s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האתיקה של הירי בתל-רומיידה
מאת: אליקים העצני  |  29/03/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
העצני,שוב מסנגר על רוצח??
  נעמה   29/03/16 10:30
העצני הוא פתטי שאבד עליו הכלח.
הוא ושכמותו ,ההזויים,גרמו נזק עצום למדינה ולציונות.
כל העולם שונא אותנו בגללם.
הם האשמים בהתגברות שנאת היהודים בכל העולם.
מר העצני-זה רצח בדם קר.
איך אתה מעז לסנגר על הוצאה להורג של אדם(להזכירך גם מחבל נברא בצלם אלוהים)?
כתוב תגובה ל- נעמה
הטיפשות והצביעות צועדים
  מגיב ותיק   29/03/16 11:52
קוממיות, נטויי גרון.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
העצני וחבריו שופכי הדמים
  מחרחרי מלחמות   29/03/16 13:48
אלייקים העצני וחבריו להתנחלות בחברון (זו שמספחת ומצמידה אלינו עוד רבע מליון תושבים פלסתינאים) צריכים לעודד שנאה, אלימות, מאבק ודמים, כי לולאי הם ושיטותיהם יתכן והיינו מגיעים למצב רגיעה ושלום עם הפלסתינאים. העצני וחבריו הם שננעצו כטריז בלב חברון, הביאו לסגירת השוק של חברון, מעודדים ומלבים שם שנאה מדון ומחלוקת, והם נצר ישיר לשיטותיהם של הקיצוניים שכבר לפני 2,000 שנה הביאו חורבן ואסון נוראי על עם ישראל. לכן הוא בעד רצח/המתה של כל "אויב" (ובעיניו כל ערבי השואף לזכויות הבסיסיות של כל אדם בתבל הוא בחזקת אויב). מעניין איך העצני מתרץ היום את מאות נאומיו והרצאותיו מלפני שנים בכל רחבי הארץ על כך ששכניו הערבים בחברון רוצים אותו כשכן.....
כתוב תגובה ל- מחרחרי מלחמות
2
מעניין למה לא התעוררה סערה
  אליקים העצ(ב)ני   29/03/16 11:10
ששוכב לו מחבל פצוע ואף אחד לא ניגש לתת לו עזרה ראשונה. זה שווה ערך ליריה בראש של המחבל הפצוע הזה.
כתוב תגובה ל- אליקים העצ(ב)ני
בדיוק על כך רציתי להגיב
  ישראל עם רם   29/03/16 12:56
כמי שחייו ניצלו פעמיים ע״י ערבים, פעם אדם מן הישוב ופעם רופא; וכן חיי הבן, לוחם ביחידה מובחרת שהגיע לבית החולים הקרוב למקום שירותו במצב של סכנת חיים, ושוב היה זה רופא ערבי שהציל את חייו.
ועוד, להזכיר למי שמניח לאידיאולוגיה שלו לטשטש את זכרונו, כמה כעס עוררה בנו בשעתו התנהגות הסורים והמצרים כלפי שבויינו הפצועים, שנמנע מהם טיפול רפואי, שבמקרה הטוב גרם לקטיעות גפיים, ובחלק מהמקרים למוות.
ומנגד, סיפוריהם של רופאים בכל מלחמות ישראל, ובעיקר במלחמת יוה״כ, שבתאגדים שלהם שכבו אלו לצד אלו חיילינו וחיילי האויב, והסלקציה היחידה שעשו הרופאים היתה עפ״י דרגת החומרה של הפציעה.
בוגי יהלום הזהיר מהתבהמות, אהוד ברק דיבר על וילה בג׳ונגל. אולי מר העצני לא בקי בהסטוריה של הציויליזציות הפרה קולומביאניות בדרום אמריקה, אבל ציביליזציות שלמות ננטשו במהלך מאות שנים עקב השתלטות הג׳ונגל על ישוביהן. בכדי לשרוד בג׳ונגל, צריך לדעת לשלוט בו, לבער ולנכש כל קנוקנת שמנסה לטפס עליך, ולדאוג שחוקי הג׳ונגל לא יפלשו אל תוך הוילה, שכן מרגע זה מתחילה הספירה לאחור.
מי שסבור שנוכל להתחרות באכזריות הערבית, ולהשיב להם כגמולם באמצעות דפוס ההתנהגות והאתיקה שלהם, יביא מהר מאוד לדאעשיזציה של החברה הישראלית.
אני לא יודע מה העצני ראה בתל רומיידה, אני ראיתי הוצאה להורג בדם קר. כעת אני חושב על הרופא שהציל את חיי, טרוט עיניים מחוסר שינה, שבמקום בו אחרים כשלו באבחנה הוא לא ויתר, ובין ההתרוצציות שלו בין החולים שב אלי פעם אחר פעם, עד שאיתר את הבעייה. מה הוא ועמיתיו יחשבו מעתה, על דבקות במטרה, על חובתם הקדושה כלפי כל חוליהם, בלא הבדל דת. אולי יגידו מעתה, לאחר שצפו בהוצאה הזו להורג, שאפשר להפחית קצת במינוני הדבקות כשמדובר בחולים יהודים?
