|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
עו"ד ליאת בן-ארי אינה נבחרת ציבור אלא פקידה בכירה בשירות הציבורי, ולמרות הגדרה זו נכון יהיה להבין כי אין חסינות לאיש מול רגישות סלקטיבית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנס הדמוגרפי הישראלי
מאת: אהוד פרלסמן  |  07/03/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הדגשת הקישורים המופיעים במאמר.
  אהוד פרלסמן   7/03/16 15:55
כמו תמיד, אני לא מצליח למצוא את הקישורים למקורות שאותם צרפתי למאמר, והרי הם: 1. הקישור לפרסום שמכיל את ההשוואה לנתוני OECD: מקור1. 2. קישור לתחזית של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: מקור2. 3. קישור לנתוני הלמ"ס לגבי שעורי פריון, כאשר מספר הילדים הממוצע לאישה מצוין שם בתחתית כל קבוצה, תחת ההגדרה: "פריון כולל". מקור 3.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
2
קישור אחרון + הערה
  אהוד פרלסמן   7/03/16 16:11
הקישור האחרון הוא למספר העולים לישראל: מקור4. ולבסוף הערה: מסתבר שנתוני העליה לפי משרד הקליטה גבוהים יותר בערך ב-2,500 לשנה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. אין לי מושג על מקור אי ההתאמה, אבל בנתוני הלמ"ס מצוין שהם אינם כוללים ילדים של ישראלים חוזרים ונולדו בחו"ל, ואילו בנתוני משרד הקליטה לא מצאתי פרוט לדרך החישוב. להלן קישור לנתוני משרד הקליטה: מקור5. כך או כך, לו הסתמכתי על נתוני משרד הקליטה לגבי מספר העולים, היה מתקבל מהחישוב מספר יורדים גדול יותר, וזה אולי מסביר, לפחות חלקית, את המספר הנמוך של היורדים אותו הצגתי במאמר.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
3
היינו עושים תחרויות בבריכה.
  כשהיינו בתיכון,   7/03/16 16:50
מי יכול לעבור בצלילה אחת את הרוחב של הבריכה (25מ'). מי שהצליח הלך על האורך (50מ'). זה זמן רב שפרלסמן ממחזר מאמרים על דמוגרפיה, אולי כדי "להרגיע" את כל מי שנבהל מהתורים ליד דוכני הויזות להגירה לארה"ב ולארופה, בנסיון להוכיח, שעוד מעט קט הדמוגרפיה היהודית בישראל תהייה שלישית רק לזו הסינית וההודית. לי המאמרים האלה מזכירים את הצלילות בבריכה של נערותי (אחחח!!! נוסטלגיה של חמישים שנה בערך). הרוחב של הבריכה זה לקרוא מאמר אחד ולהשאר עם אויר בריאות, והאורך זה לקרוא את כל השכפולים שלו. זה הנס האמיתי.
כתוב תגובה ל- כשהיינו בתיכון,
מה עניין מחט ל...
  היהודי הנצחי   7/03/16 21:18
השוואה מיגעת ומיותרת עם בריכת השחיה. עבודה טובה עשה אהוד פרלסמן בניתוח הנתונים, עמידה על סתירות וטעויות שונות, דבר מוזר כשלעצמו. המסקנה גם היא מפתיעה אך לא יתר על המידה. חבל שאין התייחסות להתפלגות הרבוי הטבעי לפי קריטריונים שונים ומשמעותיים. הרבוי הטבעי באוכלוסיה החרדית בוודאי גדול יותר מאשר במשפחות מבוססות חופשיות. כך הדבר גם לגבי אשכנזים וספרדים. גם בקרב המתנחלים והדתיים הלאומיים הרבוי הטבעי גדול יותר מאשר במגזרים אחרים. יש נתון נוסף שכדאי להתייחס אליו והוא הזדקנות האוכלוסיה. ומה אני רוצה לומר בזה? שהרבוי הטבעי בקרב קבוצות לא יצרניות שבמקרים רבים חיה על חשבון הקבוצות היצרניות, גדול מהרבוי הטבעי בקרב הקבוצות היצרניות. זו תחושתי גם אם אינני יכול לתמוך בה בנתונים.
כתוב תגובה ל- היהודי הנצחי
יותר יורדים - פחות מצביעי מרצ.
  אהוד פרלסמן   8/03/16 00:00
בשעה שכולם מדברים על היורדים לברלין, אני מכיר אותם. וכשישבתי איתם בבית קפה בשעה שהיו בביקור מולדת, הם אמרו שהם לא חוזרים לארץ לפני שיסתיים הכיבוש. וכיוון שלא הצלחת לצלול אפילו מטר, לא קראת שכתבתי במאמר שעליו את מגיבה שמספר היורדים הוא נמוך בצורה מדהימה. הדיבורים שלך על התורים לויזות מזכירים לי את הכותרת של הארץ יומיים לפני הבחירות: הליכוד 19. ואם את לא מאמינה לחישובים שלי, הנה קישור לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: הירידה מישראל.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אם תרים את הראש מהזבלון היום
  אתה לא בכוון   8/03/16 08:16
תראה שרוב ההגירה מישראל היא לא לברלין, אלא לניו איזראל, הידועה פחות בשם ניו יורק. באשר למר״צ, כמי שלא מצביעה בבחירות מזה שלושים שנה, אני יכולה רק לאמר, שכמה שפחות מהימין גונב הדעת הזה יעשה רק טוב לשמאל ולמדינה.
