w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
המשטרה חקרה חשד, לפיו מאור פחימה, עבריין ידוע ומוכר למשטרה, מעורב בהטמנת מטען חבלה שנועד לפגוע במנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי - לאחר שזה דחה בקשתו להכשיר עבירות ב...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
רון בריימן
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס    מטרתם זהה.
רבקה שפק ליסק
רבקה שפק ליסק
ההתעלמות של הרבנים החרדים מקורבנם של הלא-חרדים במלחמה, בני משפחותיהם, ההורים, האלמנות והיתומים היא מנוגדת לערך חשוב ביהדות: "ישראל ערבין זה לזה"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביב ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
כדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת וינוגרד דנה גם הבוקר בפרסום העדויות
מאת: יואב יצחק  |  30/03/2007
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הלוואי ביהמ"ש ידחה את הבקשה
  נדהמת   30/03/07 13:19
שלהם על הסף. פעמיים נדרש בג"צ לשאלה הזאת, ופעמיים הביע את דעתו. פעם שלישית כבר לא גובלת בביזיון, היא הביזיון בעצמו ! מעולם לא היה ניסיון תוקפני שכזה לשנות בכל מחיר החלטה של בג"צ. זה מעיד על שני דברים: אחד, החולשה של בית משפט עליון בראשותה של בייניש. והשני על אופיה האמיתי של ועדת וינוגרד, שומרת הסף על פתח דלתו הפרוצה של אולמרט. והלוואי שבג"צ יראה להם את הדרך לסף הדלת שלו ויזרוק אותם החוצה מכל המדרגות!
כתוב תגובה ל- נדהמת
2
כמה כבר אפשר???????
  אלון ה   30/03/07 13:37
"חברי הוועדה, רובם ככולם, תמימי דעים כי פרסום העדויות עלול לפגוע קשות בשורה של אינטרסים חיוניים, ובראש וראשונה: בבטחון המדינה...".

פתאום, ככה לפתע, חברי הוועדה הגיעו למסקנה הנ"ל. מה קרה שלפתע הם הגיעו למסקנה הזאת? הרי הם כבר פרסמו את הפרוטוקולים. מה קרה? רק בגלל שכמה פוליטיקאים ושות' מתגלים עם המכנסיים למטה, אז זהו, צריך להיבהל מהם?

כל כך מגוחך לשמוע שהאמת תפגע בביטחון של המדינה. אנשים שמשקרים לעצמם והובילו אותנו למלחמה איומה, אז מנסים להמשיך להוליך אותנו שולל.
כתוב תגובה ל- אלון ה
3
הבג"ץ הפך לבדיחה מהלכת....
  אין דין ואין דיין   30/03/07 13:50
הבג"ץ מחליט החלטה אז מגישים בג"ץ נגד ההחלטה של בג"ץ ואחר כך הצד השני יגיש בג"ץ נגד ההחלטה של בג"ץ וככה לדראון עולם נחכה לדו"ח שאולי הילדים שלנו יקראו אותו בעוד 50 שנים.
בייניש כנראה תהיה זאת שתשלח את מערכת המשפט לקבורה הסופית שלה.
כתוב תגובה ל- אין דין ואין דיין
4
שאלתי לעורכי האתר - האם אפשר
  אחת מהעם   30/03/07 14:15
להכניס לכלא שופט לשעבר באשמת בזיון בית המשפט הגבוה לצדק? כי אם כן, אין לי ספק מי המועמד הראוי ביותר לגורל זה..

כתוב תגובה ל- אחת מהעם
בגץ מבזה את עצמו שילך לכלא לבד
  לא כל הנוצץ זהב   30/03/07 15:44
בג"צ מבזה את עצמו בהחלטות המטומטמות שהוא נותן.

לבג"צ יש אינרס אחד וזה להעיף את פרידמן.

לא איכפת לו להפקיר את הבטחון של אלף ואחד אזרחים שיסבלו מהדלפת הפרוטוקולים לחיזבאללה.

הם מוגנים, יש להם אבטחה, ויש להם תירוץ.

חונטת הסיזון נמצאת בבג"צ וממשיכה משם את מה שהיא עשתה באלטלנה: סיכול ממוקד רצחני וחסר עכבות.

הם מוכרים לנו אינטרסים זוים במסווה של ערכים. כאילו אם הציבור קרא עכשיו את העדויות ולא בעוד שבועיים את הדו"ח זה מה שיהפוך את ההפקרות הבטחונית למשהו אחר.

