|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לאומיות, לא "לאומנות"
מאת: דרור אידר  |  26/06/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
בבריטניה ניצח הימין הלאומני,
  טעות בידך.   26/06/16 11:21
והנצחון הזה הוא חלק מהתחזקות כללית של ימין לאומני גזעני ואנטישמי בכל אירופה. לא במקרה, צהלות השמחה העיקריות על התוצאה הזו נשמעו מכוון לה פאן וטראמפ, שהם גם גזענים וגם אנטישמים. התקווה שלי היא, שהמסורת הדמוקרטית החזקה בבריטניה תשכיל לעמוד איתן מול הימין המאוס הזה. אגב, העיתונות בישראל היא ברובה בדיחה (לא רק הזבלון שאתה כותב בו), והקהילות היהודיות בעולם עושות טעות כאשר הן מתחברות ל"ימין החדש" הזה מתוך מחשבה שהוא "רק" אנטי מוסלמי". זו טעות גם מהבחינה המוסרית וגם מהבחינה הפרקטית. מוסרית, גזענות יש לגנות ולהוקיע בכל מקרה, ופרקטית, מאחר והיא אינה ניתנת לחלוקה, היא תופנה בעתיד (ומופנית גם היום) גם כלפי היהודים.
כתוב תגובה ל- טעות בידך.
כמה מטומטם יכול סמולן להיות
  בן הארץ   26/06/16 12:12
כל מה שימינה ממפאי" הוא "גאזני ואנתישמי". טראמפ כל כך שונא יהודים שהנפש הקרובה ביותר אליו, בתו איוונקה, התגיירה גיור אורתודוכסי והיא שומרת שבת (אתה מן הסתם לא). בדיוק לפאניקרים ומחרבנים על המאוורר כמוך כיוון הכותב בכתבו שיש לאומיות, לגיטימית, למי שהוא בעל בית בארצו, ולא לכל דבר צריך לגייס את תורת הגזע של גובינו וצ'מברליין. ויישר כוח לכותב המאמר, שהוא ממאורות השכל הישר בעיתונות.
כתוב תגובה ל- בן הארץ
אבל נגד טראמפ האנטישמי כן.
  לא לכל דבר,   26/06/16 15:43
themarker.com
כתוב תגובה ל- לא לכל דבר,
אז למה את רוצה בכל כוחך להתחבר
  סניל   26/06/16 12:31
לאבו-מאזן וחבורת המחבלים שלו?
כתוב תגובה ל- סניל
האמת על האיחוד האירופי !
  אכן טעות בידך !   26/06/16 14:58
כדאי לכולם לצפות בסרט ולהבין מה האמת ומה לא מספרים על האיחוד האירופי ! youtube.com
כתוב תגובה ל- אכן טעות בידך !
הכל בסדר, חוץ מהעובדות
  אהוד טוקטלי   26/06/16 19:07
כמה קל ל"טעות בידך" לאנוס את המציאות כדי שתתאים לפנטיזם הדוגמטי שלו! האמנם הצביעו בבריטניה רק "ימניים גזענים" בעד ברקסיט (הפרישה מהאיחוד האירופי)? הרי העובדות הפוכות לטענת הבל זו! את הרוב לפרישה העניקו דווקא מצביעי הלייבור, בניגוד לעמדתו של מנהיגם השמאלני ג'רמי קורבין. יש רק שתי אפשרויות: או שהכותב האנונימי בור ועם הארץ שלא טורח אפילו להתעדכן בכותרות התקשורת הבריטית - או שהוא סומא השבוי בתפיסה קיצונית, כמו רבים מחבריו לכת השלטת, המסרב אפילו להביט לעובדות בעיניים.
כתוב תגובה ל- אהוד טוקטלי
לא ניראה לי שהבנת את המאמר...
  משועשע   26/06/16 20:26
כתוב תגובה ל- משועשע
הימין בארופה בעד פרישה מהאיחוד
  הנה העובדות   27/06/16 09:23
jdn.co.il
כתוב תגובה ל- הנה העובדות
זה המקור שלך לעובדות? הצחקתני.
