s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הזניית התרבות הצבאית
מאת: אורי מילשטיין  |  20/01/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מלחמת יום כיפור - אינה דוגמה
  ב_שמואל   20/01/17 13:20
נאמר: "בשנת 1973, לפני מלחמת יום הכיפורים, זה היה גם הלוך מחשבתם של ראש הממשלה, גולדה מאיר... הם האמינו ש"הסדיר יבלום" ונמנעו לגייס מילואים, והתוצאה: אסון צבאי". נידמה לי שניתן להגיד על מלחמת יום הכיפורים כל מה שיוצא, כיוון שלא מגדירים את "השטח" אליו מתיחסים. ניתן להגיד ש"הופתענו" ומתכוונים לאלו שהופתעו. בדרך כלל - כמי שגויס בצו 8 להקמת גדוד קשר של אוגדה 880 וההסבר לצו 8 היה התארגנות מהירה לקראת המלחמה שתפרוץ בעוד חודשיים - צה"ל ידע והיה יכול להיערך לניצחון מהיר וקל, אם משה דיין וחבורת הקושרים ששיתפו פעולה אתו (ועם קיסנג'ר) לא היו מכינים את הצלחת הערבים לחסל את חיילי המוצבים. גולדה שלמרות שהסתמכה על ה"מומחים הצבאיים" (דיין וגלילי) אישרה את בקשתו של דדו לגיוס מסויים. כלומר, הסקת מסקנות "מקומיות" בלי ליחסם לסיפור הכללי - עלול לעוות את המשמעות של המסקנות.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
זאת השערת הקונספירציה
  אורי מילשטיין   20/01/17 15:40
שעדיין נמצאת בסימן שאלה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
וגם אי ביצוע מבצע 'שריטה' בח"א
  חזקי שנאן   20/01/17 23:58
אי ביצוע שריטה, הינו גורם מהותי לכישלון של צ.ה.ל בשלב המגע הראשוני עם האויב התוקף. מבצע שריטה מהותו הפצצת קלע מבלי להיכנס לאזור מוכה טילים מה שנתפש אצל דדו כביטחון להצלחת הבלימה על ידי הסדיר. המבצע לא בוצע על ידי בני פלד. מדובר בחיכוך קריטי שהרמטכ"ל דדו לא שם לו לב בזמן החשוב 24 השעות הראשונות של המלחמה. ראה הרצאתו של גדי זוהר מ 9 ליולי 2013 יום עיון לזכר דדו.
כתוב תגובה ל- חזקי שנאן
קשקוש
  מגיב ותיק   21/01/17 10:24
מבצע שריטה (בלימת המצרים ע"י חה"א בלבד טרם התארגנות החי"ר) בוצעה מהרגע הראשון ובמקוטע אלא שלא הוזכר השם המפורש "שריטה".

בני וחה"א בצדק לא תלו תקוות רבות בסוג כזה של תקיפה כי הפצצות הקלע היו בלתי מדוייקות וחסרות תועלת.
בכול מקרה, בוצעו עשרות תקיפות קלע (נואשות) כאשר הבולטות בינהן היו הפצצות ראשי הגשר המצריים...

