|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
אלי אלון
אלי אלון
ב-7-8 באפריל 1980 בחג שביעי של פסח בוצע בקיבוץ משגב עם פיגוע מיקוח, שמטרתו הייתה שחרור מחבלים הכלואים בישראל    בפיגוע נרצחו 3 ישראלים ובהם חייל צה"ל ו-5 מחבלים חוסלו
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 232/55, היועץ המשפטי נגד מלכיאל גרינוולד. השופטים שמעון אגרנט, יצחק אולשן, שניאור זלמן חשין, דוד גויטיין ומשה זילברג. 17 בינואר 1958
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בנון - אאוט! טראמפ - לאן
מאת: רפי לאופרט  |  24/08/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
רפי- אתה לא מבין
  אבנר צפוני   25/08/17 08:33
עד כמה אתה משעשע.
כולך פומפוזיות וחשיבות עצמית. נפוח עד פקיעה.
אתה מנתח ברצינות ובכובד ראש,את מהלכיו של אדם-שכל חתול יותר רציונלי ושקול ממנו.
אתה מייחס לו עקביות,רצינות,יכולת ביצוע.
הכי לא !!!!
ברור כיום,מעבר לכל צל של ספק,ששוטה הכפר (הגלובלי),הוא גם משוגע הכפר. הצלחה או הישגים-נמנעים מלהידבק אליו,ושקרים ממלאים את החלל.
האדם הלא מתאים,בתפקיד הלא מתאים,בזמן הלא מתאים.
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
אני מבין שאתהגרופי "שרוף" של
  רפי לאופרט   25/08/17 22:01
עדר השוטים שניסה להמליך את הגב' קלינטון ונכשל כישלון חרוץ.
מדוע שאחשוב שאתה מבין את הסיטואציה הנוכחית טוב יותר משהבנת קודם?
אז לידיעתך: אינני חושב כך.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
2
בנון
  באום   25/08/17 10:01
לא היה אמור מלחתחילה להכנס לבית הלבן.בנון הוא האידיאולוג של המגמה החדשה של טראמפ ואידיאולוג לא אמור להתחכך יותר מדי בפוליטיקה ובכל הקומבינות של ושינגטון.הוא אמור להתוות דרך מבחוץ,ליצור בסיס ציבורי וחברתי לאידיאולוגיה ולהרחיב אותו על ידי פעילות חוץ ממשלתית,להכין קאדרים שיכנסו בעתיד למערכת הפוליטית ולהתנהל באווירה שמאפשרת חשיבה והשראה.הישיבה בבית הלבן גרמה לבנון להתקלות רבות עם אנשים שתפקידם לחשוב פרגמטית ועצרה למעשה את התנופה האידיאולוגית שהיתה בזמן הקמפיינים.בנון,מחוץ לבית הלבן,הוא זה שצריך לדאוג למשל שהמונים יצאו לרחובות למען הרעיונות שלו ושל טראמפ ועצם היותו בתפקיד בבית הלבן הפקירה את הרחוב לתנועות קיצוניות כמו הנאצים.הוא זה שצריך לפרוץ את חומות האקדמיה ולשנות אותה ואותו כנ״ל בתקשורת.טראמפ כנשיא לא מסוגל להשתלט על כל אלה.לכן,טוב שבנון עזב ונכנס שוב לעולם התקשורת ומשם הוא יוכל לדחוף טוב יותר את הרעיונות שלו.מישהו חייב למצוא את הנוסחה שתציל את אמריקה ותיצור שוב לכידות חברתית ולא בטוח שאלה יהיו טראמפ או בנון.יתכן ושני אלה הם רק המבשרים ואחר כך יבואו אלה שיעשו את העבודה ויתכן ששני אלה כן אמורים לעשות את העבודה.ימים יגידו.
כתוב תגובה ל- באום
בנון, בית לבן, פעילות ציבורית
  רפי לאופרט   25/08/17 22:15
אני רואה את הדברים קצת אחרת.
להערכתי טראמפ רואה עצמו כיחיד שמסוגל לנהל את המערכה הפומבית בתקשורת העוינת (מרבית התקשורת האמריקנית). מאידך, ביקש לרכז סביבו בראשית הדרך צוות אנשים מוכרים ומהימנים עליו, מתוך ידיעה שהבית הלבן וגם הקונגרס אינם סביבה אוהדת. בנון אישית אינו בנוי לאווירה של הבית הלבן אבל נרתם למערכה מתוך הבנה שטראמפ הוא אולי ההזדמנות האחרונה של ארה"ב לחזור לשפיות.
