s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי הם האבות המייסדים
מאת: אהוד פרלסמן  |  25/06/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מי הם האבות המייסדים?
  פסח   25/06/17 12:59
יהודים עלו לארץ ישראל, בכמויות ובצורות שונות בכל 2000 שנות הגלות. לטעמי, אין ספק שהאבות המייסדים של מדינת ישראל כפי שהיא כיום הם הציונים. כלומר אותם אנשים שהעמידו בראש מעיינם לא רק את העליה לארץ ישראל אלא גם את השאיפה להקמת מדינה יהודית. לכן הרצל, ויצמן, בן-גוריון ועוד הרבה הרבה אחרים הם האבות המייסדים. שנים הדגש היה על הקיבוצים. פחות על המושבות ובכלל לא על הערים. בהחלט הגיע הזמן לשנות מצב זה.
כתוב תגובה ל- פסח
עלייה ציונית
  חיים ו.   25/06/17 19:16
אם אנו מגדירים עלייה ציונית לא"י כעלייה שאנשיה עלו מתוך מטרה להתיישב וליישב את א"י אז יש להתחיל בעליית רבי יהודה החסיד ותלמידיו שעלו לארץ ישראל בשנת 1700 לסה"נ והתיישב בירושלים. בשנת 1740 עלה לארץ מתורכיה הרב חיים אבולעפיה וחידש את היישוב היהודי בטבריה שהיה חרב קרוב ל-70 שנה. בשנת 1777 עלו לארץ רבי מנחם מנדל מויטבסק עם 300 תלמידים שהתיישבו בצפת, טבריה, פקיעין וכפר יאסיף. גם פתח תקווה שנוסדה בשנת 1878 נוסדה ע"י יהודים חרדים מירושלים. ובנימין זאב הרצל "חוזה המדינה" יש לציין נולד רק בשנת 1860. ובשנה זו כבר היו בא"י למעלה מ-10,600 יהודים. כעשרים שנה לאחר מכן, כבר היו בא"י למעלה מ-25,000 יהודים. גם מה שמכונה בהיסטוריה "העלייה הראשונה" ו"העלייה השנייה" היו ברובם הגדול עליות של יהודים חרדים שעלו ממניעים ציוניים-דתיים. ובתקנוני המושבות הראשונות ניתן למצוא חיזוק ועדות לכך שהן קמו במגמה לקיים חיים חקלאיים דתיים בא"י. כך שאם עוסקים באבות הציונות אז חשוב להדגיש שהם עלו בעיקר מאירופה ומצפון אפריקה והציונות שלהם הייתה ציונות דתית עם הקפדה על שמירת תורה ומצוות ברוח האורתודוקסית. הפעילות של הרצל, נורדאו, ויצמן ונוספים באה הרבה אחריהם. ובפועל הם לא היו האבות המייסדים של ההתיישבות החדשה בא"י.
כתוב תגובה ל- חיים ו.
סילוף ההיסטוריה
  פסח   25/06/17 20:51
את האגדה על הציונות החרדית שמעתי מספר פעמים והיא מעידה יותר מכול על בורות וזדוניות לסילופים. אנשי עליה שנייה היו חרדים? בורוכוב היה חרדי? בן-גוריון, בו-צבי ולחבריהם היו חרדים? האם כל אדם שמניח תפילין או מבקר ביום שישי בבית הכנסת הוא חרדי? מאיפוא השטויות הללו? העליות שציינת משנת 1700 הן נכונות עובדתית אך ההבדל המהותי ביניהן לבין הציונות הוא שהם לא שאפו להקים מדינה יהודית בארץ ישראל והציונות בהנהגת הרצל ויצמן ואחרים שמה לה זאת למטרה!
