s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרשת הל"ה - "חוסר-אחריות של דרגים גבוהים"
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  04/03/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הכיתוב המזעזע ביותר הוא
  חבר קיבוץ יגור   4/03/16 12:55
על יחידת החיפוש שנתקפה בהלם ולא הפעילה את הברנים!.לגבי השאר ,לאחר התוודעות לנושא בפרקים הקודמים כבר שום דבר לא מפתיע.כתיבה שמחייה את הלחימה,אפשר להריח את זיעת הפחד של הלוחמים.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
הצרה היא שהדברים הוסתרו
  במשך   4/03/16 16:49
עשרות שנים.
כתוב תגובה ל- במשך
זאת לא צרה! אלא נהול של טראומה
  פועה   4/03/16 19:12
בזמן האמת ולאחר מכן התנהלות פוליטית של האפטר טראומה. שאומרים "צרה" צריך להציב מיד מה החלופה להתנהלות ומה השלכותיה בזמן האמת ובסמיכות לו ועוד שנים לאחר מכן. זאת מהותה הקשה של הטרגדיה שמתרחשת בעת טראומטית והשלכותיה של הטרגדיה נשארות להציק למשך שנים רבות. כזה התרחש קודם לכן בפרשת אלטלנה, והימין הפוליטי הפך את זה למיתוס כוזב כאמצעי ניגוח בספרו רק חלק מהאמת. החלק ששרת את צרכיו הפוליטיים! כזה בהיקף ועצמה הרבה יותר גדולים התרחש בפרשת שלשת ימיה הראשונים של מלחמת יום כיפור ב-1973 ולכן הפוליטיקאים מהימין והשמאל ביחד הסכימו לוועד חקירה ממלכתית. וזה לצערנו הגדול התרחש ברצח יצחק רבין הי"ד בשיאה של הסתה פוליטית. אך כאן הייתה התנגדות קיצונית של הימין להקים ועד חקירה מוסכמת לבחינת האירועים שקדמו לרצח ולחלוקת האשמה בין הגורמים הפוליטיים. ומשכך נוצר המסקנה הבלתי נמנעת הייתה שהימין חשש שתוטל עליו האחריות, ובפועל זאת הייתה הודאה באחריות דה-פקטו וזה יצר קרע עמוק בעם שאת תוצאותיו ההיסטוריות אנו חווים עד היום, לטוב ולרע תלוי בהשקפת המתבונן. לכן האמת המוחלטת גם שכל מרכיביה ידועים וגלויים, אינה ישימה בכל זמן או בכל מצב. על אחת כמה וכמה כאשר רוב מרכיבי האמת אינם ידועים או אינם ניתנים לברור בזמן אמת. אז להגיד "צרה" במצב כזה מצביע על רדידות מחשבתית.
כתוב תגובה ל- פועה
לא הבנתי,הימין התנגד לועדת
  חבר קיבוץ יגור   4/03/16 20:02
חקירה בקשר לרצח רבין ולכן הביא על עצמו במודע האשמה "דה-פאקטו" ברצח ?.טוב שאת לא טוענת שאין ערך היסטורי לפרק הנוכחי.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
אין ערך היסטורי אלא בעיקר רגשי
  פועה   5/03/16 11:13
פרק זה לא קידם את קוראיו באשר לפתרון התעלומה. יש לו ערך הסטורי רגשי בתאור עצמת הטרגדיה. המסקנות והחשדות הועלו כבר קודם.
כתוב תגובה ל- פועה
כאן יש בינינו הסכמה, האם בכלל
  חבר קיבוץ יגור   5/03/16 17:32
יש אפשרות לדעת מה קרה שם ל ל"ה ? גם המחבר לא מתיימר לדעת מה קרה בסוף .,מטרת פרסומיו היא אחת .לנסות ולתאר מה התנהל באמת(מסביב להרג עצמו) ולא סיפורי פרופגנדה של אלה שמעל הש"ג התורן. אולי הבאת ההליך האמיתי של האירועים אלה ואחרים תשנה במשהו בקבלת החלטות בעתיד של אלה שיהיו ממונים על ההחלטות וכבר כתבתי שאני לא מאמין.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
לפי הרטוריקה של השמאל,
  ביקורת   4/03/16 23:29
מצד הימין היא "הסתה".