כיום גם בכך כבר אינני משוכנע.
לאחר שטראמפ עיכל את הבית הלבן ומצא שאין לו במערכת הפוליטית עם מי להילחם את המלחמה שתכנן יחד עם בנון, ולאחר שהבין שהזמן רץ, ביצע סידרת חילופי אישים בתקוה שזו תאפשר לו לטפל טוב יותר בשני המגזרים: תואמי בית-לבן מול הקונגרס והמפלגה, ובנון בחוץ, מול הציבור.
אכן, אני מתפלא שטראמפ התחיל רק בנאום האחרון שלו באריזונה לגייס מחדש את ההמונים לתמיכה בתוכניות עליהן הצהיר במסע הבחירות וההמשך אמור להיות בהוצאתם לרחוב - לא ימין קיצוני, אלא תומכי הזרם הטרמפי, שמרנים מתונים יחסית.
הסיפור לגמרי לא פשוט, והשאלה אם יצליח גדולה ומורכבת. רק ימים יגידו...
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
טראמפ התחיל
  באום   25/08/17 23:59
לגייס את ההמונים עוד לפני הנאום באריזונה אבל הוא עשה טעות אסטרטגית של מנהיג מתחיל.הוא נכנס מהר מדי לעניינים ביצועיסטים במקום לארגן את השטח וליצור לעצמו תשתית חברתית שתתמוך במהלכים שלו.הוא חשב שהקמפיינים לבחירות יצרו את אותה תשתית אבל הוא טעה,הקמפיינים יצרו אווירה אבל לא תשתיות.עכשיו הוא מבין שהוא צריך את השטח והוא מתחיל לפעול.אובמה למשל בא כבר לתשתית מוכנה ומאורגנת שרק חיכתה למישהו כמוהו וזו הסיבה שהוא הצליח,אמנם להרוס אבל הוא הצליח.נתניהו למשל עד היום לא מבין את חשיבות התשתיות החברתיות ומשום כך המשילות שלו צולעת.נגד הממסד והאליטות אתה חייב משוב חזק מלמטה שיפורר את הגורמים שמפריעים לך במשימות שלך.העקרונות הם פשוטים ומנהיגים שהצליחו לשנות מציאות פעלו על פיהם, מי לטוב כמו גנדי או בן גוריון ומי לרע כמו היטלר או סטאלין.
כתוב תגובה ל- באום
נכון. נראה לי שטראמפ לא האמין
  רפי לאופרט   26/08/17 21:33
בעצמו שהמפלגה הרפובליקנית מורכבת מכל כך הרבה טיפשים שיירו לעצמם ברגל בכל הזדמנות, וכשאין הזדמנות לא יהססו לייצר אותה.
אבל יותר טוב לתקן מאוחר מה שבכלל לא. נדמה לי שעתה הוא כבר מבין זאת.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
3
על דאטפת אטפוך
  הירונימוס   25/08/17 12:54
אלו שניהלו את מלחמת התעמולה המזוהמת וההתנגדות האוטומטית לכל מהלך של אובמה חוטפים עכשיו חזרה באותן שיטות בדיוק.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
פוליטיקה היא מאבק, בדרך כלל
  רפי לאופרט   25/08/17 22:21
בין ניגודים.
אלה שהתנגדו לאובמה צדקו כמעט בכל מה שטענו כלפיו. אובמה הוריד את ארה"ב על ברכיה ואפשר שהוריד אותה כליל ממעמד של מעצמה עולמית לתמיד.
אובמה גם שיסע את החברה האמריקנית כפי שלא חולל שום נשיא לפניו. העובדה היתה גלויה כבר במחצית השניה של נשיאותו, וצפה ועלתה על פני השטח בבחירות 2016 ובחוסר הנכונות של "הדמוקרטים האמריקנים המדומים" לקבל את הכרעת הבוחרים.
