|   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
לוסי אהריש [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
מגישה, עיתונאית ושחקנית
לוסי אהריש (נולדה: 18 בספטמבר 1981), מגישה, עיתונאית ושחקנית
רביב ברוקמאייר [צילום: יח"צ]
מנכ"ל קבוצת ויסוצקי
רביר ברוקמאייר (נולד: 1957), מנהל.
דני אבדיה [צילום: חוליו קורטז/AP]
גדורסלן
דני אבדיה (נולד: 3 בינואר 2001), כדורסלן. בשלהי 2020 הצטרף לקבוצת וושינגטון ויזארדס בליגת ה-NBA.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ליקוי מאורות בחוק יסוד הממשלה
מאת: אפרים הלפרין  |  31/10/2018
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
תגובה
  עמוס שנער   31/10/18 19:17
אסור להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על מנהיג המפלגה הגדולה ביותר כפי שציפי לבני ציפתה בזמנו בטענתה ש28 זה יותר מ27 (המנדטים שלה מול המנדטים של הליכוד בזמנו), מה שחשוב זה הגוש, אחרת יהיה כאן אסון דמוקרטי שימחק את המפלגות הקטנות והבינוניות מתוך הפחד שהמועמד של הגוש השני ינצח. מצד שני, אינני מבין מדוע צריך את הנשיא בכלל. שיתנו למועמד שמצליח לגבש קואליציה באופן הכי מהיר לנצח, כאשר מנהיג המפלגה הגדולה ביותר בגוש הקואליציוני (ולא בכנסת) יהיה לראש הממשלה. לגבי הנשיא הכי פוליטי שהיה לנו, יכול להיות שמר הלפרין צודק אבל אני עוד לא גיבשתי דעה סופית אם הנשיא ריבלין ראוי לתואר המפוקפק הזה או פרס.
כתוב תגובה ל- עמוס שנער
2
הלפרין יודע מהו "רצון העם"
  שלמה המגיב   31/10/18 20:12
1) בשיטת המימשל שלנו , הבחירות הן יחסיות סיעתיות ולא אישיות בכלל לתפקיד ראש ממשלה , וראש ממשלה לא נבחר אישית ע"י העם , וכל חבר כנסת שנבחר , גם אם אינו ראש מפלגה ,שמסוגל לקבל המלצה ותמיכה של 61 חברי כנסת ,הוא זה הראוי שהנשיא יורה לו להרכיב ממשלה , וזה "רצון העם" , שבא לידי ביטוי ע"י נציגיו בכנסת. ואם אותו ח"כ שאינו ראש מפלגה , מצליח להרכיב ממשלה יציבה בראשותו , אז זה "רצון העם" , אדון הלפרין. 2)ראש הממשלה הנוכחי , קיבל בבחירות האחרונות רק רבע (!!!) מקולות "העם" , ואם הוא הצליח להרכיב ממשלה , שקיבלה אימון מיותר מ 61 חברי כנסת , אז זה מבטא את "רצון העם" , וזה בסדר וזה הדמוקרטיה בשיטת המשטר שלנו. 3) הניסוח בחוק יסוד הממשלה , המאפשר לנשיא למנות להרכבת ממשלה , גם חבר כנסת שאינו ראש מפלגה , או שהוא ראש מפלגה קטנה , אינו מקרי ואינו "פירצה בחוק " , והוא מאפשר "מוצא " מסיטואציה די חריגה , אך לא הזוייה , שבה אף ראש מפלגה גדולה לא מסוגל לקבל תמיכה של 61 חברי כנסת , מסיבות פוליטיות שונות ( החרדים לא רוצים את לפיד , השמאלנים לא רוצים את נתניהו , ליברמן לא רוצה את בנט וכיוצ"ב ) ואז מצליח ח"כ כולשהו , לרכז תמיכה של 61 חברי כנסת שממליצים עליו לנשיא , ומבטיחים להצביע אימון בממשלה שירכיב , אז זה "רצון העם" שבא לידי ביטוי בנציגיו בכנסת , וזה דמוקרטי וזה בסדר גמור. 4) הנשיא ממילא לא יטיל על חבר כנסת , שאינו ראש מפלגה , להרכיב ממשלה , אם אין לו המלצה ותמיכה לסיטואציה חריגה כזו מ 61 חברי כנסת , ואם יעשה כך , ממילא אין בה כל ממשות , אז גם אם מישהו מאמין ( הלפרין ?) , שהנשיא וסער הם שני אידיוטים חסרי נסיון ויתכננו "מזימה כזו" , אזי אין בה כל היתכנות מעשית , ואין שום חשש שגדעון סער או אחמד טיבי או תמר זנדברג ,יהיו ראש ממשלה כנגד "רצון העם" ואיני מבין בכלל את הפאניקה של "מתלהבי" נתניהו בעניין זה. לסיכום , אדון הלפרין , הניסוח של חוק יסוד הממשלה בעניין זה , הוא בסדר גמור , והוא מאפשר לנשיא "לחפש" חבר כנסת כולשהו , שמסוגל לקבל רוב להרכבת ממשלה , אם ראשי המפלגות הגדולות לא מצליחות לעשות זאת וזה די חריג אמנם אבל לא הזוי ,וזה "מוצא" שלא ללכת שוב לבחירות חדשות , אם אף ראש מפלגה לא מצליח לרכז סביבו תמיכה של 61 חברי כנסת , וזה בסדר גמור , באשר תמיכה ואימון של 61 חברי כנסת בממשלה כולשהי , אפילו שבראשה חבר כנסת מן השורה שאינו ראש מפלגה ( גם אם הוא גדעון סער , או אחמד טיבי , או יהודה גליק , או אילן גלאון ) , זה "רצון העם" וזה בהחלט הדמוקרטיה. נ.ב. הייתי מכנה קצת "חוצפה " , של תומכי נתניהו , להלין על אי כיבוד "רצון העם " כאשר נתניהו קיבל בבחירות האחרונות רק 25 % "מרצון העם" , והוא קיבל את תמיכת הכנסת בממשלתו ורק כך בא לידי ביטוי "רצון העם " , ולא עקב היותו ראש מפלגה גדולה.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
