|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
חיים רמון
חיים רמון
נאום שנשא הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בכנס בארה"ב כולל בדיות ומעשיות    כוכבי הוא אחד הבכירים שהפיץ שחמאס מורתע - "חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב"    בתקופת כהונתו של נפ...
אלוף (במיל.) יצחק בריק
אלוף (במיל.) יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
אלי אלון
אלי אלון
ביקרתי בימים אלה (אפריל 2024) בשני מוזאונים אלה בהפרש שעה    האמינו לי אותם תכנים ואותם צילומים פחות או יותר דומים בשני המוזאונים. שניהם עוסקים בארגון האצ"ל מאז הקמתו עד פירוקו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם לראשי מוסד יש סמכות מוסרית
מאת: עמוס גלבוע  |  17/04/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
גם הרכבת
  לבינימינה-   17/04/18 10:10
יצאה הבוקר בזמן- השאלה אם על זה תפארתנו ? או על טראמפ-משענת הקנה הרצוץ ? זה לא מקרי שכל כך רבים וטובים מבועתים ממצב המדינה בשנים האחרונות,וכל כך רבים ורעים-זחוחים,מרוצים,נהנים ממנעמי השלטון,משחיתים כל חלקה טובה,כל ערך חשוב-ולא מבינים את ההרס העמוק שהם גורמים.
כתוב תגובה ל- לבינימינה-
איני מהעשירון העליון ונראה
  שבאפשרותי להיות   19/04/18 05:13
יותר מציאותית, אפשר לחשוב שבשני העשורים הראשונים של מדינת ישראל הכל היה מצויין, נו באמת, מי נסע לחו"ל? רק העשירון העליון, ולא נשכח מי חטף תינוקות מילדי תימן מזרח ובלקן וגם לסבל בל יתואר להורים ולתינוקות שנחטפו, מי התיר את החיסיון על פרשת ילדי תימן מזרח ובלקן אם לא ראש ממשלת מדינת ישראל בנימין נתניהו, אף פעם אי אפשר לרצות את כל העולם, גם בין בני משפחה אין שוויון בין אחים, לאחד יש יותר לשני פחות, ככה זה בחיים, צריך כמובן לשאוף לצדק כלכלי, מה שאני רואה במציאות חיינו במדינת ישראל, חופש דמוקרטי שלא פעם גובל בהפקרות מוחלטת כמו למשל, ניצול ציני של העיתונאי רון בן ישי שהכריז שהוא לא ילחץ את ידו של ראש הממשלה, דוד גרוסמן בהזכרה שערכו עם אויבינו בעזרת בג"צ דיבר סרה בחיילי צה"ל הצולפים בסתם אזרחים על הגדר, אלה הם אנשים בלי אחריות, אחרי שיצאנו מעזה, אז מה קיבלנו טילים, רקאטות בקבוקי תבערה, וממש ילדים ילדים אוהבי ספר כל יום עם בקבוקי תבערה על הגדר, זה השלום שקבלנו לאחר עקירת כל הישובים, הערבים העזתיים הם הם האשמים בגורלם הם, אין פלשתיניים, פלשתיניים, זה המצאה של הבריטים, למרות כל המתרחש סביבנו, האיומים מארן, המצב בסוריה, ופה בפינתנו הקטנה למרות הבעיות שיש לנו בלי סוף חוגגים מבלים ונוסעים לחו"ל, מה זה אומר? אנשים מרוצים אחרת לא היו מבלים כפי שהם מבלים, עמוס גלבוע צודק, חג שמח.
כתוב תגובה ל- שבאפשרותי להיות
2
פערים חברתיים מתרחבים? בחלום!
  אהוד פרלסמן   17/04/18 11:00
נתניהו זה טוב לעניים, ועובדה זו מתבהרת בשני נתונים: האחד, בשנת 2009 היו מצויים מתחת לקו העוני 25% מאזרחי ישראל, ואילו בשנת 2016 רק 22%. והשני, בשנת 2009 היה ערכו של מדד אי-השוויון בהכנסות, המכונה מדד ג'יני, 0.3892, ואילו בשנת 2016 ירד ערכו ל-0.359, הערך הנמוך ביותר בשבע עשרה השנים האחרונות, שלגביהן מוצגים נתונים בדוח העוני.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
הוכחת ההפך !
  כמעט בכל   17/04/18 15:35
מדד שתבדוק-היה שיפור ניכר בשנים אלו.ושיפור זעיר וזניח-אצל המסכנים.
כתוב תגובה ל- כמעט בכל
ואתה בטח כותב מהיבשת אטלנטיס
  אהוד פרלסמן   17/04/18 16:13
מילים, מילים, מילים. אני הצגתי נתונים, ואתה כלום. אתה יכול גם לכתוב שהבוקר גילו באר נפט ענקית מתחת לבית שלך. אז תכתוב!
