s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרשת הל"ה - נשלחו למותם בגלל שרלטנות
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  12/02/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הלב כואב. בחורי הפלמ"ח
  ראומה   12/02/16 14:50
ככלל היו לוחמים מסורים ואמיצים, וכך גם מפקדיהם. אבל תרבות "הסמוך" היא שהייתה להם לרועץ, ואולי גם נכונותם להקרבה בכל מחיר, היא שמנעה מהם להיות זהירים כנדרש בתכנון מהלכים ופעולות. הלב כואב.
כתוב תגובה ל- ראומה
ראוי לחשוב ולא
  לכאוב   12/02/16 23:28
כתוב תגובה ל- לכאוב
2
נקרופיליה
  משהמוישה   12/02/16 17:09
מילשטיין תפסיק כבר להשמיץ את כל העולם ואישתו. הם כולם מתים אף אחד לא יכול לענות ללכלוך שאתה שופך עלים. קצת כבוד.
כתוב תגובה ל- משהמוישה
השמצה ביא ביקורת לא מבוססת,
  אורי מילשטיין   13/02/16 14:04
ביקורת היא השמצה מבוססת.

הבנת ברוך?!
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
3
ניתוחים היסטוריים בדיעבד
  דרוזי   12/02/16 18:41
למקרא הניתוחים ההיסטוריים שנעשים בדיעבד, אתה מגיע למסקנה שכל הכוחות נהגו בחוסר מקצועיות, שרלטנות, נקמנות, פוליטיזציה ועוד....ועוד....זהו ניתוח מגמתי שנועד להבאיש היסטורית צד מסויים במפה הפוליטית, ולהתעלם במכוון מהנתונים ההיסטוריים של התקופה. מבחינתי, זו דרך המכשולים בהקמת מדינה בניגוד לכל תחזית של התקופה, אומץ וחזון של בודדים הגישו מדינה על מגש הכסף, גם להיסטוריון המכובד.
כתוב תגובה ל- דרוזי
אבל אולי מהניתוח ההיסטורי
  בדיעבד,אפשר   12/02/16 19:23
יהיה ללמוד לגבי העתיד ?, אם לא תדע איך באמת( והדגש על הבאמת ולא הציזבאאים) ,התנהלו הדברים,איך תדע לתקן ?
כתוב תגובה ל- בדיעבד,אפשר
כל ביקורת היא בדיעבד!
  אורי מילשטיין   13/02/16 14:10
מי שמתנגד לכך פועל להרס המדינה בשם ערכי כבוד מפוקפקים אף שלא עושה זאת במודע.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
4
האנדרטה
  כבש 44   12/02/16 21:41
היא פרי יצירה ומעשה ידיו של הד"ר? יפה מאד יש ביצירה מחשבה יתרה מעוף ודמיון...כל הכבוד ד"ר מילשטיין ...
כתוב תגובה ל- כבש 44
אם זאת התגובה שלך, אז אנחנו
  רגועים-אתה   14/02/16 02:59
בדרך הנכונה.
כתוב תגובה ל- רגועים-אתה
5
שלומליאליות בתפארתה!
  לוליק   13/02/16 09:40
כתוב תגובה ל- לוליק
6
בדיוק התייחסתי לל"ה
  אהרון שחר   13/02/16 13:26
סעיף עליונות מוסרית. האם היה כדאי לל"ה לשמור על עליונות מוסרית?
 לחץ כאן
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
7
המסקנה צ"ל שנפלו למארב מתוכנן
  פועה   13/02/16 17:13
ומארב מסוג כזה יכל רק המודיעין הבריטי לארגן לערבים. המניע ככל הנראה קשור לישירות להפרה הבוטה את ההגבלות הבטחוניות החמורות שהטילו הבריטים על האזור הבי"ל שנמסר לאחריותם. והארוע המשמעותי שקדם היה אותו "מבצע אוירי נועז" מעל הגוש שכשל. ממה ולמה אני מסיקה את זה? 1. למנהיגות היהודים היה אינטרס מדיני להפריד את הגוש ממקומו המיועד בתכנית החלוקה, ולצרפו למדינה היהודית העתידית. 2. "המבצע האוירי הכושל" נועד להמחיש שהנהגת הישוב מסוגלת להגן על הגוש גם בכוחות עצמה, ללא עזרת הבריטים. 3. כשלון המבצע האוירי העמיד את הגוש במצב מדיני בטחוני מסוכן! מהצד המדיני זה אישר את ההכרה שהבריטים יגנו על הגוש ! מהצד ביטחוני המבצעי האוירי הנמהר חייב תגובה חריפה על הפגיעה בבריטים "בכלים כשוברי שויון" מטוסים, שלא היו לערבים! לכן היה ברור שהבריטים עלולים להסיר לפחות חלקית את אחריותם לבטחון ישובי הגוש. דהיינו "להתרשל" בשמירה... 4. יהודי הגוש נהיו מעכשיו בסכנת חיים ממשית, מה עוד שהערבים כבר קודם התגייסו כדי לפעול בכוח לניתוק הגוש מהטריטוריה הציונית. לפיכך ההנהגה כנראה נכנסה לפאניקה! 5. עד כאן הרקע לבהילות שאפיינה את ארגון התגבורת.