ועוד על "רצון העם" , הלפרין
  שלמה המגיב   31/10/18 21:54
בעשרים שנים האחרונים , לא קבלו שתי המפלגות הגדולות בבחירות הכלליות של העם , אפילו 50 אחוז מקולות "העם" ביחד !!, ובכל זאת אחד שתיהן כיו"ר הרכיב את הממשלה , שקיבלה את "רצון העם" ע"י רוב בכנסת שתמך בה , הלא כן ? , כלומר "רצון העם " בוטא ע"י נציגי "העם" בכנסת ולא ע"י תמיכה מסיבית ביושבי הראש שלהן ע"י המצביעים" בבחירות. אז איזה " סיכול של רצון העם " , רואה הלפרין , במינוי של חבר כנסת מן השורה ,שאינו יו"ר מפלגה , ע"י הנשיא , לאחר שרוב חברי הכנסת ממליצים לתמוך בו כראש ממשלה ? , אם יו"ר מפלגה שהייתה הגדולה ביותר לאחר בחירות צריך להתמנות כראש ממשלה , כי זה "רצון העם" ,אז מדוע לא היתה ליבני ראש ממשלה , אלא נתניהו בבחירות הקודמות , למרות שקדימה היתה המפלגה הגדולה ? נו , מה עם "רצון העם" ? . הנשיא צריך לבחון את "רצון העם" רק ע"י רוב חברי כנסת שממליצים לו על אחד מהם , שמסוגל להרכיב ממשלה שתזכה לאימון הכנסת ולא באמצעות מינוי של חבר כנסת זה או אחר , סתם כך , ללא כל תמיכה בו וללא כל היתכנות שיהיה מסוגל לקבל רוב בכנסת , ואיני רואה שום סיטואציה שגם נשיא מדינה מטומטם או מושחת חס וחלילה , יכול באופן כולשהו , להשתמש בסמכותו בחוק , כדי "לסכל את רצון הבוחר" , וחבל מאד שהשטות הזו שנזרקה באויר ואומצה באופן מפתיע ע"י ראש הממשלה ( מזימה עאלאק ) , מקבלת נופך של רצינות ע"י הלפרין , והוא עוד אפילו "מפתח" את התובנה השקרית הזו ורואה בה איזה ממשות , נו "סיכול רצון הבוחר" עאלאק . מה קורה לך הלפרין ? , עד כדי כך "להיסחף" עם הליצנים "ממתלהבי" נתניהו בכנסת ? . מאכזב מאד וחבל.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
ושאלות נוספות להלפרין
  שלמה המגיב   31/10/18 22:18
איזה "עם" בחר בחר במשה שרת כראש ממשלה , לאחר התפטרות בן גוריון בשנות החמישים , איזה "עם" בחר באשכול ,לאחר פרישת בן גוריון בשנות השישים , איזה "עם" בחר בגולדה , לאחר מות אשכול ב 1968 , איזה עם בחר בשמיר לאחר פרישתו המפתיעה של בגין , איזה עם בחר בפרס , לאחר רצח רבין , איזה עם בחר באולמרט לאחר מחלתו של שרון ??? . כולם נבחרו לתפקידם רק עפ"י "רצון הכנסת " ולא ע"י "רצון העם" בבחירה אישית שלהם , והם קיבלו את המינוי מהנשיא , לאחר שקיבל המלצה לכך "מרוב" חברי הכנסת , הלא כן ? . נו ,אז אולי גם כאן היה "סיכול רצון הבוחר" , באשר מי יכול לדעת אם ראש הממשלה הנ"ל , היו נבחרים גם בבחירות כלליות באם היו עומדים לבחירת "העם" כיושבי ראש מפלגה ? , הרי אפילו פרס שנבחר ע"י הכנסת לאחר רצח רבין , לא קיבל את אימון "העם" בבחירות הכלליות שהיו אחר כך , בהיותו יו"ר מפלגת העבודה , והוא הפסיד לנתניהו ,זוכר הלפרין ? . בקיצור , הלפרין , צר לי שאילצתי אותי להגיב כך בשלוש תגובות רצופות , אך מזמן לא קראתי במאמריך , תובנות , ניתוחים ופרשנויות כה תלושות מהמציאות בנושא פוליטי ומשפטי ( חוק יסוד הממשלה והכנסת ) , והייתי "חייב" לשחרר קצת "קיטור" עליך ואני מתנצל מראש . תהיה לי בריא הלפרין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
3
ועל "ליקוי מאורות" באיטליה
  שלמה המגיב   1/11/18 09:48
באיטליה צורת הממשל דומה מאד לשלנו , שהיא דמוקרטיה יצוגית פרלמנטרית , הכוללת מערכת רב מפלגתית. גם שם בראש המדינה עומד הנשיא , שהוא סמלי כמו אצלינו , וגם שם הוא זה שבוחר על מי להטיל את הרכבת הממשלה , וגם שם הוא מטיל את התפקיד על מי שיש לו רוב בפרלמנט. לאחר הבחירות האחרונות , לא המליחו שני ראש שתי המפלגות הגדולות להקים קואליציה וממשלה , והנשיא הטיל את התפקיד על גוז'פה קונטה שלא היה בכלל בפוליטיקה , והוא הרכיב ממשלה ששני ראש המפלגות הגדולות , הם שרים בממשלתו (!) וקיבל רוב בפרלמנט והכל דמוקרטי , חוקי והגיוני בצורת הממשל הזו הדומה לשלנו. נ.ב. עצם ההגדרה "שרצון העם" הינו אוטמטית שראש המפלגה הגדולה הוא זה שצריך להרכיב ממשלה , הינו "בעייתי" ביותר , באשר בהחלט יכולה להיות סיטואציה כמו באיטליה ,שאף מפלגה לא קיבלה יותר מ 15-20 אחוז בבחירות , נו אז יו"ר מפלגה כולשהו עם תמיכה עלובה כל כך "מהעם" , הוא זה "שהעם רוצה" שירכיב ממשלה " או "רצון העם" בנסיבות כאלה , הינו הרוב שיקבל מועמד כולשהו בכנסת ?
