s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יאיר לפיד – חוות דעת למניעת ניגוד עניינים
מאת: אפרים הלפרין  |  19/09/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
קישור למסמך
  ה.א   19/09/18 22:47
קישור למסמך
כתוב תגובה ל- ה.א
2
זה "ניגוד עניינים" , הלפרין ?
  שלמה המגיב   20/09/18 08:28
האנטגוניזם המוכר של הלפרין כלפי יאיר לפיד ומפלגתו , כנראה משבש לו את חדות החשיבה , וכאן הוא מוצא "מתחת לאדמה" איזה נימוק ערטילאי להוכחת "ניגוד עניינים" של לפיד , בעיסוקו כשר האוצר. נו באמת , הלפרין ! , ממתי הקשר בין פוליטיקאי למקום עבודה קודם שלו , הינו אוטמטית "לחשש ענק לניגוד עניינים" ? , איזו מחוייבות אישית , כלכלית או מוסרית , יש ללפיד כלפי גוף תיקשורת שעבד בו בעבר ? ,האם גם לח"כ מיקי רוזנטל ,לדוגמא , תייחס ניגוד עניינים בדיונים בועדות הכנסת על גופי תיקשורת שעבד בהם בעבר ? , האם לח"כ עופר שלח תייחס ניגוד עניינים בדיונים בועדות הכנסת בקשר לערוץ הפורט , או ערוץ 10 ?, ממתי יש לאדם כולשהו איזה מחוייבות לגמול באופן אוטומטי למקום עבודה שלו בעבר ? איזו תובנה מוזרה זו , הלפרין ? . נו , ומאחר שהלפרין רחוק מלהיות טיפש , והוא מבין שהוא צריך להצביע על מניע הגיוני כולשהו של לפיד , להיטיב או לגמול למקום עבודה קודם שלו , אז הוא ממציא מניע תיאורטי וערטילאי לחלוטין , ומייחס לאותו מקום עבודה איזו "תמורה" חריגה לפוליטיקאי בעבר , כמניע כעת לפוליטיקאי לגמול לו , נו "ניגוד עניינים" עאלק . בחייך הלפרין "הזכיין אשר העלה את לפיד לשיא כוחו תוך שהוא נותן במה להיחשף למאות אלפי אנשים , במקביל להקמת מפלגתו" ?. האם "הזכיין" עשה "טובה" ללפיד , או שעשה עימו עיסקה סבירה בין עוסק ומעסיק ? , האם לפיד לא תרם לזכיין רייטינג שמתורגם גם להכנסות כספיות לזכיין , תמורת עבודתו כשדרן פופולארי ברשת ? . נו ,הרי לפיד עבד בעבר בפירסומת של בנק הפועלים , וכנראה תמורת הרבה כסף , אז האם זה אוטמטית מחייב אותו לגמול להם בעתיד בעת היותו פוליטיקאי ? האם הם עשו לו "טובה" שהעסיקו אותו בפירסומת , או שהוא עשה להם "טובה" שהסכים להופיע בפירסומת ? . לדעתי , צודקים בהחלט הגורמים שלא ראו בקשרי העבר של לפיד עם מילצן ועם ערוצי תיקשורת כולשהם בעבר , כסיבה "לנטרל" אותו מלעסוק בעניינם בעתיד כפוליטיקאי , ואיני רואה כאן על פניה , איזו מחוייבות הגיונית של לפיד , להיות "שבוי" אצלם לכל חייו , מבלי יכולת להחליט באופן אובייקטיבי בנושאים הקשורים בהם.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
אני דוחה את דבריך לחלוטין
  ה.א   20/09/18 10:18
