s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרזוננס הדיסוננטי של ממשל טראמפ
מאת: רפי לאופרט  |  14/06/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
בעין בוחנת, ראש פתוח ולב מבין
  מאמר חד ונבון   14/06/17 21:21
(כדברי בעל המאמר) - נתח כאן לאופרט את המצב לאשורו, השורר עתה בבית הלבן ובמפלגה הרפובליקנית. יהיה נבון מאד לשלוח מאמר זה למרק צל, הנציג הרפובליקני בארץ או למייק פנס, סגנו של הנשיא. אולי זה יעורר אותם להיות "המבוגר האחראי" סוף סוף, ולסייע לטרמפ במקום להכשילו.
כתוב תגובה ל- מאמר חד ונבון
2
הרשתות
  באום   15/06/17 01:03
החברתיות נוצרו כבר בתקופה שהאדם למד לחרוט על אבן מילים ומשפטים ויש לשער שהעולם דאז נכנס לסיחרור וההנהגות נכנסו למשבר משום שפתאום הופיע אלמנט תקשורת חדש שלא היה ידוע ושיבש את הסדר הקיים.אותו הדבר קרה כשהופיעו הפפירוסים ואחר כך הנייר.מכונת הדפוס בכלל שיגעה את העולם ויש לשער שמנהיגים באותה תקופה איבדו את הצפון.פתאום כל זב חותם באיזה כפר קיבל מידע על הנעשה בעולם ואפילו יכל לקנות ספרים וללמוד בעצמו מבלי להזדקק למוסדות הלימוד שהיו בשליטת המדינה.עכשיו הגיעו הפייסבוק וכל השאר והעולם ילמד את הנושא ויתרגל אליו עד שיבוא שוב משהו חדש,אולי קשר טלפטי בין אנשים.אמרו שהפייסבוק עשה את האביב הערבי אבל גם לפני הפייסבוק היו אי אלו מהפכות בעולם שחלקם נגמרו עם מיליוני הרוגים כך שהפייסבוק לא המציא כלום,הוא בסך הכל שדרג את התקשורת עד השדרוג הבא. טראמפ הוא דמות היסטורית והתואר ״נשיא ארה״ב״ קטן עליו.כך כשמנתחים את טראמפ צריך להעמיד אותו מול ההיסטוריה ולא מול הפונקציה המשעממת לעיתים של נשיא ארה״ב.לא חשוב מה יקרה עם טראמפ בוואשינגטון או מה יגידו שם,חשובה ההשפעה שלו על העולם וההיסטוריה.השגיאות שלו יתגמדו ליד התוצאה הכוללת של פעילותו שאמורה להחזיר את הצביליזציה אל דרך המלך.זהו תפקידו של טראמפ.פעם כבר טענתי שטראמפ הוא וושינגטון ועדיין אני טוען כך.וושינגטון שיצר את העולם החדש,הפסיד הרבה,נע עם צבאו ממקום למקום,נרדף וכמעט חסר סיכוי.בסוף הוא ניצח ואמריקה שהוא יצר לקחה את העולם קדימה.אבל העולם נתקע ונכנס למבוי סתום ומישהו חייב לעשות מעשה.זהו טראמפ.צריך לחכות לפחות שנה מיום השבעתו ורק אז יהיה אפשר להתחיל לנתח את המצב.בנתיים הכל רועד ולוחות טקטוניים מתנגשים זה בזה.
כתוב תגובה ל- באום
חולק עליך
  רפי לאופרט   15/06/17 11:28
חולק עליך בשלוש נקודות מרכזיות: א. תיאור הרשתות: - אתה עושה בנושא זה סופר-סימפליפיקציה. רשתות העברת מידע היו תמיד בין בני האדם התבוניים, אבל היקף המידע המועבר דרכן, תפוצתו, קצב השינוי שהוא מאפשר וגיוון האפנון שבו מועבר המידע – מידע + השפעה + שטיפת מוח+ נטייה לסיפוקים מידיים – מייצר איכות חדשה , ראשונית ועוצמתית. ב. טראמפ הוא טראמפ. גישתו וסגנונו לצד כוחו כנשיא מעצמה עולמית הם חומר גלם ליצירת מהפכים. אבל גם גאונים זקוקים לזמן בכדי ש"המחלה" שהם מפיצים תדביק מספר מספיק של נשאים (מסה קריטית), במיוחד בדמוקרטיות. השפעתו של טראמפ תהיה היסטורית אם: 1. יהיה נשיא מספיק זמן ויחולל שינויים בלתי-הפיכים במספר מספיק ובנושאים מספיק מרכזיים. 2. יממש את עיקרי התפיסות שאותן הציג במצע הבחירות שלו; לפחות את רובן. 3. יצליח לבצע בוושינגטון DC, את המהפכה שעליה דיבר, בין אם בגלל שהתובנות תחדורנה למוחם המאובן של הפוליטיקאים הרפובליקנים, או מפני שהציבור יבהיר להם את המצב בבחירות "האמצע" 2018. 4. יבין שהמסע להדחתו אינו נפסק משום שיריביו מבינים את "הסיכון", ויוציא את תומכיו לרחוב בכדי שיעמידו בפני הציבור האמריקני ברירה חדה: דמוקרטיה או "מלחמת אזרחים"? ג. טראמפ איננו וושינגטון, מפני שארה"ב ד'היום היא מדינה דועכת ולא מדינה מתפתחת. וושינגטון ניווט את האנרגיות החיוביות שנבעו מתקווה ואפילו הגביר ומיקד אותן. טראמפ הצית את "הפילוט" אולם האש עדיין אינה בוערת...
