|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 232/55, היועץ המשפטי נגד מלכיאל גרינוולד. השופטים שמעון אגרנט, יצחק אולשן, שניאור זלמן חשין, דוד גויטיין ומשה זילברג. 17 בינואר 1958
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רוצח אחד, ראש הנחש במינהרה, מתעתע במנהיג העולם החופשי בבית הלבן    לאיזו רמה עלובה ירדו האוניברסיטאות בארה"ב    טרור הוא לא רק פיגועים, רצחנות. טרור הוא לא פחות מזה - הפצת שקרים ותעמ...
לא לתמונת ניצחון לסינוואר
מיכאל דבורין
זה לא לעניין להאשים את הרמטכ"ל. נתניהו הוא ראש הממשלה והוא מוביל את זה. צריך להפסיק את המשחקים בעניין הזה    הייתכן שסינוואר מביס את נתניהו פעם אחר פעם מאז עסקת שליט? לדמיין את סינו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתן אלתרמן חבר ב"שוברים שתיקה"
מאת: איתן קלינסקי  |  17/12/2015
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אלתרמן מומן על ידי נורווגיה?
  ה.א   17/12/15 10:32
איתן אתה שוב מציג רק חצי אמת, איש אינו בא בטענות לחייל הרואה זועות ומתלונן, חייל כזה יבורך, אף אם פונה לכלי התקשורת בישראל לאחר שהוא מתלונן ואין מקשיבים לו, גם אז יבורך (כל עוד לא עובר על החוק, וכידוע מניעת מעשים שדגל שחור מתנופף מעליהם גוברים על פקודות אחרות). הבעיה היא עם מימון על ידי ממשלות זרות ועל ידי ארגונים הרוצים בחיסולה של ישראל והבעיה היא עם המטרה ("סיום הכיבוש") המקדשת את האמצעים, הוצאת דיבת צה"ל ועם ישראל בעולם, ונזק עצום למדינה, המאפיל עשרות מונים על התועלת שבדיווח של חיילים על פשעי מלחמה. כאשר המטרה שלך היא "סיום הכיבוש" עזוב את צה"ל, אם אתה רוצה לעשות שינוי בישראל אל תיקח כסף מאלה המייחלים לסופנו, ואגב הביקורת הזו חלה על גופי ימין ושמאל כאחד, גם על גורמי ימין לברור היטב את מקורות המימון שלהם, גם על גורמי ימין להוציא מהלקסיקון ומקצות אצבעותיהם את צה"ל, צה"ל מבצע משימה אשר המדינה מטילה עליו, וכל ארגון אשר יעזור לצה"ל לשפר את ביצועיו, בתיאום עם הצבא, ותוך שמירה על עקרונות הצבא, יבורך, מי שמטרתו היא לפגוע בצבא על מנת להשיג מטרה פוליטית מובהקת "סיום הכיבוש" לא רק שנוקיע אותו אלא אף הוא תוקע גול עצמי, מסיג את מטרותיו במקום לקדם אותן.
כתוב תגובה ל- ה.א
עזוב, הוא מרמה ביודעין !
  מגיב ותיק   17/12/15 12:38
לדוגמה, קבוצה של אנשי צבא בכירים הנקראת HIGH LEVEL MILITARY GROUP בדקה את ״צוק איתן״ אותו החבורה של איתן משמיצים בפשעי מלחמה.
הקבוצה הבודקת כוללת את(כולם משוחררים):הרמטכ״ל של הצבא הגרמני,סגן הרמטכ״ל של הצבא האיטלקי-אחראי על הגנה.
גנרל אמריקאי שהיה אחראי על תכנון הפלישה לעיראק במלחמת המפרץ הראשונה.אדמירל ספרדי.גנרל אוסטרלי שלחם בעיראק.גנרל הודי.גנרל צרפתי.קולונל ריצ׳ארד קמפ-היה מפקד הכוחות הבריטים באפגניסטן(אדם שמגן על ישראל בכל הזדמנות)מומחה אמריקאי לחוק הבינלאומי ששרת במשרד החוץ האמריקאי כמומחה לפשעי מלחמה.

הקבוצה או נציגיה בקרו בארץ 6 פעמים וזכו לדבריהם ״לשיתוף פעולה מצד מערכת הביטחון שספק אם היה ניתן בארצותיהם בנסיבות דומות״
הדו״ח של הקבוצה(80 עמודים,אנגלית)
קובע שפעולותיה של ישראל היו בתוך המעטפת של חוקי הלחימה,ובכמה מקרים חרגו-כלפי מעלה-מהסטנדרטים הגבוהים של לחימה שנקבעו ע״י הצבאות בהם משרתים הכותבים. הדו״ח גם קובע כי כל הדו״חות הביקורתיים על צה״ל החל ממוסדות האו״ם וכלה בארגוני ״זכויות אדם״ למיניהם נכתבו ללא ידע מספיק ומומחיות
בנושאי לחימה וחוסר הבנה של החוק הבינלאומי.
high-level-military-group.org

ומתוך הדו"ח:

It is further our view that in the overall conduct of its campaign, the IDF not only met its obligations under the Law of Armed Conflict, but often exceeded them, both on the battlefield and in the humanitarian relief efforts that accompanied its operation. In many cases where the fighting was concerned, this came at significant tactical cost to the IDF. It fought under restrictive Rules of Engagement and it is obvious that instances existed throughout the conflict where the IDF did not attack lawful military objectives on account of a deliberate policy of restraint. The IDF also used a number of highly innovative tactics over and above the necessities of the precautions required by the Law of Armed Conflict. It further used its formidable intelligence capability in an effort to contain its action as closely as possible to Hamas’s assets and protect the civilian population amid which these were purposely and unlawfully embedded. Intelligence is not infallible however, nor is it possible to preclude completely preclude civilian casualties through precautions enacted in compliance with the Law of Armed Conflict

האיש מכזב, ועושה אנלוגיה מופרכת ביודעין.



כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
כנראה מבין נורווגית ולא אנגלית
  ה.א   18/12/15 00:10
כתוב תגובה ל- ה.א
בגלל שמסכנים חיי חיילים כדי לא
  איריס כהן   20/12/15 10:38
לפגוע בצד השני , בגלל שהכל כן היפך עצת התורה והשפיות - אז הם קמים וצועקים שהצבא נוהג באכזריות ומבצע פשעים - מי שמנסה להיות יפה נפש כלפי העולם ומסכן את חייליו בשל כך סופו שיקבל קיטונות של ביקורת , בדיוק כמו בנושא הר הבית - מפקירים את המקום כדי לקבל שקט ונותנים למוסלמים לעשות שם כרצונם והם לבסוף מתלוננים וטוענים שישראל רוצה להרוס את אל אקצא !! לסיכום - כל הנסיונות של שלטון השקר לקבל לגיטימציה תוך כדי מכירת האמת - לא יצליחו !!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
ועוד דוגמא נהדרת ......
  איריס כהן   20/12/15 11:47
מטפלים במחבלים שנפצעו בעת מלוי תפקידם ואף טוענים שאם הם פצועים קשה יותר מהנפגע - הם יטופלו קודם , שלא לדבר על קצבה שהם מקבלים מבטוח לאומי ,עקב פציעתם - והם יזעקו בעולם שישראל רוצחת ללא משפט - מסקנה - לא יעזור לשלטון כאן כלום , גם הנסיונות שלהם "לקנות " את הלא עם הפלשתיני על ידי ויתור על כל נורמה אנושית ושפויה , לא יועילו - שנאתם רק תגבר , כי ... " בגוי נבל אכעיסם" !!!!
כתוב תגובה ל- איריס כהן
כסף אוונגליסט הוא כשר
  סתם שאלה   17/12/15 13:31
למרות שבן גוריון תבע לפרסם את השיר, הוא הוצא מתכנית הלימודים לפני שלושים שנה בטענה שהוא שיר כזב. 2 מיליארד דולאר מאוונגליסטים חשטכים המאמינים במלחמת גוג ומגוג בה תחרב ישראל זה כשר. תרומה של רועה זונות בבתי קזינו היא תרומה כשרה. אפילו תרומה של מנהיגי ימין שלא בחלו באמירה "הי היטלר" היא כשרה.
כתוב תגובה ל- סתם שאלה
סתם תשובה.
  יוסי מ   17/12/15 16:53
הכסף האונגליסטי פסול בעני כמו הכסף של ההוא מההימורים אבל אין מקום לשום השוואה למעשים של שוברי שתיקה שמהותם וכוונתם היא להזיק למדינה. עוון של צד אחד לא מכשיר פשעים של צד אחר.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
2
שקרן עלוב, בור ועם הארץ
  מגיב ותיק   17/12/15 10:35
אתה מחלל את זכרו של אלתרמן שכתב על מקרים בודדים בסערת המלחמה הקשה ההיא במלחמת השחרור, כשהישוב העברי עמד בפני טבח, כל ניסיון להשוותו למצב היום ואת אלתרמן לשוברים שתיקה, הוא שקר, בורות וניבזות וטימטום.

ארגון שוברים שתיקה הנו ארגון שיקרי המוציא דיבת צה"ל רעה יום יום.

לדוגמה, בסיור שנערך בחברון ב-2014, אבנר גבריהו משוברים שתיקה מסביר לקבוצת אנשים מחו"ל:
"יושב למעלה חייל עם מכונת יריה...ולמכונת הירייה הזאת יש רדיוס הריגה מסיבי של 50 מטר, ולפתע הוא יורה במכונה הזאת על אנשים ומכוניות וזה טירוף... כאשר למעשה אתה יורה על חפים מפשע"
כיאה לעדויות של שוברים שתיקה, גבריהו מוציא את העדויות מכל הקשר לתקופה ולמצב הבטחוני באותה העת.
התיאור מבוסס על עדות וסרטון משנת 2001.
שנים אלו הם השנים של תחילת האינתיפאדה השניה, שנים בהם חברון הייתה מעוז טרור וממנה יצאו פיגועים רבים הן לשטח ישראל והן כלפי החיילים והתושבים במקום. הזכורים שבהם היו רצח התינוקת שלהבת פס בת השנה שנורתה ע"י צלף מתוך שכונת אבו-סנינה, ופיגוע המארב בציר המתפללים ב-2002, פיגוע בו נרצחו 12 אזרחים וחיילים.

הירי נעשה על עמדות מחבלים ידועות ומטרות מדויקות אותם מקבלים הכוחות מהמודיעין ומתצפיות. הירי נעשה בעיקר כשמתבצעים פיגועי צליפה, ירי ומטענים אל עבר חיילים.

facebook.com/

facebook.com

עוד דוגמה, אלתרמן לא קבל מימון זר אלא כתב מתוך אמת פנימית , הארגון הבזוי הזה "שוברים שתיקה" ממומן ע"י אנטישמים ועל ידי אוייבי ישראל ומניעיו הם החלשת ישראל במלחמתה בטרור הפלשתינאי.

מתוך העיתונות : "יולי נובק מנכלית שוברים שתיקה - "הכסף שלנו מגיע משוויץ, דמנרק, שוודיה והולנד ומנוהל ברמאללה''

איתן, למה לא תדרוש גם אתה מימון זר ?

חרפה !
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
יש לדעת להתמודד
  אלון רגב   17/12/15 12:11
מכל העדויות שפרסמו שוברים שתיקה , עדויות של לוחמים, אף לא עדות אחת הופרכה , לא הוגשה אפילו תביעה משפטית אחת .

יצחק שדה , שהיה בדרגה צבאית נמוכה מזו של מגיב ותיק, כותב מתוך כאב על מספר לא מועט של מקרי הרג, שלא היתה הצדקה לעשותם .

