s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אושר - ירושלים עומדת למכירה!
מאת: בעז שפירא  |  30/11/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
בעז-
  אבנר צפוני   30/11/17 11:34
לפני כל סוף שבוע,אתה מקפיד לפרסם מאמר משעשע.תודה. "תחום ירושלים" הוא אחד הגורמים המשתנים ביותר,הגמישים ביותר באזורנו. הכי לא קבוע ולא קדוש. יש שכונות ורבעים שלמים,שמזה עשרות שנים,אף ירושלמי יהודי לא יכנס לשם. יש אינספור מוסדות דת,וקונסוליות-שריבונות ישראל לא חלה עליהם. אחרי מאות שנים של "זניחת הארץ",ודבקות בה-תאורטית ורוחנית בלבד,אתה רוצה לתקן עכשיו הכל,בבולמוס לאומני טוטלי ????? לא יקרה.
כתוב תגובה ל- אבנר צפוני
אבנר הצפוני-
  אלברט שבות   1/12/17 16:38
איזו תגובה ירודה אפילו לא משעשעת. גם ציניות אין בה. ירדת כה עמוק לזנות אפנר.
כתוב תגובה ל- אלברט שבות
צפוני, מצפון תיפתח הרעה!
  יהודי מפוכח   1/12/17 23:41
כתוב תגובה ל- יהודי מפוכח
2
מדינת עולם נאור נוסח שפירא
  שלמה המגיב   30/11/17 17:41
אדון שפירא , אפילו להשקפתך , ראוי לנמק לעולם וגם לעצמנו , נימוקים מעשיים , עכשוויים , ולא מיסטיים , לעניין אי היתכנות ויתור על חלק מירושלים , או כל "חבל" אחר בארצנו , לשילטון הפלשתינאים , באשר הגיע הזמן "שתרד לקרקע" , ותבין שהעולם השתנה ואיננו נמצאים בתקופת התנ"ך. בחייך , בועז ,עברו כמה שנים מאז , האם לחזור לתקופת האבן ? ולנימוקיך : 1) כבר היו לא מעט מקרים בהיסטוריה העולמית , שכתוצאה מהסכמים בין מדינות , "..ויתרו מדינות על חבל ארץ במולדתם.." , אם כאילוץ או פשרה , ואם מתוך אינטרסים של המדינה המוותרת , מסיבות ביטחוניות או כלכליות , או דמוגרפיות או אתניות או תרבותיות וכיוצ"ב ואל תמציא לנו כאן אכסיומות שאינן. 2)אין אף מדינה בעולם , שתתייחס במישור המעשי לשטחה הריבוני "כמתנת בורא עולם" , שלא ניתן להתפשר על שינוי בתיחומו ובגבולותיו מכל סיבה שהיא , אפילו לצרכיה שלה ( ביטחוני , כלכלי , דמוגרפי וכיוצ"ב ) . 3) במדינה דמוקרטית , שבה שולט העם באמצעות נציגיו בכנסת ולא ע"י כת דתית עליונה כמו באיראן , אזי כן "הכנסת ( הפרלמנט) תכריע" ויש לה בהחלט את "הסמכויות" לקבוע את תחום ריבונותה , מאינטרסים שלה , והמושג "קדושת הארץ" , שאיני מזלזל בו בכלל במושגים של חינוך ותרבות של עם ונאמנות למדינתו , אין לו תימוכין בשום חוק במדינה , באשר ההלכה אינה כלולה במערכת חוקי המדינה ( מלבד בדיני אישות) . לסיכום , אדון שפירא , נימוקים בסגנון כזה , כפי שאתה מציג , לעניין "הכדאיות" כן או לא , לוותר על חלק משטחנו הריבוני , רק יחלישו על עצמת עמדתנו , אפילו להשקפתך ולא יזכו לשום תימוכין בעולם הנאור , שמה לעשות , אנו זקוקים לו , מול אויבנו וכל הרע והשנאה שמסביבנו. תהיה לי בריא.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
בעז לא התכוון אליך.ואם בכ"ז
  נתין מדמנת ישראל   2/12/17 20:06
יקרא מה שכתבת, יגלה יהודי שפרט להיותו נימול שלא מרצונו, אין בו כל הבנה להיות ארץ-ישראל וירושלים משאת נפש במשך אלפי שנים, כנגד כל אומות העולם וכל הסיכויים. "נחמה" פורתא היא בזה שאינך לבד. לא רק הגנרלים של הצבא הישראלי "חושבים" כמוך, אלא מתברר שגם גב' מועלם מהמפלגה בשם הבית היהודי, שכחה מה שלמדה. לא לעיניך מכוון המאמר אלא לעיני הבית היהודי שעיניו כהו, ולא מזוֹקֶן.
