w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראל תוקפת בזעיר אנפין, אבל כדי לא להכעיס את האמריקנים נמנעת או מסתייגת מהפעלת חיל-האוויר    התוצאה היא עם פוטנציאל לאסון
אלי אלון
אלי אלון
דן הדני עלה לישראל ב-1948, סיים קורס חובלים ושירת בחיל-הים כקצין בשירות קבע    בשנת 2016 מסר דן הדני את אוסף תצלומי העיתונות שלו שכלל כמיליון צילומים לספריה הלאומית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא בצל הצבועים
מאת: אסתר שניאורסון גרי  |  07/04/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מצאו קורבן
  מודאגת   7/04/16 10:30
כתוב תגובה ל- מודאגת
2
זה גזענות ???
  מודאגת   7/04/16 10:41
כל המתנפלים על ח"כ סמוטריץ-איבדו את הפוקוס... זוהי גזענות?? גזענות היא לדוגמה -סלקציה בקבלה למוסדות חינוך.... אבל פה ??נטפלו לבן אדם הלא נכון ... "אדם בריא אוהב את אוהביו ושונא את שונאיו -אדם שאוהב את שונאיו או שהוא חולה או שהוא טומן את ראשו בחול..." מדברי סמוטריץ בראיון לערוץ 7 - מסכימה בהחלט.
כתוב תגובה ל- מודאגת
3
גם הדיון הזה,
  את כמעט צודקת.   7/04/16 10:45
כמו הדיון על היורה מחברון, הם הסחת דעת ואפילו גניבת דעת, כפי שכותב רוגל אלפר בהארץ:"סמוטריץ' לא מאתגר את גבולות החברה היהודית בישראל. היהודים מדירים ערבים. דו־קיום זה מיתוס שקרי. סמוטריץ' מאתגר רק את גבולות התקינות הפוליטית כאן. רוב היהודים גזענים. סמוטריץ' במיעוט רק מהבחינה הזו שהוא אומר בגלוי את מה ש"המרכז" עושה בפועל" haaretz.co.il
כתוב תגובה ל- את כמעט צודקת.
4
כסילה שבעולם !
  אבנר צפוני   7/04/16 11:07
רעה שבעולם !
לא הבנת דבר .
לא הבנת מה זה להיות אדם.
לא הבנת מה זה להיות בן אנוש.
לא הבנת מה זה להיות יהודי.
כמובן שלא הבנת את המשל והנמשל.
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
אתה טועה. שניאורסון מבינה היטב
  אבנר ידידי,   7/04/16 11:50
הבעיה היא במקום אחר, כפי שאמר יפה אחמד טיבי:"ככל שאתם דתיים יותר אתם יהודיים פחות". סוף שבוע נעים לך.
כתוב תגובה ל- אבנר ידידי,
היום -אחמד טיבי
  פעם היה סטלין   7/04/16 12:27
המנחה שלכם, הגורו, הקדוש, שלאורו אתם הולכים.מראה שכל מילה של שניאורסון עליכם -נכונה,משקפת,חדה ובהירה,היאמנתחת אותכם באיזמל, ותמיד הדיאגנוסטיקה , אחת ואין בילתה.
כתוב תגובה ל- פעם היה סטלין
הקנאות הובילה לחורבן הבית,
  הפוך, גוטה.   7/04/16 12:46
וכמעט לחיסול העם היהודי. למזלנו, הקנאים אז היו בשלטון והיום הם רק אוחזים במקלדת הבלים.
כתוב תגובה ל- הפוך, גוטה.
הובילו לחורבן
  מתיוונים כמוך   7/04/16 13:05
המלחמה של יהודה המכבי הייתה בגלל המתיוונים שחברו ליוונים. אז טחו עיניכם וגם היום. תמיד לא הבנתי את ההסתפחות שלכם לעם היהודי????????
כתוב תגובה ל- מתיוונים כמוך
הרשע הקנאי שהביא חורבן ומוות
  מצחיק   7/04/16 17:13
מאשים בפשעיו את מי שרוצה לחיות בשלום. כמו פושע מין סדרתי, המקונן על מר גורלו ומאשים את קורבנותיו ב״התנהגות לא הולמת״ (מישהו אמר קצב?)
כתוב תגובה ל- מצחיק
זה ה i p של גרי פיה הלל לעצמה
  לא להאמין !   12/04/16 21:46
כתוב תגובה ל- לא להאמין !
5
חוץ ממתי מעט-
  יפה המשל והנמשל   7/04/16 11:35
נדמה שהשאר רוצים להוליך את כולנו לאבדון. הם מכניסים את כולנו לסרטים מידי יום. לך לישון עם ערביה, אל תירה במחבל שבא לרצוח ! מה אתם רוצים ? לכו אליהם, תחיו איתם, תתחתנו איתם, תכניסו אותם לתוך המיטה שלכם, טוב לכם- אז בסדר גמור. אבל תנו לנו שקט מהטירוף שלכם.
כתוב תגובה ל- יפה המשל והנמשל
6
תוכן עלוב ועילג נכתב בשפה יפה.
  בדרך כלל,   7/04/16 13:11
הפעם אפילו השפה עילגת. לשפל יוצא דופן (תכני וסגנוני) הגיעו הדברים במשפט הבא:"אני בטוחה שרבים סבורים שלהחזיק דווקא בתינוק מסוים, זו גזענות לשמה. בזה אתה מראה שלדעתך התינוק שלך 'שווה' משל הערבייה. אם כבר אז כבר. אפשר לעשות 'שריניג' בכול"
כתוב תגובה ל- בדרך כלל,
7
הסוגיה לא גיזענית אלא תרבותית
  מיכל מירושלים   7/04/16 13:48
מי שלא נתנסה בבית חולים בשכיבה בחדר אחד עם כאלה שאינם
נוהגים לפי ההוראות - אינו מבין על מה אנו סחים.