(1) קשת בנתה את לפיד ואת עתידו הפוליטי, הוא חב לה את כוחו הפוליטי, ולכן הוא בחשש לניגוד עניינים ענק מול קשת (2) אם הוא איננו בחשש לניגוד עניינים עם קשת, מדוע עו"ד זילבר קבעה שבעניין ידיעות אחרונות הוא מנוגד, על אף שידיעות אחרונות לא יושב על תקציב המדינה, אלא רק עלול להזדקק לחלקים ממנו עקב פרסומת של רשויות המדינה (3) מדוע כחלון מנוגד עניינים בהוט רק בגלל שאחותו עובדת בכירה שם (מנהלת משאבי אנוש), האם עבודה של לפיד לאורך שנים רק שנה לפני המינוי, באופן שניפח את יכולות של לפיד להיכנס ביריביו הפוליטיים באורח חסר תקדים בכל שנות המדינה לא חמור הרבה יותר? (4) האם עבודתו של מנכ"ל האוצר ברשות השניה מכניסה אותו לחשש לניגוד עניינים? מה בין ראב"ד ובין לפיד? וראב"ד לא צבר הון פןליטי בעבודתו ברשות השניה, רק עבד, השפיע וכנראה קיבל גם שכר (5) מדוע שאלון המועמד לעניין ניגוד עניינים מחייב פירוט בחמש השנים האחרונות של עיסוקים קודמים: מהות העיסוק, התפקיד ותחומי האחריות, משך העיסוק ובמידה והעיסוק נעשה במסגרת של יחסי עבודה/ מתן שירות וכדו', יש להשלים את שם המעסיק (לרבות הגורם לו ניתן השירות וכדו'), תחומי הפעילות הנוספים של המעסיק (מלבד תחומי האחריות המפורטים לעיל), כתובת המעסיק (6) האם ההעסקה של לפיד בשידורי קשת באופן שבנה את עתידו הפוליטי, לא נטע בו חובה לגמול לשידורי קשת על כל הטוב שהיטיבו עימו, מה שיוצר חשש איום ונורא לניגוד עניינים המחייב את משרד המשפטים לשים גבולות, ואם המשרד מתעלם או מתרשל אז ודאי שחובה להחליף את משרד המשפטים. (7) וכמו שלפיד נזהר לטענתו בעניין מילצ'ן אולי הוא אף נזהר בעניין שידורי קשת? נקווה לשמוע התייחסות.
כתוב תגובה ל- ה.א
"חב את כוחו הפוליטי" ,הלפרין ?
  שלמה המגיב   20/09/18 17:52
קשת לא "בנתה" את לפיד , אלא העסיקה אותו כאיש תיקשורת מוכשר שמביא לה רייטינג וגם הרבה כסף ולא עשתה לו שום "טובה" ,שעבורה הוא אמור "לגמול" לה בעתיד , לאחר תום העסקתו . לפיד הועסק בה עוד הרבה לפני שחשב בכלל ללכת לפוליטיקה , ומדובר פה במעסיק ומועסק , בקשר סביר ולא חריג לצד זה או אחר , שמצדיק "מחוייבות" עתידית של המועסק כלפי המעסיק , או להפך. , נו הלפרין , אז לפי תפיסתך זו לחשש לניגוד עניינים , אז גם מירי רגב "נבנתה" פוליטית , ע"י הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ , בעת שנחשפה לתיקשורת ולציבור בעקבות מינוייה לדוברת צה"ל ,הלא כן ? , אז גם לה אסור להחליט בעתיד בנושא כולשהו בעתיד שדן חלוץ קשור אליו ? . והאם השר אופיר אקוניס שהתפרסם כאיש יחסי ציבור בחברת פירסום שהועסק בה בעבר , ומכאן נחשף לציבור , האם גם הוא מנוע בעתיד מלעסוק פוליטית בנושא הקשור לאותה חברת פירסום ? . ומה עם כל הבכירים בזרועות הביטחון שהלכו לפוליטיקה , בעקבות "החשיפה" שקיבלו בגופים אילו ? האם גם הם "שבויים" לכל החיים "במחוייבות" כלפי גופים אילו , שמהם יש להם פנסיה מכובדת , ולכן צריכים להיות "מנוטרלים" לכל החיים (!) מלעסוק בעניינם כפוליטיקאים ? . נ.ב. אני גם לא הבנתי בעבר את "ניטרול" היועמ"ש ויינשטיין ,שהגיע מהמיגזר הפרטי , מלהחליט בעתיד כיועמ"ש , בתיקים עתידיים של לקוחותיו לשעבר ! , איזה "מחוייבות" יש כאן ? ,אדם נותן שרות עבור כסף ( עורך דין מול לקוח ) , ולאחר תום השרות ותום קבלת שכר הטירחה , נגמר הסיפור ואף אחד לא "חב" לאחר כלום. ייאללה הלפרין , תרד כבר "מהסיפור" הזה , זה לא "מחזיק מים ". צר לי , אך אתה לא משכנע בכלל בנימוקיך בעניין זה של תפיסת המושג "ניגוד עניינים" .
