s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צה"ל הוא תנועת נוער
מאת: אורי מילשטיין  |  29/12/2017
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מחפשים את ראומה
  יח' חיפוש נעדרים   29/12/17 10:46
לא הגיבה עד 10.45, בושה.
כתוב תגובה ל- יח' חיפוש נעדרים
העיקר שאתה
  הגעת!!!   29/12/17 11:48
כתוב תגובה ל- הגעת!!!
{{{ תנועות הנוער הסוציאליסטיות
  רק הם יצרו ישראל.   29/12/17 18:37
בוגרי תנועות הנוער הסוציאליסטיות שהושפעו מהקומוניסטים האחראים הגורם היחיד להקמת מדינת היהודים = לא דתיים לא אצל לא חרדים לא לחי ולא אוהדי ביתר הקימו את = י ש ר א ל .
כתוב תגובה ל- רק הם יצרו ישראל.
שוטה כפרי {{{, אנו עומדים דום
  חבר קיבוץ יגור   30/12/17 05:20
ומצדיעים לחרפת אלה שהביאו עלינו 6000 הרוגים בהתקפות מצח כמיטב מסורת הצבא האדום ,מסורת שבה חיי אדם הם אבק ואפר. "נה רודינה,נה קרסניה ארמיה,נה סטלינה" או בעברית לחיי העם,לחיי הצבא האדום,לחיי שמש העמים סטאלין יהי זכרו ברוך.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
{{{ נהרגו רק אלה שלחמו.
  הימין לא לחם ולא   30/12/17 18:36
1)חיפשו ביגור נבלה מסריחה שמתחזה לחבר קיבוץ יגור ולא מצאו.
2)אוהדי ביתר חרדים דתיים וימניים אחרים לא לחמו ולא נהרגו.
תשאלו את הגאון מאוניברסיטת לטביה!
כתוב תגובה ל- הימין לא לחם ולא
נהרגו ,כי התחזו לקומונסטים
  חבר קיבוץ יגור   30/12/17 20:38
ולפי הלך הרוח הקומונסטי ההמון הוא אבק אדם. {{{ שוטה מתכחש לאמת, שהמנהיגים שלו, הדבר האחרון שעניין אותם זה האנשים סביבם ומצדם שיפלו כזבובים העיקר שהמהפכה הקומונסטית תצליח בארץ ישראל.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
למדת משמואל?, או שמא...
  גלילי   31/12/17 12:04
מה הקשר לקומוניסטים? איפה הייתה מהפכה קומוניסטית? אתם חיים בסרט לא ברור
כתוב תגובה ל- גלילי
זאת תשובה להזוי {{{ הרי לא
  חבר קיבוץ יגור   31/12/17 15:26
משנה מה תכתוב או תגיב ,הוא תמיד בשלו "יחי שמש העמים ".
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
על זה אמר בן גוריון
  מקס פאואר   29/12/17 20:54
שתדע כול אם עבריה, שהיא מפקירה את חיי בנה, בידי מפקדים בולשביקים אדומים, חסרי השכלה שמומחיותם גניבת תרנגולות מהמושבים. בושה שעד היום כלום לא השתנה אצל הבכירים בצהל.
כתוב תגובה ל- מקס פאואר
מקס הדפוק שוב שכח לקחת
  נחשון הצעיר   30/12/17 08:10
את התרופות הפסיכיאטריות והחל לפלוט שטויות במיקלדת. מקסי הישיש אל תשכח את הטיטול אתה משלשל לאחרונה בקצב.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
2
סובלנות היא גישה אובדנית
  שורש הענין   29/12/17 11:47
סובלנות היא העדפת בעיה על פני פתרונה, כלאמר סובלנות הינה תכסית דקה לסאדו-מאוכיזם, שבתורו נובע מיאוש של בורים פרימיטיבים.
כתוב תגובה ל- שורש הענין
תלוי בנסיבות!
  אורי מילשטיין   29/12/17 16:03
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
3
מדהים לקרוא את דבריו של מאיר
  ראומה   29/12/17 12:03
פעיל בשנת 1964, לאחר שמילא תפקידים בכירים בהדרכת קציני צה"ל, ש"מה שלימדתי בצה"ל מקורו במה שלמדתי ולימדתי בפלמ"ח". משמע שגם שש-עשרה שנים לאחר מלחמת העצמאות, לא הבין מי שחינך ולימד דורות של קציני צה"ל, שצבא איננו תנועת נוער, ושמאז מלחמת העצמאות היה על צה"ל להגיע לרמות לחימה ופיקוד, מקצועיות יותר וגבוהות יותר.
כתוב תגובה ל- ראומה
מה כבר פעיל אמר?
  גלילי   30/12/17 08:21
הוא דיבר על שילוב משמעת צבאית עם הרוח של תנועת נוער. מה לא בסדר בזה? זה סותר מקצועיות? לא ממש. זה בנוסף למישור המקצועי. המשמעות של תנועת נוער היא אנשים ערכיים, בעלי מוטיבציה ומעורבות, ומסוגלים לשיתוף פעולה. בדיוק מה שנותן לכוח האדם בצה"ל את יתרונו האיכותי (לצד ההשכלה הגבוהה יחסית לערבים). אין זה מקרי שבוגרי תנועות הנוער השונות (מהשומר הצעיר, דרך הצופים ועד בני עקיבא) היו חוט השדרה של היחידות הקרביות לאורך השנים. ערכיות ומוטיבציה.
כתוב תגובה ל- גלילי
גלילי, מה כבר אמר פעיל?
