|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע כי תשעה רופאות ורופאים, בהם גם פסיכולוגים, יתכנסו כצוות אנונימי לבדוק אם בכוחו של נתניהו לשאת בעול הכבד של ראשות הממשלה
איתמר לוין
איתמר לוין
"עשרת הימים הנוראים הלאומיים" - מיום השואה, דרך יום הזיכרון ועד יום העצמאות - מקבלים השנה משמעות קשה במיוחד    כמה מחשבות על השבוע שעבר והשבוע הבא
אלי אלון
אלי אלון
ביקרתי בימים אלה (אפריל 2024) בשני מוזאונים אלה בהפרש שעה    האמינו לי אותם תכנים ואותם צילומים פחות או יותר דומים בשני המוזאונים. שניהם עוסקים בארגון האצ"ל מאז הקמתו עד פירוקו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דין אחד לבדואי ולמתנחל
מאת: איתן קלינסקי  |  26/02/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
דין אחד לגר ולאזרח
  sדין אחד   26/02/18 09:45
כתוב תגובה ל- sדין אחד
חוץ מביגמיה פרוטקשן והברחות
  ב,ל   1/03/18 13:49
המיסיונר הפלשתיני כדרכו של כל רמאי מכחש ומכזב כ אוטומט
כתוב תגובה ל- ב,ל
2
נישול שפוגע במוסר היהודי
  ידידיה   26/02/18 10:26
חלקו הארי של הנגב שומם. הנגב מהווה יותר ממחצית שטחה של מדינת ישראל. במקום ליישב את המרחבים הרבים שהם שוממים מאדם, החליטה ממשלת ישראל להקים יישוב יהודי דווקא על אדמות עליהן יושבים בידואים משנת 1956 בצו הממשל הצבאי , שהעביר אותם ממקום יישובם בו ישבו עוד טרם קום המדינה. מכל המרחבים השוממים החליטה הממשלה להקים קהילה רק ליהודים באום אל חירן. כיום אום אל חירן זה ישוב בו חי שבט, שהפקיעו את מקום מגוריו בסביבות קיבוץ שובל, שם הוא היה חי עוד מהתקופה העותמנית והעבירו אותו לישוב בו הוא כבר נמצא למעלה מששים שנה למקום אחר בו הוא יושב כבר למעלה מששים שנה. הם ותושבי אל ערקיב , למרבה הכאב לא קיבלו את סעדו של בית המשפט, הנותן יד לקנסות הגבוהים עבור כל פעול פינוי. והמתנחלים ש"בטעות" התיישבו על אדמה פלשתינאית בשומרון זוכים לפיצוי של 60 מיליון רק לשלב הפינוי ולאחר מכן המדינה תשא בהוצאות הקמת מבני הקבע החדשים.
כתוב תגובה ל- ידידיה
3
כנראה שאתה חי על המאדים
  טודא   26/02/18 10:37
איך לא, גם כאן, מיהרו כולם להשוות בין פינוי עמונה לפינוי הבדואים. אבל האמת, שאין השוואה. מה שהמדינה הסכימה להעניק למפוני עמונה לא גירד את מה שהמדינה הסכימה להעניק לחמולת אבו אל-קיעאן מאום אל חיראן (שטחים חילופים + הקצאות לדורות הבאים, כספים ומה לא?). איך סיסמת המפתח של כל יפי הנפש החותרים לשלום? 'שתי מדינות לשני עמים'. אז אולי את זה עוד אין לנו, אבל שני בג"צים לשני עמים בהחלט שיש. ובעצם, בג"ץ אחד לשני עמים – הקו הוא די ברור: אם הינכם משויכים לצד הזה של המפה, הפסיקה תהיה שלילית. אך אם הינכם משויכים לצד הנגדי של המפה הפסיקה תהיה חיובית.
כתוב תגובה ל- טודא
למר וודא
  למר וודא   26/02/18 11:33
חבל שהמגיב מתעלם שמשפחה המוזכר עוד מימי התורכים חיו ליד מה שהיום קיבוץ שובל. שם היה מקום ישובים הקבוע וממנו יצאו לנדודים ברחבי הנגב ולעתים מזרח וצפונה בעקבות אמצעי קיום לצאן . את המקום הזה הפקיעה מידיה בצו המושל הצבאי ונתנה להם מקום חילופי באום אל חירן שם הם חיים 61 שנה .

מגיב יקר, אינני חי על המאדים, כשאני יודע שחלק הארי של הנגב שומם ואין כל סיבה מוסרית- יהודית שתצדיק את פינויים כדי ליישב את הנגב השומם בקהילה יהודית .קהילה יהודית היא מבורכת מאד , וזה היה יכול להיות יפה ששתי הקהילות יחיו ביחד באותו מרחב מבלי שינשלו את האחד על חשבון משנהו .

