s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם האנטישמיות הפולנית מתחדשת
מאת: רפי לאופרט  |  26/02/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
רק הפולנים?
  הג'וקר   26/02/18 21:56
להזכירך- ליהודים היה לאן לברוח, פלשתינה הייתה ואפילו יישוב יהודי בצמיחה היה בה שיכל לקלוט את כל הנמלטים מהרדיפות באירופה. קל לטפול אשמה על הפולנים שאכן- היו תחת כיבוש צבאי של דיקטטורה סוציאליסטית רצחנית אבל צריך לזכור שהם אלו שהצילו הכי הרבה יהודים- משפחתו של אבא שלי ניצלה על ידי משפחה פולנית, רוב אלו ששרדו את הזוועה הצליחו אך ורק בזכות האוכלוסייה המזרח אירופאית שאתה משמיץ כאן כחבורה של אנטישמים. כל זאת כאשר רק כמה שנים לפני זה התנועה היהודית הגדולה(קומוניזם) רצחה מליונים במזרח אירופה ורוסיה. ד"א- היכן הביקורת שלך כלפי כל אלו שפשוט זרקו את הפליטים היהודים חזרה לתופת? כל כוחות הברית התייחסו לפליטים יהודים כאל אזרחי אויב, אנגליה שלחה ספינות מעפילים חזרה למחנות ההשמדה- אני די בטוח שאף אחד לא דרש מהם התנצלות או פיצויים או האשים אותם על חלקם הממשי והאמיתי בהשמדת יהודי אירופה. למה זה?
כתוב תגובה ל- הג'וקר
2
כמו שאות אות קין לא מחיק
  שבץ חלובה   27/02/18 10:17
ככה הפולנים לא יצליחו למחוק את אות הקין הטבוע במצחם על רצח 200000 יהודים בשואה על אדמתה. לא יעזרו להם כל ההתחמקויות וההתנצליות. העובדות מדברות בעד עצמם. אם כמה מאות אולי עזרו להנצל אבל המיליונים שלהם השתתפו בהתלהבות ברציחות תוך כדי השתלטות תאוותנית על רכוש הקורבנות שמשום מה עד היום מדינת ישראל לא תבעה אותו חזרה והוא מסתכם במאות מיליארדים דולרים. פולין שלא כמו גרמניה מתחמקת מלהודות בחלקה בשואה בין היתר מפחד מתביעת פיצויים ענקית על הרכוש שניגזל. תביעה כזאת יכולה למוטט את פולין כלכלית...פולין נשענת על כמה עשרות חסידי אומות העולם של יד ושם כי לטהר את עצמה. החסידים האלה הם טובים רק לעצמם ואי אפשר להסתמך עליהם ולטהר איתם את כל העם הפולני הרוצח.
כתוב תגובה ל- שבץ חלובה
3
סנונית ראשונה של הכחשת שואה?
  אלטע קאקער   27/02/18 10:19
אפשר לחשוב על ראש ממשלה אחר של מעצמה איזורית שהוא מכחיש שואה הרבה יותר גרוע מהפולנים. בעוד שהפולנים מנסים לשטח את החומרה של הפעולות שלהם, ראש הממשלה המדובר שיקר במצח נחושה וטען שהיטלר לא רצה להשמיד יהודים. אתה בטח תהיה מזועזע לדעת שאותו ראש ממשלה תמך בקמפיין בחירות אנטישמי במזרח אירופה ושהמפלגה שלו מקיימת קשרים חמים עם ניאו-נאצים ברחבי העולם. אפילו הבן של אותו ראש ממשלה שמחזיק בפועל במשרת דוברות מפרסם קריקטורות אנטישמיות לצהלת נאצים ואנטישמים ברחבי העולם. אתה בטח יודע במי מדובר... אה, רגע זה נתניהו. אותו פוליטיקאי שמתנהל כמו אחרון העבריינים ואתה מגונן עליו. בעצם כשחושבים על זה, לפני מספר ימים פרסמת רשימה שתומכת בנאצים ומכחישי שואה ויוצאת כנגד יהודים אז על מה בדיוק אתה מתלונן? החבר´ה שלך מנצחים!