  ב_שמואל   30/12/17 17:21
גלילי, מה כבר אמר פעיל? ומה אתה כתבת? כך כתבת: "המשמעות של תנועת נוער היא אנשים ערכיים, בעלי מוטיבציה ומעורבות, ומסוגלים לשיתוף פעולה...ערכיות ומוטיבציה". גלילי, אתה צודק לגמרי. החברה היו הכי הכי בנוער, אין מקום לוויכוח ואין שום סיבה להתווכח על עובדה ברורה זו. אז גלילי, מה הבעיה? הבעיה (ואתה הרי יודע שאני בהרבה מאד מתגובותיי - אני טוען זאת) שהתרבות שלהם הייתה תרבות מעוותת, תרבות ירודה ואפלה. אפילו "בני עקיבא" שהיו אמורים להיות יותר ביקורתיים, סבלו מטמטום תרבותי זה. אני זוכר את החברה הטובים האלה מתגייסים לצה"ל: תאר לך שהנוער המצויין הזה היה מגיע מהתיכונים בעיר, לאחר הצלחה במבחני הבגרות (הומנית וראלית) למבדקי טייס - ונדחה משום שניתנה עדיפות למועמד של ועדת הביטחון מהקיבוץ למרות שהאהבל מהקיבוץ היה צריך להתחיל ללמוד אנגלית בסיסית וחשבון של כתה ג' (נכון שהיו גאונים כמוך שלמדו לקרוא בגן, אך זה בגלל שהתרבות המעוותת הקומוניסטית - לא הצליחה למנוע ממך להתבלט בין חבריך האנאלפביתים). וכך החברה המעולים האלה מתנועות הנוער התגייסו לנח"ל כדי להיות שואבי המים (העברת קווי השקייה וחליבת פרות) של הקיבוצניקים הנצלנים, במקום לעשות צבא שמתאים לרמתם הגבוהה ולבצע תפקידים משמעותיים (קורס טייס, קצונה וכד'). כך המשאב כוח האדם הלאומי של מדינת ישראל שהיה במיטב הנוער - בוזבז בגלל השחיתות של הקיבוצים (והטמטום התרבותי) בשרות עלוב (גדוד 50 - מקסימום) וסיום השרות בדרגת טוראי. כך שמרו בני התרבות המעוותת על שליטתם בעמדות הכוח במדינה. גלילי, כשמאיר פעיל אמר, הוא אמר אמת אך בחוסר יושרו לא ציין שהחברה הטובים האלו שרתו תרבות מנוולת.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
על זה נאמר, תוכיח...
  גלילי   31/12/17 04:12
ראשית, מה שכתבת כלל לא רלוונטי לדברי או לדבריו של מאיר פעיל. פעיל התייחס ליתרונות של תנועת הנוער לצבא מבחינת האדם שהיא מכשירה. שנית, אני מכיר מחיי דווקא חינוך למצוינות אבל שיהיה.... שלישית, תוכיח שלקורס טיס לא התקבלו הראויים לכך מבחינת היכולות. עובדתית, כמה מהטייסים הטובים בצה"ל הגיעו מהקיבוצים, כולל גיורא אפשטיין שנחשב אלוף הפלות עולמי, יפתח ספקטור ועוד רבים. לנח"ל הגיעו רבים כי רצו לשרת ביחד כגרעין ומהם רבים הקימו במסגרת זו היאחזויןת שהפכו לקיבוצים באזורי ספר. בהחלט תכלית ראויה. וזה גם לא מנע מהם קידום צבאי. רבים מהמפקדים הבכירים (בוגי יעלון למשל) הגיעו מהנח"ל. ורק הבהרה- אם אתה מתכוון להתחיל בביטויים כמו "מטומטמים", "אדומים" וכו אז תגובה ממני לא תהיה. אין לי כח לגנון.
כתוב תגובה ל- גלילי
כל מה שאתה מביא גלילי,על זה
  חבר קיבוץ יגור   31/12/17 13:20
כבר נאמר : האם האדם עושה את התפקיד או שהתפקיד עושה את האדם ?. השמות שהבאת בקלות יכלו להתחלף בשמות אחרים !
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
אבל זה מעיד שלא בחרו דפוקים...
  גלילי   31/12/17 16:07
אין סיבה לחשוב שאם היו בוחרים עירונים ואל את הקיבוצניקים הנ"ל אז היו לנו טייסים יותר טובים שהרי אלו יכולים להחשב מהטובים בעולם. לכן, אין רגליים לטענה על העדפה לי מוצא ולא לפי כישורים.
כתוב תגובה ל- גלילי
ברור שהסף לא היה "דפוק" אך
  ב_שמואל   1/01/18 01:37
ברור שהסף לקורס טייס לא היה "דפוק" אך זה לא היה "המיטב". כשאתה מוציא את הטובים מתוך קבוצה קטנה או מרחיב את הבחירה לקבוצה גדולה יותר - התוצאה היא שיש לך הרבה יותר טובים לבחירה של מעולים. למה אני מסביר לך את מה שאתה יודע? משום שאתה עונה תשובות של נבל. מדינת ישראל הפסידה הנהגות טובות יותר מזו של ה"טובים" שנבחרו בקפידה מתוך מחנה מצומצם של שמאלנים פאנטים שמעוטם היה "מעולים" ורובם היה "טובים". לו הבחירה הייתה מתוך כלל ישראל - כולם היו "מעולים". מעשה שחיתות זה מהווה את התמצית לכל תרבות השחיתות הקיימת במדינת ישראל בגלל שנוצר מצב של פלוטוקרטיה סמויה ומחתרתית (ע"ע בית המשפט העליון) במקום דמוקרטיה של חברה שאינה מיחסת חשיבות לחיי בני אדם אלא חשיבות לקדם דת האנרכיה המנוולת.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
גלילי, אין שום בעיה להוכיח לך
  ב_שמואל   31/12/17 18:13
גלילי, כתבת: "תוכיח שלקורס טיס לא התקבלו הראויים לכך מבחינת היכולות". אין שום בעיה להוכיח זאת באמצעות מסמכים מארכיון חיל האוויר. אני מוכן להעביר לך את המסמכים מיד לאחר שתספק לי את אישורו של הרמטכ"ל.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
ברור, ברור...
