|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מס שפתיים
מאת: רפי לאופרט  |  08/11/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
אתה טועה ?
  אבנר צפוני   8/11/17 14:46
או מטעה ?
בתום לב,או בכוונת מכוון ?
צריך להפריד בעניין זה,בין שני נושאים שונים:
האחד הוא הפרטים-תהליך השלום השנוי במחלוקת,"המורשת",הסכם אוסלו.
הנושא השני הוא החשוב,העקרוני,הטראומטי,המזעזע לדורות.נושא שאמור להיות שקול בחשיבותו והשפעתו ל "צום גדליה".
טראומה לדורות.לקח לדורות.
וזה שהימין מתכחש,מוליך שולל,מעוות עובדות היסטוריות,לא נוטל אחריות,לא מכה על חזהו-
על כך לא יסולח ולא יכופר.
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
תגובה אופיינית לבבון שמאלני
  בני בנקר   8/11/17 17:21
חסר מוח. תמוה בעיני שהכותב איננו מתייחס לכל העובדות התמוהות,ללא כל הסבר הגיוני,שקשורות ל?רצח? רבין. לדעתי הקונספירציה היחידה בהקשר לרצח,הייתה של השב"כ,שפעל בשליחות השלטון להבאיש את ריחו של הימין שעמד לנצח בבחירות,כדי להפליל את הימין בהתנקשות מדומה. משהו השתבש ועד היום אין תשובות לטעמי.
כתוב תגובה ל- בני בנקר
אינני טועה ואינני מטעה.
  רפי לאופרט   8/11/17 19:35
למען האמת יש לי אפילו ספק אם קראת את הדברים.
השאלה אם תסלח או לא איננה חשובה כלל.
השאלה החשובה באמת היא אם השמאל ישתמש בסיסמאות הפללה סוחפות ומצוצות מהאצבע בעניין הרצח בכדי לחולל משבר פוליטי שאולי יביא לו את השלטון את השלטון ואולי יזרוק אותו לכלבים, או שינהג בהיגיון ובאחריות לאומית.

אין ויכוח שפרשת אוסלו היא כישלון פוליטי טוטלי שגרם נזק אדיר למדינת ישראל. מי שיזם והגה אותו כשל בו לפחות כמו במלחמה מסוג יום הכיפורים, לבנון השניה או האינתיפאדה השניה, כישלון המצדיק וועדת חקירה ממלכתית.
הרצח טשטש עובדה זו והרעש הפוליטי המלאכותי הנוצר סביבו כל שנה, מנע למעשה אפשרות לחקור את העניין ברצינות.

אין ויכוח שרצח ראש ממשלה הוא פשע חמור, ומי שביצע אותו, נשפט ונאסר כפי שצריך היה להיות.
את הפקת הלקחים מהרצח ניתן, כאמור להפוך לסלע התנצחות ולא להפיק ממנו אפילו קורטוב של תועלת לעתיד, או לשלב ידיים ולהפוך אותו ליום זיכרון ממלכתי, ולהפיק מכך את מלוא התועלת הלאומית האפשרית.
אינני סבור שזהו מקרה שווה-ערך או זהה רצח גדליהו בן אחיקם, אבל יש בהחלט ללמוד לקח מהפיצולים ההיסטוריים שהיו בעם ישראל ותוצאותיהם הטרגיות.
בכל מקרה, ובניגוד ל"אגדות" המקובלות, הרצח לא שינה את המציאות הפוליטית משום ששינוי השלטון שהתרחש אחריו היה תוצאה של בחירות וניצחון בקלפי.

על שאלות היפותטיות מסוג מה היה קורה אילו? אין טעם לדון, משום שאיש אינו יודע לאן הייתה זורמת ההיסטוריה אלמלא התרחש הרצח. יש הסבורים שרבין עצמו היה עומד על טעותו ומשנה כיוון לאחר שהיה לומד להכיר טוב יותר את ערפאת.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
קבל משל:
  אבנר צפוני   9/11/17 07:11
שף נכנס למטבח,ע"מ להפיק ארוחה מרובת מנות. בעיקרון יש את התנאים הדרושים,אבל הדרך ארוכה ומסובכת,ותלויה באלף גורמים שונים:שיתוף פעולה של אחרים,טיב החומרים,התקדמות הרמונית,התגברות על קשיים לא צפויים,ועוד ועוד ועוד.