כתוב תגובה ל- נתין מדמנת ישראל
3
ועוד על "ויתור" על חבל ארץ
  שלמה המגיב   30/11/17 18:13
שפירא לא מסמיך אף גורם במדינה מתוקנת לוותר על חבל ארץ "מארצנו הקדושה" , אך שוכח , או מתעלם מהעובדה שכבר עשינו זאת בעבר. האם הסכמתנו ( ואפילו שמחתנו) להחלטת האו"ם בכ"ט בנובמבר 1947 להקמת המדינה היהודית רק על חלק מארץ ישראל ( תוכנית החלוקה) , אינו "ויתור על חבלי ארץ קדושים " או היה לנו אינטרס שלנו בנסיבות ההן לקבל זאת , כחלק מפשרה כמתאימה לנו באותן נסיבות ? האם נסיגת כוחות חטיבת הראל ( גדוד הפורצים) מירושלים העתיקה במלחמת השחרור , והוצאת כל היהודים מהרובע היהודי שם ,לא היה "ויתור על חלק מירושלים הקדושה" מנימוקים ביטחוניים ? ומה על הנסיגה מגוש עציון במלחמת השחרור ? האם אסור היה לתושבי הגוש לסגת , והיה עליהם להירצח ע"י הערבים עד האחרון שבהם ( כמו במצדה) , כי לא מוותרים על "אף חבל מארצנו הקדושה" שניתנה לנו ע"י "בורא עולם" ?? . טוב , אדון שפירא , לזרוק סיסמאות שדופות ( "..ארצנו הקדושה..בורא עולם..) "לא עולה כסף" ועשוי לטמטם כאן קוראים מן השורה שאינם "יציבים על הקרקע" , אז למה שלא נסית כך את הקוראים כנגד ממשל חוקי ודמוקרטי במדינה ? " הכנסת לא מוסמכת " עאלאק ! נו , רק "בורא עולם" ששפירא נציגו , הוא זה שיחליט עבורנו !.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלמה, זו לא אשמתך שגדלת
  ב_שמואל   30/11/17 21:39
שלמה, זו לא אשמתך שגדלת ללא חינוך סביר. תראה, יש עם יחודי שהשאיפה הלאוומית שלו במשך אלפי שנים הייתה לשוב ל"ציון" היא ירושלים, להר הבית והסביבה. חלום זה הוגשם במלחמת ששת הימים. ללא חלום לאומי זה, לא הייתה קמה מדינת ישראל. במשך אלפי השנים - ליהודים לא היו הכוחות להתגבר על התנגדות הגויים ששלטו בארץ, ולמרות ששלטו בירושלים כל מיני נכרים, היה ברור ליהודים (ולכל העולם) שירושלים שייכת לעם היהודי, ויום יבוא והיהודים יחזרו אליה. כיום היהודים חזקים הרבה יותר מהערבים, וכשהיהודים מוסרים לערבים את ירושלים הם קובעים שירושלים שייכת לערבים ולא ליהודים. דבר זה אומר שמדינת ישראל היא נזק הכי גדול שקרה לעם היהודי. זה אומר שאין ליהודים שום הצדקה להיות בארץ הזו כי היא שייכת לערבים. אין ספק שאם אתה שמאלני או ערבי, הדבר הזה הוא חיובי בשבילך, אך לעם היהודי זו שואה. האם החוק והכנסת יותר חשובים לעם היהודי מאשר ירושלים? ברור שירושלים יותר חשובה לעם היהודי שהרי המדינה הוקמה בזכות ירושלים. העם היהודי בלי ירושלים - לא זקוק למדינת ישראל. דרך אגב, האנשים המעוותים יהיו מוכנים למות בהגנה על הקיבוצים המיותרים בעוטף עזה אך לא על ירושלים, תראה מה תרבות מטומטמת יכולה לעשות לאנשים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
מידע חשוב עבור שמואל
  שלמה המגיב   30/11/17 23:20
מי שהגשים לך את "החלום לשוב לציון במלחמת ששת הימים " , היו "האנשים המעוותים שיהיו מוכנים למות עבור הקיבוצים המיותרים אבל לא עבור ירושלים" , באשר חלק משמעותי מתוך 180 הנופלים בקרב לשחרור ירושלים , היו לוחמי המילואים של חטיבת המילואים צנחנים 55 שבפיקוד מוטה גור , כאשר מתוכם היו בני ההתיישבות הועבדת "השמאלנים" , גדול עשרת מונים מחלקם באוכלוסיה . שניים מתוך שלושה המג"דים היו "שמאלנים" ( יוסי יפה ממושב חרות ויוסי פרדקין מתל עדשים) מההתיישבות העובדת , וגם מפקדי הסיירת מאיר הר ציון וסגנו מכפר ביאליק וכמעט כל מפקדי הפלוגות ומי שהגיע ראשון לכותל והניף את הדגל עליו , היה מ"פ א יורם זמוש מקיבוץ יבנה. אתה הבנת את זה , שמואל ? בשביל לאהוב את הארץ שלנו ולהילחם עליה , לא חייבים להיות בעלי השקפות אידיאולוגיות ודתיות כשלך , ואל תעשה מאנשים שלא חושבים כמוך - "אנשים מעוותים" שלא מספיק פטריוטים ויהודים , כי מי שמנהל באופן "מעוות" זה אנשים כמוך. אני מקווה שעשרות המשפחות השכולות "השמאלניות" שאיבדו את בניהן ואת בעליהן ואת אבותיהם , בקרב על ירושלים במלחמת הימים , לא מודעים בכלל לתובנות בנבזיות שלך , בגין המאפיינים שלהם ( "מעוותים" !) . ממש מביש !. החלקות הצבאיות בבתי הקברות בישובים החקלאים "השמאלנים" , מלאות "באנשים המעוותים שלא מוכנים להילחם עבור ירושלים " !. וואלה שמואל , אני "מת מסקרנות"לקבל מידע על "תרומתך" האישית לביטחון מדינת היהודים , בהשוואה לכל "השמאלנים המעוותים שלא מוכנים להילחם עבור ירושלים" ויש לי הרגשה ,שהתשובה לכך תהיה מעניינת.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלמה, אינך מבין שדבריך מחזקים
  ב_שמואל   1/12/17 07:05
שלמה, אינך מבין שדבריך מחזקים את דברי שמדובר באנשים בעלי תרבות מעוותת? בשביל מה ובשביל מי השמאלנים נלחמים, בשביל הערבים? פשוט טמטום.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
"בשביל מי נלחמים" ,שמואל ?
