s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא שחררנו את הכותל כדי שחרדים ישלטו בו
מאת: רבקה שפק ליסק  |  02/07/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
3 תגובות
  עמוס שנער   2/07/17 14:02
[1] רוב אזרחי ישראל לא חרדים אבל רוב ישראל הם בין מסורתיים לחרדים במובן האורתודוכסי ולא הרפורמי. [2] יהודי ארה"ב הצביעו בהמונם לאובמה ולהילרי וסיכנו אותנו מול איראן בזמן שהחרם נגדם כמעט חנק אותם (רק שאובמה שיחרר את אותו חנק מאיראן). [3] במדינה שבה רוב יהודי קיים רק בגוש דן, טוב שיש חרדים שדואגים ע"י ריבוי טבעי שלא נהפוך במהרה למיעוט. לגדל 10 ילדים זה לא פחות משירות צבאי מה גם שזה עולה בהרבה יותר זמן ובמסירות נפש משלוש שנים בודדות בצבא. יחד עם זאת שלא ישמע חלילה שאני מפחית משירות צבאי.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
אלה שהצביעו אובמה,
  אתה טועה פעמיים   2/07/17 14:37
לא סיכנו את ישראל, ובכל מקרה, אין קשר בין דעתם הפוליטית של יהודים, או אם הם אזרחים בישראל, לבין שאלת הגיור או מתווה הכותל. גם אזרח אמריקאי, שתומך במופרע השוביניסט והמסוכן טראמפ, זכאי לנסות ולהשפיע בשאלות הגיור ווסדרי התפילה בכותל, קל וחומר מי שמתנגד למופרע הזה והצביע לקלינטון.
כתוב תגובה ל- אתה טועה פעמיים
תרומת יהודי ארה"ב מיליארדים
  רבקה שפק ליסק   2/07/17 16:49
החרדים הם פרזיטים שלא תורמים דבר ויונקים תקציבי עתק מעטיני המדינה. לעומתם הרפורמים והקונסרבטיבים תורמים לישראל לא רק מניצול השפעתם בארה"ב כאשר ישראל זקוקה לזה אלא תומכים תמיכה עצומה לכלכלתה ושגשוגה הכלכלי: מתוך ידיעות אחרונות של שבת: קונים 50% מיצוא המזון והמשקאות של ישראל תורמים 63% מהשקעות בקרנות הון סיכון 50% מהתרומות לחינוך 16% מהכנסות המדינה בתיירות כ-7% מהכלכלה הישראלית. אם הם יפסיקו לעשות זאת 1,800 אלף ישראלים יפוטרו ו-6 מיליון שקל ממסים ירדו. והחרדים- אפס.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
מה הכסף בכלל קשור לעניין.
  לא הבנתי,   2/07/17 17:23
כתוב תגובה ל- לא הבנתי,
יהודי ארה"ב חיוניים לקיומנו
  רבקה שפק ליסק   2/07/17 18:04
העזרה של יהדות ארה"ב בתמיכת השלטון בישראל, התרומות וההשקעות בכלכלה הם חיוניים. לעומת זאת- החרדים שהם 8% רק לוקחים ולא נותנים דבר
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
בעיני, הכסף הזר הוא נטל,
  אני חולקת עלייך   2/07/17 18:12
והתמיכה הפוליטית של האמריקאים היא חיבוק דוב. אני גם לא מסכימה שהחרדים הם פרזיטים. בכל מקרה, הכסף לא יכול להיות שיקול יחיד, ואין שום הצדקה להעדיף את דעתם של זרים עשירים על זו של אזרחי ישראל.
כתוב תגובה ל- אני חולקת עלייך
"כה גדולה היא רדיפת הבצע של הי
  קורןנאוה טבריה   3/07/17 12:30
היהודים (השמאלנים) שגם את ארצם, אם תהיה להם כזאת אי-פעם, ימכרו לכל המרבה במחיר". וולטר שהטיב להכיר סוג נקלה זה של 'יהודים'.
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
אובמה הציל את ישראל מעצמה.
  הפוך, גוטה   2/07/17 15:10
אלמלא הוא, ישראל עוד היתה תוקפת באיראן, שזה מעשה מיותר ומסוכן פי כמה וכמה מהנזק והסכנה שנגרמים מהמלחמות המקומיות שהיא מחרחרת פה. מכל מקום, אין לזה שום קשר לשאלות הגיור או הפולחן בכותל.
