|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על תבהלה דמוגרפית וגאוסטרטגיה כושלת
מאת: יוסי בלום הלוי  |  16/02/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מצטער, המספרים שהזכרת מופרכים
  אהוד פרלסמן   16/02/16 11:07
אני באמת לא מבין איך אתה יכול בכלל להזכיר כאלה מספרים שנראים כמו בדיחה: 560 מיליון ערבים, 660 מיליון חרדים. איך בכלל אפשר להתיחס ברצינות למאמר שמציג כאלה מספרים? האמת היא שארנון סופר פשוט לא מבחין בין ימינו לשמאלו, ואת זה הוכחתי במאמר שלהלן: החוזים התבלבלו, ושהמספרים לגבי יהודים וערבים מציגים תמונה אחרת לגמרי מזו שבכלל אפשר לשער מהמאמר שלך, כפי שתוכל לקרוא במאמר שלהלן: הנתונים.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
זוהי המתמטיקה של הדמוגרפיה
  יוסי בלום הלוי   16/02/16 11:21
המסתמכת על שיעורי הריבוי הטבעי על פי הנחות שגויות של שיעורי הריבוי הטבעי לפיהן מטעים את הציבור מכונים דוגמת חייקין באונ' חיפה, ודומיהם. נתונים אל חושבו על ידי הד"ר, אינג'ינר אברהם בן עזרא, ואם יש ביכולתך לסתור את הדברים - אדרבא, אני מפנה את הדברים לכותב המאמר המקורי, שהציג במספרים אלה את האבסורד בהנחות היסוד הדמוגרפיוןת הדמגוגיות של השמאל.
כתוב תגובה ל- יוסי בלום הלוי
אני כבר סתרתי, תקרא!
  אהוד פרלסמן   16/02/16 11:57
אתה כותב לי: "אם יש ביכולתך לסתור את הדברים - אדרבא", אז תקרא את שני המאמרים שבקישורים שבתגובתי הראשונה, ותראה שכבר סתרתי. אולי המאמר שמוכיח שסופר התבלבל קצת מסובך, אבל המאמר על הנתונים באמת מאוד פשוט, אז הנה שוב הקישור אליו: הנתונים. לא צריך להיות דמוגרף או דוקטור בשביל להבין שאם מספר הערבים בישראל עולה כל שנה באותו מספר, זה אומר שצריך להשתמש בטור חשבוני, ולא בטור גאומטרי שבו משתמשת המתמטיקה הזאת של הדמוגרפיה שאתה מתיחס אליה, ושמגיעה לתוצאות המופרכות שאותן הצגת במאמר.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
2
כמה הערות:
  אבנר צפוני   16/02/16 12:33
# רשאי אדם (ואף חייב) להזדעזע משינוי פניה ואופיה של המדינה.
חזון וערכים מסויימים הונחו ביסודותיה,והפכו אותנו לחלק ממשפחת העמים. שינוי שלהם(זוחל או דוהר) אמור לזעזע שמים וארץ.
כולנו היינו מרוויחים,במידה ואזרחי גרמניה בשנות ה-30 היו מזדעזעים ומגיבים לשינויים דמוקרטים באופי המדינה.
# הסכם עתידי עם הפלסטינאים,יכלול מרכיבים רבים,שרק אחד מהם הינו נסיגה,ורכיב זה יהיה מותנה ומוחזק ע"י שאר ההסכמות.
# בוא לא נשכח- ההבנה שאתה מגיע אליה,בדרכי שלום ,מרצון,ובגלל אינטרסים משותפים- עם אישתך,עם שכנך,ועם מדינות באזור,למשל- שווה פי 1000 מכל "תאוריית בטחון".