יש אוכלוסיות - יהודים וערבים כאחד שנוהגים להביא לבית החולים עגלות עם תינוקות, ובחדר שוכבים חולים (לא יולדות) קשים שיש להחזיקם במידה זו או אחרת בהיגיינה מסוימת. ובאים
אלה עם התינוקות והעגלות עם הגלגלים המטונפים מהרחוב - ואיש
אינו אומר מלה.

יש אוכלוסיות שבאים עם "אלף בגדים" עליהם - יהודים וערבים כאחד - והכול רחוק מלהיות סטרילי - ואיש אינו אומר מלה. לא
מעניין אותם שבחדר שוכבים חולי סרטן שזקוקים למנוחה ולסטרליזציה מסוימת.

זו הבעיה האמיתית שלנו. יש דין אבל אין אוכף את הדין.
בתי החולים שלנו ברובם הם בגדר הפקר. אין רגע מנוחה לחולה.

זה בהחלט לא רק החמולות שמגיעות יום ולילה. יצא לי לשמוע במחלקה מסוימת בירושלים דוברי רוסית שאינם גומרים לדבר - וכן עברית וערבית. במוצאי שבת מגיעים המונים המונים (כמו לקלפיות) על טפם ורכושם (עם אוכל וכו') לבית החולים והשעה בקיץ היא כבר 9 בלילה - ונשארים שם - שעות. אז מה איכפת לי אם הם ערבים או יהודים - הם לא צריכים להגיע בצורה כזו לבית החולים.

הבעיה היא תרבותית של האוכלוסייה - וחוסר אכיפה של בתי החולים.

כל זה עוד בטרם נשמעת טענה אחת מצדי על עניין יהודים/ערבים.