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
יד נעלמת בוחשת ותופרת
  יעקב יעקב   22/09/18 07:08
צא מהאתר פוץ--נמאסת--
כתוב תגובה ל- יעקב יעקב
בבריה"מ זה לא ניגוד עניינים
  פרשנדתא   21/09/18 15:09
שלמה הבולשביק מיהר להגיב ראשון ולהגן בחמת זעם על יאיר לפיד. מעניין למה ?
אני רק יכול לתאר לעצמי ח"כ מהליכוד - למשל יריב לוין - מתמנה להיות שר המשפטים ובטופס ניגוד העניינים שלו לא היה מופיע שמו של משרד עו"ד שבו עבד טרם התמנה לשר משפטים.
אין לי ספק ששלמה הבולשביק היה ראשון הזועקים.
אבל ככה זה אצל הבולשביקים - יש מי ששווה ויש מי ששווה יותר.
תחזקנה ידיך שלמה. תמשיך להגיב באתר הזה. רק כך יוכלו הקוראים להתרשם מיד ראשונה מהצביעות והנכלוליות של השמאל.
כתוב תגובה ל- פרשנדתא
3
האם לפיד היה מעורב בדיונים?
  ה.א   20/09/18 08:30
האם לפיד היה מעורב בכל צורה שהיא בדיונים ובהחלטות על הקלות רגולטוריות לזכייניות הערוץ השני? משרד המשפטים לא מנע זאת ממנו, אך האם לפיד מנע זאת מעצמו? האם ניתק עצמו לחלוטין מהנושא הזה? באשר הוא היה מעורב בו בצד השני של המתרס על מעבר לצוואר. את מי מינה לפיד במשרד האוצר כגורם אשר יהיה אחראי לנושא הזה, באשר ברור למעלה מכל ספק שכל נגיעה שלו בנושא הזכייניות נגועה בחשש קיצוני לניגוד עניינים. כל זאת בייחוד לאור העובדה שחשש לחדשות טובות הקשורות בהטבות רגולטוריות מתפרשת במקרה של נתניהו כחשש לשוחד, ודאי שלפיד קיבל חדשות טובות בשידורי קשת (מה שהוא בספק גדול מאד במקרה נתניהו), לא באמצעות אשתו שסימסה לאשתו של הבעלים, אלא הוא בעצמו הגיש את החדשות, ישיר, ללא מתווכים, פרשת גלנט שנועדה לטעמי לפגוע בראש הממשלה המכהן (ובשר הביטחון באותה עת, ברק, הרמטכלי"ם היו לטעמי רק פיונים שהוקרבו בפרשה הזו, כמו יום כיפור 1973, רק בלי הקרבות והקטל) , פרשת מנכ"ל רשות השידור (כולל החשדות לפלילים נגד מועמד שהתראיין לתכניתו של לפיד, בגין מסמך שהוצג באותה תכנית על ידי המערכת), הסיכול הממוקד של שלומי לחיאני באמצעות מצלמות שליוו את מעצרו, ופרשיות נוספות, במשך כשנתיים להערכתי ערב שישי אחד אחרי משנהו, מול כ 400 אלף צופים, ללא הרף, ישב לפיד באולפן, באופן בלתי מאוזן באורח קיצוני ונכנס באמ אממא של ראש הממשלה ואחרים כאשר הוא מכין בצד מפלגה במטרה לרשת את הכסא של ראש הממשלה, כלומר את התשלום הענק וחסר התקדים לפיד קיבל מראש משידורי קשת, וזאת מלבד השכר (שטרות, אשכרה שטרות) שכמובן קיבל. הדברים הגיעו עד כדי כך שפניתי אז בכתב לשר התקשורת כחלון, אשר נתן לכל הדברים האלה לקרות, אם מכוח בטלנות/עיוורון או אם מתוך כוונה פוליטית להחליש את ראש הממשלה, והודעתי לו על כוונה לעתור לבג"צ נגד השר והמשרד, בשל אי אכיפת חוק הרשות השניה על תוכניתו של לפיד (לדעתי המסר נקלט טוב מאד, ולא נזקקתי לעתור). האם לפיד נתן תמורה כשר אוצר? מסתבר שעו"ד דנה זילבר ממשרד המשפטים באורח תמוה ומוזר ביותר, לא ראתה מניעה לכך, היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין, לא תיקן את טעותה של זילבר, גם זאת באורח תמוה ומוזר. שרת המשפטים, ציפי לבני אף היא לא התערבה, האם מישהו יכול להסביר?
