s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חיוני קוד אתי באקדמיה
מאת: רפי לאופרט  |  18/06/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אני נפעם.
  אבנר צפוני   18/06/17 13:03
אני נפעם מהדאגה לאתיקה- מצד אלו שזה הדבר האחרון המעניין אותם.
אני נפעם מהדאגה לנורמות- מצד אלו שעושים מה שעושים מהמקפצה- בגלוי.בהתרסה.ללא בושה.השכם והערב. כנורמה.
אני נפעם מרצון הימין לחוקק חוקים ולכפות נורמות
ש ב מ ק ר ה פוגעים רק בשמאל(או בכל מה שסביר ונורמלי) ומנציחים את כל הרעות החולות-המשאירות אותם בשלטון.
אני נפעם מהדאגה שלך לדימוי של ישראל(בהיעדר קוד אתי באקדמיה.) עם כל השאר -אין בעיה,לדעתך.
אני נפעם מתרוץ "צמצום ההפקרות"-כאשר למעשה הרצון הוא לצמצם ביקורתיות,חשיבה חופשית ודיון חופשי.
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
אני אינני נפעם ואינני מופתע
  רפי לאופרט   18/06/17 16:31
בדיוק לתגובה הזו ציפיתי, ובדיוק בשל העבדה שהיא כל כך שגרתית, שבלונית "ומגזרית", אני משוכנע, עתה אפילו יותר מקודם, בנחיצותו של קוד אתי.
סטודנטים לעולם אינם סותמים פיותיהם של חברי סגל; ההיפך הפך להיות חזיון נפרץ ומשיש מי שנתקבל בכך באקדמיה, ראוי שגם "למיעוט" הזה תינתן הגנה אפקטיבית.
פוליטיקה פעילה איננה כורח אקדמי. הסתה נגד דעות ועמדות "ימניות" אינם כורח אקדמי. אבחנה בין מחקר, דעות פוליטיות ופעילות פוליטית, היא כורח אקדמי.
אם לא ניתן להגיע לכך "בהתנדבות", נחוץ קוד אתי.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
אין כאן שום "ימין" מול "שמאל"
  ממש לא !   19/06/17 08:05
בדיוק כמו שבסיפור אלאור אזריה אין ימין מול שמאל.
בדיוק כמו שבנושא התקשורת או השידור הציבורי-אין ימין מול שמאל.
בנושא מערכת המשפט-אין ימין מול שמאל.
בביקורת על הממשלה,על רה"מ ואישתו-אין ימין מול שמאל.
כתוב תגובה ל- ממש לא !
2
דברים נכוחים ומצויינים נכתבו
  קוד מבורך   18/06/17 18:24
במאמר זה בעד הקוד האתי, כולל התגובה לזדוני הצפונבוני. חובה לקיים את הקוד האתי, חרף העובדה שפרופסורים יהירים כנח הררי ודומיו - זעקו בקול גדול ובאיומים שיתנגדו לו, ולמרות שיש טרוניות רבות (צפויות) בשמאל כנגדו.
כתוב תגובה ל- קוד מבורך
3
אגב
  באום   18/06/17 20:46
מספרים שבאוניברסיטת באר שבע,יש קוד אתי כבר זמן מסוים ואפילו יש שם איזה ועדה שמורכבת ממרצים וסטודנטים שבוחנת דברים על פי אותו קוד אתי.אז כאשר אותו קוד אתי הונח על שולחן האוניברסיטה בדרום,לא היו צעקות,מענות וטענות והדמוררטיה,הפלורליזם וכל חופש שבא בחשבון,הם עדיין מנת חלקו של אותו מוסד.מה פתאום עכשיו נעמדים שוחרי החופש ונאורי הארץ על רגליהם האחוריות ולמה הם לא ביצעו את אותו תרגיל כאשר בבאר שבע פרץ הקוד האתי?התשובה ברורה,אותם ״קרנות מזבח״ ישנות וטובות שחבל לעזוב אותן.
כתוב תגובה ל- באום
בפוליטיזציה השוררת באקדמיה
  רפי לאופרט   18/06/17 21:50
שלנו (ולא רק בה), קוד אתי תוצרת בית הוא "קוד נשלט" ולא "קוד שולט". זה כל ההבדל העקרוני.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
יתכן ואתה צודק
  באום   18/06/17 23:36
במקרה הזה אבל לא בהכרח.קוד אתי תוצרת בית עדיף על קוד אתי מוכתב מלמעלה במידה והנפשות הפועלות מבינות את חשיבות האתיקה.לכל מוסד יש את האופי והמסורת שלו והקוד האתי אמור להסתנכרן איתם.מעניין באמת אם הקוד האתי יעבור ולא יתמסמס בועדות,תתי ועדות ובג״צים למיניהם כמו שאנחנו כבר מכירים עם רוב הרעיונות שבאים לאזן את שליטת הקליקות.
כתוב תגובה ל- באום
קוד אתי "תוצרת בית" הוא מבורך,
  כל ההבדל שבעולם.   20/06/17 15:08
וגם בלי להכיר את הקוד של באר שבע, אני בטוחה, שהוא טוב ומיטיב עם ההמרצים והסטודנטים. הקוד של כשר ובנט הוא כפייה שלטונית ימנית פסולה, שעוד לפני שנוצרה היה ברור, שאין לו שום מקום ראוי אחר זולת פח האשפה, המקום בו הוא כבר נמצא ממילא.
כתוב תגובה ל- כל ההבדל שבעולם.
