שהיו לו אלף משימות אחרות ולא רק הדאגה לסיורי בט"ש, מעידות על אי-הבנה. ברור שהוא אינו צריך להיצמד לכל סיור, אך המארב והרג אנשינו אירעו בנקודה שהכל הכירו כנקודה מתה, שבה אין קשר עין עם הסיור, ובה במקרה של מארב קשה להושיט לו סיוע. כאשר האוויר היה מלא הכרזות חיזבאללה על כוונתו לחטוף חיילים, ימים אחדים לאחר שגלעד שליט נחטף וחבריו נהרגו במארב של חמאס שהצליח בשל רשלנות המפקדים והחיילים, היה על מפקד האוגדה הירש (וגם על שאר המפקדים, בכל הדרגים) לבדוק היטב היכן יש בגזרתם נקודות תורפה שבהן קל לאויב לארוב ולפגוע, ולא להרפות עד שהדבר יתוקן. להגיע אפילו עד שר הביטחון בהתראותיהם. כאשר כוח צבאי נפגע ומובס בקרב, למפקד אין הרשות לטעון "הייתי עסוק, היו לי אלף דברים אחרים, יש עוד מפקדים" וכדומה. הוא האחראי, מה גם שבמקרה של ניצחון הוא לעולם אינו אומר "לא אני האחראי לניצחון, כי הייתי עסוק באלף דברים אחרים". הדאגה לבדיקת כל מטר של נתיב הסיור, ושקילת כל האפשרויות לתקריות קטלניות באותו מטר ולתגובת צה"ל עליהן, היו הדבר החשוב ביותר באותה שעה, יותר משעות השינה שלו וממשפחתו ומליווי סיור של נשי ויצ"ו או הדסה. עובדה היא שגל הירש לא בדק כראוי - כן, אפילו במיקרוסקופ! - את כל נתיב הסיור, שהיה כשלעצמו עניין קבוע (גם בכך יש פסול גדול), ובכך, ברשלנותו הרבה, לא מנע אובדן הסיור באותה נקודה מתה. בשל היות אותה נקודה כזו נודע דבר ההתקפה והטבח רק מאוחר יותר, כשהחטופים כבר היו רחוקים משם וצה"ל גישש באפילה זמן רב, בניסיון די עקר לדעת האם הם חיים או מתים. כך, אגב, הצליחו אנשי לחמאס לסלק מהמקום את גלעד שליט החטוף., וגל הירש ידע בדיוק מה קרה שם. זוהי הסיבה לכך שגל הירש אחראי אישית ובמישרין, לדעתי, למותם של רגב וגולדווסר, ובעקיפין גם לפרוץ המלחמה. לא רק אני סבור כך, אלא גם האלוף דורון אלמוג, המכיר היטב את אלף העיסוקים של מפקד בכיר ואף על פי כן המליץ, בתחקיר שערך, להדיח את גל הירש. בצדק רב. עברו הצבאי של הירש, גם אם הוא מפואר כטענת חסידיו, אינו רלוונטי להיותו מפקד שכשל במחדל עצום, בשעה קריטית. תמיד נמצאים כאלה המציגים את המחדלטור התורן כבעל עבר מפואר. אינני פוטר מאחריות את המח"ט שמתחתיו ואת אלוף הפיקוד שמעליו, אך אחריותם אינה מפחיתה מאחריותו. אלוף הפיקוד פרש מהצבא והתנדב לשרת במילואים כנהג של מוביל טנקים, בשל כשלונו. כך יאה וכך נאה, ומדובר באיש מצוין, בנו של אלוף מצוין, שגם לו היו אלף עיסוקים והדבר לא שחרר אותו מאחריות לכולם. גל הירש צריך להישאר בביתו, וגם מינויו לתפקיד סגן מפקד פיקוד העומק מעידה על כשל ערכי ופיקודי במערכות הצבא. זה נכון גם לגבי הרמטכ"ל כיום ולגבי החלק המיותר לחלוטין של הודעותיו והכרזותיו. השופטים וינוגרד וחשין אינם מבינים בנושא הנדון יותר מכל רוכל בשוק, ואולי אף פחות ממנו, משום שהרוכל הוא לעיתים קרובות בעל ניסיון של שנות שירות קרבי.
