s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הדרדרות המלחמה בגליל המערבי
מאת: אורי מילשטיין  |  26/05/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הבורות של מילשטיין
  נחשון הותיק   26/05/17 11:29
לא יודע אפילו את שמות הלוחמים: שמו של מג"ד 21 כרמלי=בן עמי פכטר ולא פחטר... מפקד גדוד הירמוך ה-2= אדיב שישכלי ולא שישאקלי, אפילו כאן מילשטיין טועה ומטעה...
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
לאובססיבי, האורב מן הבוקר
  כנרת   26/05/17 16:06
לפרסומיו של מילשטיין: אם היית מעיין בעיתונים ובספרים של התקופה, היית מגלה שכך: "שישאקלי" (וגם ללא אלף) נהגו לאיית את שמו. ועצתי לך: קבע ל תור אצל פסיכיאטר שייטפל בשריטה העמוקה שהורסת לך את החיים.
כתוב תגובה ל- כנרת
שפרה ואורי תקועים בשנות ה-60
  נחשון הותיק   26/05/17 16:50
חלפו מאז שנות דור וכבר 60 שנים כותבים שישכלי... ומה עם פכטר=זה לא שם ערבי... אבל מילשטיין ואשתו לא מודים בטעות[ויש המון טעויות של חובבנים..]כמו שהשאירו את "המעברה ליד נהריה" משנת תש"ח בפרק 15...בושה. בסך הכל מילשטיינים גלויים ומחופשים =אתם פאטטיים, מעוררי רחמים.זמנכם עבר.
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
{{{רק בזכות השמלאנים קמה ישראל
  לא ימין ולא דתיים   27/05/17 08:06
השמאל היה הגורם היחיד שבזכותו קמה ישראל לא בגין לא אצל לא דתיים
ימניים חרדים או לחי=השמאל יצר תשתית של התישבות חקלאות חינוך
תעשיה בריאות ובעיקר כוחות לוחמים שהיו הגורם המכריע להקמת המדינה
עליה משתלטים ימניים נטולי מוח דתיים חרדים ושסניקים=עובדות.
כתוב תגובה ל- לא ימין ולא דתיים
השמאל של אז אינו השמאל של
  אורי מילשטיין   27/05/17 09:10
היום. מפלגת "אחדות העבודה לדוגמא, שרוב הפלמ"ניקים השתייכו אליה הייתה בעד ארץ ישראל השלמה, דהיינו ימנית קיצונית במונחים של היום.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
אין דבר, תאכל את הלב ,בין כה
  קורא ונהנה   27/05/17 16:40
אתה לא משפיע על מישהו בתגובות שלך לגבי "השמאל" ופועלו לפני הקמת המדינה. אז לך לישון בהרגשה שאתה צודק ולאף אחד לא איכפת .
כתוב תגובה ל- קורא ונהנה
כנרת, ראומה, או שפרה?.
  נחשון הצעיר   26/05/17 17:08
את אשה מבוגרת , והגיע הזמן שתחליטי מי את ?.. אולי תחתמי "חברת קיבוץ יגור" ??
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
העצה שלך מבוססת על ניסיוןאישי
  נחשון הותיק   26/05/17 18:46
אין ספק, לחיות עם מילשטיין זאת ערובה לא רק לשריטה עמוקה, אלא לבקע עמוק... במוח. גב'כנרת=ראומה= שפרה מגיע לך צל"ש על השרידות, או אולי זה בא ממזוכיזם.
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
חבל להגיב לאידיוט מיגור קיבוצי
  חבר קיבוץ יגור   27/05/17 06:01
אבל לפחות האידיוט מעלה את הרייטינג ויותר ויותר אנשים נחשפים לסיפור האמיתי. עוד תוספת קטנה,אני מכיר את "דרך הארבעה" בעכו וקראתי את סיפור שלט הרחוב, בנושא השם "המוזר".בעקבות הפרק,למדתי את הנסיבות הרחבות יותר של אירוע טרגי זה,תודה.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
"אלוהים נמצא בפרטים הקטנים"
  אורי מילשטיין   27/05/17 08:22
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
בין אם שישכלי או שישאקלי
  מגיב ותיק   26/05/17 20:41
אתה יכול לנשק לו לכותב המאמר.

חבורת דבילים.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
מגיב עתיק כדי שלא תשתעמם
  נחשון הצעיר   26/05/17 22:34
אולי תברר אם "ראומה"היא דלית, ו"כנרת" היא תמר?? הבנות של הפילוסוף השרידותי. מתברר שאתה מלקק למילשיטיון, ואולי אתה בכלל ההומו מיגור??
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
2
הבורות של מילשטיין 2
  נחשון הותיק   26/05/17 11:35
שמו של מפקד חיפה הערבי הוא אל חוניטי,ולא אל חניטי.
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
3
מסתבר שאצלנו לא היו כל כך
  חבר קיבוץ יגור   26/05/17 12:10
תמימים מי שנהלו את הקרבות ,אני לתומי חשבתי שתמיד הערבים היו אשמים.תודה לד"ר מילשטיין על הכתיבה חסרת הפניות .לאחר קריאת הפרק הזה ,אין ספק שהקריאה ל "פועה" לחזור למולדת הוריה-נכונה!