טראמפ הוא התגובה לכשלי אובמה - טובה או פחות טובה, עוד נראה. מכל מקום אלמלא היו גם הרפובליקנים טיפשים, ניתנה להם הזדמנות היסטורית להכות את הדמוקרטים מכה ניצחת לשנים לא מעטות. אם יכשילו את רצון הבוחר, תהיה ארה"ב הרבה יותר גרועה בכל משהיא כיום.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
לא היתה שום
  באום   25/08/17 23:38
התנגדות לשום מהלך של אובמה מהסיבה הפשוטה.אובמה לא עשה שום מהלך.אובמה אירח בבית הלבן אין ספור אמנים ואנשי רוח והם כבר עשו את העבודה בשבילו.זה שרובם הגזימו עם ה L.S.D ואיבדו קשר עם מציאות כלשהי,לא ממש גרמה לאובמה להבין שאמנות לא בהכרח חופפת לסדרי עולם.הוא לקח רעיונות של אמנים ובמקום להעביר אותם טרנספורמציה שתתאים למציאות,הוא זרק אותם על העולם ואמר לו ״תסתדר כבר״.העולם לא ממש הסתדר עם זה והשאר כבר היסטוריה.התקשורת עשתה טעות והראתה לכל העולם ערים שהפכו לגלי אבנים ומיליוני פליטים שהולכים בשלג לשום מקום כך שהתקשורת מוטטה את הקונספציות של אובמה שהדברים קרו במשמרת שלו ולא אף אחד אחר למרות שהם לא התכוונו לכך.עכשיו הם מצטערים שהם לא חסמו את התמונות הקשות ושולחים את תומס פרידמן לאזורים שנחרבו כדי שיהלל משם את אובמה ויכסח את טראמפ.אבל אפילו תומס פרידמן לא יכול על לוח השנה שמראה בבירור מתי נחרב אזור שלם על פני הגלובוס,בזמנו של אובמה.לבוא ולומר שהימין העולמי ביקר את אובמה זו שטות ממדרגה ראשונה,התמונות והסרטים שנופקו על ידי התקשורת הורידו את אובמה לדרגה של מנהיג מליגה ז׳ ומה לאותה תקשורת שתלין עכשיו כשאזרחי העולם מצפים ממנהיגים לארגן את העולם ולא להיות מורים,מחנכים ומומחים לנימוסים והליכות.
כתוב תגובה ל- באום
מי ששם רגליים לאובמה
  הירונימוס   26/08/17 09:53
ופעל בפראות ונבזות לסכל את מהלכיו היו הרפובליקאים בארצות הברית. זכור לי שגם טראמפ המטורף טען שהוא לא יליד ארצות הברית ועוד סוגי הכפשות שטרמריסטיות מסוג זה. הם ניסו לבלום את המהלכים בנושאי ביטוח הבריאות ובחלקם גם הצליחו, היו עוד עניינים אחרים שאני לא זוכר כרגע. אז עכשיו הם מקבלים חזרה את אותה התנגדות חסרת מעצורים לכל מהלכיו של הנשיא המטורלל הזה. ואנחנו כמובן עוד נתגעגע לאובמה, לדעתי ביבי כבר בוכה כל יום על בחירתו של הגזען צובט הערוות המטורלל הזה טראמפ.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
אף אחד לא
  באום   26/08/17 11:36
יתגעגע לאובמה.לא המצרים שהוא הכניס אותם למערבולת מיותרת שרק הכניסה להם את דעאש לסיני וללוב,לא הסורים שהארץ שלהם נחרבה,לא אירופה שנמצאת בסכנת איסלאמיזציה ובטח שלא אנחנו.אולי אתה תתגעגע כי חשבת וקיוות שאובמה יכריח אותנו להושיב את ״משמרות המהפכה״ מעל כפר סבא כדי שיישמו את הרעיונות של הנביא שלו ג׳רמייה משהו אבל היה מישהו שהוציא את האצבע האמצעית שלו היישר אל מול פניו של אובמה,קראו לו במקרה נתניהו.לא פלא שאתה שונא אותו,הוא מנע ממך ליישם חלום רטוב בו אתה שולח את עם ישראל לשעור שחייה בים התיכון.טראמפ הבין ישר שאין לו מה לחפור באזור מהסיבה הפשוטה,הוא יותר חכם מאובמה.הרפובליקנים התנגדו לממשל של אובמה בדרכים לגיטימיות כמו שאופוזיציה אמורה לעשות והם לא יצרו פייק ניוז.מי שיוצר פייק ניוז נהפך לפייק בעצמו ועיין ערך השמאל הישראלי שמעלה לנו את יוקר המחייה.אחרי שקנינו זכוכית מגדלת כדי לראות אותו,הסתבר לנו שצריך כבר מיקרוסקופ.נכון,גם חיידקים יכולים להיות מסוכנים אבל שום חיידק עוד לא לקח שלטון.
