s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האסטרטגיה העברית (ד') יתרון הלוחם העברי על הערבי
מאת: אורי מילשטיין  |  03/11/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
לפי מלשטיין חייזרים שחררו חבלי
  הגוי..   3/11/17 10:10
ארץ ישראל בימי הפלמ"ח.. כזה הוא הרושם המתקבל ממאמצי מילשטיין להבליט את כישלונות הפלמ"ח ולהאדיר את הצלחות היריבים הפוליטיים היהודיים והצלחותיהם "האדירות" בשולי המלחמה על ארץ ישראל. זה כמובן מעמיד את מר מלשטיין בצד "הנכון" של המפה הפוליטית היום. מר מלשטיין שכח כי הגלגל הפוליטי אינו חדל מלהסתובב ומחר יקום דור חוקר חדש אשר יעמיד שוב את ההיסטוריה על קנה ההיסטורי השמאלני יותר לטעמו של מלשטיין אשר מזכיר לי את ההוא המבסוט מעצמו העומד ומביט בשלולית בשירו של אלכסנדר פן.. יללה, תודה.
כתוב תגובה ל- הגוי..
הוויכוח אינו על השחרור אלא על
  אורי מילשטיין   5/11/17 06:10
המחיר.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
2
ראומה פישלה בגדול...ביזיון
  נחשון הצעיר   3/11/17 10:37
שכחה לצרף את המקורות. בל השבעה נעלמו.... מילשטיין הזדקן ועייף...
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
3
"עליונת הלומם העברי" --
  ראומה   3/11/17 10:46
הנה התשובה לאלה המתקיפים את מילשטיין ואת האחרים כמותו, בשאלה: אז איך בכל זאת ניצחנו?
כתוב תגובה ל- ראומה
הגם את ראומה כותבת בשגיאות
  נחשון הצעיר   3/11/17 19:50
כמו אורי ?? מה זה "הלומם העברי"? הלומי קרב כמו מילשטיין והאלפרדואים ? בטח לא בזכותם ניצחנו וננצח...
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
4
כבוד לניתוח המאוערות /לחימה
  חבר קיבוץ יגור   3/11/17 11:40
ב 4 החודשים הראשונים.מהכתיבה לא ברור (לי )מהו השלב הרביעי בהפקת הלקחים.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
האידיוט מיגור כותב בשגיאות
  נחשון הצעיר   3/11/17 15:32
כתב "מאוערות" במקום "מאורעות". מתאים לתלמיד מוגבל = מפנימיית הדסים= שעבר לאפעל...
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
5
{{{השמאל יצר תשתית להקמת ישראל
  לא ימין ולא דתיים   3/11/17 13:14
השמאל כולל זה הסטניליסטי יצר תשתית המבוססת על קואופרציה חברתית כלכלית התיישבותית
ומדינית במשך כ 50 שנה לפני הקמת המדינה.
==לא טפילי הימין דתיים חרדים ויתר מיני המינים שנספרים ימין אבל בפועל לא שפכו כאן עשירית הדם==
כתוב תגובה ל- לא ימין ולא דתיים
רק בימים אלו למדתי שאתה צודק
  ב_שמואל   3/11/17 16:26
רק בימים האלו למדתי שאתה צודק. למדתי שבגלל שהיה צורך בהמון כסף להקים את המדינה ולספק את כל הצרכים שלה, היה צורך דחוף להשיג כספים ובגדול. רק השמאלנים היו מסוגלים לגלות אוצרות של כסף: youtube.com מכרו את ילדי התימנים לניסיונות בבני אדם וגניבת אברים לכל העולם בתמורה של כסף רב. עבור ניסיונות הקרנות ברנטגן המדינה קיבלה הרבה יותר מהתקציב השנתי שלה: globes.co.il רק מנובלים כשמאלנים היו מסוגלים לפשעים כאלו. רק השמאל הקים את המדינה (על הגב של העם היהודי)
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
{{{איפה בדיוק יש בעולם תימנים
  שנחטפו או נמכרו??   3/11/17 22:33
למה אף אחד לא קם? ואולי הכל נסיון לקבל כסף מהמדינה???
כתוב תגובה ל- שנחטפו או נמכרו??
{{{ ,אם לא מספיקות לך העדויות
  חבר קיבוץ יגור   4/11/17 05:22
כפי שמתפרסמות בעיתונות מעת לעת,כנראה אתה מקרה אבוד של שטיפת מוח קומוניסטית (לא כמו יאיר צבן שסוף סוף נפל לו האסימון) ואין טעם להיתווכח או לענות לך.נוסיף ונאמר רק שהסבל הצער והעוני שהביא השמאל על העולם הוא לא פחות ואף יותר ממה שהביא הנאציזם,אז אם זאת תפארתך,אשריך !
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
{{{אז איפה בדיוק אלפי התימנים?
  אין אחד שקם ?!   5/11/17 21:58
העיתונאים כותבים מה שתופס כותרת. אנשים נטולי מוח נתפסים לכותרות האלה
האמת לא בדיוק משחקת כאן תפקיד . מכל הסיפור על אלפי ילדים אין לנו עדות
אפילו של תימני אחד שחי וטוען כי הוא מילדי תימן שנעלמו בשנות ה50 המוקדמות
כתוב תגובה ל- אין אחד שקם ?!
איך מסביר את העובדה שהועדה
  ב_שמואל   7/11/17 15:12
איך תסביר את העובדה שאחת הועדות קבעה שתוך כדי פעילתה - מסמכים שהיא דרשה לקבל מהמדינה - הושמדו? איך תסביר את העובדה שרצחו את אנשי הרב משולם? איך תסביר שרק לאחר מותו של שמעון פרס - אישרו לתקשורת לעלות את הנושא? איך תסביר שכל העיתונות בארץ שיתפה פעולה עם הממשלה ושקרו לעם והגדירו את הרב משולם כראש כת כדוגמת הכת של כורש? במדינת ישראל אפשר למנוע מידע ולשקר את הציבור. אתה מעדיף להאמין לפושעים - אין לי ברירה ותרופה נגד אנשים פתיים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
שאלת שאלה הגיונית מאד
  ב_שמואל   4/11/17 17:47
שאלת שאלה הגיונית מאד. שאלתך מלמדת אותי שאתה לא נחשפת למשפחות התימניות ומכאן אתה סקפטי מול חוסר בעובדות. תראה, רוב הילדים הוסעו באוניות של החברה הממשלתית "צים" לארה"ב ששילמה עבורם למטרות ניסויים ואברים להשתלה. גם הפושע פרופ' היס במכון הפתולגי הישראלי עסק במכירת אברים ושיווקם בארץ ובחו"ל עד לעשור האחרון. בנק העור להשתלות הגדול בעולם נמצא במכון הפתולוגי בישראל. לכן, רק מעטים הילדים (והנשים) שנחטפו - נותרו בחיים: youtube.com עד כמה הדבר נכון ניתן ללמוד מכך שרבין מינה מנכ"ל חדש שהיה מוכן לרצוח יהודים את אנשי הרב משולם - כדי להסתיר את האמת על פרשה איומה זו. לגבי הרצון להרוויח מהפרשה, כמו שכתבתי, אני מניח שאתה לא ראית את הסבל של המשפחות שמהן נגנבו הילדים, אתה לא מכיר מספיק את האווירה במחנות. לו היית חשוף לדברים לא היית מתייחס לשאלת הכסף כשם שאינך מתייחס לפיצויים שהאשכנזים קבלו מגרמניה.
 
