|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ממלחמה לאומית למלחמת דת
מאת: ד"ר אורי מילשטיין  |  06/02/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
סימטריה או קיר הברזל.
  ראומה   6/02/17 18:06
לגבי הצד הערבי-מוסלמי צריך גם להביא בחשבון את תרבות "הכבוד המזרחי" המביא אותם לפעול לפי מושג "גאולת דם", אפילו אם בסופו של המהלך שני הצדדים יוצאים נפגעים. ובשם ה"כבוד" אח רוצח את אחותו בעצימת עיניים של אמהּ. ובדוגמא מהתחום המדיני- סאדאת לא היה מוותר על המלחמה לו גם היה מקבל במתנה את כל סיני "עד הסנטימטר האחרון" .בייסודה הייתה זו מלחמה על כבוד, ולא מלחמה על טריטוריה ולא מלחמת- דת. מה שיעמוד לנו יהיה רק "קיר הברזל".
כתוב תגובה ל- ראומה
2
השמאל חסר העקרונות
  לוליק   6/02/17 18:25
לא הבין מעולם את עקרונות הערבים ולכן התפשט חלק אחר חלק, עד כדי התערטלות!
כתוב תגובה ל- לוליק
3
לא ניתן להסביר את המצב
  ב_שמואל   6/02/17 19:42
לא ניתן להסביר את המצב הדברים - כמלחמת דתות בלי להתייחס ל"דת" הכי משפיעה במלחמה הזו. הדת השמאלנית שנלחמה ביהדות כדי להשמידה, עוד הרבה קודם למלחמה עם הערבים. היא זו שיצרה את הסביבה שברקע שלה נוצרה מראית עין של מלחמת הדת הערבית מול היהודית. ללא האנטישמיות של השמאל (והימין), כל ההתיישבות היהודית הייתה נראית אחרת. הרבה לפני שהערבים נכנסו למעגל המלחמה ביהודים, הציונים רדפו את היהודים, דחקו אותם מכל מקום ומכל השפעה שהייתה בכוחם לדחוק. הקשרים של הציונים עם השלטון הבריטי אפשר לאדומים לכלוא את היהודים ל"שטחי מחייה" מוגדרים ומוגבלים ביותר.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
יש בזה
  משהו!   6/02/17 23:01
כתוב תגובה ל- משהו!
4
לקביעה שארץ ישראל שייכת
  סניל   7/02/17 13:00
לעם ישראל אין בסיס באו"ם
אלא רק בתנ"ך.

זה לא מסמך שמעניין את אברמוביץ, אובמה, ערבים, זהבהבהבה, או בצלם
כתוב תגובה ל- סניל
חשוב מה מענין את אלה
  שמוכנים   8/02/17 06:17
לסכן את עצמם.
כתוב תגובה ל- שמוכנים
5
נתניהו ושות' אינם בשלים לשלום
  רון וייס   7/02/17 16:19
כל רצונם הוא לספח עוד ועוד שטחים מהגדה למדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- רון וייס
6
עוד נסיון למחזר המצאת גלגל
  פועה   7/02/17 20:39
הכותב שכח או אינו יודע שהאסלאם נוסד כדת לאומית ועוצב כדת לאומית ומכמניעים וכוח זה יצא למסעות הכיבוש הנרחבים שלו, מכוח זה הביס את הפרסים את הביזנטים את הצלבנים, את המונגולים זאת היא מהותו של האסלאם המיזוג של לאומנות ודת בעיקר בעתות איום ומשבר. לכן המלחמה בפולש היהודי הייתה מראשיתה דתית ולאחר מכן לאומית. האסלאם הערבי עקבי ומתמיד ביחס הזה כלפי היהודים, ורק "גאונים" יהודים מתרוצצים סביב הזנב של עצמם בניסיונות פטתיים להמציא גלגלים שאפשר להזמין באיביי במחירי רצפה....
כתוב תגובה ל- פועה
תמיד טוב
  לנסות   7/02/17 22:44
כתוב תגובה ל- לנסות
לא לגמרי ברור פועה
  לוליק   8/02/17 07:27
אם אתה הביצה אט התרנגולת!!!