כתוב תגובה ל- משה מכנס
הבדל בין איןזמן=לביןאסור לבזבז זמן
  ע_הראל   28/08/15 14:47
צר לי כי מר מכנס משחק בדמגוגיה זולה; לא טענתי שהיה "חסר" זמן למישהו למעלה, אלא אמרתי שאת מעט הזמן שיש למפקד אוגדה אסור לבזבז על תדרוך ותחקור סיורים ברמת המ"פ; וכדי לבצע את עבודת התכנון היסודית הנחוצה (מבצעים, כוח אדם, מודיעין ותחזוקה) עליו לסמוך על 40 קציניו (מח"טים מג"דים ומ"פים) שיעשו את שלהם בפיקוח, במיוחד על חיילי מילואים, אחרת הוא עושה עבודה גרועה לפי כל קנה מידה. §¥§¥§ וזהו בדיוק היתרון היחסי של גל הירש על פני כל שאר הניצבים בעבר ובהווה, שהוא לא בורח מעבודת מטה סזיפית ומאומצת - ולא מבזבז זמנו על סיורים בשטח וגם לא על כיבוי שריפות (שבשביל זה יש סגן מפכ"ל ועוד כהנה וכהנה דרגות קצונה מתחתיו)! §¥§¥§ זו גם הסיבה שכל האלופים במיל ובדימוס שהוצע להם התפקיד - סירבו חד משמעית, כי הם מחפשים ג'וב קל כמו במועצה לביטחון לאומי, או במכוני מחקר ליד האוניברסיטאות, או יועצים כאלה ואחרים לראש הממשלה או לשריו; שנאמר כי הם מאנשי העבודה והשלום, יען אם רואים עבודה אז אומרים שלום.
כתוב תגובה ל- ע_הראל
משה, תודה על ההבהרות שהוספת!
  .   27/08/15 21:52
כתוב תגובה ל- .
אני עם אורי מילשטיין מסכים
  ראיס-פוטין-טיל400   29/08/15 16:11
אין לנו צבא,לא היה לנו צבא,לא יהיה לנו צבא.זה פאטא-מורגנה שמוכרים לנו השכם בבוקר.אורי מילשטיין:התנהגות שלטייל בקרב מול כנופיות? שיירת יתום?מול 34 הממוקמים מעל הכביש לירושלים 1200 מחיילינו...והתוצאה?דרך בורמה. דיין ורצח אחד מאנשינו בפקודתו?קו מאז'ינו-בר מינן-בר-לב? 1973?1982 לבנון1 של בגין -מגלומןסכיזופרן של מניה(לבנון1,דפרסיה-"לא יכול יותר..."לבנון ה2 עם דה-גנרלי פלזמה,רמטכ"ל של מניות,גנץ עם סוסים שברחו לו מאורווה...אשכנזי(בולגרי) הרפז-ביזיונות אין קץ.אייזנקוט(חלוץ סיפר,שנתן לו פקודה וכששאל אם בוצע אמר לו בומבא צור:מה אתה חושב?זה חייל האויר?...אין ולא יהיה לנו צבא.מי ,שלא מאמין-מזמין אותו לאסון לאומי הבא.