כתוב תגובה ל- ה.א
"ניגוד עניינים" עפ"י הלפרין
  שלמה המגיב   20/09/18 10:22
הזיקה של אדם כולשהו למקום עבודתו בעבר , המחייבת אותו "לגמול" לאותו מקום עבודה בעתיד , הינה מפוקפקת ביותר. האם כל הפוליטיקאים שהיו אנשי תיקשורת בעברם ( יחימוביץ , שלח, מיקי רוזנטל , שרון גל ועוד רבים ) , "מחוייבים" מוסרית , כלכלית וחברתית לגוף התיקשורת שעבדו בו ? , האם הפוליטיקאים שהינם גימלאים של צה"ל וגופי הביטחון האחרים ( גלנט , מיקי לוי , בן ראובן , משה מזרחי , אבי דיכטר ועוד ) לא יכולים לעסוק כפוליטיקאים בנושאים המשפיעים על הגופים שמהם הם מקבלים פנסיה ? , האם טייס אל על לשעבר יואב קיש , לא יכול לעסוק בנושאים הקשורים באל על ? האם חברי קיבוץ פוליטיקאים ( ברושי , ילין ) לא יכולים לפעול פוליטית בנושאים הקובעים את גורלם הכלכלי של הקיבוצים ? האם חבר כנסת שהיה בעברו עובד רשות מקומית ( מיקי זוהר , השר אזולאי , דודי אמסלם , משה כהן , יעל גרמן ועוד ) , לא יכולים לעסוק בתפקידם הפוליטי בנושא הקשור לרשות שהם עבדו בה בעבר ? . נו , לדבר אין סוף , ולנטרל פוליטיקאי מלעסוק בנושאים כולשהם מחמת "ניגוד עניינים" , עם מקום עיסוקו הקודם , צריך להיות חריג שבחריג , שבהן ברור מעל לכל ספק , שכל "אדם סביר" היה מרגיש באותם נתונים חריגים , מחוייבות לגמול למקום עבודתו הקודם , בפעילותו כפוליטיקאי. אני מנסה לדמיין עצמי כאדם מן השורה , ביחסי למקומות עבודתיי הקודמים בעברי , ואיני חש חש כל "מחוייבות" לגמול להם , או להיטיב עימם באופן אוטמטי , במידה והיה לי כיום איזה סמכות או אפשרות לעשות זאת , בהחלטות משפיעות או במעשים. אתה נסחף לגמרי הלפרין , ונראה לי "שההידבקות " שלך ללפיד בנושא זה של חשש "לניגוד עניינים" , אינה באה משיקולים שאינם זרים , והמבין יבין. האם חברי כנסת שהם תושבי השטחים ( אריאל ,חזן , ליברמן , אלקין , סמוטריץ ועוד ) נמנעים מלדון ולהשפיע על החלטות המיטיבות כלכלית עם ההתיישבות ביהודה ושומרון ? , האם יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי , צריך להימנע מלעסוק לדוגמא במיסוי חברות תיקשורת , כי היה בעברו מנהל בזק והרויח מהם אז הרבה כסף ? , והדוגמאות לחשש ערטילאי "לניגוד עניינם" הינו אין סופי וחסר הגיון לחלוטין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלמה אתה רציני?
