s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היכן האמון
מאת: איתמר לוין  |  25/08/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
בית המשפט העליון הוא סניף מר"צ
  מקס פאואר   25/08/17 10:55
כול השופטים שם צבועים בצבע אחד, שמאל קיצוני, זה בגלל השיטה של שמאלן מביא שמאלן, כך נשמר הצבע של בשמאל הקיצוני בבית המשפט.
כתוב תגובה ל- מקס פאואר
2
איבדתי אימון בשנת 1994
  אביב127.   25/08/17 12:07
אני איבדתי את האימון שלי במערכת המשפט,כבר בשנת,1994.###כן,כן.אז נרצח נהג מונית בהרצליה.הרוצחים היו נערים, בני האליטה,"משלנו"...העונש היה מגוחך בהתאם-16 שנות מאסר,בתנאים מפנקים באגף הנוער.###אז,הבנתי שהמערכת מושחתת,דין אחד למיוחסים,ודין שני לעמך...###השופטים/ות בישראל,לא יודעים להעניש.כל הזמן מרחמים,טיפוליים,וותרנים,רכים.###אותם הרוצחים מהרצליה,חוגגים עד היום.בורחים,חוזרים,יוצאים לאינספור חופשות,שודדים מה שבא להם,...חופשי.הפקרות.בושה למדינה.
כתוב תגובה ל- אביב127.
אני אבדתי את האמון במערכת
  בני בנקר   26/08/17 13:24
המשפט בערך באותה תקופה,אחרי שקראתי בידיעות אחרונות שתי ידיעות,זו לצד זאת. בראשונה סופר על גבר בן 55,שנתפס שומו שמיים מעתיק בפעם השנייה במבחן תאוריה לרישיון נהיגה ונידון ע"י שלשה ? שופטים ? במחוזי לשנה וחצי מאסר בפועל. בידיעה השנייה סופר על גבר צעיר שאנס במשך שנים נער ונידון למספר שנות מאסר במחוזי. הרכב של שלשה שופטים בעליון,בראשות אהרון ברק,המיר את העונש המגוחך בשש חודשים עבודות שירות...אפשר לסמוך על מערכת שאלו התוצאות שלה ?
כתוב תגובה ל- בני בנקר
3
נתניהו יואשם כדי לעצור את שקד
  משה יצחק   25/08/17 12:50
השביעי לשבת הינו התבטאויותיהם הפבלוביות של לשעברים במערכת המשפט המעלה חשש להפלתו כדי לעצור רפורמות ובחירת שופטים עם השקפות "לא מתאימות"
כתוב תגובה ל- משה יצחק
4
זו לא השופטת.
  ה.א   25/08/17 14:56
על פי החלטת בית המשפט לא הייתה זו השופטת אשר יזמה את צירוף התושבים, אלא היו אלה המשטרה ומפקד המחוז מטעם המשטרה (משיבים 1, 2) לא העותרים, לא באי כוחם, לא השופטת, ולא עיריית פתח תיקווה גילו עניין מועט מאד בזכויות הצדק הטבעי של הדיירים, ראוי היה שכל יעיינו שוב ושוב בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ואולי אף ישננו אותו, על מנת שלא לחזור על טעויות קשות והרות גורל שכאלה לתוצאתו של הליך שיפוטי, שאמור להיות חף מכאלה טעויות גסות.
כתוב תגובה ל- ה.א
טעות בהבנת הנקרא
  ה.א   25/08/17 18:23
כתוב תגובה ל- ה.א
5
בעניין הכותל אתה טועה ומטעה
  אחד העם   25/08/17 17:47
בג"ץ לא התערב במנהגי תפילה בכותל, באזור המוכר כבית כנסת אורטודוכסי. הדיון עוסק בתחימה היכן החלק האורטודוכסי נגמר, ומה קורה מעבר לו. היקצו שטח אחר, מדגיש - אחר, בדרום הכותל, במקום בו יש חפירות ארכיאולוגיות, לחלוטין לא בשטח המוכר כיום לתפילה, והאורטודוכסים רוצים להרחיב שליטתם לשם, ולחסום קבוצות אחרות ביהדות מכל גישה לכותל. ............ ............ .......... עיתונאי צריך להציג לקוראיו את העובדות המדוייקות והמלאות.
