|
נושא התגובה |
|
שם הכותב |
|
שעה תאריך |
|
1 |
|
|
ראומה |
|
5/02/16 16:09
|
|
|
|
בערבים ובבריטים, נעשו מצדנו הרבה שגיאות אנוש. הייתה מסירות והיה חזון, והייתה נכונות, אבל לא הייתה מוכנות. ועל כן, בצד הגשמת החזון, היו גם תוצאות קשות וכואבות.
|
|
כתוב תגובה ל-
ראומה
|
|
|
|
|
|
|
אורי מילשטיין |
|
5/02/16 17:12
|
|
|
|
בזמן אמיתי לא הופקו לקחים והטעויות חזרו שוב ושוב והמיר היה כבד.
|
|
כתוב תגובה ל-
אורי מילשטיין
|
|
|
|
|
|
|
לוליק |
|
5/02/16 21:46
|
|
|
|
במנהרות מעזה ועד לישובי הנגב
|
|
כתוב תגובה ל-
לוליק
|
|
|
|
|
|
|
והצגת הנושא |
|
5/02/16 18:27
|
|
|
|
מכמה וכמה זויות.עבודת נמלים שמאירה פינות חשוכות (חלקם בכוונת מכוון)בהיסטוריה של הקמת המדינה
|
|
כתוב תגובה ל-
והצגת הנושא
|
|
|
|
|
|
|
הקונים ר |
|
6/02/16 00:27
|
|
|
|
|
|
|
|
הקטנים |
|
6/02/16 06:42
|
|
|
|
|
2 |
|
|
חזקי שנאן |
|
6/02/16 06:13
|
|
|
|
גם כדי ללמוד מטעויות צריך ידע וניסיון וזה חסר מאוד.
התנאים אז היו קשים, ש.א פעל במגבלות הבריטים.
אספקה בהיטס זו תורה שלמה שלא היה מעי שילמדה ואולי בכלל לא הייתה מפותחת אז בכלל.
מאידך ניכר שבתחום זה היצירתיות הייתה חסרה.
לגבי התמרון היבשתי של הל"ה האחריות של מס בזה שלא ידע או לא רצה לזהות סיכון מעל לסביר ולבטל משימה, מה שבא לידי ביטוי בליל שרונה.
הפיקוד הכללי והאזורי נסחפו אחרי ההיסטריה של נרקיס אבל שוב זה מחוסר ניסיון. לרוע המזל של ירושלים והגוש יהושע גלוברמן נפל כמה חודשים קודם לכן.
|
|
כתוב תגובה ל-
חזקי שנאן
|
|
|
|
|
|
|
חבר קיבוץ יגור |
|
6/02/16 10:37
|
|
|
|
לקחים כולל הלקח החשוב(שאף פעם לא יתממש גם בעתיד) של הוצאת פוליטיקה ואגו אישי בעת תכנון מהלכים אופרטביים. יש לזכור גם את דבריו של דב"ג "חילוני שלא מאמין בניסים לא יכול להיות ציוני"
|
|
כתוב תגובה ל-
חבר קיבוץ יגור
|
|
|
|
3 |
|
|
פועה |
|
7/02/16 16:53
|
|
|
|
שהיה לו ולהערכות סבירות שלו.
השאלה שאין עליה עדין תשובה האם ולמה נשללה אפשרות לשלוח שירה סיוע באור יום עם הציוד אזרחי הרפואי באבטחה בריטית? מדוע העדיפו להעמיס על המחלקה התגבור החשאית, בנוסף לציוד הצבאי האסור, גם ציוד אזרחי ורפואי מותר?
שאלה נוספת, האם "המבצע" הנועז של שירות האוויר, תוך הפרה גסה של הוראות הבריטים, היה נחוץ? והאם כתוצאה ישירה מזה החליטו הבריטים ללמד לקח את היהודים? והאם מחלקת הסיוע החשאי המאולתר של הפלמ"ח לא הייתה בעצם הגמול?
