s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרהורים ערב תשעה באב
מאת: איתן קלינסקי  |  22/07/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
בואו נלך פרק אחד לאחור
  ה.א   22/07/18 10:07
בואו נלך פרק אחד לאחור ונראה את המניע האמיתי לגישתו של ירמיהו (פרק י"ט 19 רק אחד לפני פרק כ, 20 עליו מצביע איתן) "כֹּה אָמַר יְהוָה, ...כֹּה-אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, הִנְנִי מֵבִיא רָעָה עַל-הַמָּקוֹם הַזֶּה,ו.... יַעַן אֲשֶׁר עֲזָבֻנִי, וַיְנַכְּרוּ אֶת-הַמָּקוֹם הַזֶּה וַיְקַטְּרוּ-בוֹ לֵאלֹהִים אֲחֵרִים, אֲשֶׁר לֹא-יְדָעוּם הֵמָּה וַאֲבוֹתֵיהֶם, וּמַלְכֵי יְהוּדָה; וּמָלְאוּ אֶת-הַמָּקוֹם הַזֶּה, דַּם נְקִיִּם. וּבָנוּ אֶת-בָּמוֹת הַבַּעַל, לִשְׂרֹף אֶת-בְּנֵיהֶם בָּאֵשׁ--עֹלוֹת לַבָּעַל: אֲשֶׁר לֹא-צִוִּיתִי וְלֹא דִבַּרְתִּי, וְלֹא עָלְתָה עַל-לִבִּי....וְלֹא-יִקָּרֵא לַמָּקוֹם הַזֶּה עוֹד הַתֹּפֶת, וְגֵיא בֶן-הִנֹּם--כִּי, אִם-גֵּיא הַהֲרֵגָה. וּבַקֹּתִי אֶת-עֲצַת יְהוּדָה וִירוּשָׁלִַם, בַּמָּקוֹם הַזֶּה, וְהִפַּלְתִּים בַּחֶרֶב לִפְנֵי אֹיְבֵיהֶם, וּבְיַד מְבַקְשֵׁי נַפְשָׁם; וְנָתַתִּי אֶת-נִבְלָתָם לְמַאֲכָל, לְעוֹף הַשָּׁמַיִם וּלְבֶהֱמַת הָאָרֶץ. וְשַׂמְתִּי אֶת-הָעִיר הַזֹּאת, לְשַׁמָּה וְלִשְׁרֵקָה: כֹּל עֹבֵר עָלֶיהָ, יִשֹּׁם וְיִשְׁרֹק עַל-כָּל-מַכֹּתֶהָ. וְהַאֲכַלְתִּים אֶת-בְּשַׂר בְּנֵיהֶם, וְאֵת בְּשַׂר בְּנֹתֵיהֶם, וְאִישׁ בְּשַׂר-רֵעֵהוּ, יֹאכֵלוּ; בְּמָצוֹר, וּבְמָצוֹק, אֲשֶׁר יָצִיקוּ לָהֶם אֹיְבֵיהֶם, וּמְבַקְשֵׁי נַפְשָׁם. .... וְהָיוּ בָּתֵּי יְרוּשָׁלִַם, וּבָתֵּי מַלְכֵי יְהוּדָה, כִּמְקוֹם הַתֹּפֶת, הַטְּמֵאִים--לְכֹל הַבָּתִּים, אֲשֶׁר קִטְּרוּ עַל-גַּגֹּתֵיהֶם לְכֹל צְבָא הַשָּׁמַיִם, וְהַסֵּךְ נְסָכִים, לֵאלֹהִים אֲחֵרִים...." מעניין למה איתן שולח אותנו לפרק כ' ומתעלם מפרק אחד קודם המבאר בפירוש את כל המניעים? לאיתן התשובות, רק לאיתן התשובות. והרי יושר אינטלקטואלי לא מאפשר כלל התעלמות מפרק יט, והוצאת כל נבואת ירמיהו מהקשרה המתוארה רק פרק אחד קודם לכן. מדהים ועצוב, מדהים ועצוב.