  ה.א   20/09/18 15:31
שלמה אתה רציני? אתה מביא מספר דוגמאות אשר לפחות במחציתם יש חשש למיגוד עניינים ובמקרה שלנו אין שמץ שמץ שמץ של ספק בשל (1) הזמן הקצר בין סיום העבודה אצל המעסיק עד המינוי (2) ההיקף של התגמול שקיבל לפיד הן בצד הכספי (הכנסות) והן בצד התרומה הענקית להצלחתו הפוליטית (3) העובדה שלמעסיק היו ציפיות של הרבה מיליוני שקלים מאוצר המדינה הן בעת שלפיד עבד אצלו והן במועד נבחר לתפקידו הממלכתי כממונה על אותו אוצר(4) העובדה שאחרים ודאי נחשבים מנוגדי עניינים עקב מקום עבודה קודם (5) העובדה שאחרים נחשבים מנוגדים עקב מקומות עבודה של בני משפחה (6) העובדה שלפיד עצמו נחשב מנוגד בענייני ידיעות אחרונות אשר ציפיותיו הכספיות מאוצר המדינה רחוקות קילמטרים מהציפיות, לפחות אז של שידורי קשת. (7) העובדה שללא הכסף מהמדינה, היו ודאי צפויים חבריו של השר בשידורי קשת למצוא עצמם ברחוב, ללא עבודה ופרנסה, ואך טבעי שיעשה כל אמץ חשמור להם על מקום העבודה על חשבונך ועל חשבוני, וזוהי מטרת מניעת ניגוד ענינים, למנוע פגיעה בך ובי בגלל חברים וחברות של השרים. שלמה יקירי זהו לא רק מקרה מובהק של חשש לניגוד זהו לטעמי מקרה קיצוני שבקיצונים מובהק שבמובהקים שבו תפקיד אזרחי קודם בגוף המשחר לפתחו של אוצר המדינה בכוונה לקבל הקלות אדירות, הוא בהחלט מחוץ לגדר הדיונים וההחלטות של שר אוצר שעבד אצלו אך לא מזמן, ואם אתה סובר אחרת, ניתן אך לתמוה על עמדתך.
כתוב תגובה ל- ה.א
בכלל לא "טבעי" , הלפרין
  שלמה המגיב   20/09/18 18:19
איני מוצא שום דבר "טבעי" ( עאלאק ) , ששר אוצר כולשהו , יקבל החלטת תיקצוב בתוקף תפקידו ,שמושפעת מיחסיו לחבריו במקום עבודה בעברו , אם יפוטרו או לא ? , אם שר לא מסוגל "לנטרל" את מחשבותיו "מחבריו" לעבודה בעברו , בעת קבלת החלטות כשר , אז מראש הוא אינו מתאים לתפקידו , ואין צורך להגבילו מראש ( "ניגוד עניינים") באופן אדמינסטרטיבי , מלקבל החלטה כולשהי . ראה תגובותיי הנוספות כאן בנושא. גישה כמו שלך ,הלפרין , מחשידה מראש כל עובד ציבור כאיזה ליצן טיפש וחסר אחריות , שלא מסוגל לחשוב ולהחליט בתפקידו באופן ראוי , "וטבעי" שיושפע מעברו. זה אינו "טבעי" בכלל הלפרין , שעובד ציבור כולשהו לא מסוגל לחשוב באופן עצמאי , הגון , אחראי ומיקצועי בעת מילוי תפקידו , והוא "שבוי" לכל החיים בגופים שהועסק בהם בעבר. נו הלפרין , אז גם יואב גלנט "אך טבעי שיעשה מאמץ לשמור לחבריו לשעבר בצבא על מקום העבודה " בעת דיונים על קיצוצים בצה"ל , ויתעלם מכך שזה על "חשבוני וחשבונך" ? . לעניין הזה אין גבול , וזה ממש "פאניקה" שאינה לעניין ,הלפרין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
4