מגוחך להצביע על פיצויי כסף וקרקע חילופית לבידואים , כשמציעים חילוף שבו הבסיס הוא חיים אורבניים נטולי אפשרות למי שרועה צאן או מגדל גמלים .

לא יציעו פתרונות אורבניים לקיבוץ בית אלפא או טירת צבי אם תתעורר בעיה , אבל לאום אל חירן מותר לעקור אדם מחיי קהילתו החקלאית ולהכריחו לתחום את חייו במציאות אורבנית רק כדי שבאותו מקום יקום יישוב חקלאי יהודי.


ועל הפיצוי הכספי הגזמת בגדול .


אין שם מאית ממה שמקבלות 15 המשפחות יהודיות שבחודש מרץ , כנראה יפנו אותם מבתיהם .

ולסיום יש לי הערכה ליהודים אלו, גם אם אני חולק על דרכם הפוליטית
כתוב תגובה ל- למר וודא
רואים מה שטודא ממאן לראות
  מהמאדים   26/02/18 11:43
טודא ממאן לראות שאלפי בתים נבנו על אדמה פלשתינאית . מאחר שהסתבר שזה נעשה בטעות מסדירים בחוק את אלפי הטעויות . טענת הטעות לא תעמוד לזכותו של בידואי , אם הוא יחליט לגבש טענה של טעיתי בהליך המשפטי.
כתוב תגובה ל- מהמאדים
רואים מה שטודא ממאן לראות
  מהמאדים   26/02/18 11:43
טודא ממאן לראות שאלפי בתים נבנו על אדמה פלשתינאית . מאחר שהסתבר שזה נעשה בטעות מסדירים בחוק את אלפי הטעויות . טענת הטעות לא תעמוד לזכותו של בידואי , אם הוא יחליט לגבש טענה של טעיתי בהליך המשפטי.
כתוב תגובה ל- מהמאדים
טודא לא יפה לשקר
  איצי .   26/02/18 12:24
לחקלאי המתקיים מגידול צאן הצעות דונם אדמה בתחום עירוני ( חורה) וביתרת השטח בתוםףך אותו דונם הוא צריך להמשיך את אורח חייו החקלאי, וזה שקר כי זה ניתן חינם . לכפות אורח חיים עירוני על חקלאי ששים שנה חי באום אל חירן מאז 1956 וכל ימי המנדט הבריטי ובימי התורכים קודם לכן חי בשטח סמוך לבאר שבע, שהממשל הצבאי הפקיע ממנו

בדין אפשרו לחברי גוש עציון לחזור להקים את בתיהם שנהרסו על ידי הצבא הירדני . בדין אפשרו לכל ארבעת הקיבוצים שירדן גרשה אותם ( שלושה נענו לאתגר, ורק קיבוץ רבדים לא הרים את הכפפה) . אין כל הצדקה לא לאפשר לבידואים באום אל חירם לנהל את חייהם בנגב ולאפשר להם לשמור על אורח חייהם . אין הצדקה שבנגב שתשעים אחוז מאדמותיו שוממות יקום ישוב יהודי קהילתי דווקא באום אל חירן ועוד לספר שהם קיבלו הצעות למיליוני שקלים יותר ממה שהציעו למתנחלים, כאשר לפנינו החלטה של 60 מיליון ל-15 משפחות שנגרם להם עוול, שיישבו אותו על אדמות פלשתינאיות .
כתוב תגובה ל- איצי .
4
דברים חמורים במערכת המשפט
  ידידיה   26/02/18 10:56
אינני מחסידיו של נתניהו. אך מה שעושים לחשודים בתיקים המדוברים הוא נפסד ובלתי אנושי. לא מתעללים בחשודים בתנאי כליאה משפילים. לא עורכים תיאום מוקדם בין חוקר משטרה ובין שופטת, שמתחייבת להיות מופתעת. ישנו מצבור יותר מדי רקוב במערכת המשפט, שפוגע בכולם.
כתוב תגובה ל- ידידיה
מעניין כווולם קוראי צ'כוב
  ב,ל   26/02/18 22:48
כתוב תגובה ל- ב,ל
5
קשקוש - היהודי עדיף על הבדואי
  ה.א   26/02/18 11:50
קודם כל תקראו את חוק השבות וחוץ מזה תקראו בפרשת קדושים: "וְלֹ֤א תֵֽלְכוּ֙ בְּחֻקֹּ֣ת הַגּ֔וֹי אֲשֶׁר-אֲנִ֥י מְשַׁלֵּ֖חַ מִפְּנֵיכֶ֑ם כִּ֤י אֶת-כָּל-אֵ֨לֶּה֙ עָשׂ֔וּ וָֽאָקֻ֖ץ בָּֽם: {כד} וָֽאֹמַ֣ר לָכֶ֗ם אַתֶּם֘ תִּֽירְשׁ֣וּ אֶת-אַדְמָתָם֒ וַֽאֲנִ֞י אֶתְּנֶ֤נָּה לָכֶם֙ לָרֶ֣שֶׁת אֹתָ֔הּ אֶ֛רֶץ זָבַ֥ת חָלָ֖ב וּדְבָ֑שׁ אֲנִי֙ יְהוָֹ֣ה אֱלֹֽהֵיכֶ֔ם אֲשֶׁר-הִבְדַּ֥לְתִּי אֶתְכֶ֖ם מִן-הָֽעַמִּֽים:" איתן לא יודע לקרוא? מה הולך כאן? וכבר ראינו גם בפרשות הקודמות שיש לו קריאה מאד סלקטיבית. איתן, מדינת ישראל היא מדינת היהודים, לא מדינת הבדואים. ובמדינת ישראל היהודי עדיף על הבדואי, וחוץ מזה הקיטוב בין תרבות הנוודות של הבדואים ובין תרבות ההתישבות הכפרית היהודית והעירונית הבין לאומית הוא קונפליקט הקשה מאד לקירוב פיזי ותרבותי, והליבוי על ידי מסיתים לאומנים ממפלגתו של איתן, לא מותירים הרבה סיכוי למצב.
כתוב תגובה ל- ה.א
ה.א פוגע במוסר המקראי
  איצי   26/02/18 13:26
המוסר המקראי לדעתך, מגיבי.יקר בשם ה.א, מחייב העדפת הבידואי על היהודי במערכת המשפט.