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
3
טעות אחת
  משה, עורך-דין   16/02/16 13:19
יוסי בלום הלוי כותב כך: "תמיד מגדירים טהרני השמאל את חששות אנשי הימין מהדמוגרפיה הערבית כגזענות ופשיזם". אינני טוען כי זוהי טענה שגויה, אך חובה לציין לצידה את העובדה, שאותם "טהרני השמאל" דורשים, באותה נשימה, "להיפרד מהפלסטינים", כאילו היו שרצים ומוקצים מחמת המיאוס. מאחר שבלשונם של אותם שמאלנים "פלסטינים" (או "פלשתינאים") לעולם אינם מוצגים כערבים אלא כעם נפרד, העם הפלסטיני, הם אינם חייבים לכלול את הערבים אזרחי ישראל בחישוביהם.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
4
השאלה היא מי יחסל קודם את
  שבץ חלובה   16/02/16 14:08
המדינה הציונית החרדים ימח"ש או אויבנו הערבים בתוך הקו הירוק או מחוצה לו. הפתרון שלנו חייב להיות גרוש כל הערבים לירדן וזה כולל גם את ערביי ישראל. אם לא גרוש אז טרנספר שזאת מילה יותר מהונדסת וחיסול המגזר החרדי שחי על חשבוננו וזיעתנו. רק שתי הפעולות האל שמחייבות נחרצות וכושר בצוע יצילו אותנו מהסוף שמחכה לנו מעבר לפינה. כל היתר עם כל החישובים הדמוגרפיים זה בבל"ת אחד גדול. וכאן המקום להזכיר את גנדי והרב כהנא שהבינו את עקרון הטרנספר. אני מגנה אותם על זה שהלכו 50% מהדרך והתעלמו מפצצת הזמן החרדית. אני כמו שהצלחתם להבין רואה את הערבים והחרדים בתור אויבי המדינה ויש להלחם נגדם באותו הנשק. בן גוריון אולי הבין את זה בסתר ליבו אבל בפועל לא עשה כלום כשיכול היה לעשות ובגלל זה יזכר לדראון עולם.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
אם החרדים הם אויבך
  ב_שמואל   16/02/16 16:55
שבץ, אם החרדים הם אויבך, אז מה לך בארצם? לך לך אל בני תרבותך האירופים שיש ביניכם הרבה יותר מהמשותף מאשר לך ולעם היהודי.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אתה פסיכי לא קטן בכלל
  לא חרדי   16/02/16 18:46
אמרו לך את זה פעם? לך לפסיכיאטר, דפוק.
כתוב תגובה ל- לא חרדי
אני חילוני שנולדתי כאן
  שבץ חלובה   16/02/16 21:03
ושהחרדים ימח"ש מתוצרת בגין יעזבו את המדינה לקיבני מאט. את המדינה יסדו 600000 חילונים כשהחרדים בכלל הפריעו וסרבו להלחם לפי פקודת האדמור"ים. אני חוזר ואומר עוד פעם שאם לא נחסל כאן את החרדים הארורים ימח"ש ולא את הערבים אז אין לנו מדינה. בשבילי החרדים יחד עם הערבים הם אויבים שחייבים לחסל כפי שנאמר ובערת את הרע מקירבך.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
נניח שהנתונים שלך נכונים,
  ב_שמואל   17/02/16 18:15
נניח שהנתונים שלך נכונים, אז מה? אם תבנה בית על אדמה השייכת למישהו אחר, זה הופך אותך לבעל המקום? ברור שיש לסלק אותך - המתנחל בארץ של העם היהודי. לך לך לארץ ולמולדת תרבותך החילונית (אירופה האנטישמית), ותשאיר את ארץ ישראל לעם ישראל.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
תשובתך מתאימה
  ב_שמואל   17/02/16 18:10
תשובתך מתאימה לאדם נחות שאינו יכול להסביר את עצמו.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
5
כשתגמרו לחשב תגלו כאן מדינה
  איסלאמית וחרדית.   16/02/16 15:05
כשתגמרו את ההתחכמויות המתמטיות - שכולן מעידות על מדינה דו-לאומית , בלי חשיבות רבה לשאלה אם יהיה קצת רוב חרדי יהודי או קצת רוב איסלאמי שיעי או סוני - תגלו שמדינת ישראל איבדה עצמה לעדת. מכל מקום משעשע יהיה לראות את "הרוב" החרדי היהודי מרובה הילדים לוחם על גבולות המדינה (בשנה שעברה התגייסו לצה"ל פחות מ-500 צעירים חרדים...) נגד "מיעוט" ערבי מכל רחבי המזרח התיכון. אתם חבורת הזוייים שמתעסקים בויכוח תיאולוגי על גוונים של אדום בלי להבחין שמדובר באש.
כתוב תגובה ל- איסלאמית וחרדית.