כתוב תגובה ל- לוליק
פועה לפעמים ביצר ולפעמים
  תרנגולת   8/02/17 11:03
כתוב תגובה ל- תרנגולת
7
מהבט יהודי אין חשש למלחמת דת
  פועה   7/02/17 21:47
וההוכחה הברורה לכך היתה פינוי ישובי הרצועה ופינויי עמונה ביו"ש, והחקיקת ההסדרה האחרונה. הפינויים או הגירושים של אנשים דתיים קנאים עברו ברעש גדול אך בשלום יחסי ובהבנה של כללי המשחק הדמוקרטיים חילוניים. הלאומנות הדתית הקנאית היהודית סובלת מפוסטטראומה "נגטית" של חורבן וגלות ומטראומה של חטא העיוורון וההתנגדות לציונות החילונית בתש"ח. ומאמינים דתיים טראומטיים אינם מסוגלים לצאת למלחמות אמת על דת. הרושם שמייצר הרעש היהודי הדתי לאומי הוא תולדה של שלוב פוליטי חברתי זמני, בין ישראל השניה הנוקמת את עלבונה ובין צאצאי ישראל הראשונה הדתית המכה על חטא העוורון ומנסה לכפר עליו ולהטביע חותמה בהיסטוריה היהודית הלאומית החדשה. כשרגש הנקמה של ישראל השניה הדור הבא יבוא על סיפוקו, תיפרם השותפות הזמנית.
כתוב תגובה ל- פועה
תמיד יש
  חשש   8/02/17 06:09
כתוב תגובה ל- חשש
מהי "מלחמה"?
  ב_שמואל   9/02/17 19:56
מלחמה היא פעולה תוקפנית אלימה בין ארגוני בני אדם, במטרה לפגוע ברכוש ו/או גוף ויצירת תנאים המסכנים את החיים של הנלחמים. "מלחמת דת" היא מלחמה שהטריגר שלה הוא ה"ערכים" של הארגון העומדים בקונפליקט עם ערכי ה"דת" של הארגון השני. כלומר, ההתקפה, הגירוש והחרבת גוש קטיף הייתה "מלחמת דתית". הימנעות היהודים מניסיונות הגנה אלימה על ביתם החוקי, מאפשר לקוזאק השמאלני התוקפן - להימנע מההכרה בבגידתו בעמו היהודי.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
מטומטם דתי הוא בוגד מחופש
  פועה   10/02/17 20:51
לפטריוט! הוא מסתיר את בגידתו ע"י הטלת אשמת בגידה על פטריוט אחר. כך בדיוק הופלל דרייפוס ע"ע קצינים בוגדים בצבא הצרפתי.
כתוב תגובה ל- פועה
8
מדיניות ישראל בניגוד למקיאולי
  ראובן גרפיטr   8/02/17 11:47
ישראל משחקת מישחק אונניה עצמית של WIN WIN. יעני באם נתנהג כך או אחרת הם הערבים, הפלסטינים המוסלמים יסכימו, ברוב טובם להשלים עם קיומנו. לאחר מלחמות השיחרור 1947-9 החזרנו לארץ אויבים רבים. בשטח שהם כבשו לא נותר בית יהודי ולא יהודי 1 חי. במהלך ששת הימים אותם מנהיגי מלחמת השחרור ובראשם משה דיין שהינו אסון לאומי היסטורי (יש להסיר את שמו מכל אתר ואתר) , מנע פיצוץ המסגדים בירושלים וגרוש של כ 20000 ערבים ירושלמים (כיום פי 10 ויותר). ומאז ועד היום המנהיגויות הישראליות ממשיכים בקו הנאיבי של אי הכרעה. שורה ארוכה של ח"כ ערבים נוצרים ומוסלמים מתבטאים מפורשות כנגד המדינה. הם בזים לנו ומתנגדים לציונות ופועלים בארץ ובחו"ל כנגד מדינת ישראל. הגיע הזמן להכרעה ודי למתינות לפשרה ולניסיון לדו קיום. המלחמה הנוספת בננו לפלסטינים תפרוץ במוקדם או במאוחר. בתקווה שאז תקום מנהיגות החלטית .
