|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע כי תשעה רופאות ורופאים, בהם גם פסיכולוגים, יתכנסו כצוות אנונימי לבדוק אם בכוחו של נתניהו לשאת בעול הכבד של ראשות הממשלה
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
אלי אלון
אלי אלון
ב-7-8 באפריל 1980 בחג שביעי של פסח בוצע בקיבוץ משגב עם פיגוע מיקוח, שמטרתו הייתה שחרור מחבלים הכלואים בישראל    בפיגוע נרצחו 3 ישראלים ובהם חייל צה"ל ו-5 מחבלים חוסלו
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הארץ וסולברג. החטא הקדמון
מאת: מרדכי ליפמן  |  14/06/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
עוד יגיע הזמן
  רחמים   14/06/16 11:16
היה סמוך ובטוח שחקירה בענין החטא הקדמון כדבריך, תפתח רק לאחר שתחלוף תקופת ההתיישנות. גם בענין סולברג תפתח חקירה רק לאחר תום תקופת ההתיישנות. ואם חלילה אתבדה, וחקירה תפתח ותסתיים לפני תום תקופת ההתיישנות, היה סמוך ובטוח שהמשטרה תדאג שצוות החקירה יהיה מורכב מאותם חוקרים ממשטרת התנועה, שעל מומחיותם בביצוע חקירה אני שומעים, מפעם לפעם, בפסקי דין מהדהדים של זיכוי הנאשמים בביצוע עבירות תנועה חמורות. וכל זה למה? בגלל הפחד שלהם שמא יחשוף מר שוקן את כל חומרי הנפץ שהוא מחזיק ברשותו על כל אחד ממקבלי ההחלטות.
כתוב תגובה ל- רחמים
2
תיקון קטן
  שוחר-שלום   14/06/16 14:54
המבעיתון המכונה "הארץ" מעולם לא כוון לאנשים חושבים. הוא כוון לאנשים שחושבים את עצמם ולכן גם קל מאוד להנדס את מחשבתם.
כתוב תגובה ל- שוחר-שלום
3
סולברג אכן מפר חוק
  מתנחל בשטחים   14/06/16 15:43
הארץ לא התנפל על סולברג, אלא ציין עובדה מדוייקת לפיה סולברג גר בשטח שמוגדר כשטח כבוש, וע"פ החוק הבינלאומי הוא עברין. למה סו "התנפלות" ולמה זו "התנפלות חסרת שחר" ושאר הגדרותהמבקים את המאמר ? זו עובדה נכונה וזו דעה לגיטימית, ובוודאי מבוססת משפטית, לציין שהחוק הבינלאומי אוסר על שותפות למעשה התנחלות של אזרחי המדינה הכובשת בשטח כבוש על ידה.
כתוב תגובה ל- מתנחל בשטחים
יש רק "בעיה קטנה" בטעון שלך,
  בני בנקר   14/06/16 16:54
לפי החוק הבינלאומי,(המשפטי,לא פוליטיקה בינלאומית),יהודה ושומרון אינן שטח כבוש אלא שטח במחלוקת. אתה מוכן להצביע על הריבון לפי החוק הבינלאומי, ששלט כדין על שטחי יהודה ושומרון לפני "אקיבוש" ?
כתוב תגובה ל- בני בנקר
הפעם אני עם בנקר
  שלמה המגיב   14/06/16 18:10
אכן , צודק בנקר , שקיימת מחלוקת משפטית של ממש ,להגדיר את השטחים "ככבושים" , עם המיגבלות שמטיל החוק הבינלאומי , על המזיק\שולט על שטחים כגון אילו. לא היתה קיימת מדינה פלשתינאית שהשטח הזה נכבש מריבונותה , ואם החוק הבינלאומי רואה בקו שנקבע ב 1947 באו"מ , בתוכנית החלוקה לשתי המדינות , כקו הגבול בין שתי מדינות ( ישראל ופלשתין ) , אזי גם באר שבע , אשקלון , נהריה וכרמיאל ( לדוגמא ) , הינן שטח "כבוש" , אשר נכבש במלחמת השחרור ( מידי המדינה הפלשתינאית ?) , ויתכן שגם מקום מגוריו של העיתונאי משגב ועוד חלק מעיתונאי "הארץ" , הינו "שטח כבוש" , ואז גם הם "עבריינים" כמו השופט סולברג. נו באמת , יתכן שעפ"י "החוק הבינלאומי" לא היה ניתן להקים מדינה לעם היהודי בשטחי ארץ ישראל !!. נ.ב. ההתנגדות להתיישבות ישראלים בשטחים , אמורה להתבסס על הפרקטיקה הרצוייה לנו היהודים ולא על בסיס ההגדרות המשפטיות של השטחים ככבושים או מוחזקים או משוחררים .
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