כתוב תגובה ל- אתה לא בכוון
כנראה כשצללת לא הגיע חמצן למח
  צייר   8/03/16 09:36
כדאי שתבדוק את הנושא לאורך ולרוחב ואם אתה באמת רוצה להיות שקט גם לעומק על מימדים נוספים לא נדבר כי אתה יודע חוסר חמצן פוגע בכל המערכת
כתוב תגובה ל- צייר
כנראה מאז התיכון לא החכמת
  אוהב את השבט!   8/03/16 10:20
כתוב תגובה ל- אוהב את השבט!
4
חרב פיפיות
  שוחר-שלום   7/03/16 22:44
הילודה הגדולה מגיעה בעיקר מהמגזר החרדי שהוא מגזר בעייתי, לשון המעטה. זאת ועוד, הארץ הזו מפוצצת מבני אדם יותר מכפי שהיא יכולה להכיל מבלי להינזק. אם חלילה ימשך הדבר אנו צפויים לחיות בעיר-מדינה, בדחק, בצפיפות, ועם אוכלוסיה פרזיטית ענקית ומעיקה. אני לא הייתי בונה את האופטמיות שלי על התפוצצות אוכלוסין מהסוג הזה.
כתוב תגובה ל- שוחר-שלום
הסר דאגה מלבך - זה לא החרדים!
  אהוד פרלסמן   8/03/16 00:48
במאמר הקודם כבר ציטטתי את המחקר של מכון טאוב, שבו נכתב: בחינוך החרדי שלוש השנים האחרונות מאופיינות ביציבות ברמה של כ-18.8 אחוז. להלן הקישור למחקר שהציטוט הנ"ל נלקח מעמוד 307 (שהוא העמוד הרביעי בקישור): נחום בלס. בלס גם כותב: "יש לשנות את הרטוריקה והטון בשיח הציבורי בעניין ההרכב הדמוגרפי של מערכת החינוך והשפעותיו האפשריות בעתיד.", וכוונתו היא כמובן להפסיק לדבר על ההשתלטות החרדית. מומלץ לך לקבל את עצתו.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
לדעתי אתה טועה
  שוחר-שלום   8/03/16 23:30
משפחות מרובות ילדים מגיעות משלושה מגזרים: בדואים, חרדים, דתיים ציונים. שני המגזרים הראשונים - הבעייתיים - אינם עושים שום סימן שהם מתכוונים לרסן את עצמם. וכפי שאמרתי, גם כך אנחנו כבר יותר מידי. עשרה מליון בני אדם מצטופפים בין הים לירדן. זה המון, זה מעיק, זה חונק את האדם ואת האדמה. כך לא בונים עתיד.
כתוב תגובה ל- שוחר-שלום
5
הטעיה מתמטית של הכותב
  חיים באשליה   8/03/16 08:56
נורא מצחיק לשחק עם המספרים, ולהראות איך בשנה אחת חל זינוק בילודה היהודית ועצירה בערבית, אבל אותם מקורות שהכותב מסתמך עליהם - הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מראה שאחוז האוכלוסיה הערבית בישראל, חלקם של הערבים באוכלוסית אזרחי ישראל, עלה בין 2005 ל-1015 ביותר מאחוז. זה אומר שהקו הברור הוא ירידה בגודל האוכלוסיה היהודית מול עליה בגודל האוכלוסיה הערבית. פשוט וברור. וכל מי שחושבים שאפשר יהיה לשבת בשטחים לי להכפיל ולשלש את האוכלוסיה העברית שתהייה בעלת זכויות בחירה, כמו גם זכויות ססוציאליות מלאות, זכויותאזרח מלאות כולל הזכות לגור בכל מקום, שימשיכו לפנטז לעצמם.
כתוב תגובה ל- חיים באשליה
זה ידוע שערבים מתפזרים ומהגרים
  צייר   8/03/16 09:42
גם כאן וגם הקבוצה האתנית הזו שנקראת פאלאשתינית יהגרו יום אחד מפה יעזבו הכל את האדמה ואת הקרקע וילכו להם למה כי הם ערבים במובנה אצלם הנדודים.
כתוב תגובה ל- צייר
אני מטעה? תסתכל בנתונים ותתעלף
  אהוד פרלסמן   8/03/16 12:34
יש גבול לכל תעלול! איך אתה בכלל מעז לכתוב שאני כתבתי "בשנה אחת חל זינוק בילודה היהודית ועצירה בערבית"?! מילה אחת אין על הערבים בכל המאמר הזה. מילה! אבל אם אתה מדבר על שנה אחת, אז תסתכל בנתונים, שלהלן הקישור אליהם: הלמ"ס. והנתונים האלה אומרים שבשנת 2000 התווספו כתוצאה מריבוי טבעי 58,515 יהודים, ו-33,057 ערבים, ואילו 14 שנים אחר כך, בשנת 2014, התווספו 94,450 יהודים, ו-32,197 מוסלמים. אז לא מדובר על שנה אחת אלא על 14 שנים, והיהודים עלו ב-61% והמוסלמים ירדו ב-3%. יש לך משהו להגיד על זה?!