כתוב תגובה ל- ביקורת
המזעזע ביותר הוא
  אהרון שחר   5/03/16 16:03
ששמרנו על עליונות מוסרית. אילו היינו עושים להם את מה שהם ניסו לעשות לנו וכמעט הצליחו (אונסים ושוחטים אותם), דיינו. אילו היינו מקפידים על עליונות מוסרית פחותה מעט ומגרשים אותם (דבר שהיינו חולמים לקבל מהם אילו הם היו מנצחים) מצבנו היום היה גן עדן. קיבלנו גהינום רק בגלל שהיינו בני אדם, היינו אנושיים, גילינו אבירות של מנצחים, רצינו עליונות מוסרית שהאפיפיור לא צדיק ממנה.
 הפרטים המלאים כאן
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
לא אבירות לא בני אדם ולא אנחנו
  פועה   5/03/16 20:03
אל תלביש על עצמך מחלצות של קדוש מזויף, ואל תמכור לעצמך שקרים. העובדה שהתרבות של רובנו שונה מזו של הערבים העניקה לנו יתרון מוסרי ענק וקריטי שיכולנו לנצל אותו הרבה יותר! אז אל תרוץ להשוות את עצמך אליהם, כי ממילא גם הם לא משווים עצמם אליך. ורק כדי להוריד אותך ממרום צמרת הצדקנות אליה טיפסת אל קרקע המציאות: אילו היינו מאמצים את תרבותם היינו חיים היום כאן באותו "גן העדן" שבו הם חיים ואם זה בעיניך גן עדן, הרי אתה מסתפק במועט שבמועט. אז במקום להתעסק בעיצוב מזויף של העבר ע"י "אילו ואילו לסבתא היו גלגלים..." מוטב תתמקד בעתיד ותחשוב איך להותיר לנכדיך ארץ שאפשר להתקיים בה באופן נורמלי פחות או יותר.
כתוב תגובה ל- פועה
תודה על ההתייחסות אבל
  אהרון שחר   5/03/16 21:34
אם אפשר קצת יותר פרטים כי לא הבנתי. 1. איך בדיוק ניצלנו את היתרון המוסרי שלנו? 2. כן, אני סבור שהיה כאן גן עדן, ולצורך כך אביא ציטוט הקטע הרלוונטי מתוך העצומה. אם זה לא גן עדן איננו יודע עדן מהו. בבקשה: "[לצורך פרופורציה ניעזר בדמיון מודרך: במקום טילים, כל עזה היא גוש קטיף ענק. במקום רשות פלסטינית, כל יהודה ושומרון התיישבויות והתנחלויות. במקום ערביי ישראל, גליל יהודי. במקום מילכוד של קיבעון פוליטי עקב מלחמות יהודים אינסופיים בהן שמאל מושך בשיניים שמאלה וימין בציפורניים ימינה, הבחירות בישראל הן על כלכלה וחברה. במקום תהליכי שלום כפויים, אוסלו, לחץ בינלאומי, נסיגות, חרמות, גינויים, משטים, תלונות על איכות הדמוקרטיה שלנו, הכל פוף נמוג ונעלם. במקום קברים ועוד ועוד משפחות שכולות היינו מגדלים את ילדינו. במקום שמאלנים שלא מפסיקים לצרוח די לכיבוש, עוד כמה ערבים היו מסתדרים מחוץ לגבולות ישראל. ללא ערבים ישראל הייתה גן עדן. אילו רק לא היינו מתחסדים להיות "עליונים" מבחינה מוסרית. עובדתית! כעת תפתחו את העינים. אין ברירה, חוזרים למציאות]."