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
אנחנו יזמנו יותר והרגנו יותר
  אורי מילשטיין   26/05/17 15:27
לכם גם נצחנו.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
4
שאלת "תמה" שעד כה לא נדונה
  פועה   26/05/17 12:43
ואתכבד להעלות אותה כאן: האם השיטה של שליחת שירות ממונעות הייתה השיטה המיטבית באותם ימי מלחמה על הדרכים? מסלולי הנסיעה אל הישובים המנותקים בא"י אינם ארוכים, מלווים ממונעים וחמושים צריך בכל מקרה. וסכנת התקיפה קיימת כך או כך. מה אם כן היתרון הטקטי של שירה ארוכה שמושכת תשומת לב ומושכת התארגנות של הרבה בוזזים חמושים שמוכנים לירות במטרות הקלות. האם לא עדיף לשלוח בכל פעם שתיים שלש משאיות בהפסקות של של פרקי זמן ארוכים. שיטה כזאת מעניקה יותר גמישות למלווים ולנהגים, ומאלצת את התוקפים הפוטנציאלים לפזר את המאמץ למשך זמן ארוך מאד שרובו המתנה סתמית. אני מתפלאת שהמספר לא טרח להעלות את השאלה הזאת כחלק מהתייחסותו לרמה הצבאית הנמוכה והכושלת. אפרופו שיירת יחיעם.
כתוב תגובה ל- פועה
השיטה הנכונה
  אורי מילשטיין   26/05/17 14:44
השיטה שאת מעלה נוסתה בפרוץ המלחמה והיא כשלה, לכן פותחה שיטת השיירות. השיטה הנכונה היתה השתלטות, אפילו לזמן קצר על הנקודות השולטות על מסלול השיירה. היתה פקודה לפעול כך אך היא לא בוצעה.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
איפה ומתי נוסתה? זאת הטעיה.
  פועה   26/05/17 17:58
כשהחכמה של השתלטות לא באה בחשבון משיקולים מדיניים, מה על הצבא לעשות כדי לבצע את המשימה באופן המיטבי? זאת השאלה! אגב, בדומה למלחמת יום כיפור, שם תקיפה מקדימה מונעת, לא באה בחשבון משיקולים מדיניים! ומה הצבא עשה? כיצד נערך?... שיטת השיירות הוכתבה להגנה ע"י הצבא הבריטי. כאחר וההגנה רצתה ובנתה את בטחון השיירות על האבטחה של הצבא הבריטי, היא נאלצה בפועל להיגרר לשיטת השיירות הגדולות ופגיעות וכך יכל לצבא הבריטי לשחק בין הערבים ליהודים. השאלה אליך היא האם בדיוני המטה או בדרגי השטח הועלתה בכלל אפשרות כזאת?
כתוב תגובה ל- פועה
ניתנה פקודה ליישם את שיטת
  אורי מילשטיין   27/05/17 07:30
ההשתלטות על שטחים חיוניים בשיירה האחרונה לירושלים ב-20 באפריל (שממנה ברח רבין) אך היא לא בוצעה. מבצעי "נחשון" "ומכבי" נועדו בדיוק לתכלית זאת.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מה שייך רבין ב4.48 שונתה השיטה
  פועה   27/05/17 10:12
אז ארה"ב כבר נסוגה מהחלטת החלוקה וב.ג. הבין סופית שהבריטים עוזבים ותפרוץ מלחמה כוללת והתיר לעבור לתקיפות ולשליטה טופוגרפית כי הצבא הבריטי לא יגן יותר הוא מחוץ למשחק. ואז נתנו כבר הוראות והופנו הכוחות למירוץ כדי להשתלט על כמה שיותר "נכסים" בירושלים וסביבה. שיטת שיירות החלה ב47 וכאן זה הוכתב למעשה ע"י הצבא הבריטי.
כתוב תגובה ל- פועה
לא יעזור פועה,הקישקוש חזק ממך!
  חבר קיבוץ יגור   27/05/17 13:02
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
ליצנות וקישקוש בעלמה,משמע
  חבר קיבוץ יגור   26/05/17 15:06
"אני כותבת,אני קיימת"
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
5
המלחמה הייתה בפתח, אבל
  ראומה   26/05/17 12:55
לא הגענו מוכנים. ללא משמעת, ביזומות פרטיות שהזיקו יותר משהועילו, פלא בכלל שהגליל נשאר בתחום המדינה העברית. "מחשבה תחילה" לא הייתה שם.