|
|
כתוב תגובה ל-
פועה
|
|
|
|
|
|
|
העובדות כפי |
|
9/02/16 02:49
|
|
|
|
שמביא אותם ד"ר מילשטיין, שזאת גם התקדמות. לגבי השאלות ששאלת והן חשובות, לדעתי יש 2 תשובות. הראשונה הכל היה בחיתוליו וטרם נקבע משנה סדורה בהרבה תחומים. תשובה שנייה, בסופו של דבר "הכל אישי" , מדובר בבני אדם ובני אדם מה לעשות, עושים גם טעויות-אפילו אלה ש"מורשתם" נישאת בפי כל.
|
|
כתוב תגובה ל-
העובדות כפי
|
|
|
|
|
|
|
פועה |
|
9/02/16 14:54
|
|
|
|
קטונתי מלחלוק על עובדות, בטח לו על עובדותיו של מילשטיין! יש לי ספקות לגבי אמינות חלק מהמקורותיו. אני חולקת על הפרשנויות של מילשטיין ועל הבנתו את ההתרחשויות וההתפתחויות.
|
|
כתוב תגובה ל-
פועה
|
|
|
|
|
|
|
אורי מילשטיין |
|
9/02/16 23:49
|
|
|
|
ארכיון צה"ל ועדויות של אנשים שלקחו חלק באירועים. איזה פגם יש בהם ואיזה מקורות טובים יותר יש?
|
|
כתוב תגובה ל-
אורי מילשטיין
|
|
|
|
|
|
|
פועה |
|
10/02/16 13:39
|
|
|
|
לרבים מהם במקרה הטוב הייתה זווית ראייה צרה מהיותם דרגי שטח זוטרים שתוחקרו אחרי הרבה זמן ואז הזיכרון המוגבל נוטה להתערבב עם דעות ותפישות שבינתיים מתקבעות. במקרה הרע הם היו דרגי פיקוד ביניים שנפגעו אישית והיו להם התחשבנויות לסגור, אידאולוגיים ויריבות אישיים. שניים בולטים הם מיודענו אריה טפר ומיודענו טבנקין הבן, ואני נוטה להאמין שהציבו לך תנאים לראיון, שנאלצת למלאם, בהעדר מקורות בכירים אחרים שנמנעו משיתוף פעולה אתך. כך גם הראיונות שלך את חברי הפורשים נטו עמם "חסד" דומה. הייתה כאן לעניות דעתי "אחוות מודרים".
|
|
כתוב תגובה ל-
פועה
|
|
|
|
|
|
|
חבר קיבוץ יגור |
|
10/02/16 15:25
|
|
|
|
שעיניו רואות ומה שאוזניו שומעות.
להגיד שהראיונות מוטים מבלי להביא גירסא אחרת (ושמוכח שהיא האמינה מבין שלל הגירסאות).זה קל ופשוט מאוד.כל אחד יביא את הגירסה שמתאימה לו ו"שלום על ישראל"
|
|
כתוב תגובה ל-
חבר קיבוץ יגור
|
|
|
|
|
|
|
כנרת |
|
9/02/16 23:55
|
|
|
|
הניר או הצג סובלים את הכול. אלא מה? כדי לפקפק במחקר כלשהו צריך להביא מקורות שכנגד. אחרת זה קשקוש שאינו יותר ממגוחך.
|
|
כתוב תגובה ל-
כנרת
|
|
|
|
|
|
|
חבר קיבוץ יגור |
|
10/02/16 07:00
|
|
|
|
השקפת הפרשן ביחס לאירועים,השקפה שניטעה בו בהתאם לנסיון החיים,הבית בו גדל ואפילו אירועים טראומתיים בעברו.(כמו כל התנהגות אנושית של כל אחד מאיתנו).גם את "תקינות"הפרשנות שאנו קוראים,אנו "לוקחים"לפי השקפת עולמנו-הלנו אתה או לצרינו-.אז שכל אחד יקח את הפרשנות לאן שהוא רוצה,כי בין כה וכה זה לא משנה את מהלך האירועים וההיסטוריה.אבל רצוי לנמק את ההסכמה או אי ההסכמה.
|
|
כתוב תגובה ל-
חבר קיבוץ יגור
|
|
|
|
|
|
|
פועה |
|
10/02/16 13:44
|
|
|
|
זה שאתה לא רואה את זה כך, לזה יש סיבות סובייקטיביות, שאת חלקן ציינת בעצמך בתגובתך.
|
|
כתוב תגובה ל-
פועה
|
|
|
|