s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישת טלוויזיה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אין נשק לפרוץ את הדרך לירושלים
מאת: אורי מילשטיין  |  12/01/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
מילשטיין עוסק בזוטי זוטות
  נחשון הצעיר   12/01/18 08:45
כבר שלושים שנה אתה טוחן את אותו החומר של השלב הראשון במלחמת העצמאות.קלטנו , הבנו... מתי תתחיל לעסוק במלחמה עצמה= במלחמה העיקרית, בפלישת צבאות ערב ובלימתה. עד היום לא פירסמת שמץ... אתה מחכה לביאת המשיח ??עזוב את השטויות ...אך נראה לי שאין לך את זה. אתה קשיש עייף . אם את רגלים רצת וילאוך,איך תתחרה את הסוסים... ....נראה לי שנאלץ להמתין להיסטוריון צבאי אמיתי , צעיר ורענן. לצערנו גם יואב גלבר ובני מוריס מאכזבים כמוך.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
"אלוהים נמצא בפרטים הקטנים"
  אורי מילשטיין   12/01/18 13:53
פתגם צרפתי.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
{{{השמאל יצר ישראל48לא אלוהים
  ולא ימין או דתיים   12/01/18 22:24
השמאל יצר התישבות הגנה פלמח בריאות חינוך תנועות נוער מערכת כספים חקלאות תעשיה אירגון תעשית נשק שהיו התשתית לקלטת ניצולי השואה ולנצחון הגדול ב48 .
מילשטיין לא יצליח לגמד היצירה המאוד מיוחדת הזו
כתוב תגובה ל- ולא ימין או דתיים
שוטה שכמותך {{{ השמאל יצר גם
  חבר קיבוץ יגור   13/01/18 02:04
את הסזון ורצח יהודים (היה ליגאל עמיר ממי ללמוד).כמו כן יצר את השחיתות השלטונית הפרוטקציה (היה לימין ממי ללמוד) ששווה אווילי {{{
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
מילשטיין תמשיך לכתוב העם רוצה
  מנדל   12/01/18 17:00
לדעת מה קרה במלחמת העצמאות איזה פיקוד היה איזה ממשל ספר עוד ועוד
כתוב תגובה ל- מנדל
אפילו מנדל מבקש שתכתוב על
  נחשון הותיק   12/01/18 19:21
מלחמת העצמאות= על עיקרה של המלחמה בין 15 במאי 1948 ועד 10 במרס 1949.תפסיק לעסוק, לדוש ולחפור בשלב א' שאותו פירסמת בארבעת הספרים ב1989-1991...את זה קראנו, ואפילו מנדל יוכל להשאיל בספריה או לרכוש אצלך... פרסם פרקים חדשים-אני מקווה שכתבת משהי ב-27 השנים שחלפו מאז...ראבק, זה שנות דור. אז קדימה אורי, דווי ראבוטה.. קדימה לעבודה, הפסק להתמזמז.
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
שיספר על המפקדים ומנהלי המלחמה
  מנדל   13/01/18 12:11
בן גוריון ורבין השיכור וגלילי הקרבות שניהלו שכל אדם בישראל ידע את האמת ולא מה שמאיר פעיל סיפר
כתוב תגובה ל- מנדל
{{{רק בזכות בן גוריון רבין ו..
  יש לך מדינה=עובדה   13/01/18 15:10
רק בזכות בן גוריון רבין גלילי ודומיהם יש לך מדינה לחיות בה ויכולת לנטולי מוח דתיים חרדים וימניים להגיב כך סתם ברשעות על כתבות של מרצה ידוע מאוניברסיטת לטביה.
כתוב תגובה ל- יש לך מדינה=עובדה
שוב אוויל מסוג {{{, אף אחד לא
  חבר קיבוץ יגור   13/01/18 16:27
מכחיש את תרומת ב.ג להקמת המדינה.כאן דנים בעלות המחיר בכ"א בגלל התנהלותו ושל אחרים מטיפוסם של רבין וחבריו ,הבנת אוויל. {{{
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
{{{ביגור חיפשו מתחזה נטול מוח
  ולא מצאו כזה   13/01/18 20:08
למה להתחזות לחבר קיבוץ יגור?יש בעיה בלהיות אתה?