כתוב תגובה ל- באום
שוב התחלת לנבל את פיך? חבל
  רפי לאופרט   26/08/17 21:39
הרפובליקנים התנגדו לאובמה בצדק. השקפת עולמם שונה משלו וזה תפקידה של אופוזיציה..., לא כן?!
אובמה הוא פרופסור למשפט אבל חובב בתחום הפוליטיקה, גם מבית וגם במערכת הבינלאומית. הוא הרס את המזרח התיכון. נכשל מול קוריאה ואיראן, נכשל מול רוסיה, נכשל בניהול מדיניות כלכלית נורמלית , נכשל בנושא הבריאות שמתמוטט, נכשל במדיניות הגירה ובריסון האלימות הפנימית ועוד, ועוד. בקיצור: היה מיותר לחלוטין לארה"ב; אבל ידע לנאום.
אינני בטוח שניתן לשקם כיום את הנזקים לארה"ב ולעולם המערבי שעשה אובמה, אפילו בקדנציה נשיאותית שלימה.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
4
לא רק בנון אאוט, כולם בורחים
  הירונימוס   26/08/17 10:42
מהמטורף הזה, האחרון הוא סבסטיאן גורקה, יועצו הבכיר של טראמפ ללוחמה בטרור. נראה כי רק הימין הישראלי עדיין שותה בצמא את מי רגליו של החולרה צהוב השיער
כתוב תגובה ל- הירונימוס
אף אחד לא בורח ועל כל אחד שעוב
  רפי לאופרט   26/08/17 21:46
יש 10 מועמדים אחרים, לא פחות טובים ממנו.
יש מי שעוזב מפני שכך מתאים לו, מי שמועזב, מפני שכך מתאים לנשיא או לראש הסגל שלו, ומי שנאלץ לעזוב כי נהג בטיפשות. אין לכך שום משמעות אמיתית.
אין כמעט נשיא שהשלים הרכבת ממשלה וצוות ממשלתי בכיר (כ- 500 איש בקרוב) בתוך פחות מ- 4עד 6 חודשים. בתוך אחד שלא בא מתוך מערכת הממשל הרקובה, שאותה ממילא רצה טראמפ להחליף, הוא עושה עבודה סבירה לגמרי, על רקע ההתלהמויות נגדו ברחוב האמריקני, בתקשורת ובחלקים ההזויים של מפלגתו. לדעתי הוא יתגבר על כך, וכפי שהסברתי במאמר גם יחריף את המאבק בכל המפריעים ובהפרעות.
לא יעזור בית דין, הוא הנשיא הנבחר.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
מי שיוצא למערכה
  באום   26/08/17 22:36
מחליף גנרלים.מי שמעביר זמן בבית הלבן תוך כדי מסיבות ומופעים,לא צריך להחליף אף אחד.צ׳רצ׳יל החליף גנרלים בחזיתות השונות כמו גרביים ועד שהוא מצא את מונטגומרי שעשה בסוף את העבודה במדבר המערבי,הוא החליף כמה וכמה גנרלים.טראמפ בא לעבוד שלא כמו אובמה שבא לספר לנו סיפורים לפני השינה על עולם אוטופי ויפה וגם את הסיפורים האלה הוא לא ידע בעל פה והיה קורא אותם מהטלפרומטר.זה ההבדל.
כתוב תגובה ל- באום
5
חבל שקנית את הלוקשים של בנון
  אלטע קאקער   26/08/17 23:30
1. אם בנון הוא ה״אסטרטג״ המצב קשה. בנון חושב באופן פשטני להחריד. 60% מהרפובליקנים לא הצביעו לטראמפ בפריימריס ולכן לייחס לכל המצביעים הרפובליקנים בבחירות הכלליות שיוך לתנועה של טראמפ או של בנון (שהן לא זהות) זו טעות מהותית. מי שתומך בחזון של בנון בכל מקרה לא היה מצביע לדמוקרטים. לעומת זאת, היכולת של טראמפ למשוך אליו מצביעי אובמה עם המסר הכלכלי היא הרבה יותר משמעותית (במיוחד שהוא ניצח בזכות 77 אלף איש בעוד קלינטון קיבלה 2.86 מיליון קולות יותר, זה לא מעיד על תנועה חזקה ומנצחת זה מעיד על הרבה מזל). האם טראמפ הגדיל את מספר התומכים שלו מאז שנבחר? כל האינדיקציות הן שליליות (הנתון הכי מעניין זה שמספר הנשאלים שאמרו שהם ממש תומכים בטראמפ ירד מ-34% בתחילת הכהונה שלו ל-25%).