כתוב תגובה ל- אלטע קאקער
4
הסקירה שלך מבוססת יתר על המידה
  הירונימוס   27/02/18 12:22
על אנקדוטות ומורשת משפחתית מאשר על ראיה היסטורית ועל כן חסרה התייחסות לכמה נושאים. 1. פולין היתה המקום הטוב בעולם ליהודים במשך למעלה מאלף שנים. רק ארצות הברית מתחילת המאה העשרים יכולה להתחרות בפולין מבחינת היחס ליהודים. יהדות פולין היתה הקהילה הגדולה ביותר בעולם, החזקה ביותר מבחינה פוליטית, הגדולה ביותר יחסית לאוכלוסיה המקומית והחזקה ביתר בעולם היהודי מבחינה תרבותית וקהילתית. 2. השלטון הפולני עד למלחמה היה לא רק אוהד ליהודים אלא גם העניק להם מקום חשוב בכל זרועות הממשל. מנהיגי היהודים היו כל חזקים ובטוחים בעצמם עד כי בסוף שנות העשרים ותחילת השלושים הם התחילו להטיף בגלוי לאוטונומיה יהודית דבר שהכעיס מאד את השלטונות. 3. פולין (ואחר כך גם השטחים שנכבשו מברית המועצות) היתה המדינה היחידה באירופה שלא היה בה ממשל עצמי לאחר הכיבוש הגרמני, שלא היו לה מוסדות שלטון ושלא היתה לה שום אחריות ממסדית לנעשה בשטחים הכבושים שבהם הונהג ממשל גרמני (גנרלגובנרמנט). בניגוד לציד היהודים הממוסד של שלטונות צרפת, ובניגוד להגנה על היהודים על ידי השלטון האיטלקי, היווני, ההונגרי והבולגרי, לא היו לפולין שלטונות שיכולים היו להגן על האוכלוסיה היהודית או להתנכל אליה. 4. הגרמנית והרוסים רצחו בפולין כשלשה מיליון תושבים וחיסלו בכוונת מכוון את כל האליטה הפוליטית, התרבותית, הדתית והמשפטית. זה חסר תקדים בהשוואה לכל מדינה באירופה. 5. לכן האשמת הפולנים כציבור היא בעייתית מאד וזאת על אף שברו כי היו אנטישמים והיו סייענים לשלטונות הכיבוש. 6. היחס ליהודים בדור האחרון הוא יחס מכבד מאד, יחס של חרטה והסתכלות על היהודים בפולין כעל בשר מבשרה של פולין בכל הדורות. כל מי שמבקר במוזיאון יהדות פולין שנפתח לפני כארבע שנים יכול לראות זאת ולהתרשם באופן ברור וחד משמעי מהאופן שבו פולין המודרנית מבקשת להתייחס אל היהודים. החקיקה האחרונה בפולין נובעת מטפשות, יהירות, התקרבנות ולאומנות ולאו דווקא מאנטישמיות. ולכן אין שום פליאה על יחסו האוהד של ביבי לממשלה הפרוטו פשיסטית הבזויה הזו בוארשה שהרי לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
אני רק מבקש להדגיש
  הירונימוס   27/02/18 18:51
שלשה דברים: 1. ברור שהיתה בפולין אנטישמיות וברור שהיו שונאי יהודים רבים 2. אני כמובן לא תומך בחקיקה הנוכחית הטפשית והמזיקה אבל סבור שהיא לא נובעת מאנטישמיות (בדומה לחוק הנכבה בישראל) 3. לא התייחסתי לאנטישמיות הפולנית בעידן הקומוניסטי, הן זו העממית הנובעת, בנוסף לסיבות ההיסטוריות, מחלקם הגדול של יהודים במשטרה הקומוניסטי השנוא והן זו הממסדית של סוף שנות השישים שנבעה בעצם מהצורך להרגיע את דעת הקהל שהתקוממה נגד המשטר.
כתוב תגובה ל- הירונימוס
מתיחס לשני החלקים של תגובתך
  רפי לאופרט   1/03/18 08:13
למעשה, גמלתי בליבי להפסיק להתייחס להערותיך, שנאמרות בדרך-כלל בשפה גסה, משתלחת, כוללנית וחסרת ביסוס. הפעם הפתעת אותי בניסיון להיות ענייני. אמנם, אתה טועה בטיעונך הבסיסי בדבר "החיים הטובים" כביכול של יהודי פולין בעידן המודרני, אבל בזכות שינוי הגישה והטון, אגיב לדברים בקצרה.