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
הקונספירציה - סימן שאלה?
  ב_שמואל   21/01/17 17:46
אורי, סימן השאלה לגבי הקונספירציה - הוא עצמו קונספירציה. כפי שכתבתי למעלה, לי נאמר-באמצעות צו 8-שהמלחמה תפרוץ. לאחי שהשתייך ליחידה סודית (בימים ההם) לא הותר לצאת מהארץ כיוון שהוא היה נדרש למלחמה. זה אומר, שאלפי אנשים יידעו שהמלחמה עומדת לפרוץ, וכנראה שצה"ל הכין עצמו לכך. כלומר, בטוחני שלא קשה לברר את הדבר-לאשורו. בלי לדעת עובדת יסוד זה, אין שום ערך וחשיבות לכך שמפקד פיקוד דרום איבד את "דרכו" והיה סר וזועף כתוצאה שלא הבין את האירועים (הרי הוא לא הכיר את התוכניות המצריות למרות שכל הפיקוד העליון של צה"ל-כן הכיר). ואין זו "גבורה" שבר-לב הגיע לפיקוד והלך לישון ולנוח לאחר שהבין שהמצרים הגיעו ליעדם (לפי התוכנית הידועה והמוסכמת עם דיין וקסיג'ר) ולא ימשיכו להתקדם. כמו-כן, זה לא חשוב שעמוס לוינברג נשלח למוצב החרמון כדי "שהנודניק לא יסתובב בין הרגלים בזמן מלחמה" או שנשלח כמתנה לרוסים כ"דיס-און-קי אנושי", מה שחשוב–לעניינו–שהמודיעין ידע מראש על המלחמה ומנע את ההתרעה וההגנה על המוצב (הכין את הניצחון של התוכנית). אורי אתה מבין, הרי אם הקונספירציה נכונה, אזי ברור ש"החווה הסינית" הייתה הצלחה, ואילו הגיבורים מכוחות קהלני וצביקה, היו הפרעה וכישלון בתוכנית שמטרתה הייתה להציב את הסורים מעל עין גב. אורי תבין, ללא ברור קיומה של הקונספירציה, כל תחקיר שווה לדיון של כשרות ביצה שנולדה ביום חול.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
מה באמת קרה שם?
  היהודי הנצחי   23/01/17 08:47
איננו יודעים, אך אי אפשר להתעלם מהסמנים לקונספירציה. באופן אישי אני יכול להעיד שגיסי אמר לי בראש השנה שעןמדת לפרוץ מלחמה. הוא היה קצין בכיר במודיעין. 1993 פגשתי עולה חדש מארה"ב שעבד בCIA ושטען בדיוק את טענת הקונספירציה. הוא טען שה CIA העביר מידע בלתי מדויק לישראל למרות שידע במדויק על תכניות המלחמה. מצער מאוד לחשוב שהייתה תכנית שכזו. היא מעמידה את ראשי השלטון של מדינת ישראל בחזקת פושעים ובוגדים. הלוואי והחשד הזה ייתבדה,אך אצלי הוא מתחזק.
כתוב תגובה ל- היהודי הנצחי
אולי חסד עשה הקב"ה ,שלא
  חבר קיבוץ יגור   20/01/17 17:29
גייסו את המילואים ולכן גם היו פחות קורבנות במהלך כיבוש מוצבי התעלה על ידי המצרים ?
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
בכלל, כל הקיום היהודי פה הוא
  אופירה   21/01/17 05:49
בחסד!!!ואני חושבת שאנחנו מהלכים על חבל דק!
כתוב תגובה ל- אופירה
2
התובנה ששמדינת ישראל
  ראומה   20/01/17 13:21
מתנהלת לפי חשיבה מפלגתית ולא לפי חשיבה ממלכתית, כפי שהיה ראוי לה, היא תובנת-חוד שהלוואי והייתה משפיעה על מערכות השלטון. אני אינני רואה סיכוי לכך. אתם?
כתוב תגובה ל- ראומה
בכל מקרה יחלפו הרבה
  שנים   20/01/17 16:02
כתוב תגובה ל- שנים
3
למות למען השלטון
  ב_שמואל   20/01/17 13:57
נכתב: "באחד בינואר 1948 סיפרו לבן גוריון, נציגי איגוד החיילים המשוחררים מהצבא הבריטי, שצברו ידע וניסיון רב, כי המוני חיילים משוחררים שואלים מדוע לא קוראים להם". נראה לי שהיה צורך להסביר את הדבר, באמת, מדוע ה"מקצוענים" לא גוייסו? האין הדבר נובע מאותה סיבה שאנשי אנילביץ - האנטי ציוניים - לא היו מוכנים להניח ל"מקצוענים" של בית"ר לנהל את מרד ורשה, והעדיפו את השלטון על פני האחדות? האומנם - עד היום - השמאלנים יהיו מוכנים להרוס את המדינה כדי להגיע לשלטון ולו לרגע?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
מבחינת הימין האויב הוא חיצוני
  אורי מילשטיין   21/01/17 06:06
דהיינו הערבים. מבחינת השמאל האויב הוא פנימי, דהיינו - הימין.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
4
המפלגות היו ציוניות והציונות
  הקימה מדינה   20/01/17 15:26
לכן לא נכון לתאר את המדינה כאילו היא בעיקר פרי יצירת המפלגות. האמת המרה היא שדם הבחורים הוא הוא שקבע את הגורל וכך נוצרה המדינה.