שלמה-האם לאור העובדות תחזור בך
  ה.א   20/09/18 17:01
שלמה, האם לאור העובדות תחזור בך? אני מצרף לך את סיכום ניגוד העניינים של אבי גבאי בתפקידו כשר לאיכות הסביבה, נאסר עליו לעסוק ישירות בענייני בזק, בגק בינלאומי, יס ופלאפון בכל עניין הקשור בהם ולמה? כי הוא עבד שם והיו לו חברים שם והוא מונה לתפקיד ב 2015 ועזב את בזק ב2013 (את בזק בין לאומי עזב הרבה לפני כן וביס/פךאפון מעולם לא עבד), ולפיד עזב את קשת ב 2012 ומונה לתפקיד שר אוצר ב 2013, קשרי עבודה, חברים, ושידורי קשת אפילו לא הוזכרו בסיכום ניגוד העניינים שלו, לא דנו בהם כלל (לפחות הדיון לא קיבל ביטוי בסיכום) האם זה ייתכן? על פי הכתוב, אפילו שיקול הדעת שלך אשר הוא שונה משלי לא עלה, השאלה הזו לא הייתה כלל על השולחן, ולפיד היה שר האוצר - זה שיושב על הקופה הלאומית לא שר איכות הסביבה, אשר בלי להעליב את גבאי נמצא הרחק הרחק ממרכז ההשפעה. שלמה אנא למען היושרה חזור בך. מתוך 100 אנשים שאשאל אותם אני לא מכיר אחד שלא יגביה גבה לשמיים (לפחות) לאור מה שאנו רואים כאן, לטעמי האישי יש כאן עניין חמור הרבה יותר.
כתוב תגובה ל- ה.א
לא "חוזר בי" בכלל , הלפרין
  שלמה המגיב   20/09/18 18:39
הסברתי כאן בתגובותיי את עמדתי העקרונית , כנגד השטות הזו , של "ניטרול" מראש של עובדי מדינה או בעלי תפקידים ציבוריים משמעותיים , מלקבל החלטות הקשורות לגופים או אנשים מעברם (!) , כאשר אין שום הגיון שעובד ציבור הגון וסביר יושפע מכך. ואם אבי גבאי "נוטרל" מראש כך בתפקידו כשר , באופן שאתה מתאר , זה מיותר לטעמי ואני עקרונית מתנגד לכל "הפאניקה" הזו , שמחשידה מראש כל עובד ציבור כבעל אינטרסים אישיים מעברו , ואני מדגיש את המילה - :"עברו" , ושאינו לויאלי לתפקידו ואחריותו לתפקידו הציבורי הנוכחי. אין הדבר דומה "לניגוד אינטרסים" הנובע ממצב נתון נוכחי ולא מהעבר , בדומה למצב שבו נתניהו קיבל החלטה רגולטורית כשר התיקשורת , המטיבה במאות מיליוני שקלים ( עפ"י הפירסומים בתיקשורת ) עם בעל חברת תיקשורת שהינו חברו האישי גם כיום (!!) , ולא מישהו מהעבר.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלמה יקירי אתה עושה סלט
  ה.א   20/09/18 20:23
יש שני נושאים (1) המדיניות הקיימת, אשר חייבת להיות אחידה. דינו של היועץ המשפטי לממשלה, ודינו של השר לאיכות הסביבה ודינם של אחרים, כדינו של שר האוצר, ועם שר האוצר יש להחמיר כי הוא השומר על הקופה (2) האם המדיניות היא תקינה או לא, אתה סבור שלא. אך דעתך על המדיניות היא לא תחליף למדיניות, ואצל אחרים (ולטעמי) המצב הזה נחשב כמצב מובהק של חשש לניגוד עניינים. ואצל לפידד, שקט, דממה במשרד המשפטים. יש עוד סלט שאתה עושה וזה