כתוב תגובה ל- פועה
כוח צבאי כמשלוח שלסיוע רפואי
  פועה   13/02/16 18:16
כפי שמסופר, הפצועים הועברו באופן בטוח ביום לירושלים ע"י הבריטים. המודיעין הבריטי האזין לתקשורת בין הערבים ובין היהודים. היהודים ידעו את זה והביאו את זה בחשבון. ההתמודדות מול הבריטים והגבלותיהם אילצה את ההגנה לפעול בתרמיות ולהביא בחשבון אפשרות שתתקיים חקירה ע"י הבריטים או האו"ם. לכן נרקיס שולח מברקים על סכנת חיים לפצועים, כדי לתרץ שליחת מטוסים לתקיפה במסווה של סיוע רפואי ולאחר מכן כוח לוחם, תגבורת במסווה של העברת ציוד חרום רפואי. מה פתאום בפקודת המבצע, מוכנס תירוץ בעל אופי הסברתי? מדוע זה נדרש?... מדוע היו דרושים המתנדבים? ומיחידות שונות שלא הכירו זה את זה? אם לא כדי שבמקרה ויתפסו ויחקרו, אי אפשר יהיה להוכיח שזאת יח' לוחמת אורגנית אלא חבורת מתנדבים למשימה הומנית. הרושם, שלא היו כאן חשש מהיתקלות בכוח צבאי ערבי כי הערבים לא פעלו בלילות! היה כאן חשש מלהיתפס על ידי הבריטים לפני חשש להתקלות בלילה בכוחות של ערבים. מכאן נבחר כנראה תואי הדרך ומכאן הסיבה שהעמיסו עליהם ציוד רפואי מיותר למעשה.
כתוב תגובה ל- פועה
8
מילשטיין די איתך. נמאס
  ירושלמית   13/02/16 19:21
כתוב תגובה ל- ירושלמית
מעניין שאת כרוכה אחרי מה
  שנמאס לך   13/02/16 23:17
כתוב תגובה ל- שנמאס לך
9
מבלי לזלזל בשחצנות זאת לא סיבה
  פועה   13/02/16 20:19
היות והל"ה היוו כוח תיגבור לוחם שהורץ בדחיפות לחזק את כושר המגן של ישובי הגוש מחשש שהבריטים יפקירו את בטחונו כתגובה להפרה בוטה של הריבונות שהטילו הבריטים בהוראת האו"ם על גוש עציון. גרמה לכך הסתערות מתוזמנת של אלפי ערבים מזויינים חלקם רצבאהאיות וחלקם כאספסוף מזויין, שהתקבצו באופן מאורגן, ככל הנראה, בתקוה שהיהודים המעטים ינטשו את ישוביהם תחת האיום הפער המספרי העצום. הערבים ספגו מאות הרוגים ופצועים, והיו גם תחת הלם המתקפה האוירית היהודית והיה ברור שהערבים הזועמים יבקשו נקמה, והבריטים מודעים ללחץ העצום שמופעל על ההנהגה הערבית ושהיא מפעילה. הבריטים בדרכם הפטרונית כשליטים על הילידים המתקוטטים היו צפויים לאפשר לערבים באופן כזה או אחר לנקום כדי להרגיע את הזעם המתפרץ. המודיעין הבריטי זיהה הזדמנות להרוג כמה ציפרים, להעניש את היהודים, לשפר את האמון שיש לגורמי מודיעין בקרב הערבים, ולאפשר לערבים לנקום, במינון שיהיה "נסבל" על היהודים, ולקדם כוונה בריטית לפנות את הגוש מהיהודים שהיה קשה להבטיח את חייהם (ראה גוש קטיף 50 שנה אחרי). מכאן והלאה גורלם של הל"ה תלוי היה בעיקר במזל שלא היה להם. הם נלחמו בגבורה גם משום שהיה ברור שהבריטים לא ימהרו להתערב והערבים צמאים לדם יהודי.
כתוב תגובה ל- פועה
איך זה שאין תיעוד לתסריט הזה.