4
ברור שכל ארגון צריך קוד אתי
  הירונימוס   18/06/17 22:36
אין על כך שום מחלוקת. בין אם מדובר בחברה מסחרית או אגודה מקצועית, בין אם מדובר בארגון מתנדבים או אף צבא חובה.ארגונים צריכים להגדיר את התחייבויותיהם האתיות השונות מעל ומעבר להתחייבויות הנובעות מן החוק היבש. ניתן אף לחייב ארגונים להכין קוד אתי, בין אם זה חיוב מתוך סמכות חוקית או שלטונית ובין אם זה חיוב באמצעות לחץ ציבורי. אבל יש שתי שאלות חשובות: 1) מי יחבר את הקוד האתי 2) מה יהיה כתוב בו. במקרה שלנו יכול היה שר החינוך, שהוא גם יו"ר המל"ג, לקיים דיון יסודי בבעיות האתיות של המוסדות להשכלה גבוהה ולנסות להביא להחלטה המחייבת כל מוסד לחבר קוד אתי. אבל זה לא מה שהוא עשה, השר בנט, איש פוליטי הנתון במחלוקת ציבורית חריפה ובוטה, שכר פילוסוף פרטי וביקש ממנו להכין קוד אתי מסויים ביותר. ואכן זה מה שהוא קיבל. אסא כשר התייעץ עם אנשי ימין קיצוניים וחיבר מסמך בעייתי מאד שאינו נוגע אף בקצה קצותיהם של הנושאים המחייבים קוד אתי באוניברסיטאות. הוא לא נגע באתיקה מחקרית,(למשל ניסויים בבעלי חיים), הוא לא עסק בניגודי אינטרסים כלכליים של מרצים וחוקרים (כגון האם מותר לחוקר באוניברסיטה להכין חוות דעת כלכליות לחברות מסחריות? האם מותר לקיים מחקרים רפואיים במימון חברות לתרופות? האם מותר לפרופסור לרפואה לקבל פציינטים שהם גם סטודנטים?) ועוד נושאים רבים. הדבר היחיד שמעסיק אותו הוא סתימת פיות בנושאים פוליטיים שההגדרה שלהם מקיפה עולם ומלואו. ברור שהוא עושה רצון אדוניו שמן הסתם גם משלם לו ביד רחבה עבור טרחתו, זה לא קוד אתי - זהו ז'דנוביזם במיטבו.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
הלכת רחוק
  באום   18/06/17 23:47
כדי להגן על דיקטטורת המרצים,הבאת אותה בסיפורים על חוזים מסחריים וניסויים בבעלי חיים.מה הקשר? זה כמו שמשרד הבריאות יוציא הנחיה לאכול פחות שומן בבתי הספר ואתה תגיד מה פתאום? למה לא עוסקים בפיח שנפלט מאגזוזי האוטובוסים בעוברם ליד אותם בתי הספר.מה הקשר?לסיכום,לאוניברסיטה באים ללמוד ולא באים לקבל הכוונה פוליטית.כך זה היה ברוסיה הסובייטית אבל אנחנו החלטנו להיות שייכים למערב.טענות לבן גוריון.
כתוב תגובה ל- באום
קוד אתי הוא עניין מקיף
  הירונימוס   19/06/17 09:14
שחייב לכלול את כל תחומי הפעילות של הארגון. ברגע שהוא עוסק רק בבעיה אחת (שעדיין כלל לא ברור שהיא קיימת) הוא אינו קוד אתי אלא משהו אחר לחלוטין. יש אכן תחומים אקדמיים שאותם באים כדי לרכוש ידע שימושי. כמעט לא משנה מי ילמד אותך מתמטיקה או או הנדסת תכנה. אבל מאד משנה מי מלמד אותך היסטוריה, פילוסופיה, כלכלה, ספרות, תנ"ך, ארכיאולוגיה, גיאוגרפיה, משפטים, סוציולוגיה, מדעי המדינה וכיוצא בהם. אנשים באים לאוניברסיטה כדי ללמוד מאנשים מסויימים, מי שבא ללמוד אצל אורי מילשטיין רוצה לשמוע את מילשטיין ולא את יואב גלבר, מי שבא ללמוד אצל דנה אולמרט רוצה לשמוע מה שיש לה להגיד, מי שלומד אצל הלל וייס רוצה ללמוד ממנו את השקפותיו, מי שלומד תנ"ך אצל מורה דתי בעל השקפה אמונית לא הולך ללמוד אצל פינקלשטיין שהוא בעל השקפות רדיקליות, מי שלומד משפטים בתל אביב לא לומד אצל יורם שפטל במכללת נתניה. ויש דוגמאות רבות.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
עדיין
  באום   19/06/17 12:04
חייב להיות קוד אתי בנוגע למרצים.סטודנטים לא תמיד הולכים למרצים שהם היו מעדיפים ויש אילוצים.סטודנט גם יכול להעריך את המרצה כמרצה ולבחור ללמוד אצלו אבל אין זה אומר שהוא מסכים לדעתו הפוליטית והשקפת עולמו ואין זה אומר שלסטודנט יש בכלל השקפה פוליטית בגיל 22 והוא בכלל יודע מה נעשה סביבו.אחרת כל הסטודנטים אצל מרצה שמאלני היו שמאלנים וכל הסטודנטים אצל מרצה ימני היו ימנים.העובדה היא שהמצב אינו כזו ומרצה עומד מול קבוצה מעורבת של סטודנטים והוא חייב לקחת זאת בחשבון.לסטודנט ברור מי המרצה העומד לפניו ומהי השקפתו הפוליטית אבל הוא לא רוצה שהמרצה יכוון אותו פוליטית.המרצה לא חייב להסתיר את השקפתו הפוליטית אבל הוא חייב לזכור שהוא מורה ולא גורו,שבין הסטודנטים ישנם כאלה שלא מסכימים עם דעתו ויש לתת להם את הכבוד המגיע להם וציונים וקידום לסטודנטים צריכים לבוא אך ורק מהיכולת של הסטודנט ולא מהשקפתו הפוליטית.כל זה לא קיים ברובה של האקדמיה בישראל העוסקת במדעי הרוח והחברה שמאויישת ברובה המכריע בשמאלנים וזו עובדה שקיימת גם בגלל חוסר באתיקה ומוסר בסיסי שהביאה את שיטת ״חבר מביא חבר״ לסרס את הדמוקרטיה בארץ.את העניין הזה צריך לפתור ואם יש פתרון טוב יותר מקוד אתי,שים אותו על השולחן אבל אל תתעלם מהבעיה הספציפית הזו כאשר אתה מעלה בעיות אחרות.כרגע הנושא הזה על סדר היום וצריך לפתור אותו. צריכה לחדור ההכרה שמוסד אקדמאי בא ללמד ולהעשיר את מוחו של הסטודנט,הוא לא בא ליצור חברי מפלגה בעלי כיוון פוליטי מסוים.