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלמה, מרוב עצים לא רואים את
  ה.א   1/11/18 11:33
שלמה, מרוב עצים לא רואים את היער. על פי החוק היום, יו"ר הכנסת יכול להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש סיעת יחיד שולית, וזה בלתי מתקבל על הדעת. זה מחייב שינוי עוד לפניה בחירות על מנת שלא נופתע אחריהן. הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על ידי הנשיא נעשית בשלב שעדיין אין ביטחון בהצלחת חבר הכנסת להקים ממשלה, ויש כאן הימור מסוים אך ההימור חייב להיות על בסיס הגיוני, ולא על בסיס הגיונו של הנשיא. הציבור לא אמור לסמוך על הגיונו של הנשיא, אלא על החוק ועל החוק בלבד. אחת מהאפשרויות ל "להגיוני" הוא מנהיג המפלגה/סיעה שקיבלה את מרבית הקולות, אפשרות אחרת ל""הגיוני" ואולי טובה מן הראשונה היא מנהיג המפלגה/סיעה אשר קיבל את התמיכה של חברי כנסת הרבים ביותר ואפשרות שלישית היא כל חבר כנסת אשר קיבל תמיכה של חברי הכנסת הרבים ביותר (בשיחות המקדימות של הסיעות עם הנשיא), אשר אף היא פחות טובה מהשניה. נכון, אין לנו בחירה ישירה, אך ראשי הרשימות הם המועמדים של הציבור להנהיג את המדינה. מקרים של נבצרות, פטירה, התפטרות אינם ממן העניין ואינם קשורים כלל למצב אחר בחירות. במצבים של הפסקת כהונה לא מתוכננת נכנס בחשבון שיקול דעת מרכזי אחר/נוסף והוא שיקול היציבות וההמשכיות, והחוק קובע (ולא איזה נוהג שהנשיא מחוייב לו או לא) שאין לקיים במצבים כאלה בחירות אלא הכנסת, הנבחרת על ידי העם, היא זו שתצביע ותאשר.
כתוב תגובה ל- ה.א
יתרה מכך
  ה.א   1/11/18 12:19
לא טענתי דבר לגבי מצב של כשלון של המועמד הראשון בניסיונו להקים ממשלה, אך השיטה המעוגנת בחוק חייבת להגדיר "תור" הגיוניו ולא לאפשר לקפריזות של נשיא לקבוע מי יקבל את ההזדמנות להקים ממשלה.
כתוב תגובה ל- ה.א
לא יכולה להיות שום "קפריזה " ,
  שלמה המגיב   1/11/18 16:11
גם אם הנשיא יתנהל באופן לא "הגיוני" ( "קפריזה" ) ויטיל את הרכבת בממשלה על סתם חבר כנסת אקראי ( מתוך חברות אישית , מתוך קרבה משפחתית , מתוך מחוייבות קודמת וכיוצ"ב ) , אזי ממילא אין כאן שום סכנה לדמוקרטיה , או "סיכול רצון העם", באשר אותו חבר כנסת לא יכול בכלל להרכיב ממשלה ללא תמיכת רוב הכנסת ( 61 מנדטים ) ולא יוכל לקבל אימונה ושום "קפריזה" לא יכולה בכלל להתממש , גם אם הנשיא "ישתגע" ויעשה משהו ללא היתכנות כזה ,אז ממה אתה חושש הלפרין ? , איזה "קפריזה" כולשהי יכולה לפגוע בדמוקרטיה או "לסכל רצון העם " ? . דרך אגב הלפרין , אני אישית חושש יותר "מהקפריזות " של אשת ראש הממשלה , העלולות להשפיע באופן מסוכן על המדינה , מאשר על האפשרות הדמיונית הזו שאתם ( "מתלהבי" נתניהו ) מייחסים לנשיא ריבלין , שאם כל הביקורת שלך עליו , אתה חיב להודות שהוא לא מושחת ולא אידיוט , והמבין יבין. תהיה לי בריא הלפרין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
בלתי מובן לחלוטין
  ה.א   1/11/18 18:46
שלמה. האם שר האוצר מוסמך לקחת לכיס כסף מהקופה, ורק השכל הישר מונע זאת ממנו? ודאי שלא, החוק מונע ממנו לעשות כן. כך חייב החוק למנוע מהנשיא לעשות שטויות בהטלת מלאכת הקמת הממשלה אלא בסדר עדיפויות על פי תוצאות הבחירות ו/או על פי התמיכה של חברי הכנסת לאחר הבחירות. כל אמירה אחרת היא אינטרסנטית המבקשת להדיח את נתניהו במינופם של גורמי פוליטיקה,עיתונות ומשפט מיד לאחר הבחירות. וככל שאתה מוטרד מגברת נתניהו והשפעתה, אנא הגה רעיונות למנוע זאת בחוק ואני אתך לאורך כל הדרך. אגב האם ייתכן שגברת נתניהו מפריעה לך כל כך, עד שתרגיל מלוכלך המעוגן בחוק, ביוזמת הנשיא, סער, גורמי משפט ועיתונות יהיה מקובל עליך? ותכנונו מראש גם יהיה מקובל עלך? אם כן אז האם אתה מאמין להכחשה שלהם שלא עסקו בכך?