כתוב תגובה ל- אחד העם
6
איזו איוולת היא למסד את תעשיית
  הועד נגד רוע דתי   25/08/17 22:45
פסקי הדין ב״מעמד צד אחד״, כשהתובעים, לרוב בנקים ותאגידי סלוחאר, מתבססים על שיטת מצליח. בכוונה תחילה אלה מוסרים את כתבי הצביעה מבחי לברר כלל כתובותו העכשווית של הנתבע! נעזרים בשליחים שקרנים! בעורכי דין נוכלים, שמזייפים אישורי מסירה! זו תעשייה ברברית שהתפתחה בישראל בשלושים השנים האחרונות! תעשיית ההוצאה לפועל. את זה האדון לוין מבקש למסד. בושה של משפטן!
כתוב תגובה ל- הועד נגד רוע דתי
7
מערכת מקצועית וישרה, ללא ספק.
  אהוד פרלסמן   26/08/17 01:40
אני האחרון שיגיד על השופטים שלנו שהם לא מקצועיים או לא ישרים. חס וחלילה! אבל הבעיה היא שלא די היה במקצועיותם וביושרם של השופטים שהרשיעו את קצב כדי לזכור שהם שמעו במו אוזניהם את עדותו ראש היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, שבה הוא הוכיח בוודאות מוחלטת שקצב יצא בשעה חמש מארוע שהתקים בפארק הלאומי ברמת גן, ושאחריו לדבריה של הנאנסת לכאורה קצב אנס אותה בבית הטכסטיל בתל אביב. כל מקצועיותם ויושרם של השופטים האלה גם לא עזרו להם כדי לזכור שהם שמעו את התובעת, רונית עמיאל, אומרת במהלך חקירתו של ראש היחידה לאבטחת אישים בשב"כ "מבחינתכם, בשעה 17:00, לאחר שעזב, בשעה 17:00 הארוע הזה מסתיים?". כל מקצועיותם ויושרם של השופטים האלה לא הספיקו לכך שהם יזכירו אפילו במילה אחת(!) את כל ההוכחות של ראש היחידה לאבטחת אישים בשב"כ לכך שקצב יצא בשעה חמש, וגם לא את הודאתה של התובעת בעובדה(!) שהוא יצא בשעה חמש, ולכן הם הרשיעו אותו בגלל שלדבריהם "סביר להניח" שהוא יצא מהפארק אחרי השעה שש: "פלט השיחות היוצאות מהטלפון ברכבו של הנאשם מצביע על דממת אלחוט בין השעה 18:09 לבין השעה 19:27, דהיינו פרק זמן של שעה ו-18 דקות. פרק זמן זה מאפשר בהחלט את נסיעת רכבו של הנאשם מרמת גן לבית הטקסטיל בתל אביב ...". מקצועיים וישרים ללא ספק, אבל הבעיה היא שתהום פעורה בין האמת והצדק לבין החלטתם להרשיע את קצב באונס שלא היה ולא נברא, ושהוכח(!) להם שהוא לא היה ולא נברא.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
לגבי הנאורה
  נאורולוג   27/08/17 21:07
היא כבר לא זוכרת הרבה. בלי קשר להגינותה (באשר היתה כזו) - היא היתה אחד השופטים המבריקים שכיהנו אי פעם. אבל: הגברת כבר לא בבית . לגמרי. מספיק היה לשמוע את הראיון שהעניקה ברדיו כדי להבין מיד שמה שנשאר כעת הוא רק קליפה ריקה. ומה שימור שהעניין מוסתר מהציבור כשמישהו מחבר פסקי דין ונותן החלטות בשמה. לפחות שנה.