  שלמה המגיב   1/12/17 10:30
אז אגיד לך , אדון שמואל. כולנו , כל לוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים , ללא הבדל השקפה אידיאולוגית או חוזק אמונה דתית , נלחמים אך ורק כדי להגן על עצמנו מפני אויבנו ובכדי שלא יקרה שוב לעם היהודי , את מה שעשו לו הגויים בגלות , בעיקר בתקופת השואה , אך גם בפראות שלפני כן . אין לנו שום מטרה , לנורמלים שבתוכנו , לכבוש שטח שמעבר לתחום ריבונותנו , אלא לצרכים ביטחוניים , ואם "תוך כדי" אנו גם תופסים חזקה על שטחים ואתרים היסטוריים של העם היהודי , זה בסדר גמור ואני לא נבהל מהמושג "כיבוש" , אלא אם הוא מזיק לאינטרסים שלנו , של המדינה ושל העם היהודי. אתה הבנת את זה שמואל ? התובנה שלך "שהשמאלנים נלחמים בשביל הערבים " (!) , היא "הטימטום" , הרשעות והשנאה בהתגלמותה , אדון שמואל. "תרבות מעוותת" עאלאק ! , לא להאמין ! יתרשמו כאן הקוראים מהדו שיח הזה ביננו , שמואל ויחליטו למי יש כאן "תרבות מעוותת" , והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלמה, כיוון שאתה מושפע מתרבות
  ב_שמואל   1/12/17 15:14
שלמה, כיוון שאתה מושפע מתרבות מנוולת - אינך יכול להבין שאתה אומר דברים מעוותים. ראה: למרות שאתה שמאלני שטוען ל"צדק" של הערבים שגזלנו מהם את אדמתם - אתה אומר שזה אינו מהווה לך בעיה אם לדעתך יש צורך בנישולם. ובכן, אתה מבין שהמחלוקת שאתה מציב בינינו - זה אינו מי צדיק יותר, אלא הוויכוח הוא אם אתה רשאי לקבוע לי מה "הצרכים" הלאומיים שלי. ובכן, יש לנו מחלוקת האם ירושלים היא "צורך" המחייב לגרש את הערבים או לאו. בחברה דמוקרטית, יש הסכם בין החברים בחברה הדמוקרטית, שההכרעה נקבעת על ידי רוב החברים. על-כן, ברור וידוע שמרבית החברים היהודים אינם מוכנים לוותר על ירושלים. (תוצאה זו ברורה גם במסגרת המדינה הכוללת את הערבים הישראלים, זו הסיבה שרבין המנוול נזקק לרמות את העם כאילו הוא לא וויתר על ירושלים). שלמה, אתה מבין שטענתך היא טענת הקוזק הנגזל שטוען כמה הוא "אדם נאור" וישר? לא, אתה אדם שתרבותו משבשת את דעתו ואינו יודע לכבד אנשים שחושבים נכון יותר ממנו.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אמת ועובדות נוסח שמואל
  שלמה המגיב   1/12/17 18:35
1) תפסיק כבר לתייג "כשמאלן" את כל מי שלא מזדהה עם דעותיך וגם הכינוי "מנוול" לכל אדם שיש לך ביקורת עליו , אינה מוסיפה לאמינותך ולרצינות טיעוניך , והיא יותר מתאימה לשיחה של שוק . 2) איני "שמאלן" בכלל בהשקפותיי , אך ראוי לציין שגם השמאלנים לא טוענים "שגזלנו מהערבים אדמתם" , ולא מסיבה זו הם בעד בעד מדינה פלסטינאית לצידנו " , אלא כדי לא להגיע בעתיד למדינה דו לאומית ואובדן הזהות היהודית של המדינה. 3) לא טענתי שעצם תפיסת חזקה ביטחונית על שטחים פלסטינאים בארץ ישראל , משמעותה שיש " צורך בנישול הפלסטינאים" ולדעתי אין שום סיבה לכך ואל תמציא כאן נתונים שלא אמרתי בכלל. 4) אם "מרבית החברים היהודים לא רוצים לותר על ירושלים" , אז כך יהיה , כי אנו בדמוקרטיה וראוי שגם אתה תדע לקבל החלטות שלא לרוחך , כאשר "המנוולים השמאלנים" הינם רוב , וההחלטות שתתקבלנה יהיו בניגוד להשקפותיך , כגון ויתור על "חבלי מולדת" , גם אם אתה וגם אם "בורא עולם" שאתה נציגו לטעמך , חושבים שזה בגידה של "מנוולים".