כל הספרות שאני מכיר ביחס לתיאור חייהם ומצבם של יהודי פולין בעידן המודרני (לפני כן היה מספרם קטן יחסית ומשמעות קהילה זו לעם היהודי הייתה מצומצמת), בחסות העם הפולני לדורותיו ולמשטריו, מתארת תיאור הפוך לשלך. בין היתר ניתן למצוא עדויות ברורות לדברים בכתביהם של בשביס-זינגר, שי עגנון, ביאליק, צ'רניחובסקי, הרצל, אחד העם, ז'בוטינסקי, צייטלין, לקויר, גרשום שלום, גרץ, אלכס ביין, דובנוב, גרינבוים, במפעלות הספרותיים של "יד ושם" המנציחים את תולדות הקהילות היהודיות הושמדו בשואה ומספרים את סיפורם, בספרי הקהילות עצמן, באטלס לתולדות עם ישראל, היסטוריה של עם ישראל (הוצאת עם-עובד), האנציקלופדיה העברית ועוד, ועוד. כמו-כן, ניתן לאתר חומר רב באמצעות חיפוש ב"גוגל" ולאמת גם כאן את הדברים.
ככלל, התנועה הציונית היא תולדה של רדיפת היהודים בעיקר במזרח ומרכז אירופה, בשילוב עם תנועת ההשכלה, והתחושה שלמעטים בעלי שאר-רוח היסטורי והרצל בראשם, שצפו אסון יהודי ממשמש ובא בגלל האנטישמיות הכמוסה בתרבות הנוצרית-קתולית ואי-היציבות הפוליטית ביבשת אירופה.
את הדוגמא האישית הבאתי כאנקדוטה פרטית ממקוד ראשון המעידה על הכלל, לא כהוכחה הבלעדית לנכונות תיאור מעשי הפולנים לאורך הדורות.
לסכום: אינני מקבל את ה"תזה" שלך ואני עומד מאחורי הדברים שכתבתי במאמר.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
את ההיסטורי האי אפשר להכחיש
  הירונימוס   2/03/18 10:34
הגודל, העושר, העוצמה והפריחה התרבותית של יהדות פולין בכל הדורות מעידה כאלף עדים על יחסם של שלטונות פולין לקהילה היהודית בהשוואה למדינות אחרות באירופה. ברור שזה לא היה משהו אידאלי אבל בהשוואה לאחרים זה בהחלט היה מקום טוב במשך כאלף שנים. לגבי שאר הדברים חשבתי להייחס אבל לאחר שקראתי הבוקר את המאמר באותו נושא בדיוק של שלמה אבנרי בהארץ, הוא כותב את דעתי יותר טוב ממני
כתוב תגובה ל- הירונימוס
5
לאן אנחנו הולכים
  מיכוש   1/03/18 15:12
האנטישמיות ההיסטורית וגם הנוכחית בעולם הינה נרחבת ביותר. הסיבות העיקריות קשורות להיסטוריה של הנצרות וכן סגנון ההיבדלות המכוונת של היהדות בכל הדורות משאר אומות העולם. השאלה היא מה עושים עם זה ? האם אנחנו רוצים לחנך את כל העולם? האם יש לכך סיכוי? 80 מיליון אנשים נהרגו במלחמת העולם השנייה רובם באירופה אבל איננו שומעים את הצרפתים הבריטים והאמריקאים מטיפים לגרמנים על כך אלא להיפך האמריקאים בנו מחדש את גרמניה וכל מדינות אירופה מקיימות אתה קשרי מסחר תרבות וידידות למען עתיד טוב יותר. האם אנחנו רוצים להמשיך ולהטיף לעולם ולהנציח הבידול או שרוצים להיות חלק ממנו ? אתה בחרתנו ועם לבדד ישכון אלו הנרטיבים החזקים ביותר של היהודים לדורותיהם כלומר אנחנו יותר טובים מכלם ואנחנו לא צריכים אף אחד. מצבנו הדיפלומטי הבינלאומי מעולם לא היה במצב נורא ומבודד כל כך ואנו נשענים עתה אך ורק על כוחנו הצבאי ועל מנהיג אמריקאי שנוי במחלוקת. האם אנחנו רוצים להמשיך בדרך זו או שרוצים להיות חלק מאומות העולם ?
כתוב תגובה ל- מיכוש
הפלאת לעשות
  רפי לאופרט   2/03/18 09:36
נכון שאלת: "מה עושים עם זה?" אבל לא ענית על שאלתך, ומשה שצרפת לשאלה בחלקו איננו רלוונטי לתשובה. עם ישראל איננו עם לבדד ישכון, מפני ש- 2000 שנה היה עם ללא מדינה, הברירה היחידה שהייתה לו היא גלות ולצורך הישרדות נהג להסתגר בדלת-אמותיו ולהתחכך ככל האפשר פחות עם סביבתו. זו הייתה דרך נבונה לשרוד גם מבחינה פיסית וגם מבחינה דתית ותרבותית.