  אהוד טוקטלי   27/06/16 10:39
כתוב תגובה ל- אהוד טוקטלי
אבל עם העובדות צריך להתמודד.
  הצחוק טוב לבריאות   27/06/16 11:05
ההחלטה של האנגלים התקבלה אצל תואמי אידר (הימין הלאומני) בצהלות שמחה, הן בארופה והן אצל הליצן עם הפרוקה בארה"ב. מגיב/ה 8 טרח/ה והסביר/ה את השטחיות והפשטנות של אידר ותואמיו, אך ספק אם ההסבר היפה והנכון יכול לשנות משהו אצל מי שמזונו העיקרי הוא הביביתון של איל הזנות וההימורים האמריקאי.
כתוב תגובה ל- הצחוק טוב לבריאות
מה לעשות, אבל המציאות שונה
  אהוד טוקטלי   27/06/16 20:47
את הברקסיט קיבלו בצהלה המוני עובדי כפיים, דייגים, חקלאים, בעלי עסקים קטנטנים ושאר אנשים הגונים שנעשקו ע"י הביורוקרטים העריצים בבריסל. רבים מאלה היו ונשארו מצביעי הלייבור, סוציאליסטים אמיתיים, ולא שמאלנים סלוניים הטובלים בעושר ובעוורון. צריך רק להתעדכן במציאות ולא לאנוס את העובדות לפי השקפת עולם הזויה, עוורת, מנותקת ופנאטית. אבל אני משער שהקלדת התגובה אליך היתה בזבוז זמן למהדרין. העיקר שחבריך הבנקאים והטייקונים הבינלאומיים יתגמלו אותך כראוי. אחרת גם אתה מבזבז את זמנך. תבלה!
כתוב תגובה ל- אהוד טוקטלי
היא מה שהצגתי בפניך.
  המציאות האמיתית   28/06/16 09:10
זכותך להתעלם ממנה ולהמשיך לברבר את הססמאות שלך וההבלים שלך על ״החברים הבנקאים והטייקונים״ שלי, שאין לי מושג מי הם.
כתוב תגובה ל- המציאות האמיתית
הנה סיכום יפה של הסיפור האנגלי
  עוד משהו קטן   28/06/16 09:32
בסעיף 7 מסביר הכותב את האירוניה העצובה שבמסגרתה, המיאוס הצודק והמובן מהקפיטליזם האכזרי של האיחוד הביא את מצביעי הלייבור ימינה לחיק הימין הלאומני והגזעני, מה שלמרבה הצער לא יביא להם מזור.

haokets.org/
כתוב תגובה ל- עוד משהו קטן
ולכן לא קורא מה שכותבים לך.
  אתה שבוי בססמאות   28/06/16 10:09
זה נכון, שבהפרדות בחרו גם מצביעי לייבור, שהם לא אנשי ימין. זה נכון גם, שהם עשו את זה בגלל סלידתם מהמדיניות של האיחוד שפגעה בהם. אבל הקמפיין של תומכי העזיבה היה ימני, וגם לאומני וגזעני, ובאופן טבעי, מאותם חוגים נשמעו גם צהלות השמחה על ההחלטה במדינות האחרות בארופה. הצטרפותם של מצביעי שמאל באנגליה למהלך הזה היא אולי מובנת, אבל צפויה להיות הרת אסון בעבורם.
כתוב תגובה ל- אתה שבוי בססמאות
גם את צהלות הימין בארופה
  נראה שפיספסת,   27/06/16 10:11
מההחלטה של האנגלים, וגם את העובדה ש"הכת השלטת" בישראל מזה זמן רב היא בנימין נתניהו ועושי דברו.
כתוב תגובה ל- נראה שפיספסת,
למשמעות התמיכה בפרישה מהאיחוד.