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלמה, נסה להיות אדם ישר.
  ב_שמואל   2/12/17 18:33
שלמה, אני שמח שגם אתה מרגיש לא נוח בהגדרתך כ"שמאלן". אני בהחלט מבין אותך, שהרי הגדרת השמאלן כ"שמאלן" אומרת שמדובר באדם מדת השטן שמעשיו יכולים להיות מעשים ראויים (שרות ביחידות נבחרות) ובאותו הזמן עלולים להיות מעשי שטן (בוגדים בשרותי אויב). אתה דורש ממני לא לכנות שמאלן בתוארו כנבל, וזאת משום שנדמה לך שיש לך סמכות לצוות עלי. אדם בעל ערכים חיוביים שאין לו סמכות לצוות את קביעותיו על אחרים, ומעוניין בשינוי אצל האחר, יבקש את בקשתו כשהוא יודע שגם אם יקבל סירוב - זה במסגרת הכבוד שהוא נותן לזכויות של האחר. כיצד אתה היית מתייחס לאדם שהיה משתלט עליך ומתנהג כאילו יש לו זכות לקבוע לך כיצד לדבר וכיצד להתבטא. לא היית קורא לו נבל? תאר לך שאותו נבל חושב שהוא הקובע לי גם מה יותר טוב בשבילי ("אינה מוסיפה לאמינותך ולרצינות טיעוניך"), כאילו הנבל יודע טוב יותר ממני איזו תגובה אני מצפה מהקורא את דברי. שלמה, אתה מבין עם איזה אנשים מעוותים אנחנו צריכים להתמודד? שלמה, כשמאלן אתה יכול לשקר חופשי (יתרון גדול לשמאלנים) משום שבדת השטן (קומוניסטים לדוגמה) הרוע חשוב מהטוב. ולכן אין לך בעיה לכתוב את השקר: "השמאלנים לא טוענים שגזלנו מהערבים אדמתם", וכולם יודעים שזו הטענה של השמאל כלפי המתנחלים. גם העניין "הזהות היהודית" היא שקרית משום שהשמאל מנותק מהתרבות היהודית. כך גם הטענה הגזענית שלך (של השמאל) של "לא להגיע למדינה דו לאומית" שהיא "חוקית" רק כששמאלני נוכל - אומר את זה, כי זה משרת את דת השטן. אבל כשיהודי מבקש למנוע מערבי להתיישב בישוב יהודי כדי להימנע מהתבוללות – זה מנוגד לחוק. שלמה, לעולם השמאלנים לא יהיו "רוב" (משום שדתם היא דת מנוולת) כל שהם יכולים לעשות (ועושים) כדי להשפיע זה לבגוד "במדינה היהודית" ולחבור לאויב הערבי. כששמאלני נבל דורש נאמנות להכרעת הרוב, זה יותר מחוצפה של נבל כנאמר: "קשוט עצמך תחילה". לפני ששמאלני דורש יושר מאחרים הוא צריך לקדש את הכרעת הרוב שקבע שירושלים היא חלק ממדינת ישראל, וכל פעולה למסירת שטחי מדינת ישראל – היא מעשה פלילי (חוק העונשין בסעיפי בגידה). אז שלמה, אתה התומך בוגדים ופוגע אנושות במדינת ישראל ובדמוקרטיה – אינך זכאי לצפות שהיחס שלי אל נבלות יהיה בתחום של נאמנות חד צדדית. שלמה תהיה תתחיל בניסיון להיות אדם הגון לפני שאתה דורש משהו מאחרים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
שלמה, הבנת, אנו חלוקים על
  ב_שמואל   1/12/17 15:37
שלמה, הבנת, אנו חלוקים על הערך "דמוקרטיה". כלומר, המחלוקת היא בשאלה: האם מדינת ישראל היא מדינה שהרוב בה קובע את דעת המדינה או שכנופיה שחושבת שהמדינה על אזרחיה שייכים ל"אבא" שלהם ומותר לשמאלנים לעשות באזרחי המדינה ככל העולה על דעתם. כשהשמאלנים פועלים בלי להתחשב בדעת הרוב (כמו במקרים האלו: פשע אוסלו, שופטי הבג"ץ, תמיכה ב"שוברים שתיקה" סיוע לאויב הערבי וכו') וממשיכים ומהללים את "הדמוקרטיה", זה מצב מעוות שנגרם עקב חינוך בתרבות מעוותת. שלמה, תנסה להביט עליכם (השמאלנים) מהזווית של הערבים (או כל אדם שאינו שמאלני), אתה חושב שהם מבינים את הטמטום שלך ושל חבריך, שבוגדים במדינה ובעם שלכם? אף אחד לא היה נוהג כמוכם, אך אינך מסוגל לבקר את הדבר עד שלא תשתחרר מהחשיבה המעוותת של תרבותך המנוולת.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
4
בעז, אל תצפה לדבר ממנהיגי
  ב_שמואל   30/11/17 19:17
בעז, אל תצפה לדבר ממנהיגי הציונות הדתית שזנו אחר אלוקים אחרים: "מנהיגם של אומרי הלאו להצעת אוגנדה היה ד"ר יחיאל צ'לנוב, שטען כי נצחונו של הרצל יביא להרס התנועה. בעקבות הויכוח הסוער, רבים משוללי ההצעה עזבו את מקומותיהם, בכו, התעלפו וישבו כאבלים על הארץ. היה חשש רציני כי התנועה הציונית הגיעה לסוף דרכה. הרצל הבין עתה את עצמת ההתנגדות והדרך היחידה שעמדה בפניו, הייתה התפייסות. בנאומו האחרון בקונגרס שוב הגדיר את אוגנדה כפתרון זמני והרים את יד ימינו ונשבע "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני".