כתוב תגובה ל- ה.א
אני גאה במגיב א.ה
  פשחור בן אמר   22/07/18 11:23
יש ממשיכים לדרכו של פשחור בן אמר, ש"יושרו האינטלקטואלי" התבטא בזריקת ירמיהו למהפכת, כי אמר דברים שלא לרוחה של ההנהגה הפוליטית. יש ממשיכים להמון המוסת, שצרח "מות תמות" ולדמגוגים שירמיהו מרפה את ידי הלוחמים. לפשחור בן אמר יש ממשיכים, המדברים על "יושר אינטלקטואלי".
כתוב תגובה ל- פשחור בן אמר
דמגוגיה בגרוש, ממש פראבדה.
  ה.א   22/07/18 12:06
דמגוגיה בגרוש, ממש פראבדה, שוב ושוב מעלה איתן ומעלים חסידיו השוטים את גירת הציטוטים המגמתיים מהמקורות, תוך הוצאתם הקיצונית מהקשרם. הביקורת של איתן על מדיניות הממשלה מקובלת, ציטוט מהמקורות אף הוא אפשרי ומבורך, אך לגמרי לגמרי לא רצוי ולא מכובד לשעבד את המקורות לדעות הפוליטיות של איתן ולבצע התאמות בדיעבד של הכתוב במקורות על מנת שיתאימו למשנתו של איתן. פרק י"ט מסביר בפירוש מדוע יקרה מה שיקרה לעם ישראל, התנכרות לאלוהי היהודים, עבודה זרה, אין שם דבר וחצי דבר על מדיניות המנהיגים. איתן יכול לסבור שהסיבה לחורבן אז היא לאומנות ורהב ויכול גם לסבור שלאומנות ורהב הם הרסניים גם היום, אך להתחיל לצטט מפרק כ' ולהתעלם מפרק אחד קודם, תוך כדי הצהרות חוזרות ונשנות על אתיאיזם, לא רק מעיד לדעתי על איזו טעות אקראית, אלא על יסוד נפשי עמוק המסתיר את מלוא האמת מן הקוראים. אגלה לכם סוד. לא היה לי מושג מה כתוב בפרק י"ט - אך כשאיתן המליץ על סדרת פרקים החל מפרק כ' - ידעתי שהקט'ש הוא בפרק הקודם, פרק י"ט, כי אם הוא לא היה שם הקט'ש, איתן היה מתחיל ממנו (ואידך זיל וגמור). שקוף ודוחה, שקוף ודוחה.
כתוב תגובה ל- ה.א
מונולוגים מטומטמים...
  מגיב ותיק   22/07/18 12:25
האופיניים למשפחתו/סביבתו של איתן.