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
{{{שמואל תן לפסיכולוג התגובות
  שלך שיתן חוות דעת   6/11/17 23:06
שמואל אני קורא את התגובות שלך וחושב כמה עצוב שיש כמוך במדינת היהודים.
כתוב תגובה ל- שלך שיתן חוות דעת
מעניין שגם אני חשבתי כך עליך
  ב_שמואל   7/11/17 07:49
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
הנח לו שמואל לשטוף המוח
  חבר קיבוץ יגור   7/11/17 14:19
נכון שבחברה מתוקנת לא היו מקבלים עיוותים כמוהו לכלל הקהל,אבל מה לעשות אנו "בזכותו" ,לא יכולים להיקרא חברה מתוקנת ותקן אותי אם אני טועה ?
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
בסדר ,הבנו,השמאל הוא בחיר
  חבר קיבוץ יגור   3/11/17 17:10
האלוהים,השמאל הביא 6000 הרוגים במלחמת השחרור (כולל טרנספר של ערבים),השמאל הביא לאיבת נצח עם הערבים,השמאל הביא 3000 הרוגים במלחמת יום הכיפורים,השמאל הביא 2500 הרוגים בגין הסכמי אוסלו והשמאל התעלה על עצמו כשהביא לכאן את שיטותיו של מנגלה בסלקציות שערך לילדי תימן.עכשיו תוכל ללכת לישון בשקט.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
6
פדיחה= עד 1415 אין מקורות
  נחשון הצעיר   3/11/17 14:20
איזה מאמר זה ? יש הפנייה לשבעה מקורות, ואין מקורות.. מקורות יוק[בתורכית= אין...] איפה ראומה?????
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
7
ראומה וחבר קיבוץ יגור כשלו
  נחשון הצעיר   3/11/17 17:41
כשל מערכתי....עד שעה 1738 טרם תוקנה תקלת השמטת המקורות. מר מילשטיין הקשיש -סלק אותם מיד וגייס את אופירה ואת חבר קיבוץ מזרע לתיקון הביזיון....
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
8
אכן השמאל קיבל
  בת האיכר   3/11/17 18:14
40 שנה של חסד, בהם עשה טעויות רבות, והיום אנחנו סובלים עקב כך!
כתוב תגובה ל- בת האיכר
9
מעניין מאוד ומדאיג מה קורה
  היום   3/11/17 18:32
כתוב תגובה ל- היום
10
אם כבר כותבים על מפקדים לדוגמה
  פועה   3/11/17 19:59
במיליציה צבאית אידאולוגית, ואם מדברים על מפקדים צברים בעלי השכלה תבונה וזהירות ("אינטלקטואלים" כהמלצת "המשורר") יצחק רבין בן העשרים ושבע הוא הדוגמה האולטימטיבית. ואם מזכירים דוגמה למנהיגות, בלי טריקים ומניפולציות, בצבא סדיר, יצחק רבין הוכיח את זה בגדול. איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש הזה?...
כתוב תגובה ל- פועה
האיש היה פחדן וטיפש
  מגיב ותיק   3/11/17 20:18
ולפי עדויות רבות - היה חסר כל הבנה צבאית.