כתוב תגובה ל- ה.א
"חוק למניעת שטויות" ,הלפרין ?
  שלמה המגיב   1/11/18 20:15
נו , אתה רציני ,הלפרין ?,הרי מרבית החוקים המינהליים בחוקי המדינה , מסמיכים בעלי תפקידים באופן שמאפשר להם גם שיקול דעת , כמו נשיא ,יו"ר הכנסת , רמטכ"ל , מפכ"ל , שרים , יו"ר ועדות בכנסת , נגיד הבנק , יועמ"ש , פרקליטי מחוז , ראש רשות המיסים , מנהל המכס , ראש ערים ועוד רבים , ואם הם "מתחרפנים" ( "עושים שטויות" בלשונך העדינה ) , אז בדיוק בשביל זה קיים בג"צ . למה צריך להגביל רק את הנשיא בשיקול דעתו , פן "יתחרפן" ( "יעשה שטויות" עאלאק ) ? , דוקא הסמכויות של בעלי תפקידים אחרים במדינה , כמו הדוגמאות דלעיל , הן הרבה יותר משמעותיות לגורל המדינה ולחיי אזרחיה , מאשר הסמכות שעלי אנו דנים כאן , שאין לה שום משמעות מעשית ,באשר שיקול דעתו במינוי מרכיב לממשלה לאחר בחירות , אין לו שום תוקף ללא רוב בכנסת שיביע אימון המינוי כזה , הלא כן ? . סלח לי הלפרין , עד עתה לא הבנתי איך הנשיא יכול "להדיח את נתניהו במינופם של גורמים..." , ללא רוב בכנסת ? , מדוע להגביל את שיקול דעתו לבל "יעשה שטויות" , כאשר הכנסת היא זו שתעשה כך ממילא , עפ"י מחוייבותה וסמכותה בחוק , כאשר דוקא אצל בעלי תפקידים אחרים , עם הרבה יותר סמכות ושיקול דעת , אין סיטואציה כזו שהכנסת אמורה למעשה לאשרר את החלטותיהם בתפקידם. עד רגע זה לא הבנתי איך נשיא , עפ"י סמכותו בחוק , יכול לקבוע מי יהיה ראש ממשלה , ואיך בכלל יכול למנוע מחבר כנסת להיות ראש ממשלה , ללא החלטה של רוב בכנסת ? , נו ,הלפרין , האם חברי הכנסת "עובדים" אצל ריבלין ? . דרך אגב , למה אתה לא מציע למנוע מהנשיא שיקול דעת בחנינות מורשעים ,פן "יעשה שטויות " וישחרר לדוגמא את יגאל עמיר , או את מרואן ברגותי ? , ודוקא כאן אין עליו כמעט שום מגבלה או פיקוח של הכנסת ? . צר לי הלפרין , איני יורד לסוף דעתך ונראה לי שהאנטגוניזם שלך כנגד הנשיא הנוכחי , משבש לך קצת את חוט המחשבה.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
פיקששת בגדול שלמה
  ה.א   2/11/18 00:58
שלמה, עם כל הכבוד, ולצערי, אינך מפגין ידיעה עמוקה ברזים ובהיסטוריה של המשפט המנהלי. וזאת אני אומר כאחד שאיננו עורך דין. בניגוד לכל איש מינהל אחר, נשיא המדינה חסין מפני עתירות לבג"צ בנושאים שהם בשיקול דעת (ראה קישור לפסק דין ברזילי - מצורף). בעניין הטלת מלאכת הרכבת ממשלה על ח"כ (חוק יסוד הממשלה), כמו גם בחנינה (חוק יסוד נשיא המדינה) מדובר לא רק בנקודות שהמחוקק שותק בהן אלא בנקודות בהן החוק (ולא סתם חוק אלא חוק יסוד) מסמיך מפורשות את הנשיא לפעול כראות עיניו. האם סמכות החנינה של הנשיא איננה גורפת מידי? ודאי שהיא גורפת מידי וחובה להחריג ממנה מקרים כמו יגאל אמיר, ואולי מקרים נוספים. האם הסמכות להטיל הרכבת ממשלה על מי שהנשיא מוצא לנכון איננה גורפת מידי? ודאי גורפת מידי וחובה על המחוקק לצמצם את החופש שיש לנשיא בענין זה. על אחת כמה וכמה כאשר אי אפשר לעתור לבג"צ על החלטות כאלה, כל עוד מעוגנות בחוק (החלטות בסמכות). ואי צמצום החופש של הנשיא בעניין חוק יסוד הממשלה לא נובע (עד כה) מחמלה על כבודו של הנשיא אלא מאינטרסים של שותפות הקואליציה (אשר לטעמי ראוי שיאוזנו עם אינטרסים חשובים מהם) , כפי שפירט אותם במדוייק המגיב הראשון. יתרה מכך טיעוניך הם טיעונים "יבשים" "על פי הספר" (וגם כאן טעית טעות מאד קיצונית בעובדות היבשות) ואתה מתעלם לחלוטין מהמנגינה של הדברים, מיתרון הראשוניות, מהרוח הרעילה הנושבת מהעיתנות ה"ליבראלית" ומ"אנשי האור" חבריו של דן מרגלית ל "חבורת שלטון החוק", אשר יתייצבו שאיש אחד לימין כל ניסיון להדיח את נתניהו, בייחוד אם ניסיון כזה יעלה בקנה אחד עם החוק. אני לא רואה כל אינטרס מובהק לחון את רוצח ראש הממשלה, ולכן נושא מחייב טיפול אך לא כל כך דחוף כמו הנושא של חוק יסוד הממשלה בו האינטרס של הנשיא הוא ענקי כמו גם האינטרס של יריביו הפוליטיים של נתניהו, ובכללם סער ומיטב ומירב (מירע?) הכוחות המציגים עצמם (ללא כל הצדקה ממשית לטעמי) כליבראלים וכמתקדמים.