כתוב תגובה ל- הפוך, גוטה
יש דרך ממש פשוטה
  הג'וקר   2/07/17 16:12
שיעשו עלייה, יקבלו תעודת זהות ויצביעו למפלגה שתבטיח להם את הזכויות הללו. מי שמעדיף את סיר הבשר שלא יתפלא למה אין לו זכויות במדינה שהוא אפילו לא אזרח בה. הם אפילו לא צריכים לגור כאן, זה סך הכל כמה מאות שקלים בחודש תשלום לביטוח לאומי וקופת חולים ואם מרכז החיים נשאר בארה"ב אז גם מס הכנסה עוזב אותם בשקט. פעם בבחירות קופצים לישראל, והופ- הממשלה והכנסת יתחילו להיענות לדרישות הבוחר. שאלה מעניינת היא- אם התהליך הזה הוא כזה קל ואף זול(יחסית לקהילה שטוענת שתורמת מדי שנה סכום הזהה לתקציב הבטחון) למה הם לא עושים את זה? איך זה שבישראל יש יותר דרוזים מרפורמים? למה בכי ואיומים בשבר במקום השתתפות בתהליך הדמוקרטי?
כתוב תגובה ל- הג'וקר
הרבה יותר פשוטה.
  יש עוד דרך,   2/07/17 16:28
לממן פוליטיקאים בישראל, שיקדמו את הפוליטיקה שלך בעוד שאתה נשאר רחוק ולא נושא בתוצאות. אם אתה מספיק עשיר, ומוכן להשקיע מאות מליונים (של דולרים), אתה יכול אפילו לממן ראש ממשלה בישראל להרבה שנים.
כתוב תגובה ל- יש עוד דרך,
החרדים כורתים הענף עליו הם יוש
  רבקה שפק ליסק   2/07/17 16:35
טעות בידך- דבריך סותרים את הנתונים הרשמיים. מה שקובע הוא שלמפלגות הציוניות יש רוב ובלי החילונים, המסורתיים והדתיים- הלאומיים לא יהיה מי שיספק לחרדים תקציבי ענק ליניקה מעטיני המדינה שאינם מכירים בקיומה. צעירים חילוניים- משכילים יורדים מהארץ כי אין להם סיכוי להגיע לדירה ולקבל שירותים רפואיים וחינוכיים ותרבותיים כי כספם הולך לפרזיטים בישיבות. מי יפרנס אתכם כאשר הדור הצעיר החילוני יסתלק מכאן? מי יגן עליכם מפני הערבים והאירנים אם הם יסתלקו? החרדים כורתים את הענף עליו הם יושבים.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
בעיות הדיור, החינוך והבריאות
  נו באמת.   2/07/17 17:42
של ישראל הן בגלל "הכסף שהולך לפרזיטים בישיבות"? זו דמגוגיה ברמה ירודה ביותר, שמתאימה בול לרמה העלובה שמאפיינת את רוב השיח הציבורי בישראל.
כתוב תגובה ל- נו באמת.
נא לבדוק התקציב השנתי לישיבות
  רבקה שפק ליסק   2/07/17 19:44
לפני שאתה מגיב בציניות כדאי היה שתבדוק את הנתונים: כמה כסף הוקצב השנה לישיבות מהי העלות של ההטבות הנוספות שהם מקבלים. כמובן, שזו לא הבעיה התקציבית היחידה אבל זוהי אחת הבעיות הזועקות לשמים
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
עליו הראיה. מה תקציב הישיבות
  המוציא מחברו,   2/07/17 21:44
השנתי, וכמה כסף צריך לכדי לפתור את בעיית הדיור, החינוך והבריאות בישראל? אני ממתינה לנתונים, המגובים באסמכתאות מהימנות.
כתוב תגובה ל- המוציא מחברו,
נתונים רבותי נתונים!