  הנה עוד דוגמא,   27/06/16 11:22
עליס הנ"ל היא אמנם לא מאור הגולה (בלשון המעטה), אבל התגובה שלה מייצגת את עדר הימין הלאומני שהוביל לפרישה, אליו אכן הצטרפו גם כמה אנשי שמאל, שבכך ביטאו את סלידתם, המוצדקת לחלוטין, מהקפיטליזם ההרע והמאוס של האיחוד האירופי. אני מעריכה, שבקרוב יבינו אנשי השמאל הטובים (באמת) האלה את הטעות שלהם בכך, שיחד עם הימין הגזעני הם הביאו לדבר שהוא אפילו רע יותר. news1.co.il
כתוב תגובה ל- הנה עוד דוגמא,
2
ברור
  באום   26/06/16 13:06
שפרוק האיחוד טוב לנו. עד היום עמדנו מול חזית אחידה של אירופה שדי התנכלה לנו וראשי הממשלות לא יכלו לעשות כלום אפילו אם הם תמכו בנו.מבטה הזועף של מרקל נתן להם להבין שהיא אמנם לא תשלח את הגיסטפו,אבל היא גם לא תשלח כסף.כבר היום, עוד לפני שהאיחוד התפרק סופית, המדינות יתפסו יותר תעוזה וארמון בקינגהאם כנראה יעפיל על אותו "מטה האיחוד" האפור.הארמון הצליח להוציא מתוכו הפעם חבר׳ה כריזמטים שיתנו השראה למלחים על האוניות כמו ש"ויני" נתן אז.אנגליה עשתה בשכל, שוב היא הראשונה לצאת נגד הרוע,כמו אז ב"שעתנו היפה ביותר" ושוב היא אומרת לגרמניה שהיא ממש מצטערת אבל היא זו שתמשיך להוביל את הציוויליזציה. כרגיל, אמריקה מאחרת להבין במה מדובר אבל בסוף גם היא תצטרף למאבק ואולי אפילו הוליווד תחזור לימיה הגדולים שהרי מה שנשאר בסוף אלה הסרטים. יש כאלה שמפחדים מהימין הקיצוני אבל הימין הקיצוני כבר קיים רק שקוראים לו "הג׳יהאד". את הג׳יהאד אי אפשר יהיה לחסל בסיסמאות מבית היוצר של זהבה גלאון,למשל. ככה זה. תופעות אלימות וקשות לצפייה יתרחשו גם יתרחשו באירופה וכדאי להתכונן.
כתוב תגובה ל- באום
3
בבריטניה ניצחה הטיפשות
  אלטע קאקער   26/06/16 13:15
אני מבין את הרצון שלך להכשיר את הבוס ״סגול שיער״ אבל המאמר הזה חלש אפילו בסטנדרטים שלך. ללא יסוד אלים לאומיות וקסנופוביה זו סתם טיפשות ולא לאומנות. הבריטי הממוצע שהצביע לעזוב כדי שהוא יפסיק לממן את הפולנים והיוונים ושלא יכנסו מהגרים גילה לאחר משאל העם שאלו ההולנדים, הדנים והצרפתים שמממנים אותו ושלפי התוכנית של העוזבים בריטניה תהיה חלק מ-EEA מה שיחייב תנועה חופשית של עובדים וחוקים של האיחוד. כלומר, שקרנים כמו הבוס שלך עשו עליהם סיבוב. לא רק שבריטניה תמשיך לחיות תחת תקנות של בריסל עכשיו גם תהיה לה פחות השפעה עליהן. והדובדבן בקצפת? נזק מצטבר של שנים לכלכלה הבריטית. במילה אחת: טיפשות.
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
מכאן אני מסיק שאתה לא טיפש
  ישראל   26/06/16 17:43
כמובן, רק האחרים . האם אני צודק
כתוב תגובה ל- ישראל
אכן הבלים אלטע קאקעריים
  קורא בעיון   26/06/16 19:44
תגובתך אופיינית ל׳אלטע קאקער׳ מהסמול.