ואולי זה בכלל המרצה המפורסם מאוניברסיטת לטביה?
כתוב תגובה ל- ולא מצאו כזה
לאוויל {{{ גולם במעגל יותר
  חבר קיבוץ יגור   13/01/18 20:39
ממך.שכחת שהשמאל הקים את המדינה ,שוטה.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
זה ההומו הפסיבי מאפעל
  נחשון הצעיר   13/01/18 23:12
שהיה לו חבר הומו אקטיבי מקיבוץ יגור, והוא שאף להתקבל לקיבוץ. אך אבוי ההומו האקטיבי נפטר, ןהפסיבי האומלל נשאר באפעל שתאוותו בידו... אז הוא ממורמר וזועם,ומשמיץ כל דבר .
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
נחשי צעיר, הרי אתה אדם נאור
  ב_שמואל   14/01/18 09:43
נחשי צעיר, הרי אתה אדם נאור, תרבותי ואוהב זרים, אז איך אתה יכול להתייחס בזלזול כל-כך בוטה כלפי ההומואים? אז מה אם הם סוטים, בגלל זה אתה לועג להם, הרי גם אתה מפרסם את הסטייה השמאלנית שלך - ברבים. נחשי, למד קל וחומר מכך שאם אתה סוטה למה אתה מעז ללעוג לסוטים אחרים שהרי כבר נאמר על הטובל ושרץ בידו.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
שמואל אתה מגן על משכב זכר?
  נחשון הצעיר   14/01/18 12:55
מה יגידו הרבנים על התועבה? אבל בעצם כמה מגדולי הרבנים כמו הרב מוטי אלון הורשעו באונס ומעשים מגונים בקטינים שהיו תלמידיהם בישיבה... הגם אתה שמואל סוטה כמו ההומו מקיבוץ יגור? בקיצור מקומך הטבעי הוא "חדרי חרדים" ולא באתר שלנו.אז חזור לאחיך הפרזיטים הטפילים שעומדים על דם אחיהם.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
נחשי, לך לארצך באירופה, אינך ש
  ב_שמואל   14/01/18 15:05
נחשי, לך לארצך באירופה, אינך שייך לכאן.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
{{{אתה ושכמותך שמואל לא מוסיף
  גרם של ערך למדינה   14/01/18 22:53
השמאל בנה כאן יצירה ישראל עליה משתלטים מיני מינים של תואמי שמואל שלא מוסיפים לה גרם של ערך וגם לא באמת היו שותפים להקמה ושמירה.
כתוב תגובה ל- גרם של ערך למדינה
הבט, בהנחה שאתה צודק בקביעותך
  ב_שמואל   15/01/18 07:51
הבט, בהנחה שאתה צודק בקביעותך שלא הקמתי ישוב בישראל, אין שום מקום לחשיבה שאין לי זכות במדינתי הדמוקרטית. במיוחד כשאנשים כמוך נותנים שיוויון למי שפעל נגד המדינה והרג יהודים (האויב הערבי), אז כשאתה (או בני דמותך) טוענים ל: "אנו אנו הפלמ"ח" רק משום שהם שמאלנים, זה מלמד עליך שאתה נוטל לעצמך זכויות לא לגיטימיות, לא דמוקרטיות ובוודאי לא ציונות ו/או לאומיות. למה מפריע לי שאתה נוטל זכויות שאינן מגיעות לך? משום שאתה תומך בבוגדים שחושבים כמוך שהמדינה של אבא שלהם ומותר להם לסייע לרצוח יהודים באמצעות ארגון הטרור אש"ף (או החמאס). אני מצפה גם משמאלני שינהג כאדם המאמין בדמוקרטיה ונוהג על פיה. את הסטיות שיש לכל שמאלני - יעשה בביתו ולא בפרהסיה, כך שכל שקר, הסתה, וסיוע לאויב - יעשה בסתר כמו שהיה נהוג תמיד לפני שנוצרה הדת המעוותת של השמאל.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
הרוויח {{{ הוא שטוף מוח וככזה
  חבר קיבוץ יגור   15/01/18 15:17
צריך להתייחס אליו.על האידיוט השני אין טעם להרחיב בדברים
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
{{{ביגור חיפשו מתחזה ולא מצאו
  אולי זה עכבר ..?   17/01/18 07:02
כתוב תגובה ל- אולי זה עכבר ..?