המוסר המקראי, לדעת כותב הרשימה מחייב שכולם שווים בפני החוק כאזרח יהיה גם הגר.

מצער, שלשונאי ישראל, שלמרבה הצער הם יותר מדי רבים, מספק מגיב ה.א תחמושת , שהנה בשפה העברית יש הגורסים שיהודי עדיף על בידואי במערכת המשפטית . ועוד יותר מצער שלדעתו של ה.א יש תומכים רבים . רבים מאד
כתוב תגובה ל- איצי
מהפסוקים שאני קראתי-אתה טועה
  ה.א   27/02/18 02:52
מהפסוקים שאני קראתי-אתה טועה מאד, כל אחד והפסוקים שלו. בכל מקרה הייתי שמח לו בדואי בנגב היה מקבל בריאות שוויונית, חינוך שוויוני (ואפילו מועדף) , רווחה שוויונית, אך במדינת היהודים הוא לא לא יקבל שבות שוויונית, התישבות שוויונית, זוהי מדינה יהודית לא מדינה בדואית, והיהודים מועדפים בה לטובה בכל הקשר לאדמת אבותיהם, אדמת מולדת.
כתוב תגובה ל- ה.א
מהפסוקים שאני קראתי-אתה טועה
  ה.א   27/02/18 02:52
מהפסוקים שאני קראתי-אתה טועה מאד, כל אחד והפסוקים שלו. בכל מקרה הייתי שמח לו בדואי בנגב היה מקבל בריאות שוויונית, חינוך שוויוני (ואפילו מועדף) , רווחה שוויונית, אך במדינת היהודים הוא לא לא יקבל שבות שוויונית, התישבות שוויונית, זוהי מדינה יהודית לא מדינה בדואית, והיהודים מועדפים בה לטובה בכל הקשר לאדמת אבותיהם, אדמת מולדת.
כתוב תגובה ל- ה.א
כולם שווים בפני החוק
  למגיב ה.א   26/02/18 13:55
במדינת היהודים כולם שווים בפני החוק, ורק שווים !!!!!!!
כתוב תגובה ל- למגיב ה.א
תגובתי למגיב ה.א
  איתן..   26/02/18 18:49
מגיב יקר, נשאר חלוקים בדעותינו. אני משוכנע שתרגום ערכי המקרא לימינו אוסר עלי לצדד בגישתך, שיהודי עדיף על בדואי. אני מצדד בגישה, שאותו דין יהיה לבדואי וליהודי. נותר לי רק להביע את צערי על כך שאתה סבור, כי יהודי עדיף על בדואי. חבל. חבל שיש רוב לדעתך בציבור הישראלי. אני מקבל מציאות זו בכאב, ועל כך אני מרבה לכתוב.
כתוב תגובה ל- איתן..
חוק השבות גם לבדואים?
  ה.א   27/02/18 01:17
איתן, האם לדעתך יש להחיל את חוק השבות גם על בדואים? כי זו המשמעות שמרכזית של שוויון. אודה על תשובתך.
כתוב תגובה ל- ה.א
מה עניין שמיטה להר סיני
  למגיב ה.א.   27/02/18 18:09
מה עניין חוק השבות לעובדה, שממשלה מחליטה בישיבה מיוחדת להעניק לחמש עשרה משפחות בישוב אחד בשומרון 60 מיליון שקל כפיצוי על שגוף מיישב בנה את בתיהם על אדמה פלשתינאית, וזה בנוסף לכל ההוצאות על הדיור הזמני והדיור העתידי. ואותה ממשלה עומדת מאחורי הצו, שמפוני אל חירן ואל עראקיב יישאו בכל הוצאות הפינוי. במקום לדון בהבדל התהומי בין שתי העובדות, אדוני בחר להיכנס לחוק השבות.
כתוב תגובה ל- למגיב ה.א.
הקשר בין שמיטה לתשמיש המיטה
  ה.א   28/02/18 07:36
תקשיבו חבורת שמאלנים צבועה. חוק השבות הוא חוק שוויוני? לא שוויוני, לא כן? כך שמי השוויון הוא נר לרגליו, מחייב ביטול חוק השבות ליהודים או החלתו על בדואים (סודאנים, חבאשים צוענים וזרים אחרים). הקשר הוא מאד מאד פשוט. ואחרי שנענה את התשובה לשאלה הזו ונחליט אם השוויון הוא נר לרגלנו או שיבת העם היהודי למולדתו ויישובה הם נר לרגלנו או ערך או ערכים אחרים הם נר לרגלנו, אז מתחיל שיקול דעת אמיתי על האיזון בין הערכים השונים,. על מנת להגיע לאיזה שהוא מקום יש להניח תחילה את הבסיס לסולם הערכים ומשם להמשיך, במצב בו סולם הערכים אינו מונח על אדנים כלשהם - כל הדיבורים הם להג מיותר, ואת זאת רואים הרבה מאד כאן סביב איתן וחבורתו. ומאחר שחוק השבות סותר חזיתית את ערך השוויון על כל אחד שמדבר על שוויון להתייחס תחילה לעמדתו בנוגע לחוק השבות, ורק משם אפשר להמשיך הלאה, ומי שבולע את לשונו הוא צבוע, חסר חוט שדרה, אוסף מחיאות כפיים של חסידים שוטים ורחוק מלהיות בעל דעה אמיתית ועצמאית.
