s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טיפשים וגרוע מכך
מאת: איתמר לוין  |  06/10/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כנראה שאתה לא כזה טוב בהסטוריה
  הג'וקר   6/10/17 10:00
מלחמת העצמאות נגמרה בשנת 1783. התיקון השני נכנס לחוקה בשנת 1791 יחד עם 12 התיקונים בראשונים כחלק ממסמך שנקרא מגילת הזכויות. התיקונים הללו הוכנסו לחוקה לאחר שהאנגלים הובסו והאיום הגדול היה מהממשל הפדרלי האמריקאי כלפי המדינות. המטרה היא לאפשר הגנה על הFree State, לא Country וכאן בדיוק נכנסת האי הבנה שלך. המדינות בקשו הגנה מפני הפוליטיקאים והממשל הפדרלי שעד אז נהנו מסמכויות כמעט דקטטוריות, כלל התיקונים והשני ביניהם נועדו להגן על החופש של המדינות לנהל את עצמן ועל החופש של כלל האזרחים באיחוד להצביע ברגליים ולעבור למדינה(State) המתאימה להם ביותר. בנוסף זה שומר על החופש האולטימטיבי של המדינות- החופש לפרוש מן האיחוד על כלל אדמתם ומשאביהם. בדוגמא שנתת בהמשך- לו פלורידה תחליט לפרוש מחר בבוקר- זו זכותה המלאה. כצפוי, הממשל הפדרלי לא יקבל מדינה בדלנית בגבולה הדרום מזרחי. מה האופציות כאן? ובכן למדינה כמו פלורידה שבה כמות גדולה של אזרחים בעלי נשק יש יתרון אל מול הממשל בכל הקשור למשא ומתן על שלום או אפילו תנאי חזרה לאיחוד. כמה מליוני אנשים שלכל אחד סליק בחצר יגרמו לכל ממשל לפחות לשקול אופציה דיפלומטית קודם. מצד שני- לו קליפורניה תרצה לפרוש מן האיחוד- הממשל הפדרלי יוכל להכנס ולכבוש בכח את המדינה תוך פחות מיממה. מדוע זה? הרי גם בקליפורניה מספר גדול של כלי נשק בידי אזרחים. אך בניגוד לפלורידה- בקליפורניה יש מרשם חובה של כלי נשק. לכל נשק שנרכש במדינה יש שם וכתובת. בערים הגדולות בקליפורניה רק לכוחות הבטחון מותר לשאת נשק- לא כי יש איסור אלא כי זו ההחלטה של השריפים המקומיים(הם בעלי הסמכות החוקית להעניק רשיון נשיאת נשק בציבור). בפלורידה אין כלום מזה. כל בעל נשק יכול לשאת אותו בציבור, אין מרשם כלי נשק ויש כמה שפחות הגבלות מדינה על כלי הנשק שמותר למכור(אך ורק הגבלות פדרליות). לקליפורניה הממשל הפדרלי ישלח על כל אקדח ארבעה רובים, על כל רובה כיתה של לוחמים, תוך שימוש מדויק וחד במרשם שמדינת קליפורניה הואילה לייצר- ויכבוש מחדש את המדינה בכח(טכנית) כמעט ללא שפיכת דם. בפלורידה? רק הנסיונות להעריך מה תהיה ההתנגדות וגודל התגובה לנסיון של הממשל לכבוש מחדש את המדינה יגרמו לממשל לבקש את האופציה הדיפלומטית קודם. כך פלורידה תהנה מעמדת כח, מיתרון כלשהו, קטן ככל שיהיה אל מול הממשל הפדרלי. זה הבסיס לתיקון השני. מבחינה עקרונית(ומאוד לא ישימה) מן הראוי שכל נשק שיש לממשל הפדרלי כולל נושאות מטוסים גרעיניות, יהיה זמין לרכישה לאזרחים אמריקאים- כי כאשר הממשל יחליט לכוון את נושאות המטוסים שלו כנגד אזרחיו- כדאי שלאזרחים תהיה יכולת תגובה. זה התיקון וזו מהותו. כמו כל שאר התיקונים לחוקה- פגיעה בו תהווה פגיעה ממשית בחופש וביכולת של האזרח לשלוט בחייו. כמו כל התיקונים- הוא מהווה את הבסיס לאמון בין המדינות לאיחוד, אמון שבלעדיו ארה"ב הייתה מסיימת כמו הנסיון האירופאי הכושל. אם יש לך דרך אחרת להבטיח למדינות חופש אמיתי כולל האופציה להפרדות מהאיחוד ולקיחת אחריות אישית על חייהן- אנא הצע. אם אתה חושב שמדובר בפחד ופראנויות שאינן מוצדקות ושניתן לסמוך על הממשל שיעניק את החופש תמיד- אנא הנח בפנינו את הטיעון. רוצה לומר שהחופש הניתן הוא רדיקלי מדי וגובל באנרכיה? זה גם טיעון טוב. אבל למה להטעות? כמובן שכל ילד מבין ומסכים איתך- המוח שלו אינו מפותח עדיין.