לאוויל {{{ תתרכז בשמאלנים
  חבר קיבוץ יגור   17/01/18 13:57
ותהייה לך נחת.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
{{{ימניים דתיים ערבים וחרדים..
  מסוכנים לישראל...   19/01/18 00:59
באותה מידה.
כתוב תגובה ל- מסוכנים לישראל...
2
טבנקן לא הבין את העיקר
  ב_שמואל   12/01/18 12:44
טעותו של יוסף טבנקין בערעורו כלפי התוכנית, נובעת מטעות - שרבים וטובים טועים בה - משום שהוא לא הטמיע מספיק את המטרה העיקרית של הציונות של השמאל. טבנקין כנראה לא מצליח להתרומם מהבעיות בהן הוא נמצא, ולכן מתייחס לבעיות הלחימה כאילו הן רק ביטחוניות ומנותקות מהחזון של השמאל. היהדות ידעה לקבוע "שוויתי לה' לנגדי תמיד". אך טבקין (כנראה שהיה דיסלקטי) לא היה מסוגל להקשיב לאחרים, והמשיך בדרכו המוטעת וכנראה היה ממורמר, לא חברתי ולא נתן מעצמו את מה שיכל לתת. הוא לא הבין שהשמאל לא רצה לנצח את הערבים אלא רק את הלוחמים הערבים כמו שהשמאלנים של ימינו רוצים לנצח את החמאס ולא את תושבי עזה (השמאלנים מבדילים בין האזרחים ללוחמי החמאס כמו שאין לפגוע באזרחים יהודים בתוך הקו הירוק, כי הם אינם לוחמי צה"ל או מתנחלים - שאותם מותר להרוג). אסור היה לפיקוד להניח לאנשים כמוהו לקלקל את התוכנית המגינה על הערבים, ומגשימה את החזון של השמאל להשמדת העם היהודי.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
עד סוף חייו היה יוספ'לה
  אורי מילשטיין   12/01/18 18:10
טבנקין איש ארץ ישראל השלמה ואף ניסה לשכנע אוי להצטרף אליו לפתחת רפיח להתנגד לפינוי בכוח ארי ההסכם עם מצרים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הטעות הגדולה של טבנקין היא:
  מקס פאואר   13/01/18 17:23
הוא לא הבין שהשמאל הוא לא הפתרון, אלא הבעיה, כבר אז השמאלנים חדלי האישים ניהלו את המדינה, כמו גטו וורשה, לא רצו לנצח, רק לשרוד, זאת דוגמא לחשיבה גלותית, לא להרגיז את הפריץ.
כתוב תגובה ל- מקס פאואר
אתה לא מבין מי היה טבנקין :(
  גלילי   14/01/18 10:47
אין קשר בין שום דבר שכתבת ובין המציאות-
טבנקין היה בנו של אחד מראשי השמאל (אחדות העבודה) ובעצמו פעיל חשוב. הוא הבין טוב מאוד מה זה "השמאל". ולא רק זה, אלא שהפלמ"ח, שכידוע הושפע מאוד מאחדות העבודה (עד כדי שבן גוריון כינה אותו "הצבא הפרטי של טבנקין") היה רחוק מאוד מגישה "שלומיסטית" כלפי הערבים. יגאל אלון, למקרה שלא ידעת, היה אחראי לגירוש של רבים מתושבים הערבים באיזורים שעליהם היה אחראי, וזאת גם בלי הסכמה מצד בן גוריון. למעשה, באותם אזורים שבהם הערבים לא גורשו (נצרת, למשל) המפקדים האחראים לא היו מהפלמ"ח או מה"שמאל" (בן דונקלמן, שכמפקד חטיבה 7 סרב לגרש את תושבי נצרת ללא פקודה בכתב). זאת בניגוד ליגאל אלון (ורבין) שגרש תושבים ערבים גם כאשר כל מה שקיבל מבן גוריון זה איזו תנועת יד מרומזת.
