|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אצ"ל בתש"ח: חלומות על ארץ ישראל השלמה
מאת: אורי מילשטיין  |  30/09/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
לאצ"ל היה תפקיד דווקאבשל היותו
  מיכל מירושלים   30/09/16 09:37
ארגון מחתרתי "חוץ מוסדי". היה באפשרותו לעשות מעשים שמוסדות העם יכלו להתנער מהם כלפי חוץ - וטוב שהיה כך.

לא מסכימה לגבי חלקו של האצ"ל בנושא יפו. בנושא זה הייתה שאננות ואלמלא האצ"ל אפשר לשער שפני הדברים היו יכולים להיות אחרת.

באשר לירושלים (ובאשר לעולי גרדום) - למרדכי רענן היה מספיק זמן כדי להכות על חטאים שנעשו מתוך הדרגים השונים: מקומיים וארציים מתוך "טיפשות הלב". כיוון שלא עשה ולא אחרים עשו - לא אבוא במקומם ולא אעלה אותם.

מובן שאינני רומזת שיש לזלזל בארגון המחתרתי אצ"ל ובמטרותיו - נהפוך הוא - טוב שהיה קיים - אבל חבל שמפקדיו לא היו מספיק נאורים מבחינות רבות (פוליטית, מבצעית) ונהגו לפי אוריינטציות ופאתוס מזרח-אירופיים באשר למרידות - הסמלים המזרח-אירופיים של הימים ההם גברו על האופק הלאומי שלנו כאן בארץ, ומכאן גם המשך "החלומות" במקום שינקטו בריאליזם היסטורי ומעשי וישאלו - מה יהיה בהמשך, היו שבויים בחלומם.

הרדיפות של אנשי היישוב הם הם שהעצימו את כוחם המוסרי של ארגוני המחתרת שכל כולם היו בעבור העם היהודי, והם שהביאו לידי אהדה כלפיהם. "המויסרים" למיניהם הם הם שצריכים לעמוד ראשונים בתור להכאת חטא על חזם הלא-טהור על "יד אחים הסגירתני לכלא ותנעל בית אמי בפניי".

א"א היה לקבל את השתלטות מפא"י על המדינה בצורה דיקטטורית - ולכן היה צריך לתמוך בארגון לאומי (לא שמאל) שיתרום לרוח הדמוקרטיה של המדינה. וזו הייתה "חרות" שהיא המשך של האצ"ל.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
ברור שהשמאל בתש"ח לא היה
  דמוקרטי   30/09/16 13:16
כתוב תגובה ל- דמוקרטי
{{{השמאל נלחם נהרג והקים מדינה
  הימין+דתיים=חרטה.   3/10/16 04:01
עובדות.
כתוב תגובה ל- הימין+דתיים=חרטה.
פרשנות נכונה למעט על "המויסרים
  פועה   30/09/16 19:18
ראשית, "המויסרים" מלאו פקודות. שנית, ואם הם ראויים "להכות על חטא" אנשי האצ"ל והלח"י ראויים להכות על חטא לפניהם, והנימוקים לזה נמצאים בפרשנותך. שלישית, למיטב ידיעתי אף לא אחד מהטרוריסטים המוסגרים לבריטים, לא הועלה לגרדום! וזה לא היה במקרה, זה היה תנאי שהציבה ההגנה לבריטים. רביעית, אסטרטגית הביטחון של הישוב היהודי נסמכה על הצבא הבריטי והבריטים מלאו את חלקם בביטחון הישוב ויש מספיק מובאות לכך בסקירותיו של מילשטיין. חמישית, האסטרטגיה המדינית של ההנהגה הציונית נבנתה ונסמכה על המנדט הבריטי ועל תמיכתו והייתה לזה חשיבות עליונה! מראשית המנדט ועד לסופו. שישית, המדיניות הבריטית החלה להשתנות לאחר כעשר שנות מנדט אוהדות יהודים, כתוצאה מכך שיהדות אירופה "אכזבה" ולא עמדה בציפיות ובהבטחות של הציונות לבריטים ולחבר הלאומים, לא עלו לפלסטינה מאות אלפי יהודי אירופה ולא השקיעו את הונם בפלסטינה. רוב היהודים שעלו הגיעו ממזרח אירופה היו בעלי השקפות מרקסיסטיות סוציאליסטיות מהפכניות, רובם היו חסרי הון עצמי, וככאלה ערערו את ביטחון הקפיטליזם הבריטי וגרמו למתחים בתוך הישוב היהודי ורעיונותיהם ופעילותם הדאיגו גם את האליטה הקפיטליסטית הערבית. כך שההנהגה הציונית התנהלה מול הבריטים מתוך תחושה שלא עמדה ביעדיה ובהבטחותיה הראשוניות.