כתוב תגובה ל- ראיס-פוטין-טיל400
לגל-גל המזלות זה קופת שרצים
  ראיס-פוטין-טיל400   29/08/15 16:00
אם מציינים אחת או שתיים אין זה משנה.FBI,פוטין,ממשלת גאורגיה,ממשלת בורונדי ועוד ממשלות של העולם השלישי חוקרות. רק בישראל גלוריפיקציה של האיש. מזכיר פולחן אישיות לברק-ברח.אז קראו אצל אורי מילשטיין-היסטוריון-מי הוא נפולאונצ'יק מספר שניים(אחרי ב"ג) ומדוע לא פותחים את תבת פנדורה שלו:יעקב סולטאן והזמנת ח"א שלנו ,חווה סינית ,צאלים2,בריחה מלבנו-1,יחס ללבנונים,ששירתו את המדינה הציונית ועוד ועוד.הירש למרות ויינשטיין(יין מקולקל) ואייזן-שפרוט(גם לו קופת שרצים מלאה),ואחרים-ביבי הוא הפנטום של האיש ,שבקיר "גל-גל מסתובב לו"...
כתוב תגובה ל- ראיס-פוטין-טיל400
3
שכחתה את אולמרט .
  א.ל. רמת-גן   26/08/15 15:09
הכותב מרחיק לכת כשהוא מלביש על גל הירש את המחדל והביזיון שנקרא מלחמת לבנון ה-2. שמו של הכשלונר הראשי אהוד אולמרט לא מוזכר כלל בכתבה.אם מכנס יעיין בדו"ח ווינוגרד ימצא שם שהוועדה כתבה על אולמרט 150 פעמים "כשל" !!!.לא בגלל התקלה החמורה של נפילת רגב וגולדווסר בשבי, נוהלה המלחמה כפי שקרה.הכישלון רשום ע"ש אולמרט וחבורתו: פרץ,חלוץ וציפורה ליבני.
כתוב תגובה ל- א.ל. רמת-גן
מייחס לי דברים שלא כתבתי
  משה מכנס   27/08/15 01:16
בשום מקום לא כתבתי שהירש אחראי לכשלי המלחמה, וכלל לא עסקתי בכך. נהפוך הוא: אפילו נמצא כי הירש פעל במלחמה ללא דופי ולא היתה לו אחריות לשום כשל בה - ולא כך כתבה ועדת וינוגרד - לא היה בכך כפרה על מחדלו הנורא לפני המלחמה, בכך שלא מנע את חיזבאללה מלארוב לסיור ובכך יצר את הגפרור שהצית את כל הלהבה.
כתוב תגובה ל- משה מכנס
גם אלוהיםלא ימנע מארבי החיזבלה
  ע_הראל   27/08/15 11:04
משפט הזוי כזה שכותב מכנס (האסון שגל הירש לא מנע את חיזבללה מלארוב לסיור צה"ל) עובר כל גבול של חוצפה וגם טיפשות! הלא אם החיזבללה יחליט, אז הוא יבצע מארבים אפילו עם סיכויי הצלחה של פחות מ 5% ; הן האבידות הצפויות שלו לא מרתיעים אותו. §¥§¥§ ועוד לא שמענו לא רמטכ"ל ולא שר ביטחון ולא ראש ממשלה שמבטיחים אפס חללים שלנו, אלא להפך, בכל האזכרות מדגישים שטרם הגענו למנוחה ולנחלה.
כתוב תגובה ל- ע_הראל
בביתו של נתלה לא מזכירים חבל
  ראיס-פוטין-טיל400   29/08/15 16:18
אולמרט יש לו מקום בטוח בגהנום-בטוח. פרץ?-כל העולם למד על מחופש לסטלין למרות ,שמאז מות סטלין קיצץ את השפם.משקפת?מי ראה במרוקו משקפת??? אבל הנכדים ילמדו אותו להשתמש במשהו מוזר כזה... חלוץ?אזוב את חלוץ -הוא כבר קנה כרטיס להשתתפות באולימפיאדת ריו דה ז'נירו בשנת 2016.הייתי לפני שבוע שם.שרק יגמרו ושהמסכן לא יפול לבורות רבים בריו או על גוויות ברחובות לאפה או גלורה.שם מתים...מתים עליו.