כתוב תגובה ל- פסח
עובדות אינן סילוף ההיסטוריה
  אהוד פרלסמן   26/06/17 00:52
עזוב את השאלה אם הם היו חרדים או סתם דתיים, כי דתיים הם על בטוח היו. הציונות היא תנועה חילונית, ואין לי כל כוונה לזלזל בתרומתה, אבל אני לא מוכן לקבל את מחיקתם מההיסטוריה של כל אלה שקדמו לה. התרומה העיקרית של התנועה הציונית לא היתה בבנין הארץ, כי היא פשוט המשיכה באופן טבעי את פועלם של אלה שקדמו לה, אלא בהקמתו של גוף יציג של העם היהודי, שלא היה קיים קודם, ושבסופו של דבר הצליח להשיג את הצהרת בלפור, שהובילה להקמת המדינה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
התנועה הציונית
  פסח   27/06/17 10:45
בנתה פי אלף ויותר מאשר קודמיה. היא גם לא המשיכה את דרכם (התיישבות עירונית) אלא פנתה לחקלאות ומאוחר יותר לתעשיה וזה הבדל עצום ובהחלט לא המשכיות.
כתוב תגובה ל- פסח
תקרא מה שכתוב בויקיפדיה
  אהוד פרלסמן   27/06/17 19:39
פתח תקווה נקנתה בט"ו באב ה'תרל"ח, 8 ביולי 1878 והמייסדים עלו לשם אחרי סוכות תרל"ט, כמושבה חקלאית. היא הייתה המושבה הראשונה במרכז הארץ. המושבה "גיא אוני" (ראש פינה) הקדימה אותה והוקמה עוד בשנת 1875 בידי עולים מרומניה, אולם מאחר שהידיעות על הקמת "גיא אוני" הגיעו באיחור ומתיישבי אומלבס היו בעלי קשרים רבים יותר, קיבלה פתח תקווה את הכינוי "אם המושבות". הנה הקישור: פתח תקוה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
2
אברהם יצחק ויעקב
  באום   25/06/17 20:48
אלה האבות המייסדים היחידים שיש,כל השאר הם חוליות בשרשרת. כל אחד בתורו ייסד משהו והכניס את מפעלו לתוך הפאזל ומי שאומר שכל הפאזל שייך לו,כמו טליה ששון למשל,פועל לפירוקו. אבל אין שום מאבק בין דגניה לתל אביב כי לא יכול להיות מאבק בין מיתוסים.מיתוס נמצא במקום שאין שם מלחמות ואין שם מאבקים ורק בני אדם שחיים לאורו של מיתוס וחושבים שהוא המיתוס היחידי שקיים,כמו טליה ששון למשל,נאבקים ונלחמים נגד אלה שחיים לאורם של מיתוסים אחרים.טליה ששון והראל מרגלית כבר לא יכולים ללכת אל הציבור ולבקש את תמיכתו כי אין להם בעצם מה להציע לציבור אז הם הולכים לבית המשפט של ההיסטוריה ותובעים את מה שלדעתם מגיע להם,את המדינה.אבל הוא מנפנף אותם מכל המדרגות כי יש לו כמה דברים יותר חשובים לעשות מלהשביע את התאבון של ששון ומרגלית.״תחזירו לי את המדינה״ צועק מרגלית ואגב כך טוען ״המדינה זה אני״.פאשיזם במיטבו.מחר הוא יאשים את נתניהו בפאשיזם מבלי לזכור אפילו מה הוא אמר היום.״האבות המייסדים״ של מרגלית וששון מתהפכים בקברם ושואלים את עצמם ״איפה טעינו״.
כתוב תגובה ל- באום
3
השנאה של פרלסמן לשמאל מעבירה
  ראובן הרמתי   25/06/17 22:41
אותו על דעתו. כל הקיבוצים והמושבים בראשית המאה שעברה הוקמו על ידי השמאל הישראלי, בעוד שרוב הימניים בחרו להתגורר ברמת השרון.
כתוב תגובה ל- ראובן הרמתי
קשקושים ובורות
  מגיב ותיק   26/06/17 00:45
עוד פלצן בור ומשכתב היסטוריה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
אני מציע למגיב ותיק לרוץ מייד
  גסטרואנטרולוג   28/06/17 20:44
לחדר השירותים ולהתפנות שם. עודף צואה משפיע על המחשבה.