יופי,מסכימים על משהו. עמדה
  בני בנקר   14/06/16 19:34
האומרת כי ההתנחלויות מסכלות הפרדה עתידית בין ישראל למדינה פלסטינית היא לגיטימית. ניסיון להמציא חוקים בינלאומיים יש מאין, כדי להצדיק עמדה פוליטית בעליל פסול. גם כל המדברים גבוהה גבוהה, על "סכנת מדינה דו-לאומית" שוכחים להזכיר לנו, שמדינת ישראל היא מדינה דו-לאומית מיום הקמתה ותישאר כזאת בכל הסדר עתידי,(למעט טרנספר),מה שמשתנה זה המינון בין יהודים לערבים. נבואות הזעם של ארנון סופר ודומיו על העתיד הדמוגרפי של ישראל אחרי מלחמת ששת הימים התנפצו על מזבח המציאות.
כתוב תגובה ל- בני בנקר
שלמה ובנקר - אין לכם מושג קלוש
  אלטע קאקער   14/06/16 20:20
ניכר שאין לכם מושג קלוש במשפט בינלאומי. חשוב מזה, במקומות שבהם יש משמעות (ICC, ICJ) לקביעה כזו או אחרת לגבי השטחים הטיעונים שלכם אפילו לא יוצגו בתור בדיחה. ההסבר המלא מדוע התזות הכאילו מלומדות שהצגתם מגוכחות הוא ארוך וגם לא באמת איכפת לכם. לכן אסתפק בשתי נקודות: 1. היעדרו של ריבון מוסכם לא הופך את השטחים לפחות כבושים. אם ישראל הייתה מחילה את ריבונותה על השטחים רק אז הם היו במחלוקת. אבל ללא החלת ריבונות ישראלית השטחים הם כבושים לא רק לפי ״הגויים״ אלא לפי חוקי מדינת ישראל. אין מצב ביניים במשפט הבינלאומי או שיש ריבונות או שיש כיבוש. המחלוקת היחידה שיכולה להיות היא האם סיפוח הוא חוקי וזה המצב בירושלים וברמה״ג. 2. יש כללים להחלת המשפט הבינלאומי ולכן התמקדות רק בחלקים הנוחים לכם חושפת בדיוק את מידת האמינות של הדובר. לגופו של עניין, מאז תוכניות החלוקה והצהרת בלפור המצב המשפטי לא נשאר סטטי. ישנה הכרה בגבולות הפסקת האש של 49 כגבולות לגיטימיים של מדינת ישראל לגרוע מכך באמת מערער על עצם קיומה של מדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
הגדרת יהודה ושומרון כשטח
  בני בנקר   14/06/16 20:46
במחלוקת נקבעה ע"י ועדה של משפטנים מכובדים עם ידע במשפט בינלאומי. אולי תספר לנו על הרקע המשפטי שלך שמאפשר לך פסילת דעות של מומחים ? אני מחכה בהתרגשות למידע...
כתוב תגובה ל- בני בנקר
אלטע קובע מהם "גבולות לגיטימים
  שלמה המגיב   14/06/16 21:50
אלטע קאקער טוען "שיש הכרה בגבולות הפסקת האש של 49 ( סיום מלחמת השחרור ), כגבולות לגיטימיים ( בין מי למי ? עם ירדן או עם פלשתין עצמאית ?) , נו , אם מבחינה משפטית , היתה הפסקת האש אז , בסיס לגבול לגיטימי , אז מדוע קו הפסקת האש של מלחמת ששת הימים 1967 ( נהר הירדן) , אינו יכול להיות משפטית גבול לגיטימי ? מה ההבדל ? בשני המקרים הותקפנו חד משמעית , הגנו על עצמנו ובסיום הלחימה ניצחנו "וכבשנו " עוד שטח שהוחזק בידי התוקף , הלא כן ?. וואלה , ואלטע עוד טוען "שאנו מתמקדים רק בחלקים הנוחים לנו " ולכן אנו לא "אמינים" !. ובכלל , אדון קאקער , מהו המושג "גבולות לגיטימיים" בין מדינות ביחסים בינלאומיים ? מי קובע אותם ועל איזה בסיס ? הרי בסיום המלחמות ביגוסלויה נקבעו גבולות חדשים , וכך גם בסיום מלחמת האזרחים בקפריסין בין היוונים והתורכים וכך גם נקבעו גבולות חדשים לגמרי בברית המועצות שהתפרקה ( זוכר את מלחמת רוסיה אוקראינה האחרונה ומלחמת גיאורגיה רוסיה על חבל אבחזיה ?) , שלא להזכיר את גבולות גרמניה שצומצמו משמעותית בסיום מלחמת העולם השנייה , ונקבע ( בכח הניצחון הצבאי ) שהגבול בינה ובין פולין יזוז מערבה ( מאות קילומטרים !) עד נהר האודר. לסיכום , אדון קאקער , המצב מאד מורכב ואינו יכול להיות מפורש "משפטית" באופן כה החלטי וברור , ע"י פוליטיקאים , עיתונאים ואזרחים מן השורה כמונו , וראוי שמי שלא "בקי" בסוגיות המורכבות האילו , לא יחרוץ דין ויקבע מי כאן "עבריין" על החוק הבינלאומי ( השופט סולברג ?) ומי כאן הצדיק. תהיה לי בריא.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
