s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המפקדים נשארו בעורף
מאת: אורי מילשטיין  |  02/03/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
עדיין לא הבינו מהו צבא,
  ראומה   2/03/18 08:50
שצריך פיקוד היררכי מדויק ואחראי, שאחרת התוצאות יבואו על גבם של החיילים מן השורה. העיקר שלז'בוטינסקי הדביקו כינויים מלאי שטנה (ראה בן גוריון) בדרשו להקים כוח צבאי כתנאי להקמת מדינה.
כתוב תגובה ל- ראומה
והיום
  מבינים?!   2/03/18 09:48
כתוב תגובה ל- מבינים?!
עד היום השמאל משטין על ז'בו
  אודות"קיר הברזל"   2/03/18 17:05
לכן השמאל הזה לעולם לא יחזור לשלטון

מיכל מירושלים
כתוב תגובה ל- אודות"קיר הברזל"
משתין מיכל! ובקשת....
  פועה   3/03/18 09:19
כתוב תגובה ל- פועה
פועה לא יודעת עברית:-
  מיכל מירושלים   3/03/18 13:08
כמובן שלא התכוונתי להשתין לעשות פיפי - אלא:

לתפילת אבינו מלכנו הנאמרת בימי עשרת ימי תשובה:
אבינו מלכנו סתום פיות משטיננו ומקטרגינו.

עברית - עברית - פועה
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
למדתי שמלכנו נעזר גם בשטנה...
  פועה   4/03/18 07:13
כתוב תגובה ל- פועה
גם עברית וגם הבנה רעועים יש לך
  מיכל מירושלים   4/03/18 14:25
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
יש לך עוד הרבה מה ללמוד ובפרט
  חשדן   4/03/18 15:25
לדעת להביא אסמכתאות לכל מיני "תזות" שאת מפריחה,אחרת אלה סתם מילים פורחות באוויר
כתוב תגובה ל- חשדן
{{{רק השמאל יצר גבולות המדינה
  ב 48 ו67 = עובדות   2/03/18 19:29
בן גוריון הכריכה הקמת המדינה ופרצו קרבות ורק השמאל קבע גבולות ישראל בדמו ובנפשו. מדן ועד אילת לא ימין לא דתיים לא חרדים ולא שסניקים= הכל עובדות. רק מרצה מאוניברסיטת לטביה הידועה מנסה להתפרסם מבלבלת.
כתוב תגובה ל- ב 48 ו67 = עובדות
2
יחי הפלמ"ח
  יעקב פלסטינאי   2/03/18 16:12
שיכנעת אותי שהפלמ"ח היצליח בשני אתגרים 1. הסגרת לוחמי החופש לבריטים.2. כג מטיילי הסירה לסוריה ו/או לבנון שאף אחד לא נהרג תוך כדי קרב3. בציזבטים שמזינים את מוחותינו עד עצם היום הזה
כתוב תגובה ל- יעקב פלסטינאי
וגם לבנות את צה"ל כצבא
  לא מקצועי   3/03/18 05:23
כתוב תגובה ל- לא מקצועי
3
כחוט השני עובר במחקריו של ד"ר
  חבר קיבוץ יגור   2/03/18 16:28
מילשטיין,העדר תפקוד הכוחות המזוינים כצבא .נכון שלא כל התנאים להכנת העימות הקרב עם הערבים היו אידיאליים,אבל גם התפיסה הפייסנית שלטה .את התוצאות אנו רואים בעיקר במספר הנפגעים הגבוה שחלקם היה נמנע אם המנהיגים היו מבינים מה עומד לקרות .עיוורון זה נמשך גם כיום והעבר הקרוב הוכיח.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
הכשרה של מפקדים בכירים
  אורי מילשטיין   2/03/18 19:21
ובינוניים נעשית בכיתת לימוד ואת זה ניתן היה לעשות גם כשהבריטים שלטו בארץ.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
איפה התפיסה הפייסנית?