אותה תקופה היה שר ביטחון שדאג להדפיס את השיר במאה אלף עותקים וגער בצנזורה הצבאית שתבעה לצנזר את השיר.
כתוב תגובה ל- אלון רגב
שקרן נתעב!
  אהוד פרלסמן   17/12/15 13:28
איך אפשר להגיש תביעה משפטית בשעה שהמפלצות האלה לא מוכנות לגלות שם של אף חייל שלטענתן העביר להם מידע על פשעי המלחמה האלה. נגד מי יגישו תביעה משפטית?!
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
קלינסקי הוא מסיונר לא רק שקרן
  ב.ל   17/12/15 19:09
בשם אלוהיו ואמונתו בעארפת נביאו קלינסקי יכשיר כל שקר
וכזב ללא הנד עפעף .שום עובדה ואין הוכחה שבה ניתן להעמיד את המיסיונר על טעותו .הוא הרי מביא את דבר אלוהים מתים
כתוב תגובה ל- ב.ל
יש לדעת להתמודד גם עם טיפשים
  מגיב ותיק   17/12/15 13:32
1. רוב העדויות של "שוברים שתיקה" הן של חיילים בודדים בצבא(חלקם אני מכיר ויודע באיזה "סחורה" מדובר) הן שיקריות, מוטות ומוצאות מהקשרן הכולל.
אחת מהן ראה בקישורים שהבאתי)
אינן מחפשות מוסר, אלא הכפשה והחלשת כוחו של צה"ל וכבילת ידיו במלחמתו בטרור.

2. מלחמת השחרור הייתה מלחמה של צבא בצבא, צבא באזרחים אזרחים בצבא ואזרחים באזרחים, מי שמביא את אותה מלחמה כדוגמה - (וככזאת, ברור שנעשו בה חריגות) ואת אלתרמן כדוגמה - הוא טיפש גמור.

חכם בלילה, ברור שנעשו אז בתש"ח/ט מספר מעשים חריגים.

3. יצחק שדה היה פוליטרוק צבוע מסוג אותם אלה ש"ירו ובכו" אנשיו מהפלמ"ח במספר מקרים עשו מעשי זוועה אך הצמרת השתיקה זאת ופוליטרוקיהם דברו על "טוהר הנשק" (ה"גאון" החצי קומוניסט הזה טבע גם סיסמה מטומטמת : "אהוב את הרובה ושנא את המלחמה")
(המורשת הסוציאל/קומוניסטית חתרנית הזו בחשה בצה"ל עד בשנות המדינה הראשונות עד שב"ג שלח אליהם את איסר הראל לנקות את האורוות האדומות.)
לא לחינם ב"ג העיף את שדה ממועמדותו לרמטכ"ל.

למאמר הזה ולאנלוגיה המטומטמת הנרמזת בו אין שום קשר לחתרנות/אנטישמיות/אנטי צהלי"ות אותה מגלמת התנועה המזוהמת הנקראת "שוברים שתיקה".
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
האם איתן ק. קורא דברים אלה?
  תודה למגיב ותיק   17/12/15 13:51
האם הוא צופה בשקרים של אנשי "שוברים שתיקה" אשר מגיב ותיק צירף כאן? מה עובר בראשו של א.ק. כשהוא מאזין לדברי חייל המילואים ששירת ומשרת תקופה לא קצרה בחברון? האם הוא מזדהה עם השקרים האיומים של גבריהו ושאול? זה מאד יתכן. משום שהוא ממשיך לשקר, לסלף, לזייף, לעקם ולעוות אירועים ולהביא בפנינו שקרים משלו, ממש כמותם. צורר.
כתוב תגובה ל- תודה למגיב ותיק
שמגיב ותיק יתבע אותם לדין
  ידידיה   17/12/15 18:16
ארגון שוברים שתיקה פועל כבר מספר שנים. בן למשפחה של פרופסור גבריהו, חוקר תנ"ך בעל שם, אבנר גבריהו, בוגר ישיבת בני עקיבא, שרת בצבא וכיום הוא אחד מראשי ארגון שוברים שביתה. דוברו של הארגון שרת מספר שנים ביחידת המסתערבים. ניתן לתבוע אותם לדין. עד היום לא תבעו את האנשים שיש להם שם ויש להם כתובת , המציגים עצמם כאחראים לפירסום המסמכים. אם הכל שקר . מדוע אין תובעים אותם למשפט? פשוט אין תובעים אותם, כי קשה להתמודד עם אמת כאובה. אמת כאובה לכל אוהבי הארץ הזו וההיסטוריה שלה.
כתוב תגובה ל- ידידיה
טענה מתחסדת
  ה.א   18/12/15 00:33
את מחמד בכרי אשר הוציא דיבת צה"ל בג'ינין על ידי פיקציה מוכחת סירב היועמ"ש להעמיד לדין (הוצאת דיבה על ציבור - בניגוד דיבה שמית אישית מחייבת אישור יועמ"ש ואיננה יכולה להיות אזרחית אלא פלילית בלבד) כמו כן לא הוכר מעמדם של חמישה חיילים בחטיבה לתבוע על בסיס דיבה אישית, בטענה שאין קשר אישי שמי בין לשון הרע ובינם אישית. בקיצור החוק בישראל מונע בפועל הגשת תביעות דיבה על עמותות או יוצרים שמוציאים דיבה על קבוצות ועל ארגונים מבלי להתייחס שמית לנשואי הדיבה.
כתוב תגובה ל- ה.א
ה.א אינו מדייק
  למתחסד ה.א   18/12/15 15:44
כל אזרח וכל ארגון יכול לתבוע את "שוברים שתיק" לדין. תנועת "אם תרצו" תבעה פעם אחת ונכשלה, ואף נאלצה לשלם קנס .