כתוב תגובה ל- ראומה
שוב פישלת ראומה, ובגדול
  נחשון הצעיר   26/05/17 14:16
סבא שלי הקדים אותך בשעה וחצי... התגובות שלך חד-ממדיות וחוזרות על עצמן בכל פרק. להתנהגות כזאת קוראים "תוכיזם"= תגובות של תוכית....שפרה -הגיע הזמן לשפר.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
6
הרחבה
  דן דוד   26/05/17 15:59
ראשית תודה לאורי על מאמריו, העמקתו והתעמקותו בנושא מלחמת העצמאות . כבן האזור וכמי שהכיר את רוב הדמויות ממוזכרות רציתי להוסיף מספר הארות , הגליל המערבי היה עם מרקם יחסי שכנות טובה ברוב השנים עם השכנים הערבים למעט מקרים חריגים ונקודתיים שטופלו ע"י ונפתרו שני הצדדים למורת רוחם של ההנהגה הערבית האקטיביסטית .רוב העדויות שקבלתה הם בגדר עדות בדיעבד וכך צריך להתייחס אליהם. הערבים החדירו בכוח לכפרים הידידותיים מסיתים ופורעי חוק כדי לפגוע בדו קיום באזור כמו למשל בכפר סאמריה מזרחית לשבי ציון על הציר הראשי לעכו ולעוד כפרים נוספים למורת רוחם של המקומיים המפוחדים. לגבי שיירת יחיעם העובדות נכונות כפי שתוארו אפשר להוסיף שמפקדי ההגנה ברבם היו מינויים פוליטיים בעיקר וחסרי מיומנות צבאית שלא הכירו את האזור ובוודאי שלא היה להם קשר קרוב לאוכלוסיה הערבית בגליל המערבי ,ההכנות ליציאה ליחיעם היו כמו יציאה לטיול שנתי ולא היה צריך מודיעין ערבי מיוחד לדעת מתי, איך וכמה יוצאים ליחיעם ולכן המארב הערבי היה מתוכנן היטב . תושבי הגליל היהודים לא חשו מופקרים היה ברור שלמרות תכנית החלוקה הנהגת הישוב לא תוותר על האחיזה בגליל המערבי ולצורך כך נעשו בריתות עם ראשי הכפרים הערביים .
כתוב תגובה ל- דן דוד
תודה דן. תת הסדרה עדיין
  אורי מילשטיין   26/05/17 19:03
לא הסתיימה ובהמשך יהיו פרטים נוספים הנוגעים גם להערותיך.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מילשטיין שאינו טועה, חסר היושר
  נחשון הותיק   26/05/17 22:39
לפחות את השם של מג"ד 21 הי"ד תתקן ,שמו בן עמי פכטר ולא פחטר. תבקש סליחה ממשפחתו.
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
7
1.פיצוץ הבית רק תרוץ להדרדרות
  פועה   27/05/17 10:30
תהליך ההידרדרות ביחסים היא בלתי נמנע. הוא הוכתב ע"י ההנהגות הפוליטיות. במוקדם או במאוחר היו גם ערבים אוהדים נאלצים לבחור צד. הרבה ברירות לא היו להם ממילא. כבר אז אלה שלא הצטרפו לפעילות בצד הערבי היו ישובי נוצרים או ישובי בדואים מוסלמים מבודדים יחסית.
כתוב תגובה ל- פועה
אפשר שאת צודקת, אף כי לא
  אורי מילשטיין   27/05/17 11:12
ניתן להוכיח זאת. מה שברור שהפיצוץ היה בניגוד לאסטרטגיה הפאביאנית שלבן-גוריון וזה מלמד השליטה הלקויה במערכת הביטחון העברית.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
האסטרטגיה הפביאנית והדטרמיניזם
  נחשון הותיק   27/05/17 13:36
הדארויניסטי, הגיעו לפרקי מילשטיין --- לאחר שמוצתה הפילוסופיה של אפלטון, ומוצתה "האסטרטגיה של הגישה העקיפה" של לידל הארט... מילשטיין הוא חרטטן-על המתקשט בנוצות זרות-לא מתאימות.
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
המצאת תאוריה שלא עומדת במבחן
  פועה   27/05/17 21:44
כדי שהתאוריה תחזיק מים צריכים להתקיים לפחות שלשה תנאים: 1. צבא פולש וכובש וצבא שמגן, שמנצלים את כל עצמתם בלחימה. 2. מדינה נכבשת שעיקר אוכלוסייתה מצדדת בצבאה המגן עליה. 3. מדינה נכבשת שמנהיגותה מוכרת וחופשית לקבוע את מדיניותה. בפלסטינה א"י לא פעלו שני צבאות אלה כנופיות אזוריות בהתלקחויות מקומיות מוגבלות, שנשאו אופי של פעולות הטרדה וגמול. אוכלוסיית המדינה ערבים ויהודים הייתה מפוצלת ועוינת ואופי המאבק דמה למלחמת אזרחים ולא למאבק בכיבוש. לא הייתה מנהיגות אחת מוכרת ושתי ההנהגות לא היו חופשיות לקבוע מדיניות. היה גורם שלישי החזק והמשמעותי ביותר הבריטים! שהגביל את שני "הצבאות" והשפיע באופן נחרץ על המדיניות. ולא אמנה כאן גם את מרכזיותו של האו"ם שכן בפועל הבריטים ייצגו אותו. לכן כל המסקנות המבוססות על תאוריה תלושה לא מזיקות מים. ואסתפק בזה.
כתוב תגובה ל- פועה
המבין את הקשקוש של פועה-שיקום
  חבר קיבוץ יגור   28/05/17 04:30
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
בתגובה שלי לעיל לא ניסחתי שום
  אורי מילשטיין   28/05/17 08:14
תיאוריה אלא תיארתי מצב. כדאי שאם את פוסלת תיאוריה תזכירי את עיקריה לפי פרשנותך כמובן.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
"אסטרטגיה פביאנית"זה תאור מצב?