 פרשת ברזילי
כתוב תגובה ל- ה.א
"טיעוניי יבשים" , הלפרין ?
  שלמה המגיב   2/11/18 07:10
זהו הלפרין , "יבשים" ? , זה מה שיש לך לומר על טיעוניי ?. אולי בכל זאת תסביר איך יכול נשיא מדינה , עפ"י סמכויותיו בחוק ( שאותם אתה רוצה להגביל ) , להדיח ראש ממשלה שמקבל אימון הכנסת , או למנות ראש ממשלה לטעמו האישי ,ללא הבעת אימון של רוב בכנסת ? . מה מייחס לו סמכויות כמו של נשיא צרפת , או כמו של נשיא ארה"ב ? . מה איכפת לי "המנגינה של הדברים" ? , האם אני היחצ"ן של הנשיא ? . לא יתכן לייחס למישהו ,כל בעל תפקיד , " מזימות" שאין להם כל נפקות בחוק , ואינן בכלל ברות מימוש , ולומר שזה "המנגינה של הדברים" , הלא כן ? . נ.ב. בג"צ אינו "התרופה" להחלטות "קפריזיות" של הנשיא בנושא מינוי \הדחה של ראש ממשלה , אלא הכנסת ,וכמו שראש ממשלה לא יכול למנות שרים בממשלתו ללא אימון הכנסת , כך הנשיא לא יכול למנות ראש ממשלה כולשהו ללא רוב בכנסת ועל פי החוק "היבש" הקיים , אזי כל "הקנוניה שמייחסים לנשיא ולגדעון סער , זה שטות אחת גדולה ואין לה שום היתכנות , ואיני מתייחס בכלל להשגותיך בדבר "המשחקים הפוליטיים" של צד זה או אחר בפוליטיקה ( "טיעונים "רטובים" עאלאק ) , שאין להם בכלל קשר לנושא סמכויות הנשיא , שאותם אתה רוצה להגביל ללא צורך וללא כל הגיון .
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
אדם באמונתו יחיה, שבת שלום.
  ה.א   2/11/18 10:40
כתוב תגובה ל- ה.א
עניין של "אמונה" בסגנון הלפרין
  שלמה המגיב   2/11/18 13:06
נו , אם אנו מדברים על "אמונות" , הלפרין , זה כבר "סיפור " אחר , שעליו אין ויכוח , באשר גם אנשי חב"ד "מאמינים" שהרבי מלובביץ עדיין חי , והמבין יבין. טוב , עברנו לסגנון מעניין של ניתוח סיטואציות , שבו "העובדות " וההגיון אינן פרמטר לכלום , אלא "האמונה" ! טוב , הימין יטען שהוא "מאמין" שהנשיא ריבלין "ידיח" את נתניהו מתפקידו , והשמאל "מאמין" שהכנסת תחוקק חוק חדש שיאפשר לנתניהו למנות את בנו יאיר לרמטכ"ל ואת אשתו שרה ליועמ"ש , וכל "אדם באמונתו יחיה" בנוסח הלפרין , וכל השיח מסתיים באשר הוא הופך למופע של ליצנות וסטאנד אפ , ולכך אין לי תשובה , ידידי הלפרין . שבת שלום והרבה בריאות.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
שלמה, לו אתה היית הנשיא.
  ה.א   3/11/18 02:09
שלמה יקירי, בוא ונשחק משחק, אתה הנשיא, החוק הוא כמו היום, אני בנימין נתניהו, שבוע אחרי הבחירות, אתה דיברת עם הסיעות, על פי השיחות שלך עומד מאחוריי רוב של חברי כנסת, מצבי המשפטי היא שהתיקים פתוחים עם או בלי החלטה על הגשת כתב אישום. כמובן אין במועד זה שמץ של הרשעה, ספק אם תהיה אז החלטה סופית להעמיד לדין. אני בחזקת חף מפשע ואין כל מגבלה בחוק למינוי שלי או לכהונתי כראש ממשלה, מגבלה כזו אפשרית רק לאחר הרשעתי ככל שאורשע, ועל פי האופי של ההרשעה הזו (קלון). העיתונות גועשת, הכותרות צועקות, "רק נשיא המדינה יגאל אותה מידיו של נתניהו" "כבוד הנשיא האם תצילנו מהעולם השלישי?" "האם ראובן הבוגר ישים מט לבניימין הינוקא?" אהרון ברק מופיע בעובדה עם אילנה דיין, בתוכנית שהוקלטה לאורך שנה, וחוזר ומביע את תקוותו שנשיא המדינה יעשה את המוטל עליו וידלג על בניימין נתניהו. עדנה ארבל מופיעה ב"פגוש את העיתונות" ומודיעה שהטלת הממשלה על בניימין נתניהו לעת הזו היא פשע לאומי, שייזכר לדראונה של האומה, והמפתחות הם בדיו של נשיא המדינה איש המשפט והצדק, איש הדעת והחסד (ומהאורחים הבולטים במערכונים של ארץ נהדרת). המשפטנים האלה מסבירים שאין כל חובה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ח"כ מסויים והזכות היא של הנשיא לבחור מיהו אותו חבר כנסת, הם מוסיפים ומדגישים שהבחירות אינן אישיות, הם מזכירים את תקדים ברזילי ומרגיעים את הנשיא שלא תהיה לבית המשפט סמכות להתערב בשיקולים אלה שלו, והחלטתו תהיה סופית. מה היית מחליט כבוד הנשיא שלמה? האם היית נצמד לנוהג שמעולם לא סטו ממנו, היינו היית מטיל את מלאכת הרכבת המשלה עלי, שגם הובלתי את מפלגתי לקבלת מרבית הקולות וגם קיבלתי את התמיכה המרובה ביותר של ח"כ להרכבת הממשלה הבאה?, או שמא היית "נכנע" לקול הרמקולים של מיעוט מבוטל וקולני ומטיל את הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר? אני חושב שהשאלה ממוקדת וניתן לענות בתשובה ממוקדת.