יאללה, תתקדמו קצת ברמה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
כי קלינסקי אינונאדם ישר.
  מוטי1   22/07/18 16:05
הוא מניפולטור.
כתוב תגובה ל- מוטי1
התבונה המדינית של ירמיהו
  למגיב ה.א   23/07/18 18:53
ה.א, אץה מחויט את המטרה. ירמיהו מתוך תפחסה אמונית חזקה יוצא חוצץ נגד מלוכה, נגד הכהונה ונגד דעת הקהל , ששבויה בתפיה של מלכי יהודה האחרונים, תפיסה מדינית כוחנית, שהביאה בסופו של דבר לחורבן הבית. ירמיהו מתוך תפיסה אמונית , מתוך ראייה שכוח אלוקי מנווט את החיים, ניצב מול חברה שדורשת את מותו - "מות תמות" שולחת אותו ל"מהפכת" לצינוק שאין בו מים, רואה בו בוגד. אז מה רע לקחת את הנבך הזה בחייו של ירמיהו . ירמיהו שלל הדרך הכוחנית והצבאית. מדוע שלא תלמד את הלקח , שאותה כוחנות הביאה לחורבן הבית. המשתמשים בכוח ורק בכוח לא ראו את מגבלות הכוח, שבסופו של דבר הביאה לחורבן האיום. זכותך לא לקבל את תפיסת כותב המאמר, שאינו מקבל את הדרך האמונית של הנביא, אבל מאמץ את התבונה המדינית שלו.
כתוב תגובה ל- למגיב ה.א
התובנות המדיניות של ירמיהו
  לאמץ אותן   25/07/18 10:23
כתוב תגובה ל- לאמץ אותן
2
ה.א "צודק"
  ה.א "צודק"   22/07/18 11:39
העובדה שירמיהו היה נגד מהלכים מדיניים צבאיים של מלכי יהודה זה "פוסל" את כל הטיעונים של איתן. העובדה, שירמיהו פעל מתוך תפיסה אמונית ו מתוך תפיסה של אדם הרואה בקדוש ברוך הוא מניע את מהלכי ההיסטוריה , זה "פוסל" את כל ההנחות של איתן. ה.א , ירמיהו לחם נגד תפיסה מדינית שההמון קיבל אותה ותמך בה וקרא לעברו "מות תמות". מה הקשר לכך שהתנגדותו נבעה מתוך תפיסה של נאמנות לדבר אלוקים. לפחות בתשעה באב תתווכח בצורה ההולמת ללקח של היום הנורא הזה.
כתוב תגובה ל- ה.א "צודק"
אדוני מפקשש בגדול.
  ה.א   23/07/18 11:47
אדוני מפקשש, אדוני מפקשש בגדול. אני סבור ממש כמו איתן שהנהגה זחוחה היא הנהגה רעה, אני סבור שיש מגוון חלופות העומדות בפני ישראל ואינני משוכנע שמדינה עם הנהגה זחוחה אכן בוחרת בחלופות הנכונות, אני נוטה לחלופות שונות מאשר איתן חולם עליהן אך בהרבה עקרונות ובסיסים אין לנו מחלוקת. עם זאת לא תמצא אותי מביא סימוכין לדברי מדברי הנביאים, דברי הנביאים מחייבים נאמנות למקור, היינו הצגת המניעים האמתיים לדבריהם, כפי שמופיע בפירוש בתנ"ך, מניעים הקשורים בתקשורת ישירה בין הנביא לבין היושב במרומים, תקשורת שאיש אינו יודע על קיומה בימים אלה, ואפילו איתן לא טוען לה. כן, יש אנשים המנסים לפסוח על שני הסעיפים, מצד אחד לשים פס אחד ארוך על מרכיב האלוהות המרכזי בכתבי הקודש ומהצד השני להטות את כל היתר לצרכיהם. זה טפשי, זה ילדותי זה מיותר. יש לך דעות, הצג אותן, שכנע, אך להיתמך במקורות אשר אתה שולל את בסיסם, דוחה. והאם מדובר בפרשנות? האם לדוגמא המשפט "לא תבשל גדי בחלב אמו" זקוק לפרשנות? לא מדובר באיסור מאד מאד ברור, על האיסור הזה יש פרשנויות וסייגים, כן גם נבואת ירמיהו, יש לה מניע אחד, הוא מובהר היטב ובאופן שאינו ניתן להבנה אחרת בפרק י"ט פרק אחד לפני הפרקים שאיתן מפנה אותנו אליהם, ולא בכדי.
כתוב תגובה ל- ה.א
3
לכבד את משמעות תשעה באב
  יואב. כ.   22/07/18 12:08
יש כאן מגיב שהבין , שיושר אינטלקטואלי, זה לא שבעים פנים לתורה, אלא רק מי שמקבל את הראייה שלו. אין ספק , שירמיהו הנביא ראה את עצמו כמי שמבטא את דבר אלוקים. יש מי שרואה בזאת צו מצפונו, יש מי שרואה זאת רק כצו אלוקי. אך עצם התפיסה שמניעיה הם אמונייים ומצפוניים הביאה אותו להיות בודד במערכה, שהקולות שהוא שומע - "משוגע איש הרוח" או "מות תמות". או את המפגש עם צינוק "מהפכת" . ה.א אתה פוגע בכל המשמעות של היום הזה. רק שלא תגיע לדרגת הביבים של ב.ל או מגיב ותיק או עורך הדין משה.
כתוב תגובה ל- יואב. כ.
הכלב היהודי
  ב .ל   22/07/18 15:58
זוכרים את הספר שבו מתוארת העלילה דרך עניו של כלב במשפחה יהודית מאוד מזכיר את הרעיונות של קלינסקי
כתוב תגובה ל- ב .ל
4
רבותי הבורות חוזרת....
  מגיב ותיק   22/07/18 12:15
ושוב איתן הדפיטיסט/קומוניסט / אתאיסט, מגייס לרשותו בסילוף גמור את הכתובים וכעת גם קורא לדגל את ירמיהו שנבואתו סבוכה ולא ניתן לפרשה בדרך הפופוליסטית / שמאלנית המטופשת שנעשתה כאן, אין שום שלום עכשוויות בנביא ירמיהו, אין שום עניין של חברה שוויונית ושום מניפסט קומוניסטי בנבואתו של ירמיהו, ההיפך הוא הנכון.