  גלילי   1/01/18 08:33
לך יש נגישות למסמכים החשאיים של חיל האוויר כמו שלי יש נגישות לרמטכ"ל ולאלביס פרסלי
כתוב תגובה ל- גלילי
גליל, נסה אותי. כל הנדרש ממך
  ב_שמואל   1/01/18 21:41
גלילי, נסה אותי, כל הנדרש ממך להשיג עבורי אישור הרמטכ"ל.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
ברור...
  גלילי   2/01/18 12:55
לי יש סיכויים להשיג אישורים מהרמטכ"ל כפי שלך יש נגישות למסמכים סודיים של חיל האוויר...כן, רק לתמהוני כמוך יתנו גישה כזאת...
כתוב תגובה ל- גלילי
גלילי, חדל להתחמק.
  ב_שמואל   2/01/18 19:30
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
4
כחוט השני עוברת במחקריו של
  חבר קיבוץ יגור   29/12/17 12:54
ד"ר מילשטיין,הקביעה ש"זיעה חוסכת דם". אין באפשרותי לקבועמה היה ניתן לעשות במסגרת התנאים ששררו בארץ לפני ה 15 למאי.אבל בטח שנושא המפלגתיות הסוציאליסטית/קומונסטית העיב על ההתכוננות למלחמה .איך אמר בגין על אי הזזת הכוחת בסיני במלחמת יוה"כ "חסד עשה עימנו הקב"ה שלא הוזזו הכוחות".כנראה שבמלחמת השחרור לא היה חסד זה והראיה מס הנפגעים הגבוה.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
}}}בגין שהחזיר כל סיני והשאיר
  עזה מחוברת לישראל   29/12/17 19:26
בגין שמעולם לא נלחם לא יצר לא בנה לא חרש ולא הוסיף גרם של ערך למדינת היהודים לא במלחמת השיחרור
ולא כשהיה ראש ממשלה מנותק ומובל.
כתוב תגובה ל- עזה מחוברת לישראל
בגין ועזה:המאמר זה דן באיכותו
  חבר קיבוץ יגור   30/12/17 23:58
של צה"ל ולא בפועלו של בגין.התבלבלת מגיב יקר ,את תגובתך אתה היית צריך לשלוח למאמר של מישהו אחר ,אולי גם באתר אחר.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
בגלל רגישות הישראלים
  אורי מילשטיין   29/12/17 23:49
לאבדות מספר הנפגעים הוא קריטי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
רגישות לאבידות זה עניין חדש
  גלילי   30/12/17 08:14
עניין חדש יחסית. במלחמת העצמאות זה כלל לא היה קיים. למעשה, רק במלחמת יום כיפור זה התחיל לבוא לידי ביטוי בגלל שינויים בחברה הישראלית.
כתוב תגובה ל- גלילי
האידיוט היגורי של מילשטיין
  נחשון הצעיר   30/12/17 08:28
רשום לפניך אויל משריש= במלחמת העצמאות שארכה 480 ימים נפלו 6000 חללים, במלחמת יום הכיפורים הקצרה שארכה18 ימים בלבד נפלו 2600 תללים, אתה קולט טומטום...אז המשך להשמיץ ולהכפיש זה לא מזיז לאף אחד. צה"ל מנצח בכל המלחמות, וינצח גם בעתיד, על אפך וחמתך.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
5
מילשטיין מצוי בפיגור כרוני
  נחשון הותיק   29/12/17 13:16
נתקע בשנת 1989 [לפני 28 שנים...] בחודש אפריל 1948, מתי יצליח הליצן , מפריח ההצהרות הכוזבות להגיע למבצע דני,מבצע יואב, מבצע חורב, מבצע עובדה, הסכמי שבה"נ בשנת 1949?? לפי ההספק הדל שלו זה יהיה בשנת המאה למדינת ישראל=2048... הוא ישרוד עד אז? אין סיכוי קלוש..אז מי יעשה את המלאכה,הנכדים של ראומה ???. בקיצור איסטרא בלגינא קיש-קיש- קריא....
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
6
מרכוס טעה
  גלילי   29/12/17 15:49
מרכוס טעה בקביעותיו והצעותיו ואין בכך כדי להפתיע. היה לו ידע צבאי תיאורטי וניסיון כלשהו ממלחמת העולם אבל לא היה לו שום ידע על התנאים בארץ. הוא לא ידע שהצבאות הערבים רחוקים באיכותם שנות אור מכפי שתיאר אותם. הוא גם לא הבין שבניגוד לצבא האמריקאי, ההגנה לא יכלה להרשות לעצמה לוותר אפילו למשך חודש על עשרות מפקדים מהאיכותיים ביותר שיש לה. ולגבי הכשרת המפקדים בצה"ל, היא אינה שונה מהותית מההכשרה שעוברים רוב הקצינים בצבאות העולם. במלחמת העולם השניה רק קומץ קצינים היו בוגרי ווסטפוינט. הרוב, כולל למשל ווינטרס הנערץ, היו בוגרי קורסים בני מספר חודשים.