2. לא ברור מדוע נכתב שטראמפ מחפש מכנה משותף עם הרפובליקנים בקונגרס, כל החודש אחרון הוא עסוק בלהילחם בהם כולל בעצרת באריזונה. מלחמה כזו לא תועיל לאף אחד: לא למפלגה הרפובליקנית, לא לנציגים בקונגרס ובמיוחד לא לנשיא שרוכש לעצמו אויבים שנבחרים ישירות ולא תלויים בו. ״ייבוש הביצה״ כפי שטראמפ בעצמו העיד פחות משבוע אחרי הבחירות בעצרת קבל עם ועולם הייתה סיסמא שהוא לא התכוון אליה. האם הוא עשה משהו בכדי להוציא את הלוביסטים מהפוליטיקה? הוא עשה ההיפך, הוא הקל על כניסת כסף ולוביסטים. האם זה איכשהו פוטר את הנציגים בקונגרס מאחריות כלפי הבוחרים שלהם? לא. וזו הנקודה, מי שהתנגדו להחלפה של אובמהקר עשו את זה בגלל שהם מייצגים בוחרים רפובליקנים שהצעת החוק הייתה רפה מדי עבורם וגם כאלה שההצעה היתה מרחיקת לכת מדי. נשיא אמריקאי הוא לא ראש ממשלה ישראלי, הוא רק ראש הרשות המבצעת ואינו גם ראש הרשות המחוקקת (כמו בישראל). מהסיבה הזו בדיוק הסתירות המהותיות בין ההבטחות של טראמפ ובין העמדות של הנציגים הרפובליקניים יובילו בהכרח לקונפליקט.
3. בפינה הקומית זו הטענה ש״טראמפ לא בנוי להפסיד״. איש עסקים שפשט את הרגל 4 פעמים ושאין בנקים בארה״ב שמוכנים להלוות לו הוא לא בנוי להפסיד? באפט לא הפסיד, גייטס לא הפסיד, סלים לא הפסיד. טראמפ הוא אוויר נפוח שמתוחזק על ידי כסף רוסי מולבן. עד כה, הוא בעיקר לא מנצח והוא לא עושה דבר בכדי לעזור לעצמו. הוא רק יוצר עוד ועוד אויבים. הדמוקרטים לא רלוונטים כי הם מיעוט ולצפות מהם לתמוך ברוב ההצעות של טראמפ זה כמו לצפות מאורי אריאל להפגין ברחובות למען הסכם שלום.
4. תמיד מומלץ לבדוק נתונים לפני שיוצאים בהצהרות נחרצות וכלליות. לדוגמה: תקציב צבא ארה״ב תחת אובמה הגיע לשיא של כל הזמנים כך שלטעון שהצבא קמל תחתיו זה לא משכנע בכלל. תחת אובמה הכלכלה נחלצה מהמשבר הכלכלי הכי חמור ב-80 השנים האחרונות לצמיחה (נכון, צמיחה חלשה וממש לא ברור עד כמה ניתן לזקוף את ההיחלצות לאובמה אבל הנתונים חד משמעית הפוכים למה שנטען). לא ברור למה הכוונה שרמת ההשכלה נשחקה, הנתונים מראים על עליה בשיעור בעלי התארים מ-28% ל-33.4% בעשור האחרון. שוב פעם הנתונים הפוכים לטענה ברשימה. מי שלא נתן לתוכנית ההשקעה של 800 מילארד דולר בתשתיות לעבור בימי אובמה היו הרפובליקנים ששלטו בקונגרס. הם גם אלה שיתנגדו לתוכנית אצל טראמפ אז זה בסדר. רק ששוב, מה עם לבדוק עובדות? לקינוח, האם טראמפ חיזק את הקשרים של ארה״ב עם בעלות בריתה ברחבי העולם? לא נדרש תואר ביחב״ל בכדי להבין שלא. למרות מחיאות הכפיים מירושלים ומריאד העולם המערבי לא רואה בארה״ב בתור המנהיגה שלו אלא כחלק מהציר האנטי-ליברלי של רוסיה, סין, טורקיה והודו. אם כך, האם טראמפ הצליח למצוא בעלות ברית חדש
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
כצפוי, אנו חלוקים ברוב הנושאים
  רפי לאופרט   27/08/17 12:06
החלטי הפעם לענות באופן מפורט יחסית אבל רוב הדברים נמצאים כבר במאמר ובמאמרים קודמים מהחודשיים האחרונים. מציע שתעיין.