כתוב תגובה ל- פועה
תפיסתך מוטעית ברוב המקרים
  מיכל מירושלים   30/09/16 22:34
מתעלמת לחלוטין מסגירת שערי הארץ.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
שערי הארץ נסגרו בכמה שלבים
  פועה   1/10/16 10:21
למיטב ידיעתי הבריטים החלו לדון בזה לאחר מאורעות 1926 ולאחר כחמש עשרה שנות מנדט. לפחות "בספר הלבן" הראשון והשני היה תאום והסכמה של ההנהגה היהודית להגבלת מספר העולים מחשש להיווצרות משבר כלכלי בארץ ולבעיות קליטה וערעור הביטחון. עלית הנאצים והיטלר בגרמניה ובעיקר שנות הרעב והמצוקה מהמהפכה התעשייתית של הקומוניסטים וסטאלין במזרח אירופה, הגבירו את הדרישה לסרטיפיקטים, ואז כבר החלה כאן בתוך הישוב היהודי, בחישה בין מפלגתית ומאבק על "טיב" השתייכותם הפוליטית הפוטנציאלית. שערי הארץ נסגרו "הרמטית" עם פרוץ מלחמת העולם השנייה והשיקולים הבריטים לסגירה כבר נבעו מבעיות המלחמה.
כתוב תגובה ל- פועה
מסוף המלחמה עד1921 היה פתוח
  חזקי שנאן   3/10/16 23:35
מסוף מלחמת העולם ה1 ועד שנת 1921 שערי הארץ היו פתוחים. היהודים לא עלו. כאן התנועה הציונית נכשלה במעשיות. החרדים פעלו תעמולתית חזק באירופה נגד עלייה לא"י כדי שלא יחזקו את הציונות. היה מעין שיח בקהילות שאין לעלות לחיות בא"י אלא רק כדי להיקבר לקרת סוף החיים. הרעיון החרדי מראשיתו היה עוכר עם ישראל ותקומתו והצלתו מה שיתברר בעצמה יותר גדולה אחר כך במאורעות השואה שתוך כדי ההתקפה הנאצית המסיבית על עמינו מנהיגי החרדים המשיכו להטיף נגד עלייה לארץ ישראל.
כתוב תגובה ל- חזקי שנאן
גרוע מזה אגודת ישראל פעלה נגד
  פועה   5/10/16 16:22
רצח דה האן בתחילת שנות העשרים ע"י ציונים בפלסטינה היה משום שאגודת ישראל החרדית שדה-האן היה שליחה נאבקה באופן פעיל נגד הציונות פעלה באופן אקטיבי לבטל את הצהרת בלפור עשתה בכל יכולתה להשמיץ ולסכל כל הדברות בין ההנהגה הציונית כאן לבין ההנהגות הערביות ובמפורש הסיתה את הערבים נגד הציונות החילונית וגם את הישוב הישן והוותיק מהעלייה הראשונה. דה-האן כתב מאמרים קשים בעיתונות האירופית גם היהודית, נגד הציונות והציונות. פעילות שללא ספק פגעו קשה בעליות הפוטנציאליות ובראיית הבריטים את הציונות ובתקוותם לגביה.
כתוב תגובה ל- פועה
2
אליהו כץ? או שמואל כץ -לא ברור
  מיכל מירושלים   30/09/16 09:42
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
היו בהנהגת אצ"ל גם אליהו כץ
  אורי מילשטיין   30/09/16 12:59
וגם שמואל כץ
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
3
אביעם או אבינועם?
  יוא"ב   30/09/16 21:47
אני מניח שבשם ישעיהו אבינועם אתה מתכוון לישעיהו אביעם (קליינמן) ז"ל מי שלימים היה עיתונאי בכיר ב"מעריב".