כל אדם, שסבור כי הם משקרים או מעלילים עלילות יוכל להגיע לבתי המשפט . אבל בחרו בדרך אחרת. כדי להיחלץ ממועקת הכישלון בהדברת הטרור מצאו כתובת והיא ארגון "שוברי שתיקה" . רק בגללם לא הצליחו להדביר את הטרור.
כתוב תגובה ל- למתחסד ה.א
יסודות המשפט בישראל לבורים
  ה.א   19/12/15 03:39
סעיף 1.1.4 לחוק איסור לשון הרע מסביר כי הגדרת לשון הרע על אדם זהה להגדרת לשון הרע על תאגיד (אם כי בפסיקה יש מחלוקת אם ניתן לפסוק לתאגיד פיצוי ללא הוכחת נזק) אבל אדם ותאגיד אינם כוללים את כל האפשרויות כי קיים גם חבר בני אדם שאינו תאגיד, ולשם כך בא סעיף 4 לחוק האומר "לשון הרע על חבר בני אדם או על ציבור כלשהו שאינם תאגיד, דינה כדין לשון הרע על תאגיד, אלא שאין בה עילה לתובענה אזרחית או לקובלנה, ולא יוגש כתב אישום בשל עבירה לפי סעיף זה אלא על ידי היועץ המשפטי לממשלה או בהסכמתו." מכאן כל עוד מדובר על תביעות לשון הרע בין בני אדם/ ארגונים מאוגדים (שוברי שתיקה ואם תרצו הם מלכ"רים המאוגדות כעמותות/חל"צ) ניתן לתבוע על הוצאת לשון הרע, לעומת זאת, כאשר מדובר בחבר אנשים שאיננו תאגיד, ומאחר שצה"ל, ו/או יחידותיו אינם תאגיד, אין ביכולתם של חיילי צה"ל גם אם הם חברים בעמותה כלשהי לתבוע את שוברים שתיקה אלא (א) בהליך פלילי על ידי היועץ המשפטי לממשלה או בהסכמתו וזאת ודאי לא קרה מעולם אפילו לא במקרה של בכרי וזאת על אף שהיועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט הסכימו שבכרי הוציא לשון הרע (ב) על ידי חייל ששמו הוזכר במפורש שמית, ואשר דברי שוברים שתיקה עליו אישית, כאמור שמית, מעלים עילה לכאורה של לשון הרע. בעניין בכרי טענו החיילים כי הם נפגעו אישית כי שם היחידה פורסם וכל סביבתם יודעת שהם משרתים ביחידה הזו, ואם אני זוכר נכון היועמ"ש (מזוז) אף תמך בגישתם אך בית המשפט העליון דחה אותה. למיטב הבנתי שוברים שתיקה נזהרים מאד מלהזכיר שמות. לפני כשנתיים הגישו 3 חברי כנסת הצעת חוק על מנת לסתום את החור הזה ולאפשר הגשת תביעה ייצוגית נגד המפרסם לשון הרע על פעילות מבצעית של חיילי צה"ל, ההצעה עברה בקריאה טרומית בכנסת, היועץ המשפטי לממשלה וכל יפי הנפש התנגדו. כולל לפיד, וגרמן לעומת זאת נחמן שי היה ממגישי ההצעה. בקיצור רצוי קצת ללמוד לפני שפולטים שטויות בצרורות במיץ עגבניות.
כתוב תגובה ל- ה.א
אבישי מזרחי מדבר בשמו המלא.
  תודה על הקישור   17/12/15 17:03
אתה ופרלסמן מוזמנים לתבוע אותו בבית המשפט על בגידה, או בכל האשמה אחרת שתרצו.