לו שרות חובה ומילואים היה חשוב
  ב_שמואל   16/02/16 17:08
לו שרות חובה ומילואים היה חשוב, ראשי הצבא היו מתייחסים אחרת לתשלום שכר הוגן עבור המאמץ שמשקיעים החיילים. לו שרות החובה היה חשוב, היו ראשי הצבא משחררים את החיילים המיותרים - שלא יבזבזו את חייהם - לשווא. הם היו משקעים את שכר קצינים הקבע המיותרים - בציוד צבאי לחיילים הקרביים. אבל, השרות חובה נועד לפוליטיקה (להשמיד את הקהילה החרדית) ולניצול ציני של אזרחי המדינה למען ארגונים פוליטיים וכלכליים גדולים העושים עושר ועושק על חשבון העם היהודי והפנאט. הגיע הזמן לשחרר אותנו מחוק שרות חובה מיותר ובזוי זה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
6
לפי החישוב הזה אוכלוסיית מצרים
  ב 83 תהיה   16/02/16 15:30
4.5 מיליארד נפש פרוש הדבר רבע מאוכלסית העולם האם הדבר סביר נתונים לחישוב ויקופדיה 2016 -90 מליון 2008 -56 מליון העולם 2017 7.5 מיליארד מקדם ריבוי 1.011
כתוב תגובה ל- ב 83 תהיה
7
מי שאיפשר אחוד משפחות שזה סה"כ
  זכות השיבה   16/02/16 15:53
קבע את גורלנו לשבט.
מי שאינו שולח את ילדיו לצבא - מסכן את עצמו ואת יתר בני עמו.
בתש"ח לא פיללתי שכך יתנהג העם היהודי בארץ ישראל.
הדמוקרטיה כנראה היא שתכריע אותנו

מיכל מירושלים
כתוב תגובה ל- זכות השיבה
8
לכל החושבים שהחרדים אויב:
  יוסי בלום הלוי   16/02/16 19:04
אני אומר בהיגיון של אדם "חילוני": הם לא אויב, הם חלק מאיתנו, אויב אמיתי, אם כי כמותם אפסית בציבוריות היהודית, הם מצד אחד חלק מנטורי קרתא וחסידי סטמר, הפועלים עם איראן הערבים ו- BDS יחד עם חלק אחר קטן ולא משמעותי של דתיים, וחילונים בעלי אותן שאיפות התאבדותיות. מספרית הם אפס מאופס ונזקם בתעמולתם הקולנית. נניח והחרדים יהוו רוב משמעותי, אז התסריט ההגיוני יהיה שהרבנים שלהם, כשכובד האחריות לקיום הפיזי יוטל על כתפיהם, הם יורו לאברכיהם לצאת למלחמת קודש להצלת התורה, העם והארץ. ב- 1999 כאשר פרסמתי בספרי "התקדשות זיכרונות ממלחמת יום הכיפורים" פרק בו סיפרתי על החרדי ישראל שינדלר, גיבור אמיתי בגדוד הצנחנים שהציל את חבריו בקרב על ירושלים בששת הימים, וביום הכיפורים נפל בקרב הנורא בחווה הסינית להגנת חבריו, "ניבאתי" שיגיע יום ובו מפקדי אוגדה יהיו מקרב החרדים, ונבואתי זו הולכת ומתגשמת 18 שנים לאחר מכן, ועובדה זו מעוררת חלחלה בקרב רבים במגזר החילוני מכל ההשקפות (כולל ארנון סופר) שמפחדים פחד מוות מהחרדים. הם מתארים לעצמם שאותו מרץ, זעם קדוש וחרון בהפגנות השבת, ישמש יום אחד את חיילי צה"ל בצאתם לקרב. כבר עכשיו, במבצעי המלחמה בעזה, בצוק איתן וקודמיו, מפקדי חטיבות (שיהיו בקרוב מפקדי אוגדות) יוצאים בראש לוחמיהם בקריאת קרב דתית מספר התפילה היהודי וזה דבר נפלא בעיני, להתקדש לקרב כיהודים, ולהלחם את מלחמת השם באויבנו. הנה חילונים למשעי, כותבים ספרי פחד ואימה על "ההדתה" של הצבא. ואני אומר להם זה מבורך, תרתיי משמע. כל החיילים בצבאות הנוצריים והמוסלמים, כולל ההינדים ואחרים יוצאים לקרב ברכת האלוהים ושם איש לא אומר שזה רע. למה רק אצלנו ברכת השם היא אסורה? ראו את צבאות בנות הברית שיצאו לקרב הגדול מכולם בנורמנדי, בוויטנאם, במזרח התיכון, שם איזנהאור ושוורצקופף ברכו את חייליהם ב- God Help You. אז שארנון סופר מורי לשעבר לא יפחיד אותם מהחרדים...