כתוב תגובה ל- ה.א
תשובה פשוטה "וממוקדת" להלפרין
  שלמה המגיב   3/11/18 11:18
אם הייתי הנשיא בסיטואציה שניסחת כאן , אז לא מעניין את "הסבתא " שלי , מה אומרים בתיקשורת , בפוליטיקה ופאנלים השונים , אלא מעניין אותי רק נתון אחד פשוט "וממוקד" ,הלפרין , וזה אם "עומד מאחוריך ( נתניהו ) רוב חברי הכנסת " , אז אתה תקבל ממני את התפקיד להרכיב ממשלה , גם אם אלך אחר כך "להקיא " בשירותים , באשר זו הדמוקרטיה וזה "רצון העם" שבא לידי ביטוי על ידי נציגיו בכנסת , ובנוסף לכך , אין לי כל אופציה אחרת באופן מעשי , כי אין אף מועמד אחר שיוכל לקבל רוב בכנסת ( עפ"י הנתון שהצגת , הלפרין ) ואני כנשיא , לא אעשה צחוק מעצמי בהחלטה חסרת טעם וחסרת היתכנות , רק לשם "התרסה" כדי להביע "מורת רוח " מהנסיבות שנוצרו. נ.ב. אין לאמור לעיל ,שום קשר להערכתי האישית ,שאם באמת יוגש כתב אישום נגד נתניהו בעבירות רציניות יחסית ( שוחד , קבלת דבר המרמה וכיוצ"ב) , וזה די סביר ממה שאני לומד ומתרשם מהתיקשורת , אזי הוא יאבד לחלוטין את התמיכה בו בתוך הליכוד , כמו שקרה עם אולמרט בתוך קדימה , וכנראה יבין לבד את מצבו ויפרוש בטרם הבחירות, ולכן הסיטואציה שהצגת כאן , איני בטוח שתתקיים.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
מבין את עמדתך, אך לא קונה אותה
  ה.א   3/11/18 15:53
הבהרת היטב את עמדתך, אני משוכנע היא נכונה לגביך, ספק גדול בעיני אם היא מתאימה כלל לנשיא, על אחת כמה וכמה לנשיא הנוכחי.
כתוב תגובה ל- ה.א
וגם אז , מה יקרה , הלפרין ?
  שלמה המגיב   3/11/18 17:20
נניח הלפרין , שאכן "אמונתך" או הערכתך , שכך יעשה הנשיא הנוכחי וימנה באותה סיטואציה חבר כנסת אחר להרכיב את הממשלה ( באופן מתריס כדי לומר את דעתו על המצב ) , תתממש , אז מה קרה ? , הרי ממילא אותו חבר כנסת לא יקבל את אימון רוב הכנסת שהינו נתון לנתניהו , הלא כן ? ,הרי כך לא יתממש רצונו של הנשיא ( עפ"י הערכתך ואמונך ) למנוע מנתניהו את התפקיד בניגוד לדעת הרוב בכנסת , הלא כן ? , אז מה החשש של "מתלהבי נתניהו" ? , אולי בכל זאת תסכים איתי הלפרין שיש כאן "פרנויה" מטופשת של נתניהו וגם של בעלי "אמונות" כמו שלך ? . נ.ב. או אולי הלפרין ,שבכל זאת נתניהו ותומכיו , "מבינים" שהתרסה מסוג זה של הנשיא , תערער את בסיס התמיכה של נתניהו בתוך מפלגתו שלו , ויקום איזה מחנה בתוך הליכוד (כולל חברי כנסת שלו ) , שיגיד " מספיק זה מספיק " ( בשפה האנגלית זה נשמע יותר מובן) ,וימנו מתוכם מישהו אחר כמועמד להרכיב ממשלה ? . והמבין יבין.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
כאשר הנשיא יטיל על אחר להרכיב
  ה.א   3/11/18 20:14
כאשר הנשיא יטיל על אחר להרכיב ממשלה, בניגוד לתוצאות הבחירות, ולרצון חברי הכנסת, יש לאותו אחר סיכוי בלתי מבוטל להצליח בהרכבת ממשלה, תוך ביטול רצון העם כפי שהתבטא בבחירות. ולכאלה נושאים יש תשובות המתקבלות בסקרי עומק אשר לא מתפרסמים. תזכור את הבליץ העיתונאי הצפוי, תזכור את הבליץ המשפטי הצפוי על ידי "כוחות האור" ה"ליבראליים", אשר יפרוץ לאקרנים דקה לאחר פרסום התוצאות. שלמה יקירי, כאשר אתה מציף כזו שאלה, אתה מעלה בעיני ספק אם תשובתך הקודמת בעניין החלטותיך לו אתה היית הנשיא, הייתה משתנה לו היו מוצגות לך תוצאות של כאלה סקרי עומק. לציבור, באמצעות נציגיו, תמיד יש עדיפות ראשונה, שניה, שלישית...שביעית, ואם הנשיא יחסום את האפשרות שהציבור כיוון אליה בבחירות, הציבור, מחוסר ברירה, כאמור, באמצעות נציגיו בכנסת, יתרצה ויסכים לעדיפות אחרת אפילו עדיפות ז'. ואת האפשרות הזו חובה לחזום בחוק יסוד הממשלה. הצפת הנושא על ידי ראש הממשלה, ואחרים, מקטינה את סיכויי הנזק, אך לא מבטלת אותם, לשם כך יש חוקים במדינת ישראל.