כתוב תגובה ל- באום
צודק וגם
  רפי לאופרט   19/06/17 12:57
סטודנטים אינם באים לשמוע מרצה הם באים ללמוד דיסציפלינה ושיטות מחקר רלוונטיות והם עושים זאת במסגרות שמכתיבה להם האוניברסיטה. לעיתים יש להם אפשרויות בחירה, בתארים גבוהים יותר מאשר בתארים נמוכים. בכל דיסציפלינה המבחן הראשון אצל מי שבא באמת ללמוד הוא איכותו של המלמד ויכולתו להנחיל ללומדים את יסודות מומחיותו. בוודאי לא דעותיו הפוליטיות; אלה כאשר הן מוחצנות יכולות גם להפריע. מי שמחפש אינדוקטרינציה יכול למצוא אותה יותר בזול ובפחות זמן מחוץ לאוניברסיטה. תפקידו של הקוד האתי הוא למקד את הפעילות העולה לכולנו הון עתק בתכלית המוצהרת לשמה נמצא הסטודנט בכיתת הלימוד, במעבדה, בסימולציה, בכנס בסמינריון או בכל מסגרת אחרת שהיא חלק מתהליך הכשרתו. שום דבר אינו מונע ממנו ללמוד גם נושאים נוספים קונטרוורסאליים ככל שיהיו אך מבלי לחייב בכך חברים אחרים ללימודים בשום צורה ואופן. עימות של דעות והשקפות, במידה שהוא מתנהל כהלכה ומתוך כוונה להפיק ממנו תועלת לימודית - מחקרית, הוא מצויין. אם הוא מתנהל כמסע שכנוע או כתרגיל לזיהוי הנחשלים - פסול.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
כאן חוזרים לשאלה מהו פוליטי
  הירונימוס   19/06/17 16:01
על פי אסא כשר, כל עניין שלא נמצא בקונצנזוס מוחלט הוא פוליטי, כל מה שלא כל הציבור מסכים אתו זה פוליטי. אלו כמובן שטויות, אין שום דבר שבמדעי החברה והרוח שאיננו נתון במחלוקת ציבורית, המטרה היא בעצם לסתום את פיות המרצים והחוקרים ולא לאפשר להם להגיד שום דבר שמצוי במחלוקת. ברור שהטפה למען מפלגה מסויימת במסגרת שיעור או הרצאה היא דבר בלתי מתקבל על הדעת, אבל לא בזאת מדובר וכולם מבינים בדיוק נגד מי בא הקוד הזה לפעול
כתוב תגובה ל- הירונימוס
קוד אתי
  באום   19/06/17 17:30
לא בא לומר מה להגיד.הוא בא לומר איך להגיד.אתיקה זה איך ולא מה.צריך להבין קודם כל מה זו אתיקה.אתיקה מדברת על כללי התנהגות ואיך ניתן וצריך לעשות את הדברים.אף אחד לא רוצה למנוע ממרצים לומר את דעתם,רוצים לומר להם איך לומר את דעתם בצורה שתסתנכרן עם ערכי הדמוקרטיה והחופש ולא בצורה שתסתנכרן עם ערכים של רודנות ומאפיה.המרצים עולים על בריקדות משום שהקוד האתי,אם יפרוץ,עלול לסכן את הגמוניה השמאלנית באקדמיה שהם לקחו אותה בכח.על זה המאבק.קוד אתי ועוד צעדים נדרשים עשוי להביא למצב שבעוד עשר שנים תיהיה במדעי הרוח מסה של מרצים שלא שייכים לשמאל ויווצר האיזון הדרוש בין השמאל לימין בסגל המוסדות האקדמאים.זה מדיר שינה מעיניהם של מרצי וראשי האקדמיה ואפשר להבין אותם אולי אבל זמנים חייבים להשתנות.
כתוב תגובה ל- באום
הנה הגדרתו של כשר לפוליטי
  הירונימוס   19/06/17 18:18
"כל פעילות שיש בה תמיכה ישירה בעמדה מסויימת במחלוקת ציבורית מוכרת, הבאה לידי ביטוי מתמשך בכנסת ובשיח הציבורי, בזיקה ברורה למפלגה או למפלגות, בכנסת או מחוצה לה, או התנגדות ישירה לעמדה כזו, באופן מפורש" אז על מה כן מותר לדבר?
כתוב תגובה ל- הירונימוס
אתה מנסה להתחמק מהדיון בזול
  רפי לאופרט   19/06/17 18:30
פוליטי הוא מה ששנוי במחלוקת ומתקיים מאבק ציבורי בין כוחות תומכים ומתנגדים על השגת עמדות יתרון - כל צד לדעתו הוא.
אקדמיה אינה הסביבה לניהול מאבק זה באמצעות תכנית הלימודים. לפיכך: או שכל נושא שנוי במחלוקת יוצג במלואו - כלומר הדעות המתנגשות יקבלו במה שווה להבעת עמדותיהן. או שהוויכוח יידחה להפסקה או לטקס סיום הלימודים.
ברור שכל דרך אחרת מוליכה לאפליה ולניצול מעמדו של המרצה לקידום עמדה או עמדות שבהן הוא מעוניין או אותן הוא מבקש להדגיש ולחזק.
אין שום סיבה שבדיונים אקדמיים לא ניתן יהיה להציג עמדות מתנגדות בכל נושא שיש עליו מחלוקת ואפילו לנמק אותם באותם כללי משחק. על פערי ידע אפשריים בין מומחים למתלמדים, ניתן להתגבר ע"י הזמנת מומחים המציגים את העמדות האחרות.
מה שאין להתיר הוא העמדת פנים, כאילו מדובר בעניין אקדמי כאשר מניחים לקבוצה אחת לנהל פעילות פוגעת, מעליבה, משמיצה או מזיקה, מבלי להניח לבעלי הפלוגתא שלה להגיב באותה רמה של חופש ביטוי ובאותם כלים ומסגרות.
כל מי שבורח מהתמודדות כזו, אינו דואג לחופש האקדמי, אלא לאפשרות שיוצג בוויכוח אמיתי ככלי ריק ויצא ממנו ניזוק. או למצער תעמוד דעתו הנחרצת למבחן ראוי שעשוי לכרסם בתוקפה.