כתוב תגובה ל- ה.א
דין אחד למפוני שומרון ותל-כביר
  ה..א תובע   1/03/18 20:02
ה.א תובע שלמאות המפונים מתל כביר אחרי כשבעים שנות חיים לא יתנו להם 0 שקלים אלא יתנו כמו שנותנים ל-15 המשפחות בנחלת האבות - 60 מיליון שקל. (כארבעה מיליון שקל לכל משפחה) על מאות המשפחות מגבעת עמל כבר לא נדבר, שהם קיבלו בדיוק אותו יחס כמו מפונים בשומרון.
כתוב תגובה ל- ה..א תובע
6
ראיות - לא שטויות והסתה
  טודא   26/02/18 12:54
אתם מסיתים מדיחים ונוקטים שיטה בולשביקית ידועה ולא מקובלת חירן לאורך ציר הזמן 1956-1948: שבט אבו אל־גיען, המונה כ־200 נפשות, התיישב באזור בית קמה והקים את אוהליו עד הגבול הירדני. בני השבט עסקו בהברחה מעבר לגבול ובמסירת ידיעות אודות תנועות צה”ל על כביש 40. 1956: בעקבות הפעילות העוינת, מעביר הממשל הצבאי את רוב בני השבט, בהסכמתם, לאזור יער יתיר, שם הם מקבלים אדמות בחכירה לשימוש חקלאי, ומקימים את אוהליהם. 1980: המדינה מקימה ומפתחת יישובים עבור תושבי הפזורה, הכוללים שירותי בריאות, חינוך ותברואה. מאז ועד היום, כל גבר מבני השבט זכאי לקבל מגרש מפותח לבניה בגודל חצי דונם בסבסוד ממשלתי כמעט מלא, זכות שאינה ניתנת לאף אזרח ישראלי שאיננו בדואי. שנות ה־80 ואילך: רוב שבט אבו אל־גיען עוזב את הפזורה ועובר למגורי הקבע בעיירה חורה הסמוכה. מיעוטם נשאר באזור ההתיישבות בעתיר ומעמיקים את אחיזתם באזורים הנוספים עליהם השתלטו. במהלך השנים, המבנים הלא־חוקיים בגבעה המכונה על ידי הפולשים ‘אום אל־חיראן’, הולכים ומתרבים בהדרגה: מ־22 מבנים בשנת 2000, ועד ל־36 מבנים בשנת 2010. 2002: ממשלת ישראל בראשות אריאל שרון מחליטה להקים 14 ישובים בנגב הצפוני, ביניהם את היישוב עירוני חירן. על חלק קטן מהאדמות שהוקצו ליישוב המתוכנן לקליטת אלפיים משפחות, נמצא המקבץ הלא חוקי ‘אום אל־חירן’, המונה משפחות בודדות. תושביו נדרשים על ידי המדינה לעבור למגרשים שהוקצו עבורם בעיירה חורה, אך אלו מסרבים. 2004: נציגי הפולשים פונים לבית משפט השלום (ת”א 3326/04) כנגד ההחלטה להקמת היישוב חירן, בטענה כי המדינה היא זו שקבעה את ישיבתם במקום. הפולשים טוענים כי מדינת ישראל פועלת ממניעים גזעניים, וכי היא מבקשת להרוס כפר בדואי, כדי להקים במקום יישוב יהודי. 2009: בית משפט השלום קובע כי העותרים לא הוכיחו רכישת זכויות במקרקעין ודוחה את העתירה. הללו מערערים על פסק־הדין בבית המשפט המחוזי (ע”א 1165/09). 2011: בית המשפט המחוזי מאמץ את מסקנותיו של בית משפט השלום. הפולשים שבים ומערערים לבית המשפט העליון (רע”א 3094/11). 2013: לאחר ערעורים חוזרים־ונשנים של בני שבט אבו אל־גיען, נשלם ההליך התכנוני של הישוב חירן בכל דרגי וועדות התכנון במשרד הפנים. 2015: בית המשפט העליון תומך אף הוא בפסיקות קודמיו ומורה כי על הפולשים לעזוב את השטח. 2016: במהלך ינואר 2016, דחתה נשיאת בית המשפט העליון נאור את הבקשה לקיום דיון נוסף בעתירה, ובכך חתמה סופית את הסאגה המשפטית.
כתוב תגובה ל- טודא
60 מיליון שקל לאום חירן.
  לראיות של טודא   27/02/18 19:38
אני הבנתי שממשלת ישראל החליטה לתת לכל המשפחות באום אל חירן , שהובאו לשם בצו המושל הצבאי בשנת 1956 , 60 מיליון שקל ש ול15 משפחות בעיר האבות החליטה הממשלה לפצותם באפס שקלים ובהוצאות הפינוי , אם הוא יתבצע בחודש מרץ
כתוב תגובה ל- לראיות של טודא
7
מזהמים את מערכת המשפט
  מזהמים את המשפט   26/02/18 13:39
תיאום בין משטרה חוקרת ובין שופטים זה לגיטימי כאשר מדובר בבני מיעוטים .