אני גם נזכר בכל הסיפורים על הוצאות להורג של חיילינו שנפלו בשבי, כמו הסיפור על החוליה הטכנית של גדוד 74 שאת גופותיהם, וביניהן דודו של גלעד שליט, הירויות בראש מצאו בערוץ נחל הזויתן.
ולעולם לא אשכח את האגרוף שתקעתי בחמת זעם בחייל ישראלי לא מיחידתי, שדחף רגל מטונפת אל תוך חלל הבטן של חייל סורי שבני מעיו היו שפוכים אך עדיין היה חי דיו לשגר אלי מבט תודה.
במלחמה בין בני אור לבני חושך, כמו בהריון, אין מקום לבני חצי אור ואין מושג כזה בני דמדומים. או שאתה בן אור כל הזמן, או שאתה בן חושך.
כולם מדברים כל חריצת הדין המוקדמת נגד החייל, אבל אולי בחקירתו כבר הביע חרטה? אם הוא באמת מלח הארץ כפי שמציגה אותו משפחתו, אני סומך עליו שכך עשה.
כתוב תגובה ל- ישראל עם רם
אני מבינה שהרופא הערבי שהציל
  רותי א.   29/03/16 16:48
את חייך עשה זאת למרות שתקעת בו סכין לפני כן, וכמוך עשו יהודים "בודדים" במשך חצי שנה לפניך, גם דרסו ערבים, שחטו תינוקות ערביים, חטפו ורצחו נערים ערביים. אגב, האם התלוננת אז על החיל המנוול שתקע נעל לתוך מעיו של הפצוע הערבי? אם לא, מדוע? אם כן, למה אינך מספר מה תוצאת הבירור/המשפט? או שהסיפור שלך הוא מסוג סיפורי האגדות של ס. יזהר על הוצאת שיני זהב של חללי אויב (עניים מרודים בדרך כלל)? תמיד מעניין לגלות את מידת ההיגיון, כושר ההמצאה, יכולת ההשוואה ותפיסת המציאות של אנשים מוסריים כמוך. זאת הסיבה שלפעמים אני ממשיכה לקרוא את הגיגיהם.
כתוב תגובה ל- רותי א.
אם את מאמינה או לא
  ישראל עם רם   30/03/16 09:56
זבשך. רוצה לקיים דיון או להתחכם? כיוון שכל מגיבה כאן היא פוטנציאלית אמא לחייל או רעייה לאיש מילואים, אני מראש מכבד ולא שועה להמלצותיו של קהלת. כעת לענייננו:
א. יזהר אכן חסר לי מאוד
ב. חסרים לי בימים אלה גם קולות אנשי רוח רבים ביננו, שלא כאלתרמן בזמנו נאלמים כעת משום מה. כיוון שאת מכירה את יצירתו של יזהר, ואני מניח שרותי אינו שם העט של שרת התרבות שלנו, יש להניח שאת יודעת בדיוק את מספר העמוד בטור השביעי אליו אני מכוון.
אבל הבעייה כאן הרבה יותר חמורה, והיא מה מעולל הכיבוש לנפשות ״הילדים״ שלנו. כשהתגייסתי אבי אמר לי: זהו, גמרת להיות ילד. תורך לשמור עלינו. אבל בעיני עם ישראל של היום החיילים עודם ילדים. ניחא. אז אם הם ילדים, ברור שהחשיפה היום יומית לשיגרת הפעילות של צבא כיבוש אל מול אוכלוסיה אזרחית היא התעללות בילדים, ואם את לא מאמינה דברי עם לוחמי דובדבן או דניאל עוקב, חייל של מאיר דגן ברימון ולימים רוצח של שני תיירים חפים מפשע.
בתוך שיגרת הפעילות המגוונת הזו ישנו המקרה הפרטי של הלחימה בטרור. ואין מחלוקת שהיא צריכה להיות נחרצת ושכל מגע צריך להסתיים בניצחון מוחץ. אבל מה לעשות, ורמת הקלעות בצה״ל ובמג״ב מעולם לא היתה מעולה, קורה שירי אינו הורג. והמחבל הנבזה שוכב כפצוע ועכשיו מה? לדאעש ולחיזבאללה פתרון פשוט לבעייה: בסוף הקרב הם עוברים לאורך שורות הנפגעים, לפצועים עורפים את הראש (מטעמים של חיסכון בתחמושת עם נגיעות של מור״ק מימי מוחמד). ולשבויים ממתין אותו גורל רק באיחור אפנתי.