בהתייחסות לשואה אין השוואה בין העם היהודי לעמים אחרים, ולכן אין גם מקום להשוואת דרך הטיפול בנושא לטיפול של עמים אחרים באירועי-מלחמה קשים בהם אבדו חיים לא מעטים. אגב, מספר בנספים בשואה במלחמת העולם השניה הי כ-60 מיליון, מתוכם כ-25 מיליון רוסים, 7 מיליון גרמנים, 6 מיליון יהודים ומיליונים נוספים באירופה ובמזרח הרחוק. בשום מקרה ונגד שום עם לא נוהל מסע השמדה "תעשייתי, מתוכנן ומאורגן מלווה בהצדקה אידיאולוגית כמו מול העם היהודי. ולכן, לגזור את הפעילות הנכונה לעם היהודי מניסיונם של אחרים איננו מהלך סביר; בעיני הוא שגיאה גסה.
הפרשנות שאתה נותן למושג "עם לבדד ישכון" שגויה מיסודה. חבל שאינך מנסה להבין את היהדות קצת יותר טוב וקצת יותר לעומק, לפני שאתה מבקר אותה. בעצם העובדה שעם ישראל קיבל על עצמו את החובה להיות שונה מאחרים, להציג תפיסת עולם ודפוסי חיים אחרים, מורכבים, קשים, תובעניים ומוסריים יותר – לא קיבל פרס וציון לשבח, אלא עול אחריות והתעמרות מרובים יותר וקשים יותר. העובדה היא שרבים מהמסרים של העם היהודי, בראש וראשונה עניין האמונה באל אחד, הפכו לנכסי צאן ברזל של שלוש הדתות הגדולות בעולם. אולם, מסיבות מובנות, לא כל המשנה היהודית התקבלה וההקלות שנטלו לעצמן הנצרות והאסלאם הן שורש החיכוך בינן לבין היהדות עד היום.
אפשר לנהל מחלוקת מתוך שיח ואפשר לעסוק בהשמדת האחר, וכך לנסות ולפתור את הבעיה. עם ישראל מעולם לא היה עם מסיונרי (בניגוד לדתות האחרות) ולא היה עם כוחני במאבקו בהן, ולעומת זאת הן השתמשו בכוח פעם אחר פעם במטרה לכפות עמדותיהן על העם היהודי או על אחרים. ניגודים אלה ודומים להם אינם שאלה של יהדות אלא של הומניזם צרוף. בהצבת המראה ע"י העם היהודי בפני אלה שמדברים גבוהה, גבוהה על הומניזם, שיוויון, אחוות עמים, קדושת ערך החיים ועוד, ועוד – תורם העם היהודי לאיכות האנושית של העולם. אין שום סיבה בעולם שלא יעשה זאת.
מקרה השואה הוא הדוגמה הקיצונית לאן מוליכות דרכים אחרות, ומול האנטישמיות המשתוללת, אזהרה נוספת לאן הובילה זו את העמים ה"מתקדמים" של אירופה "המעטירה".
הציונות הציעה פתרון רדיקלי אחר: הקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל וריכוז מרבית העם היהודי בה. קהילות יהודיות קטנות בפזורה לא היו אף פעם עילה ממשית לאנטישמיות פעילה. זו נולדה על ברכי הקונפליקט הדתי, אבל התעצמה מאוד כאשר נוספו ניגודי אינטרסים כלכליים או פוליטיים משמעותיים בין יהודים מצליחים לשכנים מצליחים פחות, והיה תמיד מי שידע ללבות את היצרים ולהפוך ניגודים אלה לתבערה מאכלת.
אתה טועה בגדול בעניין מצבנו הבינלאומי.