  פועה   28/05/17 08:49
מה זה אם לא השחלת ה"תיאוריה" שכבר תוארה על ידך בעבר. אין טעם לחזור על תיאוריה תלושה רק כדי להטעות מגיבים תמימים.
כתוב תגובה ל- פועה
פועה מותק, כתמיד את גמישה
  ב_שמואל   28/05/17 10:08
פועה, כתמיד את גמישה מאד בקביעותך, ראי כתבת: "כדי שהתאוריה תחזיק מים צריכים להתקיים לפחות שלשה תנאים: 1. צבא פולש וכובש וצבא שמגן, שמנצלים את כל עצמתם בלחימה. 2. מדינה נכבשת שעיקר אוכלוסייתה מצדדת בצבאה המגן עליה. 3. מדינה נכבשת שמנהיגותה מוכרת וחופשית לקבוע את מדיניותה". פועה מותק, מוחך הקודח המציא את הקריטריונים האלו? הרי ברור שאם צבאות (גם כנופיות נחשבות צבא) נלחמים המפסיד נכבש והמנצח כובש. כשצבאות לא נלחמים אין מלחמה ולכן אין כובש ואין נכבש. לכן, סעיף 1 אינו יכול לשמש קריטריון להגדרה. משום היותו מיותר. סעיף 2 לא נכון לחלוטין. מדובר בצבאות נלחמים ואין שום שייכות לעניין נושא האוכלוסיה. סעיף 3 מטופש, שהרי כל "מדינה" (כבר נאמר שמדובר בצבאות ולא באוכלוסיה) מקיימת את המלחמה במגבלות. והמגבלות יכולות להיות מכל מיני סיבות, כמו למשל: כלכלה, כוח אדם, נשק, מיקום וכו'. אז במקרה זה היה גורם נוסף של צבא בעל אינטרסים השונים מאלו של הנלחמים, אז מה, מול המצרים/סורים לא נלקחו בחשבון הטייסים הרוסים? כתבת: "אוכלוסיית המדינה ערבים ויהודים הייתה מפוצלת ועוינת ואופי המאבק דמה למלחמת אזרחים ולא למאבק בכיבוש". את צודקת רק במקרה של השמאל הקיצוני והאנטי ציוני (הכנענים למשל) שביקש להשמיד את העם היהודי ולהקים "עם עברי" (זו הסיבה לשיתוף פעולה עם הנאצים). אך רוב העם היהודי לא ראה בערבים חלק מ"המדינה" שלא הייתה. לכן, כל שכתבת בנושא "לא מחזיקות מים".
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
כדאי שתראה את תגובתך זו לרבך
  פועה   28/05/17 11:54
לפי התוכן והניסוחים לא נראה שאתה מי יודע מה בגמרא... המדינה הציונית סתם משלמת את קיומך, עדיף ומועיל שתלך לעבוד.
כתוב תגובה ל- פועה
פועה מותק, אין לך מה לומר
  ב_שמואל   28/05/17 12:20
פועה מותק, הרי את קבעת שאם אין לך מה לומר, נכון לנו שתחרישי. פועה, שתהי בריאה ותחזרי בתשובה לתפארת מדינת ישראל היהודית.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
טרור הוא שילוב נכון לאסטרטגיה
  ב_שמואל   28/05/17 09:41
אורי, כתבת: "מה שברור שהפיצוץ היה בניגוד לאסטרטגיה הפאביאנית שלבן-גוריון". האומנם כשפועלים על פי אסטרטגיה הפאביאנית, אין מקום למעשי טרור הגורם להתשה של האויב? לדעתי - מעשי טרור חייבים להיות חלק אינטגרלי של אסטרטגיה הפאביאנית. ברור לי שיתכן שהמעשה נעשה עקב האפשרות "זה מלמד השליטה הלקויה במערכת הביטחון העברי", אך יתכן ולפעולה כזו הייתה בסמכות דרג מקומי.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
מילשטיין בהלם -מחכה ל-5 ביוני
  נחשון הצעיר   28/05/17 13:06
הוא לא מבין מדוע מציינים 50 שנים למלחמה שלא היתה..ובכל מקרה לפי תורתו הפסדנו בה.. נשמע לכם דפוק והזוי ? זהו מילשיטיון שסובל מטראומה מאז הקורס הראשוני בצנחנים...
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
8
מילשטיין מתי תתקן את השמות?
  נחשון הותיק.   27/05/17 11:00
אתה מתנהג כמו ילד בגן. תודה שטעית ותתקן= פכטר ולא פחטר, שישכלי ולא שישאקלי[שק לי בתחת...] וחוניטי ולא חניטי. זה לא יגרע מכבודך, שהרי אין לך טיפת כבוד...
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק.
בן עמי פחטר
  Choopa   28/05/17 01:44
למי שחושב ששם משפחתו של בן עמי היה פכטר ולא פחטר אז טעות בידו כבת דודו, אנחנו כותבים פחטר, גם בן עמי כתב פחטר, עד שאיזה פקיד עשה טעות. ואם התשובה הזאת לא ניראית לך, גש לבית העלמין בנהריה, לחלקת ההורים השכולים, שם תמצא את קיברה של אימו, יהודית פחטר לבית ויינשטיין. פחטר לא פכטר, והגיע הזמן לתקן את הטעות הזאת. וכאן המקום להגיד לאורי מילשטיין תודה על כך שהוא עושה זאת.