ומה עלינו, רותי? תגידי את, מה לומר לילד שנקלע לזירות האלה של המציאות המכאיבה לאחר שנים של בהייה במסכי הסמארטפון ונתוק מהמציאות. באיזו דיאטה מוסרית לצייד אותו לקראת המשימה הבלתי אפשרית הזו?
אתמול בערב הופיע ד״ר מיכה גודמן אצל ירון לונדון בסוגייה הזו, והסביר בצורה מאוד בהירה למה מעשים כאלה נוגדים את תפישת היהדות לגבי חיי אדם. תנסי למצוא את הקטע הזה, יותר ברור מזה אי אפשר.
כשילדי התגייסו, סיפרתי להם בדיוק את מה שכתבתי כאן. אחד הבנים היה חובש ובילה לא מעט ביו״ש וגם הוא, בתורו, חמוש במור״ק המוסרי ששמע בבית וכמובן על פי פקודות הצבא, מצא עצמו מטפל בנפגעים טרוריסטים שדקה לפני כן קמו עליו להרגו.
רותי, עשרת הדיברות הן עיסקת חבילה. מי שעובר על לא תרצח, עובר גם על אנכי ה׳ אלהיך והופך לבדיחה את כל הענין. אז רק מנקודת המבט היהודית, בלי המעטפת של פקודות הצבא, אסור היה לו לירות. פשוט אסור.
ולצבא מומלץ, שאם צריך משום מה לבצע וידוא הריגה, שהמשימה תוטל על קצינים מדרגת סא״ל ומעלה ולא על ״הילדים״.
כתוב תגובה ל- ישראל עם רם
3
הגנה
  חוסיין אובמה   29/03/16 11:59
איני מחסידו של העצני אך הוא צודק בדבריו ההבדל בין היצור הנאלח הנקרא מחבל לבין חיל צהל הינו חד משמעי. לגבי המחבל אין מחלוקת לגבי מה שעשה. לגבי החיל יש להעמיד לזכותו את עמדת החפות. אין לאך אדם הסמכות לפסוק דין בטרם הובררו העובדות. עוד יותר נכון הדבר כאשר יש דווח של מקור אשר יש לגביו מחלוקות לגבי רמת אמינותו ומגמותיו. יזכור כל חיל אשר נעמד בסיטואציות דומות. עדיף לבקרו בבית הכלא ולא בבית הקברות
כתוב תגובה ל- חוסיין אובמה
אני מבקש הסבר!!!
  יוסף ק   29/03/16 14:01
מה ההבדל בין החייל מתל רומיידה שירה במחבל כשהרגיש שקיימת סכנה מיידית ממנו, לבין אותו שוטר יס"מ שירה במחבל כמה שבועות קודם בת"א - יפו? מדוע השוטר יצא גיבור וכאן לחייל קוראים רוצח? כאן המחבל לבש מעיל כבד ביום חם ושם המחבל היה רק עם חולצה לגופו ולא הייתה שום סכנה שהוא נושא מטען כלשהו. מדוע שוטר שיורה בנערה בת 14 מנוטרלת עם מספריים מקבל צל"ש? חיילי צה"ל הפכו הפקר לפוליטיקאים מושחתים אין כאן שאלה של מוסר או התבהמות יש כאן שאלה האם אותם פוליטיאים המחזיקים ברסן השלטון ואינם מסוגלים למגר את הטרור הקיים כבר כחצי שנה, אינם צריכים להתפטר במיידית ולמסור את רסן השלטון לטובים מהם?
כתוב תגובה ל- יוסף ק
ההבדל הוא 11 דקות ומצלמה
  אלטע קאקער   30/03/16 18:48
אם החייל היורה היה מעורב בעצירת המחבלים והורג אותם לאף אחד לא היה איכפת. יתר על כן, בהנתן האירוע כפי שקרה אם לא הייתה מצלמה גם אז לאף אחד לא היה איכפת.
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
4
נתניהו טעה פעמיים
  בן שלמה   29/03/16 15:07
רפול היה אחרון שהתנהג אחרת. נתניהו טעה פעמיים: כשהזדרז להאשים את החייל וכשהאשים את בנט בעשיית רווח פוליטי. הציבור ישפוט.
כתוב תגובה ל- בן שלמה
5
הלוחם הדגול
  קשקשן   30/03/16 12:23
הלוחם הדגול העצני יורה שוב
מסנגר על רוצחים - איזה חייל מסתער. מדובר במקרה ברור של ירי ללא הצדקה, עי חייל שלא הי באירוע, הגיע והחליט לכלות זעמו בעמלק כפי שלוחם דגול אחר (הרב האינטליגנט עובדיה) הורה לו
אנחנו פשוט יצאנו מדעתנו באם דעות של ההוגה העצני מקבלות חשיפה
כתוב תגובה ל- קשקשן
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il