סלט ה"חברים" מי שחבריו מתנדפים בתום שנה או שנתיים של עבודה משותפת לאורך שנים, הוא אדם מאד מאד לא חברותי, וזה הדבר האחרון שאפשר לומר על לפיד, חברים זה עניין לשנים רבות מאד, ולכן נדרשים שרים ללכת 5 שנים אחורה עם מקומות עבודה ולכן מאד מקפידים עם החברים האלה. אתה חושב שנתניהו הוא יותר חבר עם אלוביץ מאשר לפיד עם בכירי קשת ובעליה? מי אמר?, זה היה תפקידה של זילבר לבחון!! ואם אין עקבות לקשרי חברות, מחובתה היה לציין זאת בדו"ח, אתה אומר שנתניהו נתן (אולי) הקלות רגולטוריות משמעותיות לחברים שלו, אז מה שאני מציע לבדוק האם לפיד היה חלק ממדיוניים/החלטות על מתן הקלות רגולטוריות משמעותיות לחברים שלו. מאד פשוט. נראה כמה עיתונאים יצטרפו לקריאתי.
כתוב תגובה ל- ה.א
המושג "חבר" , כניגוד עניינים
  שלמה המגיב   20/09/18 23:40
מבחינתי המושג "חבר" , המקשה על עובד ציבור להחליט באופן אובייקטיבי בעניינו , ומשום כך זה מוגדר "כניגוד עניינים" , זה קשר אישי רציף עם אדם גם כיום , ולא רק בעבר , שמתבטא במגע רציף ובנגישות אישית ( טלפון, ביקורים בבית , מפגשים רציפים בבתי קפה , מוזמן לאירועים משפחתיים וכיוצ"ב ) ולא איזה הכרות , או חברות עבר , שאין לה המשכיות והיא למעשה הסתיימה . אם לפיד הינו בקשר כנ"ל ( במושגים שלי להגדרת "חבר" ) עם בכירים בקשת , אז לטעמי יש כאן ניגוד עניינים ואם מדובר רק מקשר מהעבר שהסתיים עם עזיבתו של לפיד את התיקשורת ,אז אין לראות בכך "ניגוד עניינים" וזה הסבר פשוט ולא מורכב והינו לטעמי הגיוני וראוי.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
וזה בדיוק התפקיד של מ. המשפטים
  אפרים ה   21/09/18 09:38
וזה בדיוק התפקיד של משרד המשפטים לבדוק במסגרת אחריותו, וכאשר השר נכנס לתפקיד שר אוצר אך שנה לאחר שעזב תפקיד קודם כאשר לתפקיד הקודם ולמסגרתו יש קשרים וציפיות במיליונים רבים מאוצר המדינה, הרבה יותר סביר שיש חברים כאלה מאשר אינם, בייחוד אצל לפיד אשר ידוע בחבריו וביחסו הלבבי אליהם. וכל זה לא נראה שקרה בתיק הזה, לפחות על פי הכתוב בסיכום, מישהו עצם עיניים לטעמי, מישהו עצם עיניים מאד מאד חזק לטעמי. אני יכול להוסיף ולומר שהיועץ המשפטי לממשלה באותה עת יהודה וינשטיין, צידד בעמדת הזכייניות נגד עמדת ראש הממשלה, מה שחייב את הממשלה לוותר על הרבה כסף (ערב בחירות 2013, טרם לפיד חשב להיות שר אוצר), וכופף לטעמי בפועל את ראש הממשלה להאריך את רשיון ערוץ 10 - אינני יודע איזה משמעות כספית הייתה להשפעת היועץ המשפטי לממשלה על מימון שידורי קשת. בכל מקרה, הסגנית שלו, עו"ד דנה זילבר, עשתה לדעתי טעות מאד קשה עם ההסכם של לפיד, ייתכן שיש קשר לעמדותיו של הבוס, וייתכן שלא.