כתוב תגובה ל- לא כל הנוצץ זהב
אין דין דו"ח כדין פרוטוקולים
  אחת מהעם   30/03/07 16:33
ששם אנחנו נחשפים לחומר בצורה ישירה, בלתי אמצעית ובלי תיווך של עיני הוועדה שאולי הן סובייקטיביות, ואולי לא. צריך לפרסם, ועכשיו, את כל העדויות ורק לצנזר את החלקים שיכולים לגרום לפגיעה ממשית בבטחון המדינה.
ומי שלא שועה לצו של בג"צ - עליו להיענש עפ"י דין, כאחד האדם !
כתוב תגובה ל- אחת מהעם
אבל רק לחמור מראים חצי עבודה
  אריק   31/03/07 06:11

1. אז למה בג"צ לא מפרסם את הפרוטוקולים בנוגע למינוי שופטים? איפה העקרונות הגבוהים האלה בזכות השקיפות חלים על המטיפים הצדקנים הצבועים האלה?

2. האם רק שיקולי בטחון צריך לשקול?

האם אין לשקול שיקולי פגיעה אסטרטגית בהליך אמירת האמת בפני ועדות חקירהבלא חשש מהממונים על בעלי התפקידים ומנקמתם?

האם אין לשקול את הנזק הפוליטי והמדיני שהחיזבאללה מסוגל לגרום בזכות שימוש מושכל ומניפולטיבי בתוכן הפרוטוקולים המהווים הודאה רשמית בשבועה של מקבלי ההחלטות בישראל?

האם אין לשקול את הנזק המודיעיני הנדיר המאפשר לחיזבאללה ולאיראן להתוודע לאופן קבלת ההחלטות המבצעיות בישראל והדינימקה האינטימית מאחורי הקלעים של מערכות הבטחון בישראל?


3. שופטי בית הסזון העליון אינם הגוף הכשר לקבלת החלטות בעניין הזה. הם יש להם מטרה, והיא הרחקתו של פרידמן מהתפקיד כמה שיותר מהר, ושום חוק ושום צדק ושום מוסר אינו עומד בפני המטרות שלהם, זה אנחנו כבר ראינו ולא פעם.


4. השינאה לאולמרט והבוז לפרץ לא חייבים להביא אותנו לגרום לעצמנו נזק ענק ופגיעה בלתי הפיכה, רק כדי לגרום להם נזק קטן, אם בכלל. מותר לנו להעדיף את הזכות לחיים על פני החשק לנקום.