אינני מסכים עם הערכותיך לגבי בנון. רוב ההתוויות שלו היו בסיסיות לגמרי ועקרוניות בוויכוח בין הזרם שמיצג טראמפ ולזה שמייצגים אובמה, קלינטון ושאר "מלאכי החבלה" של עידן אובמה.
אינני יודע מהיכן המספר 60%, אבל גם אם הדבר נכון, פרוש הדבר שהמחנות אכן חלוקים ויש בין הדמוקרטים, הקונסרבטיבים והבלתי מזוהים כוח פוליטי מספיק לתמוך באג'נדה של טראמפ ולקדם אותה.
טראמפ מזהה עצמו פורמלית ואירגונית עם הרפובליקנים, אולם רעיונית הוא קרוב יותר לבנון. המבחן איננו מי מושך את מי אלא מי מציג לציבור תכנית שמאפשרת לו לזכות בהנהגת המדינה ולקדם את תכניתו. לשיטה הדמוקרטית כללי משחק ברורים. בארה"ב היא מתנהלת בבחירת הנשיא בשיטת האלקטורים. אין בכך שום דבר חדש ואיש לא הפתיע בכך את הדמוקרטים או את מנהיגיהם. הבעיה הייתה שהם עסקו בחלומות באספמיה גם בענייני חוץ וגם בענייני פנים, ואכלו אותה בגדול. קלינטון לא הציגה שום תוכנית לאומית אלטרנטיבית לזו של טראמפ-בנון, ולכן בין היתר הפסידה.
אינני יודע על אילו אינדיקציות אתה מדבר. פוליטיקה לא נמדדת באינדיקציות ובסקרים אלא בתוצאות אמת בכללי המשחק החוקתיים המקובלים. חבל להשחית מילים על הטיעונים ההזויים של השמאל הקיצוני והדמוקרטים הנרפים בהם הם מנסים לתרץ את הפסדם. בבחירות האמצע (נוב' 2018) ועוד יותר בבחירות 2020 לנשיאות, נראה היכן עומדים הדברים.
אתה מתבלבל. אתה מנסה להשוות נשיא שכיהן על "מי מנוחות" 8 שנים עם ההישגים של נשיא שעדיין אינו מכהן אפילו 8 חודשים; זה קצת מגוחך. גם הפירוש שלך לגבי נושא אובמה קר אינו מקובל עלי. המשחק הרפובליקני בשאלה זו עשוי להנחית על המפלגה מכת מוות לא מפני שהדמוקרטים צודקים בתוכנית הבריאות שלהם, אלא מפני הרפובליקנים אינם מקיימים מה שהבטיחו לציבור שלהם בהיותם באופוזיציה. אולם, בכל מקרה המשחק רק התחיל ואני אינני מסכם נושא בתחילתו. כן, קרוב לוודאי שתהיה מלחמה לא קלה בין הנשיא למספר סנטורים שיש לו עימם חשבונות מחשבונות שונים, אבל אני מעריך שטראמפ ינצח, מפני שהוא עדיין לא התחיל לגייס לעזרתו את הציבור שתמך בו, והתמונה תשתנה כאשר יעשה זאת בין היתר בעזרת חלק מעוזריו שפרשו לאחרונה מהבית הלבן במיוחד לשם כך, ובראשם בנון.
איש עסקים שפשט את הרגל 4 פעמים וחזר להיות מיליארדר, הוא בדיוק האיש שאינו בנוי להפסיד. עליות וירידות זה בסדר, אבל זה אינו מייצג הפסד. אתה עורך בכל הנושאים חשבונות ביניים כאילו הם סוף-פסוק. זה אינו המצב האמיתי.