כתוב תגובה ל- ה.א
לצערי אין לי אמון ברשויות החוק
  ה.א   3/11/18 20:21
לצערי אין לי אמון ברשויות החוק, בייחוד בטפלן בגורמים פוליטיים, בייחוד ובייחוד בטפלן בראש הממשלה ורעייתו. עם זאת אני מאד מקווה שלמרבית הציבור יש, ואני חריג בדעתי השלילית עליהן, ולכן ככל שתיקי נתניהו אמורים לפגוע במעמדו בציבור, ולפגוע בבסיס התמיכה בו, דברים אלה חייבים לקרות לפני הבחירות, ואם הנשיא יגרום להם לאחר הבחירות, והנשיא כאמור מוסמך לגרום להם לאחר הבחירות, אז הוא יסכל את רצון העם כפי שנקבע בבחירות. חזרנו לנקודת ההחלטה, סמכות אבסורדית של הנשיא לסכל את תוצאות הבחירות, אותה יש למנוע בחוק.
כתוב תגובה ל- ה.א
והלפרין לא מוותר !!
  שלמה המגיב   3/11/18 22:08
נו , בחייך , הלפרין , עוד פעם הסיסמאות הנבובות הללו , שהנשיא "מסכל את תוצאות הבחירות" ? . הנשיא לא יכול "לסכל" כלום והכנסת היא ורק היא שקובעת , ואם הליכוד בתוכו (!) יחליט להחליף את נתניהו ,זו החלטתם שלהם והנשיא לא קובע להם כלום וזה לא "סיכול תוצאות הבחירות" שבו ( כנראה ) הליכוד היא המפלגה שזכתה בבחירות ולא נתניהו ,כי זה לא בחירות אישיות , ובסיטואציה שראש הממשלה יבוא מהליכוד , עפ"י החלטת המפלגה בתוכה , וזה מקבל את אישור הכנסת , אזי זה בדיוק תוצאות הבחירות וזה רק "סיכול" של המאוויים של הלפרין "ומתלהבי" נתניהו ותו לא, וגם זה רק בעטיים של אנשי הליכוד והכנסת ולא בגלל החלטות כאלה ואחרות של הנשיא. נ.ב. אולי הגיוני יותר הלפרין , שהליכוד בעצמו יתקין תקנות פנימיות שלו שיקבלו אישור מרכז הליכוד , שבו יוחלט שראש המפלגה שהולך לבחירות , רק הוא יהיה מועמד המפלגה לראשות הממשלה , וכך "יסכלו" כל הפרנואידים בליכוד את "המזימות" ,עאלאק ,של ריבלין ובא לציון גואל והלפרין ותומכי נתניהו , יהיו רגועים. נו "סיכול תוצאות הבחירות " עלאק , ואתה חוזר כל הזמן על השטות הזו שאין לה שום בסיס.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
תקנון הליכוד לא יסתור חוק יסוד
  ה.א   3/11/18 23:02
הצעתך לשינוי תקנון של מפלגה בעניין זה היא מגוכחת ומסוכנת גם יחד. במצב החוקי הקיים לא המפלגות קובעות את זהות חה"כ מטעמן שעליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה, אלא הנשיא קובע. האם אתה מציע שתקנון של מפלגה, יסתור חוק יסוד? האם אתה מציע שמפלגה, תעקר את החופש שיש לנשיא לבחור חבר כנסת לפי שיקוליו של הנשיא?, האם החלטה כזו של מפלגה לשינוי התקנון תעבור בבג"ץ? אין רבע אחוז סיכוי, כאשר אפילו לבג"צ אסור להתערב כלל וכלל בשיקולי הנשיא!!! אז ודאי שלמפלגה אסור!!! ודאי שלמפלגה אסור לקשור מראש את ידי הנשיא !!!! האם התחרפנת? האם המפלגה המובילה יכולה למחוק לנשיא מראש 30, 40, 50 (תלוי כמה מנדטים תקבל המפלגה המובילה בבחירות הקרובות) חברי כנסת מרשימת המועמדים בהם הוא מוסמך לבחור על פי חוק יסוד?. לא לא נראה לי שהתחרפנת, אתה פשוט ממציא נימוקים מהת.... כי האינטרסים הפוליטיים הקשורים בשנאת נתניהו ורעייתו בד בבד עם השאיפה שאין לה גבולות להסירו מהדרך הפוליטית בכל צורה שאיננה פלילית, בוקעים מגרונך, עד כדי כך שאתה פונה לנתיבים הזויים הרחוקים מהדמוקרטיה כמרחק מזרח ומערב.
כתוב תגובה ל- ה.א
ומדוע כדאי להאריך בנושא?