  גלילי   3/03/18 21:51
ליגאל אלון הייתה תפיסה פייסנית? לבן גוריון? ירחם השם מאיפה אתם שואבים את כל השטויות האלו.
כתוב תגובה ל- גלילי
מה זה "הגנה"? למה ב"ג קיבל
  חבר קיבוץ יגור   4/03/18 01:10
את "תיק הביטחון" בסוכנות כל כך מאוחר ? איך פעלו אבידן וכרמל אנשי השוה"צ ? אם הסיסמה "בדם ואש יהודה נפלה,בדם ואש יהודה תקום" היתה מיושמת באופן אידיאולוגי ההתכוננות למלחמה אפשרית היתה אחרת לגמרי.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
דוגמאות מוטעות ומוזרות
  גלילי   5/03/18 06:16
כרמל לא היה מהשומר הצעיר אלא מאחדות העבודה המיליטנטית של טבנקין. באבידן לא היה שום דבר "פייסני". בן גוריון ושות' הקפידו על מלל של מתינות ושלום אך בפועל היו רחוקים מ"פייסנות" והדברים ידועים. בן גוריון עסק בדברים אחרים וחשובים. כשהוא הבין שיש סכנה למלחמה כוללת עם הערבים בעתיד הקרוב הוא התפנה להתמקד בנושא זה. זה לא קשור בכלום ל"פייסנות".
כתוב תגובה ל- גלילי
כרמל מנע את גירוש ערביי הגליל
  חבר קיבוץ יגור   5/03/18 14:28
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
בדיוק ההפך...
  גלילי   5/03/18 18:30
משה כרמל נתן הוראה לגרש את תושבי נצרת ומי שסרב לפקודה זו היה מפקד חטיבה 7, דונקלמן, שהיה איש המח"ל הבכיר ביותר, מפקד קרבי בכיר בצבא הקנדי במלחמת העולם השניה. כרמל חזר על הפקודה ודונקלמן פנה לבן גוריון שהסכים איתו (בעיקר מפני שחשש מתגובת העולם הנוצרי).
באיזור חיפה, גזרת האחריות העיקרית של חטיבת כרמלי, גורשו או ברחו כמעט כל הערבים. הוא אולי לא היה "יסודי" בעניין כמו יגאל אלון, אבל וודאי לא היה איזה "שלומיסט".
ובכל מקרה, אני אישית לא סבור שהמנעות מגירוש מלמדת בהכרח על "פייסנות".
בן גוריון, אגב, מעולם לא ניסה ברצינות להגיע לפשרה עם ערביי ארץ ישראל. החלוקה מבחינתו הייתה רע הכרחי והוא האמין וקיווה שהיא תהיה רק עניין זמני.
כתוב תגובה ל- גלילי
אני מכיר גירסה אחרת !
  חבר קיבוץ יגור   5/03/18 19:21
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
נחמד, אבל העדויות חד משמעיות
  גלילי   7/03/18 19:31
יש לך את ספרו של דונקלמן שמתאר בין השאר את פרשת נצרת, ותוכל למצוא ברשת את הנחיית בן גוריון לפעול בהתאם לדרישה של דונקלמן. יש את העובדה הפשוטה שכל הכפרים הערבים באיזור חיפה, וגם רוב חיפה הערבית, התרוקנו מתושביהם באורח פלא.
כתוב תגובה ל- גלילי
לפי מה שאני קראתי ,ההנהגה
  חבר קיבוץ יגור   8/03/18 01:23
היהודית בחיפה ,ביקשה מערביי העיר לא להתפנות .מוטיב זה מופיע בכמה וכמה "זכרונות" כאלה ואחרים שפורסמו,בקשר לדונקלמן,לא קראתי את סיפרו,אבל גם אתה יודע שיש הבדל גדול בין הכתוב לבין האמת ההיסטורית והמציאות בשטח וזה נכון בכל צד ואצל כל כותב.מכאן יוצא שכל קורא יסתמך על "הכותב" שלו ובא לציון גואל.