דווקא במלחמות השכנוע האקדמיות כביכול, לדימויים חשיבות מיוחדת, וכך גם למי שמציג אותם ולמי שדואג בהתמדה להפוך לשטיפת-מוח דיון ולאינדוקטרינציה מכוונת.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
קורס באוניברסיטה איננו
  הירונימוס   19/06/17 21:55
סימפוזיון. נתחיל בכך שהטענה על הגמוניה סמולנית שכפה את עצמה על הסטודנטים היא שקר אחד גדול. יש מרצים מכל הסוגים, החל מטיפוסים כמו הלל וייס וכלה בכל טיפוס אחר. יש אוניברסיטאות שהן במהותן מעוז של הימין (כמו אריאל או בר אילן), יש חוג פרופסורים של הימין, יש מגוון גדול. שנית הטענה כי מרצים עומדים בשיעור ומדברים על פוליטיקה היא שקר מלוכלך נוסף. אין דבר כזה. אבל יש נושאים במחלוקת. החל משיעור על זכויות האדם בפקולטה למשפטים וכלה בנושאים של איכות הסביבה בשטחים הכבושים בהרצאה בגיאוגרפיה. אם יש מרצה שיש לו תיזות, הוא חוקר אותן ומדבר עליהן בהרצאות שלו, הוא לא חייב להביא מישהו שידבר נגדו. אבל כל סטודנט יכול לשאול, לערער, לאתגר, כל מרצה בכל נושא. ומה על מרצה לעשות אם אין בעצם שום תיזה נגדית לתיזה חדשה? ואם נגיד מרצה מערער על הקונצנזוס בנושא כלשהו ומביא דעה נגדית, האם צריך להביא מישהו שבעד הקונצנזוס? אני חוזר, יש כאן מטרה שקופה וברורה של סתימת פיות לקולות שאינם מוצאים חן בעיני השלטון. כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר וישראל היא לא המדינה הראשונה שזה קורה אצלה.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
הבעיה היא
  באום   19/06/17 23:34
שסטודנט שיערער על התזה של המרצה,לא יקודם,ידחק לשוליים והוא עצמו לא יוכל להיות בסגל המרצים לכשיגמור את התואר.אתה יכול לטמון ראש בחול ולומר שזה לא נכון אבל כולם יודעים שזה נכון.בשביל זה צריך קוד אתי.אם תוכל להביא את המספר המדוייק של מרצים מהשמאל ומרצים מהימין בפקולטות למדעי הרוח והחברה, אודה לך אבל לא תתאמץ להביא כי אז תצטרך לשאול את עצמך איך זה יתכן שיש יחס כל כך גדול לטובת השמאל אם הכל כל כך דמוקרטי ונאור בפקולטות כמו שאני(אתה) טוען.בארה״ב למשל היחס בין מרצים דמוקרטים למרצים רפובליקנים במדעי החברה הוא(תחזיק חזק)11 דמוקרטים ל1 רפובליקני.ב1999 זה היה 2 דמוקרטים ל1 רפובליקני.עכשיו תגיד לי שאין פה קונספירציה וזה רק במקרה.
כתוב תגובה ל- באום
מאיפה אתה יודע?
  הירונימוס   20/06/17 11:53
מי הוכיח את הטענות הללו בדבר נטיה פוליטית כזו או אחרת, אלא במקרים שבהם מרצים הזדהו במפורש ובפומבי. לדעתי יש כאן ציד מכשפות ביזמת ארגון פשיסטי שנהנה ממימון בלתי מוגבל מצד גורמים עלומים. אין להם שום הוכחות לטענות הללו, וגם לך אין. יתרעל כן, לדעתי יש אוניברסיטאות שהן ימניות מטבע ברייתן כמו בר אילן או אריאל, תנסה להיות חילוני בבר אילן ואז תבין. ואחרון אחרון, אני בעד קוד אתי אבל קוד כזה הוא הצהרתו של הארגון בדבר הערכים הנוהגים בו ומי שצריך לכתוב אותו הוא הארגון ולא הממשלה ושכירי העט שלה
כתוב תגובה ל- הירונימוס
טענתי כבר
  באום   20/06/17 14:52
קודם שגם אני מעדיף קוד אתי שיחובר על ידי המוסד עצמו אבל מה שמעניין שפתאום אתה בעד קוד אתי.קוד אתי שיחובר על ידי המוסד עצמו לא יפגע בחופש המרצה?הרי יקומו מרצים שהם יותר קיצונים מהנורמה המקובלת במוסד השמאלני או הימני ויגידו שזה פאשיזם,שזה פגיעה בחופש הפרט ,החופש האקדמי וזכויות האדם באשר הוא אדם.ואז מה?אנחנו נמצאים באותו מקום.מעבר לזה שקוד אתי שיוחבר על ידי המוסד עצמו יהיה בדיוק אותו קוד אתי של אסא כשר עם ניואנסים קלים אז על מה כל הרעש.ברור לכל אחד שחייבים להיות כללים בכל מקום,בכל זמן ובכל מצב אחרת יש אנרכיה.מכאן יוצא שכל הרעש נגד הקוד האתי הוא בסך הכל נסיון לשמור על הגמוניה אחרת למי איכפת שיש קוד אתי.קודים אתיים מלווים אותנו כל הזמן בכל מקום 24/7 רק שלפעמים הם כתובים ולרוב הם בעל פה.זה נקרא תרבות.התרבות בנוייה על קודים אתיים ומי שמתנגד לקוד אתי כזה או אחר צריך להביא נימוקים קונקרטיים ולא להפחיד אותנו עם פאשיזם וגרורותיו.
כתוב תגובה ל- באום
אני לא "פתאום" בעד קוד אתי
  הירונימוס   20/06/17 18:13
אלא מלכתחילה אני בעד קוד אתי, כפי שכתבתי והדגשתי לעיל בהודעתי הראשונה. אבל, הקוד חייב להכתבת על ידי כל מוסד בעצמו, אוניברסיטה או כל ארגון אחר, אבל לא השלטון! בנוסף, אני לא רק בעד קוד אתי שיכתב על ידי כל מוסד אלא חושב שיש גם לבחון מה כתוב באותו קוד אתי. זה של אסא כשר הוא גרוע, הוא פוליטי, הוא מטעם השלטון, הוא מתעלם מנושאים רבים וחשובים באקדמיה. הנושאים שאינם כלוים חשובים הרבה יותר מהאפשרות הקלושה והבלתי מוכחת עדיין כאילו יש מרצים באוניברסיטאות שמטיפים להצבעה עבור מפלגה מסויימת או כאלו הקוראים לחרם על המוסד בו הם מועסקים. (אם יש לך שמות של מרצים כאלה - אנא הבא אותם לכאן)
כתוב תגובה ל- הירונימוס
מצד אחד אתה
  באום   20/06/17 19:03
אומר שהכל באקדמיה סבבה והדברים מתנהלים לשביעות רצונם של כולם ומצד שני אתה אומר שצריך להכתב קוד אתי על ידי המוסד עצמו.אם הכל סבבה,למה המוסד עצמו צריך לכתוב קוד אתי?ואם צריך לכתוב קוד אתי זה סימן שלא הכל סבבה משום שבמקומות שהדברים ברורים,אין צורך בקוד אתי.כשאתה ניכנס לבר,לא כתוב שום קוד אתי בשום מקום כי כולם יודעים בדיוק מה נדרש מהם ומי שלא,המאבטח מטפל בו.אתה צריך קודם כל להחליט עם עצמך אם באקדמיה הישראלית הכל סבבה ומתנהל תקין.אם הכל תקין,תגיד שלא צריך קוד אתי בשום מקרה,אם דברים לא תקינים,תגיד שצריך קוד אתי.אם צריך,השאלה היא בסך הכל מי כותב אותו.ואני אומר שקוד אתי שנכתב על ידי המדינה וקוד אתי שנכתב על ידי המוסד עצמו,יגביל תמיד את אותם אלה שלא רוצים שיגבילו אותם בשום דבר.ההבדל הוא מינורי ועל זה לא יוצאים למלחמה.ואם יוצאים למלחמה,שוב,זה על הגמוניה ולא על שום דבר אחר וזו היא בדיוק המלחמה שאתה נלחם,הגמוניה.להזכירך,המדינה מממנת את האקדמיה.אל תבוא ותגיד לי שלמי שמממן,אין מילה.זה מעולם לא היה ולא יהיה ונגד חוקי הטבע אף אחד עוד לא הצליח ללכת.