כתוב תגובה ל- Choopa
תודה נילי.
  אורי מילשטיין   28/05/17 09:17
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
choopa=את נילי מגדות ??
  נחשון הותיק   28/05/17 14:05
מה דעתך על הכתבה במעריב מ-5 באפריל -עם התמונה של משפחת פכטר[ולא פחטר] צאצאי מפקד שיירת יחיעם? את לא שם עם כולם? למה לא צייצת....
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
בן עמי פחטר
  Choopa   28/05/17 15:04
אכן נכון. Choopa = אני 5.4.2017, אתה כנראה מתכוון לאחת מהכתבות שיצאו על כך שהתנגדנו למצעד הנכבה שתוכנן להתבצע ביום העצמאות 2017 באתר הזיכרון לשיירה. שים לב שזאת לא הכתבה היחידה, ברוב הכתבות חוץ מזו שאתה מדבר עליה, שם המשפחה שלנו כתוב פחטר, יש כמה כתבות שגם בשם הפרטי שלי עשו טעות. ולא, לא צייצתי, שיכתבו את השם שלי איך שהם רוצים. אבל על השם של בן עמי אני מתעקשת שיהיה כתוב נכון. זה חשוב לי שידעו את האמת ולא את הטעות. אני לא חושבת שאתה יודע, אבל על המצבה שלו, חוץ משם משפחתו יש עוד כמה טעויות. כמו תאריך לידתו [שגם כתוב בכל מקום חוץ מאשר על המצבה] וגם תאריך נפילתו. הוא נהרג בבוקר שאחרי נפילת השיירה. אני מנסה לתקן טעות טעות וזה ממש לא פשוט. אז אני מבקשת ממך בכל לשון של בקשה תעזור לי ותפסיק להשריש את הטעויות שאני עובדת כבר שנים לתקן.
כתוב תגובה ל- Choopa
בן עמי פכטר ולא פחטר
  נחשון הותיק   28/05/17 12:57
את טועה ומטעה. על מצבתו בבית העלמין הצבאי בנהריה כתוב:פכטר. באתר נזכור הממלכתי:כתוב= פכטר. בכל האנדרטות והשלטים לזכרו כתוב במפורש =פכטר. קרובת משפחתו נילי פכטר מקיבוץ גדות, שחוקרת את תולדותיו פירסמה ביום הזכרון2014, כתבה באתר גלי צה"ל= בן עמי פכטר.... רק את מסתמכת על חריג אחד- כי בפולין היו בני משפחה שכתבו פחטר. בקיצור, אין פה שום טעות של פקיד.ועכשיו החמור העיקש מאפעל יסתמך עליך ולא יתקן. גרמת נזק, וחבל.
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
בן עמי פחטר
  Choopa   28/05/17 13:57
נילי פחטר עליה אתה כותב, זאת אני. לצערי הרב הטעות פכטר כל כך הושרשה, שגם בכל מקום שכותבים עלי כקרובת משפחתו של בן עמי, גם שם כותבים את אותה הטעות למרות שאני חתמתי להם וגם יידעתי אותם שאת שם משפחתנו כותבים פחטר. ונכון, אותה הטעות כתובה על מצבתו, על האנדרטה על הרחוב הראשי בעכו..... בכל מקום. וזו טעות, שם משפחתנו הוא פחטר, ככה כולנו חותמים וכך גם חתם בן עמי. ואת כל המסמכים בהם חתם בן עמי העברתי לאורי שיראה במו עיניו. ואם אתה עדיין לא מאמין, אתה מוזמן להתקשר ולדבר איתי ישירות.
כתוב תגובה ל- Choopa
9
השנאה לרבין משגעתאת מילשטיין
  נחשון   27/05/17 20:52
האיש הגיע היום לשפל טמטומי חסר תקדים. הוא פירסם היום באתר מעריב מאמר בשם:"האם ניתן להגדיר את ששת הימים כנצחון?" לא תאמינו אבל האויל מאפעל קובע בנחרצות כי לא היתה כלל מלחמה ב-1967.."העימות הצבאי נמשך 80 דקות-מבצע מוקד של ח"א-"ואחריו הערבים ברחו...אין ספק שהאיש זקוק בדחיפות לטיפול= בגבעת שאול.מסתבר שיש לו מנטור חדש=המחליף את אריה טפר, וזהו סא"ל[מיל']בני עמידרור עוף מוזר בלשון המעטה, הזוי מדגם מילשטיין.הלך הזרזיר אצל העורב..ברור שלא היתה מלחמה שהרי אדריכל הנצחון המזהיר היה הרמטכ"ל יצחק רבין, אז מה עושים =קובעים,לא היתה כלל מלחמה.. המחשב והנייר סובלים הכל..
כתוב תגובה ל- נחשון
שיכור במסווה של אדריכל
  מיכאלה   28/05/17 13:13
לזה אתה מתכוון!!! יד השם הייתה במלחמה זו! שום שיכור לא יכל לבצע זאת
כתוב תגובה ל- מיכאלה
זה היה השם בעצמו, או המלאך
  נחשון הצעיר   28/05/17 14:11
יצחקאל ?? ואולי המלאך מיכאל הקרוב שלך?. אבל לפי מילשטיין לא היתה בכלל מלחמה... האמת= זה היה אליהו הנביא שהתגלה לצנחנים של סטמפל בדרך לכותל.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
אשרי המאמינה!