לבכות לא רק על החולים - אלא על התנהלות האוכלוסייה והתנהלות בתי החולים.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
8
אסתר אין כמובן
  בן עטר מושב סגולה   7/04/16 15:05
הגזענות היא של השמאל הישראלי נגד בני עמו . מה הקשר בין שנאת האויב הערבי לשמאל. מישהו רוצה להיות בחדר אחד עם אשתו של אחמד טיבי הסרסור של ערפאת ,גדול רוצחי היהודים מאז השואה. זה האויב שלנו ומה לעשות שהוא גם ערבי. שנאת האויב אינה גזענות אלא תחושה הכי נורמלית של כל בן אנוש.
כתוב תגובה ל- בן עטר מושב סגולה
9
שנאת הגרמנים לאנגלים
  האם גזענות   7/04/16 15:11
זו שנאת האויב ומותר וצריך לשנוא אויב
כתוב תגובה ל- האם גזענות
10
ירדתם לגמרי מהפסים
  לכל הפסיכים   7/04/16 20:42
מה הקשקוש על גזענות. אשתי אמרה לי שלא היתה יולדת בכלל אם היתה צריכה לישון עם ערביה , ובכלל כל מה שכתבה דר' אסתר שניאורסון זה חלב בדבש ואנו מרוצים מאוד שמאמריה מעכירים את נפשם.
כתוב תגובה ל- לכל הפסיכים
לשים את כל הגזעניות עם ערבים.
  רעיון נהדר.   8/04/16 02:09
שלא ילדו.
כתוב תגובה ל- רעיון נהדר.
11
די לזה שבעד האויב השונא הערבי
  השמאלנים הבוגדים   7/04/16 22:58
כתוב תגובה ל- השמאלנים הבוגדים
12
2% שטופי מוח שולטים במדינה
  turhx   8/04/16 23:24
כמו שאמר אלון ליאל בינואר 2016 פורסמו ב"ידיעות אחרונות" הקלטות שבוצעו על ידי ארגון "עד כאן" עם תיעוד שיחה בין ליאל לאנשי ארגון "שוברים שתיקה". הוא אמר לאנשי הארגון כי על אף שיש להם לגיטימציה של שני אחוזים בציבור הישראלי, לא ניתן להמתין בשל התרחבות ההתנחלויות ויש לפעול מחוץ לישראל. הוא המליץ לפעילים להפעיל לחץ לחרם בינלאומי שרק הוא יוכל להשפיע על ישראל, כפי שקרה בדרום אפריקה: "אתם ראש החץ שאומר לעולם שהכיבוש הוא בלתי נסבל לנו ובלתי נסבל להם. זה בלתי נסבל לשני העמים, ואז ברגע שתהיה הכרה שזה בלתי נסבל יתחילו להתגלגל דברים". עוד המליץ ליאל לפעול להחלטה של מועצת הביטחון שפלסטין היא מדינה חברה, מה שיהפוך את ישראל לכובשת של מדינה חברה באו"ם. כן הציע ליזום חרם ספורטיבי נגד ישראל.
כתוב תגובה ל- turhx
13
'השמאלן' אשר ליב בריסק וקברים
  לידיעתך   9/04/16 13:29
אמנם באיחור - ראיתי רק עתה רשימתך על קבר הסבתא בהר הזיתים .