m.facebook.com
כתוב תגובה ל- תודה על הקישור
דוקא לחצתי על הקישור שנתת
  אהוד פרלסמן   17/12/15 17:58
ומשום מה כתוב אצלי התוכן לא נמצא. אולי תתקן?
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
בקישור הראשון של תגובה 2
  זה מופיע גם   17/12/15 20:15
תרד למטה בתגובות ותגיע לאבישי מזרחי. במקום לקלל ולצרוח כמו מופרעים, תגישו תביעה נגד אבישי מזרחי ונגד שוברים שתיקה ונראה מי משקר. אם תרצו הגישו תביעה כנגד מי שקרא להם פשיסטים ויצאו עם חותמת של בית המשפט שהם פשיסטים. אני אשמח מאד אם גם אתם תגישו תביעה גי אני משער, שאתם גם תצאו משם בשן ועין, עם הזנב בין הרגלים. אולי אז תפסיקו סוף סוף לקלל כמו אספסוף ותבינו שאתם השקרנים.
כתוב תגובה ל- זה מופיע גם
3
די,לשמאלנות חולנית!
  דניאל143   17/12/15 10:42
מה הייתי אומר לנתן אלתרמן?הייתי אומר לו שנמאס לנו מכל השמאלנות המתועבת.נמאס לנו מכל המטיפים הצבועים.###הפסבדו-ביקורת ,ללא סוף.היא ארסית ומטרתה פגיעה במורל הלאומי.והחלשת חיילי צבא ההגנה לישראל.יש גבול לטהרנות ,צביעות וצדקנות חד-צדדית.###אני מצפה מכל אזרחי ישראל,יהודים כערבים בלי יוצא מהכלל.להפסיק עם הביקורת שלכם.יש לנו מספיק מבקרים בעולם כולו.אנחנו עם אחד.וצריכים לסנגר ולאהוב אחד את השני.###שוברים שתיקה רוקדים על כל טעות מדומה.לא מוכרחים להעביר ביקורת עצמית.אנחנו לא מאזוכיסטים.אתם השמאלנים, כן.
כתוב תגובה ל- דניאל143
די להסתה נגד שוברים שתיקה
  אילן רגב   17/12/15 12:26
די להסתה נגד חיילים , פטריוטים ישראלים, שמבקשים לשמור על צלמה ודמותה המוסרית של ישראל.
כתוב תגובה ל- אילן רגב
שקרן עלוב: אתה אלון או אילן?
  אהוד פרלסמן   17/12/15 13:33
בשעה 12:11 היית אלון, ובשעה 12:26 הפכת לאילן. שקרן צריך זיכרון טוב, אבל אתה אפילו רבע שעה לא מסוגל לזכור את השקר שלך. אפס!!!!
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
צודק!
  שמ   17/12/15 16:17
בדוק!
כתוב תגובה ל- שמ
לאידיאליסט.
  יוסי מ   17/12/15 17:06
נכון. הם פטריוטים כמו שנסראללה חסיד אומות עולם. הם הומניים כמו חולה הרוח ההוא מפיונג יאנג. הם אידיאליסטים כמו שהיה לנין, והם פיקחים ומציאותיים כמו אובמה. השאלה היא לאן לשייך אותך.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
4
תועמלן אנטי ישראלי.
  יוסי מ   17/12/15 11:37
אתה יודע מר קלינסקי, אני עוקב אחרי המגיבים שלך ולא פעם שאלתי את עצמי מאיפה פרצי הרגשות והכעס כלפיך.******יש לי תשובה. אתה, בכסות של הומניסט, ותוך עיוות והוצאת דברים מהקשרם, אתה בפועל משייך את עצמך לקבוצה שולית וקיצונית שהמטרה מקדשת עבורה את האמצעים. אפשר להביא ציטוטים מאלתרמן ולשייך אותו לכן או לשם. אלתרמן היה יהודי וישראלי אוהב עמו וארצו, וגם כשהיתה לו ביקורת, הוא לא יצא איתה לחו"ל כמו אותם בוגדים משוברים שתיקה,שהביקורת שלהם נעשית למטרות פוליטיות ולא הומניות שכן רוב פעילותם לא מתבצעת כאן בארץ אלא אצל כל מי ששוטם את מדינת ישראל.***** לכן מר קלינסקי, אם פעם תשאל את עצמך למה המתינות הולכת ומתפוגגת אצלנו, התשובה תהיה: בגלל אנשים כמוך. זו ריאקציה למה שבחיי היומיום אנחנו קוראים סכין בגב.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
אנלוגיית הסכין בגב היא בעייתית
  ליוסי הכועס   17/12/15 14:42
שכן מי שהמציא אותה זה הנאצים כנגד השמאל והיהודים בתקופה שבין שתי מלחמות העולם. אינני רואה שום חשיבות בשאלה היכן פועלים שוברים שתיקה, מה גם, שהם בהחלט מעוניינים לפעול כאן, אלא יש מי שמונע מהם להכנס לבתי ספר ואפילו על פעילות בפאבים מפעילים נגדם את המשטרה. אגב, אלתרמן לא רק לא יצא לחו״ל (למעט ביקור אצל ביתו בנסיון להציל אותה), אלא אפילו לא יצא מתל אביב. אבל זה פרט מידע רכילותי, שלא שייך לעניין.
כתוב תגובה ל- ליוסי הכועס
יש משהו בדברים
  יוסי מ   17/12/15 16:44
אני מסכים שהביטוי הזה קשה מאוד ואולי צריך להמנע משימוש בו. האשר לכך שאלתרמן לא יצא מהארץ. הדוגמא באה להמחיש משהו עם כל זאת שהזמנים השתנו לגמרי. אילו הוא היה חי איתנו היום, ואילו היה מביע ביקורת ואפילו חריפה , לכדי סיוע לאויב הוא לא היה מגיע, ואני לא נעזר כאן בעובדה שהוא היה, כמפאיניק חבר בתנועה למען מארץ ישראל השלמה. ומה שהם עושים בחול זה סיוע לאויב.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
זהותם של שוברים שתיקה ידועה,
  יוסי יקירי   17/12/15 17:19
ואם הם היו משקרים, או מסייעים לאוייב, הם כבר מזמן היו מהועים לצאת מהארץ ואפילו עומדים לדין. על הרבה פחות מזה עושים פה לאנשים צרות צרורות (בעיקר לערבים) והם אפילו לא נחקרו על כלום. תנסה לחשוב מחוץ לקופסא ותבין למה. בפוסט שפירסם עכשיו דיסקין, מי שלא חשוד בבגידה (למעט בעיני הימין המופרע), הוא כותב, שהוא לא אוהב אותם, ושהם הרבה פעמים לא מדייקים, אבל שבעיניו העובדה שהם פועלים חשובה מאד לדמוקרטיה הישראלית. האמת היא, שהם, וארגונים כמו בצלם, עדאלה, מחסום ווטש וכו׳, הם עלה התאנה של ה״לא דמוקרטיה״ הישראלית בכך, שהם מאפשרים לישראל הרשמית להראות בעולם כמה היא נאורה. איך היא חורקת שיניים ונותנת לפעול למי שלשיטתה חותר נגדה. הנכון הוא, שאין פה שום חתירה, אלא חלק מהמשחק. כל חברה צריכה שיהיו בה כמה שובבים רעים כאלה כדי שכל היתר יחשבו בעיניהם לצדיקים. השלטון בישראל יודע את זה היטב ולכן עד עכשיו הוא מאפשר להם לפעול ללא הפרעה. לאחרונה חדרו לשלטון כמה פרחחים רציניים, שהם מדי טיפשים כדי להבין, שהם שוברים את הכלים ובסופו של דבר פוגעים בעצמם. ואולי גם זה בעצם תרגיל השובבים, שבסופו נתניהו, שהוא פוליטיקאי ערמומי ונבון, יעמיד את ״השובבים״ במקום, יעצור את זה, וכך גם ימצב את עצמו כ״מבוגר אחראי״, וגם יאפשר לשיטה להמשיך לפעול באין מפריע.