כתוב תגובה ל- גסטרואנטרולוג
השמאל מעוות גם את המאמר
  ה.א   26/06/17 02:15
מילא השמאל מעוות את ההיסטוריה, שם רק מומחים ויודעי ספר כמו פרלסמן יכולים לתפוס אותו, אבל לעוות במחי יד את המילים הכה מאוזנות שכתובות רק כמה שורות מעל? זה כבר מעיד על יאוש טוטלי. לא ראיתי מימי מאמר יותר מאוזן ויותר הוגן ביחסי שמאל-ימין בישראל מאשר מאמר זה, המאמר מצביע על כך שהשמאל חומס את הזכות שיש לכל הקבוצות במדינה על הקמתה ועל היותה מה שהיא (כפי שהתבטא בברור בדבריה דל טליה ששון), ופרלסמן אומר: חדלו עם "כולה שלי", ותעברו לחשוב על כולה שלנו, של כולנו, מדינת היהודים, של היהודים ושל כל היהודים.
כתוב תגובה ל- ה.א
אבותיו של אודיחמודי היו פקחים
  אתה טועה.   26/06/17 11:06
הרבה יותר. הם תפסו את הנדל"ן הכי טוב שבנמצא, ליד כיכר מילנו בת"א, והפכו את אודי למליונר, שיכול להרשות לעצמו לחיות כמו מלך ברמת השרון ולספר לכולנו, שכל הסיפורים על עוני ומצוקה כלכלית זה שקרים של שמאלנים.
כתוב תגובה ל- אתה טועה.
תפסו? הם קנו במיטב כספם!
  ה.א   26/06/17 13:26
והשקיעו השקעה שבבדיעבד הסתברה כנבונה. והקיבוצניקים הוותיקים? השקיעו דם יזע ודמעות, שזה לפחות כמו כסף, את האדמה לא קנו. והקיבוצניקים החדשים? הרוויחו אדמה חינם חינם מקופת המדינה, ממס ההכנסה של אלה קשנו במיטב כספם אדמות בתל אביב. מעניין מיהו זה שמנצל את העוני.
כתוב תגובה ל- ה.א
האשכנזים של צפון ת"א,
  דיזלבע דרעק   26/06/17 15:25
וגם אלה של הקיבוצים, עשו ועושים לביתם על גבם של הפרענקים והערבים.
כתוב תגובה ל- דיזלבע דרעק
ראובן, אינך מבין שחברי הקיבוצי
  ב_שמואל   26/06/17 13:33
ראובן, אינך מבין שהתיישבות של השמאלנים בפריפריה נבעה מכך שלא היה בידם כסף פרטי, ולא יכלו לרכוש לעצמם את האדמות על פי רצונם. הם נאלצו להתיישב היכן שה"ישוב" רכש עבורם את האדמות הזולות יחסית, כלומר אדמות רחוקות מציביליזציה. תזכור שרוב הכסף שהגיע לרכישת אדמות עבור הקיבוצים - הגיע מגורמים דתיים (חרדים).