כתוב תגובה ל- נאורולוג
8
"העליון" מונע משפטים חוזרים1
  חיפוי   26/08/17 05:04
בית המשפט העליון פועל למניעת משפטים חוזרים
משפט חוזר הוא אמצעי על של "הבקרה העצמית" של בית המשפט. אלא שישראל יחודית במיעוטם: בית המשפט העליון הורה על 21 משפטים חוזרים בלבד ומתוכם רק 14 זכו, חלקם על ידי בית המשפט וחלקם על ידי היועץ המשפטי בשלב הבקשה. שורש הבעיה הוא באי יכולת להציג לבית המשפט העליון עילה לביטול ההרשעה הסיבות - חסרון מוסד וחקיקה מתאימים, אי שמירה על חומר ומוצגים ואיסורים שונים: 1. אין גוף מוסדי שירכז את הטענות. 2. המוצגים ברובם מושמדים לאחר תום המשפט. וממלא 3. זכות מוגבלת לעיון בחומר החקירה ובדיקת המוצגים. 4. כיון שאין מוסד מוסמך לבדיקה מוגבלת האפשרות לקבלת עדים לאחר תום המשפט. כיון שכך 5. אין חקיקה המחיבת שמירת חומר ומוצגים ומתן אפשרות עיון ובדיקה וחוקיות שיחה עם עדים.

בישראל בית המשפט תמיד מעדיף את עקרון "סופיות הדיון", ועל המורשעים לעמוד בנטל ההוכחות לעילה המספקת לחריגה מעקרון זה. במקום שהתביעה תבחן, זו טוענת שעמדה בנטל ההוכחות. אלא שחובת העמידה בנטל ההוכחה אצל התביעה קלה מאוד מאחר והיא מסתירה חומר מפריעה ומעוותת ושפטים מרומים מרצון וממשיכים את מלאעת הרמיה. מה עוד שניתן לפסוק הרשעה על פי "התרשמות" ושופטים אינם צריכים אף להסביר גם כנגד הראיות המוצגות. הוקמה ועדה בראשות השופט אליעזר גולדברג והוא המליץ על הוספת עילה למשפט חוזר והיא "חשש ממשי לעיות הדיון". עד לאותו התיקון, בית המשפט העליון הורה על משפט חוזר בשלושה מקרים בלבד. אחרי אותו תיקון בית המשפט הורה על עוד 18 מקרים אלא שכולם היו סמוך לאותו התיקון ואחר כך חזר המצב לקדמותו. משפטנים שוקדים כל העת להחמיר ולהגביל אפשרות למשפט חוזר, כך שאם נוספה עילה למשפט חוזר מייד צצו מגבלות רבות יותר.

במדינות אחרות קיימים הליכים מוסדיים לתיקון פסק דין חלוט. באנגליה למשל קיים ה -CCRC – Criminal Court Review Commission - המועצה לבחינת המשפט הפלילי. הנוהג האנגלו אמריקאי: פנית התביעה הפלילית לבית המשפט בבקשה לראות את כתב האישום כבטל, או חנינה על ידי מושל מדינה או גוף ממשלתי אחר, ואף הענקת חפות על סמך הראיות החדשות ללא משפט חוזר. בחינה מחודשת של תיקים מביאה במקרים רבים לביטול הרשעה ולעיתים אף למציאת חשודים מרכזיים. אלו מתאפשרים בין היתר בשל זכותם של נידונים לערוך בדיקות במוצגים לאחר תום המשפט. באנגליה הנוקשה יותר המועצה ה - CCRC בלבד מוסמכת להגיש בקשה לבית המשפט לעירעורים והוא קובע אם לבטל הרשעה ולזכות או לקיים משפט חוזר. בישראל אין גוף מוסדי שיעשה זאת.