ובשעות מבחן עילאיות - קרס.

טוב שיש כמה שפחות אנשים "כמו האיש ההוא"
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
כך נוער חמורו של מילשטיין
  נחשון הותיק   3/11/17 20:52
אין לך מושג קלוש בצבא ומלחמה. יצחק רבין הי"ד היה הרמטכ"ל הטוב ביותר של צה"ל בכל תולדותיו. הוא בנה את צה"ל המודרני בשנים 1961-1967, והפך אותו לאחד הצבאות הטובים בעולם. מילשטיין שנא אותו שנאת מוות כי רבין לעג לטפשותו ובורתו והשפיל אותו.
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
https://www.youtube.com/watch?
  מגיב ותיק   3/11/17 21:31
youtube.com
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
בני פלד אחראי לכשל של חי"א ב73
  פועה   4/11/17 09:10
הוא אחראי לכך שחי"א טופח כנסיכות סגורה ונפרדת מצה"ל, ואחראי לכך שהוסתרו מהרמטכ"ל ומשר הביטחון חוסר היכולת באותה עת של חי"א להתמודד נגד טילי הנ"מ הרוסיים במצרים ובסוריה. פלד לא גילה את החולשה הזאת כי היה שותף לקונספציה שהמצרים לא יפתחו במתקפה רבתי ולכן לא היה טעם בעיניו להודות בנחיתות אווירית שצפוי שימצאו לה פתרונות בשנים הבאות. פלד לא גילה לדדו שתקיפה אווירית מקדימה עלולה להסתיים באבדן גדול של מטוסים, עם תוצאות גרועות. כפי שגם התרחש בפועל לאחר שהמצרים והסורים תקפו. השחצנות של בני פלד האפילה על שיקולי האחריות והזהירות. פלד כמח"א אחראי למותם המיותר של טייסים רבים ולוחמים רבים עוד יותר שנמנע מהם סיוע אווירי אפקטיבי. אם פלד היה מדווח למטכ"ל את האמת על יכולותיו הנחותות של חי"א באותה עת יתכן מאד שצה"ל היה נערך מראש למגננה מסודרת ואף לנסיגה זמנית כדי להרחיק את המצרים החוצים מטווח מטרית הטק"א שלו. לאחר מכן פלד איבד את השליטה הפיקודית ואלתר משימות אוויריות לסיוע לכוחות הקרקע, שרבות מהן נכשלו ומטוסי חי"א הופלו. וועדת החקירה הייתה צריכה לזרוק את פלד לפני דדו, אבל משיקולי היוקרה שהייתה לפלד בעקבות אנטבה ומשיקולי המורל של העם הוועדה לא נגעה בחי"א וזאת אחת המעידות הגדולות שלה.
כתוב תגובה ל- פועה
כשהבורות פורצת בשטף
  מגיב ותיק   4/11/17 09:45
1. פלד לא המציא את חה"א לכן הקשקוש על "נסיכות" הוא רק קשקוש המצביע על בורות.

2. כל צמרת צה"ל עודכנה טרם המלחמה כי לחה"א ידרשו כ-48 שעות להשמדת מערכי הטילים ורק אז יפנה לסייע לכוחות הקרקע.והעניין אפילו תורגל:

נא לעיין כאן בנושא "הסדיר יבלום" הלקוח מספרו של שמואל גורדון:

news1.co.il
news1.co.il
news1.co.il
news1.co.il

3. בפועל לא התרחשה תקיפה מקדימה לכן מה שכתבת הוא שטות.

4. חה"א הופעל במהופך ממה שתורגל, הופנה לסיוע לכוחות היבשה טרם השיג עליונות אווירית ומשום כל האבידות במטוסים בימים הראשונים.
לדוגמה, פלד שלח את מטוסי חה"א להשמדת הגשרים המצריים על התעלה באווירת אמ"ט (איזור מוגן טילים) לוהטת וזאת בלית ברירה.

5. עוד קשקוש, פלד לא איבד שליטה על הפיקוד, אכן היו טעויות ביומיים הראשונים, אבל פלד היה בין היחידים שעמד כצוק איתן מפני התמוטטות הפיקוד הבכיר ביו"כ.