כתוב תגובה ל- אריק
אדרבא, שאולמרט יקח אחריות
  אחת מהעם   31/03/07 12:05
ויתפטר, כך יחסוך מכולנו את הצורך לפטר אותו באמצעות מסקנות הועדה, ואולי כל הויכוח על ענייני שמירת הבטחון יהיה כבר לא רלוונטי. ברור שהאיש הזה לא מתאים להיות ראש ממשלה, ומספיק שרוב רובו של העם לא רוצה אותו יותר בדמוקרטיה אמיתית היה צריך מזמן ללכת הביתה, אבל
מה שיש כאן היום זה חונטה שלטת, כמו בארגנטינה...
ומבחינתי עדיפה החונטה של בייניש מאשר החונטה של אולמרט בעשרות עשרות מונים יותר
כתוב תגובה ל- אחת מהעם
לגיל דרדסונסקי שמתקרא כאן אריק
  מישהי   31/03/07 18:58
כמה משלמים לך ?
כתוב תגובה ל- מישהי
פסק הדין של בג"ץ לא חוקי. יש
  לכלוא את מחבריו   31/03/07 14:31
כנופיית בייניש דרסה ברגל גסה את עקרון הפרדת הרשויות בכך שכתבה פסק דין בלתי חוקי המהווה הפרה בוטה של עקרון הפרדת הרשויות. ועדת חקירה ממשלתית צריכה לדווח לממשלה בלבד ואי-פירסום פרוטוקוליה או דו"חותיה אינו מהווה עבירה על שום חוק.
שופטי בג"ץ חרגו מסמכותם. יש לעצור אותם על פעילות בלתי חוקית ולשפוט אותם בבית דין מיוחד שיוקם לצורך זה ע"י ראש הממשלה. מומלץ לעצור את השופטים עד תום ההליכים, מחשש בריחה ושיבוש הליכי חקירה ומשפט.
כתוב תגובה ל- לכלוא את מחבריו
5
"כי שקט הוא רפש"
  כי מנגד תראה   30/03/07 14:43
שקט הוא רפש. וגם מפלטו של בעל מצפון לא-נקי.
י"א בניסן תשס"ז, 30.3.2007, 278 ימים מאז נחטף גלעד שליט 261 ימים לחטיפת אלדד רגב ואהוד גולדווסר ופרוץ מלחמת לבנון השניה.
אהוד אולמרט, בסיוע המנגנון הממשלתי העומד לרשותו, שלא כמו לרשותם של אזרחים פשוטים מן השורה, עושה הכל כדי להשקיט עד להדמים כל קול מבקר, תוהה, שואל ומערער. "אין לכם - האזרחים - הזכות לבדוק אותי ואת מעשיי", הוא כאילו אומר. "בבחירות האחרונות יצאתי כמי שעליו אתם צריכים לסמוך בעיניים עוורות. עד לבחירות הבאות - שבו בשקט ! אל תעירו ואל תעוררו; אל תשאלו, בודאי שלא בקול רם. אני מעדיף שקט, דממה, רוב דומם שאינו מעז". לא עוד, אולמרט. נקעה נפשנו מן השקט הזה שאתה מנסה לכפות עלינו. שקט הוא רפש !
"כי שקט הוא רפש
הפקר דם ונפש
למען ההוד הנסתר"
[מתוך 'שיר בית"ר, מאת זאב ז'בוטינסקי]
כתוב תגובה ל- כי מנגד תראה
לפי הביבון,לא בודקים את אולמרט
  מבקר ספרות   30/03/07 16:30
פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח.
ומותר האדם מן הביבון,איין?
כתוב תגובה ל- מבקר ספרות
6
כנופיית החוק בדרך לבית הסוהר.
  אזרח מעודד   30/03/07 15:28
כתוב תגובה ל- אזרח מעודד
7
כולם מתעלמים מהבעיה המרכזית
  בג"ץ חרג מסמכותו   30/03/07 22:32
למרות שאין חוקה לישראל, מקובל על כל אזרחי המדינה עקרון הפרדת הרשויות. לפני מספר שבועות זומנה דורית בייניש לועדת הביקורת של הכנסת על מנת לענות לשאלות על מסירת עבודות מחשב ללא מיכרז שעה ששימשה כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית. טענתה היתה שזימון שופט לועדה של הכנסת מהווה פגיעה בעקרון הפרדת הרשויות.
מאותה סיבה אין לבג"ץ סמכות להורות דבר כלשהו לועדת חקירה ממשלתית שאינה פועלת עפ"י חוק ועדות חקירה ממלכתיות. ועדת וינוגרד מונתה ע"י רה"מ אולמרט. לוועדות חקירה ממשלתיות אין מעמד קבוע בחוק. לפיכך הן חייבות לדווח רק לרשות המבצעת שמינתה אותן, ואסור לגב"ץ להתערב בפעילותן.
הנימוק הנ"ל אינו מתייחס לשאלה האם פירסום חומר מעבודת הועדה יפגע או לא יפגע בבטחון במדינה. התערבות בג"ץ בפעילות הרשות המבצעת מסכנת את משטרנו הדמוקרטי בצורה חמורה ועלול להפוך אותנו תוך זמן קצה למדינת משטרה. יש לבלום התפתחויות שליליות כאלה באיבן.
כתוב תגובה ל- בג"ץ חרג מסמכותו
כמה שטויות בבת אחת
  כמה שטויות   31/03/07 12:10
מה שעולה מדבריך שבג"צ לא יכול לשפוט כל דבר הקשור בפעולות של הממשלה, לא רק ועדת חקירה ממשלתית, אלא כל כל כל הפעולות של הממשלה. עשה טובה לך ללמוד כנראה לא סיימת אפילו קדם שנה א' משפטים
כתוב תגובה ל- כמה שטויות
מה שכתבת לא עולה מדברי בכלל
  מצצת מהאצבע   31/03/07 14:22
1- כתבתי שלבג"ץ אין סמכות לשפוט פעילות של ועדת חקירה ממשלתית מכיוון שאין לה מעמד מוגדר בחוק. עצם ההסכמה של בג"ץ לפסוק בענין פעילות ועדת חקירה ממשלתית הוא התערבות אסורה של הרשות המשפטית בפעילות הרשות המבצעת.
2- בג"ץ רשאי לשפוט את פעילות הממשלה רק במקרה שפעילות הממשלה מהווה עבירה על החוק. בעת פסיקה של בג"ץ נגד פעילות ממשלתית, עליו לציין בנימוקי פסק הדין את הסעיף בחוק עליו עברה הממשלה.
3- אתה כנראה מייצג את הדיקטטורה המשפטית שמנהלת לנו את החיים עפ"י העקרון ש"הכל שפיט". אני בדיעה שלא הכל שפיט. בוודאי שאין לביהמ"ש העליון סמכות לדון בפעילות ממשלה שאינן מהוות עבירה על שום חוק.
כתוב תגובה ל- מצצת מהאצבע
8
עכשיו קראתי ב-ynet שיש להם
  אחת מהעם   31/03/07 22:09
תירוץ חדש - לא הספיקו לצנזר את העדויות.
כנראה שהתירוצים הקודמים לא היו מספיק מבוססים ולא מספיק טובים בכדי להגיש לבג"צ. אז מנסים למרוח את הזמן עד שיהיה כבר מאוחר מידי..כי עוד מעט מתחילה מלחמה חדשה, ואז למי יהיה איכפת מהמלחמה הישנה !
וככה מכשירים את השרץ ומגעילים את כל הכלים - לפסח !
כתוב תגובה ל- אחת מהעם
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il