  אורי מילשטיין   29/05/17 09:01
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מילשטיין בהליך חזרה בתשובה
  נחשון   29/05/17 13:59
אשרי המאמין...יהיה לנו בקרוב ליצן חדש=רבי אורי מ'[מילשיטיון] שיחליף את הליצן הקודם רבי אורי ז'[אורי זוהר].
כתוב תגובה ל- נחשון
מסתבר שצדקנו מילשטיין בתהליך
  נחשון הצעיר   31/05/17 18:56
התחרדות. השבוע בתגובה שלו ב -"מגזין מעריב" הוא כותב: "אני לא טוען שלא היה נצחון...אך אני טוען שלא פעולות צה"ל הן שגרמו לנצחון אלא המזל או אצבע אלוהים=נס." הבנתם, קוראים יקרים, זה לא צה"ל של רבין, אלא האל מהר סיני שהתעורר מהתרדמת... בקיצור יש לנו "רבי אורי" חדש, שמחליף את רבי אורי זוהר שנעלם... יהיה מעניין לראות את מילשטיין עם זקן ופאות... מה זה מצחיק..ושפרה עם שביס...הכי מצחיק.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
אתה קוקסינל, נחשון הרופס
  מיכאלה   31/05/17 21:07
כתוב תגובה ל- מיכאלה
מיכאלה הטרנסג'נדרית
  נחשון הצעיר   31/05/17 22:06
הפסקת לעבוד ברח' הירקון והפכת לדוסית. עכשיו תנסי לפתות את מילשטיין, הוא כנראה עדיין בארון,אבל אני מאחל לך שתצליחי וכך ניפטר מהמיטרד הזה. בהצלחה..וד"ש לרב הסוטה שלך.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
10
תודה,אורי.מאיר עיניים ומלמד.
  יישר כח.   28/05/17 16:37
כתוב תגובה ל- יישר כח.
כמה קיבלת עבור הליקוק?.
  מאבחן מלקקים   31/05/17 11:44
כתוב תגובה ל- מאבחן מלקקים
פוסל במומך.כי אתה מקבל?
  אובססיבי,רד מהגג.   1/06/17 00:01
כתוב תגובה ל- אובססיבי,רד מהגג.
11
שבע השנים הטובות [1961-1967]
  נחשון   28/05/17 17:10
במשך שבע שנים הכין רבין את צה"ל לנצחון הגדול ביותר בתולדותיו.תחילה כראש אג"ם וסגן הרמטכ"ל, הפך את צה"ל ממיליציה לצבא מודרני,ואח"כ כרמטכ"ל במשך ארבע שנים, הכין את המבצעים,בנה את העוצבות ואימן אותן, קלט את האמל"ח החדיש, ופקד על מבצעי ההונאה והלחימה המבריקים שמוטטו את שלושת צבאות ערב העיקריים.רבין הגיש לאשכול את מלכות ישראל השלישית "מדן ועד יטבת"=קרי- מהחרמון ועד שרם א-שייח'.אין ספק אדריכל הנצחון הגדול ביותר בתולדות צה"ל.....אבל מילשטיין הקירח טוען שלא היתה בכלל מלחמה ב-1967, ולא ניצחנו בה, הערבים נסו בבהלה ואנו רק זינבנו בהם...
כתוב תגובה ל- נחשון
נחשון, בהנחה שדבריך נכונים
  ב_שמואל   29/05/17 03:11
נחשון, בהנחה שדבריך נכונים, זה אומר שהיה מותר לו לבגוד בעם היהודי?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
ב- שמואל אתה לא בנבי סמואל
  נחשון   29/05/17 13:51
יש שם שני קברים= במסגד -א-שמואל ומתחתיו במערה ב- שמואל. אתה יצור חצוף=שקורא לרבין בוגד? מה עשית אתה למען מדינת ישראל וצה"ל? ישבת בין המשפתיים לשמוע שריקות עדרים ולגרד אשכים? ולך לישון בלילות במקום להקיש שטויות במיקלדת. תתבייש.