השפלת העצור בתנאי כליאה בלתי אנושיים זה לגיטימי כאשר מדברים בבני מיעוטים .

אני כמי שטוען נגד זיהום מערכת אכיפת החוק כלפי בני המיעוטים, יוצא בזעם נגד מה שעושים לאלוביץ ולניר חפץ . מה שעשו למנהל משרד התקשורת ומייד נפל ברוחו והחליט להציל את עורו בהיותו עד מדינה . כליאת עצורים בתנאים בלתי אנושיים זה זיהום מערכת אכיפת החוק תיאום מוקדם בין שוטר חוקר ובין שופט זה הזדהמות של מערכת המשפט . חובה למגר את התופעה הזו .
כתוב תגובה ל- מזהמים את המשפט
8
מה אתה שח ?
  מגיב ותיק   26/02/18 15:15
ע"פ הכלל הזה כל ההתנחלויות הבדואיות הבלתי חוקיות בנגב ובגליל דינן להיהרס כמו שנעשה לעשירית בית שנבנה על קרקע שנוייה במחלוקת בדרך האבות.

אוי ליצן טיפש.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
לליצן הטיפש מגיב ותיק
  מהטפסר   26/02/18 20:18
אני הטפסר מתגעגע למגיב ותיק . אתה היחיד שמתייחס ברצינות לשטויות שלי.
כתוב תגובה ל- מהטפסר
9
לא מבין את הבעיה
  גד דרום   26/02/18 20:59
האם ליהודי יש עדיפות ברשות הפלסטינית בעזה או ברמאלה או אולי בירדן מצרים לבנון סוריה עירק אירן לוב אני רוצה להבין היכן במרחב שאני חי בו יש ליהודי איזו שהיא עדיפות? רק כאן בארץ ישראל היהודי יכול להרגיש בבית וכן מותר לו שכאן בבית שלו תהיה לו עדיפות. אני לא חושב שיש ערבי בכל המרחב שציינתי קודם שטוב לו יותר מלהיות אזרח ישראלי. אני גם לא בעד ניצול האזרחים הערביים אבל מה לעשות היהודי חזר לביתו. ד"א 60 אחוזים מתשלומי העברה של הביטוח הלאומי משולמים לערבים שזה כ 36 מיליארד שקל בשנה.
כתוב תגובה ל- גד דרום
10
סוגיית הפלסטינים בתוך ישראל
  ציון_2018   26/02/18 21:54
יהודים הם המיעוט בפלסטין . . מדינה ערבית ללא יהודים כבר קיימת בפלסטין דה-פקטו . . לצערינו ישראל מזמן הפכה למדינה דו - לאומית . . האם על היהודים נגזר לעולם לדאוג לשלומם וחיים טובים של מיליוני ערבים בארץ ? פתרון "שתי מדינות" חסר משמעות בלי שינוי אזרחותם של ערביי ישראל . . לא הגיוני לדרוש הכרה בינלאומית על כך שארץ ישראל שייכת ליהודים כאשר לרבע מאזרחי המדינה אין שום קשר ליהדות . . קודם כל חייבים לחזור למהות של החלטת האו"ם על חלוקת הארץ (למהות ולא לגבולות) . . ערביי ישראל קיבלו אזרחות ישראלית בניגוד לחוק בינלאומי . . מהות החלטת האו"ם על חלוקת הארץ היא לצור שתי מדינות לאום עם רוב יהודי מוחלט במדינת העם היהודי, לכן כפיית אזרחות ישראלית על ערבים בשנת 1952 מנוגדת להחלטת האו"ם . . די לכפות אזרחות ישראלית על לאום עוין ! מכיוון