מה לעשות שהשמאל אז לא היה בדיוק מרץ של היום (המקבילה של מרץ אז הייתה ברית שלום).
הסיבה לכך שהתנגדו להצעות שלו ל"ניקוי" פרוזדור ירושליים מכפרים ערבים הייתה שבאותם ימים הבריטים עדיין נמצאו. ואכן, כשהפלמ"ח כבש את שיח ג'ראח הבריטים התערבו וכפו נסיגה. לא הייתה כאן כל סיבה של רצון לדו קיום עם הערבים.
ועוד משהו לגבי יוספל'ה טבנקין: ה"דיסלקט" כתב ספרים ומאמרים רבים. וזאת בתקופה שדיסלקטים היו נשארים אנלפבתים במידה זו או אחרת. הוא היה מפקד כריזמטי, אמיץ ופיקח. הבעיה הייתה שלא היה לו כל ניסיון צבאי רלוונטי (ומבחינה זו הוא לא היה שונה מהרוב) ושהייתה לו אישיות קשה, דורסנית ויהירה, ונטיות חתרניות כלפי מפקדיו אשר נחשבו בעיניו לנחותים ממנו. אני מכיר את המשפחה והכישרונות, כמו גם הנטיות האישיותיות האלו מאפיינות כמה וכמה מבין בני המשפחה.
ברבין הוא זלזל כפקוד שלו בזמן אמת (הוא חשב שהפיקוד היה צריך להיות שלו) ועד יומו האחרון. על רקע הטינה הזאת גם צריך להתייחס לטענות שונות ומשונות שהיו לו ביחס לתפקודו של רבין ואשר לא היו להן תימוכין למעט עדותו שלו.
כתוב תגובה ל- גלילי
גלילי, כתבת: "לא הייתה כאן כל
  ב_שמואל   14/01/18 15:31
גלילי, כתבת: "לא הייתה כאן כל סיבה של רצון לדו קיום עם הערבים". האומנם מנהיגי "השמאלנים" קראו לגרש את הערבים ולרשת את אדמתם? מעניין. האם טבנקין היה "דיסלקט"? זה עניין סתמי חסר חשיבות, אך ברור שכתיבת ספרים אינה מוכיחה שלא היה דיסלקט, אבל את מי זה מעניין? הימנעות או ביצוע גירוש אזרחים הוא מעשה חשוב, שמפקד מקצועי צריך לדרוש לקבל הוראה מסמכות מתאימה. קצין שעושה זאת על דעת עצמו - יתכן שהוא חונך בתרבות אנרכיסטית שבה כל כלב - מלך, ולכן לא ניתן לדעת ממעשה זה דבר על כוונות אמיתיות. לכן, חשוב מאד להגיע למסקנות על פי נתונים נוספים. שיטת השיירות - כל-כך דבילית שאין אפשרות להסתתר בטיעון של קיומו של המנדט הבריטי (מה ההיגיון להעביר כוחות חסרי יוזמה התקפית?) הסיבה לשיטה חייבת להיות שונה מהטיעון המייחס את אותה לחשש מהבריטים.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
מדוע תנופף בבורותך ברבים?