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
זו אינה הטעייה מתימטית
  ישראל עם רם   8/03/16 12:42
זה מדע בשירות האידיאולוגיה. אגב, משני הצדדים. ודי לראות את הויכוח בין סופר לאטינגר בכדי להבין ששני הצדדים מבצעים מניפולציות על הנתונים. זה דומה לויכוח על ההתחממות הגלובלית, שבה כל צד מכפיף את הנתונים לטענותיו.
עכ״פ, מהנתונים עולה, ש 66 שנה אחרי קבלת העמצאות, שיעורי הפריון היהודי לא הצליחו לפרוץ את השיא בטור הראשון מימין בטבלה. מצד שני, הירידה הדרסטית בפריון המוסלמי מעוררת השתאות, למרות שהוא עדיין גבוה מזה היהודי ב 2014. נותר כעת להמתין ולראות אם גם במגזר המוסלמי יתבצע, בהפרש פאזה, שינוי מגמה והפריון יחזור לעלות, ושוב מנקודת שפל גבוהה מהשיא היהודי.
בכל אופן, כרגע גם בתוך גבולות הקו הירוק, שרק הוא מכוסה ע״י נתוני הלמ״ס, שיעורי הפריון המוסלמי עדיין גבוהים מהיהודיים, ורק קיום מנגנוני שוויון חברתיים, כלכליים, חינוכיים ותעסוקתיים יביאו את היחס בין 2 האוכלוסיות לקבוע ובר קיימא.
ברור, כפי שכתבת, שהתמונה משתנה מהקצה כאשר מעמיסים את המוסלמים בגדה ובעזה, כאן מובטח רוב מוסלמי מוצק בין הים לירדן כבר בשנים הקרובות, כי על המציאות שם יש לנו השפעה מזערית, במונחים של כלים מרסני פריון.
ולכן מדינה דו לאומית, תוצא בלתי נמנע של הישארותנו בתחום המושב, תביא לקריסת פונקציית הגל שעליה עמל ידינו פרלסמן (כעדותו). יש מבחינתו רק בשורה טובה אחת במקרה כזה: המדינה תתרוקן לא רק ממצביעי מרץ, וסוף סוף יוקם לנו גזע גאון ונדיב ואכזר.
כתוב תגובה ל- ישראל עם רם
6
פילוח מדויק יותר
  גולדבלט משה   8/03/16 08:56
יש לך במקרה נתוני ילודה לפי מגזרים כמו החילוניים,דתיים לאומיים וחרדים? האם לירידת מפלגות השמאל למשל יש ביטוי בנתונים של התפתחות דמוגרפית?
כתוב תגובה ל- גולדבלט משה
תשובה בנתונים + דעה חולקת
  אהוד פרלסמן   8/03/16 11:12
לגבי הנתונים, כנראה שלא קראת את המאמר הקודם שלי, ואם אתה רוצה לקרוא, הוא מופיע בצד ימין של המאמר הנוכחי. אבל בכדי לחסוך לך זמן, במאמר הזה הפניתי למחקר של מכון טאוב מסוף שנת 2014, ועכשיו מצאתי ידיעה שמסכמת אותו ולהלן הקישור: דה מרקר. יש גם מחקר משנת 2012 על שעורי הילודה עד 2009, וגם הוא מראה ירידה בילודה אצל החרדים, ולהלן הקישור אליו: הלמ"ס. אבל(!), בבחירות 2006 קיבל הליכוד 12 מנדטים, ומחנה השמאל-ערבים ניצח את מחנה הימין-דתיים בשעור: 50:70. ואילו בבחירות האחרונות ניצח מחנה הימין-דתיים בשעור: 53:67. זה לא בגלל הדמוגרפיה!!! זה בגלל שבחירות 2006 נערכו אחרי ההתנתקות, והמרכז האמין בשרון ובהתנתקות ובכך שאם נברח מעזה, יהיה לנו שקט, והצביע לקדימה. הקטיושות של עופרת יצוקה, שנפלו בסוף 2008, הזיזו חזרה את אנשי המרכז ימינה, ושם הם נשארו. בינתיים!!! שים את גבי אשכנזי + בני גנץ אצל לפיד, והוא לוקח את הבחירות בהליכה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
7
הטעות אינה מתמטית אלא ערכית
  סניל   9/03/16 15:15
הכוונה לפנות את ארץ ישראל מיהודים ויפה שעה אחת קודם
כתוב תגובה ל- סניל
8
לא הייתי מתרגש מכל פרגולה
  אהרון שחר   9/03/16 22:54
אז היו 6,228,001 במקום 6,228,000. לא נורא...
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il