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
לחלוטין לא מקובל עלי
  גלילי   8/03/18 07:58
אני מתנגד בחריפות לגישה של "נרטיבים" שאומרת שאין אמת אחת אלא יש תפיסות שונות של העובדות לגבי מה שקרה (להבדיל מפרשנות על העובדות) וכולן לגיטימיות. זאת בדיוק הגישה שמנחה כל מיני "הסטוריונים" חלאתיים כמו פפה. לגבי העניין הנדון, אין חולק על מה שכותב דונקלמן בספרו על פרשת נצרת. לגבי ערביי חייפה: אכן, היו בהחלט מסרים מצד מנהיגים יהודים אזרחיים בחיפה (לא משה כרמל!!) לערביי חיפה לא לברוח. אלא שלצד המסרים האלו הייתה גם הפגזה שעוררה פאניקה בקרב הערבים ורובם ברחו כל עוד נפשם בם. כפקד הצבאי, אם משה כרמל אחראי למשהו, הרי שזה להפגזה. אגבף אורי מילשטיין עצמו טען לפני שנים רבות שההגנה בחיפה לחצה על הערבים לברוח בדרכים אלו ואחרות. משה כרמל טען להגנתו שלא היו פעולות כאלו, ובתקופה שטען זאת (1971) ברור שהיה לו אינטרס לומר זאת שהרי רצה להצטייר טוב. מה שבטוח הוא שגם אם משה כרמל לא פעל במכוון לגירוש הערבים מחיפה, הרי שהוא בוודאי ובוודאי לא ניסה למנוע זאת (שוב, בניגוד לשבתאי לוי למשל). מה שעוד וודאי הוא שהוא הוביל את המהלכים הצבאיים ביישובים הערביים מרחב מחיפה שרוקנו אותו מתושביהם. ובאופן כללי יותר: המנהגות הצבאית של היהודים בכללה (ייתכן והיו חריגים ספורים) הייתה לחלוטין מילטנטיות וליבה גס באויב. גישה פייסנית וודאי לא הייתה. אדרבה, כפי שמילשטיין פרסם כאן בעבר, המומחים לענייני ערבים (מהש"י ואחרים) התלוננו מרה בשלבי המלחמה הראשונים שמפקדים צבאיים בהגנה, בעיקר מהפלמ"ח, נוקטים יוזמות התקפיות שפוגעות בסיכויים להרגעת השטח ומגבירות את העוינות מצד תושבי כפרים ערביים שהיו שקטים בדרך כלל. וגם בצד ההנהגה המדינית, זאת טעות לראות בבן גוריון "פייסן". הוא היה רחוק מכך. מעולם לא ניסה ברצינות להגיע להסכם עם הערבים בארץ ישראל לפני המלחמה ובזמן המלחמה הגירוש/בריחה של הערבים היו בהחלט לרוחו. המלל של השמאל דאז על הומאניזם שלום ואחוות עיניים היה בדרך כלל מהשפה אל החוץ ולשם תעמולה פנימית וחיצונית. יש את המקרים הבולטים כמו גירושי הערבים שיזם יגאל אלון, ויש מקרים אנקדוטאליים כמו סירוס האנס הערבי בידי חוליה בפיקוד נחום שריג, הקיבוצניק מבית השיטה. הפייסנים האמיתים היחידים, מלבד אנשי המפלגה הקומוניסטית, היו ברית שלום, והם היו מיעוט ומבוטל ומאוס גם על השמאל דאז. כל ניסיון להסביר תוצאות אלו ואחרות של מלחמת העצמאות בנטיות פייסניות הוא אבסורדי. לכל היותר ניתן לטעון שאנשי מחנה הפועלים (יענו, השמאל) לא ייחסו חשיבות להכרעה דרך כוח צבאי ולכן לא פיתחו מספיק את הכוח הצבאי בשנים שעד מלחמת העצמאות. ואפילו טענה זו היא בעיני מאוד מפוקפקת.