באשר למורים - הללו ראו שכוחם כאליטה הולך ויורד. יש מפקדים צבאיים בשטח ולהם השפעה על החניכים - זה לא מצא חן בעיניהם.
לעתים המרידו כנגד הגדנ"ע. הגדנ"ע נכנס לבתי הספר והם קבעו את סדר היום של פעולות הגדנ"ע ולא הנהלת בית הספר. לזה המורים לא התרגלו - מה גם שלא מעט מבין המורים היו אנשי "עלייה חדשה" ששמו את בטחונם בשלטונות המנדט ולא יכלו להסכין עם הרעיון שהמנדט הבריטי - יוק ומהיום ואילך "אנו אנו הפלמ"ח" וכדומי הפלמ"ח קובעים את הסדר.
כתוב תגובה ל- הקימה מדינה
לא "הציונות" אלא המפלגות
  אורי מילשטיין   20/01/17 16:32
הציוניות ובעיקר הסוציאליסטיות ובראש וראשונה מפא"י. אבל הן עשו זאת עם הרבה פגמים ודאגו להסתיר אותם ובכך מנעו את תיקונם.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הרעיון ציונות-בצוע דרך המפלגה
  מיכל מירושלים   21/01/17 12:14
אבל המדינה קמה ומתקיימת בדם בניה והמפלגות יותר נכון הפוליטיקאים גורפים את האשראי עד לידי תועבה.
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
5
שמה של הכותרת כאמור
  לוליק   21/01/17 05:27
צריכה להיות: הזניית התרבות הצבאית הישראלית מאז מלחמת העצמאות ועד היום! התנהלות שכונתית!!!
כתוב תגובה ל- לוליק
6
"תרבות צבאית" המצאה ספרותית!
  פועה   21/01/17 09:53
ואין זה רק שימוש במילה מושאלת מתחום אחר לתחום הצבאי. זה חוסר הבנה יסודי את ההיסטוריה, או המצאת היסטוריה לא קיימת. בהעדר עם ומדינה מוסכמת וכופה לא יכול להתקיים הארגון המכונה צבא! יש לכל היותר מליציות צבאיות נפרדות שמתקיימות ביניהן קשרים זמניים לפי צרכים ואילוצים מתחלפים. גם אם לכאורה קיימים מוסדות והנהגות נבחרים, הם רק דומים למוסדות של מדינה, אין ביכולתם לחוקק לשפוט ולכפות! אלא בשיטות של המאפייה. ולכן צצו הפורשים באותה עת וכך נאבקו בהם באותה העת. בתנאים כאלה אין יכולת לקיים צבא ואין דבר כזה "תרבות" צבאית שניתן גם להזנות אותה! רק מי שמייצר לעצמו עולם בדוי יכול גם להפליג בו ולראות בעייני רוחו צבא, תרבות צבאית, והזניות תחת כל עץ רענן. זאת הייתה טעותו הגדולה הטרגית של ז'בוטינסקי, שהאמין בעייני רוחות שניתן ליצור ולקיים לאורך זמן צבא יהודי ללא עם בגבולו וללא מדינה.
כתוב תגובה ל- פועה
אה...
  מגיב ותיק   21/01/17 10:34
פועה כעת גם מבקר/מבקרת ספרותית...

יש בהחלט לדון בעניין של "תרבות צבאית", מה שלא היה לצה"ל ולקודמיו - המחתרות , עצם היציאה מהמחתרות, הגוון הפוליטי שהיה לכול כוח , תרבות הפרטצ' של ההתיישבות העובדת, הדבקת אופי צבא העם (והניסיון לחקות את הסובייטים) - איפיינו את צהל כצבא פרטיזנים ולא צבא מקצועי.