כתוב תגובה ל- הג'וקר
יפה כתבת
  איש אמת   6/10/17 10:58
סופסוף מישהו שמבין את מהות התיקון השני. לא מבינים שהאמריקנים בחוכמתם לא סומכים על הממשלה שלהם ומבינים שממשלה חזקה מדי תהפוך בקלות לדיקטטורה. נהניתי מאוד לקרוא את התגובה המרשימה שלך. חג שמח ושנה טובה
כתוב תגובה ל- איש אמת
כתיבת תגובה שגם תיקרא.
  רון ה.   6/10/17 13:12
אין מצב שאדם צולל למלל של 80 - 70 שורות בלי רווחים בפסקאות, האמן לי בנאדם אני לא כאן בשביל להשמיץ.

זה המראה של תגובה רהוטה, ולא ממש חשוב התוכן:

פיסקה - טטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטט.

פיסקה-
ררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררררר
ררררררררררררררררררררררררררררררררר.

000000000000000000000000000000000000000000000000000
0000000000000000.
444444444444444444444444444444444444444444444
טטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטט

אתה חכם ממני פי אלף, אני משוכנע שאתה בטוח בכך, אבל כול עוד הגדול מכולם יואב יצחק נותן לחמורים כמונו לכתוב, נצל זאת, ונסה לעשות בחוכמה.

שבת שלום איש.
כתוב תגובה ל- רון ה.
בחיי שנכתבו פסקאות נורמליות
  הג'וקר   6/10/17 17:45
אין לי עוד מה להוסיף מלבד התנצלות כנה לכל מי שניסה לקרוא.
כתוב תגובה ל- הג'וקר
זו בעיה טכנית
  אהרון שחר   6/10/17 20:00
פסקאות אפשריות כאן רק באינטרנט אקספלורר. מי שכותב בפיירפוקס הכל מתחבר. אל תתקוטטו חמודים. אני כבר מזמן כותב הכל ביחד כי אני יודע שאין טעם להפריד.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
אתה הזוי.
  באטמן   6/10/17 16:00
במקרה הלא-סביר שאחת ממדינות ארה"ב תשקול ברצינות לפרוש מהאיחוד והממשל הפדרלי ימנע את זה בכוח- אני אסכים איתך, למדינות עם נשק חופשי יהיה יותר סיכוי להצליח. עד אז, נשק חוקי נוטה להגיע לאנשים כמו סטיבן פאדוק.
כתוב תגובה ל- באטמן
תגיד, אתה ג'וקר?