  גלילי   15/01/18 08:22
קודם כל, יש רצף לא קטן בין "דו קיום" ובין "גירוש". שנית, כן במהלך המלחמה אכן יצחק טבנקין התבטא בזכות גירוש הערבים (עם כל התירוצים וההצדקות). זה מצוטט אצל בני מוריס. למשל. וזה לא מפתיע כלל לאור העמדות שהציג עוד משלהי שנות השלושים. שלישית, קודם כתבת שיוסף טבנקין היה דיסלקט. עכשיו פתאום זה "לא מעניין"? אם זה לא מעניין, מדוע לכתוב דבר שטות מרושע כזה? ולא, הוא לא היה דיסלקט. אף אחד שהכיר אותו לא היה מעלה את זה כלל על דעתו. הוא היה איש שקרא הרבה וכתב הרבה וזה בדיוק מה שלא מאפיין דיסלקטים. ואולי אתה לא באמת יודע מהי דיסלקטיות. רביעית, יגאל אלון בנושא הגירוש דווקא פעל בדיוק כפי שהיה מצופה ממנו והוא הבין היטב מה מצופה גם בלי שזה ייאמר מפורשות. ואכן, הוא לא ננזף על כך. הוא כן ננזף כשהפר הוראות של בן גוריון וידין, בעיקר סביב מבצע חורב. באופן כללי הוא לא היה צייתן והדבר דומה למצביאים רבים לאורך ההיסטוריה שהתנגשו עם הדרג המדיני כשסברו שזה לא מבין את המצב ומונע את הניצחון שנמצא בהישג יד (מקארתור הוא דוגמא מצוינת). ולבסוף והכי חשוב- בעניין השיירות אתה עושה בדיוק את הטעות הלוגית שעושים כל החוכמולוגים מסוגו של מיילשטיין- מתעלמים מכך שמה שידוע בדיעבד הוא לא מה שהיה ידוע בזמן אמת. באותם ימים הרי ארגוני האצ"ל והלח"י אפילו לא האמינו שהבריטים באמת מתכוונים לצאת מהארץ והמשיכו בפיגועי טרור נגדם. למנהיגות היו סיבות טובות מאוד לחשוש מהתערבות של הבריטים נגדם במקרה של צעדים "שוברי כלים" כמו כיבוש של כפרים ערבים באיזור ירושליים, שם הבריטים תכננו לשבת עד הרגע האחרון כמעט. ואכן, שכבשו את שיח ג'ראח הבריטים התערבו וכפו את נסיגת הפלמ"ח. והם התערבו בעוד מקומות כמו בבית חרושת היוצק. שם בתגובה לפיגוע טרור של הלח"י הבריטים הסגירו את המגינים היהודים לידי הערבים אחרי שפרקו אותם מנשקם. מאידך גיסא, זה ממש לא היה ברור מייד ששיטת השיירות לא עובדת. היא עבדה בהתחלה אבל הערבים למדו איך להתמודד איתה ובסופו של דבר התברר שהיא כבר לא עובדת כלל. שיקולים של רחמים או דו קיום ושאר שטויות כלל לא היו רלוונטיים. אם יש לך יכולת מינימלית להכנס לנעלי מי שחיו באותם ימים אולי צעדים אלו ואחרים שנקטו לא היו נראים לך כל כך "דביליים".