המבחן של טראמפ אינו בגיוס תומכים בעלמא, אלא במימוש תכניתו הכוללת עליה דיבר בבחירות. הוא איננו פוליטיקאי מקצועי ואינו מתכוון להיות כזה. הוא איש ביצוע, ומתכוון להיות כזה גם כנשיא. מה יעשה וכיצד אם יפריעו לו או מול מי שיפריע לו במתכוון – ימים יגידו. בינתיים בכל מקום שלא הפריעו לו, כגון בבורסה, הניע את השערים תוך חודשים ספורים ביות מ- 10% כלפי מעלה, את הצמיחה ביותר מאחוז בחשבון שנתי ואת מספר המועסקים ביותר ממיליון בכ- 4 חודשים. תן לבן אדם לעבוד את המרה השחורה שמור לשמאל שם וחיקוי העלוב שלו אצלנו.
העולם המערבי אינו יודע להסתדר ללא ארה"ב, והוא עוד יגלה זאת כאשר פוטין ימשיך במהלכים שלו נגד אוקראינה, ונגד המדינות הבלטיות וסין תתחיל לכרסם בעוצמה שהשפעה המערבית באפריקה.
תארים אקדמיים אינם מעידים דבר, לא בתחום החברתי ולא בתחום הכלכלי. אפשר מאוד שכל מה שהם אומרים הוא שרבים בציבור האמריקני שה
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
רפי, על מה אתה שח?
  אלטע קאקער   27/08/17 20:03
כל הנתונים זמינים במרחק לחיצה, הבחירה שלך לכתוב ללא סימוכין פוגמת ביכולת להסקת מסקנות. יש לך אמונה מיסטית ביכולות של אבו-איונקה ״לרתום את ההמון״ רק שהוא מעולם לא עשה את זה. לא צריך להיות גאון סטטיסטי בכדי להבין שאם הניצחון שלך נשען על 0.06% מכלל המצביעים זה לא יתרון מערכתי. לא סתם באום הזכיר את נתניהו כי מבחינתכם ישנה הקבלה בין השניים וזו טעות חמורה. לנתניהו יש בסיס תמיכה הרבה יותר רחב ממצביעי הליכוד וזה משהו שאין לאבו-איונקה. בגלל שתי הסיבות האלה הוא הולך להפסיד מול הנציגים בקונגרס שבלעדיהם אין לו תקציב, אין לו הישגי חקיקה ועצם המצאותו בבית הלבן תלויה בהם.
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
בסיכומו של דבר
  באום   27/08/17 13:14
מה שחשוב זו השורה התחתונה ומי כמונו יודעים זאת.אלטע (ולא רק)תוקף את נתניהו כבר שנים ומנסה לשכנע אותנו באותות ובמופתים שנתניהו רע ליהודים.הוא סיפר לנו על זגזגנות,על לחיצות,על זה שאין מנהיג בעולם שלא שונא אותו,על זה שהוא מפלג את העם,על זה שהוא מביא מפולות,התדרדרות לתהום,קריסה כלכלית ובטחונית,בידוד בין לאומי ובקיצור,נתניהו הוא החושך על פני התהום.אבל כל הפומפוזיות נגד נתניהו נעלמת כאשר מסתכלים על השורה התחתונה.גם הפומפוזיות נגד טראמפ תעלם במידה והשורה התחתונה תיהיה טובה ויש סימנים לכך וכל השאר יכנס לאיזה ארכיון ויעלה אבק.אלטע ודומיו יודעים הכל ובאמת יש להעריך אותם על הידע,על התרבות הרחבה שלהם,על ההבנה שלהם ועל היכולת להסביר דברים אבל יש להם בעיה אחת קטנה,הם לא יודעים לקרוא את השורה התחתונה ואם הם כן,הם לא מייחסים לה חשיבות כי ״מה זה איכות החיים לעומת חופש הביטוי והערכים הנעלים שלנו״.מדברי גאון הדור, פוגלמן.אבל את האזרח הפשוט אותה שורה תחתונה היא היא החשובה ומשום כך אלטע וידידיו לא מבינים למה הם נופלים לקרשים כל פעם מחדש ולמה הם צריכים לנבור באשפה של מנהיג כדי להפיל אותו מה שהם היו אמורים לעשות בבחירות.בכל מקרה ומה שחשוב,שבסוף ארבעת השנים של הקדנציה הנוכחית של טראמפ,ישבו עוד מאה חמישים אלף יהודים ואולי יותר ביו״ש.אם זה יקרה,עשינו את היומית.
כתוב תגובה ל- באום
מוסכם.
  רפי לאופרט   27/08/17 17:56
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il