גם עניין וועדת אגרנט הוא קשקוש, למרות כל הביקורות הם הבינו טוב מפועה את המאטריה.
פלד היה מטובי מפקדי חה"א שאי פעם היו לו.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
מגיב ותיק ,חבל לענות לפועה,אין
  חבר קיבוץ יגור   4/11/17 20:37
טעם להתווכח עם מי שתסכוליו גדולים מתבונתו,בנוסף זכור ש...חוץ מעוד 3 אנשים,אף אחד לא קורא או מתעניין במה שהיא כותבת ,עוד זכור שהתגובות שלה באות רק "להוכיח"שהיא קיימת.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
הפעלת חי"א לא תוחקרה כראוי.
  פועה   5/11/17 08:42
1. פלד שמר בקנאות על "ההמצאה" של קודמיו. 2. מה שתורגל לא משנה את העובדה שבפועל זה לא עבד! וזה התברר כבר ב-12 השעות הראשונות (מתוך ה-48 השעות) מי שתכנן על 48 שעות לא הבין ולא חזה נכון את שדה הקרב. 48 שעות משמעו שאין מענה לאיום! 3. לא הייתה אופציה לתקיפה מקדימה! הדרג המדיני הדגיש זאת! ובטוח שלא תקיפה של 48 שעות. 4. יכול להיות שחי"א "הופעל במהופך" וגם לזה היה אחראי בני פלד. זה אילוץ שנגרם עקב כישלון מה שתוכנן "ומה שתורגל". 5. עמד "כצוק איתן" ביטוי חסר משמעות אופרטיבית. גם דדו היה "צוק איתן" מה זה משנה לגבי הביצועים והתוצאה? רבין ב-67 לא היה "צוק איתן" אבל לאחר שבדק היטב השתכנע שהתכנית "ההרפתקנית" של חי"א ישימה ואישר אותה, וזה עבד! 6. ועדת אגרנט זאת הסקה אישית שנבעה מתקלה בזיכרון הפרטי את סדר האירועים. מה שאומר שהזיכרון יכול לתעתע...
כתוב תגובה ל- פועה
פועה,הפכת את הבורות לאידיאולו
  מגיב ותיק   5/11/17 10:02
לאידיאולוגיה.

1. הכרתי אותו את פלד, לא קנאות ולא בטיח, היה מהאנשים החכמים ביותר שהכרתי ועשה רפורמות כבירות בחה"א.(ובאשר ל"הרהורי הלב" עליהם כתבת למעלה, את רבין לא הכרתי, את פלד הכרתי אישית והיה אורח יחידתי משך יום שלם)

2. סעיף 2 שלך הוא מטופש, ב-12 השעות הראשונות לא התברר ולא כלוםהאופציות השונות הם תולדה של מצב שדה הקרב, הדרג המדיני לא הבין ולא כלום בעניין זה וזה בא לידי ביטוי בהפסקה (האסונית) של תגר 4 ע"י דיין בבוקר יום א.
3. עד-48 שעות לחה"א היו מגוון תכניות ואמצעים להשיג רמה סבירה של עליונות אווירית, חה"א "עבד" על זה מאז סיום ההתשה.

4. הבל, חה"א הופעל במהופך לא בגלל פלד אלא בהנחיית שר הבטחון (שדי נכנס לפאניקה) והרמטכ"ל, ממליץ לך ללמוד את האירועים ולא לשלוף שליפות חסרות בסיס.

5. אופרטיבית ועוד איך ובעיקר בהשפעתה, בזמנים בהם חלק מאלופי המטה נטו לכניעה, עמידתו של פלד השפיעה מאוד.

6. תרשמי לפנייך טוב כי רבין ב-67 לא היה מעורב כלל במהלכי הפתיחה של המלחמה.

7. זיכרון חלש בהחלט יכול לתעתע, אצלך הוא בעיקר מביא לכתוב הבלים ודברים מנותקים מהמציאות.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
קורא "תגר" ולא ילד (ירמיהו יז)
  פועה   5/11/17 11:22
1. יפה לך שהכרת, זה רק מטיל ספק באובייקטיביות. 2. מי שתכנן את "תגר" לא חי את המציאות הצבאית והמדינית. לכן זה אולי היה תכנון "יפיפה" לתרגול אבל כושל למציאות. הדרג המדיני לא צריך להבין! בני פלד היה צריך להבין והוא לא! 3. מבצע אווירי למשך 48 שעות (שתי יממות!) שבנוי על חזרה על הצלחת המבצע האווירי ב-67, מעיד על זלזול באויב (אופייני לפלד) ויותר מכך מעיד על עיוורון בראיית הסכנות ואופציות הלחימה, בעיקר כאשר לא הייתה קיימת אפשרות למכת פתיחה (כמו ב-67) 4. יכול להיות שדיין נכנס "לפאניקה", אבל פלד "כצוק איתן" ודרג מבין, היה חייב להרגיע אותו! מה שפלד הבין מהר זה "שתגר" לא מעשי ועבר לאלתורים. "נסיכות" חי"א בנויה כך שאחד שומר על התחת של השני ולכן הטייסים סתמו את הפה. 5. אלה טיעונים בלתי מדידים וסובייקטיבים, שעיקרם יחצנ"ות. 6. רשום לפניך שרבין היה מעורב בחן ואישר את תקיפת חי"א ואת תכניות ופעולות חילות השדה (וכידוע היה לו לכך המון זמן) זה שנעדר בגלל "שהתמוטט" כיממה לפני שעת ה"ש" לא מה שקובע. 7. הכרות ומעורבות רגשית פוגמת בשיפוט הרבה יותר מזיכרון מתעתע.
כתוב תגובה ל- פועה
הקשקושים המוכרים
  מגיב ותיק   5/11/17 15:31

1. ההכרה (גם מדיונים פנימיים) רק מעצימה את דברי על פלד, אין שום חוסר אובייקטיביות, ישנם אחרים מבין הבכירים מאוד שכתבתי עליהם ההיפך הגמור, לכן שום יחס רגשי.- האמת על בני פלד חייבת לצאת לאור ולא יכול להיות שכל זב ומצורע יפיל עליו תיקים לא לו.