כתוב תגובה ל- גלילי
גלילי, אתה מלא בידע אך הידע
  ב_שמואל   18/01/18 13:06
גלילי, אתה מלא בידע, אך אצלך "הידע" יכול לקבל צורות מעוותות לטובת האג'נדה שלך. כתבת אקסיומה: "יש רצף לא קטן בין "דו קיום" ובין "גירוש" - מה פתאום שאקבל אותה? הרבה יותר הגיוני שיש שני מצבי צבירה, האחת "גירוש" והשנייה "לא גירוש", אין שום דבר באמצע. תלונתך שכתבתי שיתכן שטבנקין היה דסלקטי, אין לו חשיבות, מה לעשות שאני לא חושב שאני כותב את התורה ואני חייב לכל קוצו של יוד. דרך אגב, אני מכיר דיסלקטים שמרבים לקרוא ולכתוב והגיעו להישגים גבוהים במדעיים. כתבת: "באופן כללי הוא לא היה צייתן והדבר דומה למצביאים רבים", נו... זה מה שנאמר על התרבות האנרכיסטית של הפלמ"ח, לא? אז למה אתה מתווכח כל הרבה כדי להוכיח את ההפך? בקשר לשיטת השיירות, אתה טוען: "מתעלמים מכך שמה שידוע בדיעבד הוא לא מה שהיה ידוע בזמן אמת". אני מניח שהשיטה החדישה הזו הייתה תגלית לאנשי הפלמ"ח שלא השתתפו במסיבות חנוכה לכן השיטה הייתה להם חידוש גדול. כתבת: "באותם ימים הרי ארגוני האצ"ל והלח"י אפילו לא האמינו שהבריטים באמת מתכוונים לצאת מהארץ והמשיכו בפיגועי טרור נגדם". ושכחת שגם מנהיגי היישוב חשבו כך. בקיצור, אתה אדם מלא ידע, ומה אתה עושה עם זה?
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
3
מעניין שמכל המנהיגים והמפקדים
  ראומה   12/01/18 15:22
רק יוספ'לה טבנקין הבחין וחזה שהמלחמה היא טוטלית, ולא רק אירועים פה ושם. "במלחמה כמו במלחמה אמרו הצרפתים".
כתוב תגובה ל- ראומה
לצערנו,עד היום הרבה "מנהיגים"
  חבר קיבוץ יגור   12/01/18 18:07
שלנו לוקים בעיוורון של אי הבנת יחס הערבים במזה"ת לגבי עצם קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.לא בעיית שטחים ולא בטיח .
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
זה נובע מעליבותם הצבאית
  בת האיכר   12/01/18 18:44
לא אנשי מעשה , אלא אנשי הכיסא!
כתוב תגובה ל- בת האיכר
לא רק טבנקין "הבין" את המובן
  ב_שמואל   13/01/18 20:39
לא רק טבנקין "הבין" את המובן מאליו. כולם ידעו את מה שכולם יודעים מאז המלחמה הראשונה בתבל. הבעיה נבעה מהתרבות הקומוניסטית שמטרותיה אינם מטרות נורמליות של בני אדם יציבים בנפשם. לכן, השמאל (כולל של ימינו) זקוק לזרים כדי להשמיד את העם היהודי. השמאלנים צריכים את הערבים כדי להתגבר על העם היהודי, אך בכמות מוגבלת שתאפשר לשמאל לשלוט בלי שהערבים ישתלטו על השמאלנים. לכן השמאלנים מבקשים להקים מדינה פלסטינית כדי למנוע מהערבים להיות משפיעים על המדינה (גזענות). השמאל - מסיבות דת הקומוניזם - התנגד להילחם נגד הערבים והיה מוכן להקריב את בניו ובנותיו - עד עצם הימים האלו. הקומוניזם (ליברלים, דמוקרטים, נאורים ושאר המושגים המיועדים להסתיר את האמת שמאחורי האנשים המכונים "השמאל") הם האויב של מדינת ישראל והעם היהודי.