כתוב תגובה ל- גלילי
4
יענקלה סלמן - זכור לטוב!
  מיכל מירושלים   2/03/18 17:01
כתוב תגובה ל- מיכל מירושלים
5
מחקרים של גייס חמישי
  שלמה תמיר   3/03/18 10:23
המחקרים מעודדים את האויב של מדינתנו. למי טוב מחקרים אלה. אם נכונים הם טוב שיעביר לצבא ובטח שהצבא הפיק לקחים. גייס חמישי זהו אורי מילשטיין.
כתוב תגובה ל- שלמה תמיר
אבל הסוד הגדול ביותר הוא שצה"ל
  אורי מילשטיין   3/03/18 12:36
אינו מפיק לקחים כי הסתרת ליקויים גורמת ל"פייק לקחים" ולהרבה אסונות שהמגיב ודומיו אחראים להם. אני אכן "גייס חמישי" המתאמץ כבר 60 שנה לשפר את המערכת ומסכן לא את מדינת ישראל אלא את הפשלונרים ששולטים בה כמו את אדון תמיר.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
6
מתי עזב יגאל אלון את גוש עציון
  פועה   3/03/18 10:44
באיזה אופן עזב? ולאן נשלח אליו העתק מברק הפקודה של ידין?
כתוב תגובה ל- פועה
7
היוזמה האלחוטית להפעיל בריטים
  פועה   3/03/18 11:00
הצליחה והם אכן התערבו בכוח כדי לסייע למגנים היהודים וסייעו. שאלתיאל חיפש דרכים ועשה מניפולציות כדי לקבל תחת פיקודו את יחידות הפלמ"ח שנחשבו ללוחמי המחץ של "ההגנה", משום שלא סמך על כושרם ונחישותם הלוחמים האחרים ששירתו תחת פיקודו. יגאל ידין והמטכ"ל שלו הכירו את שאלתיאל שהיה מינוי ישיר (פוליטי) של ב.ג. והתייחסו לתשדורות שלו בחשדנות. הם גם ידעו שמפקדי הפלמ"ח סולדים משאליתיאל מיכולותיו קשריו ואמינותו.
כתוב תגובה ל- פועה
באמת פועה ? היכן האסמכתאות
  חשדן   3/03/18 13:19
לתיאוריות שאת כותבת ? קישקושים והבלים כל אחד יכול לכתוב ובפרט כשהתיאוריות הן ללא שם אישוש.
כתוב תגובה ל- חשדן
האסמכתא מצויה בטקסט עצמו
  פועה   6/03/18 07:38
חשדן לחשוד זה הכי קל! בשונה ממך אני קוראת את הדברים וההסקה שלי מתבססת על מה שנכתב ע"י "החוקר". במקום לחזור כמו תוכי, תקרא ותבין בעצמך.
כתוב תגובה ל- פועה
חוץ מגבובי מילים את לא מביאה
  חבר קיבוץ יגור   6/03/18 14:22
שום אסמכתה ל"תיאוריות המשונות"שלך. כפי שכבר נכתב ,על כל קביעת עובדה רלוונטית שד"ר מילשטיין מביא ,הוא גם נותן מראה מקום ! מה את מביאה חוץ מפינטוז ?
כתוב תגובה ל- חבר קיבוץ יגור
8
אורי תודה לך על חשיפת האמת
  קטי   3/03/18 21:40
מרתק ואמיתי כתמיד! הלואי ובצה"ל היו מסיקים מסקנות מהעבר שאתה מנתח ומפיקים את הלקחים.
כתוב תגובה ל- קטי
לא יכולים להסיק מסקנות
  אורי מילשטיין   5/03/18 09:18
ראויות כי מסירים ליקויים.
כתוב תגובה ל- אורי מילשטיין
9
מילשטיין התותח- "הדווידקה".
  סהר שוקר   4/03/18 06:27
כתוב תגובה ל- סהר שוקר
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il