כתוב תגובה ל- גלילי
אפשר להשוות תגובה זאת לחוק
  חבר קיבוץ יגור   30/12/17 01:26
שליצמן מבקש להעביר,חוק הדורש שראש ממשלה יהיה בעל השכלה אקדמית ושירות צבאי משמעותי.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
אתה טועה: מרכוס לא טעה
  משה, עורך-דין   30/12/17 07:30
קרא שנית את הדברים המיוחסים למרכוס, בהנחה שהוא אכן אמרם. תמצית הרעיון היא כי אילו היו הערבים מוכנים ומאומנים ומאורגנים כראוי, יכלו לכבוש בקלות את תל אביב ואת שאר ישובי הארץ. במילים אחרות, מרכוס סבר שהערבים לא היו מוכנים ומאומנים ומאורגנים כראוי, ולכן היה טעם בהסכמתו לבקשת בן גוריון לסייע ליהודים בהקמת בא.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
יש לך בעיה רצינית בהבנת הנקרא
  גלילי   30/12/17 13:02
אתה זה שצריך לקרוא שוב את דברי מרכוס. הוא מזהיר ממה שעלול לקרות ומתאר את צבאות ערב לתפיסתו ("אומנו על ידי קצינים בריטים" וכו') ולא מה היה קורה אם היו כאלה.
כתוב תגובה ל- גלילי
מרכוס צדק לגבי היהדים, כולם
  אורי מילשטיין   30/12/17 15:23
טעו לגבי חולשת הערבים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
גם לגבי היהודים הוא טעה
  גלילי   31/12/17 05:52
הוא לא הבין מה ניתן ומה לא ניתן לעשות בתנאי אותם ימים ולכן הציע הצעות לא מציאותיות. לא הייתה שום אפשרות בעיצומה של המלחמה לנטרל את המפקדים בדרגי הביניים ומעלה בעבור קורס. אם לציין בעיה קריטית אחת.
כתוב תגובה ל- גלילי
7
טעות בסיסית
  משה, עורך-דין   30/12/17 08:05
במאמר זה, המהווה חלק מסדרה מעניינת מאוד על מלחמת העצמאות, כתב אורי מילשטיין משפט שלדעתי הוא שגוי: "אין אדם יכול להפיק לקחים מתפקודו שלו עצמו". אכן, להפקת לקחים כזו דרושות שיטתיות, חוכמה, חשיבה מתודית, הבחנה בין עיקר לתפל, יכולת בקרה עצמית וספיגת ביקורת, וגם גישה חברית וחברתית. מפקד שאלה תכונותיו אוסף את פקודיו למפגש שמטרתו הפקת לקחים, עם או בלי סיועו של איש-מקצוע חיצוני, שיכול גם להיות מפקד מיחידה אחרת של הצבא. במפגש כזה, המפקד החכם מרשה לפקודיו לומר כל אשר על ליבם, לרבות מתיחת ביקורת נוקבת עליו-עצמו, וכל אחד מהם רשאי לנסח את הלקחים הנראים לו. כל אחד נדרש לומר את מלוא האמת הידועה לו, כולל פירוט שגיאותיו-הוא - זהו הכלל הבסיסי ביותר, שהפרתו שוללת כל תועלת מהתחקיר - וגם המפקד חייב לנהוג כך. כולם יודעים מפי המפקד, שאיש מהם לא יענש ולא יסבול בשל דברים שאמר, נוקבים ככל שיהיו. אין ביטחון בכך שתחקיר כזה ימצה את מלוא התועלת, והלקחים שהופקו בו יהיו המלאים והנכונים, אך ביטחון כזה אין גם בפעולה רבתי להפקת לקחים. ועדת אגרנט לחקירת מלחמת יום הכיפורים מהווה, לדעתי, דוגמה לפעולה במסגרת ממלכתית רחבת-היקף, שבה למרות הכל לא הופקו כל הלקחים הדרושים. בעבר נפוץ המיתוס שייחס אופי מושלם לתחקירי חיל האוויר, עד שלמרבה הצער באה הפרשה של הפצצת הכור הגרעיני בעיראק והוכיחה, בדברים שכתב בכיר המשתתפים בה (תא"ל יפתח ספקטור), שהיה זה מיתוס כוזב. ראו כאן: mh-stage.com אני מסכים לדברי מילשטיין, שהשכלה אקדמית סדורה מיועדת, בין השאר, ללמד את חניכיה לפחות חלק מהדברים הדרושים להפקת לקחים ראויה, אם כי אין ביטחון בכך שבעלי השכלה אקדמית יממשו את שלמדו, גם אם הוכרו כתלמידים מצטיינים. כבר ראינו כהנה וכהנה דוגמאות כאלו.
כתוב תגובה ל- משה, עורך-דין
תודה על המאמר המאלף על
  חבר קיבוץ יגור   30/12/17 10:48
התנהגות יפתח ספקטור.כשמקלפים את קליפות האדרה עצמית ואו אידאולוגית,נפש האדם נפרשת בחדלונה ומערומיה (קוראים על זה גם במחקריו של ד"ר מילשטיין).אבל כמו שכתב קוהלת "מה שהיה הוא שיהיה"
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
למילשטיין יש חורים בהשכלה
  נחשון הצעיר   30/12/17 16:08
מסתבר שהד"ר[ד"ר למה??] לא מכיר את האתר-במה להיסטוריה צבאית , ועוד אתרים,כי הוא נשאר במאה הקודמת. יצור ארכאי,קדום, פג תוקף.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
הפקת לקים ראויה היתה