היה זה אשר ליב בריסק בעל "חלקת מחוקק" הוא האיש שערך במשך שנים ועד ראשית המאה העשרים את הרישום והמיפוי של חלקות הקברים בני כל העדות , על הר הזיתים בעבודה סיזיפית בשכר 'פרוטות' והשאיר גם שירטוט המצבות כמוהו - כצילום כל הרשום כולל גודל האותיות ואף בשוליים הערות שהוסיף על פי הכתוב בספרי החברה קדישא. אשר ליב בריסק היה איש "שמאל" מובהק בהשקפת עולמו והיה גם צועד בתהלוכות השמאל בראשית המאה - 20 בירושלים . דברי מבוססים אף על 'העיתונות היהודית ההיסטורית' . גלבשטיין האיש היקר מאד בח"ק 'פרושים' סיפר גם שבמרד החברה על הקירות גם ממעשי ידיו של אשר ליב בריסק - שעל מפעלו וכפי שתיאר אשר ליב בעצמו: באצבעותיו , ציפורניו וידיו לבדו עשה מלאכת הקודש שהתפרסמה תחילה 'טיפין - טיפין' בעיתון 'חבצלת'...לו חי היום היה זוכה אשר ליב בריסק לא רק בתואר 'יקיר ירושלים' אלא אף 'חתן פרס ישראל' ! ניתן לקרוא אדותיו מעט באתר ב 'ויקיפדיה' .
דרך אגב - אפשר לראות מצג של 'כל' הספר 'חלקת מחוקק' על צג המחשב .
כתוב תגובה ל- לידיעתך
צ"ל : גלבשטין סיפר שבמשרדי...
  תיקון   9/04/16 14:39
כתוב תגובה ל- תיקון
14
להלן: ההודעה על הלוית הסבתא *
  לכותבת   9/04/16 15:04
* ההודעה הופיעה בעיתון 'דואר היום' , ביום שישי , 22 בפברואר בשנת 1929 , בעמוד מס' 1 .
להלן ההודעה : ' הודעה הלוית המנוחה אסתר שניאורזון ע"ה תצא היום י"ב אדר בשעה 11 לפנה"צ מביה"ח בקור חולים ותעבור דרך מאה שערים '
לכותבת אסתר - באם תבקשי עוד פרטים על בני משפחתך - המשפחות - בעבר אוכל ברצון רב לעזור במידע...אנא הפרטים באמצעות 'לוח התגובות' .
כתוב תגובה ל- לכותבת
אני מודע לך על המידע
  אסתר ש.ג   9/04/16 21:46
תודה על המידע אשמח למידע נוסף אם יש ברשותך. השבוע היה לי בסימן משפחתולוגיה קבלתי במתנה קופסת טבק של סבא של אבי דוד צבי אריה שניאורסון שניתן לי על ידי אספן קופסאות טבק.
כתוב תגובה ל- אסתר ש.ג
15
הזמנה לברית כנראה של אבא !
  לכותבת *   9/04/16 15:26
שלום רב לך
בהמשך לרשימתך על קבר הסבתא , מצאתי בעזרת האתר 'עיתונות יהודית היסטורית' הזמנה ל'ברית המילה' - כנראה של אביך.
ההודעה בעיתון 'מוריה' מיום ה -23 באוגוסט 1914 , בעמוד הראשון . להלן התוכן : ' במקום הזמנה פרטית הננו מתכבדים להזמין את כל ידידינו ומכרינו לקחת חלק בשמחתנו , בהכניסנו את בננו הנולד , למז"ט בבריתו של אאע"ה ביום השלישי ( ג אלול ) שעה 4 בבקר בביתנו בשכונת הבוכרים שניאור זלמן שניאורזון ורעיתו אסתר ' ( הערת המגיב : 'השעה' - לפי השעון המקומי ולא האירופי ) .
כתוב תגובה ל- לכותבת *
לידיעת אש"ג לידיעת הכל:המוריה
  מיכל מירושלים   10/04/16 09:44
עיתון המוריה - או כפי שנכתב "המריה" - היה עיתון שהראשון שייסד אותו (הגיליונות הראשונים ואין למוצאם אפילו בספרייה הלאומית בבטחה אחד מהם) הוא האבא של הסבתא של אסתר שניאורסון לבית בלומנטל - הוא אהרן שמחה בלומנטל - אשב"ל שהיה חותם בשמות שונים מפחד רדיפת הטורקים ששמו עליו עין.