כתוב תגובה ל- נחשון
נחשון היקר, שאני אקבע שרבין
  ב_שמואל   29/05/17 15:49
נחשון, שאני אקבע שרבין בוגד? מה פתאום. אין לי שום עובדה עליה אני יכול להסתמך ולקבוע דבר כזה. אך עם זאת, כמו שלא הייתה לי הוכחה שאנשים רעים גזלו תינוקות ומכרו אותם בעד כסף, ושלוש ועדות חקירה רשמיות מנעו את המידע האמיתי, והעיתונאים סייעו לשב"כ לרצוח את אנשי הרב משולם - אז יתכן שבעתיד אדע יותר. בינתיים אנו יודעים שביליין והכנופיה שלו מאוסלו בגדו במדינה שהרי פעלו כסוכנים זרים ושכירי חרב מעוותים. וללא הדברים המפורשים של הבוגד חיים שור (מראשי השמאל חברו של רבין): "אני הייתי מאלה שפתחו לאש"ף את הדלת לאמריקה. אנחנו ארגנו כנס של ישראלים ופלסטינים בוושינגטון ב-78', ומשרד המדינה האמריקאי לא רצה לתת להם אשרות. אנחנו טיפלנו בזה שיקבלו אשרות, והם נכנסו ובעזרתנו כבשו את אמריקה. זה מה שהם רצו, זה היה היעד, לכבוש את רצונו הטוב של השמאל היהודי האמריקאי. אני אישית הזמנתי אותם לחוגי בית של יהודים אמריקאים. הם הצליחו בזה בעזרתנו. בלעדינו הם לא היו מצליחים בזה לעולם" מי היה יודע כמה ישראלים נרצחו באשמתו. כמו-כן, אין אנו יודעים כיצד ועבור מה זכו אנשי ביטחון בכירים לכסף רב שאפשר להם להתעשר (הדוגמה הידועה: יוסי גנוסר). בכל אופן, אני חושב שרק בית המשפט אמור לקבוע מיהו בוגד, ולא הפרקליטות ולא יגאל עמיר. נחשון, נכון שעכשיו אתה מבין אותי יותר טוב? לו היו מעמידים את הבוגדים לדין, יגאל עמיר לא היה חושב לרצוח את רבין (אני בטוח בזה, באמונה).
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
שמואל, אתה מתווכח עם אידיוט ?!
  חבר קיבוץ יגור   29/05/17 13:56
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
,חבר קיבוץ יגור מבקש סיוע נפשי
  נחשון הותיק   29/05/17 14:46
אנחנו יודעים שהאפס שקורא לעצמו "ש חבר קיבוץ יגור" = הוא אידיוט בריבוע.שהוא גם "ההומו מיגור",שהוא גם ההומו בארון מאפעל,כל תגובותיו מעידות על רגשי נחיתות קשים של סוטה נרדף. וזה מסביר את התקפותיו על אנשים מצליחים ןמובילים בחברה הישראלית דוגמת יצחק רבין...
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
12
מה פתאום סירחן היה למטרה?
  ב_שמואל   29/05/17 22:14
נכתב: "בליל הפיצוץ שהה סירחן בביירות. הוא קנה שם נשק". בימים ההם כמו בזמן הזה, ראוי לשאול שאלות לגבי מסרים קצרים. שאלה: האומנם סירחן רכש נשק או שהעלילו עליו כדי להצדיק את המעשה? אם קנה נשק, עבור מי ולאיזו מטרה, אולי זה היה עבור היהודים, או רק לשם ההגנה? האם יתכן שסירחן נבחר כמטרה - דווקא - משום שהיה מוכר כמשתף פעולה עם היהודים (מדוע כל המשפחה נעדרה מהבית ביום ההתקפה?), דבר שיכול "לטהר" אותו בעיני הערבים, או אולי המטרה הייתה להעניש משתף פעולה כדי לשרת אינטרס ערבי? למי - בין הארגונים היהודים - היה אינטרס לפגוע ברכישת קרקעות?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
13
הפרק של אורי משנת תרפ"פו
  נחשון הצעיר   30/05/17 11:07
את החומר הזה כתב ופירסם "הפילוסוף ההיסטרי" מילשטיין בשנת 1981= לפני 36 שנים= לפני שנולדתי, אך הוא מפרסם זאת כמחקר חדש=זאת הונאה מגעילה... לא התחדש כלום??אין מקורות חדשים?? הרי היו לפחות שלושה ספרים ומחקרים בנושא שפורסמו בעשור האחרון, אך מילשטיין העצל לא שמע עליהם...בושה.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
14
עוד 5 ימים ל"מלחמה שלא היתה"
  נחשון הותיק   31/05/17 10:26
בעוד חמישה ימים נחגוג 50 שנים לנצחון המזהיר במלחמת ששת הימים, הגדול בכל נצחונותינו בעת החדשה, בהנהגת הרמטכ"ל יצחק רבין ז"ל. אצל אורי מילשטיין זהו יום אבל קודר ושחור.לפי המתחזה להיסטוריון=לא היתה כלל מלחמה ביוני 1967, ולכן לא ניצחנו בה... והגרוע מכל מבחינתו= המצביא המהולל יצחק רבין-אדריכל הנצחון, היה בכלל במרפאה לטיפול נפשי ולא במטכ"ל..ויתרה מזה צה"ל לא ניצח מעולם בשום מלחמה אלא רדף אחרי האויב הערבי שנמלט תמיד לאחר העימות הראשון. הקרב היחיד המוצלח שלנו היה הקרב , ב-14 בינואר 1948 בגוש עציון, בו הביסה מחלקת חי"ר בפיקוד אריה טפר - האליל של מילשטיין-כמה מאות ערבים מקומיים , כאשר הפתיעה אותם בעת שאכלו....וכמובן מבצע "מוקד"" של חיל האויר[80 דקות ב-5 ביוני].זהו...מישהו מאפעל זקוק לטיפול נפשי דחוף "במרפאה של רבין".... פחחחח.
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
15
סיכום 50 שנות מחקר היסטורי
  נחשון הותיק   31/05/17 17:18
מיהו הדביל שסיכם כך את 50 שנות פעלו במחקר מלחמות ישראל:"האופן שבו ניהלנו את מלחמותינו למדו את הערבים שאם יתעקשו בסופו של דבר הם ישמידו אותנו "[מעריב 25.5.17]. צדקתם הפילוסוף ההיסטרי מאפעל. אגב, עליו לשפר בדחיפות גם את העברית הלקויה שלו...אז מה אתה עושה כאן אורי ?? קח את שפרה[ראומה] ושפרו לאחור= לעזה, שם תמצא חברה מתאימה להשקפותיך על היהודים..