  פועה   13/02/16 21:48
קודם כל זה חלק משלד של תסריט לסרט מתח היסטורי שכתבתי על פרשת הל"ה. כל הזכויות שמורות. הארכיונים הבריטים נפתחים בהדרגה וימצא שם תיעוד לתסריט הזה. מילשטיין הנה לך הזדמנות לעשות סוף סוף עבודה היסטורית רצינית. תיעוד יהודי לזה אם בכלל היה, היה בידי דרגים גבוהים ולא דרגי ביצוע. הנהגות מחתרת אינן מתעדות מסיבות מובנות, ובודאי הכשלונות בכלל ואלה של ההנהגות היהודיות המחתרתיות והחצי מחתרתיות לא תועדו במכוון. כאן היה כשלון אוירי ברור ולכן "הקריבו" את הטייס עיזר ויצמן כנראה בגלל היכולות של הדוד שלו בקרב הבריטים לפני כל תרוץ אחר. הטרגדיה של ם זה הל"ה הייתה טראומאטית והייתה כשלון צבאי מודיעיני וכשלונות כאלה אינם מקריים. (ראו השייטת באנסר בלבנון). לא ניתן לחקור אותם בזמן אמת במלחמה. ולאחר מכן שרשרת האחראים שומרת על עצמה. כי ממילא המתים לא ישובו, ואלה שטעו או התרשלו הם שרשרת מגינים שאסור לנתק. במקרה הזה את המשחקים עם ונגד הבריטים אסור היה לחשוף. ואם משהו בש"י שהיה שתול אצל הבריטים וקיבל ידיעה על מזימת המודיעין ולא העביר אותה או מי שקיבל ממנו לא עשה עם זה כלום כדי לא להפיל את המקור, האם אפשר להאשים אותם? אז איך ישמר תיעוד?
כתוב תגובה ל- פועה
10
במקום לגדף תנסו לסתור את הכתוב
  זרובבל   15/02/16 08:15
מילשטיין (שאותו אני מעריך כהסטוריון מקצועי), כתב את מה שכתב כשהוא נשען על מה שלדעתו הן עובדות מוצקות. במקום לחרף ולגדף אותו, (כפי שחלק מהמגיבים עושים), למי שיש השגות, אנא שיבא עובדות אחרות הסותרות את אלו של מלשטיין. אבל כמו שאומרים "בואו לא ניתן לעובדות לבלבל אותנו" הכי קל זה לנבל את הפה.
כתוב תגובה ל- זרובבל
אלה שמגדפים,מוטים פוליטית
  ופתאום מסתבר   15/02/16 14:09
להם שכל השנים שיקרו להם,אין הם יכולים לבוא בטרוניות ל"שמש העמים" שלהם,לכן הם מכלים תיסכולם בשליח שמניח לפניהם את המציאות כפי שאכן היתה ולא מציאות של ציזבאטים מבית המדרש,ששם התחנכו.
כתוב תגובה ל- ופתאום מסתבר
11
איפה אני נמצא, לעזאזל?
  GREEN   15/02/16 15:31
במבט לאחור ,הכשלים בהתארגנות ,הטעות בניווט ויתר הגורמים שביאו לאסון הכבד של נפילת הל"ה אינם יוצאים דופן בתולדות מלחמות ישראל וצה"ל . הספר:- " איפה אני נמצא, לעזאזל? " אותו כתב תא"ל (מיל´) אלישיב שמשי, מציג ומנתח טעויות בהתמצאות בשדה הקרב, כאלה שהייתה להן השפעה קשה על תוצאות הלחימה. בספר מובאים קרבות מתוך חמש המלחמות הגדולות של ישראל, קרבות בהם היו טעויות בהתמצאות, החל משיבוש פשוט ועד לטמטום משווע. בחלק מהקרבות המשימה לא בוצעה כלל. ובחלק מהם, המשימה הושלמה במחיר כבד של נפגעים, ותוך גילויי מעשי גבורה מהנשגבים ביותר שידע צה"ל. "..המחבר מדגיש בספרו, כי אין ולא הייתה כוונה לפגוע או להנמיך משיעור קומתם של מפקדי צה"ל שהיו מעורבים בטעויות. אולם, יש גם יש כוונה לחשוף את נושא ההתמצאות בשטח כמרכיב חשוב בהצלחה צבאית, וכי התעלמות או חוסר הקפדה במיון והכשרת מפקדי השדה בנושא זה, הם הרי אסון. .." (מתוך תקציר הספר)
כתוב תגובה ל- GREEN
אני חושבשאת תגובתך מאמץ ד"ר
  מילשטיין ב שני   17/02/16 14:49
ידיים,כי תכלית המחקר ההיסטורי הוא למצוא את הכשלים ולנסות להשפיע (אני לא מאמין) שכשלים אלה לא יחזרו.כל זאת למרות הבקורת האישית (שלא מתייחסת לגופם של דברים אלא לגופו של אדם)בקורת אינפנטילית שלא תורמת מאומה לחקר האמת וההשלכות ממנה.
כתוב תגובה ל- מילשטיין ב שני
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il