הוכחות על כך תמצאו בסיפרו או באסופותיו של רפאל מלאכי : כי מנגד תראה את הארץ.
אגב - מלאכי הוא זה שהביא לדפוס את הספר "שערי שמחה" שיצא בניו יורק והוא ביוגרפיה של רב סבא של אש"ג.

כך שלאסתר יש ייחוס רב מצד סבה ומצד סבתה.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
16
על דוד צבי אריה שניאורסון *
  לכותבת - מידע   10/04/16 03:53
שלום רב .
קראתי עתה תגובתך ועיינתי ורק על 'קצה העיון' .
* על דוד צבי אריה שניאורסון , בעיתון 'האור' של בן - יהודה משנת 1912 ( מיום ה - 4 באוגוסט עמוד 2 - שני טורים ) מכתבו לעיתון של ח . מ . מיכלין ( חיים מיכל ) שהיה מן הבולטים באנשי הציבור , מבין העסקנים היישוביים החשובים בארץ ישראל , מיכלין כותב למערכת : 'לשאלת הכותל המערבי' והוא מציין בהבלטה רבה את דוד צבי אריה שניאורסון כאישיות היודעת - יכולה והתנסתה לבוא במו"מ חיובי עם המוסלמים
יוצאי מרוקו לבל יפגעו ב'כותל' ( הערת המגיב - יוצאי מרוקו הדרים בסביבות "הכותל המערבי" )...
לאסתר - ב'עיתונות היהודית ההיסטורית' פרטים רבים ועדכניים לזמנם , אגב האם הקטע מ 'מוריה' ( הבאתי בתגובה - אמש ) מתייחס אכן ל'ברית המילה' של אבא ? ראשית אני מקווה שאתם יודעים לעבוד עם האתר הנ"ל - אם לא - אני מוכן להדריך...כמו כן ,אם ברצונך , צייני שמות האישים שיש לך עניין בהם , כולל ממש' בלומנטל ואשמח להפנות - לחפש...בברכת - שבוע טוב .
כתוב תגובה ל- לכותבת - מידע
17
התפוח 'קרוב' לאריה שניאודסון
  צחוק הגורל   10/04/16 14:09
שלום רב לך
מקס נורדאו הרופא שהיה יד ימינו של הרצל כתב 'רב מכר' בשעתו על 'האירוניה של ההיסטוריה' , חשבתי כך לאחר שבאפו מקרי בעזרת מנוט החיפוש , הקטע הראשון שהעליתי ווב - באפן מקרי לחלוטין על הסבא של אביך עוסק ביכולתו למו"מ ולתקשר עם 'המערביים' ( המוסלמים )שישבו - התגוררו בסמיכות אל 'הכותל המערבי' וחשבתי על האירוניה ההיסטורית...בתקוה שהתפוח אסתר שניאורסון - גרי תתקרב לדרכו של אריה !
כתוב תגובה ל- צחוק הגורל
אם היה אריה שניאורסון
  אסתר.ש.ג   10/04/16 16:26
אדם בעל מידות מיוחדות, אני מאחלת לאדון הנכבד שיתברכו הוא ובניו, גם הם, באותן מידות בהן ברך אותי, עץ טוב ומניב מעניק מפרותיו לכולם.
כתוב תגובה ל- אסתר.ש.ג
את האירוניה הדקה והשנונה.
  דומני שלא הבנת,   10/04/16 17:13
על כל פנים, מסתבר, שגם על עץ טוב ומניב יכולים לצמוח גם פירות רעילים.
כתוב תגובה ל- דומני שלא הבנת,
אם לא הבנתי
  אסתר ש.ג   10/04/16 19:09
תוכל להסביר לי . אני מתקשה בלהבין דקויות וכו'
כתוב תגובה ל- אסתר ש.ג
אבל תקבלי שוב.
  כבר הסבירו לך,   10/04/16 21:39
העץ הטוב והמניב, של הסבא רבה שלך, הניב פרי באוש ביותר. כשתסתכלי במראה, תראי אותו.
כתוב תגובה ל- כבר הסבירו לך,
מה למידות ? וגם לאבותינו שיעור
  לאסתר שלום   10/04/16 22:36
כתוב תגובה ל- לאסתר שלום
של בן פורת יוסף !
  כל המידות   11/04/16 14:35
כתוב תגובה ל- כל המידות
שמת לב-קרוב-רקוב
  לצחוק הגורל   11/04/16 19:27
אותן אותיות. עכשיו נותר לנחש, מי הוא מי. זה שאינו חדל להשמיץ "לשונך ארס" וכו'. ועוד דוד ! דוד ! דוד ! חה. חה. חה... שמדבר בחידות, או אשת אמת, על אפך ועל חמתך!!!!!!!!!!!!!
כתוב תגובה ל- לצחוק הגורל
שניאורסון גרי = פשוט גסת נפש
  לבוטה אסתר !   12/04/16 00:15
תגובתך לעיל אלי ( על הקרוב - הרקוב ) - היא התגובה של אסתר שניאורסון - גרי ( לפי ה 'אי - פי' ) תגובתה מעידה על כיעור נפשי עמוק . במקום , אפילו להודות לי על ההודעה שהבאתי עבורה מ'עיתונות יהודית היסטורית' כנראה של הסבא והסבתא שלה על 'ברית המילה' של אביה בשנת 1914 צאו וראו מה הגיבה לעיל היא כלפי. שערו בנפשכם מה היו אומרים על כך הללו מאבותיה - אנשי חב"ד וכמובן כל בר דעת - נבון והגון .
כתוב תגובה ל- לבוטה אסתר !
18
'שהתפוח' יתקרב לעץ שניאורסון
  צחוק הגורל   10/04/16 14:49
שלום רב לך
מקס נורדאו הרופא שהיה יד ימינו של הרצל כתב 'רב מכר' - להיט בשעתו : על האירוניה והפרדוקסים שבהיסטוריה. דומני זה המקרה. כאשר חיפשתי בעזרת מנוע החיפוש ולפי תאריך הולם על אריה שניאורסון מצאתי ואני מדגיש - באפן מקרי לחלוטין את הקטע שהבאתי לעיל מעיתון 'האור' על יכולתו הרבה של אריה שניאורסון לתקשר במו"מ חיובי עם המערביים - המרוקנים המוסלמים שגרו אז - 1912 בסמוך אל "הכותל המערבי" . אני תקוה ש'התפוח' קרי : אסתר שניאורסון - גרי הכותבת לרוב באתר זה , לא תיפול ואף תתקרב אל "העץ" והוא : אריה שניאורסון .
כתוב תגובה ל- צחוק הגורל
מהדבורים עםהמוגרבים ב-1912 יצא
  מיכל מירושלים   10/04/16 15:49
שבא היום ב-1967 וחיים הרצוג לקח את המושכות לידיים וראה את העתיד וקיבלנו רחבת כותל מכובדת.