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
אילו אוסלו התממש היה "גן עדן"
  פועה   6/03/16 09:53
אתה כנראה נהנה מאד לשחק בנדמה לי אז הכותרת זו התשובה שהרבה יותר מתאימה לך מבחינת סכויי ההגשמה שלה.
זאת ההחמצה ההסטורית הגדולה ביותר בעת החדשה של התחייה היהודית הציונית. זה היה הרבה יותר בר מימוש מהשטויות האוטופיות וחלומות האספמיה שאתה בונה לעצמך. ואל תתחיל ספור עכשיו נרצחים יהודים ולהאשים בכך את הסכם אוסלו, כי רוב הנרצחים האלה באו לעולם אחרי רצח רבין הי"ד! ורק מי שרגיל לעשות שקר בנפשו מפריד בין הדברים.
באשר לשאלתך הראשונה: האסטרטגיה של ישראל החילונית הציונית היוזמת, הייתה להסתמך על תמיכת המערב הדמוקרטי והליברלי, וכדי להשיג את זה צריך לאמץ ולהזדהות עם "הסיפור" החברתי תרבותי של המערב והנהגות ישראל הקפידו על כך בקנאות ממגילת העצמאות ועד לעידן נתניהו השני. ומה שעזר להם מאד לשכנע היה הפער המוסרי התרבותי שלנו מול הערבים. לא הקב"ה הוריד לנו את תמיכת המערב כמן מהשמים! בזכות תמיכת המערב הגענו לאן שהגענו, כי אנו מצטיינים בלנצל הזדמנויות.
בעידן נתניהו השני, אנו חוזרים לאחור ומאמצים לעצמנו יותר ויותר את אמות מידה המוסריות של ערבים, ואחר כך מלינים על כך שמאבדים את תמיכת המערב וצורחים עליהם "אנטישמים" ומגחכים את עצמנו. כי הרי אנחנו אלה שהשתננו ולא הם! אנחנו אלה שויתרנו על המוסריות "הכובלת" לא הם! אתה ודומיך, אתם מוותרים על היעוד המוסרי העליון להיות אור לגויים בתמורת לעבודת אלילים של קידוש אבני ארץ ריקות ובכך תאבד לנו גם הזכות הארץ.
אם אינך מבין את זה אינך מבין דבר ואין לך זכות "לגן עדן" גם לא בחלומותיך התלושים "מעשי אונן של אילו ואילו"...
כתוב תגובה ל- פועה
ליבי ליבי לך פועה אם את חושבת
  חבר קיבוץ יגור   6/03/16 15:07
שהסכם אוסלו היה מביא לכאן את סינגפור.כנראה שיש "אמיתות" ששום עובדה לא תבלבל אותה.אבל אין מה לעשות מתקני עולם אף פעם לא טועים,בטח ובטח בחשיבתם על מהות הסכמי אוסלו (מבחינת הערבים/מוסלמים ברחבי המזרח התיכון).
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
צרתך שאתה חושב מלבך ולא בראשך
  פועה   6/03/16 16:21
אילו היית חושב בראשך והיית קורא מה כתב שחר על חלומות "האילו" שלו, היית גם יורד לשורש כוונתי. אבל כאמור אתה חושב בלבך ולבך לא מסוגל להבחין בדקויות.