כתוב תגובה ל- באום
אני כלל לא חושב שהכל בסדר
  הירונימוס   20/06/17 20:54
אני חושב שיש הרבה בעיות שראוי להתייחס אליהן מבחינה אתית אף אם אין בהם עבירה על החוק. אני רק אומר שאין בעיה פוליטית באקדמיה ובטח שאין כפיה פוליטית על סטודנטים במידה המחייבת התערבו ממשלתית. יש הרבה פגמים וכשלים בהתנהלות של המוסדות להשכלה גבוהה, החל ממסחרה בתארים ובקורסים שהם תת רמה ("תואר שני בפילוסופיה בשנה אחת" למשל)וכלה באינטרסים כלכליים של מרצים, מחלקות ופקולטות. יש לדעתי בעיות באתיקה של המחקר, בעיקר במדעים שימושיים וכלכלה, יש ניצול חמור של סגל זוטר, יש הרבה מאד.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
אתה ממש תמים
  באום   20/06/17 22:19
אם אתה באמת חושב שאין פוליטיקה באקדמיה.קודם כל,עצם היחס העצום לטובת השמאל בין המרצים במדעי הרוח והחברה,כבר אומר דרשני.יחס כזה יכול להיות רק אם האקדמיה נגועה בפוליטיזציה.שנית,אם המרצים היו ישראלים מן השורה שמצביעים למר״צ או העבודה ולקראת בחירות חלק מהם היה גם משתתף בפעילות פוליטית כלשהי,אז ניחא אבל המרצים והפרופסורים עסוקים יום ולילה כל השנה בפעילות פוליטית חובקת עולם,משמיצים את ישראל מעל כל במה,דורשים מהעולם להחרים אותנו ואת המוסדות שהם עצמם מלמדים בהם,מפרסמים מאמרים בגנות ישראל,שותפים לאירגוני זכויות שמצהירים על ישראל כפושעת מלחמה,יוצאים כל הזמן בגנות הממשלה,בגנות הצבא,בגנות המתנחלים ועוד ועוד ועוד.עכשיו נשאלת השאלה האם אטרף פוליטי בפול גז בו נמצא הסגל האקדמי במדעי החברה והרוח,לא משפיע על צורת הלימוד,על האווירה בקמפוס,על התייחסות לאחר ולשונה ממנו,על קידום סטודנטים,על ציונים ועוד.ברור שמשפיע ולא יכול להיות אחרת.לכן צריך לאזן.אף אחד לא רוצה לסתום פיות לשמאל,רוצים כללים ברורים כדי שהסטודנט ירגיש שהוא נמצא במוסד שבא ללמד אותו,זה הכל.שוב,קוד אתי יוציא את ההגמוניה מידי אותם המרצים השמאלנים מיליטנטים שמכתיבים את האווירה,אבל הוצאת הגמוניה מידי מי שלקח אותה שלא כדין,היא לא פאשיזם ולא נעליים,היא פשוט צדק אלמנטרי שמתחייב.שאר הנושאים שאתה מעלה,כבודם במקומם מונח ויש לטפל בהם אבל דבר ראשון צריך לטהר את האווירה העכורה באקדמיה שממילא לא תיתן גם לטפל בשאר הבעיות.
כתוב תגובה ל- באום
לא חבל?
  כמה מלל על כלום   21/06/17 01:17
ניכר בך, שכל מה שאתה יודע על האקדמיה זה מהזבלון היום. צא החוצה, תנשום אויר נקי. ותפסיק לכתוב כל כך הרבה שטויות.
כתוב תגובה ל- כמה מלל על כלום
דבריך הם שקר מחוצף וחסר בסיס
  הירונימוס   21/06/17 06:37
אלא אם תביא לכאן הוכחה כלשהי לטענות ההבל הללו. תן לנו בבקשה שמות של אנשים שעושים את מה שאתה כותב, אין שום טעם בהפרחת דברי רכילות מטופשים.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
שלב ההדחקה
  באום   21/06/17 11:45
תכתוב בגוגל ״פרופסורים למען החרם״.עולם מופלא יתגלה לך,עולם שאולי לא רצית לראות או שראית והדחקת או שראית ושיקרת וכתבת אין ספור טוקבקים שזה לא קיים כאילו שאין גוגל בעולם.אולי אתה חי בתקופה שללקט מידע היה צריך ללכת לספריה העירונית.אחי,זמנים השתנו.
כתוב תגובה ל- באום
הנה הדוח של אם תרצו
  אתה חצוף ושקרן   21/06/17 15:05
21 ישראלים בלבד חתומים על החרם, מתוכם 12 חיים בישראל. כפי שאכן ניתן ללמוד באמצעות הגוגל, ההאשמות שלך שקריות imti.org.il
כתוב תגובה ל- אתה חצוף ושקרן
אני לא מבין
  באום   21/06/17 17:59
מה אתה רוצה.אמרת שאין דבר כזה מרצים ישראלים שהם באטרף פוליטי נגד המדינה.עכשיו אתה אומר לי שיש רק 11 אבל בכל זאת אני השקרן.אביא לך עוד קישור אז תגיד שיש רק 30 ואני בכל זאת אהיה השקרן.לא נראה לך שאתה הולך ומסתבך עם עצמך? לא הגיע הזמן להפסיק להתכחש למציאות?
כתוב תגובה ל- באום
להגיד שהאקדמיה עוסקת בהשמצת
  אתה שקרן מדופלם   21/06/17 18:49
ישראל בגלל 11 מרצים בכל האקדמיה בישראל ( וזה לגרסת אם תרצו. כנראה יש כאלה אפילו פחות) זה שקר עלוב.