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
נחשון הוותיק. מקובל על מומחים
  ב_שמואל   1/06/17 09:39
מקובל על מומחים רבים בארץ ובעולם שההתנהלות של מדינות בעלות ערכים ומוסר "דמוקרטי" (שם בדוי להסתר הדת האנרכיה) מחייבת את המדינות לפעול בחשאי בביצוע מעשים המנוגדים ל"ערכי" ה"נאורות" - כדי שיוכלו להתקיים. דת "הדמוקרטיה" מעמידה את זכויות הפרט מעל זכויות של פרט הנמצא כיחיד בתוך ציבור כמוהו. כלומר: בניגוד לתרבות של דמוקרטיה (אחרי רבים להטות) "הדמוקרטיים" מגינים על זכות היחיד על חשבון הזכויות של היחיד שהוא חלק מהרוב, הוא הציבור. מצב זה גורם לכאוס משפטי שאין שום חברה תרבותית יכולה להתמודד באופן הומני מול גורמים מטורפים, עבריינים, חולי נפש או בעלי אינטרסים המנוגדים לרוב הציבור באותה חברה. למשל, מעשי הפשע שבצעו ארה"ב ואירופה במהלך המבצע המסיונרי המכונה "האביב הערבי" שנועד לגרום להמרת הדת של המוסלמים. פשעים אלו - שברור לכל אדם סביר שהם פשעים נגד האנושות - גרמו להצפת המדינות "הנאורות" שלא יכלו שלא לקלוט את הפליטים שהם עצמם יצרו, ואז כשעמדו מול הצפת אירופה במוסלמים קיצונים, הם החלו לפעול בניגוד ל"ערכיהם" המטומטמים ("הנאורים"). מדינת ישראל - שמנהיגי צבאה מושפעים מהתרבות המעוותת - פועלת באופן המנוגד לקיומה, ורק בזכות היתרון העצום שיש כיום למדינת ישראל - ניתן בינתיים להעלים את הנזקים הנגרמים למדינה. אותם נזקים עתידים להתגלות מידית לאחר הגעה ל"הסכם שלום" שאחריו לא תהיה לערבים אינטרס להימנע מלפעול בגלוי להגשמת מטרותיהם האמיתיות, בלי שתהיה לישראל אפשרות להגן על עצמה (דרום אפריקה הייתה מעצמה גרעינית שהושמדה בלי ירי, והדם נשפך בלי מלחמה). לכן, צדק הפילוסוף ההיסטרי מאפעל כשקבע כי: "מהאופן שבו ניהלנו את מלחמותינו למדו את הערבים שאם יתעקשו בסופו של דבר הם ישמידו אותנו "[מעריב 25.5.17].
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
ב- שמואל אתה חי בבועה
  נחשון הותיק   1/06/17 13:37
אך בניגוד ל"פילוסוף ההיסטרי"שמאמין כי רק לו ניתנה החוכמה, אתה מסוגל להאזין גם לדעות של אחרים. אז רשום לפניך=במלחמת הציונות בערביות=הנמשכת כבר 140 שנים, אנחנו מנצחים בגדול. לא יהיה "שלום",תהיה "נכבה 2", ויוגשמו נבואות עמוס וישעיה=ושברתי בריח דמשק,והכרתי יושב מבקעת-און...ושלחתי אש בחומת עזה...ועפו בכתף פלישתים[פלסטינים] ימה...
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
נחשון הוותיק, נראה לי שלא
  ב_שמואל   1/06/17 17:43
נחשון הוותיק, נראה לי שלא הבנת את "הפילוסוף ההיסטרי". בוא אסביר את הדברים כפי שאני מבין אותם: הגורם הערבי אינו בעל משמעות (גם אתה מצדד בראיה הזו), הערבים הם רק "נשק" בידי השמאל כדי לקדם את מאוויהם, אלו הגורמים למדינת ישראל להתנהל כפי שהיא מתנהלת, וזו ההתנהלות שתביא לסכנה מאד גדלה למדינת ישראל. נחשון תבין, כשאתה ממוקד לגורם הסכנה האמיתי (השמאל) ולא טועה ומתבלבל עם הגורם שנועד להטעות אותנו (הערבים), אז אתה מבין נכון את הסכנה עליה מדבר הפילוסוף.זה המתימטיקה של "אם בחוקותי תלכו".
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
16
5 ביוני = מילשטיין תופס מחסה
  קפה אלפרדו   1/06/17 09:38
במחילת העכברושים המשוגעים. הוא ממלמל: לא היתה מלחמה, לא היה נצחון של צה"ל בהנהגת רבין, היה נס שעשו הקב"ה ולהקת מלאכיו.... המלאכים התחפשו למטוסי חיל האויר.... אליהו הנביא כבש את העיר העתיקה ואת הר הבית... אורי מ' מוזמן לגבעת שאול למח' סינדרום ירושלים.
כתוב תגובה ל- קפה אלפרדו
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il