כתוב תגובה ל- יוסי בלום הלוי
9
אין דמוגרפיה בלי מתמטיקה
  אב"ע   16/02/16 23:30
הניתוח של יוסף בלום הלוי מוכיח כי מי שאינו מתחשב בשיקולים מתמטיים או ללא הבנה מתמטית אינו יכול לעסוק בדמוגרפיה כי החיזוי מושתת על גידול סדרה ושיעור הגידול הוא נושא חישובי. כשהגיע סופר להבנה כי השתמש בעבר במודל שגוי הבין כי התחזית שבמאמריי קרובה יותר למציאות, כבר אין חשש מרוב ערבי, אלא יש "חשש" מרוב יהודי דתי... מאמרו של בלום הלוי מקיף ומעניין.
כתוב תגובה ל- אב"ע
10
ארנון סופר אחד או שנים?
  אברהם שלום   17/02/16 01:03
קראתי מאמרים לאומיים יפים ושם המחבר ארנון סופר. כמו כן זכורה התחזית הדמוגרפית על שם ארנון סופר. שאלתי לכותב הכתבה - האם יש שני יוסף בן שמעון, הנושאים אותו שם?

אשר לדמוגרפיה. יש הגירה שלילית ערבית. אנו רואים בריחה המונית מסוריה. האם המתנגדים לשלטון ישראל לא יעדיפו לעבור למרחבים הריקים של סוריה אם יקבלו סיוע כספי?
כתוב תגובה ל- אברהם שלום
11
איך מסתירים נתונים לא מתאימים
  ארנון הראל   17/02/16 23:31
מה שהפובליציסט המלומד מסתיר מאתנו הוא שאפילו על פי החישובים המוטעים שלו - החל בשנת 2027 ייוצר בין הים לירדן רוב ערבי (16.5 מיליון ערבים מול 16.02 יהודים) ורוב זה ילך ויגדל עד לשיא של 10 מיליון הפרש בשנת 2061 והרוב הערבי יישמר עד שנת 2071, שאז ישיגו התושבים היהודיים (אם עוד יישארו כאן עד אז כל אותם יהודים) רוב של 283 מיליון מול 282 מיליון ערבים! ואפילו שאופן החישוב שלו פשטני ומוטעה - הוא לא יפריע לעצמו להתבלבל עם העובדות ויציג לנו רק את אלה שמתיישבות עם התזה שלו!
כתוב תגובה ל- ארנון הראל
לא הבנת כלום
  אהוד פרלסמן   18/02/16 02:43
מה שהוא הראה זה כיצד ניתן על סמך אותם נתונים לערוך חישובים שונים, ולהגיע לתוצאות שונות. אתה בעצמך מבין שכל שעורי הגידול האלה הם עורבא פרח, אז בשביל מה אתה מספר לנו שלא ישארו כאן יהודים כי כולם יברחו מהרוב הערבי? ואם תסתכל בנתונים, תראה שבין השנים 2005 ו-2006 היה שעור הגידול של האוכלוסיה הערבית בישראל 2.6%, ובין 2014 ל-2015 היה שעור הגידול 2.2%. לעומת זאת בין 2005 ל-2006 היה שעור הגידול של האוכלוסיה היהודית 1.5%, ובין 2014 ל-2015 1.9%. מה שאומר ששעור הגידול של הערבים יורד, ושל היהודים עולה, ואם זה ימשיך ככה, השעורים האלה ישתוו בעתיד הקרוב. ויתרה מזאת, תוכל לראות שבין 2005 ל-2006 נוספו לאוכלוסיה 36,200 ערבים, ו-79,600 יהודים, ואילו בין 2014 ל-2015 נוספו לאוכלוסיה 37,100 ערבים, ו-116,800 יהודים. התוספת למספר הערבים גדלה ב-2.5%, והתוספת למספר היהודים גדלה ב-46.7%. לא מדהים?!
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
12
קשקוש! פרופ' סופר צודק!
  עזרא מנצור   18/02/16 17:31
כתוב תגובה ל- עזרא מנצור
מה הנימוקים שלך חוץ מהקריאה?
  יוסי בלום הלוי   19/02/16 18:05
מה הנימוקים שלך חוץ מהקריאה - "סופר צודק"? במה הוא צודק? בשתיקתו ובאי תגובתו?
כתוב תגובה ל- יוסי בלום הלוי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il