כתוב תגובה ל- אתה שקרן מדופלם
כדי להבין, צריך קצת שכל.
  אתה לא אשם.   21/06/17 19:26
זה מה שאתה כותב: "המרצים והפרופסורים עסוקים יום ולילה כל השנה בפעילות פוליטית חובקת עולם,משמיצים את ישראל מעל כל במה,דורשים מהעולם להחרים אותנו ואת המוסדות שהם עצמם מלמדים בהם,מפרסמים מאמרים בגנות ישראל,שותפים לאירגוני זכויות שמצהירים על ישראל כפושעת מלחמה,יוצאים כל הזמן בגנות הממשלה,בגנות הצבא,בגנות המתנחלים ועוד ועוד ועוד.עכשיו נשאלת השאלה האם אטרף פוליטי בפול גז בו נמצא הסגל האקדמי במדעי החברה והרוח,לא משפיע על צורת הלימוד,על האווירה בקמפוס,על התייחסות לאחר ולשונה ממנו,על קידום סטודנטים,על ציונים ועוד" - אז זהו. מי שבאטרף פה זה אתה. לא זו בלבד, שהתאורים שלך חסרי שחר, גם אם הם היו נכונים, מדובר ב - 11 מרצים בכל הארץ, לפי הגירסה המחמירה ביותר, וכנראה הרבה פחות מזה (אם בכלל). לא "פול גז" של האקדמיה, אלא פול גז בניוטרל שלך.
כתוב תגובה ל- אתה לא אשם.
בוא נסכם
  באום   21/06/17 20:15
א)מהמצב של אין אף אחד,עברנו למצב של 11.מי שנתפס עם המכנסים למטה זה אתה,צר לי.בסך הכל הבאתי קישור אחד.תאר לך מה היה המספר אם לא הייתי מתעצל ומביא עוד קישורים. ב)אני שמח שאתה מצטט את הטקסט שלי מילה במילה,אם תוכל להפיץ אותו הלאה בכמה שיותר עותקים,אודה לך.הוא מדויק כמו שעון שוויצרי חדש ושום פילפולים לא יוכלו לו.
כתוב תגובה ל- באום
אין שם שום חתימה על חרם
  הירונימוס   21/06/17 21:01
אלא חתימה על מכתב נגד האגודה הישראלית לאנתרופולוגיה
כתוב תגובה ל- הירונימוס
אין שום בעיה גם עם ה-11.
  להירונימוס הבהרה   21/06/17 22:56
אם תרצו זה ארגון בדיחה, שהוא לא אסמכתא לכלום. הקידור בא רק להבהיר לבאום כמה הוא שקרן. התגובות ההיסטריות שלו לקישור הוכיחו שהוא גם שקרן וגם אידיוט.
כתוב תגובה ל- להירונימוס הבהרה
אני אוהב שאני
  באום   21/06/17 23:30
מביא את ״הנאורים״ לנבל את הפה.אז אני בטוח שהורדתי אותם לשוליים.
כתוב תגובה ל- באום
מול מבול הדיבה וההשמצות שלך,
  בוא נסכם.   22/06/17 12:16
כתבו לך ולימדו אותך מה אתה באמת שווה. לא הרבה יותר מכלום (אם בכלל). אם זה גם גורם לך עונג, אשרנו. הרווחנו פעמיים.
כתוב תגובה ל- בוא נסכם.
אתה עצמך כתבת,
  קשקשן   20/06/17 18:15
שבבאר שבע יש קוד אתי, שחובר בתוך המוסד, וכולם נוהגים לפיו. כך ניתן לעשות בכל מוסד אקדמי, ואין שום צורך בכפייה מצד הממשלה ומשרתיה האקדמיים.
כתוב תגובה ל- קשקשן
אין אפילו מקרה אחד כזה.
  קישקוש בלבוש.   20/06/17 11:59
כתוב תגובה ל- קישקוש בלבוש.
5
נכון וצודק בעיקר לכל הישיבות
  פועה   19/06/17 09:19
הדתיים לזרמיהם המתיימרים ללמד את החילוניים ערכים ומוסר, אדרבא! תנו דוגמה והנהיגו קודם כל קודים אתיים במוסדותיכם.
כתוב תגובה ל- פועה
מדוע לא תציע להם משהו?
  רפי לאופרט   19/06/17 12:29
שים לב שהם אינם מתימרים להיות סמל הדמוקרטיה וחופש הדיבור, הם אפילו אימם מתימרים להבין ברצון אלוקים.הם מתימרים להיות יהודיים ואמוניים... וברוב המקרים גם מקיימים זאת.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
שיסתפקו בזה ויחדלו לפזול לצלחת
  פועה   19/06/17 20:55
של החילוניים. אם יש משהם שנזקקים בדחיפות במדינתנו הדמוקרטית והחופשית (בינתיים) לקודים אתיים, אלה הדתיים והחרדים לזרמיהם. אלה שמפריע להם מה שנמצא בצלחות של אחרים רק כדי שלא יכנסו לצלחות שלהם...
כתוב תגובה ל- פועה
אם תעלה את רמת הדיון בשתי
  רפי לאופרט   20/06/17 11:54
דרגות לפחות, אנסה לענות על השגותיך. בינתיים אלה התרסות נגד מי שאינך מסכים לדעתם והשקפותיהם, אבל לא מעבר לכך.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
תבוא לדיון בלב תמים ולא תזדקק
  פועה   20/06/17 13:16
להעלות את רמתו. כשפוליטיקאי דתי לאומני נותן עיינו "במקדש החילוניות" אין הוא עושה זאת כדי לתקן שם משהו אלא כדי לקלקל משהו. ואתה מתגייס כדי "להכשיר שרץ" במקדש זר בעוד המקדש הדתי מלא בשרצים! על יאמרו חחז"ל: "מי שבמעונו כינים בל יבוא בשערי מעונות עד שינוסו כיניו."
כתוב תגובה ל- פועה
אם תמשיך לדבר בהכללות
  רפי לאופרט   21/06/17 08:21
בוודאי לא נגיע לשום דבר.
עפ"י ניסיוני הכללות הן ביטוי למצוקתו של מי שאין לו טיעונים ענייניים. אתה מוזמן להוכיח שאני טועה.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
אתה הוא זה שצריך להוכיח,
  גוטה, הפוך   21/06/17 10:25
שמה שאתה כותב על האקדמיה זה נכון, ולא אוסף של רכילות והשמצות מחוצפות ושקריות.
כתוב תגובה ל- גוטה, הפוך
אני מפנה את העניין אליך.