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אהוד ידידי.
  יוסי מ.   18/04/18 09:04
אהוד האיש צודק ברמה העקרונית.**** נתונים שהראית הם נתונים סטטיסטיים, אבל מאחרי כל מספר יש משמעויות. זה כמו הסיפור עם האבטלה הנמוכה. אפשר להציג כך וזה יהיה נכון אבל האם היית רוצה שחלק משמעותי יעסוק בעבודה מאולצת כמו אבטחה, בשכר מינימום או שהיית רוצה לראות מרכיב יצרני ותורם לצמיחה? התשובה ברורה. יגידו שזה עדיף על דמי אבטלה,נכון אבל מה המשמעות לאותה אוכלוסיה לעוד חמש ועשר שנים?? לכן נתונים מספריים סטטיסטיים הם מספרים שצריך לבדוק גם ובעיקר את משמעותם.**** באשר לקו המרכזי של הכתבה המעניינת מאוד (קראתי גם את הראיון עם ראשי המוסד)וגם כאן צריך לראות את מה שמתחת לכותרת ולעטיפת הצלופן.אני מבין את הביקורת ואת הכאב של אלה שהם הטובים שבטובים בעמנו, את דאגתם למדינה ואני מקבל בניגוד למר גלבוע את העובדה שהם יודעים יותר ומבינים נכון את המצב ואת המגמות. אחד הטיעונים בראיון ההוא היה שאנחנו הולכים לשוויון בין יהודים לערבים בין הים לירדן. היום, בעוד שנה או בעוד חמש, זה אותו דבר. מישהו מהשלטון מתיחס לשאלה הזו ולתשובות ולמשמעויות??גם על זה היתה הביקורת. זה בודאי תחום שבו הם מבינים יותר מהאזרח הממוצע שניזון מתעמולה ומהכונה פוליטית. ****האם הקיטוב בציבור שניזון ומתודלק ממש ממשרד רוה"מ לצרכים אישיים הוא משהו שצריך לקבל? האם בגין או שמיר היו מתנהלים כמו האיש שמקבל מתנות במליונים ומחזיר במאות מליונים משל הציבור? אלו השאלות והחששות מתוך הכתבה ההיא. האנשים ההם,יודעים הרבה יותר ממני או ממך.גם היום. הם באים מכל הקשת הפוליטית ולא כמו שנתניהו וגרורותיו מספרים שהם "שמאלנים" לכן, צריך לקרא, להבין, להפנים, לחפש תשובות והכי חשוב להגיד אמת גם לציבור ולהיות ראויים גם מוסרית. חג שמח לך ולכל בית ישראל. בסוף בסוף,אנחנו ננצח,כי אנחנו צודקים, כי אנחנו מוסריים ובני אדם, גם אם יש תקופות של שפל.
כתוב תגובה ל- יוסי מ.
אנחנו בתקופת גאות, לא שפל
  אהוד פרלסמן   19/04/18 00:39
גם אני קראתי את הראיון בידיעות, ושמתי לב לכך שכל מי שהצליח להגיע למעלה הוא שמאלני, שבצורה זו או אחרת משמיע את הדיבורים הבלתי מקוריים שאנו שומעים מכל השמאלנים. הנתונים הסטטיסטיים הם כל מה שיש, והשאר אלה סתם דיבורים. והנתונים האלה מוכיחים שאנחנו בתקופה פשוט נהדרת. אתה הרי לא ילד, ורק תגיד לי אם כשהיית ילד חלמת שלארבעים אחוז מהמשפחות העניות בישראל תהיינה מכוניות. זה הרי פשוט בלתי יאומן. והרבה אחרי שהייתי ילד, וכבר עבדתי באוניברסיטה, זה נראה פשוט חלום בלתי אפשרי שישראל תגיע לעצמאות כלכלית, כלומר שהיצוא יהיה שווה ליבוא, ועכשיו למיטב זכרוני היצוא גדול מהיבוא באיזה עשרה מיליארד דולר. ולגבי מספר הערבים בין הים לירדן, אז מה אתה רוצה שנעשה? אם כל מה שהם רוצים זה רק למחוק אותנו מהמפה, מה אנחנו יכולים לעשות? מה?!
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אהוד.