  אורי מילשטיין   30/12/17 20:42
ואמיצה הייתה אחת הסיבות להצלחת מהפכת ה-101 והצנחנים בצה"ל במחצית הראשונה של שנות החמישים. אבל מהפכה זאת הייתה מוגבלת לרמה הטקטית בלבד. הרמות האופרטיבית והאסטרטגית בצה"ל נותרו באיכות ירודה כפי שהוכיחו מלחמת ללבנון השנייה ומבצע "צוק איתן"
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
מילשטיין אתה מקשקש בלשון המעטה
  פועה   1/01/18 21:36
אין קשר "לאיכות ירודה" האיכות של הפוליטיקאים ירודה יותר מאיכותם של קציני הצבא, ולכן הבעיה אינה באיכות וגם לא הייתה בתש"ח באיכות. הבעיה שהייתה אז והחמירה מאז זאת בעיית חוסר האמון בין הדרג הפוליטי המוגבל לדרגי הפיקוד הבכיר. זה היה קיים והוסתר ב-56 והיה קיים והוסתר ב-67 "ויצא לאור" ב-73. ב.ג. היה הפוליטיקאי הראשון והאחרון שהיה מספיק חזק לקחת אחריות אישית ופוליטית על תוצאות החלטותיו והוראותיו לצבא והיה מספיק חזק לקחת אחריות פוליטית על טעויות וכישלונות הפיקוד הצבאי. לבון היה שר הביטחון הפוליטיקאי הראשון שסירב לקחת אחריות על מחדלי/כישלונות הפיקוד הצבאי שהיה כפוף לו! מאז מתקיים מתח של חשדנות ואי אמון בין הדרג המדיני לדרג הצבאי, כי הפוליטיקאים חושדים בכוונות הגנרלים ונוטים להאמין שהם "מוליכים אותם באף", מה שגורם להם להימנע מלהגדיר יעדים ברורים לצבא וליטול את האחריות על זה, והגנרלים המזלזלים ברמתם האישית ובהבנתם של הפוליטיקאים, מאמינים שהפוליטיקאים יעשו הכול כדי לברוח מאחריות שמשמעותה לגלגל את האחריות לטעויות ולתוצאות מהם אל הגנרלים. זה מה שעמד מאחרי מהלכי הצבא בלבנון הראשונה והשנייה. והרמטכ"ל הלא מתוחכם פוליטית דן חלוץ אמר את זה במפורש כבר בתוך המלחמה. אז אתה יכול לקשקש עד מחר על "איכות ירודה" ולהמשיך לחפש את "המטבע" בהררי החושך של תש"ח ולסרב להסתכל מתחת לפנס המואר שמתחת לאפך התתרן...
כתוב תגובה ל- פועה
פועה ,יופי של קישקוש,השבת ממש
  חבר קיבוץ יגור   2/01/18 00:22
אבל ממש עוזרת לקוהרנטיות שבתגובות שלך שאף אחד וגם לא את מבין. שאי ברכה!
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
8
מאמר מעולה
  בלום נועם   30/12/17 09:43
המאמר המתאר את שנות הקמת הצבא מעולה. אך כמו תמיד נשאלת השאלה האם הפיקוד העליון והדרג האזרחי הפיקו לקחים. לצערי מעט ורחוק ממספיק. ראינו זאת במלחמת יום כיפור כשהדרג הפיקודי הבכיר היה מפקדי הגדודים שפעלו באופן מופלא והפעילו בכישרון ואומץ לב את כלל הכוח הלוחם. במלחמת לבנון הראשונה קשה לתאר את הפעלת כוחות השטח כהצלחה של פיקוד צפון. במלחמת לבנון השניה, כשל צה''ל כצבא מאורגן ושוב הכריעו את הקרב המפקדים הזוטרים. בקרבות מול החמס בעזה ממש לא ראינו החלטה אסטרטגית של מפקדי הפיקוד ואף לא של מפקדי האוגדות. שוב הדרג הבכיר שהשפיע על תוצאות הקרבות היו המג''דים. האם הפיקוד העליון אשם בבינוניות? לדעתי לא. מי שמנהל את הצבא בפעילות המבצעית אלו בכירי הדרג המדיני. שמעורבים יותר מידי בהפעלת הכוח.
כתוב תגובה ל- בלום נועם
נועם, אני מתפלא עליך,זה מאמר
  נחשון הותיק   30/12/17 14:04
מעולה? זה גרוטאה עבשה משנח 1989.אין בו כל חידוש. בכל מלחמות ישראל הפיקוד הבכיר היה מחורבן. מי שהביא את הנצחון היו הלוחמים מהמג"דים עד המ"כים. אתה מכיר את זה כמוני מנסיון בשטח, אבל למילשטיין אין מושג,כי הוא לא היה בקו הדם ,אלא בחפ"ק, במרפאה ובמשרדים. והחובש-פקידון הזה מתיימר ללמד אותנו מה זאת מלחמה.
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
אשם בן גוריון שנכנע
  אורי מילשטיין   30/12/17 23:08
לבכירים של ארגון ההגנה והפלמ"ח ולא הקים צבא מקצועי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
נכנע והעיף את מפקדי הפלמ"ח...
  גלילי   31/12/17 03:58
מיד לאחר מלחמת העצמאות בן גוריון הדיח במישרין או בעקיפין את כמעט כל מפקדיו הבכירים של הפלמ"ח (אלון, אבידן, מולה כהן, יצחק שדה, טבנקין) ומינה לתפקידים הבכירים את יוצאי הצבא הבריטי. את המפקדים הבכירים האחרים שלך ללימודים צבאיים בחו"ל. זה נקרא להכנע?