  הג'וקר   2/07/17 23:09
חם חם ממשרד האוצר לשנת 2015 קישור: mof.gov.il תמיכה במוסדות תורניים. תוקצב 1.04 מליון, בפועל נוצל 1.033. יש לציין ששנת 2015 הייתה עם גזירות לפיד, ובכנסת הנוכחית נוספו 300 אלף שקלים לשנה לתקציב זה. יש גם תמיכה בכל מיני שטויות בעוד כמה עשרות אלפי שקלים, אבל הבשר הדתי זה תמיכה במוסדות תורניים. לצורך הבחנה- השתתפות בתקציב מוסדות להשכלה גבוהה עומדת על 8.8 מליון שקלים לשנת 2015. כמובן שאני מבין את כל מי שטוען שלשלם 1.04 מליון בשנה למוסדות תורניים זה בזבוז, אבל תחשבו כמה בוגרי תואר ראשון לפסיכולוגיה או למדעי הדשא ה8.8 האלה מימנו?
כתוב תגובה ל- הג'וקר
אפשר לרדת מהגב של הדתיים,
  בקיצור, חרטא   3/07/17 08:38
ולחפש את הפתרון לבעיות של ישראל במקום אחר.
כתוב תגובה ל- בקיצור, חרטא
החרדים רוצים לקבוע מיהו יהודי
  רבקה שפק ליסק   3/07/17 18:04
הדיון בתקציביםהמופנים לחרדים הם רק צד אלד בבעיה. הבעיה העיקרית היא שהם מנסים להכתיב מיהו יהודי ובאמצעות חוק הגיור מקצצים חצי מהעם היהודי- הרפורמים והקונסרבטיבים שהם התומכים העיקריים של מדינת ישראל פוליטית וכספית. הם יהודים טובים ומסורים והם קרובי המשפחה שלנו שגפני ודרעי רוצים להוציא מחוץ למחנה. לא נסכים שהחרדים שהם 8% בישראל ומיעוט זניח בעם היהודי יקבעו מיהו יהודי. דרעי מתלונן שמסיתים נגד החרדים: זוהי עלילה, זוהי "זעקת הקוזק הנגזל"
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
הנתונים מופיעים בגוגל
  רבקה שפק ליסק   3/07/17 08:32
מדוע שלא תחפשי בעצמך?
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
את טוענת, ש״הדתיים הפרזיטים״,
  שוב חולקת עלייך   3/07/17 08:52
הם האשמים בבעיות הדיור, החינוך, הבריאות והתרבות. אני טוענת, שזו טענה לא נכונה, אבל את זו שצריכה לנמק ולבסס את הטענה הזו, ולא לשלוח אנשים לגוגל.
כתוב תגובה ל- שוב חולקת עלייך
הכוונה לחרדים ולא לדתיים
  רבקה שפק ליסק   3/07/17 11:26
יש לך בעיה בהבנת הנקרא: התקציבים הגדולים המועברים ל-8% מהאוכלוסייה (החרדים ) הם כספי מסים ששלמו חילונים, מסורתיים ודתיים- לאומיים וכסף זה צריך להיות מושקע בשירותים המגיעים להם כאזרחים ששלמו מסים, עובדים לפרנסתם ושרתו בצבא. הכסף לא מגיע למי שלא עובד, לא משרת וכנראה גם לא משלם מסים(מסים הם ממשכורת ) . אף פעם לאורך ההיסטוריה לא היה מצב כזה שתלמידי חכמים וחכמים לא עבדו לפרנסתם. למשל, מיהו רבי יוחנן הסנדלר?
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
הנתונים והקישורים בהודעה למטה
  את שוב טועה   3/07/17 12:08
כתוב תגובה ל- את שוב טועה
הם סותרים את הטענה שלך.
  הנה נתוני האמת   3/07/17 10:59
תקציב הישיבות השנתי עומד כיום על סך 1.2 מיליארד ש"ח themarker.com והוא מהווה בדיוק שליש אחוז מתקציב המדינה הכללי. calcalist.co.il המסקנה היא, שהטענה שלך לפיה: "צעירים חילוניים- משכילים יורדים מהארץ כי אין להם סיכוי להגיע לדירה ולקבל שירותים רפואיים וחינוכיים ותרבותיים כי כספם הולך לפרזיטים בישיבות", אינה עולה בקנה אחד עם הנתונים והיא שגויה לחלוטין.