  ה.א   3/11/18 23:13
ומדוע כדאי להאריך בנושא? כי שני הצדדים לויכוח גם אני וגם אתה, מתנגדים (לפחות לכאורה) באופן נחרץ לחריגה מן הנוהג של הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת המציג בפני הנשיא תמיכה רחבה ביותר של חברי כנסת. אתה משוכנע שזה פתרון ברירת המחדל ואין בלתו, ואני חושש שכל עוד הנושא לא מעוגן בחוק - קיימת סכנה של חריגות. אבל מה שחשוב בעיקר זה אם יש עוד איזה שניים שלושה חמישה חמישים, חמש מאות גולשים שעוקבים אחר הויכוח הפומבי הזה ולומדים ממנו דבר מה, הם לומדים את העיקר והעיקר הוא התנגדות נחרצת ופה אחד לכל חריגה מן הנוהל בין אם יהיה לכך עיגון בחוק יסוד ובין אם לאו.
כתוב תגובה ל- ה.א
סיכום דעתי וזהו , הלפרין
  שלמה המגיב   4/11/18 06:54
הנשיא לא יכול בכלל עפ"י החוק הקיים , שאותו אתה רוצה לשנות , "לסכל רצון העם" בשום החלטה שלו , ורק הכנסת קובעת מי יהיה ראש הממשלה לאחר בחירות , וגם אם הנשיא יחליט למנות להרכבת ממשלה חבר כנסת לא מתאים ולא ראוי לטעמם של "מתלהבי" נתניהו , אזי ממילא "רצון העם" לקבל מינוי כזה , כן או לא , יבוא לידי ביטוי רק ברוב בכנסת ע"י נציגי העם שנבחרו לכנסת זו . זכותו של הנשיא להביע דעתו עפ"י סמכותו שאין להגבילה בכלל ,וזכות "העם" ע"י נציגיו בכנסת ,לקבוע את רצונו , גם בניגוד להחלטת הנשיא , לא לאשר החלטה כזו של הנשיא וזה בסדר גמור וכך פועלת דמוקרטיה וגם מתממש רצון הבוחר. נ.ב. סיטואציה שאתה רומז לה , והיא אפשרות , שבעקבות החלטה של הנשיא למנות להרכבת ראש ממשלה , חבר כנסת שאינו יו"ר מפלגה ( בקיצור , של נתניהו ) , יהיה "סחף" בליכוד בתוכו , ובעקבותיו , "יאמצו" חברי כנסת מהליכוד את הצעת הנשיא ויצביעו בעד ראש ממשלה שאינו ראש מפלגתם , אינה "סיכול רצון הבוחר" והיא בהחלט דמוקרטית והיא "רצון הבוחר" ,כמו שיש גם סמכות לרוב בכנסת , להביע אי אימון בראש הממשלה שנבחר בבחירות , לאורך כל הקדנציה של הכנסת ולהדיחו וזה בהחלט הדמוקרטיה.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
אני לא מתנגד בכלל , הלפרין
  שלמה המגיב   4/11/18 07:14
איני "מתנגד" בכלל , שהנשיא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה , על מי שהוא מוצא לנכון , ( גם על אחמד טיבי !!) , כאשר ממילא רק הכנסת קובעת , אם לקבל מינוי זה או לא , ולכן אין כאן שום "סכנה של חריגות" ואין כאן שום בעייה עם "רצון העם" , או "רצון הבוחר" , אלא רק "בעייה" של תומכי נתניהו , שחוששים שהכנסת , שהיא מבטאת את "רצון העם" , "תאמץ" החלטה כזו של הנשיא , שהיא לטעמי חוקית , ולא פוגעת בדמוקרטיה , אם היא מקבלת אימון הכנסת. דרך אגב הלפרין , מדוע אולמרט "אולץ" לפרוש מתפקידו , עקב החקירות נגדו , עוד לפני שהוגש נגדו כתב אישום (!) ונתניהו בעצמו דרש זאת כראש האופוזיציה , ואילו לנתניהו לא נכון ולא ראוי לפרוש ,גם אם יוגש נגדו כתב אישום , בעודו מכהן כראש ממשלה ? , מדוע שאולמרט נאלץ לפרוש ,זה לא "סיכול רצון העם" , ואצל נתניהו באותה סיטואציה ,זה יהיה "סיכול רצון העם" ? . איזו צביעות וגניבת דעת , לא להאמין !!.
כתוב תגובה ל- שלמה המגיב
בחיאת שלמה.
  ה.א   4/11/18 12:27
אתה מרבה בעצים ומחביא את היער. אולמרט פרש כי השותפה הקואליציונית הראשית שהקימה עמו ממשלה, פרשה והוא איבד את הרוב שלו בכנסת. זה תקין אחרי הרכבת ממשלה, ודאי שאינו תקין אם הנשיא יוזם את זה בין מועד הבחירות ובין הטלת תפקיד הרכבת הממשלה. ולכן ברור ומבהק לחלוטין שחובה לחסום בחוק כל אפשרות שהנשיא יפעל כך. נ.ק.ו.ד.ה. וכל המתנגדים, ובכללם את שלמה יקירי, פשוט רואים בכל שיטה שאיננה פלילית ככשרה לסיכולו הפוליטי של נתניהו.
כתוב תגובה ל- ה.א
חדש-פותח תרסיס קסם נגד עלוקות!
  עלוקה המגיב   4/11/18 21:47
K800 תופס את העלוקות ממש בביצים.
כתוב תגובה ל- עלוקה המגיב
הסגנון הזה דוחה, מקומו לא כאן!
  ה.א   5/11/18 02:26
כתוב תגובה ל- ה.א
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il