כתוב תגובה ל- גלילי
מילשטיין סובל לאחרונהמסקלרוזה
  נחשון הצעיר   31/12/17 12:48
אובדן זכרון,ותגובותיו כאן מעידות על החמרת המצב. זה לא מפתיע ,האיש בן 78[קשיש לקראת ישיש].... וזה יילך ויחמיר, מומלץ ליואב יצחק להתחיל לחפש ליצן היסטורי חדש.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
עיניים להם ולא ייראו
  ב_שמואל   31/12/17 15:57
מול עינינו ראינו כיצד נתניהו "העיף" את ההנהגה של ערוץ 1, הוציא מליארדי ש"ח על "כאן" ובכל זאת - לא די שהערוץ לא שינה את צבעו האדום - אלא הקצין הרבה יותר. המחתרת המפ"מניק בתוך שירותי הביטחון - הייתה אפילה ונסתרת, אך חזקה הרבה יותר מכוחו הגלוי של בן-גוריון שהסתמך על החלטות הדמוקרטיה (נבחר למנהיג). עד עצם ימים אלו, המחתרת יותר חזקה מראש הממשלה (ע"ע דברי אהוד ברק לגבי הפוטש נגד נתניהו ע"י הרמטכ"ל)
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
אכן, לא יראו הזיות
  גלילי   31/12/17 16:39
אין לי כוונה להתווכח עם תיאוריות קונספירציה
כתוב תגובה ל- גלילי
ברור שלא תתווכח על עובדות
  ב_שמואל   31/12/17 17:48
ברור שלא תתווכח על עובדות שחבר קושרים (המאפיה השמאלנית) מחזיקים במרתפים את ההוכחות. הרב עוזי משולם רצה לפתוח את פרשת הפשע - ששלוש "ועדות חקירה" הסתירו את המידע שהיה להם, ואף נמנעו לדעת את מה שהיו אמורות לדרוש לדעת. וכשנוצרה בעיה עם המפכ"ל שלא הסכים לרצוח את הרב ואנשיו ולהשתיק את העניין, מינה רבין הנבל את אסף חפץ לתפקיד מפכ"ל כדי לרצוח את אנשי הרב. וכשאני פרסמתי את הכתובת של הסרטון שאסף חפץ (בהתבטאותו) סיפר על הפעולה הזו שכל-כך התאימה להכשרתו, הסרטון הוסר מה YOU TUBE youtube.com נו, אז בגלל הכוח של המאפיה להסתיר את ההוכחות לפשעיה לא נכיר את העובדות המציאותיות הידועות לנו? האומנם ניתן להכחיש את רצח רבין ע"י השב"כ רק משום שהשב"כ "ידע" לסתום את המידע ולאלץ את העדים לשתוק? האומנם אנו זקוקים למידע נוסף על הידוע כדי לקבוע שפרופ' היס פעל כפושע ששיתף פעולה עם הפרקליטים הפושעים שהפכו - ברבות הימים - לשופטי בית המשפט העליון? הכל ידוע ומוכחש ע"י שמאלנים שדתם האנרכיסטים מתירה להם לבצע כל פשע המשרת את המטרה (חוק התאגידים מבוסס על הרעיון הזה בו מנהלי התאגיד אינם נושאים באחריות פלילית למעשי רמאות כל עוד שניתן להוכיח שהדבר משרת את הארגון). אז בגלל זה נכחיש את העובדות הידועות? אנרכיסטים פועלים ללא שום מסגרת מגבילה, והחוק והמוסר משמשים אותם כדי להגביל את כוחו של השונה מהם.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
וזו שורש הבעיה
  גלילי   1/01/18 08:53
אין לך מושג מה ההבדל בין עובדה, דיעה והשערה.
הטענה ביחס למינוי חפץ הזוה במיוחד. חפץ היא סגן המפכ"ל כשמהפכ"ל היה רפי פלד. רפי פלד הסתבך בפרשת שחיתות בתחילת 1994, לפני שמישהו שמע בכלל על ה"רב" משולם. למעשה עניין משולם התפרץ בסוף מרץ, כשפלד כבר היה שקוע עד צוואר בהסתבכות שלו, אשר בגינה הוא נאלץ להתפטר ומינוי סגנו במקומו היה הדבר המתבקש. בינתיים המצב הידרדר ואני זוכר היטב את חסידיו של משולם בפתח ביתו מכריזים כי "הרב אמר להרוג ולההירג". מעבר לכך, אסף חפץ לא רק שלא רצה להרוג את משולם אלא אף נקט בתחבולות כדי לעוצרו ללא שפיכות דמים והצליח בכך. אבל אל תיתן לעובדות לקלקל לך את השערות הקונספירציה המבוססות על כלום ושום דבר.
כתוב תגובה ל- גלילי
הוספת עץ אינה מסתירה את היער
  ב_שמואל   1/01/18 18:14
גלילי, בוודאי חיכית לתגובתי, אז אין לי אלא להתנצל על התופעה שלא כל תגובותי מצליחות להגיע לפרסום. הנתונים שהוספת הם נכונים אך הם לא מזימים את דברי. כלומר, אתה מנסה להציף מידע שאינו רלוונטי. לעניין: אסף חפץ הודה בסרטון שזו המשימה שבגינה זכה לתפקיד משום שהיא סוג הפעילות אליה הוכשר, כמו כן הודה ששיקר את הרב והבטיח לו שיגיע לפגישה וישוחרר אחריה. כעובדה שלא זקוקה להוכחה היא: שהממסד בראשות הנבל רבין הסיתו את עם ישראל נגד דרישתו של הרב והציגו אותו כמנהיג כת הזויה כשל כורש האמריקאי. אתה לא חייב להסכים אתי, אבל הקורא הישר מבין שלא יכול להיות שכל התקשורת תמכה בגרסה - הידועה כשקרית - של הממסד אם זה לא היה קונספירציה נבזית של אנשים פשעים. גלילי, אנשים המשקרים בלי תום לב גורמים לשחיתות וכך שומטים את הקרקע הביטחונית של כולנו, הם הורסים את המדינה.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
מצטער, אבל אני לא עובד בקק"ל..
  גלילי   2/01/18 13:10
לא מבין בעצים ויערות.
כן מבין טיפונת בלוגיקה וחשיבה ביקורתית.
יש שורה של עובדות לגבי הכת שסבבה את מר משולם. לגבי הסכסוך הנדל"ני שבגינו בכלל הוא עלה לתודעה הציבורית (וזאת אחרי שהמפכ"ל פלד כבר הסתבך והיה בדרכו בהחוצה), העובדה שיחד עם חסידיו התבצר עם נשק שאסף, שלא לדבר על כך שהם תקפו אנשי משטרה, איימו בשימוש בנשק ומאוחר יותר אף ניסו להתנקש בחייו של קצין בשב"ס. וכל התקשורת תמכה בתיאור הזה משום שאלו היו עיקרי העובדות. לא קונספירציה ולא נעלי בית.