  אהרון שחר   6/10/17 20:08
האם ארה"ב של אמריקה צריכה להעניק לכל מדינה את החופש לאגור כמה נשק שהיא רוצה כדי שבבוא היום, אם תרצה, היא תוכל להילחם נגד ארה"ב של אמריקה? אפילו בתור בדיחה זה מטופש. אפרופו דברי המשורר: טיפשים וגרוע מכך... זה כמו שרבין חילק נשק לערפאת שילחם בטרור חה חה חה
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
לוין מתרגם את הסמול באמריקה
  דן ה   7/10/17 03:15
חבל מר לוין שאתה לא מקדיש יותר מחשבה ושומע את כל הצדדים לפני שאתה מצטט את התשקורת הסמולנית בארה"ב
כתוב תגובה ל- דן ה
2
די לכיבוש קטלוניה
  פנחס   6/10/17 10:08
כתוב תגובה ל- פנחס
3
חוצפה של עיתונאי
  דן ה   6/10/17 10:35
אתה הטיפש האמיתי טראמפ הוא הדבר הכי טוב שקרה לארה"ב רק שכמו בישראל גם שם הסמול לא מעכל שהפסיד בבחירות ועושה הכל להכשיל את הנשיא .
כתוב תגובה ל- דן ה
4
האינטרס של הטבח בלאס-וגאס
  צ'ייסר   6/10/17 10:39
זה שקוף שמאחורי הטבח בלאס-וגאס עומדים אינטרסנטים שרוצים להגביר את הפיקוח על רכישת נשק על ידי אנשים נורמטיביים. כבר ראינו מה עושים ה"דמוקרטים" כשהם רוצים לרמוס את הדמוקרטיה ולמנוע את השלטון מיריביהם הפוליטיים שנבחרו כחוק. הדמוקרטים בארה"ב מתכננים להשתלט עליה בכוח - גם בעזרת נשק, ולשם כך מנסים למנוע אותו מאזרחים שוחרי דמוקרטיה אמיתית.
כתוב תגובה ל- צ'ייסר
5
4 תגובות
  אהרון שחר   6/10/17 20:16
1. ברור שלמרות החוק והדמוקרטיה האנושות מתנהלת לא נכון. כוחות ואינטרסים גוררים אותה למקומות מסויימים. מה שצריך להיות גם בארה"ב וגם כאן זה באמצע: לכל אדם סביר (בוודאי יוצא צבא, בוודאי קצין), ללא עבר פלילי, ללא בעיות נפשיות, ללא בעיות כלכליות מיוחדות, צריך לתת רשיון לרכוש אקדח קטן. אני הייתי קצין, לא יכול לקבל רשיון לאקדח. 2. מי שטיפש כאן זה אנחנו, הציבור המטומטם. טוב טיפש, לא נתווכח... גדולי האומה כבר מזמן לא מסתפקים בכך שהם יורקים עלינו, בלי להטיל עלינו את מימיהם מהמקפצה זה כבר לא מספק אותם. הם יודעים שאנחנו קהל שבוי. 3. ואם הקרן לישראל חדשה הייתה עותרת? 4. שכחת לומר למה הוא טיפש. זה ברור שיש סוגים רבים של חכמה. גם התנך חכם, גם הברית החדשה, וגם הקוראן. אבל ברור ש 2 דתות לפחות שגויות. גם השמאל חכם וגם הימין חכם, אבל השמאל טועה. טראמפ הוא ברברן גדול. צייצן בלתי נלאה. מצד שני ביטול ההסכם עם אירן מרמז על מלחמה.
כתוב תגובה ל- אהרון שחר
6
ההיסטוריה שאתה "בקיא" בה
  ישראל בר-ניר   7/10/17 01:01
מלאה חורים. לחוקה של ארה"ב נלווה אוסף עצום של מסמכים הידועים בשם "הניירות הפדרליים" בהם מסוכמים הדיונים שנילוו לקבלת הסעיפים הותיקונים השונים. ניתן ללמוד מהם על "כוונת המחוקק". במקרה של התיקון השני הזכות לשאת נשק נומקה במתן אפשרות לאזרחים להתארגן למיליציות שתמנענה השתלטות של משטר רודני. לא דובר שם על ספורט, צייד או הגנה עצמית. בפרוש דובר על האפשרות למרוד בשלטון טוטליטארי.