מה אדוני בעצם רומז - ש-1912 זה 2012?

העץ של אש"ג מכובד ביותר. גם אני עליתי על עיתונות יהודית היסטורית וגיליתי שהסבתא שקיברה נמצא הייתה נינה של עזריאל זליג הויזדורף, בונה בתי מחסה, וכן גיליתי בחלקת מחוקק שהסבא של אשת הויזדורף מרדכי מינסקר קבור בקבר זכריה שורה 2.

מכל האמור לעיל -לאש"ג יש עץ משפחתי שרק ניתן להתפאר בו ולהתקנא בה - ואין להסיק מכך שיש כיום היגיון כלשהו שמישהו ידבר עם המרצחים.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
לא רומז - מצביע על נתון וייחוס
  למיכל שלום   10/04/16 21:38
גם אנחנו למעלה ממאתיים שנה בארץ ישראל ומראשוני יהודי העיר העתיקה ועד לשנת תש"ח , ממשפחותינו גם פורצי חומות , מראשוני ארגונים - מושבות - מוסדות התיישבותיים...איני רומז דבר 'איש באמונתו יחיה'....
כתוב תגובה ל- למיכל שלום
אז סיקרנת לגבי משפחתך - מיהי?
  מיכל מירושלים   10/04/16 23:02
אולי נגלה "שאנחנו קרובים" ? אבל אתה כמובן נפלת כתפוח של פרי בשל.
תן לפחות רמז לגבי משפחתך, כבר התמעטו הדורות ולא נשארו רבים עם ייחוס ירושלמי עתיק יומין.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
אתה מרבלין ו/או סלנט(כנראה שלא
  מיכל מירושלים   11/04/16 10:43
פורצי החומות - תרתי משמע?!
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
גם את פרי רקוב ורעיל,
  לגב׳ מיכל   11/04/16 12:21
כמו השניאורסון.
כתוב תגובה ל- לגב׳ מיכל
מתקשרים גם אליהם ומש' נוספות
  למיכל שלום   11/04/16 13:21
הראשונים עם העולים בשיירת תלמידי ההגר"א בהם אף 'פורצי חומות' בירושלים עצמה ואף מחוצה לה בארץ ישראל . אף כאמור ממקימי מוסדות , ארגונים , מסגרות בערים והתיישבותיות והיו גם במרום מוסדות תורניים ...וכן רבים עמלי היום מקשת של זרמים דתיים , ומראשית המאה העשרים מראשוני אנשי 'העליה השנייה' וממקימי מוסדות התשתית ממפעליה ( העליה השנייה - החילוניים) בעשיה ובפועל ועד לימינו .
כתוב תגובה ל- למיכל שלום
תן שמות - אחרת זה בעלמא
  מיכל מירושלים   11/04/16 15:50
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
לא זה המקום - רק בארבע עיניים
  למיכל שלום   11/04/16 17:41
ייתכן שיש לנו הרבה מאד ברקע משותף ובוודאי עניין רב בהיסטוריה של העיר בשכונותיה - מוסדותיה- דמויותיה ...כל זאת רק בשיחה שוטפת . בתגובותי באתר זה לא הצגתי אף לא את שמי . באשר למקורות , ורבים מאד שאבתי מ'העיתונות היהודית ההיסטורית' ולא רק מהם - בידינו קטעים למכביר על בני משפחותינו . עברתי בצורה שיטתית על 'כל' העיתונות הנוגעת לעניין - לעתים מנועי החיפוש 'מחמיצים' העיתונים שסקרתי הם : הלבנון ; חבצלת ; כל עיתוני בן יהודה ; מוריה; החרות ירושלים ; דואר היום ולא מעט מהעיתונות מימות המדינה בדרך וממדינת ישראל כמו כן עברתי על לא מעט מן העיתונות היהודית בגולה...
כתוב תגובה ל- למיכל שלום
אשמח על אינפורמציה ביחס ל:
  מיכל מירושלים   11/04/16 19:01
משפחת בלומנטל - הויזדורף וטוביה גולדברגר.
גם בידי חומר רב מעיתונות יהודית היסטורית.
אין לי כל קשר לחב"דניקים. אנחנו מהמתנגדים.