כתוב תגובה ל- ב_שמואל
4
התיאור מראה הערכות ראויה מראש
  פועה   13/01/18 09:16
הערכות לוגיסטית והערכות רכש ראויות לציון באירופה ארה"ב ובפלסטינה א"י. כבר מראשית 1948 אוגרים נשק למשימות כמו כיבוש אילת! שאז, כשגורל ירושלים מוטל בספק, זה ודאי נראה כמו הזיה. מתקיימת התארגנות מסועפת באירופה, לאיסוף וגיוס הפליטים, לרכש ציוד ואמצעים לוגיסטיים, לרכש של נשק בכמויות משמעותיות לרבות מטוסי קרב, לגיוס כסף ומתנדבים מקצועיים בארה"ב. מכינים ומארגנים את מה שאפשר לקראת סיום המנדט והתפנות הבריטים מהארץ. ומרגע שמתברר שהבריטים "הורידו מהלך" והם כבר חוסמים פחות את הכניסות לפלסטינה-א"י ההתארגנות הענפה הזאת מתחילה להניב את פרותיה. כל זה עומד בניגוד גמור לתיאוריו הקודמים של המספר, שניסה ליצור את הרושם המעוות שהיו אז בעיקר: בלגן, אלתורים, הזנחה, עיוורון, פשלות ובעיקר "מזל"!!! אפילו את מברקיו הזועמים של ב.ג. לשליחים באירופה, המספר מציג כאילו היה כאן העדר משמעת ו/או סדר בעוד שהם מעידים על פער בהבנת המצב המשתנה. השליחים באירופה חששו דאגו מחשיפת הפעולות החשאיות ומהחרמות הרכש ע"י גורמי השלטון שם וע"י הבריטים כאן, ולא היו מודעים לכך שהבריטים כאן "הורידו מהלך" והחשש מנפילת רכש לידיהם פחת משמעותית. זאת הצגה מוטית במכוון של המציאות שהייתה באותה העת. חבל!...
כתוב תגובה ל- פועה
ברור שלא הכל רע לא הכול מחדל
  אורי מילשטיין   13/01/18 11:42
שאחרת לא הייתה קמה מדינה או הייתה קורסת מיד. בתפקיד החוקר הוא לחשוף הכול - גם את היעיל וגם את הבלתי יעיל ולנתח מה שיעיל ומה שאינו יעיל.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
הפתעה, לא הכל היה מחדל....
  נחשון הותיק   13/01/18 12:55
לא יאומן, מילשטיין מעניק גם שבחים להנהגה שלנו-כמי שכפאו שד... כנראה ששכיר המיקלדת עומד להחליף בוס. עד תחילת שנות ה-80 שמענו ממנו שבחים מופלגים לישראל גלילי, ליגאל אלון, ליצחק רבין, ולפלמ"ח המופלא והמדהים , חוד החנית של כוחותינו.. במקביל לעג לאפסים הרביזיוניסטים בגין, אצ"ל , לח"י ושאר קשקשנים.. במו אוזני שמעתי את זה מפיו בסמינר של הקיבוץ המאוחד, ולפתע כאשר ניפנפו אותו, התהפך מילשיטיון והחל להשמיץ את פטרוניו, ולהאדיר את הקאקארים של אצ"ל ותנועת החרות...אז עתה מתחיל מהפך.. מעניין מי עתיד להפעיל את שכיר המיקלדת הסידרתי?
כתוב תגובה ל- נחשון הותיק
"הכול" אצלך הוא כנראה מאד יחסי
  פועה   13/01/18 13:00
כתוב תגובה ל- פועה
הכול יחסי בכלל ומאז
  אורי מילשטיין   13/01/18 14:37
איינשטיין מצופה מאנשים שיבינו זאת.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
פועה, לאחר תשמיש השבת הבנת ?
  חבר קיבוץ יגור   13/01/18 16:30
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
הכל מלבד האמת אצל הישרים לפחות
  פועה   13/01/18 17:31
כתוב תגובה ל- פועה
נכון פועה נכון ,רצוי לכן שתבדק
  חבר קיבוץ יגור   13/01/18 19:15
את עצמך ואולי החשדנות כמחלה כרונית תיחלש במקצת.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
תפקיד החוקר לנתח באוביקטיביות
  גלילי   14/01/18 11:00
בלי אובייקבטיביות באיסוף החומר ופרשנותו אין כל תועלת במימצאים. לא לגבי היעיל ולא לגבי הלא יעיל.
אין מחקר אובייקטיבי לחלוטין (בטח לא במדעי הרוח) אבל המחקרים שלך כל כך לא אובייקטיבים שאי אפשר להסיק מהם הרבה.