כתוב תגובה ל- פועה
ראינו לאן הוביל אותנו הראש של
  חבר קיבוץ יגור   6/03/16 20:00
פרס את רבין ועדיין יש כמוך החושבים מהראש.אז תכניסי לראשך את גדולתו של אלתרמן:ציטוט חופשי.... מרגע שאנו מכירים בזכויות של הפלסטינים כאן,כל שילטוננו מתבסס רק על כידונים ! ....וקשה לשכנע אירופאים ענוגים ב"מלהיפך" אחרי אסון אוסלו". לכן צודק ד"ר מילשטיין (על בסיס קיר הברזל של זבוטינסקי).שאם לא נדע באמת מה היה ואיך היה,קיר הברזל יקרוס.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
אינך מתיחס לעניין ולא במקרה
  פועה   6/03/16 21:25
ואני לא אתפתה להתיחס לנסיון שלך לשנות נושא
כתוב תגובה ל- פועה
תמיכה אוסלו = תמיכה באויב
  ב_שמואל   6/03/16 16:51
ניתן להבין שלדעתך גירוש והרס היישובים הערביים במלחמת העצמאות הייתה מעשה של טעות. שהרי במקומות רבים - פעלו גורמים לשמר את הערבים בביתם ואף להשיב את הבורחים לכפרם. אותם גורמים שסייעו לערבים להישאר בתחומי המדינה פעלו להעלאת גויים מברית המועצות לארץ, ותומכים בהצפת המדינה באפריקאים. מכאן ברור שהוויכוח (המתנהל כאן) אינו על מה הדבר הנכון למדינה, אלא על מהותה היהודית של המדינה (מדינה לאומית יהודית או מדינה אנרכיסטית). לגבי אוסלו שמומן ע"י גורמים אנטישמיים, ניתן לסמוך על כך שמטרתם לא הייתה טובתם של היהודים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אהרון שחר
  lavi0305   9/03/16 17:45
אני בדעתך -תודה.
כתוב תגובה ל- lavi0305
2
נפילת הל"ה היוותה טרגדיה
  ראומה   4/03/16 17:02
לאומית, גם בהתייחס לקורבנות ולאבל הלאומי, אבל, יצירת המיתוס רק לגבורת הלוחמים, והסתרת כל המשגים בהליכים שהובילו אל נפילתם, יצרה ללא ספק טרגדיות נוספות בלחימה שלאחר מכן, שהרי לא למדו לקח ולא יכלו להימנע מכל המכשלות שאפיינו את שליחתם.
כתוב תגובה ל- ראומה
3
כיצד יתכן שדוגין "שתה קפה"
  פלמוני   4/03/16 17:18
בצוריף ודיווח שכל התושבים היו בכפר - כאשר ברור שרבים מהם השתתפו בקרב באותו זמן ממש?
כתוב תגובה ל- פלמוני
4
אמת הל"ה
  אזרח   4/03/16 23:47
הל"ה עשו טעות חמורה, כאשר יצאו לדרך בשעה מאוחרת מדי מהמושבה הר טוב. הם הוזהרו על ידי בן ציון גירון שמהבית שלו הם יצאו (לאחר חגיגה ומסיבה גדולה) וגם על ידי רפאל בן ארויה שהיה מפקד ההגנה במקום. בן ציון ובן ארויה ילידי הר טוב, הכירו את תווי שטח ודני מס ז"ל, לא שמע להם והחליט לצאת לדרך למרות דעתם. התוצאה ידועה.
כתוב תגובה ל- אזרח
שחצנות ובורות הם אבות
  אסון   5/03/16 08:48
כתוב תגובה ל- אסון
5
מארב אנצריה
  אבי22   5/03/16 07:03
המדינה היהודית וצהל לא למדו מאומה, אבל שכחו הרבה: מארב השייטת שנפלו בדרום לבנון באנצריה היה ברור שהחיזבאללה ידע שהם באים, והכין מארב, והתוצאה 12 הרוגים! השאלה הייתה איך ידע, ההשערה ששידורי המזלט הם המקור, לא ברור עד היום איך ידעו, אבל צהל בשלו, במשך שנים טען שזהו מארב מקרי! הסירוב להכיר בכישלונות, גורם שנחזור על הכישלונות עוד ועוד פעמים
כתוב תגובה ל- אבי22
הציבור אינו רוצה לדעת את
  האמת   5/03/16 14:01
כתוב תגובה ל- האמת
הציבור רוצה לדעת
  ב_שמואל   7/03/16 06:35
"הציבור" רוצה לדעת את האמת אך אינו יכול. מי לא רוצה לדעת את האמת בפרשת שוד הילדים התימנים? מי לא רוצה לדעת על ההסכם של דיין, קיסנג'ר וסאדאת לקראת מלחמת יום הכיפורים? מי לא רוצה לדעת מדוע השב"כ רצחו את רבין? מי לא רוצה לדעת מדוע לא מעמידים את פרופ' היס ועו"ד רות - לדין? הציבור רוצה אך אינו יכול, אפילו שרי המשפטים (רמון, נאמן, דניאל) לא יכלו לקצץ את הכנפיים הרחבות מדי של פושעי הבג"ץ (שומרי החומות של הפשע) למרות שהציבור רוצה לדעת כיצד - בדמוקרטיה - מעמדם של האלו מורם יותר ממעמדו של העם.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
6
עצוב עצוב
  לוליק   5/03/16 10:44
איך הופכים את הדברים ע'מ שיראו טוב!