העיקר שלא נהיה שונאים אחד לשני - איש איש ודעותיו.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
הבהרות - ועל טוביה גאלדברגר
  למיכל שלום   11/04/16 21:59
שלום רב לך . ראשית - האם את יודעת לחפש ב'עיתונות יהודית היסטורית' ? אם אינך יודעת אהיה מוכן להדריך שנית - משפחת הויזדורף רבה ומקיפה - אנא צייני במי ( השמות ) שיש לך בהם עניין . שלישית - משפחת בלומנטל כנ"ל ...כוונתך אולי למש' שניהלה את בית היתונמים ןהמוסד החינוכי...למיטב זכרוני - יצא גם ספר העוסק בגניאולוגיה של רבים מבני המשפחה. אנא צייני ,לפי השמות במי לך עניין . רביעית - על טוביה גאלדברגר , בדקתי 'רק' במבט ראשון , רשימה קצרה עליו בעיתון 'מוריה' מיום ה - 10 בינואר 1911 בעמוד 3 , לפי הרשימה - טוביה גולדברגר נפטר סמוך לתאריך זה , היה כבן ס"ה שנים במותו , התאפיין כח"ח מובהק מצוין וחריף, הגאון מלובלין מינהו לדיין בעדת החסידים , היה גם גבאי בח"ק אבל לא התערב בה . כ"ג שנים היה ממונה בכולל אונגרן . בשעת הלווייתו שבתה המלאכה , הספידוהו הרבנים : זוננפלד - הרב הויפמן והרב הגאון מדוברובנה .
כתוב תגובה ל- למיכל שלום
תמיהני - יש ערך בויקיפדיה !
  למיכל שלום   11/04/16 23:14
האמת - בקשתך לעיל לא מובנת ! על טוביה אריה גולדברגר ערך ב'ויקיפדיה' . ראוי שתוסיפו לערך - בהערות השולים , לערך שעודכן לפני כשלושה חדשים את עיתון 'מוריה' - ראי לעיל בתגובה . ראו גם בעזרת האתר 'היברובוקס' על טוביה גולדברגר כמו כן עיינו ברשימות המצויות בכולל 'שומרי החומות' במידה והחזיק - התגורר באחד מבתי הכולל , ואולי באחרות המצויות שם כדאי אף לעיין ברשימות בספר המוכתר ליהודי ירושלים ( אבל - ספק רב היות והיה בן כולל הונגריה וכמעט לבטח - לא נתין עותמאני - בספר המוכתר רק 'עותמאנים' )...בנוסף יש ספרות רבה של ועל בני הכולל , הרבנים...מי שכתב הערך ב'ויקיפדיה' יודע ועתיד לדעת היטב באם ירצה להגיע לספרות העניפה ... ראיתי בערך את הקשרים שלך למש' הויזדרוף ובלומנטל ובוודאי את עצמך - אחת הצאצאים הקשורים במישרין למי מבין הנמנים ברשימה... חבל מאד עד כדי לעורר כעסי - על מה בעצם הייתה שאלתך ובקשתך כאשר הכלים לידיעות לפנייך...?
כתוב תגובה ל- למיכל שלום
תודה. הוספת לי כמה מקורות.
  מיכל מירושלים   12/04/16 09:30
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
תודה ותודה. אכן רוב הפרטים כבר
  מיכל מירושלים   12/04/16 22:21
בידי. היום למדתי שטא"ג גר בבתי מחסה בית שחותנו רע"ז (הויזדורף היה בין מקימיו).
ידוע לי שחתם על החרם נגד השקולעס אבל לא מצאתי את המסמך. לעומת זאת יש בידי הספר אלף עולמות של יוכבד סלומון וכן הספר שלושה עולמות של חיים המבורגר. ידוע לי (לפי רפאל מלאכי) שאהרן שמחה בלומנטל שהתגורר בארה"ב היה מייסד עיתון המוריה (המריה) אך אין עותק ממנו אפילו בספרייה הלאומית. אהרן שמחה - קבליסט - אבל קשה לי ולאחרים ג"כ לעקוב אחרי כתיבתו בנושא. לעומת זאת קראתי את ספרו "שיחת חכמים".
ב"שערי שמחה" שהביא לדפוס הסופר מלאכי יש הרבה מראי מקום ובכל מקום הוא כתב בשם אחר.