במלחמת העצמאות היו הרבה כשלים שנבעו מהתנאים של יישוב שמתארגן בתנאי מחתרת וחוסר וודאות לגבי הבאות. אז זה שהיו כשלים במלחמה ושלצבא חסר מקצועיות הבינה כבר בשנות החמישים. לכן בן גוריון ביסס את הצבא על יוצאי צבאות סדירים (בעיקר הבריטי) ולכן הוא שלח את כל הקצינים הבכירים בשלב זה או אחר ללימודים צבאיים גבוהים בבריטניה וצרפת. מדוע בכל זאת הצבא, בעיקר צבא היבשה, לא התקדם ברמה מספקת מבחינה מקצועית? מדוע עבודת המטה הגבוהה לא השתכללה לרמה מספקת? זאת השאלה והתשובה לה אינה קשורה לאופן שבו משה משה פעל או לא פעל בזמן קרב זה או אחר במלחמת העצמאות או מה היה נתיב ההתקדמות האמיתי של הל"ה והסיבה להסתבכות שלהם.

זה בסדר לחקור הסטוריה לשם העניין ואפילו לשם התנצחות פוליטית ואישית. אבל אז גם היומרות צריכות להיות בהתאם.
אז אני חוזר על השאלה המחקרית כבדת המשקל: מדוע צה"ל לא התקדם בצורה מספקת מבחינה מקצועית? לי יש השערות משלי והן לא קשורות לאישיות זו או אחרת או לגורם האופל שמכונה "פלמ"ח".
כתוב תגובה ל- גלילי
תחושת נרדפות מפרה אוביקטיביות
  פועה   15/01/18 08:06
מי שמאמין שככל "שירדפוהו כן ירבה וכן יפרוץ" מתקשה להיות מאוזן. באשר לבעיות בצה"ל, בהגדרתו, מרגע שאופיין "כצבא העם" ולא "כצבא הממשלה" למשל, הצבא מתמודד מול כל הבעיות של העם. לכן הצבא מתקשה לקיים ביעילות "צבאיות מקצועית" נטולת הסחות חברתיות ופוליטיות.
כתוב תגובה ל- פועה
צבא מורכב מאנשים ואנשים
  חבר קיבוץ יגור   15/01/18 15:25
מה לעשות פועה,שונים זה מזה בכל דבר ועניין,לכן צבא המורכב מהרבה אנשים מטבע הדברים יהיה הרבה יותר הטרוגני בתפיסותיו לתפקוד מפקדיו ,שגם הם ממונים ע"י בני אדם עם כל הבעייתיות בכך.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
מעריכה שאתה מסביר את דברי
  פועה   16/01/18 07:35
"לרפי שכל" זה מראה שאתה מצליח להבין...
כתוב תגובה ל- פועה
כשאת כותבת לא מתוך חשדנות
  חבר קיבוץ יגור   16/01/18 14:48
כרונית אינפאנטילית , אלא כתיבה מהלב, כולם יבינו אותך ואף יוסיפו.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
5
מילשטיין מתי תגיע למלחמת תש"ח?
  נחשון הצעיר   14/01/18 07:55
כבר דור שלם אתה מדשדש במבוא, בשולי המלחמה,מתי תגיע ל-15 במאי?? בשנת ה-75 למלחמה?ב-2023? אז תהיה כבר ישיש, עם מטפל וטיטולים?? לטובתך אני מקווה שלא..אז עזוב את המאמרים בעיתונות הזבל היומית ותתרכז בכתיבת ההיסטוריה, כמו לפני שנות דור, כך אולי תשאיר חותם...אולי...סיכוי קלוש.
כתוב תגובה ל- נחשון הצעיר
6
איזה רובים הגיעו על הנורה?
  לי-און   14/01/18 14:06
כתוב תגובה ל- לי-און
רובי מאוזר k 98
  גלילי   15/01/18 12:08
ייצור צ'כי של רובה השירות הגרמני הסטנדרטי במלחמת העולם השניה. רובה בריחי מקביל בתכונתו ואיכותו לרובה הלי אנפילד הבריטי שהיה הפופלארי באותם ימים ביישוב.
כתוב תגובה ל- גלילי
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il