בישראל אין אף גוף מוסדי שיעשה זאת. שעד שנת 2004 ההרשאה להגיש בקשה למשפט חוזר היתה רק באמצעות היועץ המשפטי לממשלה שהיה מקבלה ומגיש אותה בתוספת תגובתו לבית המשפט העליון, והוא עצמו היה מופיע בדיונים לבקשות ומשיב למבקש. על פי התיקון כיום ניתן להגיש בקשה ישירות לבית המשפט העליון והמשיב יכול להיות גם כל מנהל מחלקה מפרקליטות המדינה. כיון שהפרקליטות היא הגוף שתבע, יש בכך ניגוד עניינים מוסדי. האצלת סמכות לפרקליטות מנע הקמת צוותי מדיקה, ולפרקליטות עמדה המאפשרת הגבלת העיון בחומר. בנוסף רק לסנגוריה הציבורית מותר ליצג ובהתאם לתיקון היא הקובעת באם יש מקום להגיש בקשה למשפט חוזר.
כתוב תגובה ל- חיפוי
9
"העליון" מונע משפטים חוזרים2
  חיפוי   26/08/17 06:24
רק בישראל קיים איסור מפגשים ושיחה עם הצד שכנגד. בארצות רבות הסנגוריה לא רק שרשאית לשוחח עם עדי התביעה אלא מחויבת אם אינה רוצה להתרשל בתפקידה. ישנן ארצות בהן החוק אף אוסר על התביעה להורות לעדיה להמנע מלשוחח עם הסנגוריה. הסיבה שניתנה: "זכות הקורבן ובני משפחתו להנות מסופיות הדיון". משפטנים טוענים להניח לעדי התביעה לשם שלותם הנפשית אם כי לא ידוע שאלו נשאלו לרצונום. משפטנים טוענים כך בשם כל העדים לא על שום סיבה אחרת מאשר כדי לתרץ את עניינם ונוחותם הם. ישנם קורבנות העברה וישנם עדים אחרים. ישנם עדים שמוכנים ואף רוצים לשוחח עם נידונים או עורכי דינם ויש המסרבים וגם לכך צריכה להיות סיבה שיתכן לפתור אותה. העדים שלא היו קורבנות אינם כה משתוקקים ל"שלוה הנפשית" כפי שהחליטו עבורם משפטנים מטעם התביעה ומטעם השפיטה. עדים שהיו קורבנות, הרי שאירוע העברה שנעשתה אינו מניח להם. קורבנות העברה רוצים שהאמת תודע ולא תחסם בפניהם כי חסימה מפני גילוי האמת והספקות הם המטלטלים את הנפש. נראה שהמשפטנים חיים בשלות נפש גמורה עם קביעות שלא הוכחו כיאות ואף הוכחות שאינן תקפות. הרשעת חפים אינה פוגעת בשלותם הנפשית. גם היועץ המשפטי לממשלה בדרך כלל אינו מוצא לנכון לבדוק את העברות שבצעה המשטרה.

בישראל אף לא די להראות שהמורשע הינו חף, אלא חייבים להראות שההרשעה בטעות יסודה. רוב הרשעות השוא אינן תוצאה של טעות כי אם של זדון, של רצון להרשיע בכל מחיר. שופטים מזדהים באופן פאשיסטי עם החזק עם המדינה ולכן עם התביעה. יש להם תפישה מעוותת שלשפוט פרושו בהכרח להרשיע. גם לא די להראות שהמסקנות מהראיות הקימות לא היו נכונות, זה בשעה ששופטים מתעלמים או מסלפים ראיות ומרומים מרצון על ידי התביעה. יש להראות ששופטים טעו, וכי עיקר העיקרים שהנידון הוא חף אינו מספיק? וכי לא נגזר מכך שההרשעה מוטעית? ומדוע העמידה על כך שיש להראות ששופטים טעו, אם לא כדי שיוכלו לסתור ולהכחיש זאת! לצורך משפט חוזר יש גם לאתר ראיות חדשות. צריך גם לערוך בדיקות עם עדים ועל כך שוב יש מגבלות חוקיות.

בעת החקירה והמשפט ישנם מוסדות האמורים לפעול לברור האמת ולא כך בהכרח עושים. לאחר המשפט לא קיימים מנגנונים מוסדיים והסנגוריה הציבורית חסרת סמכויות חוקיות. מבחינת בית המשפט העליון ביטול הרשעות שוא פרושו שהיה שותף לעיות הדין לכן הוא מציב דרישות הולכות וגוברות. שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק ארז שקדה ברוב חריצותה על תקנות מחמירות במיוחד. במילים אחרות בית המשפט העליון הופך עצמו מחוקק לנוחותו הוא דוקא לרעת האזרחים, בניגוד ליומרתו להטיב ולשמור על זכויות האזרח.