והעניין לא צלח,אחרי זמן קצר.ולא מסיבה אחת בלבד.
זה לא אומר שהדרך מוטעה.
זה לא אומר שבעתיד זה לא יתקיים.
ובנמשל: זה ממש לא אומר שיש דרך אחרת להגיע למטרה.
אין שום סימן ועדות שלימין יש דרך אלטרנטיבית,שהוא יכול להגשים.
אם הימין מסוגל ליישם משהו כמו סיפוח,אוטונומיה,טרנספר,אברא כדברא: שיעשה זאת עכשיו !
ואם לא- נחכה כולנו,להמשך שיבוא,במהרה בימינו,של הסכמי אוסלו.
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
לא ממש הבנתי את הקשר של
  רפי לאופרט   14/11/17 21:44
המשל לנמשל.
תמיד אפשר לחכות. איש אינו משלה את עצמו וגם אני את עצמי, שמה שיקרה מחר הוא הבטחה ל- 1000 שנים, או שכך יהיה לעולם. מזכיר לך שהסכמי סייקס-פיקו נחתמו לפני כ- 100 שנים ויצרו "עולם חדש" במזרח התיכון. עולם זה מתפורר בחמש השנים האחרונות לנגד עינינו וימשיך להתפורר. מה שיקום במקומו, כאשר יקום, גם הוא אינו מובטח ל- 1000 שנים.
אם תיווצר סיטואציה פוליטית שתכפה פתרון זמני בלתי-רצוי, עצם היווצרותו תהיה שלב ראשון בדרך לשינויו או ביטולו בהזדמנות הראשונה שתהיה לכך היתכנות. לפתרונות כפויים ובלתי-טבעיים יש תוחלת חיים קצרה בדרך כלל וזרעי התפוררותם מצויים בעצם התהליך הכפוי שחולל אותם.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
אבנר, אתה צודק, יש להפריד בין
  ב_שמואל   8/11/17 20:59
אבנר, אתה צודק, יש להפריד בין תהליך אוסלו שהיה מבוסס על מעשי בגידה במדינה ועל זה לא הועמד איש לדין למרות שפשע כזה משול - בחוק העונשין של מדינת ישראל - לפשעים שנעשו ע"י הגרמנים. לבין רצח ראש ממשלה נבזה שנרצח ע"י יהודי. הוויכוח העז שבין השמאל לימין נובע מהעובדה שהשמאל לא מקבל אחריות על פשעי הבגידה של אנשי אוסלו והימין - דווקא - כן מתנער מיגאל עמיר. השמאל ממשיך - כמוך - את ההסתה כנגד הימין, והימין מנסה להגיע להסדר כלשהו עם האנשים ששואפים כל-כך להגיע להסדר עם האויב הערבי. אם היינו מעמידים את ההטענות של השמאל על הימין ולהפך, הרי ברור שהשמאל הבוגדני אשם בכל הבלגן שנוצר עקב מעשי הבגידה של השמאל במדינה, אך כיוון ששמאלני לא יכול להיות אחרת משמאלני, אזי התוצאה מעוותת כתרבותו של שמאלני. אבנר, השמאל מאד מסוכן לכולנו, גם לעצמו. אבנר, שמור עלינו מהשפעת ההמעוותת של השמאל.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
2
רפי, כתבת: "שום הסדר מדיני לא
  ב_שמואל   8/11/17 20:43