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
5
הכותב צודק בהחלט!
  משה, עורך-דין   1/12/17 18:48
חרפת ההסכמה-מראש לאפשרות שסמכות כלשהי בירושלים תוענק לגורם זר, גם אם יהא זה ברוב גדול של חברי הכנסת באותה שעה, כמתואר במאמר זה - אינה מהווה תקדים. קדמה לה הודעתו של מנחם בגין, כביכול איש ההוד וההדר ואביר השמירה על ארץ ישראל, בליל הבחירות בשנת 1977, שבהן ניצח ועמד להיות לראשונה ראש ממשלת ישראל. בנאומו הנרגש פנה אל מנהיגי ערב להיפגש עימו למדא ומתן, שבו הכל יהיה פתוח לדיון. עיתונאים חדי-אוזן ומביני-דבר שאלוהו, האם אמירתו זו חלה גם על ירושלים, ובגין השיב כי הכל נתון למו"מ, ללא תנאים מוקדמים. תשובתו זו לא היתה שונה מתשובה זהה, אילו נשאל האם יסכים לנהל מו"מ גם על מכירת אחת מבנותיו לזנות. אדם בעל כבוד, לבטח כבוד לאומי, היה משיב בשני המקרים: "לא העליתי בדעתי כי מישהו מצפה שאנהל מו"מ על דרישה כה מגונה, שאינה מתקבלת על הדעת. ברור כי התשובה בנקודה זו היא שלילית". אך בגין לא השיב כך, והותיר בעינה את האפשרות שיוותר על ירושלים, כולה או חלקה, במו"מ. עד אותן בחירות הצבעתי עבור מפלגתו, על פי תקוותי כי הוא יכהן כראש הממשלה. באותו רגע איבד בגין את קולי, ואני משער כי גם קולות רבים אחרים. הוא הדין בנאום בר-אילן של נתניהו. אסוננו הוא כי אנו מזלזלים בחשיבותה של המילה הנאמרת או הנכתבת, וסבורים כי נוכל תמיד להשיב את הגלגל לאחור. בגין, בהכירו בהסכמי קמפ דייוויד ב"זכותם של ערביי ארץ ישראל" - ביטוי שבנוסחי האחרים של אותו הסכם, באנגלית ובערבית, אינו אלא "העם הפלסטיני" - סבר כי הוא יכול לתעתע בעולם כולו, אך באותן מילים הכיר בקיומו הכוזב של "העם הפלסטיני" ואפילו דחפור D-9, נהוג בידי ח"כ מוטי יוגב, לא יצליח להזיזו. הערבים מבינים היטב את משמעותה הרבה של המילה הכתובה או הנאמרת, ולכן ערפאת וגם מחמוד עבאס במקומו סירבו עד היום להכיר בישראל כבמדינה יהודית, להכיר בוויתור על "זכות השיבה", או להכריז כי ויתור כל שהו של ישראל, אפילו יהא עד גדות הירקון, הקישון והפישון, יהווה קץ הסכסוך. אילו נשאל ראש ממשלת בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה או כל מדינה אחרת, האם יסכים לנהל מו"מ על שטחים הנחשבים בעיני עמו כמולדתם - גם אם יהיה עליו לחץ אדיר של מעצמות זרות - בעל כבוד עצמי ולאומי היה אומר: אני מתפטר, כדי שידי לא תהיה במעל הזה.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
מומחה להיסטוריה נוסח משה
  שלמה המגיב   1/12/17 21:24
עו"ד משה הוא אולי מומחה בחוק ומשפט , אבל בהיסטוריה הוא לא "משהו" , באשר בריטניה , צרפת , גרמניה ורוסיה (ברה"מ) , כן הסכימו לנהל מו"מ על שטחים ריבונים שבחזקתם לאורך אירועים שונים בהיסטוריה ואפילו לוותר על כאלה מתוך אינטרסים שלהן או\ו מתוך אילוצים , לדוגמא צרפת על חבל אלזס לגרמניה ולאחר מלחמת העולם השנייה גרמניה ויתרה על כל אזור פורמניה המזרחית וגדנסק לפולין , וברה"מ ויתרה בזמנו על שטחים ליפן ולסין ובריטניה מנהל מו"מ בעניין עצמאות סקוטלנד , ששטחה הוא בהחלט אדמת "מולדת" בריטית , שלא לדבר על ויתור הבריטים על כל הקולוניות שלהם בעולם , שנחשבו כחלק אינטגרלי של האימפריה הבריטית, וישנן עוד דוגמאות למכביר בהיסטוריה , כולל פירוק מדינות יגוסלויה , פירוק צכוסלובקיה והקמת שתי מדינות לאום שם ומה עם פירוק ברית המועצות לעשרות מדינות לאום בשנות התשעים ? . טוב ,הויכוח יהיה מה מוגדר "שטחי מולדת" ומה מרשה או לא מרשה לנו "בורא עולם" לוותר ומה מוגדר "ארץ קדושה" ומה הפרמטר שעל פיו נקבעים גבולות בין מדינות וכנראה שכאן יהיה לעורך דין משה , דעה שונה משלי. דרך אגב , האם "בורא עולם" לא הבטיח לנו את המולדת עד הפרת והחידקל בצפון ? אז אולי נשתלט גם על סוריה ועירק , במצוות "בורא עולם" , כי מי זו הכנסת שתמרה את הבטחת הקדוש ברוך הוא לעם ישראל ? . וואלה , הדמגוגיה , השטויות והמניפולציות של כל מיני בלוגרים ומגיבים כאן , שוברות שיאים חדשים.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