2. מכתיבתך אני מניח שאת מכירה את תגר 4... עובדה שאת כל כך מקשקשת את עצמך לדעת...

האמת שמצחיק להתווכח עם אחת כל כך מנותקת כמותך אבל אפרט בכ"ז למען הצופים.

אין שום קשר ל"חזרה" על המבצע האוירי ב-67, הסיפור להשגת עליונות אוירית שונה לחלוטין.

המכה האוירית היא סיפור שונה לחלוטין שלא בא לידי ביצוע,

יש לי הרגשה שאת מתבלבלת בין השמדת מערכי טילים למכת מנע.

פקודות מבצע להשמדת מערכי טילים דומות לתגר בוצעו במציאות והוכיחו את עצמן, חבל שלא השתתפת בהן ובתחקיריהן...

3. לא היה מבין טוב יותר, יסודי יותר , יורד כל כך לפרטים באותן פקודות כמו בני פלד.

4. סעיף 4 שלך הוא קשקוש דומה,(להרגיע אותו...פועה, כשאין מה לכתוב לא מוכרחים לכתוב...) לא היו שום אילתורים, היו בעיות אחרות שנפתרו עם הזמן.

5.אלה דברים שנאמרו ע"י אלופים שעבדו במקביל אליו.

6. יש לי עדויות על רבין שמבקר בבסיס חה"א, לא מתמצא במתרחש, ובפאניקה מוחלטת.(מי שניהל את העניינים היו עזר והוד)

7. שום מעורבות רגשית, הכל הכרה וניתוח אובייקטיבי.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
"קשקוש" זאת תגובה שחצנית מוכרת
  פועה   5/11/17 19:03
אבל היא לא מענה ענייני למה שהעליתי בפניך. חי"א לקה בסוג של נקיסיזם, ופלד טיפח את זה, וזה מובלע בתגובותיך. התכונה הזאת גורמת לנגועים בה "להתאהב" בתכנונים של עצמם ולהאשים את האחרים שהתברר שזה לא עבד. בשורה תחתונה, חי"א תכנן את מבצעיו מתוך הנחה מוטעית (נרקיסיסטית) שכולם "הקברניטים" "והירוקים" חייבים להתאים את עצמם אליו לתכנוניו ולצרכיו, כי הוא זה שמכריע את המלחמות. זה אולי נכון כאשר צה"ל יוזם ותוקף, אך זאת טעות קטלנית כאשר צה"ל מגיב ונדרש להגן. ובכך סכמתי את הדיון אתך על בני פלד.
כתוב תגובה ל- פועה
מה לעשות והקשקושים נשארים קשקו
  מגיב ותיק   5/11/17 19:58
קשקושים ומתברר כי ברוב בורותך ושחצנותך לכתוב על דברים שאין לך בהם מושג ירוק אבל את אוהבת לחזור עליהם כמו שעשית שוב כאן.

אגב, לא היה שום "דיון" על פלד, היו חירטוטים מהרהורי ליבך אותם הזמתי.

ואם שכחת, את מוזמנת לחזור לכאן :

news1.co.il
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
אגב, עוד בורות המעידה על
  מגיב ותיק   4/11/17 10:55
רמת הכותב המחרטט מהרהורי ליבו

שכתב על ועדת אגרנט :

"משיקולי היוקרה שהייתה לפלד בעקבות אנטבה ומשיקולי המורל של העם הוועדה לא נגעה בחי"א וזאת אחת המעידות הגדולות שלה".

רק אצל פועה אנטבה שבוצע ביולי 76 בא לפני מלחמת יו"כ וועדת אגרנט שמסקנותיה פורסמו בינואר 75.

אוי הקשקושים !