ישראל ביחסים טובים עם למעלה מ- 2/3 ממדינות העולם. כמדינה קטנה בת 70 שנתונה בסכסוך עם העולם המוסלמי, זהו הישג יוצא מן הכלל, והמצב רק הולך וטוב. בכל הקריירה שלה נשענה ישראל, כמדינה קטנה שניסו להשמידה בכוח מרגע הקמתה, על תמיכה מעצמתית משום שזו דרכו של העולם. גם אם יהיה הסדר עם השכנים, הגורמים העיקריים הבוחשים בקדרה העולמית בכל נושאי הביטחון הלאומי הן המעצמות הגדולות, והן עושות זאת באופן ישיר או באמצעות PROXIS שהן מניעות ומנהלות אותם. הנשיא האמריקני תמיד היה שנוי במחלוקת
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
הגישה הנכונה לטיפול באנטישמיות
  מיכוש   2/03/18 11:40
לצערי אינני מקבל את מרבית הנחות היסוד שבדבריך ולא את המסקנות שאתה מסיק. 1. לדבריך "לא ענית על שאלך" – הדברים נרמזים בהמשך כאשר נתתי את דוגמת יחסי מדינות אירופה עם גרמניה. מתפלא שלא הבנת זאת. אך ברור ומובן מאליו שאין כל מקום להשוואה של מלחמה בין מדינות לרצח עם בשואה. האנלוגיה היא רק לענין זה שעלינו להתפייס עם העולם למרות האנטישמיות שעדיין רווחת , כפי שעשו באירופה . זאת היתה גם גישתו של בן גוריון ביחסים עם גרמניה ושאר מדינות העולם כמעט בלי יוצא מהכלל גם כאלה שאינן צדיקות. הדרך היא הידברות בנועם ובדיפלומטיה שקטה ולא צעקנות והתלהמות מעל כל במה בארץ ובחול. בדרך זו של מריבה גם אם נביא לביטול החוק הפולני הרי זרענו את זרעי גל האנטישמיות הבא אצל הדור הצעיר בפולין ואיבדנו ידידות של מדינה שתומכת בנו. 2. אין כל סיבה , גם בגלות, שעם ישראל "יסתגר בדלת אמותיו" כדי לשרוד. בשום אופן לא. זה מתכון להיבדלות שתמיד בשלב מוקדם או מאוחר מלבה את השנאה. עם ישראל יכול היה להשתלב בין הגויים מבלי להתבולל ומבלי לאבד את זהותו. בדומה ליהודים של ארה"ב היום מלבד האורתודוקסים הקיצוניים. 3. אינני מקבל את גישתך שאנו צריכים"לשים מראה" מול פני העולם. זאת התנשאות והתרסה שלבסוף מביאים עוינות. איננו טובים יותר מאחרים, יש הרבה בעולם וגם בארץ שחושבים בדיוק ההיפך. גם אם נכון זה לא מועיל. גם אם אנו חושבים שזה תפקידנו העולם לא מבקש מאתנו שנחנך אותו. כבר אמר קהלת "אל תהיה צדיק הרבה". אנחנו מיעוט בעולם וצריכים לאמץ שוב את הכלל "אל תהיה צודק, היה חכם" שנכון בהרבה תחומים של החיים. 4. הנצרות אכן אימצה את המוסר היהודי אך לא כן האיסלם כפי שאתה אומר. דא עקא דווקא הנצרות לאורך הדורות הצטיינה באנטישמיות שהיתה במידה פחותה בהרבה באיסלם. העימות עם האיסלם היום איננו אנטישמי אלא טריטוריאלי ויש לקוות שיפתר אם נפעל בחוכמה. גם מול האיום האיראני הרציני באמת אנו מתנהלים בקולניות שאיננה מביאה כל תועלת במקום לפעול בדיפלומטיה , וגם צבאית אם אין ברירה, יחד עם ארה"ב אירופה ומדינות ערב הסוניות . 5. ישראל איננה ביחסים טובים "עם למעלה מ- 2/3 ממדינות העולם". אין לזה שחר. נא ראה ההצבעות באום . התירוץ של הצבעות באום נגדנו בגלל הפחד מארצות ערב איננו רציני. כוחן של מדינות ערב היום ירד דרמטית בעולם המודרני טכנולוגי גלובלי של היום. מדינות המפרץ מחזרות אחר קונים לנפט שלהן ולא להיפך. מצביעים באום נגדנו כי אין באמת קשרי ידידות עם אף מדינה פרט לארה"ב. אפילו את הידידות שבנינו עם גרמניה אנו הורסים עכשיו במו ידינו. ברגעי משבר אנו מקבלים מיד כתף קרה. ראה דוח גולדסטון לאחר פעולתנו מול ההתקפות מעזה . לא עולה בדעתו של אף אחד בעולם להכיר לנו תודה על יציאתנו מעזה . 6. לסיכום: האנטישמיות לא תעלם ע"י כך שנצעק מול העולם "תפסיקו לשנוא אותנו". נדרש לפעול להדברות והתפייסות עם העולם, בעיקר הנוצרי, ללא התנשאות ו/או התקרבנות. לשאוף להיות חלק מהקהילה הבינלאומית ולא להתנשא מעליה או להבדל ממנה בצעקנות והטפות מוסר. לפגוע באויבינו – לעשות ולא לדבר. לרגע לא להרפות מידנו האוחזת בנשק.