כתוב תגובה ל- יוסי יקירי
למען הסדר הטוב
  יוסי מ   17/12/15 22:32
הניתוח שלך על מורכבות הענין נכון בעיקרו,אלא שאין בו למנוע את הסלידה ממעשים כאלה כאשר בעיקרם הם במטרה להחליש את המדינה בעני העולם. אז כך: הם חיוניים למשחק הדמוקרטי, השלטון נעזר בהם בעקיפין, הציבור יכול להסתייג מהם ברמות שונות וכך הוא עושה, וכולנו מקבליםכל אחד את מה שהוא רוצה. באשר לקלינסקי, נאורים והומניים כמותו, הם דלק למי שאתה קורא פרחחים. צדקנות אינה צדיקות.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
אני מסכים איתך לגבי הצדקנות.
  ליוסי תשובה   18/12/15 12:06
ה״שמאל״ (המרכאות הן בגלל שלרוב זה בכלל לא שמאל) מגלה צדקנות רבה ביחס לתגובות השנאה לשוברים שתיקה (כמו צדקנות בכלל). אני לא נבהל מזה, ואפילו חושב, שזה טבעי והגיוני, ומעיד על כך, ששוברים שתיקה מתחיל לתפקד כארגון ביקורתי ממש, בעוד שכאשר הוא מבקר בבסיסי צהל ובבתי ספר הוא, כאמור, חלק מהשיטה. כך זה צריך לפעול. יש ביקורת, הביקורת מכאיבה ופוגעת, ויש גם תגובות ואפילו הכפשות. מי שטוען שישראל היא מדינת אפרטהייד, שמבצעת פשעי מלחמה, חייב גם לדעת לספוג ביקורת קשה וחריפה ולא להתבכיין על זה ששונאים אותו. לגופו של עניין, אני לא מסכים עם רוב הביקורת שאתה מעלה. אין בעיני חשיבות למקורות המימון שלהם, לשאלה אם הם פועלים בישראל או בחול, ואני לא חושב שמטרתם להחליש את ישראל. לדעתי ההיפך הוא הנכון. הם אוהבי ישראל, שרוצים לתקן אותה ולחזק אותה. מותר כמובן למתוח עליהם ביקורת, כולל הצגובה שלך לאידאליסט, שבעיני היא מאד נבזית, אבל גם היא כמובן חוסה תחת חופש הביטוי.
כתוב תגובה ל- ליוסי תשובה
הוא בוגד וסכין בגב?
  גם יובל דיסקין   17/12/15 15:16
m.facebook.com
כתוב תגובה ל- גם יובל דיסקין
למיתמם
  יוסי מ   17/12/15 17:31
קראתי את הדברים של יובל דיסרין. כתבתי ו מחאה חריפה ,בערוץ קצת יותר אינטימי. אני חושב שהוא טעה בדברים ולא ראה את המשמעות הרחבה שלהם אבל בכל מקרה, מה שהוא אמר זה שלצרכי שיח חפשי הפעילות שלהם נדרשת למדינה ובמדינה דמוקרטית, אלא שאנחנו לא סתם דמוקרטיה. אנחנו דמוקרטיה מתגוננת שנלחמת גם במי שמנצל אותה למטרו ושימושים שפוגעים בה. ושם לדעתי טעה יובל דיסקין.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
תקרא את "יוסי יקירי".
  ליוסי   17/12/15 17:53
זה מעניין, ולדעתי גם די נכון.
כתוב תגובה ל- ליוסי
המשך
  יוסי מ   18/12/15 08:45
קראתי. עכשיו תקרא את תגובתי לדברים.
כתוב תגובה ל- יוסי מ
5
כאמור
  שמ   17/12/15 12:20
לעיל, אתה נטפל לאלתרמן שראה מעשה שלא נראה לו,וסיפר עליו בתוך ארצו שלו.ובכך אתה מצדיק את היהודים הנבלים המנוולים ש"מוייסרים" יהודים לגויים.איש, עד היום,לא הלין על התנגדות למעשים לא ראויים - חוקיים - מותרים,ואיש לא טוען כנגד דיווח לרשויות על כך.חבר שלי,יוחאי,צנחן,סיפר והעיד בבית משפט צבאי ב 1968, על אונס ערבייה ברפיח במהלך ימי מלחמת ששת הימים,וגם על לקיחת שלל - כסף מזומן,באותה הזדמנות.כל השומעים כיבדו אותו,על עדותו ויושרתו.מנוחין שובר השתיקה עאלק,(קרוב של ערבי מנוחין שבור היד?)בוכה על אלה שפירסמו את תמונתו בפומבי,רחמנא ליצלן"כמי שמתירים את דמו!!!!!!מנוול יהודי!!!!!התרת דמם של חיילי צה"ל,חלקם הרוגי - פצועי קרבות מותרת,פירסום שמם,תמונתם,בחו"ל,בעיתונות זרה היא מעשה ראוי,אבל פירסום שמו ותמונתו שלו, לא תקינה.זו הדרך!אין אחרת!תפגע בפוגע באותו אופן בדיוק ותראה תוצאות.הצבועים מיללים עכשו.זועמים על אלה שמגנים את נשיא המדינה המשתולל בחו"ל ומבזה את משלמי משכורתו.לדעתי הוא מכוון להוקרה מהבהמה השבדית בתקווה לקבל פרס נובל לשלום,בעקבות השתלחותו בנו.כל הנשיאים שאחרי יצחק נבון ז"ל לא היו ראויים לנו והתבזו וביזו בשלל מעשים מגונים,כולל מפקדי עזר וויצמן המנוח.הארץ קטנה מדי על כל כך הרבה יהודים,ולכן חלקנו יוצא ומוציא דיבת הארץ רעה אצל הגויים.שוב - רק מידה כנגד מידה תעצור,אולי, את סחף התשפוכת הנאורה,המתקדמת,הליברלית,הרצה לספר לחבר'ה,של ארצות הים.
כתוב תגובה ל- שמ
6
אלתרמן פרסם את השיר בחו"ל?
  אהוד פרלסמן   17/12/15 12:32
ישב בלונדון וקירשנבאום מי שהיה התובע הצבאי הראשי, לירון ליבמן, ואמר במפורש שכשפנה אליהם בבקשה להעביר אליו עדויות, שוברים שתיקה לא היו מוכנים לדווח לו דבר, והבהירו לו שמטרתם איננה להעמיד לדין את פושעי המלחמה (לכאורה ולכאורה), אלא לפרסם את הסיפורים. כל מה שהמפלצות האלה עושות זה לספר בחו"ל סיפורי אימים של עלילות דם על צה"ל, מבלי שום הוכחה ושום תעוד. להשוות את המפלצות האלה לאלתרמן זה פשוט חילול הקודש.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
7
בישראל אוטמיטם אוזנים לביקורת
  Xx zz z x c v b   17/12/15 13:11
ישראל אוטמת אוזנים לביקורת. אם החיילים האלו בדו ראיות , אפשר להעמידם לדין,אם יש כאן עלילות , ניתן להעמיד לד'ין. אך בוחרים כאן את הדרך הקלה ביותר להוציא מחוץ למחנה חיילים, שמילאו חובתם למולדת, והחליטו לומר את אשר ראו עיניהם. כך התייחסו בארצות הברית בשנים הראשונות לחיילים בויטנאם וניסו ליצור להם תדמית של בוגדים.
כתוב תגובה ל- Xx zz z x c v b
8
לא נשאר אלא לגדף את האמת.
  לגיבורי ככר ציון   17/12/15 14:23
היא מוטחת בפנים שלהם וזה מרגיז אותם.
כתוב תגובה ל- לגיבורי ככר ציון
צודק
  אבישי רביב   17/12/15 16:01
אני שהייתי מגיבורי כיכר ציון והפצתי את תמונתו של רבין במדי האס אס, הייתי במקרה גם סוכן השב"כ, אותו שב"כ שהיה תחת חסותו של רה"מ - מעיד כי המגיב צודק.