גיבוב של ״עובדות״ חסרות בסיס המשמשות אקסיומות ל ״חוות דעת מתקדמת״... חה חה חה
בתכל׳ס, עדיין לא התחילו לגבש את תנאי היציאה וההשלכות שלה בתחומים השונים.
לכן, הבריטים עדיין לא ״גילו״ כל מציאות מעבר להחלטה העקרונית. לגבי כל השאר יש להמתין בסבלנות.
כתוב תגובה ל- קורא בעיון
אנשים כמוך הובילו למצב הזה
  אלטע קאקער   28/06/16 00:26
זו עובדה שכיום האזרח הבריטי משלם פחות מהאזרח הדני, ההולנדי ואפילו הקפריסאי. התוכנית של מובילי העזיבה היא להצטרף לאזור הכלכלי האירופי כאשר המשמעויות ברורות. כמובן שבעולם הפנטזיה שלך הכל נשאר אותו הדבר רק שעכשיו הבריטים ״יקבעו לעצמם״. גאונים מסוגך שבזו לאנשי מקצוע כי ״מה הם כבר מבינים״ הובילו לזה שהבריטים יהיו כפופים לחוקים אירופים מבלי יכולת להשפיע עליהם. זה המצב בנורווגיה ובשוויץ.
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
4
כרגיל - מדויק ותמציתי. ישר כח!
  שוחר-שלום   26/06/16 15:43
כתוב תגובה ל- שוחר-שלום
5
"למה מה, זה עסק שלנו?"
  לדרור אידר   26/06/16 15:50
מציע לך, ולכל מי שעוד לא, לצפות בסרט (עם תרגום) "שגשוג" youtube.com אחד הסרטים הכי חשובים, ולו רק כדי להבין איך האיחוד האירופי קשור לכל כך הרבה דברים שליליים שבסופו של דבר גם קשורים לחיינו ... ולמה, באופן לא מפתיע, התשקורת הישראלית עודדה הישארות .. אוהב לקרוא את מאמריך !
כתוב תגובה ל- לדרור אידר
6
כלבי השמירה הישראלים מחכימים
  רותי איזיקוביץ   26/06/16 16:42
אותנו גם בקורה באנגליה, ומתרגמים לנו את מה שקרה שם להוותם ולצערם של בעלי ההון והמהגרים:"נסיגה לבדלנות" הם מכנים חזרה נורמלית ללאומיות. לא שהם חושבים כך. הם פשוט לא חושבים. עדר לא חושב. או כפי שג'ורג' אורוול יקירינו כתב עליהם: כלבי קרקס אינם זקוקים למאמן שיצליף בהם בשוט כדי שיקפצו. כלבים מאומנים היטב כבר יודעים מתי לקפוץ.
כתוב תגובה ל- רותי איזיקוביץ
7
ד"ר אידר צודק, ואפילו ממעיט ב.
  אהוד טוקטלי   26/06/16 19:21
ד"ר אידר צודק, ואפילו ממעיט בתיאור המצב. הוא כותב: "...קשורים לזרמי עומק פסיכו-היסטוריים, דתיים ומיתיים, שאינם צפויים להיעלם ואולי אף יתחזקו". ובכן, אלה לא בדיוק "זרמי עומק". זאת אידיאולוגיה גלויה ובוטה. זה אינו שלב פוסט-לאומי טהור-כוונות, אלא מדיניות אנטי-לאומית גסה, כוחנית וברורה לגמרי. השקפת העולם של האיחוד האירופי מתנגדת ללאומיות ולדמוקרטיה בגלוי. על אחד הקירות במרכז המבקרים של האיחוד האירופי בבריסל, חקוקה הציטטה הבאה: "הריבונות הלאומית היא סיבת-השורש לעוולות הגרועות ביותר של זמננו ולנסיגה העקבית אל אסונות טראגיים ואל הברבריזם... התרופה הסופית היחידה לעוול הנורא והקטסטרופלי הזה של ימינו היא איחוד פדרלי של העמים..." על החתום: לורד לותיאן (פיליפ קר), 1939. כלומר: עצם קיומן של מדינות לאום דמוקרטיות הוא שורש הרע בעולם! החתרנות הקשה של האיחוד האירופי נגד מדינת היהודים נובעת מהשקפתו הכוללת נגד כל ריבונות לאומית, נגד הגדרה העצמית, נגד דמוקרטיה שוויונית ובעד דיקטטורה של האוליגרכיה הגלובלית "הנאורה". מה הפלא שהבריטים חובבי החירות העיפו את המפלצת המתועבת הזאת לכל הרוחות?