כתוב תגובה ל- יוא"ב
4
אורי מילשטיין
  מרדכי בן חורין   1/10/16 08:34
בתש"ח, הייתי חבר באצ"ל ובמקביל, באופן חלקי בהגנה, בירושלים. מקריאת הכתבה הזו של ד'ר אורי מילשטיין ומידיעה אישית-(אמנם חלקית)בנושא המתואר כאן, למדתי רבות על האמינות בכתבות והמחקרים האחרים של מילשטיין, אודות נושאים שלא היתה לי בהם ידיעה מפורטת, כי ד'ר אורי מילשטיין הוא חוקר אמין, יסודי, ישר ועוד ועוד מחמאות שהוא ראוי להן. אם פרס ישראל היה ניתן גם לאנשים ש"אינם מכוחותינו", אין לי ספק שהוא היה זכאי ביותר לפרס זה על מחקריו. תרומתו לאיכות צה"ל ראויה שימומן ישירות ע"י משרד הביטחון.
כתוב תגובה ל- מרדכי בן חורין
תודה מרדכי
  אורי מילשטיין   1/10/16 14:30
פרסים מן הממסד בישראל לא אקבל כנראה עד "אחרון חיי" (רחל) אך קיבלתי פרס גדול פי כמה: בחמישים שנתו פעילותי המחקרית העצמאית והבלתי ממומנת, על מלחמת ישראל, הצלחתי לשנות את השיח הביטחוני בישראל ממיתולוגי לביקורתי וממניפולטיבי למבוסס, למגינת ליבם של אנשי הפלמ"ח שגם אחי ז"ל היה אחד מהם ושל צאצאיהם מיגור וממקומות אחרים.
שנה טובה
אורי
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הצחקתני מילשטיין המגאלומן
  נחשון   4/10/16 16:02
לא שינית כלום. אתה נחשב לקוריוז נלעג, והיית לבדיחה מהלכת. יוצאי הפלמ"ח הביסו אותך, וגם החסות והתמיכה שאתה מקבל ממשכתבי ההיסטוריה-יוצאי האצ"ל האפסים שברחו ונסו מכל קרבותיהם בתש"ח לא תועיל. הלך הזרזיר-מילשטיין , אצל העורבים הבזויים מהליכוד כי ממינם הוא. ואגב, אחיך פרופ' רם ז"ל-- הפלמ"חניק הנועז מהגדוד ה-1 , גימד אותך בכל תחום, לא הגעת לקרסוליו לא בקרב ולא באקדמיה....
כתוב תגובה ל- נחשון
צחוק טוב לבריאות
  אורי מילשטיין   5/10/16 10:44
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
5
חולקת על האמירה באצ"ל לא הבינו
  פועה   1/10/16 09:29
זאת אמירה פרשנית מקלה מדי ולא תואמת למציאות ההיא של אצ"ל. אמירה יותר מדויקת היא "לא היו מסוגלים להבין!" אצ"ל היה אידאולוגי יותר מהסוציאליסטים, התשתית האידאולוגית והאנושית שלו הייתה מושרשת באמונות ז'בוטינסקי ובהתאם לכך הרכבו האנושי הגרעין הקשה היה בנוי על הבורגנות העירונית ועל דתיות משיחית אנטי סוציאליסטית עם מרכיבים משמעותיים של פאשיזם. זה שילוב "קטלני" שאינו מאפשר או מקשה מאד על הבנה פרגמטית. אני גם מטילה ספק בנכונות ההנחה שההתגייסות אליו מהשכונות הייתה ממניעים להיות קל"ב כדי לא להישלח לחזית. אותם אנשי שכונות סלדו כבר אז, פשוטו כמשמעו, מהסוציאליסטים האליטיסטים החילוניים שרובם הגדול והמאפיין היה אשכנזים, המסגרת של האצ"ל ספקה להם את התחושה שהם מתגייסים בתוך עמם ואמונתם. גם השלד המוצק של האצ"ל שהיה בעיקרו אשכנזי אליטיסטי ואידאולוגי, חשד בהם במוצאם ובכנותם. זאת אמנם הכללה אבל כזאת היא גם פרשנותו של הכותב.