כתוב תגובה ל- ראובן גרפיטr
ראובן, גם אתה מרמה את עצמך
  ב_שמואל   9/02/17 19:36
זו טעות לחשוב שתפרוץ מלחמה. אין לערבים ולישראלים רצון להתמודד במלחמה. הישראלים לא רוצים מלחמה משום שמאז ששת הימים - ישראל מפסידה (הבוגדים האדומים שולטים במערכות הביטחון ומשרתים אינטרסים של השמאל העולמי, והם יכשילו את צה"ל). הערבים לא רוצים מלחמה משום שהם לא יכולים לנצח בקרבות את ישראל שהיא מעצמה צבאית מקומית. מלחמת יום כיפור פרצה משום שלא ניתן היה לשכנע אף מנהיג ישראלי להסכם כניעה מהסוג של "הסכם השלום עם מצרים". זה היה הסכם שלא נתן לישראל שום רווח וכדאיות (מצרים - ומאוחר יותר גם ירדן - לא הייתה מוכנה לוותר על זכותה לפעול להשמדת מדינת ישראל באמצעים השונים מנשק חם). הערבים פועלים להשמדת מדינת ישראל באמצעות בתי המשפט (הבג"ץ והבין לאומי ובסיוע בוגדים ישראלים הממומנים ע"י השמאל באירופה ובארה"ב) והניצחון - העתידית - שלהם מובטח.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
9
גישת המחבר - טעות קשה
  משה, עורך-דין   11/02/17 08:58
ד"ר אורי מילשטיין רואה את פרשת עמונה כתחילתה של מלחמת דת. זוהי לא רק טעות קשה במובן הנקודתי של פרשת עמונה, אלא היא מצביעה על כשל בהבנת הגישה הציונית, במיוחד זו של החלק הדתי-לאומי בעמנו. היו בין ראשי הציונות שראו את הציונות כתנועה להקמת מולדת לעם חסר-מולדת, תוך כדי נטישת הדת היהודית ואפילו השנאתה על רבים בעם. היו אלה החלוצים הסוציאליסטיים שהקימו, בלהיטותם לנתק כל קשר דתי אל הארץ, דור שיעקב חזן ז"ל - מנהיג מפ"ם ו"השומר הצעיר" - הגדירו יפה: "רצינו להקים דור של אפיקורסים והקמנו דור של נבערים מדעת". כלומר, רצינו להקים דור המנותק מהדת, אך הללו הפכו לנבערים שאין להם עוד צל של מושג בכל הקשור למסורת היהודית ולמקורותיה. שלילת הבסיס היהודי-דתי של הציונות מביאה בהכרח לא רק להצדקת הגולה וחייהם של יהודים בכל מקום על פני כדור הארץ, אלא גם לרעיונות-טירוף כמו ההסכמה להקמת המדינה היהודית באוגנדה. אילו הקמנו את מדינתנו שם, היינו "זוכים" שם למרחץ דמים גדול מזה שבארץ ישראל, שכן הערבים למרות הכל יודעים בסתר ליבם כי יש לעם היהודי קשר לארץ זו, חרף נסיונותיהם להכחישו ולסלקו, אך באפריקה היה ברור כי מדובר בסתם דוגמה חדשה של קולוניאליזם. אין ולא יכול להיות בסיס לציונות, ללא הקשר לתורה ולמסורת היהודית. טענתנו כי זוהי מולדתנו מבוססת על ההבטחה ההיסטורית לאברהם אבינו, "ברית בין הבתרים", וגם מי שאינו מוכן להצהיר אעל הכרתו בקיומו של אלוהים אינו יכול להתעלם מקשר יסודי זה. ללא סיפורי התורה, על יציאת מצרים וכיבוש הארץ בידי יהושע וממשיכי דרכו, מתקיים הביטוי העממי כי "אין לנו מה לחפש פה". הבאנו לכאן בני אדם ממאה ארצות שונות, שאין ביניהם מאומה בתחום התרבותי, המוסיקלי, הקולינרי, הספרותי ואפילו בתחום הביגוד, ורק דבר אחד מחבר ביניהם: הידיעה כי זוהי הארץ שהובטחה לאבותינו, וכל העולם התרבותי הכיר בכך. זה היה גם היסוד להצהרת בלפור, שכללה לא רק את מערב הירדן אלא גם את חבל הארץ הנשלט כיום בידי המשפחה ההאשמית. מאבקם של מתיישבי עמונה אינו "מלחמת דת", כפי שכל מאבקנו בארץ ישראל אינו מלחמת דת אלא ניהולה של מלחמה נגדנו, המבוססת על שניים: מלחמת הדת המוסלמית ומלחמתו של העם הערבי, שהוכיח בדורות רבים כי אינו מוכן ואינו מסוגל לסבול בשקט ובהשלמה קיומם של מיעוטים בקרבו, אפילו כאלה שהם ערבים אך אמצו הדת הנוצרית. לצורך זה מוכנים הערבים אפילו לברוא יש-מאין עם שלא היה ולא נברא, העם ה"פלסטיני" - מה לא עושים כדי להצדיק גירוש היהודים ממולדתם העתיקה, האחת והיחידה, כאשר לעם הערבי שטחים עצומים מהמפרץ הפרסי עד האוקיינוס האטלנטי. יקירינו בעמונה לחמו איפוא לא "מלחמת דת", אלא את מלחמתו של העם היהודי, אשר, שלא כמו עמים אחרים, אין לו אלא הדת היהודית, וכל המאמץ לעצמו דת אחרת אינו נחשב עוד יהודי.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
10
שיחה מאלפת. יכול להיות שזה ההס
  עמנואל גרטל   11/02/17 14:59
שיחה מאלפת. יכול להיות שזה ההסבר לכך שנתניהו העביר את הריבונות על הר-הבית לידי הירדנים וכתוצאה הירדנים הם שנתפסים בעולם הערבי כאלה אשר שומרים על הכיבוש הערבי על הר הבית. זו אמנם שגיאה קריטית מבחינת העם היהודי אבל זו אולי מחשבה חכמה מבחינת מי שהוא ציוני ואוכל שרצים...
כתוב תגובה ל- עמנואל גרטל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il