"מומחה" בנוסח שלמה המגיב
  משה, עורך-דין   2/12/17 16:29
אוי למומחיות של שלמה המגיב, שאינו מבין את ההבדל שבין הפסד שטחים ואובדנם כתוצאה מאילוצי מלחמה או לחימת גרילה, ובין הכרזתו של מנהיג העם כי במו"מ יסכים לנהל מו"מ אפילו על בירתו המקודשת של עמו. הדוגמאות שהבאת אינן רלוונטיות. בריטניה לא "ותרה" מרצון על שטחי קולוניות של האימפריה הבריטית, אלא החזקתן היתה כבדה עליה מנשוא - במיוחד ארצות שעמיהן התמרדו ומיררו את חיי השלטון הבריטי, והדוגמה הבולטת היא ארץ ישראל, שבתקשורת ובפרלמנט בבריטניה הלך וגבר הלחץ לצאת משם עקב פעולות המחתרת ועקב התגברות יסורי המצפון של בריטים רבים על שלא מניחים ליהודים להקים את מדינתם לאחר השואה, תוך בגידה בהצהרת בלפור ובמנדט שנתן חבר הלאומים. כך גם החזקת הודו ומושבות רבות אחרות, שאף אחת מהן לא היתה אדמת המולדת של העם האנגלי. הטענה כי גרמניה "ותרה " על פומרניה ועל גדנסק, בתום מלחמת העולם השניה, היא במקרה הבטוב מגוחכת ומצביעה על בורות. בתום המלחמה לא היתה למעשה ממשלה גרמנית עצמאית, שכן כל גרמניה חולקה לאזורי שליטה של המעצמות בריטניה, ארה"ב, צרפת וברית המועצות, שהכתיבו לגרמניה ככל שרצו. סקוטלנד?. העם הסקוטי הוא עם נפרד ועצמאי, שזו מולדתו וברצותו יפרד מהשלטון הבריטי. אף אחת מהדוגמאות אינה דומה לדוגמה של הערבים, שפלשו בהמוניהם לארץ ישראל בעקבות פיתוחה ושגשוגה בידי היהודים, שהביאו כלכלה, רפואה, פרנסה וכל דבר טוב שחסר אצל הערבים. אין עם פלסטיני כפי שאין עם סורי, עיראקי, לבנוני כל השארר, אלא עם ערבי אחד שהסתפחו אליו שבטים ועממים רבים וחלק מהם עקרו כפי שתיארתי לארץ ישראל, שהיא מולדתו הבלעדית של העם היהודי. ואני ממליץ לך שתחדל מללגלג על המקורות התנ"כיים של הלאום היהודי, שכן הם המקור היחיד לזכות אדם כמוך, שאינו ערבי, להתיישב בחלק כלשהו של הארץ הזו, אשר בלעדי שייכותה לעם היהודי היתה באמת שייכת למרחב הערבי.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
הסברים נוספים למשה
  שלמה המגיב   2/12/17 19:04
ראשית - אין בכלל מחלוקת ביננו , על היות ארץ ישראל "מולדתו הבלעדית של העם היהודי" ואיני "מלגלג על המקורות התנ"כיים של הלאום היהודי" , אלא עם הרלוונטיות וההגיון של נימוק זה , לוותר על אינטרסים שלנו , של העם היהודי היושב בציון , כאשר יתכן ואינטרסים אילו , מצדיקים בנתונים מסויימים , ויתור על שטח ריבוני שלנו. רוצה לומר , שממשלה וכנסת באופן דמוקרטי , יכולים באופן חוקי וגם הגיוני לוותר על שטח שלנו , אם זה תואם את האינטרסים שלנו , שהם אכן יכולים לנבוע מאילוצים כמו " אילוצי מלחמה , או לוחמת גרילה..החזקת השטח כבדה מנשוא..התגברות יסורי מצפון..הכתבה ולחץ של מעצמות על.." וכל אותם נימוקים שאתה הצגת , כנימוקים סבירים לויתור על שטח של מדינות אחרות בהיסטוריה. הרי ברור לכל אחד , אפילו "לשמאלנים" שבעמנו , שאף אחד לא יצדיק ויתור על "שטחי מולדת" , אלא מנימוק ראוי והגיוני ובכדי להיטיב עם העם היהודי היושב בציון ולא סתם ככה ולא בשביל "לדאוג לפלסטינאים " למדינה משלהם , תוך הזדהות עם המאוויים הלאומים שלהם , הלא כן ? .לסיכום , אדון משה , עצם העובדה שארץ ישראל היא "מולדתו של העם היהודי" , אינה נימוק לויתור על שטח , אם ורק אם , זה אינטרס שלנו ורק שלנו , במצב דברים נתון.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