  יוסי מ.   19/04/18 09:36
סליחה אהוד, לא ציפיתי לתשובה כזו ממך. אני עדיין חושב, שההכללה שאתה מציע כלפי ששת ראשי המוסד והגדרתם כשמאלנים שהצליחו להגיע למעלה היא אמירה שאין לה מקום ואין בה ולו שמץ של אמת.**** שבתאי שביט, אולי הבוטה מבינהם בראיון הוא איש ימין מוצהר. תמרי פרדו, מינוי של נתניהו הוא "שמאלן"? תזכור שבטרמינולוגיה של נתניהו ומה שקרוי "הימין", המונח שמאלן הוא עטיפת צלופן למונח בוגד.כך נתניהו רוצה שהנוהים אחריו יסתכלו על יריבים פוליטיים. צבי זמיר ודני יתום,אני מניח שהם קרובים למה שהיתה פעם מפלגת העבודה, גם הם ומפלגת העבודה של אז היו "בוגדים" או שמאלנים בלשונך, לשון נתניהו?? אפריים הלוי שמאלן?? שומו שמיים והאזיני ארץ, לא התגלגל הויכוח הציבורי?? אני בטוח שמי שקיבל חינוך כמו שנינו, יכול להרגיש קרוב יותר לאקטיביזים הרציונאלי של העבודה מאשר ל"מחנה הלאומי" של רגב-זוהר-חזן ושו"ת.**** תגיד, האם מאיר דגן זכרו לברכה, אילו היה חי, הדברים שהיה אומר בפורום ההוא, היו פחות קשים כלפי נתניהו והסובב אותו? גם הביקורת המוסרית על דמות המנהיגות והמוסר המקיף אותה הוא ענין של "שמאלנות?? אתה יודע, גם יורם כהן, ראש השבכ הקודם, מתוייג היום כשמאלן אצל משפחת הקיסרות.**** לכן שים את המונח הזה והמשמעות שנגזרת ממנו באדיבות נתניהו, בצד. זה לא לרמה האנושית שלך וברשותך גם לא שלי. ****נכון שהמדינה בתקופה כלכלית טובה. לממשלות נתניהו יש חלק נכבד בזה, מותר להגיד גם אמת. המצב הזה הוא נגזרת להתנהלות כלכלית חכמה של כל שרי האוצר מסוף שנות התשעים, זה כעשרים שנה. רובם היו אנשי ליכוד. בולט בהם היה נתניהו.חלק מהפירות אנחנו רואים היום, אבל להניח שהכל בזכותו ורק כי הוא כאן, הנחה שמוטמנת בדבריך זה איך להיות עדין,לא מעשה חכם.**** מרבית הדברים בראיון ההוא לא עסקו בשאלה האם אנחנו 'פורחים' אלא בשאלות אמיתיות כמו דמוגרפיה, לאן הולכים? דמות השלטון, שסעים וסכנות למרקם החברתי ועוד. אני לא רואה התיחסות לשאלות האלה שקבוצת האיכות הזו מעלה בדין ומתוך חובה. ****אתה יודע, יום אחרי שסטאלין חוסל, פתאום צצו אלה שמסביב וגילו את פשעיו. יום לפני סגדו לו ויום אחרי סיפרו שהוא היה משלים להיטלר. כרושצוב נאם נאום סודי (שמי שהביא אותו היה המוסד בהנהגת עוד מישהו שנתניהו היה קורה לו שמאלן....)ובו הוקיע את פשעי סטאלין. אתה ואני יודעים טוב שבעוד זמן הנראה לעין, יעמוד מנהיג הליכוד הבא, ויספר למרכז על נתניהו ותקופתו. הכל כמובן בהבדלים המתבקשים. ניפגש אז, אתה ואני ונדבר אז. לא שני ראשי מוסד בדימוס אלא שני אנשים שגדלו וחונכו בדרך מסוימת ולאור תפיסת עולם לאומית ליברלית שבינה ובין הליכוד,ולבין מה שאתם קוראים "המחנה הלאומי" אין כלום.
כתוב תגובה ל- יוסי מ.
תודה רבה על תשובתך, וחג שמח!
  אהוד פרלסמן   19/04/18 11:00
בגלל התשובה שלך הלכתי לקרוא על שבתאי שביט בויקיפדיה,וממנה הגעתי למאמר שהוא פרסם בהארץ בסוף 2014, כשתחת הכותרת "עיוורון, טמטום, מקום לדאגה" הוא כותב: "מדינת ישראל תלויה בארצות הברית, אך כיום הגיעו יחסי שתי המדינות לשפל שלא היה כמותו." אז מי העיוור? מי המטומטם? ועליו אתה כותב שהוא ימני? הבן אדם מציע לקבל את יוזמת השלום הסעודית, וכותב גם "שיח ה"מילקי" ומרכזיותו בדיון הציבורי מעידים על שחיקת הסולידריות, שהיא תנאי הכרחי להמשך קיומנו כאן. המרוץ של ישראלים להשגת דרכון זר, המבוסס על כמיהה לנתינות זרה, מצביע על סדקים בתחושת הביטחון." איזה קשקושים. איזה שטויות. כבר כמה שנים שמספר היורדים הוא הנמוך ביותר לפחות בארבעים השנים האחרונות, ואולי מאז קום המדינה. "אני מזהה בימין הפוליטי בישראל תלישות ובורות בהבנת תהליכים בינלאומיים ומשמעותם לעצמאותנו. בעיוורון ובטמטום ימין זה דוחף את עם ישראל למעמד חסר כבוד של "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"." אם יש משהו שאפילו השמאלנים כאן מודים בו היום, זה השיפור שהביא נתניהו ליחסי החוץ של ישראל. אולי באמת אני אכתוב מאמר על הטמטום והעיוורון של האיש הזה. ****** חג שמח!