כתוב תגובה ל- פועה
האם פועה היא טרנסג'נדרית ?
  ג'נדרמן   1/10/16 10:53
בחלק מתגובותיה/תיו היא/הוא כותב/בת בלשון זכר כעת הופתענו כתיבה מלשון נקבה.
פועה מה יהיה ? עד מתי תמשיכי לבלבל אותנו? (גם בכתיבת שטויות וגם בחמקמקות מינית ?
כתוב תגובה ל- ג'נדרמן
האם מילשטיין הוא דו-מיני ?
  נחשון   1/10/16 13:04
מחד הוא נשוי לשפרה ומאידך היה לו "חבר" ששמו אריה טפר מקיבוץ יגור, והוא אף חתם על חלק מתגובותיו כאן="ההומו מיגור"....אגב מילשטיין מציג בפרק זה את האצ"ל באפסותו =חבורה של הזויים וחדלי אישים שלא הבינו את המהפכים הפוליטיים-צבאיים שהתרחשו בסוף שנת 1947.ההזוי מכולם היה בגין הדיכאוני-המעופף....מילשטיין צריך להיזהר, הבוסים שלו במכון ז'בו ובבית מורשת בגין יפסיקו לממן אותו.
כתוב תגובה ל- נחשון
6
תזהר! הסוף תצדיק הטבעת אלטלנה!
  פועה   1/10/16 09:57
בגילויים האלה אתה עוד תמוטט ותקבור את כל מגדל התאוריה שטרחת עליו כל כך כדי להאשים את ב.ג. רבין והפלמ"ח בסיפור השמדת נחתת הנשק אלטלנה מול חופי ת"א!!! את חוסר האמון העמוק של ב.ג. גלילי וההנהגה בכוונות האצ"ל ובבגין עצמו, כבר הצדקת!
כתוב תגובה ל- פועה
אשמת בן גוריון והפלמ"ח בהטבעת
  ראומה   1/10/16 17:04
אלטלנה אינה תאוריה, אלא עובדות מוצקות. מנגד פועלים כל אלה המצדיקים את הטבעת האנייה וכן את אנשי הפלמ"ח, בראשות רבין, שירו אל הניצולים השוחים במים, על מנת להרוג, ואכן הצליחו בכך. ולשם הצדקת מעשי הנבלה, הם מוסיפים, כדרכם, לסלף את ההיסטוריה.
כתוב תגובה ל- ראומה
ב.ג. מעולם לא הסתיר את הוראתו!
  פועה   1/10/16 17:26
רבין הי"ד מעולם לא הסתיר את מעורבותו (אשמתו) בביצוע. היחידים שהסתירו ורימו היו אנשי אצ"ל, שהביאו את הנחתת לכפר ויתקין כמוסכם, חזרו בהם מההסכמים, גררו את בגין אתם, הפליגו לחוף ת"א וניסו לרמות ומשקרים עד היום שכוונתם הייתה "טהורה" ושהם ייעדו את הנשק לצה"ל שהיה אז בתהליך ההולדה. ב.ג. טען שהיה כאן מרד ברור וגלוי בהנהגה המוסמכת, והיו לכך את כל הסימנים וההוכחות המספיקים, לאנשי האצ"ל היו רק תירוצים וסיפורים שקריים על כוונותיהם "הטהורות".
כתוב תגובה ל- פועה
אלטלנה
  מושיקו   1/10/16 18:28
אצל (בגין) טען הרבה כי מעולם לא פגעו בחיילים עבריים במאבקם.
בקרב שהם ניהלו עם ההגנה בכפר ויתקין נהרגו שני חיילי הגנה.
הם לא נהרגו מרוח הקודש. הם נהרגו מאש חיילי האצל.
כתוב תגובה ל- מושיקו
אלטלנה
  מושיקו   1/10/16 18:45
אצל (בגין) טען הרבה כי מעולם לא פגעו בחיילים עבריים במאבקם.
בקרב שהם ניהלו עם ההגנה בכפר ויתקין נהרגו שני חיילי הגנה.
הם לא נהרגו מרוח הקודש. הם נהרגו מאש חיילי האצל.