ועוד על "רלוונטיות" כן או לא
  שלמה המגיב   2/12/17 19:58
אתה טועם שהדוגמאות שהצגתי מהתנהגות מדינות אחרות בהיסטוריה , אינן "רלוונטיות" , האמנם ? בא ניקח לדוגמא את "ויתור" הגרמנים על שטחים עצומים "ממולדתם" ( מזרח פרוסיה ופומרניה ) , כתוצאה מתבוסתם במלחמה - נו , אז כיום הם מעצמה , ולשיטתך יש הגיון שישתלטו בכח ויתפסו בחזרה את "שטחי המולדת שלהם" מפולין , ויגרשו את כל הפולנים שפלשו לשם עם סיום מלחמת העולם השניה , הלא כן ? , הרי גם אנו "ויתרנו" על "שטחי מולדת" ( יהודה ושומרון ) מתוך אילוצים של מלחמת השחרור וכיום שאנו "חזקים" , אזי לטעמך , אסור "לוותר" עליהם שוב , ויש לתפוס חזקה על השטח לתמיד , רק בגלל שזה "שטחי מולדת" , ובלי קשר לאינטרסים שלנו כיום ולאילוצים ומיגבלות שיש כיום לטכניקה כזו , ( מה עושים עם שני מיליון פלשתינאים ? איך זה יתקבל בעולם ? מה ההשלכה על כלכלת ישראל ? מה ההשלכה על ביטחון היהודים במדינתם וכיוצ"ב ). הדוגמאות שהצגתי על "ויתור" של מדינות על "שטחי מולדת" מאילוצים ומאינטרסים שונים , גם של המדינות "המוותרות" , הינם בהחלט "רלוונטיות" , כמובן בניואנסים והנתונים שלא תמיד זהים , אך בהחלט שוללים את התובנה שלך, שבעיקרון אין דוגמא לכך שמדינות "מוותרות" על "שטחי מולדת" ולכן אין הגיון ואין בסיס חוקי שממשל דמוקרטי בישראל , יעשה זאת במו"מ כולשהו בעתיד.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
6
לבעז שפירא
  אלברט שבות   1/12/17 20:00
העלאת נקודה כה חשובה שנעלמה מעיני רובנו לדעתי ועל זאת מגיע לך וואחד שאפו וכל הכבוד. תודה ושבת שלום.
כתוב תגובה ל- אלברט שבות
7
יש לקוות שיקום מנהיג המבין
  תקווה   2/12/17 06:11
היטב את החוק הפסול - ויבטל מיידית חוק שגוי ונורא זה. ונתניהו החריש. במלים אחרות: תמך בחוק.
כתוב תגובה ל- תקווה
תקווה, את כותבת כאילו את מנותק
  ב_שמואל   2/12/17 20:40
תקווה, את כותבת כאילו את מנותקת ממה שקורה בארץ. השמאלנים המנוולים תוקפים באמצעות מערכות אכיפת החוק הנשלטות על ידי ארגוני שמאל אירופיים - במטרה להכריח את העם היהודי לוותר על ירושלים. הם משתמשים בתקשורת של שקרים ובקומוניסטים בעלי ערכים של קוזקים. הנסיון להתגונן באמצעות חוקים - מיותרים במדינות נורמליות - אינם אלא ניסיון חלש להתמודד עם כל הכוח הגדול של אותם פושעים שיודעים שבאמצעות יושר ודמוקרטיה - הם לא יצליחו לגרום לנתניהו לבגוד בעם היהודי ובמדינה. אנו חייבים לעצור את הפושעים שכוונתם השמדת היהודים בארץ ישראל.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
שמואל תמיד מוצא את האשם
  שלמה המגיב   2/12/17 22:56
שפירא במאמרו , מציין במפורש שאת הצעת החוק ( שהוא מלין נגדו ) , יזמה ח"כ שולי מועלם ממפלגת הבית היהודי , שהיא המפלגה הימנית ביותר בכנסת ,והחוק עומד כנראה לעבור עקב הרוב של חברי הכנסת של הקואליציה בועדת הכנסת, אך עובדה זו לא מפריעה בכלל לשמואל ,לקבוע בפסקנות "שהשמאלנים המנוולים תוקפים באמצעות מערכת אכיפת החוק הנשלטת ע"י אירגוני שמאל.." ! , ולכן הוא קורא בנחרצות "לעצור את הפושעים שכוונתם השמדת היהודים" ! . נו , מה נגיד ? אין כבר מילים ! יקראו כאן הקוראים את התגובות של שמואל ויבינו לבד עם מי יש לנו כאן "עסק". האתר הופך לכלי של ריפוי בעיסוק למספר מגיבים והמבין יבין. וואלה , שמור על הבריאות אדון שמואל , ואני מקווה שעם ישראל יידע איך להישמר מאנשים כמוך.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלמה, אינך יכול להשתחרר מדת