כתוב תגובה ל- מיכוש
אז הסכמנו שלא להסכים
  רפי לאופרט   3/03/18 22:24
אגב, אם אינך מקבל את ההגדרות והנחות היסוד שבדברי, אינך יכול לקבל גם את המסקנות הנובעות מהם.
אינני מוצא טעם לחזור על הדיון במעגלים. יש לו ערך אם אתה מפריך עובדות או משנה הנחות עבודה, אבל לא בשיטה של פסילה כוללת בעלמא.
ככלל אתה מייצג גישה גלותית של היטמעות, "השתלבות", "צניעות", והבלגה טוטלית. ברור שאינני מקבל זאת. ב- 2000 שנות גלות לא הצלחנו בכך, ואין סיבה שנצליח עכשיו. באירופה זה הביא לשמד רדיפות, פרעות ולעולם לא להשתלבות ארוכת-טווח. בחסות האסלאם - כנ"ל ובארה"ב הדבר מוליך להתבוללות מצד אחד (הם מכנים זאת היטמעות) ולפחד לומר מה שיש ליהודים לומר אם הוא מנוגד לעמדות הממשל. ב- 70 שנות עצמאות ראינו זאת פעמים רבות. הציונות בקשה שמדינה יהודית תהיה מדינה "נורמלית". בכל התחומים שאיננו "נורמליים", איננו זוכים על כך לנקודות.

והערה אחת לתיקון: הנצרות קיבלה מהיהדות חלקים רבים ממיתוסי האמונה והעקרונות המוסריים. אצל המוסלמים המינון שונה, אבל זו איננה תורה אמונית נפרדת כליל מהיהדות, החל מהאמונה באל אחד, מסיפורי אברהם יצחק ויעקב ועבור דרך עיקרי הדת ועקרונות המוסר.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
אכן לא מסכימים
  מיכוש   4/03/18 10:50
מסכים שאין טעם לדון במעגלים. אולם אין זה לכבודך, ואני בהחלט מכבד אותך, לשים בפי מילים או רעיונות שלא אמרתי כדי "לנצח" בויכוח. לא הבעתי רעיונות המתקרבים ל- "היטמעות" או "הבלגה טוטלית" . ההיפך הוא הנכון – נא ראה הסיפא בדברי. אנחנו היום במדינה משלנו חזקים ובטוחים ולכן יכולים להרשות לעצמנו לדבר עם מדינות אחרות באופן תרבותי המקובל ביחסים בינלאומיים מתוך ביטחון עצמי וגם להכות באיבינו כשצריך. אבל איננו מנצלים את עוצמתנו כדי להשתלב בעולם מבחינת יחסים בינלאומים בריתות וקשרי ידידות. איננו צריכים להתקרבן ו/או להטיף. כל מחלוקת בינלאומית שניתן ליישב כמו בין ידידים אנו הופכים לויכוח קולני ואלים ואיננו ביחסים "נורמליים" כדבריך עם רוב אומות העולם. השימוש המופרז בערך "שואה" מוזיל את ערכו. אם נצליח להשתלב בעולם בדרך של התפייסות אמיתית ושיתוף פעולה - נוכל להגיע רחוק . אם נמשיך בהבדלות התנשאות והטפה – לא נשרוד ! אסיים רק בתזכורת : המרד הגדול ומרד בר כוכבא לפני אלפים שנה שרובנו "מתגאים" בהם הביאו להרס נורא של עמנו כבר אז לגלות עבדות התבוללות פרעות ולבסוף לשמד ע"י הנאצים בגלות. זאת היתה תוצאה של אי הבנת מגבלותנו מול העולם והסביבה . לו נהגנו אז בחוכמה והסתגלות יכולנו להישאר על אדמתנו בלי להטבח ולהימכר לעבדות ע"י רומי ולהיות מושמדים אח"כ ע"י הנאצים. יכולנו להיות היום עם של לפחות 50 מיליון יהודים בארצנו. אין צורך להיכנע או להתבטל אבל יש צורך להסתגל ולהשתלב.
כתוב תגובה ל- מיכוש
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il