(תגובה זו נכתבה בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועדת לנשים וגברים כאחד).
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
תעתוע של הזיכרון. באשר להרהורי
  פועה   5/11/17 08:47
הלב. גם אתה כותב את מהרהורי לבם של אחרים ומהרהורי לבך. ודעותך על בני פלד ועל יצחק רבין מעידים על זה.
כתוב תגובה ל- פועה
תענוג לקרוא את שטויות פועה ,
  חבר קיבוץ יגור   5/11/17 15:36
אם כי אני די מרפרף בשירבוטה , הרי דעתי ודעת רבים על מתוסכלת זאת ידועה.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
מגיב ותיק =כלבלבו של בני פלד
  נחשון הותיק   5/11/17 17:58
אחד האסונות הגדולים ביותר בתולדות ח"א היה החלפתו של האלוף מוטי הור, בטווס היהיר בני פלד. מי שמחליף מפקד זרוע אויר או אלוף פיקוד עיקרי, שלושה חוושים לפני המלחמה שהיו עליה עשרות התרעות חמות =צריך להיות מפגר, מוגבל, או סוכן אויב...אין ספק שמוטי היה מתפקד נפלא, בניגוד לשחצן הגאוותן בני "ילד שלי לא יוצלח", שנכשל כליל.
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
כשאזובי הקיר פוצחים בשיר...
  פועה   3/11/17 21:40
כתוב תגובה ל- פועה
לכי פועה לטפל בחסכים שלך,
  חבר קיבוץ יגור   4/11/17 05:31
זה רק יעשה לך ולסובבים אותך טוב.תלמדי לצחוק ,לשיר לחייך ולהסתכל על העולם קצת אחרת ,חוץ ממרמור ריטון ותגובות לא ראציונאליות בלתי נשלטות.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
כן, חבל שלא היה חכם ואמיץ כמוך
  גלילי   4/11/17 09:45
איכשהו, מפקדי הצבא הבכירים בזמנו חשבו אחרת ולא היו מוכנים אפילו לאפשר לו להאריך את שהותו בבריטניה לשם לימודים אקדמיים בהם חפץ. ראו בו נכס שלא ניתן לוותר עליו אפילו זמנית. איכשהו ה"טיפש" זכה לפרס יוקרתי על הצלחותיו בלימודי התיכון. איכשהו כמעט כל מי ששירת לצידו העריך את כישוריו השכליים. איכשהו, לגמרי במקרה, הוא גם היה הרמטכ"ל שהכין את צה"ל למלחמה המוצלחת בתולדותיו. לגמרי במקרה כמובן. אבל בישראל יש אחריות מיניסטריאלית רק על כישלונות. לא על הצלחות. ובמלחמת העצמאות רבין היה בסך הכל בן 27, ללא כל הכשרה צבאית רצינית וללא ניסיון בהפעלת כוחות סדירים.ללא מטה מקצועי ולכמעט ללא כל נשק כבד. והוטלה עליו אחריות שמקבילה לזו שהיו נותנים היום למפקד אוגדה. אם היה מצליח זה היה בגדר נס. ויש לומר שגם מנוסים ממנו נכשלו בתנאים אלו, כולל כאלו ששירתו בתפקידי פיקוד בצבא הבריטי והגיעו בו לדרגת רב סרן.
כתוב תגובה ל- גלילי
גלילי,מה שכתבת נכון,אבל רבין
  חבר קיבוץ יגור   4/11/17 20:25
לא היה אלוהים וה"מורשת" שלו אלה הסכמי אוסלו וקורבנות השלום של הסכמים אווילים אלה.בחזית הלחימה הוא לא הוכיח עצמו ,אבל עמדה לו זכות האמא הפעילה הפוליטית של הנ"ל מאנ"ש לכן קודם למרות ובגלל חוסר נסיונו וכשלונותיו.בקשר לבניית צהל והכנתו למלחמת ששת הימים.המלחמה הוכרעה בשעות הראשונות ע"י חיל האוויר ובצהל של אז כל רמטכ"ל היה מנצח,רק המקריות הביאה איש כמוהו לעמדת המפקד הצבאי העליון באותה תקופה.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
יש רצף ניכר בין טיפש ובין אלוה
  גלילי   5/11/17 06:23
לא זוכר כתבתי שהוא היה היה בן אלוה או חסין מביקורת. אבל ההגזמה מצד שני דוחה וראויה לתגובה. ואתה לא חייב לקנות ללא ביקורת כל תיזה שמילשטיין מנסה למכור. בששת הימים הייתה מלחמה קשה גם לאחר המכה האווירית. ובסופו של דבר העומד בראש הוא האחראי לטוב ולרע. כך דוגמא להחלטה נבונה מאוד שלו- הוא שהחזיר את אריק שרון מהכפור. ולגבי הסיבות שקודם: עם כל הכבוד לרוזה היו מפקדים בפלמח הרבה יותר מיוחסים ממנו. יוסף טבנקין למשל. הייחוס לא מסביר את העובדה שרבין הועדף עליהם.
כתוב תגובה ל- גלילי
בשבייל לא לברח משדה הקרב לא
  צריך   4/11/17 21:55
הכשרה.
כתוב תגובה ל- צריך
מילשטיין, אתה דמגוג בגרוש
  גלילי   5/11/17 06:14
"לברוח" זה כל מה שרבין עשה? וזה אפילו אם נקבל את התיאור של מה שעשה במקרה בודד כ"בריחה". עניין מפוקפק בפני עצמו.