  ב_שמואל   3/12/17 04:51
שלמה, אינך מצליח להשתחרר מהמסורת הקומוניסטית שכדי להשליט את ערכי השטן - נזקקה לטעון לחוסר שפיות של מתנגדיה? לגבי חברת הכנסת מועלם: מדוע אתה חושב שמעשיה מחייבים אותי? יש נושאים נוספים שאני לא מסכים לדרכה או לדרכם של חבריה. זכור שהמפד"ל נקראו בעבר "השומר הדתי" וההשפעה של "השומר הצעיר" האנטישמי על "הדוסים" מהפלוגה הדתית במחנה 80, היה מאד משמעותי והשפיע מאד על דרכם של תלמידי הרב קוק, כולל אנשי "גוש אמונים" (מובילי ההתנחלות בשטחים שגרמו לשמאל לבגוד בציונות) שהיו שמאלנים דתיים (גדוד 50 ייצר רבים מאד צנחנים מחטיבת המילואים ששחררה את ירושלים וביניהם היו רבים מבוגרי בני עקיבא שחונכו להיות שמאלנים ולהגשים את עצמם בקיבוצים. אחד הבכירים היה הקיבוצניק הרב חנן פורת זצ"ל). הרצון העז של מועלם וחבריה להצטייר כיותר "נוצרים" מהאפיפיור, ולמצוא חן בעיני השמאל הקיצוני - אינו עושה להם טוב, הם הפכו את ה"מדינה" לאלוהיהם ואת השירות הצבאי ללא שכר (דבר המנוגד לדיני השכר היהודי הדורש לשלם שכר לשכיר) למצווה עליונה, בלי להבין (או עם הבנה והסכמה) שהשרות הצבאי (ובמיוחד "השרות הלאומי") הוא ערך חשוב בכאוס ובשחיתות שהדת האנרכיה מקדשת (לעבוד ללא תמורה מתאימה כמו בקיבוץ הישן). לי אין ספק שרבני "הבית היהודי" אחראים לנזקים רבים הנגרמים לחברה הישראלית ולעניין היהודי, אך אין לשכוח את הצלחתם להקנות ערכים חיוביים אחרים שאף גורם לא היה מצליח להקנות אותם, כמו למשל אחריות לעתיד העם היהודי, דבר שהחילונים לא מסוגלים להקנות משום שהם עצמם שכחו מה זה "יהודי".
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
מה רוצה שמואל מהחיים שלנו
  שלמה המגיב   3/12/17 09:08
שמואל מלין כנגד השמאלנים שהם "מנוולים , פושעים שכוונתם השמדת היהודים" , ואילו כנגד הימניים (תומכי מפלגת הבית היהודי) הוא מלין "שחונכו להיות שמאלנים" ווגם "רוצים למצא חן בעיני השמאל הקיצוני" וכי "רבני הבית היהודי אחראים לנזקים רבים שנגרמים לחברה הישראלית". נו שמואל , מה יהיה הסוף ? ומה עם "הנזקים לחברה הישראלית" שגורמים אנשים כמוך ? מה יהיה הסוף עם ההסתה הזו כנגד כל מה שזז במדינה ? מימין ומשמאל ! . בקיצור אדון שמואל , מה אתה רוצה מהחיים שלנו ??. אולי כבר תעזוב אותנו לאיזה מקום בעולם , שאין בו שמאל ואין בו ימין ואין חילוניים ואין בו דתיים " שגורמים נזק לחברה " ? . נו , ואתה עוד מלין על כך שרומזים על "בעיות" ביציבות הנפשית שלך ? . אלוהים ישמור !.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלמה, אתה קשקשן. אתה זה לא
  ב_שמואל   3/12/17 10:51
שלמה, אתה קשקשן. אתה זה לא "אנחנו". אתה זה: שמאלני התומך בפושעים ומנוולים שבוגדים במדינה - ואתם עושים זאת במודע. ההשפעה של תרבותך המנוולת במדינת ישראל - מאד חזקה, ולכן אין מנוס אלא להיות מודע למציאות שגם אנשים טובים מושפעים מהמעוותים שלכם ומאבדים את "הצפון". כשאני מבקר מישהו או משהו - אני טורח להסביר ולהוכיח את הביקורת שלי. גם כשאני מבקר אנשים שהם טובים בעיני (אפילו את ילדי) אני מסביר מדוע אני מבקר אותם ועל שום מה. אך אתה המוגבל עקב תרבותך הפרימיטיבית - רק מתלונן כאילו מישהו חייב לך משהו (אנחנו הקמנו את המדינה לכן אנחנו זכאים להחליט עבורכם בניגוד לאינטרסים שלכם, כמו במדינות "דמוקרטיות" קומוניסטיות). שלמה, כל-כך רע לך לקרוא את דברי, אל תקרא. לדעתי, אתה לומד הרבה מאד מדברי, זה נותן לך להבין שעד כה חשבת שאף אחד לא חש בנבזות של תרבותך, ורק בזכותי אתה יוצא מהמערה של אפלטון ומגלה שהעולם אינו צר כפי שחשבת.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il