אני לא יודע מה הצלחת להבין ממה שחפץ אמר באשר לסיבה שכביכול קיבל את תפקיד המפכ"ל אבל העובדה היא שהוא היה מלפני הפרשה סגן המפכ"ל ולכן מועמד טבעי לרשת את פלד. וגם אם נניח שמינו אותו דווקא בגלל הצורך להתמודד עם פרשת משולם, אז מה? חפץ אכן היה בעברו מפקד הימ"מ וככזה היה לו ניסון עם סיטואציות דומות, ואותן בדרך כלל הצליח לפתור או ניסה לפתור ללא הגעה לשפיכות דמים. זה בדיוק מה שעשה עם משולם. שיקר לו (ממש כשם שמשקרים למחבלים ועבריינים באותם תנאים) על מנת לסיים את המצב המסוכן ללא שפיכות דמים של -ואכן הוא הצליח בכך ומשולם נאסר בריא ושלם (בניגוד לטענתך ההזויה ממקודם כאילו רבין מינה את חפץ במטרה לחסל אותו). אחר כך היה החייל שנורה כי לטענת המשטרה ירה על השוטרים וכמובן שלטענת חסידי משולם נורה סתם. אילו משולם היה מורה לחסידיו לפעול בהתאם לחוק מותו של אותו בחור צעיר היה ממילא נמנע.

ושים לב שעד עכשיו לא הצגת בדל הוכחה לטענות הקונספירציה ההזויות האלה, ולא שהן בכלל קשורות לנושא.
כתוב תגובה ל- גלילי
גלילי, הבה נתייחס לעובדות
  ב_שמואל   2/01/18 20:29
גלילי, הבה נתייחס לעובדות שאינן שנויות במחלוקת: 1. נגנבו ונשדדו מאות עד אלפי ילדים תימנים (גם אחרים). 2. הרב משולם פעל במשך שנים לקבלת מידע הנמצא בידי המדינה על אודות הילדים. מכתביו ופניותיו האישיים הופנו לבית המשפט העליון, לנשיאי המדינה, לכל שרי הממשלה, לכל חברי הכנסת, לראשי המשטרה והשב"כ - בבקשה לקבל את המידע הקיים. 3. שלוש ועדות חקירה של המדינה מנעו את חשיפת המידע הקיים ואף כשידעו שמשמידים מסמכים - הם לא טרחו לעצור את תהליך ההסתרה. 4. בכל מקום בעולם, זכותו הבסיסית של אדם להגן על ביתו (ע"ע השופט השמאלני - חשיין). לכן, אין שום סיבה חוקי המונעת מאדם להתהלך בתוך חצר ביתו עם נשק חוקי ורשום על שם נושאו בעל רישיון חוקי להחזיקו. 5. ידוע לכל - שאנשי הרב משולם לא סיכנו אף אחד שלא תקף אותם, הם "התבצרו" ולא "תקפו". המצור נעשה ע"י המשטרה והשב"כ כהתקפה ולא כהגנה (לו היו מסתלקים כל העסק היה נגמר. העניין שהם דרשו לקבל את המסמכים והכניעה של הרב משולם ולהבטיח שיחדל לעסוק בנושא). 6. הדרישה של המדינה הייתה שהרב משולם יבטיח שיחדל לעסוק בנושא וכך הפשע יוסתר לעולם, האומנם גם אתה חושב שזה הדבר שהרב משולם היה חייב לקבל, או שמא חובה של אדם ישר הייתה לא לקבל את אולטימטום? 7. למרות שהיום הציבור יודע הרבה יותר פרטים על הנושא, וברור לכולם שהרב משולם היה לוחם צדק, הגון וישר בכל דרכיו, שלא סיכן חיי איש, עדיין אתה חושב שהיה מגיע לו יחס של פושע. גלילי, תראה מול איזה אנשים (מסוגך) הוא היה צריך להתמודד. אתה בוודאי תמשיך את הניסיונות הנבזים שלך להסתיר את הפשעים שבני תרבותך המעוותים עשו לעם היהודי, כי בתרבותך האנרכיסטית (השקרים שלך לכסות על מעשי פשע) מותר לבצע כל פשע המקדם את דת האנרכיה אך אסור לקרוא לפושע בפשעו (בתרבות נורמלית, אסור לבצע פשע וחובה להכריז ולהעמיד לדין את הפושע). אני מודה שאני מכיר - מבני תרבותך - אנשים גרועים ממך.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
ככה התקשורת השמאלנית
  ב_שמואל   2/01/18 21:15
ככה התקשורת השמאלנית המנוולת מציגה את הפרשנות לעובדות: youtube.com
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
גלילי, למה אתה מתייחס לחרדי
  נחשון הצעיר   2/01/18 23:26
הדפוק "שמואל ז'", ברור שהוא פרובוקטור מעורער-נפש. בהמשך נגלה מי מפעיל אותו. רצוי שתתרכז בבעל הבלוג כאן שסובל במובהק מפיצול אישיות מורכב[מולטי סכיזופרן]. הוא ממשיך להפיץ סיפורי סבתא ולעבוד על אנשים תמימים. הבדיחה הענקית= הוצאה לאור של 30 כרכים על מלחמת העצמאות-- האנציקלופדיה המילשטיינית....פחחחח.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
נחשון צעיר, אתה עושה לי נחת
  ב_שמואל   3/01/18 13:50
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
שמואל המבולבל קיבלת שחרור
  נחשון הצעיר   3/01/18 19:22
מהמח' הסגורה בבי"ח הרצוג בגבעת שאול ? על איזה רופא דביל הצלחת להערים ? כאשר תשוב לשם, קח איתך את אורי מילשטיין הסכיזופרן- יש שם בשורה עבורו= ד"ר פסח ליכטברג פיתח טיפול שיאצו חדשני לחולי סכיזופרניה מהסוג של "חבר קיבוץ יגור"[יגור א, ה', ט' ועוד פסיכים...].וד"ש לשמואל א...