כתוב תגובה ל- ראיס-פוטין-טיל400
4
תגידו שלא חל פיחות נוראי
  סניל   27/08/15 11:04
בתדמית המשטרה שאף ראוי לא מוכן לשמש בה מפכ"ל ולכן מינו את גל כמפקללה של המשטרע
כתוב תגובה ל- סניל
5
חכמה שלאחר מעשה
  אלטע קאקער   28/08/15 00:46
כל מי שהתנסה בלחימה יודע שחכמה שלאחר מעשה אינה חכמה כלל. הבעייתיות במינוי של הירש היא יותר בניהול הלחימה בזמן המלחמה מאשר בחטיפה וגם זו אינה לוקה בחוסר סבירות יוצאת דופן. בדיעבד ניתן לדעת הכל ולתכנן איך אפשר היה למנוע את החטיפה ולנצח את חזבאללה, מה לעשות שבזמן אמת חוסר הוודאות הוא מאפיין הפעולה העיקרי. לכן באופן רשמי, כנראה שאין מניעה ממינוי הירש (הוא יעבור את טירקל). עם זאת, ההתנהלות שלו בניהול הלחימה חושפת מבנה אישיות נרקסיסטי שמאד יקשה עליו לבצע את השינויים הנדרשים במשטרה. כדאי אולי להסתפק באמירה צנועה יותר, הירש לא מתאים להיות מפכ״ל אבל פסול? כנראה שלא.
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
זה לא "חוכמה שלאחר מעשה"
  משה מכנס   28/08/15 12:26
הביקורת על פרשת החטיפה כלל אינה "חוכמה שלאחר מעשה". "חוכמה כזו קיימת, כאשר יש גורמים נעלמים רבים או שקרה דבר לא-צפוי, שמפקד סביר לא יכול להתכונן אליו מראש, ואזי קמים כל החכמים-כביכול ומצביעים על האשם-כביכול, בחוכמה שלאחר מעשה. אך בפרשת החטיפה, כל פיקוד הצפון, לבטח כל מי שהיו לו נגיעה וקשר לסיורי הבט"ש, ידע ודיבר על נקודות התורפה שבנתיב הסיור לאורך גדר הגבול, הנעלמות מן העין ואשר בהן צפוי מארב של חיזבאללה. מפקד סביר, קל וחומר כזה שיש לו יומרות לחולל מהפכות מושגיות וערכיות בגוף גדול כמו המשטרה, היה חייב לרדת לפרטי הפרטים, בידיעה - שהיתה ידועה לכל תינוק בישראל - כי חיזבאללה ינצל כל נקודת תורפה לחטיפת חיילים. מניעת חטיפה כזו היתה משימתו החשובה ביותר של כל מפקד בכיר באותה עת, הרבה מעל לכל משימה אחרת, בשל התסבוכת הידועה-מראש שתיגרם למדינת ישראל לאחר חטיפת חייל. אזכיר שוב כי ימים אחדים לפני-כן נחטף גלעד שליט ונהרגו חבריו, בשל הזנחה ורשלנות בקו הדרומי. האם גם זו חוכמה שלאחר מעשה?. בדיקתו והקפדתו של הירש, בכל הקשור לתנועת הסיור, היו חייבות להיות ב"רזולוציה" מיקרוסקופית, כפי שעושה כל מפקד טוב בתדריך לכוח היוצא למשימה קרבית, כשאינו נרתע אפילו מבדיקת המים במימיות, מילוי המחסניות, הכנת הנשק, הכרת החיילים עד האחרון בהם (בעל פה!) את כל הדברים הצפויים באותה פעולה, ואפילו מניעת רעש מיותר בעת טלטול הציוד. באותן נסיבות, היה על מפקד האוגדה לחזור ולבדוק את המתרחש בסיור ובסובב אותו מדי שעות אחדות, כאילו