4
עוד בולשביק שמתגעגע לפראוודה..
  הירונימוס   14/06/16 16:07
שם יכתבו מאמרים שמהללים את ביבי והאשה המוטרפת שלו, יראיינו את גביזון ויזרקו לבור כלא את שוקן והעתונאים שלו. ממש חזון אחרית הימים
כתוב תגובה ל- הירונימוס
אין גבול
  רחמים   14/06/16 19:12
אין גבול למגיב המסתתר תחת השם הירונימוס. ככל שמאלן נתעב (ולא כל השמאלנים הם נתעבים), הכל כשר בעיניו לתקוף את ביביהו. לכן, תנוח דעתך המשובשת, שגם לאחר ששוקן ומריעיו ישלחו לכלא, במהרה בימינו, עדיין תוכל להשמיץ את ביביהו ואת כל הימין כאוות נפשך, באתר זה, בעיתון ידיעות, במעריב, ואפילו בישראל היום. עד אשר תשתמש בלשון המהווה עבירה פלילית גם לדעת השמאלנים שאינם נתעבים.
כתוב תגובה ל- רחמים
5
איזה "חוק" , מפר השופט ?
  שלמה המגיב   14/06/16 17:54
השופט סולברג , כמו חצי מיליון אזרחים ישראלים , שהתיישבו בשטחים שמעבר לקו הירוק , לא עברו שום חוק ישראלי , באשר החוק בישראל , שאושרר בבג"צ מול עתירות בנושא , לא קיבל בכלל את ההגדרה שהשטחים המוחזקים שלא סופחו ואילו שסופחו ( ירושלים המזרחית והשכונות ) , הינם שטחים "כבושים" , כי לא נכבשו ממדינה ( ירדן ) שהשטח הזה היה שלה , אלא גם הוא רק הוחזק בריבונותה ( נכבש ?) , מסיום מלחמת השחרור ועד מלחמת ששת הימים. מעולם לא היתה מדינה פלשתינאית ולכן ישנה סוגיה משפטית מורכבת בנושא הגדרת השטח ככבוש , ובהעדר הסכמה בנושא ההגדרה ,לא ניתן להכיל את מיגבלות החוק הבינלאומי על שטח "כבוש" , כתקפות כאן בשטחים , וראוי היה שהעיתונאי משגב , שאינו משפטן ,לא יטמטם ויסית כך את הקוראים , בנושא שאין לו מושג. נ.ב. איני "ממתלהבי" ההתיישבות בשטחים , אך זה רק מסיבות פרקטיות ולא עקב אי החוקיות בכך.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
6
מבחינת התקשורת -זכות הציבור
  מבחינת התקשורת -ז   14/06/16 17:55
מבחינת התקשורת -זכות הציבור לדעת הינה לא את כל האמת אלא רק את מה שהתקשורת רוצה להשמיע לו. כי זאת תפיסת הדמוקרטיה של התקשורת כמו כל מפלגה פוליטית שמסתירה אמת שלא נוח לה עימה. לכן מבחינת החוק צריך להתיחס לתקשורת כמו כל קבוצה פוליטית למשל כמו שהיחסו למפלגתו של כהנא או למפלגה הערבים אל-ארד.
כתוב תגובה ל- מבחינת התקשורת -ז
7
האמת ההיסטורית על א"י
  לכןל המגיבים כנסו   14/06/16 18:56
בשנות 1919 / 1922 חבר הלאומים (היסוד לאומות המאוחדות של

היום) החליט בשלש ועידות בינלאומיות, בורסאי, סאן רמו,

ולוקרנו, למסור לבריטים "כפיקדון זמני" כלשנן, את שטחי ארץ

ישראל בשני גדות הירדן, דהיינו כולל עבר הירדן של היום,

לשם הקמת "בית לאומי לעם היהודי", העולם והבריטים הסכימו לכך

ולכן נקרא המנדט רשמית : מנדט בריטי על פלסטין ( א"י )

אין לאף מוסד בעולם זכות לבטל החלטות ועידות הבינלאומיות אלה

החלות עד עצם היום הזה גם על האומות מאוחדות, מכאן שזכותנו

ליישב ולגור בכל חלקי א"י, כפי שכבוד השופט סולסברג עשה

חוקית ולגיטימית.
כתוב תגובה ל- לכןל המגיבים כנסו
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il