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
שמואל חזרת לבי"ח הרצוג ?
  נחשון הצעיר   4/01/18 16:19
זימנת גם את מילשטיין?? תעשו שם שבת כהילכתה....
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
9
עם תרבות לוחמה ירודה
  בת האיכר   30/12/17 12:38
מה שנותר הוא להפיץ סיפורי גבורה מדומיינים, מיתוסים
כתוב תגובה ל- בת האיכר
10
בפרק 48 סוף סוף תופיע המלחמה
  נחשון הצעיר   1/01/18 16:25
אבל גם זה נכתב לפני דור- לפני 29 שנים ..... אז אדון מילשטיין מתי נוכל לקרוא על פלישת צבאות ערב ובלימתה= בשנת 2020?? ועל קרבות עשרת הימים- בשנת 2022, כאשר יהיה ראש ממשלה חדש, ועל מבצעי יואב וחורב ועובדה-בשנת 2025?? מילשטיין יהיה ישיש בן 85...ועד אז יהיו עוד שתי מלחמות חדשות,אבוי מתי יושלם הספר העתיק-חדש...
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
11
מרכוס בא "מהמאדים" "לאי נידח"
  פועה   1/01/18 16:42
למיג'ור לורנס (איש ערב) מהמודיעין הבריטי נדרשו מספר שנים לחיות ללמוד את השפה ולהיטמע בקרב שבטי הבדואים כדי ללמוד אותם את יכולותיהם ולהעריך את כוחם הצבאי אל מול הצבא התורכי שהסתייע בקצונה גרמנית מקצועית אבל מנותקת ולכן לא ידעה להעריך את יכולות הצבא התורכי שייעצה לו. כל מה שמרכוס מסוגל היה לעשות זה להשוות בין המיליציה הדלה החצי צבאית היהודית בא"י לבין הצבא האמריקאי המקצועי והעשיר בו שרת ושממנו בא. הוא לא ידע את השפה לא הכיר את המנטליות לא של היהודים ויותר מזה לא של הערבים. לכן לא היו לא זמן ולא כלים מינימליים נדרשים להערכות ממשיות. כל שיכל היה להראות מה השוני ומה נדרש כדי להידמות לצבא האמריקאי או הבריטי. הוא גם לא הכיר כראוי את האסכולה של הצבא האדום, ששלטה בתפישות של אנשי ההגנה והפלמ"ח. והתוצאה שהתבקשה הייתה שמרכוס טעה בהעכרת היכולות, בעיקר האנושיות ולכן גם ביכולות המבצעיות. עצוב "שהיסטוריון" מיחס לחוו"ד ולאמירותיו של מרכוס משקל היסטורי מופרז ביותר. כדי להסיק שההגנה הייתה רחוקה מהצבא האמריקאי לא נחוץ היה להביא את המרכוס. הסיוע שלו היה בעיקר בייעוץ ברמת השטח הטקטית של מבצעים והיערכויות.
כתוב תגובה ל- פועה
פועה ,את קוראת ולא מבינה וזה
  חבר קיבוץ יגור   2/01/18 00:31
צפוי וידוע. השוואה בין לורנס איש ערב ושבטי הבדואים לבין המתיישבים היהודים בא"י היא תוגת וניד הראש של הקורא האינטליגנטי לתגובות (צפויות יש לומר)של מי שחשדנות פתלוגית היא המרכיב הדומיננטי בנפשה המיוסרת.חזרי פועה לטובתך ,לעיסוקי השבת וייטב לך.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
12
הברון אורי מינכהאוזן מאפעל
  נחשון הצעיר   2/01/18 00:10
הבטיח באתרו ב-2017 =30 כרכים על מלחמת העצמאות עד 2023.... עד עתה יצאו שניים ממוחזרים ועוד שלישי בהכנה. אבל הכל מתוך החומר של ארבעת הכרכים העתיקים שיצאו לאור ב-1989-1991...[במאה הקודמת]. אין זכר לשמונת הכרכים העלומים שכנראה לא נכתבו עדיין.....אז שני הכרכים העתיקים הבאים ייצאו עד סוף 2019,ומה יהיה אח"כ??מילשטיין=מינכהאוזן מזכיר את היהודי משרתו של הפריץ הזקן שהתחייב לאדונו ללמד את החזיר הגדול לשיר בפולנית תוך שלוש שנים וקיבל כסף רב, בתנאי שאם ייכשל ייערף ראשו. שאלוהו- איך הסכמת? השיב הנוכל: או שהחזיר ימות, או שהפריץ ימות, או שאני אברח.. מגיבים חביבים ,במקום לעסוק בויכוחי סרק, תבקשו ממילשטיין להתחיל לפרסם פרקים חדשים על מאי-יוני 1948, הוא יברח וייעלם.ואיתו ראומה והאידיוט מקיבוץ יגור מפוצל האישיות...
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
13
מילשטיין ד"ר ליכטברג ממתין לך
  נחשון הצעיר   4/01/18 13:58
בביה"ח הרצוג, יפתור לך את בעיית פיצול האישיות בטיפול שיאצו חדשני. תוכל סוף סוף להתפנות לכתיבת ההיסטוריה של מלחמת העצמאות ללא כחל ושרק=שמונת הכרכים החסרים....
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
14
מילשטיין לא מגיב הוא בטראומה
  נחשון הצעיר   4/01/18 23:25
לא יאומן, בפעם הראשונה בדור האחרון הקשקשן מרמת אפעל,לא מגיב.אין מילים וגםחברי קיבוץ יגור-הפיקטיביים מסתתרים בביוב
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il