כתוב תגובה ל- ישראל בר-ניר
7
לעניין סוכות - מאמר התנשאות
  אחד העם   7/10/17 01:29
ציטוט: "אז למי בדיוק היא מיועדת? לאוכלי נבלות וטרפות ולמחללי שבת שיחליטו שדווקא את מצוות סוכה עליהם לקיים?" ==》》 כן! ומי שמך להחליט לאחרים מה ברצונם לעשות?. .......... ציטוט: "שלא תבינו אותי לא נכון: טיפה מסורת עדיפה על העדרה המוחלט, ומצווה בודדת טובה יותר מאפס מצוות. אבל בכל זאת, צריכים להיות בעסק טיפה היגיון וטיפה שכל. הצבת סוכה פסולה במסעדה טרפה מלמדת במקרה הטוב על שטחיות תהומית, ובמקרה הגרוע – על צביעות מרקיעת שחקים." ==》》 היגיון??? שכל??? באמונה דתית??? הרי כל יישומה של היהדות האורטודוכסית הוא ציות עיוור. .......... ציטוט: "במבט רחב יותר, זוהי דוגמה לתופעה נרחבת בחברה הישראלית החילונית: מאמצים מתוך חגי ישראל את המרכיבים החיצוניים בלבד, בעיקר את מרכיבי האוכל (תפוח בדבש, סופגנייה, אוזני המן, מצה, מאכלי חלב)." ==》》 מקיימים מסורת מבית אבא גם אוכל, גם סוכה, גם סדר פסח ועוד... מה כואב לך?. .......... ציטוט: "אלא שזוהי גישה הפוכה בתכלית ליהדות, המבקשת לנווט את כל מהלכיו של האדם במטרה להופכו לטוב יותר ומוסרי יותר." ==》》 כבודו המתנשא, לא אתה, ולא הרבנים האורטודוכסים, ילמדו אותי מהו טוב ומוסרי יותר! יישום הדת היהודית, בדרך האורטודוכסית, מכילה לא מעט מרכיבים פסולים ולא מוסריים. ............ ציטוט: "... רוצים יהדות? מצוין, אבל תבינו במה מדובר ואל תהפכו אותה לפולקלור זול וילדותי." ==》》 פה כבר ההתנשאות הפכה לחוצפה. את שמירת המסורת שלי אתה מכנה "זול וילדותי"? ==》》לא,לא רוצים "יהדות" שנכפית בחוק, לא רוצים יהדות של תעשיית כסף, לא רוצים יהדות של גזענות, לא רוצים יהדות שמחפה על פושעים,לא רוצים יהדות של פרזיטים החיים על חשבון אחרים, לא רוצים יהדות שנכנסת לי לצלחת ולמיטה, לא רוצים יהדות הפוסלת את רובו של העם, לא רוצים יהדות מתנשאת, ועוד ועוד...
כתוב תגובה ל- אחד העם
8
כולם טפשים - מלבד איתמר
  ארי כספי   7/10/17 09:26
הצניעות ממש בולטת ב"מאמר". למרות שאני מסכים עם חלק גדול מהעובדות, צורת ההתבטאות מתאימה יותר לשוק (מבלי להעליב את בעלי הבסטות). ממש נוגע ללב לראות במה "הצטיין" הפובליציסט הדגול כשקנה את השכלתו האקדמית. יש להניח שלשם כך עשה לילות כימים.
כתוב תגובה ל- ארי כספי
9
ככתוב: "וישמן ישורון ויבעט"..
  הגוי..   7/10/17 11:23
מחדל, לא. בגידה יסודית בעם? כן! אי הופעת נציג הממשלה בטקס לזכר הנופלים במלחמת יום הכיפורים זהו מעשה בגידה ביסודות המוסר ואי אפשר לכנות זאת אחרת. מפגן אי הכרה, רשע וזלזול של ראש הממשלה וממשלתו בחיילי צה"ל הנופלים והחיים במלחמת יום הכיפורים אשר למעשה העניקו במותם ובחייהם את החיים לממשלת נתניהו ולנתניהו עצמו, זאת היא בגידה בכל מאת האחוזים. כמספר הנופלים ופצועים כן מספר הקללות על ראשו של נתניהו ואנשי ממשלתו.. הגוי..
כתוב תגובה ל- הגוי..
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il