צה"ל לכול אורך השנים התנהל ברובו כמיליציה ולא כצבא מקצועי, אני בא משם ואני יכול להעיד.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
"צבא העם" סותר "תרבות" צבאית.
  פועה   21/01/17 18:05
מה שאתה מכנה מליציה כמבדיל "מתרבות" מתמצה לשני מרכיבים: הררכיה קפדנית ומשמעת נוקשה. כול השאר זה התנהלות ארגונית בדרגות יעילות והתמחויות של מערכת ענק. תרבות העם זה "הבעיה" והצמדת הצבא לעם יחד עם גיוס חובה מפלה רק מחמירים אותה! מקצועיות צבאית "ותרבות" צבאית נתנים לממוש רק בצבאות שכירים. את זה הבינו כבר הרומאים לפניהם היוונים והפרסים לפני 2500 שנה והיום ג ם האמריקאים ועוד.
כתוב תגובה ל- פועה
שתי הערות
  מגיב ותיק   21/01/17 19:28
1. בצבא מקצועי, היררכיה ומשמעת אינן חייות להיות נוקשות, אבל חייבות להיות.

2. כנראה שאינך מכיר/ה את הצבא האמריקאי שבו הגיוס אינו חובה, לאמריקאים צבא מקצועי (שלפעמים יותר מדי מרובע ועובד "לפי הספר" באופן מרגיז), אני הכרתי (ואף עבדתי עם מספר אנשים מחה"א האמריקאי) והם היו מקצועיים לעילא ולעילא.

הלוואי עלינו.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
לזה כוונתי! הצבא האמריקאי שכיר
  פועה   22/01/17 20:38
ההיררכיה בו מוקפדת, והמשמעת נוקשה! כי זה צבא של שכירים צבא קבע. בניגוד לתרבות האמריקאית שהיא חופשית מאד. יש לזה יתרונות ברורים. אבל גם "למליציה" צבאית יש את היתרונות שלה.
כתוב תגובה ל- פועה
אבל תרבות צבאית אין גם היום כש
  מדינה!   21/01/17 16:23
כתוב תגובה ל- מדינה!
מדינה = מאפייה
  ב_שמואל   22/01/17 11:11
נכתב לגבי "מדינה" ו"צבא": "הם רק דומים למוסדות של מדינה, אין ביכולתם לחוקק לשפוט ולכפות! אלא בשיטות של המאפייה" מה הגורם המבדיל את"המדינה" או את ה"צבא" מ"מאפייה"? האומנם כל "מדינה" נבחרת ע"י אזרחיה, ומכאן ההבדל ל"מאפייה"? או שמה אין למאפייה חוקים ומערכת שיפוט פנימית משלהם? נכון שבמדינה רשמית ישנה אפשרות לקיים מערכת אכיפת חוק מסודרת ואף להעניש בכליאת העבריין ואילו בהתארגנות צבאית שאינה מדינה רוצחים בוגדים כשאין אפשרות שמערכת אכיפת החוק תכלא את הפושע. אך זה כל ההבדל בין "מדינה" ל"מאפייה".
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
7
"הזניה" הוא ביטוי מטונף
  הירונימוס   21/01/17 10:51
שלא שייך כלל לעניין.
מי הזונות? מי הלקוחות? מי משלם אתנן?
כרגיל, אם יש למילשטיין הזדמנות לזהם משהו, תסמכו עליו שיעשה זאת.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
זנות במובן הרחב של המילה
  אופירה   21/01/17 14:26
דוגמטיזם מעולם לא הרגה, רק התחלפה!
כתוב תגובה ל- אופירה
8
מאמר לא מדוייק שחוטא למציאות
  לח"י.   21/01/17 13:26
ב-48. היו פה אנגלים כובשים , היו תנועות מחתרת נגדם ואלו ששרתו את האנגלים היו מנועים מלשרת בצבא ובצדק! אם כך המאמר מתחיל אין טעם להמשיך לקרוא את כל המגילה על כותרתה המבחילה. בסופו של דבר כל הזרמים הפוליטיים שכוונתם היתה תכנון מדינה, התקבצו בצבא הגנה לישראל כשהיה איסור חמור בערבוב פוליטיקה ושרות צבאי. איכס כותרת!
כתוב תגובה ל- לח"י.
9
לא יעלה על הדעת
  אהרון שחר   21/01/17 20:20
האם יכול להיות שגדולי האומה מונחים על ידי אינטרסים אישיים חזיריים מושחתים ולא על פי אינטרסים לאומיים? האם יכול להיות שתרבות שחיתות וחזירות פושה במערכת? לא יעלה על הדעת. בתקופתנו אין האנושות בשלה לשאול שאלות אלו. בעוד כמה מאות שנים נגלה את חוק הטבע מספר 2, ורק אז נוכל להתחיל לשאול ולחשוב.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il