שלערבים כבר 20 שנה יש מדינה ללא יהודים בעזה ובשומרון , אז ערביי חיפה, נצרת, עכו, כפר קאסם, גליל, נגב, רהט, סכנין, יפו, ירושלים, לוד וכו' חייבים להפוך לאזרחים של מדינה שלהם החדשה . . אין שום הבדל בין ערבים ברמאללה, חברון, עזה לבין ערבים בירושלים, עכו, יפו . . ערבים אשר מתגוררים בישראל ישלמו מיסים לרמאללה ורק משם יקבלו קצבאות, ביטוח בריאות, תקציבים לבתי ספר וכו' . . לאחר הפרדה כלכלית יבוא גם טרנספר מרצון ויהודים יעזרו לערבים . . במאה ה- 21 ישראל הפכה לחממה לעם הערבי . . לא רק מזרח ירושלים , הרבה מקומות בגליל ובנגב כבר מסוכנים ליהודים . . אם היהודים לא רוצים להמשיך לחיות במדינה דו-לאומית , לא רוצים הפיכת הגליל לקוסובו , לא רוצים תוך דור אחד להפוך למיעוט בישראל, אז חייבים להתכונן למשאל עם (כמו בסקוטלנד), המבוסס על החלטת האו"ם לחלק את פלסטין לשני עמים . . יהודים לא ישרדו במדינה דו-לאומית . . המפלגה אשר תארגן משאל עם בנושא: "שני עמים - שתי אזרחויות" , תכפיל את נוכחותה בכנסת . . אפשר להיפרד מערבים גם בחקיקה בכנסת . . כך למשל נפרדו צ'כים וסלובקים, העמים כמעט זהים . . עוד דוגמה לחיקוי - הפרדה יוונים וטורקים בקפריסין . . משאל עם על אופי המדינה יאחד יהודים בארץ ובכל העולם: עשירים ועניים, אשכנזים ומזרחים, חילונים ודתיים, ותיקים ועולים, ימנים ושמאלנים . . ערבים לא הצליחו להרוס את מדינת היהודים מבחוץ , אסור לתת להם להשלים את המזימה מבפנים . . נצחנו בכל מלחמות .. האם יש עוד מקרה בהסטוריה כאשר המנצח העביר חלקי ארצו לאויב המובס ?.. גבול המזרחי נקבע לפי מאזן הכוחות . . הגיע הזמן לשחרר את ה"נכבשים" ולהשוות זכויות ערבים בחיפה ויפו לזכויות יהודים ברמאללה ועזה . . אזרחות פלסטינית-ירדנית , אבו דיס ושועפאט לערבים, אזרחות ישראלית וירושלים ליהודים . . שני עמים - שתי מדינות - שתי אזרחויות !
כתוב תגובה ל- ציון_2018
11
ולזה קוראים אפרטהיאד
  אין דין אחד   27/02/18 11:04
אין דין אחד .

פלשתיני, שיש בידיו מסמכים שעל אדמתו נבנו בתים בהתנחלות , הוא לא יוכל להגיע לבג״ ץ וזה בחוק, שמקדמת שרת המשפטים בישראל .

15 משפחות , שנפלו קורבן, ומערכת משכנת בנתה את בתיהם על אדמה פלשתינאית , יקבלו 60 מיליון שקל , והמערכת המשכנת אענה נדרשת לתת את הדין , ולכל זה יש להוסיף את המיליונים לבנית 15 יחידות הדיור החדשות.

לא כך הדברים באום אל חירן .
כתוב תגובה ל- אין דין אחד
12
ה.א אתה מצדד בחוקי נירנברג
  תגובה למגיב 5   27/02/18 12:23
ה.א כותב: עדיף יהודי על בידואי .