כתוב תגובה ל- חיפוי
זו דעתך ויש הפוכות...
  אחד העם   26/08/17 12:18
ואתה מציג ברוב מלל סלט של דברים, כמו למשל העירבוב בין בית המשפט העליון לבג"ץ. אותם שופטים אך מטרה, תהליכים וחוקים שונים.
כתוב תגובה ל- אחד העם
חסוך מקלדתך
  חיפו   26/08/17 18:11
אם אין לך דבר ענייני להעיר חסוך מקלדתך! רוב מלל - זה ביחס לתוכן וזה אצלך. מילים מיותרות כמו סלט ורוב מלל אך בסוף אתה מודה שאלו אותם שופטים. מדובר בתפקודם ובחוסר יושרתם! וכפי הנראה גם שלך.
כתוב תגובה ל- חיפו
10
בתי המשפט = מפיצי מחלה ממארת
  ד"ט   26/08/17 10:01
בתי משפט בחברה הם המערכת החיסונית, כאן בישראל המערכת החיסונית כושלת, כלומר אנחנו חולים באיידס...
כתוב תגובה ל- ד"ט
11
מצטער ! לי אין אמון
  ארי כספי   26/08/17 12:56
לא בבית ה"משפט" לתביעות קטנות ועד ל"עליון". אחרי פרשות אולמרט וזדורוב על כל השלבים, פסה"ד לגבי מספר המפגינים והמגברים המותר מול בית "היועץ המשפטי" והשיטה שבה "נבחרים" גדולי האומה ושליחי אלוהים על האדמה, אני משוכנע ב-100% שאינני היחיד שאינו סומך עליהם.
כתוב תגובה ל- ארי כספי
12
"משפט" בצל אנטרסים אישיים
  בתי משפט מקומיים   26/08/17 16:27
אז איך המוסד הזה עובד?.בית המישפט ממומן מהרשות המקומית זה עסק כלכלי .כך זה ,רושם דו"ח בניה.חניה.ליכלוך .התובע כביכול .מקבל כסף לפי הצלחה כמה קנס דפק לאזרח. ושכר בסיס.השופט בביכול מקבל כספו מהרשות המקומית הכסף מגיע מימנה(זוהי מישרה).הפקידה בבית המישפט זה גם מהרשות המקומית.אז יש כאן צרוף אינטרסים אישיים לקנוס וכמה שיותר ואפילו לשקר בבית המישפט.אז זוהי התגלמות של קנוניה של בעלי אינטרסים מובהקים אישיים. (בניגוד למישטרה שהקנסות הולכים לגוף אחר.)
כתוב תגובה ל- בתי משפט מקומיים
13
איתמר למי נותר עדיין אימון
  צורי   26/08/17 22:37
בבית המשפט העליון בפרט? לא ידוע כי נותרו רבים כאלה מטעמים הבאים לביטוי יום יום.
כתוב תגובה ל- צורי
14
אין עוד אפשרות לתקן
  חשדנית   27/08/17 08:28
בית המשפט חיסל את עצמו בעצמו בכך שהפך פוליטי ופסיקותיו פוליטיות באופן עקבי ולאור השמש בלי שום בושה נגד הימין ובעד השמאל
בממשלה הבאה שתהיה לנו אי"ה מפלגת עוצמה לישראל תסלק את כל החונטה הסמולנית ותמנה שופטים בעצמה, כפי שנהוג בכל העולם כולל בארה"ב, שופטים כלבבנו בעד עצמנו ויהדותנו.

סוף הדרך של בית המשפט העליון במתכונתו הנוכחית הוא עובדה מוגמרת. העניין הוא רק מתי
כתוב תגובה ל- חשדנית
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il