כתוב תגובה ל- הנה נתוני האמת
הנתונים מאשרים טענתי
  רבקה שפק ליסק   4/07/17 07:51
למעלה ממיליארד שקל לישיבות לא כולל שאר הטבטת שהם מקבלים. אין כל הצדקה לתת לישיבות סכום כזה . הן לא תורמות דבר לחברה הישראלית. בכסף הזה לא יפתרו את כל הבעיות אבל אם סכום כזה ישלך, למשל, לבתי החולים זה יעזור לבעיית מערכת הבריאות.ומדובר בתקציב שנתי. אם כל שנה מערכת הבריאות תקבל תוספת של למעלה ממיליארד שקל זה ישפר בהחלט את המצב. אבל, הבעיה העיקרית שאליה התייחסתי היא שלא יתכן שמיעוט של 8% יקבע לכל עם ישראל- 13,000,000 מיהו יהודי.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
שליש אחוז לא פותר שום בעייה
  בדיוק הפוך   4/07/17 09:44
שאלות הגיור, או סדרי הפולחן בכותל המערבי, הן לא דתיות, אלא פוליטיות. בשני הצדדים מעורבים גם אנשים ״לא דתיים״, שעושים את הפוליטיקה שלהם. גם החרדים בעסק, וזו זכותם. ההאשמות המשונות שלך על התקציבים של הישיבות לא רלבנטיות לסיפור הזה.
כתוב תגובה ל- בדיוק הפוך
מיעוט חרדי יקבע מיהו יהודי?
  רבקה שפק ליסק   4/07/17 22:48
נושא התקציבים הוא משני, כרגע. הנושא העיקרי הוא הניסיון של מיעוט חרדי זניח לקבוע מיהו יהודי ל- 13 מיליון יהודים ולקבוע את סדרי התפילה והארועים בכותל.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
במאמר אין דבר על תקציב, טעותך
  רבקה שפק ליסק   13/07/17 08:59
נא לקרוא לפני שאתה מחליט מה אמרתי. אחד המגיבים הכניס את התקציב לדיון ולידיעתך- בכסף שהולך לחרדים ניתן לשפר את מצבה של מערכת הבריאות הקורסת לטובת כלל הציבור
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
רבקה את מבקשת ממשלת אחדות
  הג'וקר   2/07/17 18:26
ללא חרדים. גם בליכוד וגם בעבודה יודעים שמהלך כזה יגרור דרישות גדולות יותר ממי שיבקש את תמיכת החרדים בבואו להקים ממשלה ללא המפלגה הגדולה מהמחנה שכנגד. אז או שיהיה שידור חוזר של כנסת 19-20, שקדנציה אחת מכים בחרדים ובבאה שאחריה מחזירים להם הכל ובריבית. או שלחילופין יקימו ממשלת אחדות אחר ממשלת אחדות ויבוא שלום על הפוליטיקה הישראלית. כל הרעיון הזה בנוי על אמונה שפוליטיקאים מסוגלים להתנהג כאילו הם לא בגנון. אם את קונה את זה אז יש לי מגרש במערב תל אביב למכור לך.
כתוב תגובה ל- הג'וקר
2
הרצל בתגובה:"הציונות היא השיבה
  קורןנאוה טבריה   3/07/17 12:21
אל היהדות עוד לפני השיבה אל ארץ היהודים". והכותל שייך ליהודים המקוריים תחילה. איך קרה שהראשונים שהישוו את הציונים ל'נאצים' בתקופת השואה היו הרפורמים - והליצנים ההזויים הללו הם המועדפים על השמאל הקיצוני עכשיו?
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
3
שחררנו את הכותל כדי שהאיסלאם י
  קורןנאוה טבריה   3/07/17 12:42
ישלוט על הר הבית - כי זה מתאים יותר לשמאל הישרעלי והאוטו-אנטישמי כולל הרפורמים.
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
4
דברים הזויים
  רפי לאופרט   7/07/17 20:46
כתבה הזויה, חשיבה הזויה ומסקנה הזויה.
שחררנו את הכותל, בכדי שכולנו יחד נשלוט בו. לא רק חרדים, בוודאי לא מתבוללים ואפילו לא רק "אבירי הקדמה המערבית" - כולנו יחד!!!
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
טעות בהבנת הנקרא
  רבקה שפק ליסק   12/07/17 21:19
לצערי, אתה מפרש את הכותרת בצורה לא נכונה. לא שחררנו את הכותל שרק חרדים ישלטו בו. זאת הכוונה. הכותל שייך לכל עם ישראל. מצער שכה הרחקת לכת באי- הבנת מטרת המאמר.
כתוב תגובה ל- רבקה שפק ליסק
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il