כתוב תגובה ל- אהוד טוקטלי
הם אוהבים את "הלאומיות Fלסתין"
  שםלי   26/06/16 20:39
למצער הם אוהבים את "הלאומיות הFלסתינית". ובעצם למה לא? הרי עם לא קיים שאין לו תולדות הוא אידאל בשבילם.
כתוב תגובה ל- שםלי
תודה לאהוד על הציטטה. לא חשבתי
  רותי איזיקוביץ   26/06/16 20:43
שהם מודים בבוטות כזאת שמטרתם היא פירוק האומות.ישראל עומדת בראש שמחתם לפירוק, מסיבות אחרות: אנטישמיות ממאירה.
כתוב תגובה ל- רותי איזיקוביץ
8
הבלים
  ייי   26/06/16 21:35
לא כל דבר ראוי לפריזמה הדיכוטומית של הכותב של לאומיות מול ליברליות ונאורות. אלה לא בהכרח סותרים זה את זה, וכהכותב מציג אותם כסותרים, זה בא כדי להגן על האג'נדה של הימין הישראלי, קרי, שליטה ביו"ש ואי התחשבות בילידים הערבים החיים שם (שה00מול קורא להם פלסטינים, טפו... הס מלהזכיר, גם 00מול וגם פלסטינים). אז מובן שכל ניצני לאומיות בריטית שיתנגדו לאיחוד האירופי יתקבלו בימין הישראלי הדמגוגי של אידר בברכה רבה, ובפשטות ניסוחית כאילו מדובר בדבר מובן ונכון ללא שום ספק. אז אכן, מדיניות הגירה בעייתית של אירופה, וסירוס הלאומיות הובילו להחלטה הזו בצירוף מנה גדושה של פופוליזם לאומי על חשבון השכל הישר. אז אם נעשה קצת סדר: האיחוד האירופי הוא ברית קונפדרטיבית. ישנן הרבה בריתות בעולם, במידה כזו או אחרת של שותפות. ולשותפות בברית תמיד ישנם שיקולים לכאן ולכאן, אז אין בכך כל חדש. הישארות בברית בד"כ מחייבת, ובצידה הרווח שבשותפות. לעניין האיחוד האירופי: בריטניה היא הרבה יותר אירופאית מאשר לא אירופאית, ובהישארות באיחוד היא תרוויח הרבה יותר (לא רק רווח כלכלי). היא יכולה לצאת לדרך חדשה כזרה לאיחוד (למשל, כמו ישראל, או טורקיה), והיא תשלם על כך מחיר.
כתוב תגובה ל- ייי
ילידים מאיזה ג'ונגל בדיוק?====
  אורן ירוק   28/06/16 16:00
כתוב תגובה ל- אורן ירוק
9
מספיק לראות מי הם חפויי הראש
  עובד1   26/06/16 22:17
מספיק לראות מי הם האבלים וחפויי הראש למשמע ההצבעה הבריטית, כדי להקיש, מתמטית, שזו היתה הצבעה טובה. אם כל השמאל, אובמה, קלינטון, ג'רמי קורבין וכנופיית המציקים והמטרידים הבלתי נלאים של ישראל באיחוד האירופי צועקים געוואלד, סימן שבטוח יש בזה דבר טוב.
כתוב תגובה ל- עובד1
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il