רפי, כתבת: "שום הסדר מדיני לא יהיה יותר חד-צדדי, ובכל מקרה יהיה טעון דיון ציבורי והכרעה במשאל-עם". נראה לי שאינך מצליח לחדור לעומק העניין. גם בסיפור אוסלו, השמאל ראה עצמו כבעלים לגיטימיים ויחידים של המדינה, ולכן לא נימנע מלסייע לאש"ף להשתקם מהמפלה בלבנון והחרם הכלל עולמי שבו היה. אנשי שמאל - בחסות ומימון של מדינות זרות פעלו כבוגדים לכל דבר משום שבתרבותם אין הם מחויבים נאמנות למדינה אלא לתרבותם השמאלנית (למפלגה). לכן, גם כיום אנשי שמאל פועלים כנגד מדינת ישראל בגלוי ובסמוי. רפי, אתה מתנבא ש"בכל מקרה יהיה טעון דיון ציבורי והכרעה במשאל-עם", לדעתי אתה טועה משום שאתה חושב מה לדעתך צריך להיות ואינך מבין שהשמאלנים באים מתרבות אנרכיסטית ולהם יש הגיון אחר וערכי מוסר שונים משלך. אין לי ספק שאם ימצאו אפשרות לבצע פעולה (גם אם היא מנוגד לחוק) שתקדם הסכם עם הפלסטינים - הם יבצעו אותה בלי להתחשב בעם היהודי. שים לב שכל ההסכמים וההסדרים שישראל עשתה נבעה מכך שנציגי ישראל שאפו ל"הסכם" אפילו אם הוא לא היה כדאי לישראל. במדינה מסודרת המדינה חייבת לטפל בפושעים באמצעות חקירה העמדה לדין וענישה, בכל מקרה, אסור לאדם פרטי לרצוח בוגדים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
3
פתפותי ביצים
  הירונימוס   8/11/17 22:30
עד שהימין לא יקח אחריות על חלקו במסע ההסתה והרצח לא יהיה שקט ולא יהיה פיוס ולא יהיה כלום. עד אז נהיה אדישים לכל מה שקורה לימנונים, מצידנו שיהיה להם גוש קטיף כל שבוע, שיהרסו להם הבתים, שיעקרו להם הקברים, שיפרקו להם את הישובים, מצידי אפילו פעמיים בשבוע. ללא שמץ אמפטיה וללא שמץ הזדהות. פשעתם ולא התחרטתם, לא הפנמתם, ועל כן לא יסלח לכם לעולם
כתוב תגובה ל- הירונימוס
4
כעניים בפתח
  באום   9/11/17 20:05
אנשי ימין שמבקשים להצטרף אל מדורת השבט של השמאל,פשוט מבזים את עצמם ולא לומדים לקח שנה אחר שנה.העצרת בכיכר תדעך אם הימין לא יתייחס אליה.מי שמרים את הפיוז לאנשי השמאל הם אנשי הימין שמעוררים בלגן כל פעם כאשר העצרת מתקרבת,וכאשר הפיוז מורם, נוהרים אנשי השמאל בהמוניהם לעצרת שהיא למעשה לא עצרת לזיכרו של רבין אלא עצרת פוליטית שנועדה לנגח את הימין ולשמור על הקלף האחרון שעוד נשאר לשמאל.רצח רבין הוא מטבע עובר לסוחר וצריך לדאוג שערך המטבע מן ההיבט הפוליטי,ירד עם הזמן.נקווה שבשנה הבאה טהורי הנפש מהימין ימצאו להם משהו אחר לעשות באוקטובר נובמבר ולא יתדפקו שוב כעניים בפתח על דלתות מחנה השמאל.ומה עם הפיוס? לא צריך פיוס,העם מפויס.מי שלא מפויס זה מיני פונקציונרים מחרחרי ריב שמלבד לחרחר ריב,הרבה לעשות הם לא יודעים וראינו את זה בימי שלטונם.הם נמצאים בעיקר בשמאל כי הDNA של השמאל הוא לחפש תמיד מה לא בסדר ולהתחיל ליילל.תנו להם ליילל לבד ובחושך.
כתוב תגובה ל- באום
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il