בכותרת המשנה לסעיף 3 בחוקי נירנברג כתוב לבן על פני שחור משחור כתוב: ״עליונות מוחלטת שמורה על גרמני על פני יהודי ..״

ה.א מצדד בחוקי נירנברג
כתוב תגובה ל- תגובה למגיב 5
תגובה מטומטמת ומלאת בורות
  מגיב ותיק   27/02/18 14:12
והיא כל כך אופיינית לעדר הבור הנוהה אחר איתן, המציגים תדיר ערימות טיפשות ועושים אנלוגות בזויות לשואה.

חוק נירנברג נשאו אופי רחב יותר של סנקציות נגד היהודם (כמו שלילת אזרחותם)

אין שום דימיון, השוואה קלוקלת המייחסת דברים ניבזיים לתגובתו של אפרים.

בושה.

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
לו הטפשות הייתה מחלה כולך בגבס
  ה.א   27/02/18 15:54
לו הטפשות הייתה מלה אתה לא הייתי יוצא מבית חולים, החותרה היתה זורקת אותך ממיטה למיטה. האם צריך להחיל את חוק השבות גם על בדואים? אדיוט!!!
כתוב תגובה ל- ה.א
ה.א אפשר בלי לקלל?.
  לא לקלל   27/02/18 17:46
כתוב תגובה ל- לא לקלל
להחיל את חוק השבות על בדואים?
  ה.א   28/02/18 07:25
לא שמעתי, אופייני לשמאל האם להחיל את חוק השבות גם על הבדואים? זה מאד אופייני לשמאל ההזוי להתייחס לשטויות ולהתעלם מהעיקר.
כתוב תגובה ל- ה.א
ה.א מעתיק תגובות של מגיב ותיק
  ה.א מעתיק   27/02/18 18:57
את התגובה הזו על גבס ואדיוט כתב מגיב ותיק כבר עשרות רבות של פעמים , אבל עם זה לא מתמודדים עם העובדה, שבשטח c ניתנו 0 רשיונות בניה לפלשתינים שחיים שם, כאילו להם אין צרכים של בתי ספר , גידול של אוכלוסיה , ואילו ליהודים שחיים בשטח c ניתנו כמה אלפי היתרי בניה .

זכותו של ה.א להעדיף במתן של ששים מיליון שקל ל-15 משפחות בישוב בשומרון על פני כל תושבי אום אל חירן ואל עראקיב שנקלעו לאותה סיטואציה משפטית , ונדרשים לשאת בעול הפינוי . ממפוני עמונה לא דרשו לממן את הוצאות הפינוי . זכותו של ה.א להעדיף אלה על אלה .
כתוב תגובה ל- ה.א מעתיק
להחיל את חוק השבות על בדואים?
  ה.א   28/02/18 07:26
לא שמעתי, אופייני לשמאל האם להחיל את חוק השבות גם על הבדואים? זה מאד אופייני לשמאל ההזוי להתייחס לשטויות ולהתעלם מהעיקר.
כתוב תגובה ל- ה.א
חוק אחד ל- ה.א ולבידואי
  חג פורים שמח   1/03/18 08:37
חוק אחד לבידואים באום אל חירן, שהמדינה טוענת שהם יושבים על אדמה לא שלהם, וחוק אחד ליהודים בעמונה, שהמדינה טוענת שהם יושבים על אדמה לא שלהם.
כתוב תגובה ל- חג פורים שמח
אתה חירש? חוש השבות, לבדואים?
  ה.א   1/03/18 09:51
כתוב תגובה ל- ה.א
ה.א מעתיק תגובות של מגיב ותיק
  אל תעתיק ה.א   27/02/18 19:04
את התגובה הזו על גבס ואדיוט כתב מגיב ותיק כבר עשרות רבות של פעמים , אבל עם זה לא מתמודדים עם העובדה, שבשטח c ניתנו 0 רשיונות בניה לפלשתינים שחיים שם, כאילו להם אין צרכים של בתי ספר , גידול של אוכלוסיה , ואילו ליהודים שחיים בשטח c ניתנו כמה אלפי היתרי בניה .