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
3
דעות פונקציונרים
  נטע אורי   18/04/18 23:38
בספרו המצוין "הפיקוד העליון" מתאר אליוט כהן 4 מנהיגים והתמודדותם עם משברים: אברהם לינקולן, קלמנסו, צ'רצ'יל ובן גוריון. מתברר שאנשי בטחון שחושבים שיודעים את הפתרון ואת תוצאותיו טועים תמיד ובגדול ומדינאים שלא היו גנרלים מנהלים טוב יותר מגנרלים את המלחמות והעימותים הצבאיים והמדיניים. כנראה שבין התכונות של מנהיג מדינה לא נימנת דרישת קדם, להיות גנרל או בכיר במערכת הביטחון. מדינאים יוצרים מציאות וגנרלים מגשימים בפועל את חזון המדינאים. החזון רחוק מהם כרחוק מזרח ומערב וכמה דוגמאות: 1. גנרל בצבא לינקולן צוטט שאמר שתפקידו לא לנצח, כי זו מלחמת אחים והמטרה שהמנהיגים יבינו ויסיימו את המלחמה בפשרה. הגנרל סיים למחרת את תפקידו והסוף ידוע. הצפון הליברלי ניצח והעבדות בוטלה ללא כול הסכם פשרה. 2. לפני הכרזת המדינה התייעץ בן גוריון בין השאר עם כמה גנרלים (של טרם מדינה) והם ייעצו לו לא להכריז על הקמת המדינה. התוצאה ידועה!!! אם זה היה תלוי בגנרלים... 3. עם סיום מלחמת השחרור בן גוריון ביצע תחקיר מעמיק על צה"ל והבין שאי אפשר לסמוך על הצבא כמי שבתרחיש שחור יציל את עם ישראל ולכן פנה לפיתוח יכולות גרעיניות. לאף גנרל לא היה שמץ של חזון בנושא. 4. התקפה על הכור בבגדד בוצעה למרות התנגדות גנרלים וראשי מערכת ביטחון שלא הבינו דבר בפוליטיקה בין לאומית ובמנהיגות אזרחית (יוזמה ולא ביצוע יוזמה של מישהו אחר) יש כמובן אלפי דוגמאות לכישלון תחזיות מדיניות של אנשי צבא ומודיעין (ומעט מאד אם בכלל, הצלחות) וביניהם התנהלות גרמניה הנאצית בניהול סמל, שכבשה תוך שלוש שנים (38-41)את כול אירופה כמעט ללא שפיכות דמים, בניגוד לעצות כוללללל הגנרלים הנאצים כולל הרמטכ"ל המכהן!!!
כתוב תגובה ל- נטע אורי
4
ידיעות אחרונות? זה כל הסיפור!
  משה מיכאל   19/04/18 09:20
יש להפסיק לקרוא את הפמפלט הזה, ויפה שעה אחת קודם.
כתוב תגובה ל- משה מיכאל
אחד מההמון
  יוסי מ.   19/04/18 10:15
ותשלים: ובמקום לקרא את ישראל היום. אם כבר תרומה לדיון, אז שתהיה על רמה....
כתוב תגובה ל- יוסי מ.
5
דברים שרואים משם .......
  א.כ   19/04/18 10:35
ראשי המוסד יחסו לעצמם תכונות על בלעדיהם המוסד ושאר מוסדות המדינה לא יתקימו בלעדיהם הנחה זו מביאה אותם לחשוב שיבוא היום והמדינה תקרוס, אך מה לעשות עם כל גדולתם הם מדחיקים את האימרה שבתי הקברות מלאים באנשים שאין להם תחלף, בנוסף המדינה משגשגת בתקופה בה הליכוד היא מפלגת השלטון , ובזמנם לא העריכו נכונה את כישוריהם של מנהיגי הליכוד להנהיג את המדינה ובמיוחד את כישוריו של רהמ וראו בו איש מכירות תחמן ותו לא! ומכאן נובע התיסכול של כל אותם "חכמים" שאינם מוצאים את עצמם בצוות המחליטים בהובלת המדינה ,(ידיעות אחרונות עיתוניו הבכירים ידועים בקנאה האישית מכישוריו של רהמ שלידו הם מקבלים את ממדיהם הטבעיים כפי שנראים בעייני הציבור)
כתוב תגובה ל- א.כ
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il