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
כיצד יוכל לממש אחד אחד את
  ללאופרט   15/06/17 21:39
הסעיפים אותם אתה מזכיר, כשזאבים חושפי שיניים עטים עליו מכל עבר, כשארטילריה כבדה ניתכת לעברו ללא הרף כבר כמה חודשים, כשתוקעים מקלות בגלגלי מרכבתו יום יום, וכשגם במפלגתו שלו מכים אותו?...
כתוב תגובה ל- ללאופרט
הוא לא יכול ולא יוכל
  רפי לאופרט   17/06/17 07:51
ועל כך בין היתר "בוכה הנביא"...
אלא שאין כאן רק צד אחד למשוואה. גם טראמפ תורם את חלקו להסטת המוקד מהעיקר, וזו כבר שגיאה אסטרטגית.
טראמפ צריך למקד את תשומת הלב בקידום התהליכים שאותם ניתן להעביר גם ללא תמיכה דמוקרטית, כשהוא משתמש בציבור כאמצעי לחץ על חברי מפלגתו "הסרבנים".
השאלה המרכזית שאמורה לעניין את חברי הקונגרס היא כיצד תשמור המפלגה הרפובליקנית על מעמדה בבחירות הקרובות ואפילו תחזק אותו? לדעתי יש תשובה ברורה לשאלה זו: א. ע"י מימוש מירב התחייבויותיו של הנשיא לציבור, ב. ע"י שינוי התדמית של נציגי המפלגה במוסדות המדינתיים והפדרליים.
מה שמניע כיום את חברי הקונגרס הן תאוריות ואגו - זה דווקא מרשם בדוק לכישלון ובכך ובמדיניות החוץ שהיא באחריותו הבלעדית כמעט של הנשיא עליו להתמקד.
הפולמוסנות מבית משרתת אולי את האגו של טראמפ עצמו, אבל זו אינה מטרה אסטרטגית.
האויב הגדול ביותר של טראמפ הוא הזמן החולף ללא תוצאות בעין. כאשר יתחיל הציבור שתמך בו להתייאש מיכולתו לבצע, תתחיל שקיעתו המהירה. יהיה קשה מאוד לתקן את התסכול של מי שהשליכו עליו את יהבם ונכזבו.
זה צריך להיות כיום המוקד במדיניות הפנים וגם במדיניות החוץ, שהיא באחריות כמעט בלעדית של הנשיא.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
נכון שהרשתות
  באום   15/06/17 21:59
של היום יותר עוצמתיות מהרשתות של פעם אבל הכל היום יותר עוצמתי.הרשת העוצמתית של היום עומדת לרשות כולם כמו הרשתות הקודמות כך שנשמר האיזון.שלטון יכול לשטוף מוח אבל גם גורם פרטי יכול לשטוף מוח,יש חדירה לפרטיות ומעקב על כל אחד ואחד אבל בכל זאת יש פשיעה וכל הרעות החולות מימים ימימה.העולם בבסיס לא השתנה בעקבות הטכנולוגיות החדשות ומי שחשב שכן ובנה על זה מגדלים,כמו אובמה למשל,הפך לבדיחה.מי שרוצה לכלכל את צעדיו בתבונה בימים אלה,צריך להשתמש באותה הבנה שעזרה לאדם מאז ומעולם.השינוי הוא תמיד במעטפת,בליבה העולם ישאר כמו שהוא נברא עד אחרית הימים.טראמפ מבין את זה,ענקי הטכנולוגיה עדיין לא.הם יבינו בסוף.בנוגע לטראמפ,אתה צודק שרק העתיד יגיד אם הוא יבצע את המהפכה שהוא רוצה לבצע. בנוגע לאמריקה ואם היא בדעיכה או לא,זה די נזיל אבל הבהרתי שטראמפ בא להחזיר את הציביליזציה אל דרך המלך והנושא האמריקאי הוא פחות חשוב.אמריקה אמורה לשמש כלי על מנת לשדרג את הציביליזציה ויכול להיות שאמריקה בכלל תתפצל,יכול להיות שתיהיה מלחמת אזרחים,יכול להיות שיגורשו ממנה אלמנטים מסוימים וכל זה יכול לקרות גם באירופה ואפילו פה אצלנו בשכונה.אבל בסופו של יום האנושות חייבת לעשות תפנית משום שהיא הגיעה לדרך ללא מוצא והברירה האחרת היא השמדה של האנושות.טראמפ אמור לעשות את העבודה,הוא בנה את עצמו לקראת זה עצמאי לגמרי והמפלגה הרפובליקנית היא פלטפורמה שעליה הוא רוכב אבל הוא לא שייך לשם.הוא לא שייך לשום דבר קיים והוא למעשה מתחיל שושלת מהתחלה.משום כך הוא כל כך מעצבן את השושלות הוותיקות.אף אחד לא אוהב שאומרים לו ״זמנך עבר״ ובטח לא הקלינטונים והאובמות שראו את עצמם מורידים השראה לכיוון העתיד.טראמפ אומר להם ״שכחו מזה״.לסיכום ,כדאי לשמור על אופטימיות בכל מקרה.