כתוב תגובה ל- אפרים ה
5
ניגוד עניינים - כללי
  אפרים ה   21/09/18 07:46
(1) החשש לניגוד עניינים של אנשים המחליפים סביבה בתוך הסקטור הממלכתי הם פחותים הרבה יותר מאנשים העוברים מהפרטי לממלכתי (2) אף על פי כן, קציני צבא, משטרה, שב"כ, מוסד, ואולי גם שב"ס בכירים (רמטכ"ל ואלופים והמקבילים שלהם בגופי הביטחון האחרים) לא רק שחלות עליהם מגבלות, אלא אסור להם כלל להתמודד ו/או להתמנות לתפקידים פוליטיים, במהלך תקופת צינון של לא פחות מ 3 שנים, הסיבות לכך הן שונות ומגוונות, ובכללן מניעת התעסקות פוליטית של הבכירים בעודם במדים/בתפקיד, ואולי גם הגנה (פסולה) על הפוליטיקאים מפני יורשיהם הצעירים, אך בודאי שהצינון הזה יוצר מרחק בין התפקידים ומצמצם אפשרויות לניגוד עניינים. הצעות חקיקה לצמצום חלקי של הצינון ל 18 חודשים לא עוברים את הכנסת.(3) ניגוד עניינים אצל חברי הכנסת הוא שונה לחלוטין מניגוד עניינים ברשות המבצעת. חברי כנסת הם נציגי קהילה וככאלה הם מצופים לפעול במסגרת תפקידם כחברי כנסת "באופן מוטה" גם למען הקהילה ששלחה אותם לכנסת, כמובן במסגרת החוק, ומתוך ראייה רחבה במקביל של צרכי הכלל. (4) יש הבדל ניכר בין דיונים/הצבעות של חבר הכנסת בוועדות ובין דיונים/הצבעות (בעיקר הצבעות) של חברי כנסת במליאה, על הצבעה במליאה אין כמעט או אין בכלל מגבלות (ראה חו"ד של היועץ המשפטי לכנסת בעניין החשש לניגוד עניינים של השר כחלון בנושא מתווה הגז) לעומת זאת בועדות חלות עליהם מגבלות משמעותיות (ראה עניינה של ח"כ לשעבר רונית תירוש) שלא לערב עסקים פרטיים שלהם או של קרובי משפחתם או או של חבריהם הקרובים בדיוני הועדות ובהצבעות בועדות. (5) החברה הישראלית מוכיחה שוב ושוב, שחברים יש לא רק בהסתדרות ובאגד, אנחנו אנשים טובים ומאירי פנים, גם, או בעיקר על חשבון הקופה הציבורית (מי שקרוב אליה), ולכן לא סומכים על אנשי ממשל שיגבילו עצמם, ומגבילים אותם באמצעות חוקים ותקנות, אשר חייבים להיאכף באורח אחיד, ודאי שאין לאפשר חריגות כל כך קיצוניות ובוטות כאמור לעיל, ובייחוד במקרה של שר האוצר, השומר הראשי על הקופה הראשית.
כתוב תגובה ל- אפרים ה
6
אמרת דינה זילבר אמרת הכל
  יוסיפון   21/09/18 19:13
האשה הזו רואה שחור לבן אין אצלה אפור. נתפסה בשקרים כולל הבקורת עליה וחברתה שתפרו תיק לרופאה פתולוגית משפטית. אין מקום לדאגה כולם מפחדים מהאשה הרעה הזו הכותבת החלטות בזריזות אכזרית ללא התחשבות בשחורים בראייתה. אם היתה שרת משפטים כמו בתקופה של ליה אלבק היתה מזמן מחוץ למערכת. שקרים הם לחם חוק לפרקליט המדינה ולה. כתבה את מכתב הניגודים לא ענייני עם הרבה הטיה לטובת לפיד. (המשותף - רמז- שניהם שונאי דתיים)
כתוב תגובה ל- יוסיפון
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il