מי שבמיוחד מעניין אותי הוא דמותו של יעקב בלומנטל (יש בידי
עבודת המחקר שנכתבה ע"י חוה בלומנטל "הבנים והבונים של משפחת בלומנטל). מעניין אותי כיצד התקבל ע"י מיודעיו בעיקר שכניו בבתי אונגרין.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
המקור לשמות החותמים על החרמות
  למיכל שלום   12/04/16 23:48
ראי בעזרת האתר 'היברובוקס' . כיתבי במנוע החיפוש : מעשה
אבות , בשמות / בפרסומים שיעלו לחצי על : דוד בן עקיבא יוסף שלזינגר ( הוא בנו של עי"ש - הידוע ! ) הספר משנת אסת"ר לפ"ק , היא השנה תרס"א - 1901 , ירושלים . היכנסי לספר בעזרת הדפדפן תמצאי בספר בן 110 עמודים , על החרמות - התכנים ושמות החותמים - שימי לב לעיר / לציבור החותמים ... בעמוד צד בספר ובצג עמוד 100 תמצאי : יעקב ב"מ בלומענטאהל ובעמוד נה - ע' 61 את אברהם יצחק בלומנענטאהל ( באותו עמוד גם שניאור זלמן בהר"ג שניאורסהאן ובהמשך גם פנחס - אם תמצאי עניין , עדכני את הגב' גרי שכולה משטמה - כלפי ) .
על גולדברג לא בדקתי . אם חתם הרי בוודאי יופיע שם .
אם תתקשי בעניין הספר 'מעשה אבות' - אשמח לעזור .
על בתי אונגרין והיושבים בהם ספרות נוספת ואף פרטנית ובנקל תוכלו לאתר אותה .
כתוב תגובה ל- למיכל שלום
תודה ותודה!
  מיכל מירושלים   13/04/16 09:08
אני מופתעת - וטוב ויפה שכך. לי היה ידוע מתוך הספר שערי שמחה מפיו של בן יהודה - שטא"ג יהודי פקח - מצד אחד חתם מצד שני עצם עיניו כשנכדו ונכדתו למדו בגימנסיה העברית.
עכשיו עליי להתמודד עם העניין של יעקב בלומנטל שגם חתם על הכרוז.
לגבי אש"ג - קשה לי לשפוט ולהתערב. חיינו בארץ לא קלים עם הרציחות של הערבים מאז ומקדם, וזה מעלה לכל אחד מאתנו את "הסעיף". לכל אחד מאתנו יש כמה חיילים קרביים במשפחה ששומרים עלינו ואנו על המשמר. משפחות חרדים לא מבינים זאת.

הנה באנו לארצנו והמשטמה בינינו קיימת אך הכול בגלל אויבינו.
כך אני רואה זאת ומבינה שלי אין כל השפעה.

אותי בבית לימדו - א-ייד איז א-ייד - אבי- אייד, וכך אני
מלמדת את ילדיי. אך יהודים שתומכים בחרם ה-BDS הם בעיניי מחוץ לתחום ויש לקעקע את הגישה הזאת וגם אותם.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
מצאתי הכול. גם טא"גולדברגר שם
  מיכל מירושלים   13/04/16 14:10
שתי שורות אחרי יעקב בלומנטל. רב תודות.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
למרבה הצער, התפוח נפל ונרקב.
  לצחוק הגורל.   10/04/16 16:41
כתוב תגובה ל- לצחוק הגורל.
עוד נאצה ושנאה.
  היוסיף יוסף   11/04/16 14:47
כתוב תגובה ל- היוסיף יוסף
19
השבוע הגיע אל ביתי אספן
  אסתר ש.ג   10/04/16 15:53
מארה"ב של קופסאות טבק ישנות (טבק הרחה) והביא את אחת הקופסאות של אריה שניאורסון כאשר נודע לו שהוא סבא רבה שלי.
כתוב תגובה ל- אסתר ש.ג
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il