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
4
מסכים בהערה אחת
  גולדבלט משה   26/06/17 06:28
ערכם ההיסטורי של הקיבוצים לא נמדד בכך שכיום הוכח שרעיון השיתוף והשוויון לא מקובל. הם מילאו תפקיד היסטורי בשירות הציונות ובמהדורתם העדכנית בוודאי ימשיכו למלא תפקיד חשוב. כבן מושב אני יודע שמושבים עברו שינויים לא פחות דרמטיים ובכל זאת מתקיימים-לרב לא מחקלאות
כתוב תגובה ל- גולדבלט משה
אני לא מזלזל בקיבוצים
  אהוד פרלסמן   26/06/17 13:14
שנות חיי היפות ביותר עברו עלי בהאחזות הנח"ל דקלה, שאותה גם אזרחנו, וחיינו חיים בדיוק כמו בקיבוץ, עם חדר אוכל וחדר תרבות. אני ממש נולדתי לחיי קיבוץ, ואני בכלל גם נראה כמו קיבוצניק שהגיע בטעות לעיר, שהולך לעבודה במגדל ב.ס.ר. ברמת גן עם מכנסיים קצרים וסנדלים עם גרביים. אני בכלל לא מתכחש לעובדה שלקיבוצים היתה תרומה משמעותית לבנין המדינה, אבל אני חושב שה.א. בתגובה למעלה ביטא בדיוק(!) את דעתי: כולנו יהודים, וכולנו שותפים.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
משה, למה, למה צריך לשמר את
  ב_שמואל   26/06/17 13:41
משה, למה צריך לשמר את המיותר? בוא נניח שבאמת התנועה הקיבוצית תרמה באופן חיובי להקמת המדינה (יש הטוענים שלו אנשים מוסריים יותר היו מנהלים את תקומת העם היהודי בארצו, היה הדבר הרבה יותר טוב) אבל ברור שכיום אין לתנועה ולקיבוצים שום ערך מוסף - מוסרי, ערכי או כלכלי - לחברה בישראל, אז למה לראות ב"המשכיות" של הדבר המעוות הזה ערך חיובי שיש לשמוח בקיומו? למה?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
5
נחמד! כולם היו על ה"אלטלנה"...
  וינטר הניה   26/06/17 06:50
מי היה מאמין, שאי פעם יאבקו כאן על "זכות ראשונים"? שהחיינו....אנו בדרך הנכונה, גם אם עוד נכונו לנו ימים לא קלים...
כתוב תגובה ל- וינטר הניה
אני זוכר לרעה את הניה וינטר
  גידי מרישון   30/06/17 10:58
המורה המרשעת להיסטוריה. אישה זעופה, שהייתה צריכה להישאר ברומניה...
כתוב תגובה ל- גידי מרישון
6
האבות המייסדים:אברהם,יצחק,יעקב
  קורןנאוה טבריה   27/06/17 06:32
כל השאר היסטוריה שהציונים סילפו ושכתבו!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
נאוה, דבריך אאינם מדוייקים.
  ב_שמואל   28/06/17 13:44
הסתדרות הציונית בקשה לנצל את אוצרות העם היהודי (כוח אדם, משאבים כלכליים ומעמד בקרב העמים) לשם הקמת עם חדש, "העם העברי", שהומצא יש מאין כדי לנכס להסתדרות הציונית זכויות של העם היהודי באמתלה ש"הציוניים" מיצגים את העם היהודי בכל אשר ימצא. כיוון שלעם המומצא (העם העברי) לא היתה היסטוריה, אזי ברור שראשוניו היו ה"אבות המייסדים" של העם ה"עברי". ה"ציוניים" פעלו בארץ כנגד היהודים ששמרו על תרבותם היהודית. ה"ציוניים" שתפו פעולה עם אומות העולם ברצון ובהסכמה להשמדת היהודים ע"י הגרמנים, ואף נטלו חלק ברצח מאות אלפי יהודים באושוויץ (פרשת הקלגס ישראל קסטנר שנכדתו - מירב מיכאלי ממשיכה את הרעיון בדרכים אחרות). לכן, הטוענים שהעלייה השנייה הייתה "האבות המייסדים" מתכוונים למדינת ישראל של הציוניים של העם העברי (כנעני).
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
7
ומי עלו לארץ לפני הבילויים?
  התימנים   28/06/17 19:48
1882 לפני עליית הבילויים, עלו מאות משפחות של תמנים שעלו לירושלים. כמובן שבשיכתוב ההיסטוריה, הם הועלמו ואינם נחשבים מול 20 בילויים... חילוניים אירופאים עם שיוך אידאולוגי נכון. כולכם מוזמנים לקרוא באינטרנט על אעלה בתמר, לפני השתלחות רבתית. שורשים... כך שלכולם פה יש תרומה ולא ברור לי למה צריך לגמד קבוצות שונות באוכלוסיה. פשוט תחרות מגעילה למי יש יותר ארוך
כתוב תגובה ל- התימנים
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il