כתוב תגובה ל- גלילי
11
חלפו 12 שעות ו ואין מקורות...
  נחשון הצעיר   3/11/17 22:38
מילשטיין לא מוצא את הדף... הזיקנה נותנת אותותיה בישיש המקשיש...לאן הוא נעלם?? אולי תעה בדרכו ?
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
כי יש כאן רק מקור אחד: מילשטין
  פועה   4/11/17 08:43
זה מאמר פרשנות אישית.
כתוב תגובה ל- פועה
תקלה טכנית
  אורי מילשטיין   4/11/17 10:03
במקור יש מראי מקורות. בטעות הם לא צורפו בעריכה של ניוז1 לפרק. ביקשתי להוסיפם ובינתיים לא נעניתי. אני ראה בכך תקלה טכנית. אולי הדיון בכך יניע את אנשי האתר להוסיף את ההערות. כל מי שמאוד מעוניין, ישלח לי מייל ואשלח לו את המקור עם ההערות. urimilsh@smile.net.il
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
12
חלפו 24שעות ואין מקורות....
  נחשון הצעיר   4/11/17 09:42
איפה ראומה, איפה כנרת, איפה שפרה??? מילשטיין איבד שליטה, גם על הסוגרים??
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
13
אלה גיבוריו של מילשטיין??
  נחשון הותיק   4/11/17 09:53
"דמויות המופת"=משה קלמן ואריה טפר...לא יאומן. משה קלמן האחראי לשני מעשי הטבח החמורים ביותר שבוצעו במלחמת העצמאות= טבח עין זיתון וטבח לוד..... ואריה טפר מיגור["הקיבוץ של אידיוטי מילשטיין"],מר פתיל קצר שברח בסידרתיות משדות הקרב כאשר היתה תקלה בקרב: קרית ענבים,יאנוח ,תל מוטילה. אלה הגיבורים של הליצן מאפעל... ומה עם אורי בן ארי, שייקה גביש, ברן,נחום אריאלי, אלעד פלד,דדו, חקה, הם לא ראויים לפי הגאון מפנימיית הדסים...פחחחח
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
14
שימור הישובים מעיד על אסטרטגיה
  פועה   4/11/17 10:02
אחת בלבד! "קדושת ההתיישבות" כיסוד מוצק לשליטה בטריטוריה. ההקרבה שהייתה בגוש עציון והכתמת החברים על נפילת "ניצנים" בדרום, הם הוכחה לקיומה של אסטרטגיה כזאת. לעומת זה, פינוי בית הערבה מאזור ים המלח מעיד שלא הייתה בשום שלב חשיבה רצינית על השתלטות על כל ארץ ישראל המערבית! ומכאן שלא הייתה "אסטרטגיה פביאנית" והיא גם לא "התפוררה" מלבד בדמיונו העקום של "הסופר".
כתוב תגובה ל- פועה
האסטרטגיה הפאביאנית
  אורי מילשטיין   4/11/17 10:15
ננטשה לאחר קרב שיירת חולדה ב-31 במארס 1948. לעניין זה נטישת בית הערבה וקרב ניצנים לא רלבנטיים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
וכך גם "האסטרטגיה הפביאנית"
  פועה   4/11/17 19:54
אינה רלוונטית. כפי שאתה עצמך טענת בכמה כתבות, נגד הנהגת היישוב ונגד "ההגנה" על שלא הייתה להם אסטרטגיה ביטחונית אז איך פתאום המצאת להם "אסטרטגיה פביאנית"? חשוב להיות שיטתי! וכפי שהגבתי לך בעבר, אסטרטגיה ביטחונית הייתה גם הייתה, והיא התבססה בעיקרה על הבריטים והתממשה לאורך השנים ברמה הטקטית בהגנת ההתיישבות באמצעות הצבא הבריטי. וגם אסטרטגיה מדינית הייתה גם הייתה, היא נבנתה בהדרגה, נדבך על נדבך וגם היא נסמכה על הבריטים. החל בה והוביל אותה הלכה למעשה, חיים וויצמן מהצהרת בלפור דרך החלטת חבר הלאומים וההכרה הבריטית בתנועה הציונית כדוברת המרכזית של העם היהודי. ההחמצה ההיסטורית הגדולה של התנועה הציונית הייתה כישלונה ב 5-7 השנים הראשונות לאחר ההצהרה שלא הצליחה לגייס ולהזרים לא"י שלאחר הכיבוש הבריטי, הון יהודי והגירה יהודית המונית. מה שהתרחש בפועל רק לאחר 1945 ולאחר 1948.
כתוב תגובה ל- פועה
איזה יופי ,שוב לא מובן כלום.
  חבר קיבוץ יגור   4/11/17 20:44
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
במקרה הזה היא צודקת
  גלילי   5/11/17 08:22
או שהייתה אסטרטגיה או שלא הייתה אסטרטגיה. מילשטיין מחד טוען שלא הייתה אסטרטגיה ומצד שני מדבר על "אסטרטגיה פביאנית".