הביא לשידור התזכורת : מגיב ותיק
כתוב תגובה ל- אבישי רביב
9
הכותב התבלבל בבקשה להתנצל
  asds   17/12/15 15:52
אלתרמן היה איש ארץ ישראל השלמה משכמו ומעלה בכל דעותיו הציוניות אחר מלחמת ששת הימים נמנה אלתרמן עם מייסדי "התנועה למען ארץ ישראל השלמה". את נכונותו של בן-גוריון לוותר על מרבית השטחים תמורת שלום אמת תיאר כ"היפותטית - אפילו אוטופית".‏ לקחת מילים ולנכס אוצם בצורה לא הוגנת והפוכה להגיון - זה לא הוגן ומהוה פגיעה בזכר המנוח
כתוב תגובה ל- asds
10
יש לדעת להתמודד עם הממצאים
  לדעת להתמודד   17/12/15 18:07
כמו ד"ר ישי מנוחין, רב סרן במילואים ששרת בצנחנים, כמו אבנר גבריהו בוגר ישיבת בני עקיבא ששרת ביחידה נבחרת יש עוד רבים וטובים שחברו למטרה להילחם בתופעות לא מוסריות שכופות על הצבא במציאות של כיבוש. ד"ר ישי מנוחין שם לעצמו מטרה להילחם בנגע העינויים שמתבצעים במטרה לחשוף מידע. דובר תנועת שוברים שתיקה שרת בצבא ביחידת המסתערבים. והוא חש שחובתו לגלות שמתבצעים דברים שאסור לבצעם. כמו שחבר הכנסת סמוטריץ כחבר כנסת מסביר בישראל ובעולם ,שאם יהודים שרפו בכפר דומא אנשים בשנתם הם לא ביצעו מעשי טרור, כך יכולים חיילים לספר בישראל ובעולם את אשר הם ראו. אם יש הסבור שמה שהם מספרים זו בדיה, יש להעמידם לדין. כבר מספר שנים הארגון פועל, ולא תבעו אותו למשפט.
כתוב תגובה ל- לדעת להתמודד
11
אלתרמן נתן ואלוהים לקח
  אהרון שחר   18/12/15 10:00
אין ספק שהאנושיות שגילינו במערכות ישראל היית הטעות האיומה ביותר שיכולה להיות לעם כלשהו, עליה נענשנו בעונש שלא ברא השטן ולא יסתיים לעולם. היינו צריכים פשוט לעשות לאויב מה שהוא ניסה לעשות לנו.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
רון שחר, אתה יהודי?
  שאלה לאהרון שחר.   18/12/15 17:54
מלחמה יוצרות תופעות לא מוסריות בשני הצדדים. אנחנו מעדנו במוסר בהריגת אזרחים ערבים בעת מבצע דני בכיבוש העיר לוד, בהריגת אזרחים יהודים בתל אביב משכונת מנשיה.