  אם כך,   21/06/17 10:52
שוב, זה מה שאתה כותב:"אקדמיה איננה עיר מקלט לשונאי ישראל, לאויבי מדינת ישראל ולכל מי שמנסה לעשות חוכא ואיטלולא מההיסטוריה של העם היהודי ומכל נרטיב שאיננו מקדש פלשתינאים" - מדובר באמירה לא ספציפית, ולכן גם מכלילה. אתה מוזמן להיות יותר ספציפי, ולהוכיח שהאקדמיה הישראלית היא אכן כמתואר כאן, או, לחילופין, לחזור בך מהתאור הזה.
כתוב תגובה ל- אם כך,
6
מקריאת הקוד, ומהקשבה לכשר
  תיאורטית, זה נכון   19/06/17 14:14
אני מגיעה למסקנה שאתה טועה. להערות הנכונות של הירונימוס, אני אוסיף, שההסברים של כשר והתגובה לביקורת כנגד הקוד האתי לא הותירו כל מקום לספק, שהמסקנות של הירונימוס נכונות והקוד איננו אלא סתימת פיות של השמאל.
כתוב תגובה ל- תיאורטית, זה נכון
7
על מי אתה מנסה לעבוד?
  תגיד, רפי.   19/06/17 16:31
מילא, אם היית מדבר בכנס של הליכוד, או של המחנה הציוני. אז אפשר היה להבין, שאומרים א' מתכוונים לב' ועושים בכלל ג'. אבל אתה מדבר על האקדמיה. קראת את המסמך של כשר? שמעת את מה שהוא אמר? מי שעשה זאת (כמוני) צריך להיות או מטומטם גמור, או חוצפן עז מצח במיוחד כדי לטעון שמדובר במשהו שהוא לא 100% נסיון השתקה של השמאל.
כתוב תגובה ל- תגיד, רפי.
אני אוהב את הגישה "החברית"...
  רפי לאופרט   20/06/17 12:22
אינני מנסה לעבוד על איש. קראתי את המסמך של כשר, ואילו נדרשתי להציע בו שינויים, קרוב לוודאי שהייתי מציע אחדים. מכאן ועד לפסילה טוטלית של הרעיון ושל המסמך באופן גורף, המרחק הוא כמו בין פוליטיקה לחופש אקדמי.
ההפקרות הפוליטית באקדמיה היא שהולידה את הצורך הקוד אתי. אקדמיה איננה עיר מקלט לשונאי ישראל, לאויבי מדינת ישראל ולכל מי שמנסה לעשות חוכא ואיטלולא מההיסטוריה של העם היהודי ומכל נרטיב שאיננו מקדש פלשתינאים.
באחת התגובות הקודמות שלי הסברתי את עקרי הדברים, ואם טרחת לקרוא, אין צורך שאחזור על כך. אם לא טרחת, עדיין לא מאוחר.
המבחנים שאני נדרש להם פשוטים, כמעט בנליים:
א. אם יש באקדמיה סטודנטים, אפילו מיעוט (אנו מגינים על זכויות המיעוט, כפי שוודאי זכור לך), יש לבחון באופן יסודי את התופעה, לא ע"י האקדמיה שחוללה אותה אלא ע"י גורם אובייקטיבי. או גורם ממלכתי הממונה על התנהלות תקינה של כל מוסד הממומן במימון ציבורי - בחר לך את המתאים.
ב. אם יש באקדמיה מי שמופיעים בכנסים, אירועים, אסיפות אקדמיים כביכול ופוליטיות רק לכאורה, או סתם עוינים לישראל, משמיץ את מדינת ישראל, מבלי שיוודא שבאותם כנסים ניתן פתחון-פה גם איפכא מסתברא של הדעות הנוגדות, קורא ופועל אקטיבית לחרם נגד המדינה ונגד המגזר האקדמי בה, מפרסם דעות ועמדות שנויות במחלוקת כאילו הם אמת אבסולוטית אעפ"י שידוע לו היטב שזה אינו המצב -- יש לקרוא את האקדמיה לסדר. האוטונומיה הניהולית נתנה לאקדמיה מתוך הנחה שתשפר את התפקוד האקדמי ולא בכדי שתתנכל לתפקוד האזרחי התקין.
ג. בחיים האזרחיים "הבנליים" לא הכל חוק ולא הכל שחור לבן. אם האקדמיה יודעת להתנהל בתנאים אלה מתוך שיוויון מלא בין סטודנטים למרצים ובין בעלי השקפות שונות - מה טוב. אם נוצרות מכשלות לא פטורות, חייבים לעזור לאקדמיה להתגבר עליהן ואפילו להכריח אותה לכך. קוד אתי הוא מנגנון מקובל למטרה זו.
ד. איננו אמריקה ומצבנו אינו דומה לזה של אמריקה. מאז התחלתי לעקוב אחרי ההתנהלות דל המערכת האקדמית האמריקנית, במיוחד בימי שלושת הנשיאים האחרונים, אני אפילו מתנגד ל"העתיק" מארה"ב את כללי המשחק שאינם נשמרים אפילו אצלם. קוד מקומי, תפור לצרכינו עדיף. יש הערות? - בבקשה שלח השגות. הכתובת היא מי שיזם את המהלך: שר החינוך ויו"ר המל"ג.
ה. אני משער שקל מאוד להחדיר אי-שקט נרחב למרחב האקדמי אם כל גורם יבא שם את דעתו באמצעות הפגנות, התפרעויות, השתלחויות בבני פלוגתא, ונדלים סיסמאות פוגעניות ושאר הדרכים הנלוזות למתן ביטוי לעקרון חופש הדיבור. אינני בעד מחדל אי-עשייה שיוביל לשם. שוב איננו אמריקה והשעורים הללו משם, אינם חסרים לנו.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
זה מה שאתה כותב.
  די לחירטוט   20/06/17 14:51
"אקדמיה איננה עיר מקלט לשונאי ישראל, לאויבי מדינת ישראל ולכל מי שמנסה לעשות חוכא ואיטלולא מההיסטוריה של העם היהודי ומכל נרטיב שאיננו מקדש פלשתינאים"- כך חושבים גם כשר ובנט, יוזמי ומנסחי הקוד. אין צורך לקרוא שום דבר נוסף. די בכך כדי להבין, שהמטרה של הקוד היא להשתיק מתנגדים פוליטיים. אגב, אני אמנם כותבת בנימוס, אבל אני לא חברה שלך ולא מעוניינת להיות.