מה שכנראה היה זה שהייתה אסטרטגיה (שמילשטיין מכנה "פביאנית" ובכלל לא בטוח שזו הגדרה מתאימה) אבל היא לא עמדה בלחץ התפתחות האירועים: פלישת צבא ההצלה, הקשיים במלחמת הדרכים שעוצמתם הייתה בלתי צפויה, והשפעת פיגועי הטרור הערבי ותגובות הנגד היהודיות שלפחות חלקן (בוודאי אלו שביצעו האצ"ל והלח"י) יצאו משליטה ותרמו להתערערות האסטרטגיה הנ"ל.
כתוב תגובה ל- גלילי
פועה בהגדרה מגיבה לשם תגובה
  חבר קיבוץ יגור   5/11/17 15:44
לא לשם גילוי האמת,לא תובנה חדש ,לא רעיון חדש,סתם פלגיאטיזם מהזן הנמוך ביותר במקרה הטוב,אבל אם זה עושה לה טוב ,שתמשיך להתפלש בשטויות של עצמה.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
אנשי בית הערבה לא רצו להישאר
  ב_שמואל   4/11/17 20:02
אנשי בית הערבה לא רצו להישאר ולכן לא הייתה ברירה אלא לפנותם.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
גרעין שחוק לא סיבה לנטוש ישוב
  פועה   5/11/17 08:03
במפעל ההתיישבות היו מתיישבים שהתייאשו ועזבו, הם הוחלפו באחרים.
כתוב תגובה ל- פועה
פועה, בפעם הבאה אני אתחשב בזה
  ב_שמואל   5/11/17 09:12
פועה, בפעם הבאה אני אתחשב בזה. אבל במקרה זה, זה מה שקרה, ולכן אין מקרה זה מלמד אסטרטגיה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
נכון זה מעיד שלא היתה אסטרטגיה
  פועה   5/11/17 11:28
של אף שעל לצורך כיבוש א"י השלמה ממערב לירדן, כטענתו ההזויה של מילשטיין.
כתוב תגובה ל- פועה
פועה, לא לימדו אותך
  ב_שמואל   5/11/17 16:42
פועה, לא לימדו אותך כיצד מסיקים מסקנה. אחד העקרונות הוא "אין לומדים מהיחיד על הרבים" ולכן מקרה מיוחד זה אינו מלמד שקיים או לא קיימת אסטרטגיה כזו או אחרת. ניתן - דווקא - ללמוד את ההפך מקביעתך משום שזה מקרה יוצא דופן.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
בית הערבה לא היחיד שננטש
  גלילי   6/11/17 09:50
כתוב תגובה ל- גלילי
הזיות פועה כתגובה אינטלגנטית
  חבר קיבוץ יגור   6/11/17 00:29
נו באמת פועה.חבל שאת לא שועה לעצתי איך לפרוק את תיסכולייך,גם יותר מענג,גם יותר משחרר וגם ,שזה הכי חשוב,תשחררי אותנו מהשטויות שאת כותבת.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
הוסכם כי לא ניתן להגן עליהם
  גלילי   5/11/17 11:06
בית הערבה היה יישוב קטן ומבודד מאוד. לא הייתה אפשרות להגן עליו ולכן העדיפו לפנותו מאשר שהאויב יכבוש אותו ויטבח בתושביו או ייקח אותם בשבי (כפי שקרה בגוש עציון). לשם השוואה, היו יישובים שבהם נאסר על התפנות תחת לחץ האויב כאשר ידעו כי יש סיכוי טוב להתגבר על האויב. כך ברמות נפתלי למשל. יגאל אלון איים שיציב מקלענים שיירו במי שינסה לברוח מהיישוב ואכן היישוב חולץ מהאיום שהיה נתון לו.
כתוב תגובה ל- גלילי
15
צה"ל לפי חזונו של מילשטיין
  נחשון הותיק   5/11/17 16:56
היה צריך להיות מיקבץ של מיליציות מטורפות בסננון דאע"ש או אלקעידה, שבראשם מפקדים לא מאוזנים ואכזריים כמו משה קלמן[אלג'אזאר מלוד],או אריה טפר שלא מסוגל לקבל מרות...למזלנו הם הועפו לשולי המחנה להוציא חריג אחד שגרם נזק אדיר,--משה דיין [פסיכי עם קבלות].... חוץ ממנו מונו למפקדי הצבא אנשים שקולים, חושבים ויצירתיים כמו יצחק רבין,מוטה גור,אמנון שומרון , בוגי יעלון..
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
למזלנו לא מתייחסים לליצן ההזו
  נחשון הצעיר   6/11/17 13:04
ההזוי= המטורלל מאפעל, רואים בו קוריוז קומי-במקרה הטוב. לא ברור מה האובססיה שלו עם חברי קיבוץ יגור?? הרי אריה טפר מת מזמן...
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
16
מילשטיין נא לרענן את התגובות
  נחשון הצעיר   7/11/17 18:20
נמאס לנו לקרוא את הזיבולים של "חבר קיבוץ יגור"[1, 2, 3, ההומו, הכלבלב של פועה, וכו'...],עבור ל "חבר קיבוץ מיזרע", זה יהיה עסיסי יותר...
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
17
מילשטיין =פג תוקף
  נחשון הצעיר   9/11/17 16:17
מילשטיין מפרסם חומר ישן נושן, מעלה עובש,משעמם, מעניין בקושי את הסבתא שלי...יאללה,החלף דיסק.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il