כתוב תגובה ל- באום
לא להפריז; ממדי טראמפ הם
  רפי לאופרט   17/06/17 08:58
אנושיים בלבד.

נדמה לי שאתה מיעד לטראמפ תפקיד שגדול עליו בשנים או שלושה מספרים אם לא יותר, ממה שהוא רוצה או יכול לעשות.
טראמפ אישית, במידה רבה אינו תלוי בפוליטיקה, אבל גם מנותק ממנה ועשוי בהחלט למצוא עצמו מותקף קשות על ידה ומנוטרל. המבנה המוסדי של ארה"ב אינו מאפשר לממשל האקזקוטיבי (לבית הלבן) לתפקד כהלכה כאשר הוא נתון בעימות פנימי מתמיד של כל הגורמים המרכיבים אותו זה בזה.
אם יתמוטט המבנה המוסדי האמריקני, קשה לשער מה תהיינה ההשלכות המלאות של הדבר – שדרוג עולמי, או כאוס עולמי; אני נוטה להאמין שכאוס עולמי וכאוס מבשר נסיגה.
טראמפ לא בא לפתור את בעיות העולם וגם לא קיבל מנדט לכך. הוא בא לפתור את בעיותיה של ארה"ב וזו משימה גדולה וקשה כשלעצמה. כמנהיגת העולם הדמוקרטי, שעדיין לא הוכיח שהוא הטוב מכל העולמות, לארה"ב גם תפקיד עולמי, אולם ככל שהיא חלשה ומפולגת יותר מבית, גם יכולותיה הבינלאומיות נחלשות.
אין דבר כזה שידרוג הציביליזציה, בין היתר מפני שאין הסכמה כוללת על מהות מושג זה. באין הסכמה מראש על מטרה ודרך, הציביליזציה יכולה להתפתח בשלבים, בהשראת גורמים שונים, צעד אחד בכל פעם. הגורם המרכזי המשפיע כיום הוא הידע והטכנולוגיה המושתת עליו. הטכנולוגיה התקשורתית היא כלי להפצת ידע וחידושים שיש בהם פוטנציאל לשיפור. אבל היא גם כלי להנצחת המציאות הקיימת, שימור האליטות ומעמדן והפיכת התקשורת והאידאות המגינות עליה מאמצעי למטרה. התקשורת מייצרת את אחד האיומים הגדולים, אבל גם התקוות הגדולות לשיפור המציאות – הגלובליזציה.
הכיוון אליו מתפתח העולם – עולם רב קוטבי רב-מעצמתי לא יאפשר לארה"ב לשמור על המעמד שרכשה לעצמה לאחר נפילת בריה"מ ועל כך עמדתי במאמר. נראה שעידן אובמה מחק אופציה זו מכל וכל אבל לא חיסל כליל את יכולתה להיות במעמד עולמי בכיר עוד כמה עשרות שנים ולהשפיע על כיווני ההתפתחות. זה תפקידו העיקרי של טראמפ, אם ילך בדרך הנכונה ולא יוכשל ע"י הממסד האמריקני המנוון.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
3
הבעיה לא
  ברזוננס   15/06/17 10:34
הדיסוננטי-
הפרובלמה נמצאת בדיכוטומיה הפרטיקולרית,האינטרגלקטית.
שם הבעיה.
כתוב תגובה ל- ברזוננס
סליחה, התחום האינטרגלקטי קצת
  רפי לאופרט   15/06/17 11:39
רחב מדי עבורי, לכן לא אתייחס אליו. מאידך גיסא, נראה לי שהקורה המגיב לא הבין את חלקו האחד של המאמר, ולכן לא קרא את חלקו השני. מכל מקום: המציאות איננה דיכוטומית היא אמורפית הפרטיקולריזם איננו חלק מהבעיה אלא שורשה. הבעיה היא שההרמוניה הפכה לפרטיקולריזם אגוצנטרי ואנטגוניסטי המציין שלב חשוב בדרך לדיס-אינטגרציה כללית.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
ואני
  "הקורה המגיב",   15/06/17 13:12
סברתי שהתחום האינטרגלקטי קטן עליך,לאור יכולותיך המופלגות באינטרקורס מוחי.
כתוב תגובה ל- "הקורה המגיב",
אכן, טול קורה מבין עיניך
  רפי לאופרט   17/06/17 10:03
מגיב אתה לא. דון קישוט - כנראה, כן. אני מבין שאתה תומך נלהב ב"אנרגיות נקיות" ולכן נלחם בתחנות רוח. אולי, תתאמץ ותנסה ללמדנו מעט בינה?!
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il