אבא קובנר כותב בכאב שיר על גירוש מכפרים ערבים והריגת אזרחים. אנחנו כואבים גירוש יהודים מארבעה קיבוצים בגוש עציון והריגת אזרחים יהודים.

אם המגיב אהרון שחר מדבר על "הומניות" שלנו, ומצטער על "הטעות הטראגית", כי שארנו בחיים תושבים ערבים ולא הרגנו או גרשנו את כולם , האהרון השחר הזה אבד לו צלם אלוהים, אבדו לו כל האיפיונים של יהודי.
כתוב תגובה ל- שאלה לאהרון שחר.
תשובה: כן
  אהרון שחר   19/12/15 20:30
תשובה מלאה תוכל לקרוא בקישור1, והמשכו בקישור2. תהנה. ליתר ביטחון אני מצרף את החטא ועונשו2 בקישור למטה, יש שם גם קישור לראשון בצד מתחת לתמונה. תקרא ותופתע לגלות שאני מוסרי הרבה יותר ממך. אין דבר יותר מוסרי מלעשות לערבים את מה שהם ניסו לעשות לנו, עם כל הצער שבדבר, ויש צערב.
 ליתר ביטחון הנה החטא ועונשו2
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
12
נוח להפנות זעם ההמון נגד השמאל
  מצאו את האשם   18/12/15 14:33
לביבי נוח להסב את כל תשומת הלב מהמחדלים בביטחון לעבר כתובת שנקראת שוברים שתיקה נוח להפנות את הזעם לנוכח אי הצלחה למגר את הטירור. והאשם הוא רב סרן במילואים דר ישי מנוחין ועוד איזה מסתערב שהחליט לומר את האמת כדובר ארגון שוברי שתיקה
כתוב תגובה ל- מצאו את האשם
13
לאיתן.
  נה.   18/12/15 17:17
איתן, באווירה של ניצחונות ב-1948, אפשר היה לסבול ביקורת של נתן אלתרמן ואפילו של אבא קובנר, אבל היום קשה להכיל את החילון של צבא הגנה לישראל מול הסכינאות הערבית , לכן נוח להטות את הזעם לעבר שוברי השתיקה. וזה גם המקום לומר שהסכינאות היא תופעה פושעת ובלתי מוצדקת.
כתוב תגובה ל- נה.
14
על נתן אלתרמן
  משה מ   18/12/15 19:25
אני מתאר לי שמר איתן קלינסקי גינה בפה מלא את מח"ט גבעתי במבצע "צוק איתן", על הנאום "הדתי" שהוא נשא בפני חייליו לפני היציאה לקרב.
מעניין מה דעתו של נתן אלתרמן על מפקד שמכין את חייליו לקרב הקשה שלפניהם:
"על אהבה הוא מדבר (בה הוא פותח)
ועל חובה וקרב ועול,הכל בכל
אין הוא אומר את זאת בכל דקותיה
של השירה,אבל אומר בקול גדול
בלי מורך לב ובלי חשש מפני הזול."

אכן,ההבדל הקטן בין משורר הדור,לבין עלוב הנפש איתן קלניסקי..
כתוב תגובה ל- משה מ
15
בשעה 19.00 י״ עומדים ביחד״
  בואו להפגנה   19/12/15 18:53
בואו הערב להפגנה יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים , יהודים וערבים עומדים יחד נגד ההסתה .

בשעה 19.00 מול בית זבוטינסקי בתל אביב .
כתוב תגובה ל- בואו להפגנה
נגד שקר בחו"ל בעד ביקורת בארץ
  שדגד   19/12/15 21:57
והרי לערבים לא איכפת שילכלכו את ישראל בכל הפגנה כזו יש בשימוש בשני מותגים מומצאים חדשים יחסית פלסטין = לא היה דבר כזה עד 1917 - אם היתה מדינה פלסטינית היתה צריכה להתקיים באותם ה"שטחים" שהיו בכיבוש ירדני ומצרי כיבוש = השטחים שנכבשו ב 1967 לא היו שייכים לשום מדינה כך שאין כאן כיבוש לא ב 67 לא ב 48 כך שאין בעד מי להיות "בעד" ואין בעד מי להיות "נגד "
כתוב תגובה ל- שדגד
16
ששברו שתיקה כבר ב-1948
  תודה למשוררים   20/12/15 13:43
קצין התרבות של חטיבת גבעתי , פטריוט ישראלי, חיבר את דפי הקרב של החטיבה שבר שתיקה כשעשו מעשי נבלה של הרג וגירוש וכתב את ״ גרניקה על כל גבעה״ . . אבות ישורון אוהב הארץ , שפתה ותרבותה נשבר מול מראה של כפר עבי ובשיר ״ פסח של כוכבים״ הוא משווה את מראה הכפר הערבי הירוי לכפר באוקראינה ורואה בערבים המגורשים מהכפר את הוריו בכפר האוקראיני.. ״שובר השתיקה״ אבות ישורון שילם ביוקר , שילם בהדרה על השיר ״ פסח של כוכבים״.

שוברי שתיקה של 2015 לא העזו לכתוב ״ פושעי מלחמה״, אבל החיל בחטיבה 8 , נתן אלתרמן, הרשה לעצמו לכתוב בבית הששי בשיר ״ על זאת״ את המילים ״ פושעי מלחמה״
כתוב תגובה ל- תודה למשוררים
17
ששברו שתיקה כבר ב-1948
  תודה למשוררים   20/12/15 13:43
קצין התרבות של חטיבת גבעתי , פטריוט ישראלי, חיבר את דפי הקרב של החטיבה שבר שתיקה כשעשו מעשי נבלה של הרג וגירוש וכתב את ״ גרניקה על כל גבעה״ . . אבות ישורון אוהב הארץ , שפתה ותרבותה נשבר מול מראה של כפר עבי ובשיר ״ פסח של כוכבים״ הוא משווה את מראה הכפר הערבי הירוי לכפר באוקראינה ורואה בערבים המגורשים מהכפר את הוריו בכפר האוקראיני.. ״שובר השתיקה״ אבות ישורון שילם ביוקר , שילם בהדרה על השיר ״ פסח של כוכבים״.

שוברי שתיקה של 2015 לא העזו לכתוב ״ פושעי מלחמה״, אבל החיל בחטיבה 8 , נתן אלתרמן, הרשה לעצמו לכתוב בבית הששי בשיר ״ על זאת״ את המילים ״ פושעי מלחמה״
כתוב תגובה ל- תודה למשוררים
18
ושוב תודה לך ,איתן, על המאמר
  ידידיה   20/12/15 14:16
כתוב תגובה ל- ידידיה
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il