כתוב תגובה ל- די לחירטוט
הבעיה שאקדמיה
  באום   20/06/17 18:12
היא בדיוק עיר מקלט לשונאי ישראל.כל אלה שחשבו לנצח בבחירות ולא הצליחו,מצאו מקלט באקדמיה ובחסות החסינות האקדמאית,הם פועלים על מנת לסרס את תוצאות הבחירות באמצעות אירגונים שונאי ישראל בחו״ל ולהגשים את חזונם שלא צלח את הבחירות ,באמצעות לחץ בין לאומי.בשכונה קוראים להם ״שטינקרים״ וזה בדיוק מה שהם. אז יש לנו אקדמיה, תקשורת ומערכת משפטית שמהוות ערי מקלט לשטינקרים שמה לעשות,העם לא סובל אותם.שטינקרים בסופו של דבר חוטפים אותה מאיזה כיוון וזה בדיוק מה שיקרה לאותם אלמנטים ותחפושת של ״יפי נפש״ הנלחמים על חופש ובלה בלה בלה,לא תעזור.
כתוב תגובה ל- באום
שאתה אפילו לא מבין מה אתה כותב
  הבעיה שלך היא,   20/06/17 22:21
אז איך תבין מה אחרים כותבים לך?
כתוב תגובה ל- הבעיה שלך היא,
האם האנחנו עכשיו בשלב
  רפי לאופרט   21/06/17 08:48
ההתנשאות, או השחצנות גרידא?!
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
דווקא יש
  רפי לאופרט   21/06/17 08:31
מי שאין לו סבלנות ודרך ארץ להקשיב לזולת, חבל שיבזבז את זמנו ואת זמנם של אחרים.
המשפט שכתבתי הוא אכן הסיבה "להשתוללות" האקדמית האנטי-ישראלית במסווה של חופש אקדמי. אותה גישה בדיוק גם מנסה לסתום פיות באירופה ובארה"ב לכל מי שבה להגן על ישראל או להציג את עמדותיה. אותה גישה גם מכנה הסתה לחרם וסנקציות "חופש אקדמי" ואותה גישה היא זו שגורמת נזק לציבור בכללותו, ע"י מי שמעולם לא הוסמך לכך ומנצל את "המקלט האקדמי" לרעה במימון הציבור.
אפשר כמובן להתקשקש במשפטי-סרק מתחכמים, אבל אין לי עניין לעשות כן.
אם את(ה) סבור(ה) שהדברים מובנים, נוכל להסתפק במה שכבר הושג.
לא בקשתי "חברות", חבל שמעט הציניות שבה השתמשתי גם היא כבדה מדי עבור אינטלקטואל(ית) כמוך.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
ולכן עד כה לא הושג כלום.
  אתה קצת התבלבלת,   21/06/17 10:38
הסבירו לך, שאין כל רע בקוד אתי, כל עוד הוא נעשה ע"י המוסד (אוניברסיטה, במקרה זה) או לפחות בשיתוף איתו, לטובתת העניין ולטובתם של חברי המוסד (בעניננו, המרצים, הסטודנטים, ההנהלה). כך נעשה בבאר שבע, גם לשיטתך, ואין שום תלונה או בעייה. כאשר זה נעשה בכפייה מטעם השלטון, מתוך כוונות רעות, עליהן ניתן ללמוד בבירור מדבריו של אסא כשר (וגם מהודעותיך שלך למרות שאתה לא מעורב), ניתן בהחלט ללמוד על התוצאה שכוונתה לפגוע, להשתיק, והיא רעה ופסולה. הקוד הזה לא יעבור. וטוב שכך.
כתוב תגובה ל- אתה קצת התבלבלת,
כולנו היינו
  באום   21/06/17 12:15
רוצים לחזור לגיל הנעורים עם הגמישות המופלאה בגוף והיינו אפילו מוכנים שטוקבקיסטית תתחפש למורה בבית ספר ותפנה אלינו בגערה ותאמר ״הסבירו לך״. אבל הגמישות לא באה והפרקים מזכירים לך שהם קיימים אז אפשר בעצם לוותר על הפוזה של מנהלת בית הספר בעיקר שכולנו יודעים כבר לזהות פוזה. אבל נכון,הקוד האתי לא יעבור כי ההנהגה לוקחת ברצינות דברים שאומרים אנשים לא רציניים.כל זמן שבני בגין ורובי ריבלין מפחדים מהסטיגמה והלעג שבא מאלה שאין להם כבר מה לומר,שום קוד אתי לא יעבור והממשלה תתקפל בפני כל מנהלת בית ספר בפוטנציה ברגע שהיא תאמר ״הסבירו לך״ באינטונציה הנכונה.אבל הזמן עובר,תהליך שהתחיל יסתיים בסוף, או אז נאמר למנהלת בית הספר ״תם הטקס״ ונמשיך הלאה.
כתוב תגובה ל- באום
אלא כתבו לך.
  לא הסבירו לך,   21/06/17 14:38
כדי להסביר לך, אתה צריך להיות מסוגל להבין. אין לך את היכולת הזו. התהליך היחיד שמתקיים הוא פינוי הזבל שאתה ושכמותך מפזרים בכל מקום.
כתוב תגובה ל- לא הסבירו לך,
מניין לכותב(ת) הבלתי מזדהה
  רפי לאופרט   22/06/17 10:12
תובנה עמוקה כל כך בזבל?
האם הנחתום שוב מעיד על עיסתו?
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
מאחר והפכת עצמך לבדיחה ממילא,
  רפי, אתה שנון.   22/06/17 12:00
אתה יכול להמשיך עם הבדיחות.
כתוב תגובה ל- רפי, אתה שנון.
ראשית, אתה צודק.
  רפי לאופרט   25/06/17 16:17
שנית, איך חייב לקרוא.
שלישית, לא כך התרשמתי מכלל התגובות, אולם יש בוודאי כאלה שאינם מקבלים את דעתי כפשוטה.
רביעית, מה באמת אתה חושב בנושא? אולי תכבדנו או תאתגרנו בניסיון להבין את עומק הגיגיך בנושא הדיון?
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
אין מה לעשות.
  אם לא התרשמת,   26/06/17 11:13
אם לא הבנת, יש פתרון. הירונימוס כתב והסביר הכל היטב, דבר דבור על אופניו. אני הוספתי קצת הערות, אבל מה שהוא כתב זה בהחלט מספיק. אין צורך לחזור על הכל שוב. אם לא הבנת, תבקש מחבר/ה טוב/ה לקרוא את זה ולהסביר לך.
כתוב תגובה ל- אם לא התרשמת,
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il