היה מ"פ. קנה המידה אינו האם "ירידה" כזו לפרטים היא מתחת לכבודו הדגול, אלא מה יקרה אם יקרה משהו חמור עקב הזנחה ורשלנות. והנה לפנינו, בחוכמה שלאחר מעשה כביכול, מה שקרה: הרג חיילינו, חטיפתם, השמדת הרכב של הסיור והסתבכות מדינת ישראל במלחמה ובבעיות קשות ביותר, לרבות הפצצת ערינו וכפרינו. בעת חציית התעלה במלחמת יום הכיפורים, באו מפקדים בטרוניה אל אריאל שרון, על שהתעסק זמן רב במתן הוראות למחפר גלגלי שהזיז ערימת חול בקרבת התעלה. שרון לא ראה זאת כפחיתות כבוד, כי זה היה המעשה החשוב ביותר לדעתו באותה עת. אם הירש ראה עיסוק במתרחש בסיור הבט"ש כפחיתות כבוד, באותן נסיבות חמורות, הוא לבטח אינו ראוי להיות אפילו סגן מפקד חצי חוליה. לא לשווא מתח האלוף דורון אלמוג ביקורת הקשה-ביותר על מחדלו זה של הירש, והמליץ להדיחו. אלמוג, שאין מפקפקים בהגינותו, יודע היטב מה פירוש חוכמה פסולה שלאחר-מעשה במתיחת ביקורת על מפקד קרבי, והבין בצדק כי זה אינו המקרה.
כתוב תגובה ל- משה מכנס
להמתין לפגישת ארדן-אלמוג היום!
  ע_הראל   30/08/15 06:41
ארדן הוא הדרג הפוליטי הנבחר (והמחליט) עבור כולנו, ויש להניח כי קרא לפחות חלקים גלויים של דו"חות אלמוג וכן וינוגרד - אשר רלוונטים לנושא; בנוסף, הוזמן האלוף אלמוג לשיחת הבהרה היום עם השר ארדן! §¥μ¥§ וגם אם נניח שיימצא פסול מסוים בדרך פעולתו של תא"ל גל הירש סביב אירוע החטיפה לפני כעשור, אזי הוא שילם כבר על כך כאשר נעצר קידומו ונאלץ לסיים את שירותו הסדיר בצה"ל, ואין הדבר פוסל אותו סופית ולעולמי עד מלקבל כל תפקיד אחר במילואים - או בכל מסגרת ממלכתית או אחרת בשירות המדינה (ראה לדוגמא את אריאל שרון שנמצא אחראי בוועדת כאהן למחדלי סברה ושתילה, אך זה לא מנע ממנו לכהן בהמשך כראש ממשלה). §¥§¥§ דוגמא נוספת, אביב כוכבי היה מפקד האוגדה בעת המחדל של חטיפת שליט והריגת אנשי צוותו (מקבילו של גל הירש בדרום), ומאז הוא כבר עושה שני תפקידי אלוף (אגף מודיעין ופיקוד צפון) - ובדרך לרמטכ"לות. §¥§¥§ גם על מפקד חיל הים הנוכחי רם רוטברג (בתפקידו הקודם כתא"ל, נדמה לי מפקד מספן מודיעין) הושת חלק נכבד של המחדל של הפגיעה האנושה באח"י חנית (והריגת 4 חיילים) ע"י טיל חוף ים תוצרת איראנ, וזאת מול חופי ביירות בתחילתה של מלחמת לבנון השניה, משום שלא התריע על (עובדה ידועה של) הימצאות טילים כנ"ל בשירות החיזבללה (ומתברר כי כל מערכי המכ"מ של חנית פשוט לא היו מופעלים כלל ועיקר בעת התקיפה הקטלנית - למרות שמלחמת לבנון הII)! §¥§¥§
כתוב תגובה ל- ע_הראל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il