זכותו של ה.א להעדיף במתן של ששים מיליון שקל ל-15 משפחות בישוב בשומרון על פני כל תושבי אום אל חירן ואל עראקיב שנקלעו לאותה סיטואציה משפטית , ונדרשים לשאת בעול הפינוי . ממפוני עמונה לא דרשו לממן את הוצאות הפינוי . זכותו של ה.א להעדיף אלה על אלה .
כתוב תגובה ל- אל תעתיק ה.א
13
התנפלות על מערכת המשפט
  ביבי מעודד   27/02/18 17:42
כתוב תגובה ל- ביבי מעודד
14
לשומרון ולנגב
  דין אחד...   27/02/18 20:49
זה לא צודק , שבידואים באום אל חירן מקבלים על פי החלטת ממשלה ששים מליון שקל ויהודים בשומרון מקבלים אפס שקלים .
כתוב תגובה ל- דין אחד...
15
דין אחד?!
  רפי לאופרט   1/03/18 08:30
דין אחד ראוי למי שנוהג מנהג אחד במעמדו כאזרח, בחובותיו ובזכויותיו כאחד. מרגע שחרג מן המסגרת הנורמטיבית, אין מניעה לנהוג בו באופן חריג מזה שקובעת המסגרת הנורמטיבית.
כמי שסבור שיחסי חברה (מדינה) עם הפרט נגזרים מ- ומבוססים על- אמנה חברתית שהצדדים מקבלים על עצמם מרצון את חוקיה וכלליה, שבירת ההסכמה, היא גם שבירת המחויבות.
הבדואים אינם חייבים להיות אזרחי ישראל. האזרחות אינה נכפית עליהם, אלא מוצעת להם וזכותם לקבלה או לדחותה. אם יקבלו - יהפכו לאזרח מן השורה ויחולו עליהם הכללים האזרחיים השלמים, לרבות היוצא מן הכלל הקשור בחוק השבות. ישראל כמדינה יהודית אינה זקוקה לרשות מאיש לשם חקיקת חוקיה וחוק השבות הוא מיסודות מגילת העצמאות שלה וטוב שכך.
אין שתי מדינות בעולם שחוקיהן זהים בכל ולכל ואינני מוצא שום פסול בכך, שגם ישראל תראה עצמה זכאית לפעול עפ"י הזכויות והאינטרסים הפרטניים שלה.
כחלק מהמערכת הבינלאומית, תיטיב לעשות אם תמעט להתריס בפני העולם הדמוקרטי שהיא חלק ממנו, אך אל לה להניח למישהו , גם אם הוא אורים ותומים בעולם זה, להכתיב לה את עקרונותיה המוסריים או דרכה המדינית.
אם הבדואים יבינו עקרון זה, יפנימו אותו ויפעילו את זכויותיהם וחובותיהם במסגרתו, לא תהיה שום סיבה לנהוג בהם באופן שונה מזה של מתנחלים, קיבוצניקים, תושבי עיירות פיתוח עירונים סתם או כל מגזר-משנה אזרחי אחר במדינה. התנאי הוא פשוט: תשתלבו!!!
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
60 מיליון למתנחלים 0 לבידואים
  רפי לאופרט צודק?   1/03/18 15:50
רפי צודק , ככה צריך להיות 15 משפחות בנחלת אבות מגיע להם 60 מיליון שקל עקב הפינוי, ואילו הבידואים ישלמו באל עראקיב מיליון וחצי שקלים הוצאות הפינוי שלהם. נ

רפי, אתה ״ צודק״ !!!!!!! עם הצדק הזה אנחנו הורסים את המדינה היהודית, שהיא יקרה לנו, ואנחנו חייבים לשמור עלי למען ילדינו , נכדינו ובני בני נכדינו לדורות .
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט צודק?
16
למגיב ה.א - דין אחד גם לנו
  תל כביר ל- ה.א   2/03/18 09:34
למגיב ה.א שתהיה לך שבת שלום

מה דעתך,שמאות תושבי תל כביר אחרי שבעים שנה של מגורים בשכונה יפנו אותם לא באפס פיצויים אלא באחוז אחד ממה שמקבלת משפחה שפונתה בנחלת אבות .

מה דעתך שממשלה מתייחסת בישיבות מיוחדות לחמש עשרה משפחות ומאות תושבים בתל כביר מאוימים בפינוי תוך החלטת רשויות החוק, שעליהן להתפנות מבתים בהם חיו חיים שלמים עם אפס אפסים של פיצוי .


כנראה, שתושבי תל כביר הם מתחת לסולם הזכויות שיש אפילו לבידואים
כתוב תגובה ל- תל כביר ל- ה.א
יש בישראל בית משפט
  ה.א   2/03/18 10:00
כתוב תגובה ל- ה.א
מדובר בממשלה ולא בית משפט
  ה.א אתה מגוחך   2/03/18 15:45
ממשלת ישראל התכנסה לישיבות רבות לדון בבעיית 15 המשפחות בנחלת האבות .


ממשלת ישראל החליטה להעניק להן 60 מיליון שקל . לא בית המשפט החליט לתת להן מליוני שקלים .

לתל כביר הובאו לפני 70 שנה עולים חדשים מפרס ומעיראק לבתי ערבים נטושים . היום מתחיל תהליך פינוי ללא מתן תמורה כספית .

ממשלת ישראל לא התייחסה למבוא להקדמה של ישיבה כדי לדון בעתידן של המשפחות ..

לא הכינו תוכנית לשכן את תושבי תל כביר, אבל תוכניות רבות נעשו עם אילי ההון , שמתחילים לחרוש את תל כביר
כתוב תגובה ל- ה.א אתה מגוחך
17
רוצה גם ששים מיליון שקל
  תל כביר   3/03/18 11:11
כתוב תגובה ל- תל כביר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il