נכון שירמיהו היה בעד כניעה לבבל ונגד מלחמה בה אבל מניעיו היו אחרים לגמרי מהסילוף שאיתן מציג כאן.

ירמיהו לא היה שלומניק כמו שאיתן ברוב מגוחכותו מנסה להציג, ההיפך הוא הדבר, ירמיהו מטיף נגד חטאי העם ומציג במפורש את נבוכדראצר כ"עבדו" של ה', וכמי שהופקד על ידי האל כמטה זעם לענוש את יהודה ואת הגויים שכניה. שבעים שנה עתיד להימשך לפי ירמיהו שעבודם של יהודה והגויים לבבל, אך לאחר מכן תבוא פקודתה של בבל ואף היא תחרב .

ירמיהו ראה בבל את עונשה של יהודה ולכן הטיף להמנע מלהלחם בה.

אם כבר אנלוגיה לירמיהו ובבל, האם איתן רואה בערבים/אירנים עונש למדינת ישראל ומטיף להמנע מלהכין כלי מגן נגדה ?
לעיתים נדמה שכן, איתן בעד כניעתה /הריסתה של מדינת ישראל.

ירמיהו היה ההיפך הגמור מאיתן, הוא ראה בבבל את העונש על חטאות היהודים וחזונו היה לנתוץ ולהרוס את הישן כדי שיקום דבר חדש ונקי יותר ובבבל הוא ראה את הכלי שיעשה זאת ולכן הטיף להכנע.

בעצם ירמיהו היה נגד אנשים כמו איתן, הנה מדבריו על איתן ושכמותו :

ירמיהו פרק ו פסוק יד

וירפאו את שבר עמי על נקלה לאמר שלום שלום ואין שלום:

ירמיהו פרק ח פסוק יא

וירפו את שבר בת עמי על נקלה לאמר שלום שלום ואין שלום:

יחזקאל פרק ז פסוק כה

קפדה בא ובקשו שלום ואין:

יחזקאל פרק יג פסוק י

יען וביען הטעו את עמי לאמר שלום ואין שלום
והוא בנה חיץ והנם טחים אתו תפל:

יחזקאל פרק יג פסוק טז

נביאי ישראל הנבאים אל ירושלם
והחזים לה חזון שלם ואין שלם נאם אדני ה':

ולאיתן, מומלץ שתפסיק לזלזל באינטליגנציה של הקוראים באתר הזה ע"י גיוס מסולף של הכתובים לגבות את משנתך הדפיטיסטית.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
5
אגב מרד בר כוכבא ומרידות אחרות
  מגיב ותיק   22/07/18 12:20
מי שמעז להכנס היום כאלפיים שנה לאחר המרידות לנעליהם של היהודים שמרדו אז ברומים לאחר עשרות שנים של התעמרות, התעללות ואלילות של הרומים כלפי היהודים אינו אלא :

בור בהיסטוריה של אז

כזבן

דפטיסט טיפש

ושמאלן מתיפייף חסר תקנה.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
6
הדחפורים בחאן אל אחמר עובדים
  מוטי יוגב   22/07/18 12:31
אני מוטי יוגב שלחתי את הדחפורים להרוס את בית המשפט העליון , אבל בינתיים הם עושים עבודה יפה בהכשרת הקרקע להרס חאן אל אחמאר
כתוב תגובה ל- מוטי יוגב
עמונה, דרך האבות ורק בסוף
  ה.א   22/07/18 14:07
עמונה, דרך האבות ורק בסוף חאן אל אחמר. ההצדקה המוסרית באה משמאל, ובפועל בית המשפט העליון מאשרר את הבולדוזרים.
כתוב תגובה ל- ה.א
עמונה נבנתה על אדמה פלשתינית
  לידיעת ה.א   25/07/18 18:27
מר ה.א אסור לגזול אדמה שלא שייכת לך. עמונה נבנתה על אדמה פלשתינית
כתוב תגובה ל- לידיעת ה.א
קורת גג של ילד?
  ה.א   25/07/18 23:33
קורת גג של ילד ערבי אסור להרוס וקורת גג של ילד יהודי חובה להרוס? גם תושבי הכפר הבדואי יושבים על אדמה לא להם, ובית המשפט פסק שיש לפנותם והמדינה אף הכשירה להם קרקע קלופית, בנתה להם בית ספר חלופי. ולעומת זאת בעמונה - השמאל היהודי הוא זה (בין היתר) שעתר לבית המשפט על מנת להרוס (להרוס להרוס להרוס) , אפילו עתר על מנת לעצור את האתר החלופי (ומשך עתירתו כי האדמות החליפיות הן אדמות מדינה) ובדיר אל אחמאר מתחנן השמאל שלא להרוס על אף החלטת בית המשפט, זה נראה נורמלי? לדעתי לגמרי לגמרי לא נורמלי. ילד הוא ילד, חוק הוא חוק, לא כן? הרי איתן וה"שמאל" הם גדולי הדוגלים ב"שוויון". זה שוויון זה? זה שוויון צבוע, זה שוויון מזוייף. עצוב.
כתוב תגובה ל- ה.א
7
האם העצות של איתן נכונות עבורי
  נבוכדנצר   22/07/18 14:32
האם איתן שולל שימוש בכוח באופן עקרוני - או שהוא נגד הטיפשות הצבאית מדינית של צדקיהו ? אם הוא נגד טיפשות מדינית-צבאית - הוא צודק . אין כלל ויכוח. הויכוח הוא איפה הטיפשות.לשם כך לא צריך לצטט נביאים שאיתן לא מאמין לנבואתם.
כתוב תגובה ל- נבוכדנצר
8
לא להרוס את בית הספר
  לא להרוס ..   23/07/18 18:10
כתוב תגובה ל- לא להרוס ..
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il