כתוב תגובה ל- לוליק
7
במלחמת ששת הימים אפשר היה.....
  ישראלי כועס מאוד   5/03/16 19:47
......להשיב להם כגמולם. הינו גדוד תותחנים שהגיע ראשון לאזור ואפשר היה להפעיל את הגדוד ולרסק שם את העיר על תושביו. לאחר שהייה של יום במקום נצטוונו לנוע חזרה לעבר רמת הגולן. בזמן שחנינו שם יכולנו בקלות להבהיר להם שלא שכחנו מאומה. אבל בפועל לא עשינו מאומה בעינין.
כתוב תגובה ל- ישראלי כועס מאוד
8
ד"ר מילשטיין - תבורך על כל
  ראובן גרפיט   7/03/16 14:16
מחקר שאתה מפרסם. משום מה, ואינני ידוע את הסיבה, ההסטוריה "הרישמית" של מלחמות 1947-9 כלל לא מדויקת ולעיתים מסולפת. אני קורא כל פרסום שלך בשקיקה. מענין מה יקרה עת תפרסם על מלחמות לבנון 1, 2 והמבצע ה ארוך, היקר הכושל ביותר בהסטוריה הצהלית ,ואולי מאז מלחמת העולם ה2, מלחמה של כל צה"ל מול 1000-1500 פדיונים ללא נשק כבד, על רצועה של 2 ק"מ בעזה . מבצע /שבפועל היתה מלחמה בת חודשים שעלתה למשק כ 10 מיליארד ש"ח. מעניין מתי הטיוח בגין הניצחון המדומה יתבקע לרסיסים וכיצד גנץ ויעלון יצטיירו בהסטוריה הצהלית?
כתוב תגובה ל- ראובן גרפיט
באוסלו גזזו את מחלפות השיער
  ב_שמואל   7/03/16 19:28
ראובן, באוסלו גזזו את מחלפות השיער של מדינת ישראל. הסכם אוסלו קבע שאין למדינת ישראל זכות לפגוע בערבים הנמצאים בשטחים כבושים (באוסלו נקבע שליהודים אין זכות על השטחים הכבושים, ולכן, כל ערבי שחי בשטחים הכבושים מוגן מפני פגיעה של כוחות הביטחון הישראלי. מכאן נובעת הפעילות הגלויה של ח"כ הערביים כשהם מסיתים כנגד מדינת ישראל. זכות הערבים לשלוט בכל השטחים הכבושים, קביעה זו כוללת את כל השטחים שנכבשו מעבר לגבולות החלוקה), אין מדינת ישראל רשאית (לפי החוק הבין לאומי ובאחריות של ארה"ב לקיום ההסכמים שנחתמו ע"י עראפת ורבין) לכבוש שטחים נוספים. מדינת ישראל פועלת - אך ורק - בפעילות הגנה המתרכזים באוכלוסיה הסופגת ובפיתוח אמצעי מיגון. הפשע שנעשה באוסלו גורם לחוסר אפשרות לחסל את האויב מבחוץ (למזלנו - אין אויבים בעלי פוטנציאל צבאי של ממש) והאויב מבפנים שפועל בחסות ה"דמוקרטיה" של מפלגות אנרכיסטיות.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il