כתוב תגובה ל- מושיקו
יש לציין שהייתה הפוגה מוסכמת!
  פועה   2/10/16 09:58
בהסכם ההפוגה במלחמה הצדדים התחייבו שלא יוכנס לארץ נשק חדש, ולכן הסתכנו להערים ולהביא את נחתת הנשק בהסתר לחוף כפר ויטקין. בהבאת לחוף ת"א התכוון האצ"ל בתפישתו המוכרת לפוצץ את ההפוגה! ולהראות לעם לעולם שב.ג. אינו שליט ואינו שולט!!!
כתוב תגובה ל- פועה
7
מילשטיין נפל בפח
  נחשון   2/10/16 18:07
הפרק הזה נכתב בתחילת שנות ה-80 כאשר מילשטיין הועסק כמרצה בסמינר הרעיוני של הקיבוץ המאוחד באפעל, והחניף וליקק לישראל גלילי, ליגאל אלון ולפלמ"ח, ובמקביל השמיץ ולעג לאצ"ל ומפקדיו. יש כאן נסיון עריכה שנכשל ואצ"ל מופיע בדמותו האמיתית=קומץ אנשים מנותקים מהמציאות, חסרי אמצעים, שמדברים גבוהה-גבוהה, חבורת בטלנים שלא מגיעים לקרסולי לוחמי הפלמ"ח- שהוא חוד החנית של הציונות הלוחמת. מילשטיין עשה מעשה בלעם הפוך= בא לברך את אצ"ל ונמצא מקלל.....
כתוב תגובה ל- נחשון
אידיוט תמיד אבל תמיד נשאר אידי
  חבר קיבוץ   3/10/16 02:54
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ
מילשטיין המסכן, כמה צפוי
  נחשון   3/10/16 10:51
הזקן מרמת אפעל לא ישן בלילות, הוא בלחץ אדיר ומגיב בשתיים אחר חצות, הטרמח המבולבל התחיל לקלוט שנכנס למלכודת מסוכנת ומפעיליו מ "מכון ז'בו ומורשת ביגין" יגלו את ההשמצות שכתב עליהם בשנות ה-80,ואז אבוי יפסיקו להזרים כספים... איזה אידיוט אני אומר מילשטיין לעצמו,... אכן לא סתם אידיוט , גם צירוף של דביל ואימבציל. שנה טובה, שנת שגשוג למחקר ההיסטורי בישראל ולוואי ויעלמו כל מכחישי הציונות והמשת"פים עם הערביות הרצחנית המתועבת.
כתוב תגובה ל- נחשון
ובן קיבוץ יגור האידיוט ממשיך !
  חבר קיבוץ   3/10/16 15:32
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ
"חבר קיבוץ" החליף את מינו ?.
  נחשון   3/10/16 18:47
אז אתה הוא "בן הזוג" של הפילוסוף הבטחוני ?? בגדול הוא חשף את מה שניסה להסתיר ממפעיליו- ואת דעתו האמיתית על האצ"ל ומפקדיו= חבורת לא-יוצלחים , ברברנים. מה הם עשו במלחמת העצמאות כולה? כבשו בקושי שכונה אחת ביפו? כבשו כפר ערבי קטן ליד ירושלים[וגם זה רק לאחר הצטרפות מח' פלמ"ח שהכריעה את הקרב]?? נחלו כשלון מזעזע ברמלה...כשלון מחפיר בראש העין.. ברחו משייח' ג'ראח.... בקיצור חיילי שוקולדה, נחותים אפילו מהערבים המקומיים אלה גיבוריך מילשטיין ..
כתוב תגובה ל- נחשון
כשהאידיוט מקיבוץ יגור נשאר...
  חבר קיבוץ   4/10/16 08:45
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ
8
הטבעת אלטלנה
  חזקי שנאן   4/10/16 00:36
אפשהו בפרקים קודמים של תחקירי מילשטיין הובא חשש המוסדות וההגנה מפני פעולה קיצונית של הפורשים (אצ"ל-לח"י) כנגד מסגדי הר הבית. זכור מקריאת "אלטלנה" של שלמה נקדימון י דרישת בגין להעביר נשק ליחדת האצ"ל בירושלים הייתה אחת הסיבות להפסקת הפריקה והשת"פ בכפר ויתקין. יש להוסיף שע"פ נקדיון הרישומים מראים כי רוב ועיקר הנשק נפרק מן האנייה. יש לי תחושה שטענת המרד הייתה טענת כיסוי שהסירוב להעביר את הנשק לאצ"ל ירושלים נבע בעיקר מהחשש שזה יגביר את כוחו כך לתעוזה ופגיעה במסגדי ההר, פגיעה שתצית את העולם המוסלמי ויהפוך את המערכה המקומית מול מדינות ערב למערכה עולמית כך שמדינת ישראל שרק קמה לא תצליח להתקיים.
כתוב תגובה ל- חזקי שנאן
9
מר מילשטיין והתבוסות של אצ"ל
  נחשון הצעיר   4/10/16 11:23
קיבלתי אתמול בארוחת החג סקירה מרשימה מבני משפחתי - לוחמי הפלמ"ח- על מבצעי האצ"ל, בשלב הראשון של מלחמת העצמאות. ידעתי שהם היו נמושות חובבניות,אך לא ידעתי עד כמה... מסתבר ש-4000 הקאקרים לא עשו כמעט כלום מלבד תעמולה עצמית שקרית לפיאור "גבורתם".. בכל קרב הם נכשלו. אפילו בכפרון דיר יאסין הם נתקעו מול כוח אפסי של פלחים, ורק הגעת תגבורת מזערית של מחלקת פלמ"ח הביאה להכרעה לטובתנו ולבריחת הערבים. הניסיון של אצ"ל לכיבוש רמלה באמצע מאי 1948 הסחיים בתבוסה מחפירה וב-52 חללים.הניסיונות לכבוש את ראש העין ויהודיה הסתיימו בבריחה לא מאורגנת. כוח אצ"ל שהחזיק בשכונת שייח' ג'ארח בירושלים נס על נפשו בעקבות הירי הראשון של שיריוניות הלגיון. בקיצור יש לנו עניין עם ברחנים סידרתיים. ואלה גיבוריו של מילשטיין המשמיץ הסידרתי. ראוי להגיד לו: כאשר אתה מדבר על הפלמ"ח-של נעליך מעל רגליך, הפלמ"ח שיחרר את הארץ ממתולה עד אילת,מים[=התיכון]ועד ים[המלח] ואל ים סוף.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
יחי אנחנו-אידיוט
  א.ב   4/10/16 14:30
כתוב תגובה ל- א.ב
לא.ב. הדביל ,תאכל את הלב
  ז. בע..   4/10/16 16:08
הפלמ"ח - אצ"ל : 200=0,לא באותה ליגה...
כתוב תגובה ל- ז. בע..
למזלך נחשון צ' , אתה לא רק
  חבר קיבוץ   5/10/16 04:07
טיפש, אתה גם האידיוט מיגור וככה תישאר בלב כולם.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ
ומי לא יישן בלילות מרוב תסכול
  נחשון הצעיר   5/10/16 15:55
"חבר קיבוץ" שהוא המבולבל מאפעל...
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
גם טיפש וגם אידיוט-מיגור
  חבר קיבוץ   6/10/16 06:17
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ
10
מה משותף ביו אצ"ל ומילשטיין
  נחשון הצעיר   6/10/16 12:30
הרבה דיבורים[ברברנים-חופרים], אפס מעשים, ברחנים, הזויים,אין ספק שמילשטיין היה משתלב בתפקיד בכיר במערך הפיקוד של ארגון הנפל הזה, פטפטן מהמעלה הראשונה=גונדר מילשטיין.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
גם אידיוט וגם טיפש-רק ביגור
  חבר קיבוץ יגור   7/10/16 03:31
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
התוכי המכונם מאפעל מתחזה
  נחשון הצעיר   7/10/16 10:26
לחבר קיבוץ יגור= אנחנו מבינים שאתה סובל משיטיון,תחילת אלצהיימר, ומילים נתקעות לך בהקלדה. בעיקר המילה:אידיוט, אידיוט, אידיוט..אל תזניח את הטיפול בתסמונת, פנה בדחיפןת למרפאה המקצועית, אין לי ספק ששפרה תסייע לך , אז קדימה, חבל שתתבזה לגמרי...
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il